TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sat 10 Nov 2007 17:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Arh.Kovacs Raoul-Alex wrote:
O hiba a transportului in comun din Judetul Brasov,este legatura de autobuze dintre municipiile Sacele si Brasov.RAGCPS Sacele asigura legatura doar pana la intrarea in Brasov,nu pana in centru de unde exista legaturi mai bune catre Gari de exemplu si catre alte obiective importante,totodata acolo aflanduse si institutii importante.Astept parerile voastre.

Pe vremuri au existat trasee Brasov-Sacele care sa plece din zona centrala a orasului:
- 1940: Brasov Posta Centrala-Calea Bucuresti-Satulung/Zizin (autobuze ale Asociatiei Comunelor Sacelene);
- inceputul anilor '50: Str. Hirscher (Piata Sfatului)-Sacele (autobuze ICOS)
- 1956-1960: Livada Postei-Steagul Rosu-Sacele (autobuze IRTA);
- 1961: Str. N. Balcescu-Sacele (linia 21 autobuze ITBv);
- 1962: Str. N. Balcescu-Noua-Darste-Sacele (linia 21 autobuze ITBv);
- 1963: Posta Centrala-Sacele (linia 21 autobuze ITBv);
- 1964-1974: Steagul Rosu-Sacele (linia 21 autobuze ITBv);
- 1972-74: linia de noapte 21N: Bartolomeu-Telefoane-Hidromecanica-Autocamioane-Sacele (ITBv).
- 1975-1991: Autocamioane-Sacele (autobuze ITA)

A mai circulat si asa-numitul tramvai cu abur (exploatat de societati private intre 1892-1948 si de CFR intre 1948-1960) - vezi topicul 'Primul tramvai din Brasov':
- 1892-1927: Bartolomeu/Piata Sfatului-Promenada-Noua-Darste-Satulung;
- 1927-1933: (Bartolomeu-)Promenada-Noua -Darste-Satulung;
- 1933-1938: Promenada-Noua-Darste-Satulung;
- 1938-1960: Ramificatie Schiel (Strungul, Hidromecanica de azi)-Noua-Darste-Satulung.

Acum legislatia este potrivnica unor trasee urbane care sa serveasca doua orase alaturate. Automat, acestea sunt categorisite ca interurbane si nu de interes local. Se pot realiza astfel de trasee daca consiliile locale cad de acord asupra unei colaborari.


Attachments:
Tramvai automotor Brasov-Sacele, Piata Sfatului, cca 1914.jpg
Tramvai automotor Brasov-Sacele, Piata Sfatului, cca 1914.jpg [ 56.34 KiB | Viewed 27832 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Nov 2007 18:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Arh.Kovacs Raoul-Alex wrote:
Cred ca Brasovul ar cadea de acord.Nu e nici macar 1 km distanta intre Brasov si Sacele.Practic Sacele ii ca si un oras satelit.

Sunt zone cu aglomerari urbane in tara care au un specific cu totul aparte in privinta conlucrarii intre localitati si a mobilitatii. Din pacate, nimic din legislatia ultimilor 40 de ani nu a favorizat insa aceste zone traditionale istorice, ba dimpotriva. Acum mai e in plus si alta problema: daca mananca doi din acelasi ciolan cum reusesc sa se impace totusi.

In 1961, spre exemplu, Brasovul era declarat "oras de subordonare regionala", iar consiliul popular orasenesc avea in subordonare directa consiliile din Sacele, Predeal, Codlea, Rasnov, Zarnesti, Sanpetru, Harman, Ghimbav, Vulcan, Cristian, Bran, Moeciu, Fundata, Poiana Marului. Asta a facilitat crearea unei retele de tip urban de transport care interconecta toate aceste localitati (peste 30 de trasee, dintre care unele aveau frecventa de circulatie chiar si la 15-30 minute in ore de varf).
Este ceeace numim acum o zona metropolitana. Situatia insa este mult diferita in prezent. De asta transportul in zona este total dezorganizat si necorelat. Noua lege, sub forma actuala, nu ajuta in aceasta privinta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Nov 2007 19:48 
Pacat am lasat masina in Sacele cand am fost in vizita la Brasov(eu venind din Predeal) si am vrut sa iau un autobuz pana in centru sa vizitez monumentele,si am constat ca autobuzul de Sacele ma lasta undeva in aporpierea fabricii Roman la intrare in Brasov unde era captul liniei autobuzului respectiv.De metionat capatul linie al Autobuzului de Sacele este chiar in fata Garajului RAGCPS Sacele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Nov 2007 19:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Arh.Kovacs Raoul-Alex wrote:
Pacat am lasat masina in Sacele cand am fost in vizita la Brasov(eu venind din Predeal) si am vrut sa iau un autobuz pana in centru sa vizitez monumentele,si am constat ca autobuzul de Sacele ma lasta undeva in aporpierea fabricii Roman la intrare in Brasov unde era captul liniei autobuzului respectiv.De metionat capatul linie al Autobuzului de Sacele este chiar in fata Garajului RAGCPS Sacele.

Din momentul in care s-a introdus autotaxarea (a doua parte a anilor 70), se evita crearea unor trasee care sa necesite trepte de tarifare. Acum la Sacele este tarif unic, dar mai demult erau doua trepte: Brasov-Turches sau Sacele interior cu un tarif si Brasov-Cernatu-Satulung cu tarif dublu.
Daca ar intra in Brasov traseul ar avea nevoie de tarife diferentiate. In plus, ar insemna ca trebuie sa aiba concesiune si de la CL Brasov, lucru care mi se pare imposibil in actualele conditii.
Garajul din Sacele-Satulung este in functiune pe acelasi amplasament inca dinaintea razboiului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jul 2008 19:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
RAGCPS Sacele este o entitate subordonata Consiliul Local al Municipiului Sacele, avand ca obiect Gospodaria Comunala si Prestare de Servicii. In acestea se include si transportul LOCAL.

Totusi, inca de la inceput, RAGCPS a efectuat transport interurban intre Sacele si Brasov, iar pana nu demult si intre Sacele si Tarlungeni. Prin 2001-2003, au fost autorizati si dubari in paralel cu mentinerea catorva curse ale RAGCPS. Serviciul acestora a fost sub orice critica.

Una din problemele transportului sacelean este ca 40% din populatie face parte dintr-o etnie asa-zis defavorizata, care nu are nici cea mai mica intentie de a plati bilet pentru transportul public. De aceea se pare ca RAGCPS, care nu face deloc control in interiorul vehiculului, a ramas sa exploateze un traseu care nu poate fi considerat "local". A existat o scurta perioada cand se facea controlul la urcarea in vehicul, dar in urma protestelor "electoratului", si acesta a disparut.

Ce este trist e ca autobuzele RAGCPS sunt impartite pe principiile fostului apartheid african, dar oarecum inversat: partea din spate (iar la articulate, intreaga semiremorca) este rezervata doar celor minoritari, care foarte curand vor deveni majoritari, in timp ce in partea din fata au voie si albii, precum si toti ceilalti prosti care valideaza bilet. Acest sistem functioneaza de cand s-a introdus autotaxarea (1975). Inainte, incasatoarea era o piedica psihologica suficienta pentru ca in autobuz sa nu predomine calatorii fraudulosi.

Sacelele (astazi "municipiu"... dar fara a avea canalizare!) a devenit oras in 1950, prin contopirea a 4 din cele 7 sate sacelene. Restul de trei au ramas in comuna Tarlungeni, anexata pana in 1968 la Regiunea Autonoma Maghiara. Toate aceste sate au o istorie comuna si ar fi meritat o dezvoltare unitara. Din pacate, diferentele cresc de la o zi la alta tot mai mult.

Stie cineva, exista vreun protocol intre municipiul Sacele si municipiul Brasov, privind declararea transportului care face legatura intre aceste doua orase ca fiind local (adica nesupus procedurii de licitare de catre Consiliul Judetean), sau pur si simplu se opereaza de ani de zile in ilegalitate?

Nu ca si-ar dori vreun alt operator acest traseu, avand in vedere vandalizarea la care sunt supuse vehiculele si obligatia nescrisa de a transporta calatori care nu platesc, dar ma gandesc ca e timpul ca acest traseu sa treaca la RAT Brasov, asa cum a fost intre 1948-1956 si 1961-1974. In aceasta perioada, s-a inregistrat si cel mai civilizat nivel de servire al acestei linii cu o lungime remarcabila. Principalul argument in favoarea acestei reveniri este caracterul pronuntat de traseu urban, fara traversare de zone neconstruite, cu statii dese si fluxuri mari de calatori. Ar putea fi un prim pas concret in sustinerea aparitiei "zonei metropolitane".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Aug 2008 00:15 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Arh.Kovacs Raoul-Alex wrote:
Ideala ar fi o linie de autoubuz intre Sacele-Gara Brasov si centrul istoric.


Ideala ar fi fost o legatura de tren suburban pe relatia Sacele-Brasov, cu statii intermediare ; de altfel, am inteles ca s-a si dorit acest lucru pe relatia Satulung-Brasov (Satulung = componenta a actualului municipiu Sacele), dar din motive obscure s-a sistat. In orice metropola civilizata sau care se doreste a fi civilizata ar trebui sa existe un astfel de mijloc de transport. Ca se numeste S-Bahn sau HEV, asta e alta mancare de peste, dar ideea asta e.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Aug 2008 00:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
OAB wrote:
Ideala ar fi fost o legatura de tren suburban pe relatia Sacele-Brasov, cu statii intermediare ; de altfel, am inteles ca s-a si dorit acest lucru pe relatia Satulung-Brasov (Satulung = componenta a actualului municipiu Sacele), dar din motive obscure s-a sistat. In orice metropola civilizata sau care se doreste a fi civilizata ar trebui sa existe un astfel de mijloc de transport. Ca se numeste S-Bahn sau HEV, asta e alta mancare de peste, dar ideea asta e.

Dar chiar a existat, timp de 68 de ani, tren suburban intre Brasov si Satulung (vezi 'Primul tramvai din Brasov'). Si culmea, societatea privata care-l exploata avea in denumire si sintagma "HEV": Brasso-Haromszeki Helyi Erdeku Vasutak. Doar ca a incomodat pe "dubarii" aparuti in perioada interbelica si a fost scos din centru, iar mai apoi "tovarasii" l-au lichidat complet, in loc sa-l modernizeze. Asta a insemnat "dezvoltare durabila" la Brasov: exploatare de autobuze cu durata de viata de 6-10 ani si consumuri imense de carburanti fosili. Tot asa se intampla si azi, din pacate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Oct 2008 16:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
HCL nr. 84 / Sacele / 25.09.2008

Consiliul Local al Municipiului Săcele, întrunit în sedinÅ£ă ordinară din data de 25 septembrie 2008,

Analizând raportul nr. 28675/18.09.2008 al Direcţiei Tehnice, prin care se propune :



1. aprobarea înfiinţării în condiţiile legii a unei linii de transport în comun călători pe ruta Săcele garaj – Braşov Livada Poştei şi retur

2. aprobarea tarifelor pe bilet şi abonament pentru ruta Săcele garaj – Braşov Livada Poştei şi retur după cum urmează :

tarif bilet = 2,0 lei/1 călătorie

abonament lunar = 80,0 lei/lună

Având în vedere avizele comisiilor de specialitate,

În temeiul art. 36 alin. 1, alin. 2 lit. “c” si “d” , alin. 6 lit. “a” pct. 14 , alin. 9 si ale art. 45 din Legea nr. 215 / 2001 republicată, privind administraţia publică locală,



HOTÄ‚RÄ‚ÅžTE



ART.1. Se aprobă înfiinţarea in condiţiile legii unei linii de transport în comun călători pe ruta Săcele garaj – Braşov Livada Poştei şi retur

ART.2. Se aprobă tarifele pe bilet şi abonament pe ruta Săcele garaj – Braşov Livada Poştei şi retur după cum urmează :

tarif bilet = 2,0 lei/1 călătorie

abonament lunar = 80,0 lei/lună

ART.3. Primarul municipiului Săcele va asigura ducerea la îndeplinire a hotărârii prin serviciile de specialitate, respectiv Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică - Serviciul Financiar Buget Contabilitate Salarizare şi prin R.A.G.C.P.S. Săcele.


PREÅžEDINTELE SEDINÅ¢EI

CONSILIER

Ing. POPA VIRGIL



CONTRASEMNEAZÄ‚

SECRETAR

C.j. ANDRONIC MARIA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Oct 2008 19:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Monitorul Express se grabeste sa prezinte aceasta stire ca o mare realizare a Primariei... Brasov!!! Sau poate Primaria Sacele a ajuns in subordinea sa.

http://www.monitorulexpres.ro/?mod=moni ... s_id=66890

Autobuz pentru elevi şi studenţi pe ruta Braşov - Săcele şi retur
01.10.2008 12:39:45

Noua linie de autobuz Săcele - BraÅŸov, pentru elevi ÅŸi studenÅ£i, a fost dată, ieri, în folosinÅ£ă. Deocamdată, doar două autobuze asigură transportul elevilor ÅŸi studenÅ£ilor săceleni la liceele ÅŸi facultăţile din BraÅŸov. Autorităţile locale intenÅ£ionează însă să crească numărul de autobuze ÅŸi să asigure ÅŸi transportul pensionarilor.
Primele curse pleacă din Săcele la orele 6.30, la 7.00 şi la 8.00, după care vor circula din două în două ore. Ultima cursă este la 19.30. Autobuzul va circula de luni pînă sîmbătă, inclusiv. Linia Săcele - Braşov, destinată elevilor şi studenţilor care studiază în Braşov este asigurată de doar două autobuze de la Regia de Transport Săcele. Acestea circulă de de la garajul din Săcele pînă în Livada Poştei. Pînă la Podul Dîrste autobuzul opreşte în toate staţiile. Prima oprire în Brasov va fi la Spitalul Judeţean şi apoi la Liceul „Dr. Ioan Meşotă“. Ultima staţie va fi în Livada Poştei. Elevii care se gîndesc să nu-şi cumpere bilet n-au nicio şansă să meargă gratuit, pentru ca în autobuz va fi un taxator, dar şi controlori. O călătorie costă 2 lei, însă autorităţile locale săcelene intenţionează să introducă abonamente şi să le facă elevilor şi studenţilor reduceri la tarife de 50%. „Reducerile se vor aplica şi pensionarilor şi pot merge pînă la 50 la sută. În plus, cei cu pensii de pînă la 600 de lei beneficiază de 20 de călătorii gratuite, cei cu pensii pînă în 900 de lei de 15 călătorii gratuite, iar cei cu pensii de peste 900 de lei beneficiază de 10 călătorii gratuite pe lună“, ne-a declarat primarul municipiului Săcele, Radu Nistor Florea.
Primarul Braşovului, George Scripcaru, spune că linia Braşov - Săcele va funcţiona o perioadă pe traseul Săcele - Calea Bucureşti - Livada Poştei, iar dacă se va dovedi utilitatea ei, va fi extins traseul pînă la Gara Centrală.
Linia va fi monitorizată de autorităţile din Braşov şi Săcele timp de 30 de zile, după care se vor lua decizii, în funcţie de rezultatul monitorizării.

de: B.S.


Observatie:
Nu se intelege cum va face un tanar dovada la urcarea in autobuz, ca intr-adevar este elev sau student in Brasov si ca intr-adevar locuieste in Sacele (daca n-are 14 ani, nu are nici C.I. cu adresa...). Acest traseu imi pare ca seamana foarte mult cu asa-zisele trasee speciale "Real", comandate de fapt din umbra de proprietarul cartierului comercial Bartolomeu. Normal ar fi fost sa infiinteze un traseu pentru toata lumea, si sa dea reduceri cui trebuie. Dar mai exista normalitate oare? O declara cursa de elevi, ca sa nu fie scoasa la licitatie de Consiliul Judetean. Cine va circula cu adevarat, e alta poveste. Deja se pregatesc si pensionarii.

PS. Cum sa prelungeasca la Gara un traseu catre Livada Postei? Poate sa treaca pe la Gara. Dar ce are gara cu scoala si cu facultatea? Sau poate o fi vorba de scoala vietii, care te invata cum sa vinzi mai intai seminte in gara, si apoi sa ajungi cine stie ce mare dregator cu studii facute "la distanta"...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 01 Nov 2008 19:20 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Cam asa arata statia "amenajata" in Livada Postei, pentru linia de autobuz, ce a fost recent introdusa. Interesant este ca cei de la RAT au fost cei ce au fixat acel stalp.


Attachments:
statie_ragcps.001.jpg
statie_ragcps.001.jpg [ 74.87 KiB | Viewed 27136 times ]
statie_ragcps.002.jpg
statie_ragcps.002.jpg [ 71.55 KiB | Viewed 27136 times ]
statie_ragcps.003.jpg
statie_ragcps.003.jpg [ 140.62 KiB | Viewed 27136 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Apr 2010 19:46 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Un bilet de calatorie:


Attachments:
P4034462 (Medium).JPG
P4034462 (Medium).JPG [ 79.88 KiB | Viewed 25751 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Jul 2010 19:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
Odata cu majorarea TVA-ului, de la 01 iulie 2010 cresc si preturile biletelor regiei sacelene astfel:

RUTA SACELE - BRASOV
1 CALATORIE.......................................2 LEI
2 CALATORII........................................4 LEI

CELELALTE TARIFE RAMAN NESCHIMBATE, respectiv:

RUTA SACELE - BRASOV
ABONAMENT (1 LUNA)..........................78 LEI

RUTA SACELE - LIVADA POSTEI
1 CALATORIE......................................3 LEI


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2010 23:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
George17 wrote:
CELELALTE TARIFE RAMAN NESCHIMBATE, respectiv:

RUTA SACELE - BRASOV
ABONAMENT (1 LUNA)..........................78 LEI

De la 1 noiembrie 2010 unele tarife se modifica din nouABONAMENTELE SE REDUC astfel:

RUTA SACELE-BRASOV
ABONAMENT (1 LUNA)..........................72 LEI
ABONAMENT ELEVI (1 LUNA).................36 LEI

Felicitari conducerii R.A.G.C.P.S. Sacele pentru decizia luata!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Dec 2010 18:46 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Vineri, aflandu-ma in capat la Roman, am observat cu cata sarguinta isi fac treaba angajatii firmei de securitate "DPP Security". Acestia sunt platiti sa verifice biletele, la urcare, tuturor calatorilor. Insa surpriza! Tiganii nu sunt verificati si sunt lasati sa urce, in timp ce oamenii care platesc bilet sunt nevoiti sa suporte nesimtirea si duhoarea acestora. Daca acesti oameni care lucreaza la firme de securitate nu isi fac treaba, atunci cine? Pe langa faptul ca tiganii nu platesc nici un bilet, cei din regie mai arunca banii si pe firmele de securitate. O pierdere enorma, iar dupa biletele se scumpesc prea mult, si asa 2 lei pentru o calatorie pentru conditiile oferite, nu merita.
Imi cer scuze, nu vreau sa fiu rasist (dar ma simt nevoit sa fiu), dar nu mi se pare deloc corect ca rromii sa bage spaima in noi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Dec 2010 23:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
SPA29 wrote:
Vineri, aflandu-ma in capat la Roman, am observat cu cata sarguinta isi fac treaba angajatii firmei de securitate "DPP Security". Acestia sunt platiti sa verifice biletele, la urcare, tuturor calatorilor. Insa surpriza! Tiganii nu sunt verificati si sunt lasati sa urce, in timp ce oamenii care platesc bilet sunt nevoiti sa suporte nesimtirea si duhoarea acestora. Daca acesti oameni care lucreaza la firme de securitate nu isi fac treaba, atunci cine? Pe langa faptul ca tiganii nu platesc nici un bilet, cei din regie mai arunca banii si pe firmele de securitate. O pierdere enorma, iar dupa biletele se scumpesc prea mult, si asa 2 lei pentru o calatorie pentru conditiile oferite, nu merita.
Imi cer scuze, nu vreau sa fiu rasist (dar ma simt nevoit sa fiu), dar nu mi se pare deloc corect ca rromii sa bage spaima in noi.

Tiganii sunt cel mai usor de cumparat la alegeri si reprezinta cu siguranta peste 35% din populatia Sacelelor. Pai daca le-au dat voie sa-si construiasca sute de case pe domeniul municipiului, fara sa aiba vreun act pe teren sau autorizatie, daca le-au dat voie sa taie de capul lor zeci de hectare de paduri si sa fure lemnul, daca le-au oferit sefilor lor afaceri de miliarde in Brasov (cu flori etc) sub protectia directa a Primariei, cum sa nu li se dea si dreptul de a calatori gratuit oricat si oriunde?

Stai sa vezi peste cativa ani, cand vor fi numeric peste jumatate...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Dec 2010 23:40 
Offline

Joined: Sun 19 Dec 2010 23:26
Posts: 1
Mi-ati putea spune daca stiti care este intervalul de circulatie al autobuzului Brasov-Sacele in perioada sarbatorilor (mai ales incepand cu 28 decembrie pana dupa anul nou)? Multumesc frumos!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Dec 2010 00:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
lexy3 wrote:
Mi-ati putea spune daca stiti care este intervalul de circulatie al autobuzului Brasov-Sacele in perioada sarbatorilor (mai ales incepand cu 28 decembrie pana dupa anul nou)? Multumesc frumos!


Probabil ca orarul va fi al unei zile de duminica, adica intre orele 7 si 22, din 15 in 15 minute.
Cu aceasta ocazie am aflat ca autobuzele pe ruta Sacele - Brasov circula toata noaptea (din ora in ora)! Detalii: http://www.municipiulsacele.ro/afisare.php?id=119


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Dec 2010 00:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Silviu Sintea wrote:
Cu aceasta ocazie am aflat ca autobuzele pe ruta Sacele - Brasov circula toata noaptea (din ora in ora)!

Intotdeauna pe acest traseu s-a circulat noaptea din ora in ora (cel putin din 1970 incoace), cu exceptia perioadei "economisirii carburantilor" (1983-1990), cand s-a circulat noaptea din doua in doua ore.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Dec 2010 20:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Silviu Sintea wrote:
Cu aceasta ocazie am aflat ca autobuzele pe ruta Sacele - Brasov circula toata noaptea (din ora in ora)!

Intotdeauna pe acest traseu s-a circulat noaptea din ora in ora (cel putin din 1970 incoace), cu exceptia perioadei "economisirii carburantilor" (1983-1990), cand s-a circulat noaptea din doua in doua ore.


Acel program de circulatie al "autobuzelor de Sacele" nu mai este valabil! Pe ruta Sacele - Brasov nu se mai circula din ora in ora de o buna perioada de timp. S-a circulat noaptea din ora in ora, apoi din cauza lipsei calatorilor s-a ajuns la curse de noapte (plecari de la Sacele-Garaj) la : 24:00, 02:00, 04:00, 05:00, insa nici asa nu a fost rentabil. Acum cursele de noapte sunt (cu plecare de la Sacele-Garaj) la: 24:00, 04:00, 05:00; intre 24:00 si 04:00 nemai circuland niciun autobuz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Dec 2010 16:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
George17 wrote:
Brassovia wrote:
Silviu Sintea wrote:
Cu aceasta ocazie am aflat ca autobuzele pe ruta Sacele - Brasov circula toata noaptea (din ora in ora)!

Intotdeauna pe acest traseu s-a circulat noaptea din ora in ora (cel putin din 1970 incoace), cu exceptia perioadei "economisirii carburantilor" (1983-1990), cand s-a circulat noaptea din doua in doua ore.


Acel program de circulatie al "autobuzelor de Sacele" nu mai este valabil! Pe ruta Sacele - Brasov nu se mai circula din ora in ora de o buna perioada de timp. S-a circulat noaptea din ora in ora, apoi din cauza lipsei calatorilor s-a ajuns la curse de noapte (plecari de la Sacele-Garaj) la : 24:00, 02:00, 04:00, 05:00, insa nici asa nu a fost rentabil. Acum cursele de noapte sunt (cu plecare de la Sacele-Garaj) la: 24:00, 04:00, 05:00; intre 24:00 si 04:00 nemai circuland niciun autobuz.
Pacat, dar era de asteptat sa se intample. Cursele de noapte erau in principal pentru cei care calatoreau cu trenul prin gara Brasov.
Ca o ciudatenie, in perioada de pana in 1974, autobuzul de noapte de Sacele circula din Bartolomeu, pe Str. Lunga, Teatru, Calea Bucuresti, servind si calatorii din Brasov. Era vorba de linia 21 (N) a I.T.Bv., una dintre cele mai lungi linii care a existat in Brasov vreodata (cca. 18 km pe sens).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Dec 2010 21:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
PROGRAMUL DE CIRCULATIE PE RUTA SACELE (GARAJ) - BRASOV (POIENELOR)

PLECARI SACELE (GARAJ)

LUNI-VINERI
Plecari la orele: 04:00, 05:00, 05:15, 05:30
Intre orele 05:30 - 19:00 plecari la interval de 10 minute.
Intre orele 09:00 - 11:00 plecari la interval de 12 minute.
Intre orele 19:00 - 21:00 plecari la interval de 15 minute.
Intre orele 21:00 - 23:00 plecari la interval de 20 minute.
Plecari la orele: 23:00, 23:15, 23:30, 24:00.

SAMBATA
Plecari la orele: 04:00, 05:00, 06:00
Intre orele 06:00 - 20:00 plecari la interval de 15 minute.
Intre orele 20:00 - 22:00 plecari la interval de 20 minute.
Plecari la orele: 23:00, 23:30.

DUMINICA
Plecari la orele: 04:00, 05:00, 06:00, 07:00
Intre orele 07:00 - 20:00 plecari la interval de 15 minute.
Intre orele 20:00 - 22:00 plecari la interval de 20 minute.
Plecari la orele: 23:00, 23:30.

TOATE CURSELE SE INTORC DIN STATIA BRASOV (POIENELOR) LA 30 DE MINUTE DE LA PLECAREA DIN STATIE SACELE (GARAJ).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Dec 2010 21:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
PROGRAMUL DE CIRCULATIE PE RUTA SACELE (GARAJ) - BRASOV (LIVADA POSTEI)

PLECARI SACELE (GARAJ)

LUNI - VINERI - in timpul scolii

Plecari la orele: 06:30, 07:00, 13:30, 15:30

LUNI - VINERI - in timpul vacantelor scolare

Plecari la orele: 07:00, 15:30

TOATE CURSELE RETUR DIN STATIA LIVADA POSTEI AU PLECAREA LA 60 DE MINUTE DE LA ORA PLECARII DIN STATIA SACELE (GARAJ).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Dec 2010 22:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
PROGRAM SPECIAL DE SARBATORI

IN ZILELE DE 25.12.2010 SI 26.12.2010 SE VA CIRCULA ASTFEL PE RUTA SACELE (GARAJ) - BRASOV (POIENELOR):

25.12.2010 - PLECARE SACELE (GARAJ)
Plecari la orele: 04:00, 05:00, 06:00
Intre orele 06:00 - 19:00 plecari la interval de 15 minute.
Intre orele 19:00 - 22:00 plecari la interval de 20 minute.
ULTIMA CURSA LA 22:00.

26.12.2010 - PLECARE SACELE (GARAJ)
Plecari la orele: 04:00, 05:00, 06:00, 07:00
Intre orele 07:00 - 19:00 plecari la interval de 15 minute.
Intre orele 19:00 - 22:00 plecari la interval de 20 minute.
ULTIMA CURSA LA 22:00.

INTRE 22.12.2010 SI 04.01.2011 PE RUTA SACELE (GARAJ) - BRASOV (LIVADA POSTEI) RAMAN IN CIRCULATIE DOAR CURSELE CU PLECARE DE LA SACELE (GARAJ) LA ORELE 07:00 SI 15:30.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Jan 2011 20:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Consiliul de Administraţiei al Regiei Autonome de Transport Săcele a decis, azi, desfiinţarea posturilor de controlor pe mijloacele de transport în comun.

Astfel, pe autobuzele care circulă între Săcele şi Braşov, controlorii ar urma să fie înlocuiţi cu o firmă de bodyguarzi.

Pentru a nu intra sub incidenţa legii concedierii colective, reprezentaţii regiei au decis disponibilizarea celor 12 controlori, în două tranşe. În prima fază, vor pleca nouă persoane, iar restul de trei vor fi „puşi pe liber" ulterior.


http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Ar ... 59666.html

Nota mea.
Nu exista RAT Sacele, ci RAGCPS Sacele, regie care are si alte activitati decat cea de transport.
Sacele (municipiu!) are cca. 33.000 locuitori, la extremitatea sa estica fiind cea mai mare comunitate compacta de romi din Romania, asa-numitul catun Garcini, a carui suprafata s-a cvadruplat in ultimii ani. Din surse neoficiale, ar fi vorba de pana la 14.000 de romi in total.
In perioadele 1950-1956 si 1961-1974, transportul in Sacele a fost prestat de catre orasul Brasov, in perioadele 1956-1961 si 1975-1991 a fost prestat de ministerul transporturilor prin IRTA / DRTA / ITA, iar in perioadele de pana in 1948 si de dupa 1991 a avut propriul serviciu de transport.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Jan 2011 21:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Quote:
Astfel, pe autobuzele care circulă între Săcele şi Braşov, controlorii ar urma să fie înlocuiţi cu o firmă de bodyguarzi.

PS. A nu se intelege ca bodigarzii sunt pusi in locul controlorilor pentru a combate calatorii clandestini. Dimpotriva, controlorii sunt dati afara pentru ca au indraznit sa ceara bilet tiganilor. Bodigarzii sunt pusi sa-i apere pe calatorii clandestini de lege si de furia calatorilor corecti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Jan 2011 22:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Quote:
Astfel, pe autobuzele care circulă între Săcele şi Braşov, controlorii ar urma să fie înlocuiţi cu o firmă de bodyguarzi.

PS. A nu se intelege ca bodigarzii sunt pusi in locul controlorilor pentru a combate calatorii clandestini. Dimpotriva, controlorii sunt dati afara pentru ca au indraznit sa ceara bilet tiganilor. Bodigarzii sunt pusi sa-i apere pe calatorii clandestini de lege si de furia calatorilor corecti.

Este complet fals ca vor fi inlocuiti controlorii cu bodyguarzi pentru a asigura paza, nu pentru a controla calatorii. Ei sunt pusi deja in locul controlorilor si lucreaza in paralel cu cei care au mai ramas la regie pentru a sta la usi, iar la urcarea calatorilor sa ceara biletul sau abonamentul. Dezavantajul acestei metode este ca din 3 sau 4 usi ale unui autobuz urcarea si coborarea se face doar pe o usa, rar pe doua la autobuzele articulate. Ei sunt angajati la DPP Security si poarta momentan "uniforme" de culoare albastru inchis cu insemnele firmei de securitate. In concluzie, fiecare autobuz pleaca in cursa cu cate unul sau doi bodyguarzi (sau controlori) care asigura urcarea CU BILET SAU ABONAMENT a calatorilor, de orice etnie ar fi ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Jan 2011 22:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
George17 wrote:
Brassovia wrote:
Quote:
Astfel, pe autobuzele care circulă între Săcele şi Braşov, controlorii ar urma să fie înlocuiţi cu o firmă de bodyguarzi.

PS. A nu se intelege ca bodigarzii sunt pusi in locul controlorilor pentru a combate calatorii clandestini. Dimpotriva, controlorii sunt dati afara pentru ca au indraznit sa ceara bilet tiganilor. Bodigarzii sunt pusi sa-i apere pe calatorii clandestini de lege si de furia calatorilor corecti.

Este complet fals ca vor fi angajati bodyguarzi pentru a asigura paza, nu pentru a controla calatorii. Ei sunt deja pusi in locul controlorilor si lucreaza in paralel cu cei care au mai ramas la regie pentru a sta la usi, iar la urcarea calatorilor sa ceara biletul sau abonamentul. Dezavantajul acestei metode este ca din 3 sau 4 usi ale unui autobuz urcarea si coborarea se face doar pe o usa, rar pe doua. Ei sunt angajati la DPP Security si poarta momentan "uniforme" de culoare albastru inchis cu insemnele firmei de securitate. In concluzie, fiecare autobuz pleaca in cursa cu cate unul sau doi bodyguarzi (sau controlori) care asigura urcarea CU BILET SAU ABONAMENT a calatorilor, de orice etnie ar fi ei.

E bine daca este cum zici tu. Imi cer scuze daca mie mi s-a parut a fi altceva. Nu contest necesitatea prezentei paznicilor, dar nu stiu daca legal acestia pot face control si daca chiar au aceasta obligatie stipulata in contract.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Jan 2011 23:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
Si sa stii ca de cand s-a aplicat metoda controlului la urcare facuta de bodyguarzi sau controlori (de vreo 3-4 luni; la inceput fiind doar controlori, iar de vreo 1-2 luni si bodyguarzi) s-a redus considerabil calatoria fara bilet deoarece cei fara bilet nu sunt lasati sa urce. Cred ca automat si veniturile regiei din vanzarea biletelor sunt mai mari, astfel autobuzele sunt mai bine intretinute si curatate, au fost aduse si autobuze noi (ex: BV-13-CYZ - #112 ex-Luzern sau BV-12-YRK ex-Lausanne), iar lucrurile incep sa mearga mai bine in ceea ce priveste transportul in comun din Sacele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Jan 2011 00:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
Din data de 24.01.2011 se vor pune in vanzare abonamente cu valabilitate de o saptamana pe ruta Sacele (Garaj) - Brasov (Poienelor).
Pretul unui astfel de abonament este de 19 lei.
Aceste abonamente se vor elibera la capetele de traseu Garaj, respectiv Poienelor.
Ele se pot achizitiona oricand in cursul lunii, valabilitatea lor fiind de 7 zile de la data procurarii abonamentului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Feb 2011 22:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 11 Aug 2009 12:56
Posts: 62
Location: Brasov
http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Un_adolescent_a_fost_injunghiat_in_autobuz_0_423557789.html

Înjunghiat pentru că nu a vrut să cedeze locul în autobuz

"Copilul, care are 16 ani, a fost tăiat cu un briceag, în timp ce se afla în autobuzul care circulă pe ruta BRASOV-SACELE.
Medicii de la Spitalul de Pediatrie, unde se află internat copilul, spun că victima a fost la un pas de moarte, fiindcă lama briceagului a trecut foarte aproape de inimă.
„Băiatul a fost adus în stare gravă, în ÅŸoc hemoragic. Prezenta o plagă înjunghiată în partea stângă a toracelui ÅŸi a fost penetrat ÅŸi plămânul stâng. Lovitura a fost la o distanÅ£ă de 1,5 - 2 centimetri de inimă ÅŸi putea fi fatală. Copilul este la Terapie Intensivă ÅŸi va mai rămâne internat câteva zile", a spus purtătorul de cuvânt al Spitalului de Pediatrie BraÅŸov, dr. Marcel Albean.
Mama adolescentului a stat toată noaptea să-şi vegheze fiul, în spital, şi este hotărâtă să-i facă dreptate.
„Agresorul să plătească pentru ceea ce a făcut! O să facă puşcărie! Copilul a fost mai întâi bătut şi apoi înjunghiat fiindcă nu a vrut să-i cedeze locul în autobuz nevestei agresorului", a declarat mama lui Cosmin, Alina Iordache. Femeia spune că băiatul ei face box, în Braşov, şi aseară se întorcea de la antrenament. „Pe 14 februarie urma să participe la primul lui meci", a mai spus Alina Iordache.
Oamenii care fac naveta, zilnic, între Braşov şi Săcele spun că astfel de incidente au loc frecvent, iar cei care fac probleme sunt ţiganii din Gârcini. „Aici cred că locuiesc cei mai mulţi ţigani din România şi astfel de incidente au loc fiindcă în autobuz nu există securitate", a spus un navetist, Remus Hususan.
Incidentul s-a petrecut aseară, în jurul orei 20.40, între staţiile Turcheş şi Cernatu. Victima, Iordache Cosmin luase autobuzul din Braşov. În Turcheş s-a urcat şi agresorul, Ciprian Coveşan (24 ani), împreună cu soţia sa. Se pare că bărbaţii s-au luat la ceartă după ce adolescentul nu i-a cedat scaunul soţiei agresorului.
În timpul altercaţiei, tânărul de 24 de ani a scos un briceag şi l-a înjunghiat pe minor în zona toracică, după care şi-a continuat liniştit călătoria până la capăt de linie. Acolo, a coborât din autobuz şi a luat un taxi către acasă, în Gârcini.
Copilul a avut putere să coboare din autobuz şi să anunţe Poliţia. „Victima a coborat în staţia Cernatu, a anunţat poliţiştii cu privire la cele întâmplate în autobuz, fiind transportată imediat la spital. Politiştii l-au prins pe suspect, în timp ce se deplasa cu taxiul, asupra lui fiind găsit briceagul respectiv. Bărbatul a fost reţinut, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de port ilegal de armă albă în locurile publice, conform Legii 61. Încadrarea juridică a agresiunii fizice urmează să fie stabilită în funcţie de starea de sănătate a victimei. Cercetarile continuă", a spus purtătorul de cuvânt al IPJ Braşov, comisarul şef Liviu Naghi."



Probabil va intrebati unde au fost bodyguarzii angajati de regie (fapt relatat in mai multe ziare locale). Pot sa va spun ca bodyguarzii au fost inlocuiti cu vechii controlori ai regiei (unii total ineficienti, care dupa cateva statii de controlat se refugiaza langa sofer, in autobuz nemai fiind asigurat controlul biletelor, iar de paza nu mai are rost sa vorbim).


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group