TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 21 Sep 2019 22:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 501 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next
Author Message
PostPosted: Tue 17 Feb 2015 23:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
SPA29 wrote:
La cat de pustiu e garajul acum, e loc destul pentru noile BWC-uri (cine altcineva ar putea castiga licitatia viitoare?) pentru care se doreste indatorarea Brasovului, din nou. Chiar asa: actualul credit BERD este achitat cumva?
Cu o lacrima pe obraz tin sa te anunt ca firma turceasca BMC nu mai exista, si-a dat ortu' popii intre timp. Dar se vor gasi alte tziganii numa' bune de noi. Pai fiindca tocmai s-a platit creditul BERD, trebuie imediat facut altu' nou, ca daca se schimba primarul in 2016 sau mai devreme (asa cum se zvoneste) sa nu mai poata ala care vine in loc nimic repara, doar sa fie bun de plata pentru rablele care se vor mai aduce.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 17 Feb 2015 23:16 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Atat de tare ma intereseaza subiectul BMC ca habar nu am avut ca nu mai exista. Sa le fie tarana usoara! S-a umplut Romania de ele si va dura oricum pana scapam de toate.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 17 Feb 2015 23:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
BMC a fost înglodat în datorii, a confiscat de Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu, agenţie aşa-zis independentă, practic subordonată premierului de atunci (Erdogan, ajuns între timp preşedinte), după aia a sărit Consiliul Concurenţei din Turcia şi totul a fost blocat. Nu ştiu dacă mai produce ceva... dar la cum a fost mazilită societatea, sigur cineva a avut un interes.
În schimb importatorul oficial în România s-a apucat să asambleze autobuzele sub marca Eurobus - http://eurobusdiamond.com/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Feb 2015 22:46 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Conform statisticilor din 2014, Brasov este pe locul 8 ca numar de locuitori in topul oraselor din Romania. Comparind insa situatia parcului de transportul in comun, cred insa ca este mult in urma unor orase semnificativ mai putin dezvoltate.

Pe baza a ceea ce vad pe forum, nu pot sa nu compar starea parcului de troleibuze Rocar din Tg. Jiu cu adunatura de vechituri din Brasov sau eforturile pe care Botosani-ul le-a facut pentru intretinerea si imbunatatirea parcului de tramvaie.

Cluj a investit in modernizarea parcului de troleibuze prin conversia Renault-urilor si a cumparat (citeva) tramvaie noi. Timisoara a cumparat 50 de troleibuze noi, Oradea a cumparat tramvaie noi...

La Brasov (ca si la Sibiu) timpul pare c-a inghetat undeva in anii '90. Tot ceea ce se aduce sint doar second-hand-uri desperecheate, de o calitate indoielnica, culese care de pe unde s-au gasit (si Cluj-ul a luat second-hand-uri, dar macar ceea ce a venit de la RATP a fost cit de cit decent si omogen) si care dupa un an sint casate ca sa faca loc altor second-hand-uri parca si mai jalnice...

Jenant si trist...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Feb 2015 00:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
1689 wrote:
[...] Jenant si trist...
Dar nu intamplator. Nu din greseala sau nepricepere. Totul a fost premeditat in distrugerea transportului public din Brasov, s-a lovit exact in punctele vitale esentiale, pentru ca firmele de taximetrie ale unor inalte persoane sub acoperire sa prospere. Nu prea s-a vorbit pe forum aici, dar e jale mare si la parcul de autobuze, desi astea au fost luate de noi. Jale e putin spus. De fapt e incredibil in ce hal de primitivism, saracie si dezinteres a ajuns sa se faca exploatarea. Plus ca sunt cele mai mici salarii dintre toate orasele mari, plus ca presiunile politice si jafurile au gonit toti specialistii, pleaca oamenii pe rupte din RAT. Nu vreau sa am gura rea, dar nici macar siguranta traficului, asa cat mai e el acum (redus la mai putin de jumatate fata de 2002), nu mai poate fi asigurata.

Casa arde si baba se piaptana, construind "terminale" - fortarete grandioase in statii in care abia mai ai cativa pasageri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 24 Feb 2015 20:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 244
Location: Brasov
Autobuze, sunt si ele multe defecte, cel mai usor ca sa iti dai seama cate sunt defecte este sa treci pe langa garaje la ora 12:30-13, cand se face schimbul si cam tot ce este functional, nu se afla in garaj.

Iar specialisti de unde, niciun specialist nu sta la un salariu de 1000 de lei la RAT in frig, neavand unelte, piese cu care sa lucreze si prefera sa plece la alte firme sau fabrici cu salarii de 2000-2500 lei.

Ganditi-va ca in fiecare luna pleaca de la RAT in medie 15 oameni!!!, asta fara sa ii mai pun si pe cei care ies la pensie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 Feb 2015 17:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
sorinache96 wrote:
Autobuze, sunt si ele multe defecte, cel mai usor ca sa iti dai seama cate sunt defecte este sa treci pe langa garaje la ora 12:30-13, cand se face schimbul si cam tot ce este functional, nu se afla in garaj.

Iar specialisti de unde, niciun specialist nu sta la un salariu de 1000 de lei la RAT in frig, neavand unelte, piese cu care sa lucreze si prefera sa plece la alte firme sau fabrici cu salarii de 2000-2500 lei.

Ganditi-va ca in fiecare luna pleaca de la RAT in medie 15 oameni!!!, asta fara sa ii mai pun si pe cei care ies la pensie.
Pentru comparatie, ca tot s-a facut pe alt forum aluzia subtila ca ar trebui sa fim recunoscatori pedeleului si ne mai gandim si la ce era inainte de 2004 la Brasov si la nenorocirile de sorginte pesedista de la Constanta, am postat o situatie exacta si detaliata cu starea transportului public brasovean din "Epoca Ghise" (1996-2004) la topicul de istorie:

viewtopic.php?f=7&p=149289#p149289

Concluziile le trage fiecare, in functie de posibilitatile sale de intelegere... daca nu cumva e lovit iremediabil de Boala Absurdului Ionescian de tip London/Groeningen, caz in care ar trebui sa primeasca toata compasiunea din partea noastra - alaturi de Nutzy, fireste.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 Mar 2015 22:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Una din metodele prin care RAT a reusit in ultimii ani "sa scape" de jumatate din clienti este si planificarea curselor facuta intentionat in asa fel incat cele de pe linii diferite care au trunchi comun sa treaca deodata sau aproape deodata prin statii, urmand intervale foarte lungi de asteptare, dupa care iar un "trenulet" s.a.m.d...

Exemplu elocvent, toate trei liniile de transport de la gara spre centru pleaca deodata, si asta tocmai la o ora cand circulatia se face cu frecventa foarte redusa si ar fi mai mult decat binevenita o decalare. Dar suntem la gara unui oras de 250.000 locuitori si asa e bine cand vin trenurile de seara, sa constati ca ai de asteptat aproape o ora ca sa iei un autobuz spre centru si apoi in disperare sa apelezi la firmele de taxi, firme din care isi trage seva hranitoare, de vreo 16 ani incoace, intaiul stejar al urbei.

Exemple putem gasi cu zecile pe toate liniile, nu mai insist, dar aici prea este evidenta intentia, domnilor care falimentati RAT-ul!


Attachments:
Plecari din GARA.jpg
Plecari din GARA.jpg [ 54.63 KiB | Viewed 6896 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Mar 2015 17:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Deschiderea acelui mall in targusorul nostru de provincie a aratat inca o data - daca mai era nevoie - ce se intampla intr-un "centru urban defavorizat" care practic si-a distrus intentionat transportul in comun. Un sfert din oras a ramas blocat azi, caci pe buna dreptate brasovenii au recurs la mijloace de deplasare individuale, in lipsa oricarei preocupari a primariei de a servi cumva suplimentar evenimentul si de a reface, in general, potentialul transportului public distrus de masurile aberant-dictatoriale din anii 2005-2008. "Tatal taximetriei" nu s-a dezis nici de data asta de practicile deja notorii prin care si-a favorizat copiii de suflet - cele cateva mari "firme" in care-si regaseste bucuria de viata.

Foto: newsbv.ro


Attachments:
Coresi Stau.jpg
Coresi Stau.jpg [ 29.35 KiB | Viewed 6819 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Mar 2015 23:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 244
Location: Brasov
Astazi a fost dezastru pe liniile care merg in Rulmentul, inclusiv linia 11 si 15 au circulat pline pana la refuz. Liniile 2 si 9 nu au putut opri in parcarea Coresi din cauza ca nu puteau sa ia virajele necesare ca sa poata intra in statii si in al doilea rand multi soferi nu stiau exact unde este statia.
Astazi 8 a circulat plin, tinand cont ca au fost 8 masini pe ora si tot nu au facut fata.
Pe toate linile au fost intarzieri cuprinse intre 20 si 45 de minute. Sunt curios maine care va fi situatia pe 8, mai ales ca vor fi doar 3-4 masini pe ora, nici nu vreau sa imi imaginez ce bataie va fi maine la sosirea unui 8 in statii. Sunt curios daca maine va fi vreun autobuz pe 8.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Mar 2015 23:48 
Offline
User avatar

Joined: Fri 06 Aug 2010 18:18
Posts: 14
Location: Brasov
Autobuzele de pe liniile 2 si 9 nu au putut vira din cauza masinilor parcate in afara locurilor de parcare, pe una din benzile drumului pe care ar fi trebuit sa circule. Am fost in primul autobuz blocat, pe linia 2 si in cateva minute s-au alaturat si alte doua, aflate pe linia 9. Toate au tras pe un drum putin uitlizat, acestea ramanand blocate cel putin o ora. Dupa parerea mea, ar fi bine daca autobuzele, la acel sens giratoriu, nu ar intra in parcare ci s-ar intoarce tot pe Zaharia Stancu


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Mar 2015 01:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Tudor wrote:
Autobuzele de pe liniile 2 si 9 nu au putut vira din cauza masinilor parcate in afara locurilor de parcare, pe una din benzile drumului pe care ar fi trebuit sa circule. Am fost in primul autobuz blocat, pe linia 2 si in cateva minute s-au alaturat si alte doua, aflate pe linia 9. Toate au tras pe un drum putin uitlizat, acestea ramanand blocate cel putin o ora. Dupa parerea mea, ar fi bine daca autobuzele, la acel sens giratoriu, nu ar intra in parcare ci s-ar intoarce tot pe Zaharia Stancu
Un om intreg la minte si bine intentionat nu trebuia sa accepte amplasarea in acel mod a statiilor, o simpla utilizare a creierului i-ar fi spus ca lucrurile nu au cum sa functioneze bine, chiar daca nu era mare specialist in domeniu. Dar totul pare ca este facut in mod intentionat ca sa compromita ideea de transport public, ca sa se propage sloganul lautaresc "masinile mari incurca traficul" si sa se justifice cumva eliminarea acestuia, ce are loc in mod continuu de 10 ani incoace. Sa nu uitam insa ca RAT nu poate dispune cu de la sine putere nici un fel de modificari sau suplimentari de trafic! RAT este obligata doar sa puna in aplicare hotararile consiliului local si, nu de putine ori, indicatiile verbale pretioase ale celui mai iubit fiu al poporului, care - culmea - isi face timp intotdeauna sa observe RAT si sa influenteze activitatea acesteia direct sau prin interpusii pe care i-a infiltrat acolo inca de prin 2000-2001.

In schimb, din toata aceasta porcarie, doar imaginea RAT are de suferit, pentru ca omul de rand nu cunoaste legislatie si nu face legatura corect intre efect si cauza. E greu sa explici cuiva ca nici soferii si nici sefii lor din RAT nu au cum sa faca mai mult decat sa propuna consiliului local eventuale imbunatatiri, si asta cu riscul de a supara pe cineva si a-si pierde locul de munca.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Mar 2015 01:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
PS.

Daca Brasovul s-ar numi Cluj sau Timisoara, acum am avea tramvai cu posibilitati de suplimentare a capacitatii in zona Coresi, poate cu cale de rulare separata, green track, conexiune spre Triaj etc. Am mai avea linii de troleibuz in tot orasul cu intervale de succedare decente, cum erau odata, inainte sa vina pacostea pe capul nostru: 5-12 minute. Dar Brasovul nu se numeste Cluj sau Timisoara. Au urlat autoritatile brasovene ca nu mai e nevoie de tramvai dupa disparitia platformelor industriale, ca viitorul sunt midibuzele si giratoriile; ète-te ca n-a trecut mult timp si realitatea cruda arata acum lipsa de viziune si de buna-credinta. Dar pentru cetatenii pacaliti este tardiv pentru regrete. Cum iti asterni, asa dormi. Esti grandoman, esti neinformat, asta sigur te va costa mai tarziu. Insa ce conteza, ca oricum vor ramane multi care sa se extazieze ca Brasovul arata mult mai bine decat Cucuietii din Deal.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 29 Mar 2015 00:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Eu zic ca suntem carcotasi. Trebuie sa felicitam managementul RAT de daruirea de care a dat dovada. Totul pentru tara si popor. Cu atatia ingineri in conducere sa simte mirosul schimbarii. Pulpitza e deja istorie.
Umbla vorba ca si Smiley a ales sa mearga azi cu 8ul, in ciuda masinii puse la dispozitie de catre organizatori :roll: . Ba chiar a indraznit sa composteze bilet si pentru "prietenul" Velea.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 29 Mar 2015 13:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
SPA29 wrote:
Eu zic ca suntem carcotasi. Trebuie sa felicitam managementul RAT de daruirea de care a dat dovada. Totul pentru tara si popor. Cu atatia ingineri in conducere sa simte mirosul schimbarii. Pulpitza e deja istorie.
Umbla vorba ca si Smiley a ales sa mearga azi cu 8ul, in ciuda masinii puse la dispozitie de catre organizatori :roll: . Ba chiar a indraznit sa composteze bilet si pentru "prietenul" Velea.
Chestia cu Smiley ai spus-o ca sa ne mai faci si pe noi sa smile?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Aug 2015 14:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Rezultatul re-re-reasfaltarilor si giratorizarilor scripcariote, cu schimbarea pantelor strazilor, inaltarea carosabilului si desfiintarea in mare parte a vechilor guri de scurgere la canalizare.
Bulevardul Garii - candva o perla a orasului

Strada Sportul Popular (va place denumirea strazii, nu?)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Sep 2015 13:19 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
sorinache96 wrote:
Astazi (17.09.2015) pe linia 8, dupa ora 18:20 au ramas doar 3! masini fata de 4 (5) cate ar fi trebuit sa ramana. Pe langa ca erau masini lipsa mai circulau si in trenulet.

Pe scurt, a avut loc un incident la Faget. Un autobuz apartinand unei alte companii s-a defectat chiar dupa iesirea din giratoriu. Mai departe, soferul de pe FBW #128, s-a hotarat ca nu are cum sa treaca, iar probabil motorul auxiliar nu functiona in momentul respectiv. A dat jos captatorii si a ramas in spatele acelui autobuz.

Urmeaza soferul de pe Volvo-ul #71, care in lipsa de creier sau durere in dos, a zis ca ar fi misto daca ar bloca si el giratoriul. Soferul de pe #127, in schimb s-a oprit inainte de a intra in giratie. Toate bune si frumoase, iar dupa un timp intervine camionul de tractare (chiar daca mergand putin pe contrasens). STUPOARE! In loc sa traga un pic autobuzul defect ce apartine altei firme, a tractat FBW-ul #128. Dupa ce s-a mai eliberat zona, total neinspiratul sofer de pe #71, isi face curaj si totusi trece pe langa autobuzul defect, lasat de izbeliste cateva ore bune, pana a venit un alt vehicul sa il tracteze. Cat il costa pe domn sofer sa intervina si sa tracteze 20 METRI acel autobuz defect?

La un moment dat a intervenit si politia, dar nu dirijau traficul in giratoriul, ci aveau grija sa ii dirijeze pe pietoni...

Pozele vorbesc de la sine.


Attachments:
_DSC0063 [Custom1].JPG
_DSC0063 [Custom1].JPG [ 636.88 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0065 [Custom1].JPG
_DSC0065 [Custom1].JPG [ 664.73 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0066 [Custom1].JPG
_DSC0066 [Custom1].JPG [ 635.81 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0067 [Custom1].JPG
_DSC0067 [Custom1].JPG [ 650.68 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0069 [Custom1].JPG
_DSC0069 [Custom1].JPG [ 664.67 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0077 [Custom1].JPG
_DSC0077 [Custom1].JPG [ 602.54 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0080 [Custom1].JPG
_DSC0080 [Custom1].JPG [ 709.05 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0084 [Custom1].JPG
_DSC0084 [Custom1].JPG [ 655.57 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0085 [Custom1].JPG
_DSC0085 [Custom1].JPG [ 711.45 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0087 [Custom1].JPG
_DSC0087 [Custom1].JPG [ 715.9 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0096 [Custom1].JPG
_DSC0096 [Custom1].JPG [ 555.72 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0100 [Custom1].JPG
_DSC0100 [Custom1].JPG [ 712.84 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0101 [Custom1].JPG
_DSC0101 [Custom1].JPG [ 573.23 KiB | Viewed 6076 times ]
_DSC0103 [Custom1].JPG
_DSC0103 [Custom1].JPG [ 722.54 KiB | Viewed 6076 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Sep 2015 16:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
SPA29 wrote:
Cat il costa pe domn sofer sa intervina si sa tracteze 20 METRI acel autobuz defect?
Regulile contabilicesti pentru persoane juridice nu permit prestarea de servicii fara baza contractuala sub forma scrisa...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 19 Sep 2015 23:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 244
Location: Brasov
Si in al doilea rand autobuzul ramas defect nici nu putea fi tractat deoarece i s-au blocat franele.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 20 Sep 2015 03:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Brassovia wrote:
SPA29 wrote:
Cat il costa pe domn sofer sa intervina si sa tracteze 20 METRI acel autobuz defect?
Regulile contabilicesti pentru persoane juridice nu permit prestarea de servicii fara baza contractuala sub forma scrisa...

Mai puţin cazurile în care legislaţia prevede altfel. De exemplu, la trenuri, dacă rămâne un tren în linie curentă pe linie simplă sau pe macazuri, operatorul regulatorului de circulaţie poate dispune ca orice locomotivă disponibilă în staţia apropiată, indiferent de proprietar, să meargă să elibereze linia şi să retragă trenul în următoarea staţie, unde nu mai încurcă traficul, chiar dacă nu există contract de prestări servicii între operatorul trenului defect şi cel al locomotivei de ajutor. Dar la rutier nu există o astfel de prevedere (şi chiar dacă ar exista, nu ar fi respectată; există în Codul Rutier un articol cum că în caz de accident, toţi participanţii la trafic sunt obligaţi să verifice dacă există victime şi să le acorde primul ajutor. Câţi fac asta?).

Apropo de contracte, RATBv e regie autonomă, în subordinea CL Braşov. Un eventual contract de prestări servicii nu ar trebui încheiat numai în urma unei licitaţii publice?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 17 Oct 2015 22:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Starea actuala a transportului electric din Brasov: una trista...


Attachments:
_DSC9863 [Custom1].JPG
_DSC9863 [Custom1].JPG [ 433.35 KiB | Viewed 5893 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Dec 2015 19:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
"Normalitatea" de zi cu zi si de ceas cu ceas de la RAT-ul ultrascripcarizat al Brasovului, descrisa cu multa acuratete dar si cu prea multa eleganta de catre o calatoare cu probleme de mobilitate, umilita de regie in toate modurile posibile. Sa fim bine intelesi, aceeasi sfidare "de situare deasupra oricarei legi" o resimte toata clientela acestui fief de pedeluci reciclati (ma refer la cei care au puterea, nu la bietii oameni care muncesc de noaptea pana noaptea pe mai nimic). Toata clientela de buna credinta care doreste sa foloseasca serviciile de transport public si plateste pentru asta este terorizata de o mana de benzinari hoti care si-au facut de multi ani cuibul aici, facand ca anumite curse (nu putine) sa nu circule, dar sa se deconteze carburantul pentru ele. Doar retarzii si postacii diasporaci se mai dau vrajiti de fumigenele cu wireless, buline colorate, noul management etc. RAT-ul este aceeasi veche Mărie / Maricică - culmea, nici palaria nu si-a mai schimbat-o de pe vremea devalizarii patrimoniului mostenit de la IJTL!
In vremea asta, mai-marii RAT-ului si Mai-Marele mai-marilor orasului inaugurau voiosi un panou singuratic pe la Livada Postei, in ideea de a pacali Europa, cum ca ar fi implementat la timp sistemul pentru care au primit sume colosale si de care si-au batut joc dupa obiceiul casei. Nu cumva sa le ia inapoi banii, acu' in prag de alegerile pentru al patrulea mandat. Si nu, intarzierea implementarii mult-laudatului proiect nu este din vina contestatiilor de la licitatie, ci datorita faptului ca, la momentul achizitiei si dupa aceea, primaria nu a avut elaborate proiecte tehnice si nici obtinute avizele de specialitate pentru cele o-suta-nu-stiu-cate amplasamente unde urmau sa se faca amenajari, desi pentru fiecare teren in parte trebuia emisa autorizatie de construire.

https://andadeneuitat.wordpress.com/201 ... -frumosul/

Quote:
VREAU SA STIE TOT BRASOVUL CUM SE POARTA RATBVUL
Credeti ca nu v-am mai scris pentru ca totul era bine? Gresit ! Nu v-am mai scris pentru ca totul era prost , mi s-a facut sila sa va mai cer lucruri si voi sa nu faceti nimic . Dar astazi ati depasit orice limita a nesimtirii si vreau sa stie tot brasovul ce oameni de nimic sunteti. Am incercat sa va cer lucruri prin cuvinte frumoase, sa va gasesc scuze, sa inchid ochii dar din pacate la voi nu merge asa . Toata lumea imi spunea ca sunteti doar niste tarani inculti pe care nu ii intereseaza de nimic ,dar eu nu vroiam sa cred , o farama de omenie credeam ca este in voi (ma refer la toti ,soferi ,dispeceri,directori, tot ceea ce reprezinta RATBV) ,dar din pacate azi ati distrus si acea farama , azi dau dreptate tuturor brasovenilor care circula cu autobuzul . M-am saturat sa imi stricati fiecare zi cand am chef sa ma plimb cu autobuzul . DA!!! Cand am chef !!! Chiar daca sunt o persoana cu dizabilitati , nu ies afara doar sa merg la spital sau la scoala , pur si simplu vreau sa ma PLIMB,sa merg in parc sau oriunde ,nu conteaza !!! Suntem de ani buni in Uniunea Europeana iar pentru persoanele cu dizabilitati exista drepturi si legi . Va inteleg ca nu le stiti , voi nu stiti nici macar ce face autobuzul marcat cu rosu pe orarul aceela din fiecare statie , nici nu stiti ca acel autobuz are o trapa pe care soferul e obligat sa vina sa o dea jos pentru mine . Dar sa va povestesc cat de urat a fost azi: Masina cu numarul 5 era marcata cu rosu pe orar la ora 11:24 minute , la 11:20 eram in statie la 11:25 vine o vechitura alba cu scari ,zic vechitura pentru ca autobuzele alea circula de cand eram eu la scoala si culmea , nu se defecteaza niciuna. Ma rog n-a venit cel marcat banuiesc ca s-a defectat , autobuzele alea se defecteaza foarte des din spusele celor de la rat ,de fiecaree data cand sun sa spun ca nu a venit cel marcat ,aud aceeasi placa S-A DEFECTAT ,am bagat la cap ca namilile alea de soferi burtosi si nesimtiti nu stiu sa se poarte finut cu acele masini dragute si noi si merg pe stilul din toporsi le strica imediat ,de asta se defecteaza asa usor . Nu am mai sunat pentru ca stiam ce mi se spune , am zis ca asteptam urmatorul 5 , pe linia lui 5 in cursul saptamanii circula foarte multe masini verzi ,care sunt si ele vechi dar au si ele o trapa pe care o poti deschide daca ai un carlig , m-am pregatit cu acel carlig de acasa,pentru orice eventualitate . Tineti cont ca e Duminica , sfarsit de an , aproape toata lumea e libera .Dar vine in statie tot un autobuz vechi alb cu scari , numai ca de data asta era unul dublu ,imens, ca sa incapa toata lumea din statie , e bine ca in cursul saptamanii ,cand merge luumea la munca si unde mai are treaba circula numai chichinete din alea de 5-uri verzi ,iar lumea se inghesuie si se calca in picioare in ele. Hotarasc cu mama sa mergem in statia Saturn la 6 pentru ca la ora 11:53 pe net era marcat un 6 rosu. Pana in statie am facut 12 min iar un 6 vechi alb tocmai ajunsese in statie la 11:50 , mama intreaba politicos soferul ,imbracat la pantaloni de stofa si un pulover de la chinezi , „ La ce ora pleaca autobuzul asta „ iar raspunsul lui zis in sictir „La cat scrie pe orar .” Pai pe orar era notat unul rosu ,ei nu respecta nimic si mai au si tupeu . In fine a intrat mama in acel dispecerat ,care e drept pe afara arata foarte frumos ,cu termopane frumos negreasa ,statii europene , voia sa vorbeasca si ea cu cineva care sa ii explice cum si de ce, dar cu cine naiba sa vorbesti ,era doar un mos care dormea pe un scaun care nu stia de niciunele „Uitati acolo sunt numerele ,faceti reclamatie” exact asta a spus si nimic mai mult. Hotaram sa ne intoarcem la 5, cand sa trecem strada mergea in jos un alt 5 vechi alb si dublu ,se pare ca abia mai fac fata la atata lume . Dupa ce trecem strada, undeva departe, se vede capatul liniei 5 si am vazut un 5 verde. Am bagat viteza sa il prindem pe ala si la ora 12:00 am fost in statie , 5ul verde a sosit, vroia sa intre in statie , mama i-a facut semn sa traga langa bordura ,iar el cand a vazut ca sunt doar eu in statie ,nici macar nu a mai oprit in statia Soarelui. Am ramas socata ,nici macar sa ii iau numarul nu am mai putut , dar banuiesc ca nu e greu de aflat masina verde de pe linia lui 5, la ora 12:00 din statia Soarelui , Duminica 27 decembrie 2015 . Va rog sa luati masuri asupra acestui sofer care m-a sfidat in cel mai mare hal , care si-a batut joc de mine . Astazi m-am simtit groaznic ,mi-ati stricat ziua . Vreau sa le faceti instructajul tuturor soferilor , vreau sa va interesati si sa stiti cu ce se mananca autobuzul marcat cu rosu pe orar , vrea sa ii invatati pe toti soferii ca cu autobuzele alea noi electronice nu trebuie sa se poarte ca,cu tractoarele lor de la moldova , vreau sa nu mai aud scuza S-A DEFECTAT, ca asa vad ca faceti statile , puneti in stil electronic,puneti lumea sa isi faca bilet cu cardul , de 3 ani aveti orarele in statie si orele marcate cu rosu ,dar aproape niciun sofer nu stie nici de orar , nici ce dracu inseamna rosul ala . Nu as vrea sa ajung sa scriu la ziar cat de nepasatori sunteti . Inteleg ca va doare in cur de ce se intampla cu postul dvs de munca pentru ca oricum castigati prea putin , dar asta nu va da dreptul sa fiti niste oameni fara suflet. Ganditi-va ca este usor sa tragi o trapa ,este mai greu sa nu poti sa tragi acea trapa. Sa nu uitati ca roata se invarte si oricand puteti ajunge in locul meu .


Attachments:
MAZ verde praz.jpg
MAZ verde praz.jpg [ 67.44 KiB | Viewed 5572 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Dec 2015 10:07 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Scriu in prag de An Nou. Stiu ca acest forum este citit de cei de la RAT.
Imi dau seama cat de frustrant a fost pentru autoarea mesajului sa nu poata sa se urce in "minunatele" autobuze ale RAT, cumparate pe cinspe milioane de iepuroi si care au fost dotate cu lifturi ca asa cere UE, care nu au functionat niciodata.
Este un paradox. Peste tot se afiseaza credinta prin cruci, poze cu sfinti, arsenii, bratari si alte asemenea obiecte de cult, dar nimeni nu mai are nici un Dumnezeu.
Nu mai exista ingaduinta, nu mai exista omenie. Toti au devenit abrutizatii unui regim tranzitoriu nesfarsit.
Soferii RAT Brasov au devenit foarte obraznici, inchid usa in nas, se cearta cu calatorii, ii ameninta, vorbesc la telefonul mobil in nestire (doar au "nelimitat") si conduc primejdios cu o mana (ce bine ca majoritatea autobuzelor au cutie de viteze automata!) avand un comportament de vatafi.
RAT Brasov nu este in stare sa plateasca corespunzator si soferii buni pleaca in tari unde valoarea muncii este altfel rasplatita. Raman cei care de obicei au sorginte moldava, care pana mai ieri se luptau cu mizeria si acum s-au aclimatizat devenind brasoveni. Acestora, care nu prea le-a placut cartea si au gasit ca meseria de sofer este una usoara au devenit stapanii autobuzelor si troleibuzelor moderne. Cei din RAT nu au de unde sa aduca altii la salariile mizere care le platesc si atunci ii accepta asa cum sunt, ca sa poata asigura un minim de transport.
Nu vreau sa fie o jignire adusa nimanui, insa eu care am trait in anii 70, imi aduc aminte ca la Intreprinderea de Transporturi Brasov erau soferi moldoveni cumsecade. Conditiile de atunci nu pot fi comparate cu cele de acum. Autobuzele si troleibuzele TV2(E) si TV20(E) nu aveau surse de incalzire, aer conditionat, servodirectie si radio, iar ora de prezentare la garaj era 4,30 - 5,00. Oamenii acestia munceau si iarna si vara si nu se plangeau nimanui.

Am circulat in aceste zile friguroase cu autobuzele RAT. 80% din ele erau neincalzite? De ce? Pentru ca soferii si-au facut "cotete" si nu ii mai intereseaza de calatori. Ca sa faci caldura in salon se consuma motorina, care poate fi foarte usor sterpelita si valorificata.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Dec 2015 17:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Problemele cele mai mari ale RAT sunt intr-adevar cele legate de resursele umane.

Dar putreziciunea nu incepe de jos, de la soferi, ci este exemplul oferit de doua decenii de cei care "administreaza" in folosul lor si al politicienilor aceasta gaura neagra. Inca din anii 90, o serie de personaje sinistre au fost infiltrate in RAT de catre cel ce se dorea viitor mare feudal al Brasovului: rubedenii, pretenari, specialisti de la "Ochiul si Timpanul" etc. Fostul director de decenii, era caracterizat de toti cei ce l-au cunoscut drept o persoana initial foarte simpatica, de viata, deschisa la idei bune. Intre timp a fost "convertit" intr-un calau executant fidel al Biroului Oval din Primarie, nu stiu daca prin santaj, prin ademenire cu imbogatirea, prin amenintari sau prin toate trei metodele - nici nu mai conteaza, caci viata omului a fost prematur curmata, tocmai bine ca sa nu mai poata sa vorbeasca ce stie, la o eventuala cercetare penala adevarata. In timp, s-a ajuns la situatia ridicola de astazi, cand personalul direct productiv (toti soferii + intretinerea) sa fie in pondere de doar 40% din totalul angajatilor!!!

Cine sunt sutele de oameni care fac parte din restul de 60%? Cine sunt baietii imbuibati din C.A.? Sunt specimene recompensate cu o functie calduta pentru originea lor sanatoasa, pentru indelunga lor loialitate fata de Sistem, ori pentru rudele lor active in justitie, politie etc. Unii probabil nu trec pe la RAT decat cand au nevoie de vreo adeverinta, ca salariul se pune acum pe card. Cei prezenti totusi ce fac ei, ca sa le treaca mai repede cele 8 ore? Nu se vede nici o urma de munca inspre o configurare a traseelor si orarelor care sa atraga calatorii. De fapt, se vede foarte clar chiar contrariul!

Nimeni la ora actuala nu are interes in a atrage calatorii. Primaria nu vrea calatori mai multi, pentru ca ar trebui sa vireze subventie mai mare si s-ar mai strica pe deasupra si afacerile de taximetrie ale lui Zeus & Co. RAT nu vrea calatori mai multi, ca salariul tot la fel ramane si oricum baza tehnico-materiala e de porc dupa 14 ani de scripcareala continua (2002-2016). Toata lumea e in armonie perfecta. Foarte multe curse din orar raman neefectuate, din asa-zise motive tehnice si defectiuni cel putin ciudate (din care sigur unele sunt provocate sau simulate). Se pare ca se ponteaza in continuare si aceste curse fictive, ca pe vremurile bune, asadar canistrele Centrului de delapidare din Sos. Cristianului par a fi inca foarte fericite.

RAT a ajuns SRL-ul unei Famiglii, de unde isi trag bunastarea nemasurata si multumirea multe persoane. Nu insa si acele persoane care lucreaza cinstit in conditii nu tocmai idilice si pe un salariu derizoriu. Nu insa si clientii regiei, care sunt prin toate mijloacele luati drept prosti. Ce se va intampla in continuare? Depinde de ce va considera mai potrivit SRI-ul si DNA-ul sa faca. Daca vor primi verde sa dea in vileag imensa masinarie de fraudare din transportul public, construita piesa cu piesa de actorii binecunoscuti si bineinregistrati audio (masinarie ajunsa astazi la dimensiuni ce practic submineaza siguranta cetateanului), poate vom asista la o perioada nu tocmai fericita, dar in care se vor mai putea face niste imbunatatiri, de pe urma scaderii cotei furtisagurilor. Daca nu, atunci avem deja raspunsurile prin alte orase din tara: falimente, concedieri in masa, scoaterea activelor la licitatie, dubarii pusi pe felie, amintiri duioase despre un transport civilizat. Nu exista o a treia cale.

A te situa in fruntea regiei si a nu reactiona - pe masura posibilitatilor - impotriva cauzelor care distrug sistematic sansele brasovenilor in a avea o alternativa decenta la transportul individual inseamna de fapt a te solidariza cu ele si cu aceia care de cel putin doua decenii mulg si capuseaza acest sector. Dar stiu ca e greu si inteleg omeneste pe toata lumea: la Brasov exista de fapt un singur Führer si un singur Partid, numit si Cooperativa, asadar e foarte greu de crezut ca cineva din interior va arunca primul cu piatra.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Dec 2015 19:02 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Ca tot aminteste Brassovia de cursele furate sau neefectuate, azi fiind ultima zi in care mai avem 8 linii deservite de troleibuze, am observat urmatoarele:

- linia 3 - la orele 12 fix, Renault-ul #310 se retragea la garaj; la 12:27 eram in capat la Stadionul Tineretului, stand de 10 minute, iar in tot acest timp nu a aparut nimic;
- linia 5B - deservita de ditamai troleul - FBW 130 - probabil de ramas-bun;
- linia 7 - la schimbul I a circulat un singur tur, iar in schimbul II celalalt troleibuz intrat la traseu pentru a completa turul lipsa, s-a defectat, rezultand o linie 7 deservita de un singur troleibuz;
- linia 8 - din data de 21.12 circula ciuntita total; din 8 tururi, rar s-a intamplat sa exista 5 troleibuze la traseu;
- linia 10 - a avut parte de cateva ore la traseu de la 10 la 14, dupa care suiera vantul;
- linia 11 - in ultima zi din scurta existenta, sub forma actuala, a circulat o mizerie turceasca si anume #757;
- linia 30 - deservita doar un singur tur;
- linia 33 - desi s-a asfaltat pe Vasile Alecsandri, inca circula deviat, pe strada Muncii, bineinteles, deservita de autobuze;

S-a mai incheiat un an dezastruos din existenta RAT.

Si o ultima noutate: s-a afisat orarul noii linii 3. Nici vorba sa circule in weekend!


Attachments:
orar.JPG
orar.JPG [ 120.91 KiB | Viewed 5474 times ]
linia_STADION_TIN_GRIV_Stadionul_Tineretului_Valea_Cetatii(Roman_1)_Stadionul_Tineretului.pdf [21.52 KiB]
Downloaded 72 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Dec 2015 20:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 244
Location: Brasov
Cea mai mare surpriza e ca s-au razgandit in ceea ce priveste linia 25, se pare ca la orele de varf va circula totusi pana la Roman.
Linia 33 circula pe Vasile Alecsandri de cateva zile.

In ultima luna pe liniile 7 si 30 s-a circulat cate un tur doar la orele de varf, astfel ca un sofer sa lucreze si dimineata, si dupamasa pe acelasi linie. Desigur ca tururile au fost luate de pe linia 8.
De asemenea linia 8 toata luna a fost deservita de 4-5 masini la orele de varf in loc de 8 cate trebuiau. Oricum din ce am observat in statii si orarul liniei 8 s-a modificat incepand cu 1 ianuarie.

Si afisul aparut azi in toate autobuzele si troleibuzele:


Attachments:
DSC_0124.JPG
DSC_0124.JPG [ 316.77 KiB | Viewed 5455 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Dec 2015 21:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Linia 25 putea fi comasata cu liniile 9 / 23 / 29 fara probleme, intr-un singur traseu, dar care sa circule la intervale decente.
Dar, in Avantgarden, vinde apartamente prietenul bun al "municipiului", care si-a aratat astfel muschii... Plus ca tot Bartolomeul-Nord e fief electoral basist...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 09 Jan 2016 14:16 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 248
Location: Romania
Accidentele se tin in lant in Brasov. Doar in prima saptamana din acest an 2 pietoni au fost omorati. Pozele cu autoturismele avariate sunt din giratoriul din fata magazinului Pratiker de pe Calea Bucuresti- accident realizat astazi.
Evident nici mijloacele de transport in comun nu au scapat de incidente in trafic.
Quote:
Accident pe 13 Decembrie! Un taxi a lovit un autobuz RAT Brașov aseara 08.01.2016.
Accident de circulație, în această seară, pe strada 13 Decembrie din Brașov. În evenimentul rutier a fost implicat un taxi și un autobuz al Regiei Autonome de Transport în Comun. Potrivit martorilor, la fața locului, a intervenit și un echipaj S.M.U.R.D. Pentru moment, oamenii legii efectuează cercetări în acest caz pentru a stabili cum s-a produs accidentul de circulație.
Poza a fost trimisă de un cititor brasovultau.ro care a trecut prin zonă la doar câteva momente de la producerea accidentului.

sursa:www.brasovultau.ro/


Attachments:
-accident-pe-13-decembrie-un-taxi-a-lovit-un-autobuz-rat-brasov-thumb-0.jpg
-accident-pe-13-decembrie-un-taxi-a-lovit-un-autobuz-rat-brasov-thumb-0.jpg [ 90.19 KiB | Viewed 5372 times ]
ultima-ora-accident-pe-calea-bucuresti-la-carrefour-2-persoane-incarcerate-update-galerie-foto-1.jpg
ultima-ora-accident-pe-calea-bucuresti-la-carrefour-2-persoane-incarcerate-update-galerie-foto-1.jpg [ 270.48 KiB | Viewed 5372 times ]
ultima-ora-accident-pe-calea-bucuresti-la-carrefour-2-persoane-incarcerate-update-galerie-foto-2.jpg
ultima-ora-accident-pe-calea-bucuresti-la-carrefour-2-persoane-incarcerate-update-galerie-foto-2.jpg [ 291.48 KiB | Viewed 5372 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 09 Jan 2016 21:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:37
Posts: 244
Location: Brasov
MAN-ul implicat in accident e #759. Acesta are capacul de la motor si bara spate indoite, atat.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 19 Jan 2016 10:38 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Prima zi de iarna mai grea in Brasov cu zapada mai multa si ger.
Bineinteles ca nu au iesit la traseu toate autobuzele planificate, iar cele care totusi au iesit au circulat cu intarzieri.
In autobuze frig cu toate ca mergeau aerotermele.
La ora 6,35 soseste in statia Gemenii un 34. Midibuz BMC care deschide doar o usa. Ora de varf. Calatori cat pentru doua autobuze normale. 34 barat care trebuia sa vina cu cateva minute inainte nu a venit pentru ca s-a defectat sau nu a iesit din garaj.
Stimati calatori inca mai folositi mijloacele de transport in comun ale RAT Brasov?
Reteta succesului pentru care RAT Brasov se premiaza in fiecare an cu trofeul calitatii.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 501 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group