TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 24 Oct 2019 07:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 456 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 12:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
CATEVA OBSERVATII

Referitor la ghidul din 1905, Posta era inca situata la acel moment in actuala cladire a Rectoratului (fosta Palatul Pensiilor), situatie care a mai durat inca doi-trei ani. Deci la acea locatie se refera textul. Acolo exista o halta, pe ramificatia de tip delta.

Referitor la ghidul din 1937, Fabrica de Laminat (FAROLA) este o parte din actualul Metrom, constituit dupa 1948 prin comasarea si extinderea fabricilor interbelice Farola si Metrom. Numerotare a traseelor nu exista practic in acea perioada; doar pentru textul din ghid au primit numere conventionale. Ulterior a aparut linia spre Astra (actuala Roman SA), dar au disparut linia spre Laminate, iar cea pentru Vanatori de Munte s-a prelungit la Stadion. Autobuzele orasenesti erau de fapt numite "autobuse comunale", si nu cele externe, care erau trasee private sau ale CFR. Primaria ("Comuna") nu detinea decat traseele interioare si cel spre Poiana (cu senile).

Ghidul din 1963 este o reluare a unuia din 1962 (cu prefata de Petre Salcudeanu). S-a editat cu mici diferente si in limba germana, la fel si cel din 1967. Situatia la troleibuze care apare in el este inca cea din 1962, dinaintea inaugurarii liniei spre Bartolomeu. In 1963 erau deja numerotate si traseele din afara Brasovului, de la linia 23 (Autogara ITB-Dambul Morii) pana la linia 47 (Brasov-Sohodol) inclusiv, linie care aparuse probabil chiar in acel an. Unele trasee usor diferite purtau insa acelasi numar, in zonele Bran / Zarnesti.

Ghidul aparut in 1967 ilustreaza situatia traseelor ITB asa cum erau ele in anul 1964. Probabil dupa moartea lui Gh. Gheorghiu-Dej, ca urmare a revenirii in forta a cenzurii si a limitarii spatiului editorial, s-a tot amanat aparitia sa, pana cand informatia s-a dezactualizat.

Ghidul din 1966 este corect, dar nu prezinta si traseele ITB care nu intrau in Brasov (34, 36, 37, 38, 39, 41, 42, 43, 44, 45, 46), dar circulau la acea vreme. Autogara ITB nu este precizata ca locatie, intrucat se stia ca va fi mutata curand, si anume: de la Gara Veche s-a mutat in anul urmator pe Str. Stadionului.

Ghidul aparut in 1974 prezinta situatia din 1971. Am mai scris in detaliu despre el in acest topic, vezi postari anterioare.

Cele 2 ghiduri aparute in anul 1985 prezentau situatia de la inceputul anului 1984. Intre timp se suspendase pe termen nedeterminat circulatia pe liniile 12, 13, 14, 17, 19, 21, 26 si 35, iar pe liniile 14b, 15, 15b, 22, 25, 34, 34 barat circulau doar un numar minim de curse la intrarea / iesirea din schimburile de munca.

In afara de ghiduri, traseele au mai fost afisate si in puncte din oras. Astfel, chiar la inceputul anilor 60, s-a amplasat un mare panou pe o casa din Piata Unirii, unde aparea situatia de atunci, cand inca nu existau decat liniile de troleibuze 1, 1 barat si 2. Acel panou a supravietuit pana prin 1970, urmele fiind vizibile si azi. A mai existat un panou in statia "Piata Centrala" (azi Star), pe cladirea WC-ului public (al carei subsol este azi inglobat intr-un chiosc al lui Duplex). Acesta prezenta situatia de la mijlocul anului 1967, aparand in mod surprinzator si unele trasee care nu intrau de loc in Brasov (36, 45 - care circulau partial combinat cu 33 la Brasov - si 42, prelungita ulterior la Brasov pentru ceva vreme). A disparut prin 1973. In rest, traseele preorasenesti au mai fost afisate in integralitate (cu orare) in sediul Autogarii ITB, mutata iarasi in 1970, de data asta in cladirea vechii gari Suburbiu (azi Bd. Grivitei, colt cu Plevnei). La cap de linie Moeciu erau afisate toate traseele si orarele pentru coloana Moeciu, poate si pentru Zarnesti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 13:50 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Cateva poze cu vehicule de pe atunci:


Attachments:
File comment: Taxi auto, Pare a fi de prin anii 1930.
Autotaxi.JPG
Autotaxi.JPG [ 24.78 KiB | Viewed 11312 times ]
File comment: Autobuz comunal in statia de la Aro, 1940
Autobuze Comunale Brasov 1940.jpg
Autobuze Comunale Brasov 1940.jpg [ 62.43 KiB | Viewed 11312 times ]
File comment: Autobuz comunal Ford, in garajul autobuzelor de langa Spitalul Militar (cred), 1940
Ford1940.jpg
Ford1940.jpg [ 65.95 KiB | Viewed 11310 times ]
File comment: Autobuze in sensul giratoriu de langa Palatul Justitiei si Vila Kertsch, c. 1938-1939
AutobuzeKerch.jpg
AutobuzeKerch.jpg [ 97.95 KiB | Viewed 11310 times ]
File comment: Autobuz in sensul giratoriu de langa Palatul Justitiei si Vila Kertsch, c. 1938-1939
AutobuzKerch.jpg
AutobuzKerch.jpg [ 103.43 KiB | Viewed 11310 times ]
File comment: Autotaxiuri(?) langa vila Kertsch, 1937 (biserica de pe Iorga e in constructie)
Troscolete1937.jpg
Troscolete1937.jpg [ 34.53 KiB | Viewed 11312 times ]
File comment: Autobuz (posibil Skoda) trece pe langa statuia lui Stalin din sensul giratoriu vis-a-vis de Palatul Justitiei
Autobuz.jpg
Autobuz.jpg [ 58.32 KiB | Viewed 11313 times ]
File comment: Autobuz Skoda si troleibuz in fata la Aro. Anii 50-60
Autobuze-la-ARO.jpg
Autobuze-la-ARO.jpg [ 47.46 KiB | Viewed 11311 times ]
File comment: Autobuz Skoda si (probabil) autobuz Ford in Piata Sfatului.
Autobuze-Pta-Sfatului.jpg
Autobuze-Pta-Sfatului.jpg [ 47.98 KiB | Viewed 11310 times ]
File comment: Autobuz Skoda pe Republicii, anii 50.
Troscoleta195s.jpg
Troscoleta195s.jpg [ 69.87 KiB | Viewed 11310 times ]
File comment: Autobuz Skoda pe Republicii in statia de langa Regionala CFR, 1955.
Troscoleta1955.jpg
Troscoleta1955.jpg [ 76.7 KiB | Viewed 11311 times ]
File comment: Un autobuz (TV?) pe Calea Bucuresti, c. 1960-1962.
Autobuz1962.jpg
Autobuz1962.jpg [ 55.64 KiB | Viewed 11310 times ]
File comment: Autobuze si troleibuze TV la Aro, c. 1960-1962.
Brasov04.jpg
Brasov04.jpg [ 79.49 KiB | Viewed 11311 times ]
File comment: Troleibuz TV pe Maxim Gorki, c. 1960-1962.
Troleibuz1962-1.jpg
Troleibuz1962-1.jpg [ 94.46 KiB | Viewed 11312 times ]
File comment: Troleibuze TV pe Calea Bucuresti colt cu Lenin, c. 1960-1962.
Troleibuz1962-2.jpg
Troleibuz1962-2.jpg [ 96.89 KiB | Viewed 11312 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 14:02 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Continuare:


Attachments:
File comment: Troleibuz TV la Aro, c. 1960-1962
Troleibuz1962-3.jpg
Troleibuz1962-3.jpg [ 90.92 KiB | Viewed 11308 times ]
File comment: Autobuz si reteaua de la teatrul Dramatic, c. 1972-74
Autob1974-2.jpg
Autob1974-2.jpg [ 64.51 KiB | Viewed 11309 times ]
File comment: Troleibuze in statie langa Palatul Telefoanelor, c. 1972-74
Troleu1974-1.jpg
Troleu1974-1.jpg [ 74.9 KiB | Viewed 11307 times ]
File comment: Autobuz langa Casa Armatei, anii 80
Armatei1.jpg
Armatei1.jpg [ 31.9 KiB | Viewed 11309 times ]
File comment: Autobuz de Poiana (sau autocar?), c. 1980
Autobuz1980.jpg
Autobuz1980.jpg [ 26.42 KiB | Viewed 11307 times ]
File comment: Autobuz langa Casa Armatei, c. 1980
Troleu1980-3.jpg
Troleu1980-3.jpg [ 74.31 KiB | Viewed 11307 times ]
File comment: Troleibuz (nu stiu marca) langa Universal. Anii 80?
Troleu1980-2.jpg
Troleu1980-2.jpg [ 100.45 KiB | Viewed 11310 times ]
File comment: Troleibuz pe str. Poienelor inspre Calea Bucuresti, c. 1985
Troleibuz1985.jpg
Troleibuz1985.jpg [ 151.05 KiB | Viewed 11309 times ]
File comment: Troleibuz Roman, c. 1985
Troleu1985.jpg
Troleu1985.jpg [ 68.4 KiB | Viewed 11307 times ]
File comment: Tramvaie (pe str. Saturn?) in anul inaugurarii
Tramvaie1987.jpg
Tramvaie1987.jpg [ 58.85 KiB | Viewed 11310 times ]
File comment: Cred ca in dreapta este un DAC, anii 80
Brasov09.jpg
Brasov09.jpg [ 133.2 KiB | Viewed 11308 times ]
File comment: Autobuz (Troleibuz?) DAC surprins in timpul revoltei din 15 Noiembrie 1987
Revolta1987.jpeg
Revolta1987.jpeg [ 37.21 KiB | Viewed 11310 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 14:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
AlexD wrote:
Cateva poze cu vehicule de pe atunci:
Te rog sa-mi permiti sa aduc cateva completari la descrierea imaginilor.

AlexD wrote:
Taxi auto, Pare a fi de prin anii 1930
Fotografie anterioara lui 1935. Auto-taxi s-au numit primele autobuze private (de fapt, un fel de dube).

AlexD wrote:
Autobuz comunal Ford, in garajul autobuzelor de langa Spitalul Militar (cred), 1940
Nu, nu e langa Spitalul Militar, ci la sediul de pe Str. 13 Decembrie (azi nr. 17), fosta uzina noua de gaz aerian. Cladirea din dreapta, ingusta si cu doua etaje, mai exista si astazi, zugravita in rosu inchis. (Langa Spitalul Militar era vechea uzina de gaz aerian, probabil de aici confuzia).

AlexD wrote:
Autobuz (posibil Skoda) trece pe langa statuia lui Stalin din sensul giratoriu vis-a-vis de Palatul Justitiei
Nu trece pe langa statuia lui Stalin, ci pe langa un panou cu lozinci, care era in mijlocul rondului mai inainte de ridicarea statuii. Poza este foarte probabil din 1950. Autobuzul este de tip Skoda 706-RO (model 1947).

AlexD wrote:
Autobuz Skoda si troleibuz in fata la Aro. Anii 50-60
Autobuzul nu e Skoda, ci TV 1. Iar poza e facuta in 1962.

AlexD wrote:
Autobuz Skoda si (probabil) autobuz Ford in Piata Sfatului.
Primul e intr-adevar Skoda 706-RO. Despre al doilea n-as zice ca e Ford. E probabil un alt tip, achizitionat second-hand dupa razboi.

AlexD wrote:
Un autobuz (TV?) pe Calea Bucuresti, c. 1960-1962.
Nu e autobuz TV, este un autocar turistic Chausson, maximul de lux posibil in acele vremuri.

AlexD wrote:
Autobuze si troleibuze TV la Aro, c. 1960-1962.
Poza este ulterioara lui 1964 - vezi ca bulevardul are 4 benzi si pe portiunea adiacenta Casei Armatei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 14:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
AlexD wrote:
Continuare:


AlexD wrote:
Troleibuz1962-3
Poza este dupa 1965. Vezi hotelul nou.

AlexD wrote:
Autobuz si reteaua de la teatrul Dramatic, c. 1972-74
Autobuzul este un autocar Irannational (licenta Mercedes).

AlexD wrote:
Autobuz de Poiana (sau autocar?), c. 1980
Autobuz Skoda 706-RTO pe linia 20, cel mai tarziu in 1976 (anul retragerii acestui tip din Brasov).

AlexD wrote:
Autobuz langa Casa Armatei, c. 1980
Poza este de la mijlocul anilor 70.

AlexD wrote:
Troleibuz (nu stiu marca) langa Universal. Anii 80?
Troleibuz DAC-ROMANIA 112E, cel mai probabil in 1978.

AlexD wrote:
Troleibuz pe str. Poienelor inspre Calea Bucuresti, c. 1985
Troleibuzul este de tip TV 20-E, deci poza nu poate fi mai noua de 1983 (anul retragerii ultimelor vehicule din acest tip).

AlexD wrote:
Tramvaie (pe str. Saturn?) in anul inaugurarii
Este un montaj propagandistic, facut din doua poze lipite. Una e langa Rulmentul, alta pe bd. Garii.

AlexD wrote:
Cred ca in dreapta este un DAC, anii 80 [la gara]
Poza este din anii 60, si toate vehiculele sunt autobuze de tip TV 2R, plus un troleibuz TV 2E.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 19:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Referitor la fostul cap de linie al traseului de autobuz 16, mentionat in textele postate de AlexD ca "Suburbie" (corect: "Suburbiu"): nu este vorba de o locatie in Stupini, ci de fosta gara Suburbiu, functionala pana in 1962, ramasa apoi cu alte destinatii. Amplasamentul acesteia era pe actualul Bd. Grivitei, la sud de intersectia cu Str. Plevnei. Autobuzele de pe 16 aveau insa capatul in piateta cu transformator din Str. Mihai Viteazul si circulau pe Str. Nicopole (fosta Crucii). A mai fost apoi tot in acel loc capat de linie pentru 12 ("Transformator"), in anii 1974-1975, aceasta linie facand la acele timpuri un ocol consistent, pe Plevnei-Grivitei-Sportul Popular-Stadionului, pentru a intra mai apoi pe Avram Iancu-Alexandru Ioan Cuza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 19:46 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Multumesc pentru completari, la unele nu am fost atent la detalii si le-am apreciat anul gresit. Brasov04.jpg este de prin anii 70 pentru ca vad acolo o Dacia 1300.

Nu eram sigur ce este Suburbiul (l-am trecut asa cum era in ghid), dar azi citind ghidul din 1966 am vazut ca str. Lazar Cernescu/Crucii este Nicopole. Nu stiam de gara de acolo. Cand a fost deschisa strada Grivitei?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 20:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
AlexD wrote:
Cand a fost deschisa strada Grivitei?
In decembrie 1969 s-a deschis tronsonul de la nord de Aurel Vlaicu, iar in 1981 cel dintre 13 Decembrie si Aurel Vlaicu (construit la randu-i in mai multe etape). Ultimul, pana la Kogalniceanu, s-a deschis la sfarsitul lui 1988. In 1983, bulevardul a fost blocat din nou in dreptul Postei, ca urmare a construirii inca unui bloc, pentru care nu exista spatiu pentru macara decat pe carosabil.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jul 2009 16:50 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Iata si reteaua din intersectia Ceasul Rau, probabil prin anii 60-inceputul anilor 70. La ce folosea chioscul alb din stanga?


Attachments:
Cutie.jpg
Cutie.jpg [ 83.54 KiB | Viewed 11204 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jul 2009 18:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Era "borcanul" militianului. De acolo se pare ca se putea comanda si succesiunea fazelor semafoarelor, care la acea vreme n-ar fi dispus de automat programabil. Poza este facuta cel mai devreme in a doua jumatate a anului 1964. Era una din intersectiile cele mai aglomerate. Asa a si ramas pana astazi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 23:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48650
Citeva reproduceri dupa vederi vechi, expuse la Carrefour.


Attachments:
k1.JPG
k1.JPG [ 107.24 KiB | Viewed 11842 times ]
k2.JPG
k2.JPG [ 106.78 KiB | Viewed 11842 times ]
k3.JPG
k3.JPG [ 91.93 KiB | Viewed 11843 times ]
k4.JPG
k4.JPG [ 85.88 KiB | Viewed 11844 times ]
kk.JPG
kk.JPG [ 66.11 KiB | Viewed 11844 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 17:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48650
551


Attachments:
cap linie Livada Postei -551-.JPG
cap linie Livada Postei -551-.JPG [ 115.18 KiB | Viewed 11963 times ]
cap linie Livada Postei -551aa.JPG
cap linie Livada Postei -551aa.JPG [ 130.42 KiB | Viewed 11964 times ]
cap linie Livada Postei 551ab.JPG
cap linie Livada Postei 551ab.JPG [ 116.09 KiB | Viewed 11966 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 17:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48650
552


Attachments:
cap linie Livada Postei 552 -41-.JPG
cap linie Livada Postei 552 -41-.JPG [ 110.32 KiB | Viewed 11742 times ]
cap linie Livada Postei 552.JPG
cap linie Livada Postei 552.JPG [ 112.92 KiB | Viewed 11742 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 17:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48650
358


Attachments:
Livada Postei 358.JPG
Livada Postei 358.JPG [ 95.9 KiB | Viewed 11741 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 20:09 
Offline
User avatar

Joined: Wed 15 Jul 2009 22:33
Posts: 43
Location: Schei, Brasov
Am si eu o intrebare: autobuzele acelea de genul lui 552 pe care le-ai postat mai sus Silviu, mai exista in garajul regiei? Daca nu , ce s-a intamplat cu ele?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 20:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
brasovean wrote:
Am si eu o intrebare: autobuzele acelea de genul lui 552 pe care le-ai postat mai sus Silviu, mai exista in garajul regiei? Daca nu , ce s-a intamplat cu ele?

Toate cele sapte Neoplan N8008-MIC ale RAT (#548...554) au ajuns incredibil de repede la fier vechi, desi erau aproape noi (fabricate in 1996, aduse la Brasov in iarna 2000-2001). Ultimele doua au circulat pana in decembrie 2006.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 21:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
In anul 1968, existau in dotare la Brasov 124 troleibuze TV 2E cu capacitate a cate 75 persoane (pe langa alte 179 autobuze). Din acestea, la ora de varf trebuiau sa fie 88% pe traseu, adica vreo 94, in timp ce restul erau supuse la revizii sau reparatii. Nu exista principiul "soferul si masina", pe fiecare masina lucrandu-se in mod normal in doua schimburi. Existau sapte trasee de troleibuze, la fel ca astazi, dar ele erau "coloana vertebrala" a transportului public, transportand in fiecare zi de lucru cca. 140.000 pasageri (40% din totalul pe oras plus zona subordonata acestuia).

Pentru a va face o idee ce insemnau atunci sapte linii de troleibuz, postez cateva date preluate din vremea respectiva, valabile pentru intervalul orelor de varf al zilelor de lucru:

LINIA 1 Pe Tocile-Hidromecanica-Triaj (cursa = cca. 56 min.)
- nr. ture: 14; interval de succedare: 4 min; flux: 15 vehicule/ora si sens

LINIA 2 Pe Tocile-13 Decembrie-Rulmentul (cursa = cca. 56 min.)
- nr. ture: 14; interval de succedare: 4 min; flux: 15 vehicule/ora si sens

LINIA 3 Poarta Schei-Hidromecanica-Uz. Steagul Rosu (cursa = cca. 40 min.)
- nr. ture: 20; interval de succedare: 2 min; flux: 30 vehicule/ora si sens

LINIA 4 Poarta Schei-Hidromecanica-Gara Calatori (cursa = cca. 32 min.)
- nr. ture: 8; interval de succedare: 4 min; flux: 15 vehicule/ora si sens

LINIA 5 Gara Bartolomeu-Hidromecanica-Uz. Steagul Rosu (cursa = cca. 54 min.)
- nr. ture: 18; interval de succedare: 3 min; flux: 20 vehicule/ora si sens

LINIA 7 Uz. Steagul Rosu-Hidromecanica-Uz. Tractorul (cursa = cca. 36 min.)
- nr. ture: 12; interval de succedare: 3 min; flux: 20 vehicule/ora si sens

LINIA 9 Gara Bartolomeu-13 Decembrie-Uz. Tractorul (cursa = cca. 48 min.)
- nr. ture: 8; interval de succedare: 6 min; flux: 10 vehicule/ora si sens

Nu intotdeauna se puteau realiza perfect acesti parametri, datorita aglomeratiei care lungea durata cursei sau vehiculelor care "cadeau" pe traseu. Insa acesta era programul de principiu si reflecta ce tinta de eficienta era urmarita a se atinge in fosta I.T.Bv. Pe atunci, un interval de 10 minute scotea calatorii din sarite si umplea statiile. Nimeni nu s-ar fi gandit la intervale de 60 minute.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 23:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Cu traseul 8 ce s-a intamplat? De ce nu e mentionat?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Sep 2009 02:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
OAB wrote:
Cu traseul 8 ce s-a intamplat? De ce nu e mentionat?
Nu exista inca traseul 8, pentru ca abia in 1971 s-a realizat strapungerea strazii Alexandru Vlahuta si a bulevardului Garii catre Str. Harmanului. Intre Gara si cartierul Steagul Rosu exista din 1968 doar un traseu de noapte, care circula pe Victoriei-Toamnei-Zizinului (linia 22). Tocmai pentru ca nu exista linia 8, erau frecventze atat de bune pe linia 7 la orele de varf.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 19:54 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Cateva imagini superbe ce apartin lui Sludge Gulper preluate de pe http://www.flickr.com/.

In prima imagine se poate observa un autobuz Fiat, aflat pe linia 17.
Imaginea 2: Piata Unirii.
Imaginea 3: Un vechi autobuz DAC, cu numar de parc 7354 (din cate pot deduce), aflat pe linia 6.


Attachments:
fiat_livada_postei (Medium).jpg
fiat_livada_postei (Medium).jpg [ 80.91 KiB | Viewed 11512 times ]
piata_unirii (Medium).jpg
piata_unirii (Medium).jpg [ 89.54 KiB | Viewed 11512 times ]
#7XXX (Medium).jpg
#7XXX (Medium).jpg [ 77.71 KiB | Viewed 11512 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Iar acum cateva imagini ale retelei de troleibuz ce a fost odata in Brasov si Rocar-urile 55 (pe linia 2) si 210 aflat in dreptul Prefecturii.


Attachments:
livada_postei (Medium).jpg
livada_postei (Medium).jpg [ 89.7 KiB | Viewed 11510 times ]
#55 (Medium).jpg
#55 (Medium).jpg [ 72.13 KiB | Viewed 11511 times ]
#210 (Medium).jpg
#210 (Medium).jpg [ 87.41 KiB | Viewed 11511 times ]
schei_001 (Medium).jpg
schei_001 (Medium).jpg [ 75.03 KiB | Viewed 11505 times ]
schei_002 (Medium).jpg
schei_002 (Medium).jpg [ 44.23 KiB | Viewed 11505 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Am gasit o brosura despre conducerea preventiva realizata in anii 80 de Militia Judeteana Brasov. Pe prima coperta apare o imagine a intersectiei Zizin-Vlahuta, iar pe ultima coperta o fotografie dintr-o intersectie pe care inca nu am identificat-o. In aceasta poza se vede autobuzul Roman 6284 cu rezervoarele de gaz deasupra si o parte dintr-un DAC.


Attachments:
Brasov-AutobuzGaz.jpg
Brasov-AutobuzGaz.jpg [ 78.31 KiB | Viewed 11467 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 17:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
AlexD wrote:
Am gasit o brosura despre conducerea preventiva realizata in anii 80 de Militia Judeteana Brasov. Pe prima coperta apare o imagine a intersectiei Zizin-Vlahuta, iar pe ultima coperta o fotografie dintr-o intersectie pe care inca nu am identificat-o. In aceasta poza se vede autobuzul Roman 6284 cu rezervoarele de gaz deasupra si o parte dintr-un DAC.

Fotografia este facuta la intersectia Eroilor-Muresenilor, astazi un maret si inutil giratoriu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 17:54 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Asa m-am gandit si eu intai, dar nu recunosc cladirea din fundal. Casa Armatei nu are ce cauta acolo, ci in stanga fotografiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Nov 2009 21:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
AlexD wrote:
Asa m-am gandit si eu intai, dar nu recunosc cladirea din fundal. Casa Armatei nu are ce cauta acolo, ci in stanga fotografiei.
Este ceva situat mult mai in spate, care in mod normal nu se vedea de la nivelul trotuarului, din cauza caselor de la Mielul Alb. Poza este insa facuta de la etajul 1 al cladirii cu fosta berarie express Carpati. De remarcat ca semaforul nu functioneaza (doar cel de la Iorga), deci imaginea dateaza din perioada de "economisiri", de altfel doar atunci au aparut "rachetele" cu gaz la Brasov (din 1984). Mai cunoastem si recent aceasta tendinta de a economisi mai nimicul de la gura populatiei si a risipi cu generozitate pe landofchoiceuri. Dac-ul din imagine este un troleibuz 117 care urmeaza sa faca stanga. Autobuzul 6284 avea la acel moment o vechime considerabila, fiind adus in prima parte a anului 1976. Despre el se poate spune ceva remarcabil, si anume faptul ca a fost ultimul Roman adus la Brasov care a avut scaunele tapisate, facand parte dintr-o serie de 7 astfel de vehicule. Urmatoarele trei care au venit au fost primele cu scaune din placaj curbat melaminat (6547-6549). In anul 1976 au fost aduse insa foarte putine Roman-uri (doar 20), pentru ca s-au importat masiv autobuze din Europa Centrala: 30 buc. Ikarus 280, 10 buc. Karosa SM-11 (primele care nu au mai avut scaun pentru taxatoare) si 10 buc. IK-4. Deci, cu Roman-urile impreuna, in 1976 s-au adus 70 de autobuze noi, din care 30 articulate. Mai adaugati la astea si primele 24 troleibuze Dac-Romania 112 aduse si veti vedea cam ce ritm de innoire al parcului exista atunci, in conditiile in care in fiecare an se aduceau cel putin 40-50 vehicule noi. Asta o spun pentru ca mai sunt unii care cred ca lumea incepe cu ce-au cunoscut ei cand erau copii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Nov 2009 00:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
STRAZI PE CARE AU CIRCULAT CANDVA MIJLOACE DE TRANSPORT IN COMUN

In decursul vremii, transportul public din Brasov s-a retras de pe foarte multe artere. Pe unele a ramas doar in sens unic. Enumar acum acelea unde a devenit amintire, cu precizarea datei la care s-a petrecut "extinctia". Nu mentionez strazile pe care s-a circulat doar provizoriu, datorita unor lucrari de scurta durata.

In centrul istoric:

- Piata Sfatului (interiorul pietii), 1956
- Str. Republicii, 1956
- Str. Balcescu (de la Teatru spre Unirea, al doilea sens), 1979
- Str. Baritiu, Muresenilor, Sirul Beethoven (sens coborare), 1997
- Bd. Eroilor (portiunea din fata de la Colegiul Unirea), 1984, cu revenire in 1990-1994 pe sens Balcescu-Modarom
- Bd. Eroilor (sens urcare, portiunea Teatru-Aro), 1994

In Schei:

- Piata Unirii (interiorul pietii), 2006
- Str. Prundului (sens urcare), 2006

In Poiana Brasov:

- Drumul Vechi (intre Pietrele lui Solomon si Poiana De Jos), 1964
- Drumul Vechi (intre Poiana de Jos si Poiana de Sus), 1965
- Capra Neagra-Hotel Sport, 1970
- Capra Neagra-Teleferic, 1961?

In Brasovul-Vechi:

- Str. Nicopole, 1963
- Str. Morii (sens unic, intre Mihai Viteazul si Avram Iancu), 1952?
- Str. Plevnei, 1981, cu scurta revenire in perioada 1983-1984 si in 2008
- Str. Mihai Viteazul (portiunea Plevnei-Stadionului), 1975
- Str. Mihai Viteazul (portiunea Transformator-Plevnei), 1981, cu scurta revenire in 2008
- Str. Bisericii Romane (la sfarsitul ei) si Universitatii, 2008
- parcarea Autogarii 2, 1984

In Bartolomeu:

- Str. Caramidariei, 1980, cu scurta revenire in 2004
- Str. Bazaltului, 2007, curse "REAL" pana in 2009
- Str. Ecaterina Teodoroiu, 1984
- Str. Grigore Ureche (sens unic intre Buzesti-racordare pasaj), 1984
- Str. Ecaterina Teodoroiu (ramura inglobata in abator), 1979?
- bucla veche de la gara Bartolomeu, 1992

In Blumana:

- Str. Vlad Tepes (sens Teatru-I. Maniu), 1994
- Str. Agriselor (sens I. Maniu-15 Noiembrie), 1997
- Str. Nicolae Iorga (sens Lunga-I. Maniu), 1986
- Str. Iuliu Maniu (portiunea infundata, azi parcarea de langa Posta), 1956, 1963
- Str. Iuliu Maniu (portiunea SIF-Al I. Cuza), 1986, cu scurta revenire pe portiunea V. Tepes-Alex .I. Cuza in 1990-1994
- Str. Iuliu Maniu (sens coborare, portiunea Alex. I. Cuza-Castanilor), 1994
- Str. Iuliu Maniu (sens coborare, portiunea Castanilor-Hidromecanica), 1990
- Bd. 15 Noiembrie, Piata Teatrului (sens urcare), 1994
- artera de legatura Eroilor-N. Iorga (pe langa Parcul Eroilor), 1994
- Str. Mihai Viteazul (portiunea Ceasul Rau-Sitei), 1977
- Str. Dimitrie Cantemir, T. Grozavescu si Str. Mihai Viteazul (portiunea Sitei-Transformator) 1981, cu scurta revenire in 1983-84
- Str. Tanara Garda si Dorobantilor, 1989
- Str. Harmanului (portiunea demolata intre Hidromecanica-Toamnei), 1987
- Str. Harmanului (piata garii vechi), 1962
- Bd. Victoriei (portiunea dezafectata, intre fosta Harmanului si actuala Kogalniceanu), 1988

In Tractorul:

- Str. Turnului, 1974
- drumul de legatura 13 Decembrie-Hidromecanica II, 1981
- Str 13 Decembrie (portiunea Rulmentul-Baza Troleibuze), 1974

In Astra:

- Str. Uranus, 1966
- parcarea de la complexul mare, 1967
- vechea artera dintre Zizinului-SUT ICIM (azi inglobata in zona industriala), 1981?
- parcarea de la Carfil (vechiul cap de linie), 1975?

In Noua si Darste:

- Str. Fontei si Furnalelor, 1986
- Str. Ioan Mesota (portiunea care a apartinut de Str. Lacurilor), 1974, cu scurta revenire in 2007-2008
- Str. Prunului (sensul Strand-Laminoarelor), 1974, cu scurta revenire in 2007-2008
- artera de legatura Carpatilor-Prunului (fosta Levanticai, azi in curtea Roman), 1974
- artera-varianta paralela cu fosta gara Astra si cu Calea Bucuresti, 2008
- Calea Bucuresti (pasaj DN 1 si vechiul drum la Pantex), 2001


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Nov 2009 17:42 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 131
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
brasovean wrote:
Am si eu o intrebare: autobuzele acelea de genul lui 552 pe care le-ai postat mai sus Silviu, mai exista in garajul regiei? Daca nu , ce s-a intamplat cu ele?

Toate cele sapte Neoplan N8008-MIC ale RAT (#548...554) au ajuns incredibil de repede la fier vechi, desi erau aproape noi (fabricate in 1996, aduse la Brasov in iarna 2000-2001). Ultimele doua au circulat pana in decembrie 2006.

Aici te contrazic din nou. Mai exista ramasita lui 551 in depou la Triaj. Am vazut-o cu ochii mei acum 2 saptamani. Pacat ca nu am putut face poze pentru ca era aglomeratie in depou. Daca trece printr-un RK atunci e bun pentru oras.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 00:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
FBW58 wrote:
Daca trece printr-un RK atunci e bun pentru oras.
Chiar iti imaginezi ca la RAT Brasov se va face vreodata un RK la un vehicul SH, si inca la unul care zace de trei ani descompletat? N-au facut RK nici la unele troleibuze fabricate la noi in tara, ce sa mai vorbim... Acea caroserie va merge pe rotile ei cand va pleca troleibuzul ex-#65 din Valea Cetatii sa faca o cursa pe linia 5, adica cand va zbura Porcul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 10:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48650
FBW58 wrote:
Mai exista ramasita lui 551 in depou la Triaj. Am vazut-o cu ochii mei acum 2 saptamani. Pacat ca nu am putut face poze pentru ca era aglomeratie in depou. Daca trece printr-un RK atunci e bun pentru oras.


Mai exista si ramasita Vetter-ului 201. Dupa un RK va putea fi folosita. Cotete sunt prin zona, impreuna cu rromii aferenti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Nov 2009 15:08 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Am mai gasit ceva poze cu parcul vechi pe flickr:

Autobuzele 393, 440 si 526 (2004)
Troleibuzele 186 si 54 (1991)
Troleibuzul 56 (1991)
Troleibuzul 67 (2007)


Attachments:
393, 440, 526.jpg
393, 440, 526.jpg [ 385.25 KiB | Viewed 11063 times ]
186, 54.jpg
186, 54.jpg [ 447.17 KiB | Viewed 11064 times ]
56.jpg
56.jpg [ 429.3 KiB | Viewed 11063 times ]
67.jpg
67.jpg [ 398.82 KiB | Viewed 11064 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 456 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group