TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 07 Jul 2020 13:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 503 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Aug 2008 19:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
O inventie locala: trecerea de pietoni care taie in doua alveola statiilor de transport in comun. Exemplele cele mai cunoscute: Magazin Universal, Gara, Bartolomeu.

In imagine, cazul de la gara. Aici, s-a mutat trecerea de pietoni chiar in alveola, ca sa nu incurce proaspat injghebatul giratoriu. Alte treceri de pietoni foarte importante de aici pur si simplu s-au desfiintat. Oameni n-au de ales decat sa fuga ca iepurii pe cele 6-9 benzi de circulatie. Oricum, nici la trecerile ramase nu e semafor si nu opresc TIR-urile. Ceeace face acest caz si mai interesant, este insa latimea alveolei de statie, recent micsorata la numai 1,80 m!!!


Attachments:
Trecere pietoni in alveola statiei.jpg
Trecere pietoni in alveola statiei.jpg [ 79.29 KiB | Viewed 9100 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Aug 2008 19:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
La intrarea in mult trambitatul megagiratoriu brasovean, una din cele cateva surprize inedite rezervate automobilistilor.

Din cele 5 benzi ale Bulevardului 15 Noiembrie, dispare cea de-a patra (deci nu una din marginea dreapta sau stanga!!!). Dispare brusc, fara avertizari, fara explicatii.

Nici nu mai e nimic de explicat. Imaginea vorbeste de la sine despre competenta Comisiei de Circulatie.


Attachments:
Intrare in megagiratoriu.jpg
Intrare in megagiratoriu.jpg [ 62.94 KiB | Viewed 9097 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Sep 2008 22:03 
Ce oare mai au de gand cei de la RAT cu legatura dintre Roman si Valea Cetatii??? au pus 33 si 17B la ore aiurite... se suprapun pe traseu si pe langa asta a fost redus numarul autobuzelor/troleibuzelor de pe 33... e unu la jumatate de ora... ar putea sa gaseasca o alternativa cum ar fi:
33 -> NOUA - PRAKTIKER (actualul traseu al 17B) - ROMAN - CALEA BUCURESTI - BD.MUNCII - VALEA CETATII

33-> NOUA - SEGROS - CARREFOUR - ROMAN - CARPATILOR - B-DUL MUNCII - VALEA CETATII

si astfel ar introduce autobuze mai dese si ar avea mai multi calatori, insa ramane de vazut cum evolueaza situatia... daca nu sa scoata de tot liniile 33 si 17B si sa faca abonamente pe liniile 33 si 17B cu care sa poti sa circuli pe 17 si 31 sa poti ajunge la orice ora in Valea Cetatii, respectiv Roman...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Sep 2008 22:10 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
George16 wrote:
...au pus 33 si 17B la ore aiurite... se suprapun pe traseu si pe langa asta a fost redus numarul autobuzelor/troleibuzelor de pe 33... e unu la jumatate de ora...


33 dintotdeauna a circulat la jumatate de ora, iar in week-end-uri chiar si la o ora. Asa ca nu e nici o noutate. Cat despre faptul ca linia 33 este dublata de linia 17 barat s-a mai discutat si oricum rezulta un singur rezultat: cei din regie doresc sa se descotoreasca si de aceasta linie de troleibuz pentru ca incet incet sa dispara toata liniile si sa circulam numai cu autobuze. Probabil singura linie de troleibuz ce va ramane este 8.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 20:40 
Quote:
33 dintotdeauna a circulat la jumatate de ora, iar in week-end-uri chiar si la o ora.

33 a circulat in cursul saptamanii din 15 in 15 minute la ore de varf si din 30 in 30 de minute in afara orelor de varf, iar in week-end din 30 in 30 de minute... nu cred ca 33 a circulat vreodata din ora in ora... ma refer la perioada de pana la jumatatea lunii iunie... si de aceea spun ca este o ingreunare a transportului catre Valea Cetatii, respectiv Roman si ca sunt puse la ore aiurite...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 20:43 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Eu nu tin minte ca ar fi asa, dar maine ma duc si ma informez si elucidam si cazul acesta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 20:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
George16 wrote:
Quote:
33 dintotdeauna a circulat la jumatate de ora, iar in week-end-uri chiar si la o ora.

33 a circulat in cursul saptamanii din 15 in 15 minute la ore de varf si din 30 in 30 de minute in afara orelor de varf, iar in week-end din 30 in 30 de minute... nu cred ca 33 a circulat vreodata din ora in ora... ma refer la perioada de pana la jumatatea lunii iunie... si de aceea spun ca este o ingreunare a transportului catre Valea Cetatii, respectiv Roman si ca sunt puse la ore aiurite...

Programul lui 33 a suferit in decursul anilor frecvente schimbari. Au existat si perioade in care a circulat din ora in ora, precum si perioade in care nu a circulat decat la ore de varf, sau numai in zile de lucru. Vorbim de o istorie de aproape 14 ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 20:48 
pun un program de-al 33-ului scos in 17 sept 2007 si salvat in microsoft word ptr a va lamuri...


Attachments:
Orar Linia 33 ROMAN-DUS.doc [63 KiB]
Downloaded 185 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 23:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 658
1. Se zice ca 33 = 17 barat. Care e intervalul de timp dintre un vehicul al liniei 33 si unul al liniei 17 b?
2. Care vehicul ajunge primul in statii? 17 baratul sau 33-ul?
3. 33-ul a avut perioade "mixte" adica pe acelasi traseu sa circule si autobuze si troleibuze? Daca da, cat de des?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Sep 2008 00:04 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
1. Uneori vin aproape unul dupa altul. Alteori la 10 - 15 min. Maine vin cu un raspuns exact.
2. Depinde de orar. Tot maine eu pot oferi un raspuns concret.
3. 33 tot timpul are perioade mixte. Si in timpul saptamanii circula autobuze si in week-end-uri (troleibuze circula mai putin - mai nou).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Sep 2008 11:36 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
George16 wrote:
pun un program de-al 33-ului scos in 17 sept 2007 si salvat in microsoft word ptr a va lamuri...


Iata insa ca a trecut un an de cand exista acel program. Acum cam asa stau lucrurile:
Dupa cum vedeti 33-ul circula in week-end doar pana la ora 17:15 :!: Nici macar din ora in ora nu mai e. Acesta e cel mai recent orar si dupa se poate observa, ieri am realizat poza.


Attachments:
orar_33.jpg
orar_33.jpg [ 59.34 KiB | Viewed 8883 times ]
File comment: Postez si orarul lui 17 barat pentru a lamuri orice intrebare. Imi cer scuze pentru mesajul de mai sus in care am gresit cu intervalul de sosire, dar 17 barat a suferit modificari severe in ceea ce priveste orarul.
orar_17_barat.jpg
orar_17_barat.jpg [ 59.3 KiB | Viewed 8882 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Sep 2008 16:23 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Cronica defectarii unui MAZ.
Azi am asistat la o defectiune, cel putin bizara, a unui MAZ (numar de parc #633). Pentru inceput observam ca acest MAZ verde este pe linia 7 (din nou o atribuire ciudata a vehiculelor). Dupa cum se vede, motorul este foarte incins, soferul ventilandu-l, deschizandu-i trapa ce adaposteste motorul.


Attachments:
#633.001.jpg
#633.001.jpg [ 130.76 KiB | Viewed 8832 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Sep 2008 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Soferului cu pricina ii sare in ajutor un alt coleg de breasla (coincidenta tot un MAZ, cu aceasti culoare si numar de parc #632). Din pacate nu il ajuta prea mult, iar soferul MAZ-ului #633 deschide si trapa laterala pentru a racori motorul.


Attachments:
#633.002.jpg
#633.002.jpg [ 121.73 KiB | Viewed 8826 times ]
#633.003.jpg
#633.003.jpg [ 147.25 KiB | Viewed 8826 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Sep 2008 16:31 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Un alt sofer ii sare in ajutor cu niste sticle de motorina (cel putin asa presupun). O scurgere are loc din motorul MAZ-ului cu pricina, dar nu-mi dau seama ce e (motorina sau ulei).


Attachments:
#633.004.jpg
#633.004.jpg [ 122.38 KiB | Viewed 8822 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Sep 2008 16:34 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
In cele din urma, #633 pleaca, dar lasand in urma o balta mare de ulei sau motorina...


Attachments:
#633.pata.jpg
#633.pata.jpg [ 81.84 KiB | Viewed 8817 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Sep 2008 17:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Nu e ulei sau motorina; in motor ele au un circuit complet inchis, din motive de siguranta. Daca i-a "fiert" motorul, acolo jos s-a scurs doar fluidul de racire (apa + antigel). Iar pentru a putea pleca de acolo fara sa caleze motorul a trebuit sa umple din nou rezervorul circuitului de racire (clasicul "borcan"). Sticlele care apar in poza contin numai apa chioara, folosita exact in acest scop. Ce merita discutat este de ce s-a ajuns la o astfel de problema.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Sep 2008 17:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Multumesc de explicatie. De ce s-a ajuns acolo? Caldura nu e un factor favorizant? Poate chiar kilometrajul prea mare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Sep 2008 17:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
Motoarele se pot supraincalzi din multe cauze. Pe vremea cealalta fierbeau motoarele de Dacia 1300 cand urcau dealurile la viteza 1 cu sacii de cartofi inghesuiti peste tot dar in cazul expus de tine nu se pune problema sa fi mers foarte mult cu calatori obezi inghesuiti inclusiv pe acoperis. Mai exista si ipoteza unor probleme de intretinere (ulei eventual sub minim, neschimbat de "secole") sau a unor defecte fizice ale motorului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Sep 2008 16:25 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Am avut astazi curiozitatea de a verifica in teren ritmicitatea noii si experimentalei linii de troleibuz 10 (daca la un interval planificat de 60 minute se mai poate folosi termenul de "ritmicitate")... Ce am constatat?

Pe traseu a fost in primul schimb superbul troleibuz 65.
In jurul orei 8.00, pe sensul spre Valea Cetatii, unicul vehicul al acestei linii a sosit la Hidromecanica cu o intarziere de 7 (sapte) minute. In schimb, acelasi vehicul, pe acelasi sens, avea la ora 13.00 un devans de 3 (trei) minute fata de grafic. Astea se petrec in zile de lucru, la ore de varf, pe un traseu unde daca ai pierdut un vehicul, mai stai o ora in statie.

Nu inteleg ce rost mai are activitatea de urmarire a traficului in cadrul RAT. In schimb inteleg ca s-ar face orice, numai sa nu aiba afluenta de calatori troleibuzele. Separarea opririlor in doua statii Hidromecanica, distantate insa nepermis de mult intre ele, este un alt exemplu in acest sens. Desi calatorii care circula de aici spre Valea Cetatii au 2 linii de autobuz si 3 de troleibuz in aceasta directie, ei sunt obligati sa se inghesuie in 31 (care circula mai des), celelalte oprind aiurea la "Hidro B" si circuland aproape goale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Sep 2008 20:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Legat de autobuz, explicatia poate sa fie mult mai simpla: s-a spart o teava. A pierdut lichidul de racire si pa motor. De aici necesitatea apei si balta care a ramas in urma.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Sep 2008 21:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Infiintarea acestor linii de troleibuze nu e decat o ploaie rece. Dupa cum observati in Brasov lucrurile stau cam asa: ce se construieste pe o parte (daca se intampla asa ceva) se dezbina pe cealalta parte. Acest mega-giratoriu, despre care tot vorbim, a dus la desfiintarea a kilometri intregi de retea :shock: , ce probabil au fost vandute, in nici un caz nu au fost reciclate. Din nefericire, in tarisoara noastra, nu s-a auzit de acest cuvant ce apartine probabil unui domeniu SF - RECICLARE. Din pacate, Brasovul, este o cauza pierduta in materie de transport in comun, sub aceasta administrare (ma refer la domnii afecerisiti din primarie). RAT mai are putin si se desfiinteaza (nu eu am zis asta si nici nu sustin aceasta ipoteza, chiar cei din RAT declarand acest fapt prin televiziuni).
Fie ce o fi. E bun si mersul pe jos, decat prin dube sau taxiuri. :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Sep 2008 18:57 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Iata un exemplu de cat de multa energie se risipeste in Brasov: stalpii de iluminat ard pe timp de ziua (ziua in amiaza mare; pozele le-am realizat in jurul orei 3), iar noaptea nu functioneaza :x
Iar reteaua de troleibuz se tot desfiinteaza... Dar stiti cum zic englezii: What goes around comes around.


Attachments:
risipa3.jpg
risipa3.jpg [ 136.16 KiB | Viewed 8490 times ]
risipa.jpg
risipa.jpg [ 76.18 KiB | Viewed 8490 times ]
risipa2.jpg
risipa2.jpg [ 66.24 KiB | Viewed 8488 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Sep 2008 23:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
SPA29 wrote:
sunt lasate becurile sa arda degeaba pe strada, in miezul zilei.

In timp ce in plin centrul orasului, strada Sf. Ioan nu mai are nici un fel de iluminat public de mai bine de un an. O bezna care depaseste chiar ce am cunoscut in "Epoca de Aur". Probabil locuieste sau are firma pe acea strada cineva care trebuia pedepsit. Ca si pe Eroilor, in dreptul Consiliului Judetean, e tot aceeasi situatie. Nu credeam ca o sa se reintoarca atat de repede vremea intunericului.
Scuze de off-topic, si chiar va rog sa revenim cu totii la subiect, ca altfel nu ne ajung 10 forumuri sa povestim toate tampeniile actuale din Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 00:48 
In multe orase din tara este mai rentabil sa tina reteaua de iluminat sub tensiune pt ca echipele de electricieni sa poata inlocui becurile arse! Este mai ieftin ca RENEL sa tina becurile aprinse pe anumit tronson de strazi si cele 2-3 echipe sa inlocuiasca becurile in acea zona, decat sa platesti acele echipe sa faca acelasi lucru noaptea! Rezulta ca, curentul este mai ieftin decat sporul de noapte!!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 01 Oct 2008 19:27 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
S-a mai defectat un MAZ, azi, in zona Garii. E vorba de #636, care din cate am observat nu a vrut sa mai porneasca (probabil au cedat bateriile). Astfel, acesta a fost tractat si dus in garaj, unde se va determina cauza defectarii.
Din nefericire, banii dati pe aceste autobuze nu merita. In curand, cei din regie vor ramane fara ele, daca se tot defecteaza in ritmul asta, iar daca soferii nu le ingrijesc mai bine...


Attachments:
#636.001.jpg
#636.001.jpg [ 99.58 KiB | Viewed 8312 times ]
#636.002.jpg
#636.002.jpg [ 100.56 KiB | Viewed 8312 times ]
File comment: Pregatiti de plecare.
#636.003.jpg
#636.003.jpg [ 112.71 KiB | Viewed 8312 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Oct 2008 14:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Roadele imposibilelor sensuri giratorii, a desfiintarii abuzive sau a zapacirii fazelor semafoarelor, dar si a mutarii necorespunzatoare sau desfiintarii trecerilor de pietoni nu intarzie sa se arate la Brasov. Aproape zilnic avem accidente in aceste asa-zise "intersectii fluentizate", la executarea carora nu s-au respectat nici cele mai elementare normative in vigoare, ca sa nu mai vorbim de adoptarea masurilor europene de preventie rutiera.

Ultimul zvon este ca Primaria pregateste asocierea cu investitori, in vederea realizarii de tuneluri subterane pentru pietoni, pentru a mai remedia astfel consecintele propriilor decizii prostesti luate in ultimii 3 ani. Daca vor fi la fel ca cele deja executate (fara escalatoare si lifturi, fara iesiri suficiente, tunele sufocate de comert, mirosind a apa de canalizare infiltrata), mai bine fara. Ma bucur totusi ca, in sfarsit, Primaria a gasit vinovatii pentru ca traficul in Brasov e tot mai sufocat, si anume: pietonii!!! Hai sa-i bagam pe sub pamant, ca sobolanii, sa scapam naibii odata de ei.

Lovită de camion, pe zebră
O braşoveancă, în vîrstă de 50 de ani, a ajuns pe patul spitalului în stare foarte gravă, după ce a fost lovită de un camion, pe trecerea de pietoni. Accidentul s-a produs, ieri, în jurul prînzului, pe zebra din apropierea sensului giratoriu de la Gara Braşov. Martorii spun că femeia traversa strada, regulamentar, pe trecerea de pietoni, însă a fost lovită în plin de o maşină de mare tonaj, înmatriculată în Cluj, al cărei şofer nici măcar nu şi-a dat seama că a accidentat pe cineva. Omul a oprit abia la ţipetele insistente ale trecătorilor. În urma impactului, braşoveanca a fost grav rănită şi transportată, de un echipaj SMURD, la Spitalul Judeţean Braşov. Medicii spun că pacienta a fost internată în Secţia de Anestezie şi Terapie Intensivă, sub strictă supraveghere de specialitate. Martorii sînt de părere că vina pentru producerea accidentului o poartă atît şoferul camionului, cît şi autorităţile care au poziţionat prost trecerea de pietoni, aproape de sensul giratoriu. Oamenii legii au deschis o anchetă în acest caz. Dacă va fi găsit vinovat de vătămare corporală din culpă, şoferul maşinii de mare tonaj riscă mai mulţi ani de închisoare.

Monica BUZEA


Nota mea: trecerea respectiva nu mai are semafoare si se intinde pe latimea a 9 (noua) benzi de circulatie, fiind indepartata in mod intentionat de intersectie, intr-o pozitie absolut nefireasca si greu de sesizat. Articolul este preluat de pe: http://www.gtbv.ro/?page=articol&id=14364&cat=2


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 20:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Brassovia wrote:
Roadele imposibilelor sensuri giratorii, a desfiintarii abuzive sau a zapacirii fazelor semafoarelor, dar si a mutarii necorespunzatoare sau desfiintarii trecerilor de pietoni nu intarzie sa se arate la Brasov.

Femeia a murit alaltaieri la spital.
Mai multi martori, dar si alti cetateni au sesizat politiei ca aceste intersectii nu sunt conformate corespunzator. Raspunsul politiei: "doar soferul este vinovat".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Oct 2008 09:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Astazi, la ora de varf (07.30...08.00), din nou singurul troleibuz de pe linia 10 (#65) inregistra mare intarziere fata de grafic: 13 minute. Mi se pare inadmisibil, pentru un traseu cu frecventa oricum derizorie (la 60 minute).

Chiar e atat de greu pentru conducerea RAT si Consiliul Local sa priceapa ca la ora de varf nu se poate executa in 60 minute o cursa intreaga pe acest traseu, chiar daca soferul nu stationeaza deloc la capetele de linie? Motivul e simplu: minunatul trafic brasovean "fluidizat" din zonele Carpatilor-Calea Bucuresti, Toamnei-Kogalniceanu, Harmanului-Garii si 13 Decembrie-Castanilor.

In ciuda intarzierii, totusi am remarcat ca vehiculul avea multi calatori, deci din partea clientelei exista bunavointa. Mai trebuie sa existe si din partea Consiliului Local. Adica sa aprobe 3-4 vehicule pe aceasta linie, cu intervale de succedare de 15-25 minute. In aceste conditii s-ar putea chiar renunta la 2 ture de pe linia 1, pe care foarte multi pasageri circula doar pe sectiunea Centru Civic-Triaj sau Vlahuta-Triaj. Aaa... ar mai fi nevoie si de abonamente care sa fie valabile pe toate traseele, pe trunchiul comun... dar sub Poalele Tampului, asa ceva nu se permite. Scuzati de deranj.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Oct 2008 23:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Impertinenta celor din Primarie depaseste orice imaginatie: au amplasat un panou penibil, prin care invita pietonii sa foloseasca trecerea "din apropiere"... La dansii, cateva sute de metri ocol inseamna in apropiere! Pietonii nu prea au incotro si trec totusi neregulamentar, ignorand aceasta idiotenie, dar si riscand sa fie accidentati. Cui apartine vina morala?


Attachments:
trecerepietoniAro.jpg
trecerepietoniAro.jpg [ 96.58 KiB | Viewed 9437 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Nov 2008 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Iata si o urmare a acestor fapte, si nu numai:
Transilvania Express wrote:
De curand, un grup de nemultumiti au inceput sa stranga semnaturi pentru petitia numita "Drepturile pietonilor". Punctele cheie ale acestei petitii sunt: "dreptul la respect din partea autoritatilor si a mass-media", "dreptul la trotuare", "dreptul la siguranta in trafic". Pana in prezent s-au strans aproape 900 de semnaturi de la pietoni din toata tara. Brasovenii au conceput o alta petitie prin care cer Ministrului Mediului interzicerea accesului masinilor de teren pe drumul forestier ce urca la varful Postavarul.
Initiatorii petitiei "Drepturile pietonilor" sunt de parere ca luarile de pozitie ale politicienilor si reflectarile lor in mass-media in privinta transportului urban privesc doar problematica conducatorilor auto, desi cei care merg pe jos sunt majoritari. Acestia solicita tratament egal pentru pietoni, biciclisti si conducatori auto. "Majoritatea trotuarelor, in special in zonele centrale, sunt ocupate de masini, iar pietonii sunt nevoiti sa circule pe carosabil, riscandu-si viata. Trotuarele trebuie sa revina pietonilor. Cerem Politiei Rutiere sa amendeze masinile parcate ilegal pe trotuare. Cerem autoritatilor locale sa instaleze stalpi de protectie pentru impiedicarea accesului masinilor pe trotuare. Cerem limitarea panourilor publicitare de pe trotuare" se spune in petitie.
Unul dintre brasovenii care a semnat petitia afirma ca aceeasi problema este si in Brasov, mai ales in centrul vechi, unde exista trotuare blocate complet de masini parcate parca in "batjocura pietonilor si a turistilor".
Fara claxoane inutile
Urmatoarele puncte atinse sunt: "dreptul la siguranta in trafic", "dreptul la aer curat", "dreptul la liniste", "dreptul la un transport in comun eficace" si "dreptul la trasee pietonale". Se aminteste faptul ca in Romania sunt prea numeroase cazurile de accidente pe trecerile de pietoni sau pe trotuare si se solicita autoritatilor sa instaleze denivelari pentru incetinirea vitezei la toate scolile si gradinitele.
"Suntem exasperati de claxoanele inutile ale conducatorilor auto. Solicitam Politiei Rutiere sa aplice Codul Rutier, care interzice claxonatul in oras cu exceptia cazurilor de pericol. Suntem exasperati de zgomotul intentionat amplificat al motocicletelor. Solicitam Politiei Rutiere sa amendeze pe motociclistii care recurg la astfel de mijloace", se arata in petitia pietonilor. Doritorii vor sa citeasca mai multe amanunte sau sa adere la aceasta, o pot gasi la adresa:
http://www.petitieonline.ro/petitie/dre ... 02042.html .
In petitia pentru protejarea muntelui Postavarul se ia pozitie tot impotriva soferilor care nu stiu sa respecte natura si pietonii. "Haideti sa protejam mediul! Exista telecabina si telegondola tocmai pentru ca turistii/cabanierii sa poata ajunge mai usor pe varf! Sa le explice cineva si acestor impatimiti ai cailor putere ca muntele e pentru recreere, aer curat, nu pentru turatii de motor si noxe, fie ele si in cantitati permise de RAR!", se spune in aceasta. Pana acum s-au strans doar 77 de semnaturi.


Sa speram ca nu se alege praful si de aceasta actiune, ce ar trebui incurajata, mai ales ca este vorba de si de mediu, pe alocuri.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 503 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group