TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 09 Aug 2020 19:49

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 503 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Dec 2008 18:49 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Astazi, circulatia troleibuzelor a fost pertubata din cauza unui incident ce s-a produs din cauza unui sofer de tir neatent. Acesta s-a produs in zona podului din Tractorul. Cum tirul (ce partine REMAT :twisted: ) depasea inaltimea de 8 metri, a ras cu bucatile de fier ce ieseau pe afara toata reteaua de troleibuz de sub pod. Cei de la RAT au intervenit cu doua autoturnuri pentru a remedia defectiunea si doua masini de interventie ce au tractat unele troleibuze. Spun unele pentru ca majoritatea au coborat captatoarele si au pornit cel de al doilea motor. Desi scoteau un zgomot infernal, au trecut peste zona de probleme. Cele care au trecut, fara a fi tractate, au fost Volvo-urile #65, #68 si nou-sositul #72 (ce l-am remarcat azi pentru prima oara pe traseul liniei 8). A mai trecut si un G&S, #813. Interesant ca 3 Volvo-uri (#62, #66 si #69) au necesitat tractare, la fel ca si FBW-urile si Mercedes-ul #922. Cat timp circulatia a fost paralizata, troleibuzele au fost inlocuite cu autobuze (in special pe linia 8 am vazut doua Volvo-uri, dar si MAZ-uri sau MAN-uri). Cateva imagini, care din nefericire nu prea sunt reusite din cauza intunericului si a traficului extrem de aglomerat.


Attachments:
retea_defecta.jpg
retea_defecta.jpg [ 115.6 KiB | Viewed 8224 times ]
#507.jpg
#507.jpg [ 126.43 KiB | Viewed 8224 times ]
#922.jpg
#922.jpg [ 163.29 KiB | Viewed 8224 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Dec 2008 11:47 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
SPA29 wrote:
...Spun unele pentru ca majoritatea au coborat captatoarele si au pornit cel de al doilea motor. Desi scoteau un zgomot infernal, au trecut peste zona de probleme. Cele care au trecut, fara a fi tractate, au fost Volvo-urile #65, #68 si nou-sositul #72 (ce l-am remarcat azi pentru prima oara pe traseul liniei 8). A mai trecut si un G&S, #813. Interesant ca 3 Volvo-uri (#62, #66 si #69) au necesitat tractare, la fel ca si FBW-urile si Mercedes-ul #922. ...

Volvourile, G&S si Vetterele au motor auxiliar destul de puternic ca sa functioneze si ca autobuze...
FBWurile si Mercedesul au motor auxiliar pe benzina dar nu sunt destul de puternice ca sa functioneze ca autobuz, acest motor fiind unul mic de Volkswagen Golf.
Volvourile care au necesitat tractare e posibil sa nu fi avut motorina sau benzina in rezervor...
Off topic: Deci Volvoul 72 este folosit. Pana cand exista piese de schimb... Pentru ca elvetienii au trimis al treilea rand cu tot cu piese de schimb.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Dec 2008 17:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
Inca un exemplu de cat de provincial (a se citi "rural") devine pe zi ce trece transportul public din Brasov.

Soferilor de pe BMC li s-a permis mai nou sa blocheze in intregime usa din fata, montand in acest scop o improvizatie de bariera. Mai urmeaza doar sa-si construiasca deja celebrul cotet din plastic. Oricum, acum au loc sa-si plimbe rudele si prietenii si nici nu-i mai deranjeaza calatorii care utilizau aceasta usa.

Ce ma mira este ca Primaria Municipiului Brasov si conducerea RAT Brasov accepta tacit asemenea improvizatii de prost gust, dar si periculoase, in conditiile in care:

1) conform legii, un autobuz de lungimea BMC-ului trebuie sa aiba obligatoriu minimum doua usi perfect functionale (conditii de evacuare in caz de necesitate);

2) si asa precarul confort al pasagerilor s-a dus de tot in urma dezactivarii primei usi; aglomeratia (foarte mare in special pe 50b si 51), face extrem de dificila coborarea si urcarea pe o singura usa, calatorii stand cat mai aproape de aceasta din motive usor de inteles.

Inteleg ca majoritatea soferilor sunt racolati din mediul rural, dar era de asteptat ca o institutie urbana cum este RAT sa le impuna acestora un anumit grad de civilizatie si respectare a legilor, si nu acestia sa-si impuna in fata RAT si a calatorilor brasoveni propriile lor smecherii ieftine. Daca nu le convine, sa se duca sa care cartofi cu tractorul.

Din moment ce producatorul vehiculului BMC Probus 215 SCB a prevazut acest vehicul cu 2 usi pentru pasageri, cu respectarea normativelor europene si romanesti, aceste usi au rostul lor bine fundamentat, si trebuie obligatoriu sa ramana la dispozitia pasagerilor, nu sa fie folosite dupa bunul plac al cuiva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008 00:32 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Din nefericire, astazi s-a defectat FBW-ul #55 in zona "Faget". Acesta a fost tractat de catre o masina de interventie catre depoul din Rulmentul.
Astfel se contureaza o lista cam sumbra a FBW-urilor nefunctionale, din motive tehnice, si a celor care nu prea mai ies la traseu. Este vorba de #51, #56 si #59.
Sa speram ca situatia se va remedia curand.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008 00:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7865
Brassovia wrote:
Soferilor de pe BMC li s-a permis mai nou sa blocheze in intregime usa din fata, montand in acest scop o improvizatie de bariera. Mai urmeaza doar sa-si construiasca deja celebrul cotet din plastic. Oricum, acum au loc sa-si plimbe rudele si prietenii si nici nu-i mai deranjeaza calatorii care utilizau aceasta usa.


De fapt, usita respectiva e facuta sa ,,inchida" spatiul soferului, ea fixandu-se de bord. Insa, ca si la troleibuzele Volvo, ea este suficient de mare cat sa blocheze si culoarul dintre scaune, unii soferi putand a o pune asa.

Apropo de imporivzatii... uitati-va la autobuzele Mercedes O405G... pe #507, accesul la usa 1 este blocat cu un cablu legat de-a latul autobuzului, invelit pe alocuri in banda adeziva rosie. Pe majoritatea ,,noilor" articulate s-au folosit tot felul de metode de blocare a usii 1... inclusiv deconectarea unei jumatati, chiar si la cele cu usa mica. Chiar si pe MAN, Conecto si alte autobuze cu usi mari se gasesc soferi care le blocheaza complet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008 02:52 
Welcome to Romania. Mai stiti cum se blocau usile la autobuzele si troleibuzele DAC117 vechi? Romanul e inventiv si se descurca in orice situatie. De asta filmele postapocaliptice au actiunea in fosta America, nu in Romania. Dupa ce a dat bomba si a ras lumea, in Romania inca s'ar mai certa pe formarea guvernului, iar lumea inca s'ar mai duce la lucru asteptand in statii autobuzul cu usa 1 blocata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008 10:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
Tom wrote:
Mai stiti cum se blocau usile la autobuzele si troleibuzele DAC117 vechi? Romanul e inventiv si se descurca in orice situatie.

Da, este interesant de studiat cum a aparut aceasta monstruoasa aberatie, specifica transportului romanesc: blocarea (semi)usii din fata...

In anii 70 nu exista inca aceasta minune a tehnicii. Au aparut atunci Ikarus-urile si Tatrele, care aveau cabina pentru sofer/vatman. Nu se mai vazuse asa ceva in Romania de pe vremea glorioasa a vehiculelor sovietice ZIS-155. Cred ca acei conducatori de pe Ikarus si Tatra erau la vremea lor invidiati de colegii mai putin norocosi. Mai mult ca sigur, nu oricine ajungea sa conduca la inceputuri un astfel de vehicul. Trebuia sa fie "fruntas in productie", membru de partid etc. Asa s-a consumat prima faza, in care visul unei intregi generatii de soferi si vatmani era sa aiba si ei parte de acea cabina minunata... Sa nu uitam insa ca, nici la Ikarus si nici la Tatra, cabina nu se extindea asupra usii din fata, ci avea o forma care "ocolea" usa, avand la randul ei propria usa ce dadea in salon, si nu direct afara.

Urmeaza partea a doua a comediei. Au aparut minunatele DAC-uri, inlocuind masiv Ikarus-urile. Unii soferi, si-au luat cu ei de pe Ikarus-ul casat si cabina, la care nu mai vroiau sa renunte nici in ruptul capului. Astfel, desi pana prin 1985 DAC-urile nu aveau din constructie cabina, ITB-ul a dat tonul, pentru intreaga tara, a construirii improvizate a acesteia. La inceput, a aparut doar pe autobuze si era un fel de replica schioapa a cabinei de Ikarus, adesea folosind piese din aceasta. In acest moment de iluminare, cineva, un Dorel oarecare al carui nume real va ramane din pacate in anonimat, a avut o strafulgerare de geniu: "Da' ce manca-t-as trebuie o usa asa de mare in fata? Hai mai bine s-o blochez pe juma', si scap si de aia care stau in colt, de nu vad bine in oglinda de ei". Ideea a fost materializata mai intai doar prin blocarea usii (cu calupuri de lemn, elemente de calare in general), inclusiv a spatiului din dreptul ei, prin montarea unor bare suplimentare, care mai tarziu au devenit parte a peretelui de cabina. La troleibuze, procesul a fost mai lent din cauza lipsei pieselor de Ikarus, fiind mult timp practicata doar blocarea usii. In treapta blocata se puteau vedea adesea diverse obiecte depozitate, caci inca nu aparuse si mai geniala idee a actionarii separate a acelei foi de usa.

Aici vine faza a treia, in care lucrurile ating desavarsirea. Improvizatia de ieri (pornita din I.T. Bucuresti) ajunge tema de lucru pentru Intreprinderea Autobuzul. Astfel, ea se oficializeaza, adaugandu-se si posibilitatea actionarii separate a jumatatii de usa "a soferului". Mai mult, uzina incepe sa produca vehicule cu cabina, accesul in aceasta facandu-se direct de afara. Ce mai conteaza disconfortul pasagerilor si aspectul estetic. Era vremea economiilor, si s-a justificat ca astfel, aeroterma soferului va fi mai eficienta si va consuma mai putin. Oricum, in acea vreme salonul vehiculelor nu era incalzit iarna.

Orice taran stie ca e greu sa mai faci ceva dupa ce buruienile ti-au napadit complet o cultura agricola. Tot asa stau lucrurile si cu cultura tehnica, cu cultura din Romania in general. Au sufocat-o buruienile. Daca le smulgi, nu mai ramane nimic pe solul arid al post-comunismului. Sa ne bucuram asadar de buruienile noastre.

Scuze pentru divagatie, dar cred ca cei mai tineri nu aveau de unde sa stie cum au pornit lucrurile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Dec 2008 01:39 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Ghimpele de Brasov wrote:
Unde e RAT, vai de picioare!
Regia Autonoma de Transport Brasov tine cu tot dinadinsul sa ne convinga ca este prost condusa. In statia din Gara Centrala opresc autobuzele de pe mai multe linii. Unele dintre acestea stau multe minute pana pleaca, din cauza incarcarii mai mici a rutelor.
Desi sunt doar doua peroane unde opresc masinile, exista anumite ore la care cele doua linii care circula mai rar se intalnesc. Asa cum este firesc intr-o tara ca a noastra, acestea nu ocupa o singura alveola, ci pe ambele.
In momentul in care sosesc autobuze de pe alte linii, care ar trebui sa plece imediat ce coboara si urca toti calatorii, autobuzele nu pot pleca din cauza celor doua care stationeaza. Si, cateodata, soferii mai uita sa plece chiar si atunci cand ar fi timpul. Asa ca mai bine mergem pe jos.

http://brasov.ghimpele.ro/index.php?cat ... a&id=11640

Un "ghimpe" izvorat din proasta administrare a regiei, ce ii inteapa in primul rand pe calatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Dec 2008 17:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
Din pacate, se arunca prea adesea vina pe RAT, si astfel pare ca s-a facut treaba. Daca suntem mai atenti, conducerea RAT are destule lipsuri, dar nu e nici pe departe principalul vinovat de faptul ca transportul public brasovean sufera de lipsa de sincronizare cu clientela si cu epoca si cu continentul in care traim.

Piata Garii (sau mai bine spus, ce-a mai ramas din ea), este opera colectiva a intereselor personale meschine si a incompetentei persoanelor din primarie care au/au avut atributii legate de trafic. Dupa ce au micsorat-o in repetate randuri (prima data in 1977, apoi in 1990, cu chioscaria, ultima data in 2005, prin construirea unui local de spalat bani), edilii au cazut de acord sa tolereze oprirea taxiurilor in fata garii, desi au spatiu mai mare de statie chiar alaturi. Apoi, au micsorat intentionat peroanele. Pe spatiul in care se puteau face 3-4 peroane, au facut doar doua. Chiar si asa, ar fi inca bine daca autogara ar avea alta iesire (lucru care ar fi perfect posibil, sensul giratoriu permite intoarcerea, eliminand inconvenientul ca autobuzele sa treaca peste axa Bd. Garii pentru a face stanga).

Dar e mai simplu sa dai vina pe RAT. Exact asa se facea si inainte de 1989. ITBv-ul si IJTL-ul erau institutii vesnic criticate, inclusiv in presa se permitea criticarea lor aspra. Dar totul, totul, nu era/este decat o stratagema pentru a ascunde adevaratii responsabili, mai bine zis iresponsabili. Bineinteles, ca si atunci, nici acum nu e voie insa sa critici Partidul, cel care de fapt plaseaza in fotoliile de piele directoriale cadrele sale de nadejde.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Dec 2008 05:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7865
Congo? Ghana? Gratis? Nuuuuuuu, Brasov, Romania, UE, 2008, autobuz produs in 2005, cu bilete le nesimtitul pret de 1,5 RON pe calatorie, care nu include nici macar siguranta, ca sa nu mai zic de lucruri mai S.F., gen incalzire:


Attachments:
IMG_7089.jpg
IMG_7089.jpg [ 48.52 KiB | Viewed 7854 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Dec 2008 20:30 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Noile "case de bilete" ale RAT Brasov. Macar domnul ce vinde la aceasta taraba s-a amplasat pe Toamnei, unde daca va vine sa credeti nu exista nici o casa de bilete!!!
Dar nu asta este dezamagirea cea mai mare. Cel mai grav este ca troleibuzele circula goale si in timpul saptamanii (mai putin pe linia 8), nu doar in week-end, din cauza orarelor prost facute :(.


Attachments:
casa_bilete.jpg
casa_bilete.jpg [ 222.53 KiB | Viewed 7790 times ]
casa_bilete_002.jpg
casa_bilete_002.jpg [ 238.29 KiB | Viewed 7790 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Dec 2008 15:26 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Cam asa arata FBW-ul #46 pana mai ieri...


Attachments:
#46_002.jpg
#46_002.jpg [ 191.08 KiB | Viewed 7736 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Dec 2008 15:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Astazi asa arata:
Are cineva o explicatie cum se ajunge de apar pe troleibuze asemenea magarii?


Attachments:
#46_003.jpg
#46_003.jpg [ 190.67 KiB | Viewed 7735 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Dec 2008 02:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
SPA29 wrote:
Noile "case de bilete" ale RAT Brasov. Macar domnul ce vinde la aceasta taraba s-a amplasat pe Toamnei, unde daca va vine sa credeti nu exista nici o casa de bilete!!!

Nu numai pe acea strada, dar in toata zona megagiratoriului nu mai ai de unde cumpara bilete, in ciuda faptului ca aici se gasesc institutii importante cu mare aflux de public: CASS, Finantele, Banci etc. Probabil ca transportul public din Brasov este gandit sa fie doar pe placul calatorilor fraudulosi. Probabil ca un fost calator fraudulos din anii 80 a ajuns sa decida acum soarta transportului public, si o face dupa propria sa experienta de viata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Dec 2008 01:54 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
In cursul zilei de ieri, s-a defectat MAZ-ul cu numar de parc #623. Acesta a fost tractat de catre T2 spre depoul din Triaj, unde va fi reparat, iar curand va iesi la traseu daca problema nu e grava.


Attachments:
#623_002.jpg
#623_002.jpg [ 143.19 KiB | Viewed 7611 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jan 2009 00:27 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Un nou incident, ce a perturbat circulatia troleibuzelor, a avut loc in zona "Faget". Un fir aflat sub tensiune s-a rupt. Cei de la interventii au sosit indata, iar dupa o ora de munca au inlocuit firul rupt. Cauzele principale sunt gerul si nepasarea celor din regie; acestia nu sunt in stare sa greseze reteaua, iar troleibuzul #84 sta degeaba in garajul din Valea Cetatii. Ultima oara cand am vazut gresorul, ne aflam in luna mai a anului 2008. Asa ceva este inadmisibil, dar cunoastem politica "domnului" primar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jan 2009 00:50 
(partial on topic): Troleibuzele din Brasov au captatoare cu miez de grafit?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 15:46 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Un nou fapt ce se incadreaza in categoria "dezamagirilor": dunga albastra din fata troleibuzului #69 fost vopsita in verde. Problema e ca nici nu stiu daca e vopsea. Pare a fi un autocolant. Acest troleibuz circula astfel de la sfarsitul anului trecut, dar abia zilele astea l-am surprins intr-o poza. Imi cer scuze daca calitatea pare indoielnica, dar fulgii de nea sunt de vina.


Attachments:
#69_004.jpg
#69_004.jpg [ 243.44 KiB | Viewed 7463 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 15:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
Vehiculul a avut o avarie si, dupa obiceiul din tarile bananiere, doar nu era sa se comande vopsea speciala la culoare. Asa ca s-a folosit probabil vopsea pentru MAZ, de culoare verde-praz. De cand ma stiu se practica acest gen de carpeli la Brasov, nu e nimic iesit din comun. Eu zic mersi ca nu l-au revopsit in intregime. Rar se intampla sa se potriveasca la culoare noua vopsea (vezi si botul MAZ-ului #625, ce galben-maroniu a iesit).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 19:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
Astazi in jurul orei 17, autobuzul MAN #755 de pe linia 3, a fost implicat intr-un foarte grav accident, in urma caruia au fost avariate si alte 6 autoturisme.

Parasit temporar de catre sofer, in statia de coborare din Valea Cetatii, autobuzul a plecat singur pe panta, luand viteza remarcabila. A acrosat mai intai usor un autoturism parcat la interiorul buclei RAT, apoi a izbit puternic un Opel, pe care l-a tarat, rotindu-l si avariind prin intermediul sau inca patru alte autoturisme. In final, s-a oprit dupa cca. 80 m, strivind Opelul de un copac si de un Volkswagen. Aceste doua autoturisme au fost practic distruse, restul fiind doar usor avariate. Din fericire, o minune a facut sa nu se inregistreze nici o victima.

Soferul sustine ca a asigurat vehiculul, atat cu cutia de viteze automata, cat si cu frana de mana. Faptul ca a rulat nefranat, cu mare viteza, pare insa sa-l contrazica. Alta ipoteza este aceea ca autobuzul era in circulatie in ciuda unor foarte grave defectiuni tehnice. Acesta este relativ nou, fiind importat in urma doi ani. Lotul din care provine este renumit pentru faptul ca, la peste 18 grade Celsius, motorul se supraincalzeste si trebuie lasata trapa deschisa.

O expertiza ar putea elucida acest caz. Insa, nefiind victime, este foarte probabil ca evenimentul sa fie musamalizat, "la ordin de sus de tot", precum s-a intamplat si in cele doua cazuri similare de anul trecut. In plin neocomunism brasovean, nu e voie sa ai in ograda decat fapte pozitive.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 19:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
O consecinta "fireasca" (pentru edilii nostri, care se pare ca au interzis vehiculele de rezerva) a acestui incident: linia 3 a ramas suspendata in aceasta dupaamiaza. Da, ati ghicit, #755 era pe post de "troleibuz", cu frecventa de circulatie la 60 minute, fiind unicul vehicul de pe aceasta linie. Evident ca nu s-a mai obosit nimeni sa-l inlocuiasca. Ce mai conteaza niste calatori care asteapta degeaba prin statii...

L.E.
In acelasi loc s-a produs un accident aproape identic in urma cu cativa ani. Se pare ca e o problema cu combinatia fatala: "frana de mana+Valea Cetatii+RAT Brasov".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 20:32 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Din pacate #51-ul a cedat! Dupa o garare de 4 luni in Rulmentul, troleibuzul a cedat din nou astazi in jurul orei 16, desi nu a circulat decat doua zile de la revenirea sa, ce a avut loc in data de 03.02.2009.


Attachments:
#51_004.jpg
#51_004.jpg [ 170.63 KiB | Viewed 7363 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Feb 2009 12:10 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
...

Soferul sustine ca a asigurat vehiculul, atat cu cutia de viteze automata, cat si cu frana de mana. Faptul ca a rulat nefranat, cu mare viteza, pare insa sa-l contrazica. Alta ipoteza este aceea ca autobuzul era in circulatie in ciuda unor foarte grave defectiuni tehnice. Acesta este relativ nou, fiind importat in urma doi ani. Lotul din care provine este renumit pentru faptul ca, la peste 18 grade Celsius, motorul se supraincalzeste si trebuie lasata trapa deschisa.

O expertiza ar putea elucida acest caz. Insa, nefiind victime, este foarte probabil ca evenimentul sa fie musamalizat, "la ordin de sus de tot", precum s-a intamplat si in cele doua cazuri similare de anul trecut. In plin neocomunism brasovean, nu e voie sa ai in ograda decat fapte pozitive.


Conform Politiei Comunitare aflate la fata locului si din declaratiile acestora autobuzul a fost asigurat cu frana de mana.
S-a format o comisie care se ocupa deja de caz. A doua zi dupa accident, s-au testat franele de siguranta si de motor in depoul de troleibuze, acest autobuz apartind depoului de troleibuze si franele au functionat.
In schimb exista si o a treia frana care actioneaza automat in cazul deschiderii usii si blocheaza vehiculul.
Aceste frane nu permit plecarea de loc cu usile deschise si usa soferului a fost deschisa.
De ce nu a functionat aceasta frana?
S-a dezactivat de catre RATBV sau este defecta?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 01:09 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Inca o data cei din regie ne demonstreaza respectul lor fata de publicul calator; in statie, la Patria, am surprins imaginea, in timp ce cautam orarul liniei 6. Bineinteles ca nu exista. Insa am avut ocazia sa invat pe de rost orarul liniei 7 :twisted: .


Attachments:
orar_patria.jpg
orar_patria.jpg [ 226.44 KiB | Viewed 7232 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Feb 2009 15:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
SPA29 wrote:
Inca o data cei din regie ne demonstreaza respectul lor fata de publicul calator; in statie, la Patria, am surprins imaginea, in timp ce cautam orarul liniei 6. Bineinteles ca nu exista. Insa am avut ocazia sa invat pe de rost orarul liniei 7 :twisted: .

Pai se compenseaza, 7+7 e mai mare decat 6+7! :lol: Interesant si faptul ca exista diferente intre cele doua orare afisate pentru linia 7. :shock:
Parerea mea e ca e bine ca lipseste tocmai orarul liniei 6, ca oricum e unul dintre cele care se respecta cel mai putin. E stiut ca[,] cele mai multe curse se fura de pe 6, 17 si 5x-uri. Pe vremuri, se furau si de pe 4+4R, cu mult succes. Nici cu 5 nu stam mult mai bine. In schimb, probabil nu veti observa niciodata furt de curse pe 21, 37, 40, 41, 42 - linii-etalon, care reprezinta mandria Brasovului-intors-cu-josul-in-sus. Era sa le numar printre acestea si pe nu mai putin glorioasele 36 si 44, dar am observat ca deja au inceput sa fie usor ciordite, in ciuda originii lor sanatoase de necontestat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Feb 2009 16:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
Aseara am vazut in premiera midibuz BMC pe linia 34. Mai avem putin si vor trebui inchiriate si cateva midibuze third-hand. Din cauza ca toate cursele de pe 34 circula cel putin pana la CET, desi dincolo de Carfil practic nu prea exista calatori, acest traseu beneficiaza de o frecventa proasta si a devenit din ce in ce mai nepopular si nepopulat. Nici nu ma mai mira ca la un moment dat s-a vehiculat ideea transformarii sale in troleibuz, la cat de fantomatic si falimentar a ajuns, inclusiv ca urmare a scurtarii la Livada Postei.

E ciudat ca pana si cetatenii "defavorizati" din blocurile din zona Carfil se pare ca prefera taxiurile sau masina personala. Iata roadele unei politici de peste 15 ani, de descurajare prin toate mijloacele a folosirii transportului public si de incurajare a zonei "gri" a taximetriei. In plus, desfiintarea de statii si trasee cu indelungata traditie, ruperea in doua a traseelor din centru, ocolisurile si sensurile unice care te duc unde vor ele, si nu unde vrei tu, au completat disconfortul major aparut dupa '90 in utilizarea traseelor din oras. Modernizarea si sporirea parcului de autobuze a venit si ea mult, mult prea tarziu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Feb 2009 18:05 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Aseara am vazut in premiera midibuz BMC pe linia 34.


Insa... Nu stiu daca ati avut ocazia sa vedeti aceasta "combinatie": midi-buze si pe 36!!! Anul trecut, a existat o perioada in care circulau, de obicei seara si in week-end. Din pacate nu am fost prea inspirat sa fac cateva poze, iar singura imagine mai "graitoare" este cea din atasament


Attachments:
#669_002.jpg
#669_002.jpg [ 183.1 KiB | Viewed 8647 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Feb 2009 18:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49774
Daca tot au cumparat aceste midibuze, trebuie sa le si foloseasca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Feb 2009 19:18 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Astazi, in jurul orei 12, autobuzul #727 a facut pana pe roata din fata, dreapta. Cei de la "Interventii" au sosit, iar roata cu pricina a fost inlocuita, insa, autobuzul s-a retras la garaj.


Attachments:
#727_002.jpg
#727_002.jpg [ 175.09 KiB | Viewed 8546 times ]
#727_003.jpg
#727_003.jpg [ 226.7 KiB | Viewed 8546 times ]
#727_004.jpg
#727_004.jpg [ 235.22 KiB | Viewed 8546 times ]
#727_005.jpg
#727_005.jpg [ 229.51 KiB | Viewed 8546 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Feb 2009 14:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
Iata si rezultatele economice ale marilor "succesuri" inregistrate in ultimii ani gloriosi la Brasov, in privinta sigurantei rutiere. De acestea beneficiem noi toti, care am avut sansa de a trai in Epoca de Carton Aurit.
Indiferent de cine produce accidentele, de apartenenta sa geografica, batjocura in privinta semnalizarii rutiere din municipiu este una din cauzele principale, alaturi de ingaduinta Politiei si posibilitatea "ucigasilor soselelor" de a-si maslui alcoolemia si alte probe, precum si de a lua, in cel mai rau caz, "doi ani cu suspendare".

http://www.adevarul.ro/rss/articol/poli ... dente.html

BraÅŸovenii se numără printre românii care plătesc o asigurare auto obligatorie cu 30% mai scumpă faÅ£ă de cei din alte judeÅ£e ale ţării. Decizia a fost luată de reprezentanÅ£ii societăţilor de asigurări, care au întocmit un clasament al judeÅ£elor, pe diferite grade de risc.
[...]
În 2008, cele mai multe accidente au avut loc în municipiul Braşov. S-au înregistrat 17.220 de tamponări în municipiu.
[...]
„Şoferii din Braşov vor plăti un RCA mai scump decât cei din Cristian sau din Săcele, de exemplu”, a asigurat un reprezentant din Braşov al firmei de asigurări.


Dati-i inainte, baieti, ca ne situam deja cu mult inaintea Bucurestiului. Semafoare pe verde in conflict unele cu altele, verde-clipitor cand de fapt trebuie sa cedezi trecerea, treceri la nivel cu calea ferata pe care trebuie sa stationezi ca sa intri apoi in giratoriu, benzi care dispar subit, treceri de pietoni aiurea si, bineinteles, imposibilele giratii. Cat mai multe giratii.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 503 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group