TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 23 Apr 2024 13:32

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 509 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 20:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56102
In zona Onix unele treceri de pietoni au fost pur si simplu desfiintate. Iar indicatorul "Trecere pietoni" de pe 13 decembrie e montat dupa trecerea propriu-zisa!!!


Attachments:
13dec_3778.JPG
13dec_3778.JPG [ 106.62 KiB | Viewed 10066 times ]
13dec_3779.JPG
13dec_3779.JPG [ 97.42 KiB | Viewed 10066 times ]
13dec_3780.JPG
13dec_3780.JPG [ 116.68 KiB | Viewed 10066 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 22:44 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Adevarul de seara - Brasov wrote:
Lucrările de sistematizare a circulaţiei din jurul sensului giratoriu de la „Onix“ sunt considerate aproape finalizate, deşi au produs adevărate brambureli.

Trecerea de pietoni de pe strada 13 Decembrie, de exemplu, din porţiunea cuprinsă între sensul giratoriu şi partea dinspre Făget, a fost marcată prin cu totul altă parte decât pe unde au fost amenajate trecerile pentru cei care merg cu cărucioarele. Astfel, la trecerea pentru pietoni bordura este înaltă de circa 10 centimetri, iar locurile special amenajate, pe ambele trotuare şi pe scuarul din mijlocul drumului, sunt complet inutilizabile.

Probabil că edilii vor deschide din nou un şantier în zonă, pentru a modifica marginile trotuarelor şi pentru a permite şi celor cu cărucioare să traverseze una dintre cele mai aglomerate zone din Braşov. Asta ca să nu mai amintim de faptul că, dacă zonele în care bordurile sunt înclinate, permiţând trecerea celor cu cărucioare, ar fi fost marcată trecere pentru pietoni, aceasta ar trece exact... prin staţia de autobuz. În acest fel cei care vor traversa vor fi nevoiţi să aştepte, în anumite situaţii, în mijlocul străzii, plecarea mijloacelor de transport în comun din staţii.

Mai este necesar sa comentez?


Attachments:
giratoriu_onix.jpg
giratoriu_onix.jpg [ 37.69 KiB | Viewed 10051 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Oct 2009 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
In fotografia 3780 "cel mai iubit dintre conducatori" spune: "De ce le e frica nu scapa". Parca face aluzie, in bataie de joc, la pietonii care urmeaza sa traverseze pe trecerea de pietoni prost gandita si amplasata.
Cred ca fotografia trebuia postata si la fotografii funny.
Imi este tot mai greu sa traiesc ca pieton in Brasov. Atatea sensuri giratorii cu treceri de pietoni mutate la d... in praznic, autoturisme si dube parcate haotic pe trotuare incat pietonii trebuie sa mearga pe partea carosabila.
Un haos generalizat demn de o tara din lumea a patra (daca nu exista o inventam noi ca membru fondator). Oare cine ar mai putea sa puna ordine? Cine ar trebui sa isi faca datoria si nu si-o face? Oamenii primariei (puturosii comunitari) sau politia care este inexistenta?
Priveam niste fotografii de la un prieten din Gronigen. Am ramas mut de uimire cum o intreaga lume civilizata foloseste in centru bicicletele. In Brasov biciclistii sunt starpiti prin orice mijloc (sensuri giratorii fara noima, piste care incep undeva si nu se mai termina nicaieri, circulatia conducatorilor auto fara pic de respect pentru ceilalti participanti la trafic). Transportul in comun este si el aruncat la gunoi de interese meschine, transportul electric a fost exterminat, iar transportul cu autoturisme a fost puternic incurajat.
La un alt prieten am vazut cateva poze din anii '70. Strazi frumoase, trotuare largi, copaci, vegetatie, scuaruri frumos amenajate, intersectii semaforizate. Si majoritatea locuitorilor foloseau troleibuzele de atunci, TV si DAC Romania. Oamenii linistiti se plimbau duminica in Parcul Central, in Centrul Istoric sau pe Aleea de sub Tampa.
In anii 2000 Brasovul a pierdut incet dar sigur frumusetea si linistea de atunci. S-au inmultit obraznicii si nesimtitii, lenesii care daca ar putea ar cumpara produsele necesare cum le cumpara pe fereastra de la McDonald's, care opresc "un pic" sa isi duca copiii la scoala fara sa tina seama ca este statie si mijloacele de transport in comun nu mai au unde sa opreasca si ca pietonii trebuie sa faca slalom printre ei.
Oare ce va fi in anii 2010? Traiesc cu speranta ca intr-o zi vom incepe sa mergem si noi inainte ca toata lumea buna, sa se foloseasca mai mult mijloacele de transport in comun si mai putin masinile proprii. Si cum speranta moare ultima...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Oct 2009 16:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
... Trecerea de pietoni de pe strada 13 Decembrie,... din porţiunea cuprinsă între sensul giratoriu şi partea dinspre Făget...

Ca urmare a sesizarii, a fost montat inca un indicator de trecere de pietoni, de data aceasta inainte de trecerea propriu-zisa, pastrandu-se totusi si cel de dupa trecere. :? Oricum, niciunul din ele nu este vizibil, nici de pe banda intai si nici de pe banda a doua, atunci cand autobuzul e oprit in statie. La fel, nici situatia vizibilitatii pietonilor nu s-a imbunatatit cu nimic. Preocuparile edililor au fost in cu totul alta directie: s-a construit musuroiul de pamant si s-a decorat cu plantatii sofisticate si cu deja celebrii bolovani, iar pentru ca deja este toamna tarziu, s-a adus si transplantat iarba gata crescuta, pe banii nostri - dar spre placerea lor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Oct 2009 17:03 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Brasovul Tau wrote:
A murit în giratoriu.
Un muncitor în vârstă de 52 de ani care lucra la amenajarea şi repararea unui sens giratoriu de pe Calea Bucureşti, din municipiul Braşov, a fost accidentat mortal, joi, de un coleg care conducea un camion încărcat cu asfalt. Potrivit purtătorului de cuvânt al Poliţiei Judeţene Braşov, comisarul şef Liviu Naghi, bărbatul a murit pe loc, după ce colegul său de la aceeaşi firmă, care conducea un camion, a dat cu spatele şi l-a lovit, incidentul având loc în jurul orei 15.30. "Se pare că şoferul nu l-a observat pe colegul său care se afla în spatele camionului şi lucra la repararea asfaltului, evenimentul fiind încadrat ca accident de muncă" a declarat Liviu Naghi.Echipe de poliţişti şi reprezentanţi de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Braşov s-au deplasat la faţa locului pentru a cerceta împrejurările în care s-a produs accidentul.

http://www.brasovultau.ro/A-murit-In-gi ... 25013.html

Altii mor, iar altii se imbogatesc:
Brasovul Tau wrote:
Firma Vectra Service, deÅ£inută de omul de afaceri Marcel Butuza, a câştigat licitaÅ£ia organizată de Primăria Predeal privind amenajarea domeniului schiabil din staÅ£iune pentru organizarea Festivalului Olimpic pentru Tineret din 2013, valoarea proiectului fiind de 13,97 milioane de lei, fără TVA. InformaÅ£iile sunt incluse într-un anunÅ£ publicat miercuri de primărie. IniÅ£ial, proiectul era estimat la 17 milioane de lei. Potrivit reprezentanÅ£ilor Primăriei Predeal, pârtiile din staÅ£iune necesită lucrări de amenajare pentru a putea îndeplini standardele internaÅ£ionale necesare organizării Olimpiadei pentru Tineret. Contractul vizează îmbunătăţirea unei suprafeÅ£e de peste 22 de hectare de pârtie, pe care se va desfăşura competiÅ£iile din cadrul evenimentului, precum ÅŸi dotarea cu sisteme de avertizare ÅŸi informare sau creÅŸterea gradului de siguranÅ£ă a pârtiilor. Totodată, vor trebui efectuate drenuri pentru a împiedica apariÅ£ia formaÅ£iunilor de gheaÅ£ă ÅŸi amenajate locuri de belvedere. Vectra Service a executat mai multe lucrări de construcÅ£ie sau întreÅ£inere de drumuri, în special în judeÅ£ul BraÅŸov. Firma a mai câştigat recent un contract în valoare de 100,9 milioane de lei, fără TVA, care include amenajarea domeniului schiabil din Poiana BraÅŸov, construcÅ£ia unui lac de acumulare ÅŸi a unei instalaÅ£ii de transport pe cablu.Anul trecut, firma a avut afaceri de 213,4 milioane de lei, de la 142,1 de milioane de lei în 2007, ÅŸi a înregistrat un profit de 6,43 milioane de lei.

http://www.brasovultau.ro/Vectra-ia-tot-25015.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 16:13 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 101
Location: Brasov
Astia ori au paduchi pe creier, ori li s-a ars finala. Ia uitati-va unde au trasat trecerea de pietoni la Onix, dupa ce s-au chinuit sa realizeze mai intai rampele:


Attachments:
trecereonix.jpg
trecereonix.jpg [ 133.72 KiB | Viewed 9892 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 17:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
AlexD wrote:
Astia ori au paduchi pe creier, ori li s-a ars finala. Ia uitati-va unde au trasat trecerea de pietoni la Onix, dupa ce s-au chinuit sa realizeze mai intai rampele:
"Astia" (adica executantii idioteniei) e sanatosi, n-are nici una nici cealalta. De vina e ultima vizita de lucru. Daca ar putea, i-ar starpi de tot pe pietoni, ca e extrem de enervant cum acestia pretind sa le dai prioritate la traversare. Nu-i doresc decat atat celui ce a avut aceasta geniala idee: sa vina mama lui la Brasov si sa mearga in slalom, pe trecerile mutate de fiu-sau aiurea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 14:07 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Brasovul tau wrote:
Transformarea haotică din intersecţii semaforizate în giratorii, de dragul rondelelor cu flori şi al „calmării traficului” au produs primele victime: pietonii, la care nimeni nu s-a gândit serios când s-a umplut oraşul de giratorii.

Trecerea de pietoni de la Spitalul Judeţean este una dintre cele mai riscante din Braşov. Asta o spun chiar locuitorii din zonă. Unii dintre ei au ajuns la spital, loviţi de maşină.

La spital! Este şi cazul Cristinei Duţu, care la sfârşitul săptămânii trecute, a fost lovită chiar pe trecerea de pietoni de o maşina aflată în trafic. N-a mai apunat să ajungă pe partea cealaltă, pentru că o maşina a acroşat-o şi a trântit-o la pământ. „Vreau sa trag un semnal de alarmă vis-a-vis de trecerile de pietoni nesemaforizate şi de sensurile giratorii atât de prost plasate. Vorbesc atât de cea de la Spitalul Judeţean cât şi de cea de la Carefour”, apreciază Cristina Duţu.

Autobuzele problemă. Trecerile de pietoni nu sunt bine amplasate dacă este să ne luăm dupa ceea ce se întâmplă pe teren. Astfel, în cazul în care sunt două autobuze în staţie, ele ocupă şi trecerea de pietoni, punând în dificultate braşovenii care traversează strada. Ei trebuie să facă slalom printre maşini ca să ajungă pe trotuoar.

Trafic calmat? Într-o intervenţie publică, şeful direcţiei tehnice din Primarie, Attila Radnotti, a enumerat principiile pe baza cărora s-au făcut modificările din traficul braşovean. „Unu: calmarea traficului, doi: îmbunatatirea circulaţiei în intersecţii, trei parcările şi locurile de staţionare, patru siguranţa pietonilor şi mai avem amenajări pentru traficul intern”, declara Attila Radnoti, şeful Direcţiei Tehnice din Primaria Braşov.

Cresc accidentele. De reÅ£inut este faptul că pentru specialiÅŸtii braÅŸoveni în trafic siguranÅ£a pietonilor este abia pe locul al patrulea ca importanÅ£ă. Purtătorul de cuvânt al PoliÅ£iei BraÅŸov, Liviu Naghi spune că în doar o lună de zile, s-au înregistrat patru accidente grave soldate cu un mort, trei răniÅ£i grav ÅŸi alte ÅŸapte victime care, din fericire au fost lovite doar uÅŸor. Toate aceste persoane au încercat să treacă prin locuri marcate

Zebre periculoase. „Să fie mult mai responsabili. Să semaforizeze acele treceri de pietoni, ca nimeni să nu mai treacă prin ce am trecut eu şi nu numai eu. Şi să nu se mai lase cu tributuri de sânge”, este sfatul Cristinei Duţu pentru autorităţile locale. Incidentele din ultimul timp, dar şi schimbările modificărilor privind semnalizarile şi giratoriile puse la tot pasul conduc la un singur rezultat: au fost făcute fără nici un plan bine pus la punct. Sunt realizate parcă să pună în dificultate şoferii şi pietonii, în pericol.

http://www.brasovultau.ro/Pietonii-in-p ... 25518.html

Brasovul a devenit un oras interzis pietenilor. Ca drept dovada avem accidentele tot mai dese din jurul giratoriilor. Trezeste-te domn' primar!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 23:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Brasovul tau wrote:
Studenţii Universităţii „Transilvania” ar putea circula de la 1 ianuarie gratuit cu mijloacele de transport în comun. De asemenea ei ar putea beneficia şi de reduceri substanţiale la diferite evenimente sportive şi culturale din oraş. Toate aceste beneficii vor fi acordate de Universitatea Transilvania în urma unui amplu proiect de sprijinire a mediului studenţesc din Braşov. Universitatea are în vedere un proiect care să vină mai mult în sprijinul studenţilor. Aceştia ar putea primi reducere de 100 la sută la biletele pentru transportul în comun. Proiectul include şi realizarea unor carduri, care să le ofere studenţilor o serie de facilităţi cum ar fi reduceri la biletele de la teatru şi reduceri la muzee. Noul proiect al Universităţii Transilvania ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie.

http://www.brasovultau.ro/Studentii-bra ... 25576.html

Ma intreb ce mai urmeaza? Sa calatoreasca toata lumea gratis? Nu ajunge ca pensionarii folosesc zilnic mijloacele de transport in comun (chiar si pentru o statie), iar cei ce platesc biletul intregral se inghesuie pe scari? Nu stiu cat mai rezista RAT-ul in ritmul asta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 23:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
E o promisiune disperata legata de campania electorala.

Studentii insa nu cred ca au uitat cum, dupa ce a trecut precedenta campanie din 2008, linia 43 a fost desfiintata de acelasi "tatuc grijuliu", ramanand fara legatura cu colina, desi 43 incepuse sa aiba clientela, chiar si in conditiile acelui program mizerabil de circulatie la 45 de minute.

Chiar asa de disperati sunt, incat incearca sa-i prosteasca din nou pe studenti? Nu le mai ajung voturile celor din penitenciare si ale etniei defavorizate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 23:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Nu face confuzii... R.A.T.Bv.-ul isi va primi banii. Sistemul se practica si prin alte orase. De exemplu, la Bucuresti Ministerul Educatiei suporta jumatate din abonamentele elevilor si studentilor (R.A.T.B. trimite listele la minister, care le deconteaza). Apoi, studentii merg cu chitantele abonamentelor la secretariatele facultatilor (deci, ei platesc la chiosc), unde primesc banii de la facultate.
O alta solutie, practicata la Iasi si la Timisoara presupune ca studentii (si, eventual, elevii) sa isi ridice de la secretariat titlul de calatorie. Desigur, pentru ca titlul sa ajung acolo, e achitat inainte de Minister si institutia de invatamant.
Deci singurii care vor calatorii gratis, fara ca R.A.T.Bv. sa incaseze bani de la ei sunt pensionarii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 23:47 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Brassovia wrote:
E o promisiune disperata legata de campania electorala.


Nu m-ar mira sa fie asta, dar nici faptul ca unii si altii vor sa se descotoreasca de RAT nu ar fi ceva nou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Nov 2009 10:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56102
Dr2005 wrote:
Nu face confuzii... R.A.T.Bv.-ul isi va primi banii. Sistemul se practica si prin alte orase. De exemplu, la Bucuresti Ministerul Educatiei suporta jumatate din abonamentele elevilor si studentilor (R.A.T.B. trimite listele la minister, care le deconteaza). Apoi, studentii merg cu chitantele abonamentelor la secretariatele facultatilor (deci, ei platesc la chiosc), unde primesc banii de la facultate.
O alta solutie, practicata la Iasi si la Timisoara presupune ca studentii (si, eventual, elevii) sa isi ridice de la secretariat titlul de calatorie. Desigur, pentru ca titlul sa ajung acolo, e achitat inainte de Minister si institutia de invatamant.
Deci singurii care vor calatorii gratis, fara ca R.A.T.Bv. sa incaseze bani de la ei sunt pensionarii.


In toate centrele universitare Ministerul Educatiei suporta cheltuielile? Asta as fi curios sa aflu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Nov 2009 18:32 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Pe aceasi tema:
Brasovul tau wrote:
Conform unui protocol semnat marţi, 10 noiembrie, de rectorul Universităţii „Transilvania”, liderul Asociaţiei Studenţilor din universitate şi primarul Braşovului, studenţii acestei instituţii de învăţământ universitar braşovean ar trebui să beneficieze de nişte facilităţi. Ele vor fi acordate de municipalitate, spune primarul. Dar nici el nu ştie cum se vor materializa acestea şi dacă sunt accesibile pentru studenţi.
Două carduri. IniÅ£ial, Scripcaru a declarat că studenÅ£ii vor primi, de la 1 ianuarie, 2010, două carduri: unul pentru acces gratuit la teatre, filarmonică, operă, muzeee, manifestări sportive,etc. al doilea, pentru a circula, tot gratuit, cu mijlocele de transport ale RAT. Cardul “cultural”, crede Scripcaru, va fi util nu numai pentru acces gratuit în instituÅ£iile de cultură ÅŸi sport, ci ÅŸi pentru ca în BraÅŸov să fie viaÅ£ă studenÅ£ească ÅŸi în timpul săptămânii.(!?) Celălalt card, subvenÅ£ionat parÅ£ial de primărie, a adăugat Scripcaru, va înlesni studenÅ£ilor accesul gratuit pe liniile de transport în comun. La ora actuală însă, ÅŸi, probabil,ÅŸi în viitorul foarte apropiat, nici instituÅ£iile de cultură ÅŸi nici autobuzele ÅŸi troleibuzele nu vor fi dotate cu cititoare de carduri.
Doar un card, mixt. Ulterior, Scripcaru a vorbit însă… despre un card mixt, “cultural-sportiv” şi “ RAT”. Primarul n-a explicat însă, nici de acestă dată, modalităţile de încărcare, utilizare şi citire a cardul mixt. Cum, la fel, nu a putut preciza ce bancă va accepta emiterea unor astfel de carduri: “Încă n-am discutat la bănci, să vedem cum facem, ce format, dacă se poate, şi aşa mai departe”, dar a dat asigurări că, de la 1 ianurie, 2010, toţi studenţii de la “Transilvania” vor intra în posesia lor. Probabil că şeful municipalităţii chiar este animat de bune intenţii. Dacă şi materializarea lor se va face, e la fel de probabil că nu contează. Important e că se mai marchează un punct în campanie.

http://www.brasovultau.ro/Scripcaru-pro ... 25635.html

Tind sa cred ca aceste lucruri vor ramane o promisiune, asa cum a spus si Brassovia mai sus.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Nov 2009 19:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Bineinteles ca sunt o promisiune fara mari sanse de realizare si care, chiar daca s-ar realiza pentru moment, ar avea apoi imediat soarta liniei 43.

Ceva insa e foarte amuzant in toata povestea. Citez:

http://www.adevarul.ro/articole/brasov- ... uburi.html

„Vrem să existe viaÅ£ă studenÅ£ească ÅŸi în cursul săptămânii la BraÅŸov. Cu toÅ£ii am fost studenÅ£i ÅŸi ÅŸtim că studenÅ£ia are ÅŸi părÅ£ile ei frumoase. Vrem ca ei să se poată distra ÅŸi să aibă unele facilităţi în cluburi, fiindcă nu toÅ£i au posibilităţi financiare ÅŸi nu îşi pot plăti intrarea în asemenea locaÅ£ii, în weekend”, a precizat primarul George Scripcaru.


Ce bine ca studentia "are si partile ei frumoase", domnule primar. Care ar fi partile ei urate, presupuse a fi dominante? Probabil faptul ca trebuie sa-ti folosesti creierul la invatat (daca te poti folosi de el in acest scop).

E amuzanta si expresia: "Cu toţii am fost studenţi..." Vad ca unii confunda notiunea de a fi student cu aceea de a-ti cumpara o diploma la batranete.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Nov 2009 23:39 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Aproape toată flota de transport rutier este la dispoziÅ£ia PDL BraÅŸov pentru ziua alegerilor. Cel puÅ£in aceasta este suspiciunea liberalilor care cer organelor abilitate să ia de urgenÅ£ă măsuri, pentru stoparea turismului electoral

RAT în slujba lui Băsescu.

Potrivit consilierului local Adrian Atomei, încă de săptămâna trecută, 7 maşini de la RAT Braşov au transportat la Sibiu, sute de braşoveni pentru mitingul electoral al lui Traian Băsescu. Consilierul local Adrian Atomei mai spune că şi din faţa CET Braşov au plecat săptămâna trecută, mai multe maşini cu angajaţi ai centralei, la mitingul lui Băsescu de la Sibiu.

Revizia din turul I.

Atomei susţine că în prezent, 70 – 80 de maşini de la RAT Braşov sunt pregătite să ia startul, duminică. Autobuzele au intrat brusc, tocmai pe final de campanie, în revizie. Au fost scoase din circulaţie practic spun liberalii, pentru a fi în ziua alegerilor, la dispoziţia locotenenţilor din Braşov ai candidatului portocaliu la prezidenţiale. PDL-iştii braşoveni recunosc faptul că au transportat cu maşini de la firme private de transport, contra cost, două mii de persoane la mitingul lui Băsescu de la Sibiu. Democrat-liberalii se jură însă, că nu fură când vine vorba despre maşinile de la RAT Braşov, pregătite de acţiune.

RAT nu infirmă.

Dacă totul e atât de corect însă, este greu de explicat de ce directorul de la RAT Braşov, Augustin Pulpea, fuge de răspundere. Pe tot parcursul zilei, Pulpea a stat bine ascuns şi n-a fost de găsit nici măcar de secretara lui. Pulpea trebuia să explice de ce au intrat brusc în revizie, tocmai acum, aproape 80 dintre maşinile regiei. Asta în condiţiile în care de obicei, mult mai puţine maşini intră simultan în verificări tehnice.

Oricum e ilegal.

Conform legii 334/2006 privind finanţarea partidelor politice „Este interzisă folosirea resurselor financiare, umane şi tehnice aparţinând instituţiilor publice, regiilor autonome, companiilor naţionale, societăţilor comerciale sau societăţilor bancare la care sunt acţionari majoritari statul ori unităţi administrativ-teritoriale, pentru sprijinirea activităţii partidelor politice sau a campaniei electorale a acestora, altfel decât în condiţiile stabilite de legile electorale”. Fiind o regie publică, RAT se încadrează în această categorie. Chestiune care nu l-a oprit pe discretul director Augustin Pulpea să ofere, şi în vară, un autobuz RAT pentru mitinguri politice. Beneficiarul acestei generozităţi a fost candidatul indepenendent Elena Băsescu.


http://www.brasovultau.ro/Turism-electo ... 26078.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Nov 2009 20:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brasovul anului 2009.

Nu, nu sunt imagini din vreo mahala decrepita, unde blocurile se termoizoleaza peste noapte "pe gratis" si autobuzele circula goale, la dispozitia calatorilor clandestini (din clanuri predestinate). Este vorba de insusi maretul nostru Centru Civic (devenit peste noapte "Centru de Afaceri"), care cica ar fi in buricul orasului si in nodul rutier cel mai circulat (megagiratoriu).

Aceasta bucata de trotuar a fost ocolita cu grija, la toate cele trei asfaltari ce au avut loc in ultimii 5 ani. Si pentru ca pietonii brasoveni este dashteptzi, si ocoleau balta, prin buruienisul plin de excremente canine, de pe maidanul invecinat, s-a recurs la solutia ingradirii acelui maidan cu pietroaie.

Nota bene: portiunea de trotuar este in acelasi timp si carosabil 100%, fiind singura iesire spre Univers a strazii Gheorghe Sincai (strada centrala neasfaltata, dar pe care se plateste impozit pe proprietate la categoria ultracentral). Asa ca e bataie pe aceasta baltoaca, intre automobilisti si pietoni, care sa se afunde mai intai in ea. Cica niscaiva interese imobiliare vor sa determine locatarii acestei strazi sa vanda cui trebuie, si cea ma buna metoda este de a-i teroriza cu gropile si de a le tulbura accesul la propria proprietate. Dar brasoveanul oarecare, ce viziteaza Centrul Civic si trece prin aceasta balta, de douazecisidoi de ani impliniti, ce vina are?


Attachments:
531678.jpg
531678.jpg [ 91.18 KiB | Viewed 9512 times ]
531680.jpg
531680.jpg [ 71.68 KiB | Viewed 9512 times ]
531681.jpg
531681.jpg [ 87.25 KiB | Viewed 9512 times ]
531682.jpg
531682.jpg [ 88.75 KiB | Viewed 9511 times ]
531683.jpg
531683.jpg [ 87.33 KiB | Viewed 9512 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Dec 2009 13:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Pentru ca se implinesc in curand douazeci de ani, sub aceeasi comanda, timp in care transportul electric din Brasov si-a inceput si desavarsit declinul, sa incercam un bilant.

TROLEIBUZE

- decembrie 2009: circa 24 troleibuze active in parc, adica 10% din ce exista in ianuarie 1990;
- decembrie 2009: circa 40 km de retea activa de troleibuz, adica mai putin de jumatate din ce exista in ianuarie 1990;
- decembrie 2009: interval de succedare mediu al troleibuzelor de circa 30 minute, fata de circa 7 minute in ianuarie 1990;
- decembrie 2009: sub 5% din numarul de calatori transportati cu troleibuzul, fata de ianuarie 1990.

TRAMVAIE

- calculul este simplu: nu mai exista nimic dintr-o capacitate efectiva de cca. 4000 de calatori / ora si sens, care exista in ianuarie 1990.

AUTOBUZE

- decembrie 2009: circa 185 autobuze active in parc, adica 150% fata de ianuarie 1990;
- decembrie 2009: cam acelasi numar de calatori transportati cu autobuzele ca si in 1990, in ciuda sporirii parcului si a triplarii numarului de trasee.

PE ANSAMBLU

Elemente pozitive in 2009 fata de 1990:

- eliminarea partiala a aglomeratiei (realizata prin pierderea clientelei, de fapt);
- afisarea programelor in statii, obligatorie prin HCL inca din 1992, dar realizata un deceniu mai tarziu, in perioada 2001-2003;
- functionarea sistemelor de incalzire ale vehiculelor iarna;
- reluarea circulatiei pe unele trasee suspendate (realizata in perioada 1990-1997).

Elemente negative in 2009 fata de 1990:

- frecvente mult mai proaste de circulatie pe aproape toate liniile de baza din zona compacta a orasului;
- utilizare nerationala a parcului si a personalului;
- pret de 55 de ori mai mare al calatoriei (0,55 USD in 2009, fata de 0,01 USD in 1990* - *valoarea USD calculata pe piata libera);
- abonamente foarte scumpe, in acelasi sistem nepotrivit si neavantajos (pe o linie, pe doua linii, pe tronson) in loc de abonamente doar pe toate liniile, la pret mediu;
- utilizarea aproape in integralitate doar a combustibililor fosili pentru tractiune - practic, disparitia transportului electric ecologic;
- disparitia multor statii din zona centrala, datorita sensurilor unice, a mutarii statiilor, a introducerii giratoriilor si a conceptiei promovate de primarie pentru favorizarea transportului individual cu autoturisme personale si taxiuri;
- disparitia transportului de noapte;
- disparitia transportului preorasenesc;
- lipsa oricaror perspective de dezvoltare de tip european, cu favorizarea transportului public, macar in centrul aglomerat al orasului;
- disparitia caii de rulare a tramvaielor si a firului de contact al troleibuzelor si tramvaielor in conditii obscure, fara recuperarea sumelor juste care ar fi rezultat din vanzare, fara declararea intregii cantitati reale existente si fara ca regia sau municipiul sa beneficieze de valorificarea acestor active.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Dec 2009 21:01 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Aseara, mergand pe jos inspre casa, am descoperit o noua metoda prin care soferii din regie fura din curse. La ora 10 jumatate ma aflam in intersectia de la Onix, cand remarc autobuzul #760, aflat pe linia 2, venind dinspre Rulmentul, care in loc sa isi continue parcursul normal, intra in giratoriu si se intoarce spre Rulmentul :shock: , toate acestea in conditiile in care acel autobuz trebuia sa vina inapoi dinspre oras si sa fie la Onix la ora 22:53. Iata ca giratoriile sunt si ele bune la ceva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Dec 2009 22:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
De cand nu mai exista cabina de urmarie a traficului de la Casa Armatei se fura curse seara in prostie pe liniile cu cap la Livada. Cred ca acesta a fost si scopul pentru care a fost "vandalizata" si apoi inchisa pe neobservatelea. Inainte se fura la greu in Piata Unirii, dar dupa 2006 s-au adaptat oamenii la noua configuratie a traseelor si cabina de urmarire devenise indezirabila. Cabina de la Patria se inchide teoretic in zile de lucru la 23.30, dar madama de acolo isi face bagajul si pleaca efectiv pe la 23.15. Cursele de dupa acea ora sunt la latitudinea soferilor, in unele zile se fac, in altele nu. Din acest punct de vedere nu s-a schimbat mare lucru in ultimii 40 de ani. Nu stiu ce personal preia autobuzele care ajung in garaj mai repede decat trebuie, dar este clar ca sunt cu totii intr-o cardasie vesela si profitabila.

Unde-i baiatu' ala priceput la toate care tot da sfaturi si ne explica cum ca RAT va avea GPS si bla-bla-bla, bla-bla-bla? Poate dupa desfiintarea sa va avea gipies, acum are doar gipsies.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 14:32 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Iata de ce, terminalul de troleibuze din Astra a fost desfiintat:


Attachments:
P1093744 (Medium).JPG
P1093744 (Medium).JPG [ 49.61 KiB | Viewed 9133 times ]
P1093746 (Medium).JPG
P1093746 (Medium).JPG [ 66.67 KiB | Viewed 9133 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 15:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
SPA29 wrote:
Iata de ce, terminalul de troleibuze din Astra a fost desfiintat:
Imi pare doar o organizare de santier. Dar nu e exclus sa fi pus cineva ochii pe teren. Poate il transforma in heliport, ca sa fie doua alaturate (dupa gardul Roman fiind deja unul din heliporturile magnatilor din Buruiashov).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 15:14 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Nu vad unde ar putea fi santierul. Lucrarile in zona aceea s-au terminat (culmea) inainte de alegeri, iar in a doua poza se poate observa o masina de imprastiat nisip. Oricum ce mai conteaza? La cate troleibuze s-au casat, ajunge sectia mixta de la Rulmentul pentru gararea celor 27-28 troleibuze ce mai circula.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jan 2010 15:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Realitatea este ca acest cap de linie a fost de la inceput intr-o pozitie tampita. El a existat inainte de 1979 la intersectia Poienelor cu Carpatilor, pe partea spre Noua, pe locul unde s-a construit apoi imediat hala de protocol a uzinei. Reamplasarea la jumatatea strazii Poienelor a fost o idiotenie dictata de politruci, pentru a pastra "curata" zona din fata portii uzinei, in ideea "vizitelor de lucru". La fel ca si suprimarea terminalului din Tractorul, de pe Str. Turnului, din aceleasi motive de Partid.

Ar putea fi gandita si o noua configuratie, insa, pentru ca aceasta sa fie mai buna, e nevoie de creier de inginer alimentat bine cu sange, nu cu bitum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jan 2010 23:53 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Imi pare doar o organizare de santier.


Totusi nici aceasta ipoteza nu este exclusa. Astazi se asfalta de zor pe strada Saturn, desi acum 3 ani, dupa desfiintarea tramvaiului s-a asfaltat tot ce se putea, mai putin terminalul, unde la 2 luni dupa o alta asfaltare au inceput sa apara gaurile. Deh, e foame de bani.

O alta completare: astazi, Volvo-ul #70 a fost avariat usor in partea stanga a remorcii, in urma unei coliziuni. Numarul Volvo-urilor tamponate, de cand au ajuns la Brasov, este de 4 troleibuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jan 2010 22:52 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
SPA29 wrote:
O alta completare: astazi, Volvo-ul #70 a fost avariat usor in partea stanga a remorcii, in urma unei coliziuni. Numarul Volvo-urilor tamponate, de cand au ajuns la Brasov, este de 4 troleibuze.


Iata, am gasit o imagine, pe care am realizat-o ieri, dar fara sa-mi fi dat seama ca troleibuzul este lovit. Oricum astazi a iesit la traseu, dar fara a fi reparat, desi cu un ciocan se putea indrepta macar bara de protectie.

Mai puteti observa in fundal si cum se carpeste strada Saturn. Sunt curios daca si astazi s-a turnat asfalt, pe ninsoare si o temperatura ce a coborat lejer sub 10 grade. Nu ar fi prima oara cand asistam la asemenea scene.


Attachments:
#70_009.JPG
#70_009.JPG [ 113.53 KiB | Viewed 8975 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jan 2010 12:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
SPA29 wrote:
Sunt curios daca si astazi s-a turnat asfalt, pe ninsoare si o temperatura ce a coborat lejer sub 10 grade. Nu ar fi prima oara cand asistam la asemenea scene.
Nu stiu despre luni, dar azi sigur nu s-a mai turnat asfalt, pentru ca mai intai ar fi trebuit deszapezite strazile (si gropile), aceasta fiind intamplator obligatia aceleiasi firme abonata la sugerea bugetului local. Dar nu le-a convenit sa faca deszapezirea, ca oricum iau aceiasi bani, indiferent de ce presteaza cu adevarat. S-a circulat si azi-noapte, si dimineata la ora de varf, si mai tarziu intr-un mod infernal, prin zapada fainoasa si mazga. N-am vazut nici urma de vehicul portocaliu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jan 2010 16:42 
Offline
User avatar

Joined: Wed 15 Jul 2009 22:33
Posts: 42
Location: Schei, Brasov
Ciudat dar adevarat.
In drum fiind spre Rulmentul, azi dimineata, de la stadionul Forex pana spre capatul de linie, erau trase pe prima banda 10 troleibuze , cu captatoarele jos. De ce? Vizavi de Liceul Titulescu toata reteaua era efectiv SMULSA, firele cazute pe jos, iar consolele abia se mai tineau. Reteaua nu mai era sub tensiune, deoarece am vazut ca niste copii se jucau cu ea...
Mazz-ul 626 a cedat si el astazi, l-am vazut tractat de o masina de interventie.

Care a fost cauza problemei cu reteaua?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jan 2010 17:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56102
Gerul a rupt liniile de troleibuz

La ora actuală, nicio linie de troleibuz din oraş nu mai circulă, fiindcă reţeaua electrică s-a rupt din cauza gerului.

Frigul năprasnic a afectat grav reÅ£eaua de transport în comun din municipiul BraÅŸov. ÃŽn jurul orei 7.30 liniile de alimentare ale troleibuzelor au început să cedeze, astfel că mijloacele de transport în comun nu au mai putut circula. „Din cauza gerului sârmele s-au întins foarte mult ÅŸi s-au rupt. ÃŽncercăm să înlocuim troleibuzele cu autobuze, dar ÅŸi la ele avem probleme, fiindcă le îngheaÅ£ă motoarele", ne-a declarat Ion Puchianu, dispecerul de serviciu al RAT BraÅŸov. Acesta a explicat că va mai dura câteva ore până ce circulaÅ£ia va intra în normal. Până în acest moment doar pe liniile 8 ÅŸi 30 au fost băgate câteva autobuze.


24.01.10
www.adevarul.ro

Un film:

[youtube]km8TxLHxM8Y[/youtube]


Attachments:
204.jpg
204.jpg [ 31.47 KiB | Viewed 8848 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Jan 2010 19:05 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Mda... Au trecut 10 ore de la incident, iar troleibuzele inca nu circula. Totusi pe liniile 3 si 5 barat au circulat trolee. Nu e de mirare ca astfel de lucruri au loc, avand in vedere ca temperatura a coborat la -30 grade, dar sa nu uitam ca in 2009 reteaua a fost gresata doar de doua ori, acest lucru intamplandu-se in conditiile in care firele de contact stau sa se rupa oricand, nu doar la temperaturi scazute. Bine ca nu s-a intamplat vreo nenorocire.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 509 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group