TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 11 Jul 2020 15:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 639 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 00:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Sa-l fi vazut ce plin era, inca de la Livada, #662 aseara, cand se intorcea "lumea buna" la gara... E o batjocura la adresa calatorilor (si in special a turistilor care vin in Brasov cu trenul) faptul ca 4 si 51 sunt servite de midibuze.

Sau poate e o strategie de a-i convinge sa foloseasca taxiurile... din care nu putine sunt proprietatea unor oameni politici locali...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 29 Sep 2008 00:22 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Nu stiu cum, dar numai pe acesta l-am vazut la traseu ieri. Nici un alt midi-buz sau autobuz. In timp ce pe 30 circula articulate cu 3-4 oameni. Ieri am tot cautat sa pozez unul, dar probabil ca s-a retras la garaj inainte ca eu sa il fotografiez. Cat despre taxi-uri sau dube, dupa cum am mai spus: e bun si mersul pe jos. Prefer sa traversez orasul de-a lungul si de-a latul, decat sa ii imbogatesc pe altii :evil: .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Oct 2008 23:08 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Azi am avut ocazia sa trag o fuga pana la garajul situat in Triaj, unde am observat ca sunt trase la gard 3 Mercedes-uri, ce se aflau in curs de descompletare. Din pacate nu am vazut numerele de parc. Sper ca cei din regie folosesc piesele de la autobuzele ce urmeaza sa fie casate pentru cele active, precum #546, ce si azi se afla la traseu.


Attachments:
#546.002.jpg
#546.002.jpg [ 121.5 KiB | Viewed 10145 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Oct 2008 18:50 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Incredibil sau nu, aceste autobuze supravietuiesc in Brasov. Azi am descoperit si al 8-lea autobuz activ. Este vorba de #534, ce probabil a zacut o buna bucata de timp in garaj, fiind defect. Avand in vedere ca trei autobuze de acest tip sunt in curs de casare, cei din regie pot folosi piesele pentru cele 8 vehicule active fara nici o problema. Lista completa cu autobuzele active, la zi: #533, #534, #535, #536, #538, #540, #543, #546.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Oct 2008 19:15 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Astazi a avut loc o distruibire bizara a autobuzelor. Inca de dimineata am observat pe linia 30 un MAZ verde, la fel ca si pe linia 2 (ceea ce imi aduce aminte ca odata in Brasov circulau troleibuze in paralel cu autobuze pe aceasta linie, pe vremea cand a inceput marea bataie de joc cu transportul electric din acest oras).


Attachments:
#637.001.jpg
#637.001.jpg [ 96.57 KiB | Viewed 13164 times ]
#637.002.jpg
#637.002.jpg [ 93.43 KiB | Viewed 13164 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Oct 2008 19:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
SPA29 wrote:
Astazi a avut loc o distruibire bizara a autobuzelor. Inca de dimineata am observat pe linia 30 un MAZ verde, la fel ca si pe linia 2 (ceea ce imi aduce aminte ca odata in Brasov circulau troleibuze in paralel cu autobuze pe aceasta linie, pe vremea cand a inceput marea bataie de joc cu transportul electric din acest oras).

Pe linia 2 n-au circulat niciodata autobuze in paralel cu troleibuzele. Din 5 octombrie 2005, troleibuzele au fost total inlocuite, la inceput chiar cu MAZ-uri verzi (doar din 1 decembrie 2006 au aparut MAN-urile).
Si mai bizar mi s-a parut azi MAZ verde pe linia 22.
Se pare ca incep sa slabeasca obsesiile privind exclusivitatile anumitor tipuri de vehicule pe anumite linii. Asta poate insemna fie ca intram in normalitate, fie ca se desfiinteaza ceva curand.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Oct 2008 19:52 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Mie mi se pare ca s-a intamplat sa circule in paralel. Din pacate nu am si dovada. Tin minte perfect ca am vazut un Rocar #109 pe linia 2 ce se indrepta spre garaj, iar din sens opus venea un MAZ. Aveti dreptate intr-un fel: inlocuirea s-a facut direct ori acel troleibuz avea afisajul setat aiurea cum le au de obicei majoritatea autobuzelor sau alte vehicule de transport in comun (pe o parte scrie linia 36, iar pe cealalta linia 33, ceea ce arata de cat respect se bucura publicul calator brasovean).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Oct 2008 20:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Nu-mi place sa spun vorbe de lauda, dar autobuze ca Mercedesurile O-305G second-hand n-a avut vreodata Brasovul si nici nu va mai avea. Cel care a avut initiativa acestei achizitii ar trebui sa ramana in istorie. Uitati-va bine la ele, au probabil peste un milion de km si zboara, in comparatie cu autobuzele noi. O adevarata placere sa asculti cutia de viteza cum schimba treptele. Scaune modeste dar confortabile, fara trepte si praguri imbecile ca la LF sau semi-LF, tavan insonorizat, usile acolo unde le e locul. Iar articulatia se indoaie intr-un unghi incredibil, dar mentine perfect tinuta de drum.

Batrana calitate germana, la apogeul sau, inaintea inceperii declinului...

Ce regret cel mai mult este ca nu am facut poze cu aceste autobuze in putinele zile cand au circulat la Poiana Brasov. Credeam ca va deveni ceva banal sa vezi O-305G pe linia 20, dar m-am inselat crunt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Oct 2008 20:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7884
SPA29 wrote:
Mie mi se pare ca s-a intamplat sa circule in paralel. Din pacate nu am si dovada.


Dupa ce s-a ,,mazificat" linia 2, troleibuzele de pe 1 aveau, inca, accesul si retragerea comuna cu traseul 2, prin urmare efectuau o cursa pe linia 2 (o semicursa la acces si una la retragere).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Oct 2008 20:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Dr2005 wrote:
SPA29 wrote:
Mie mi se pare ca s-a intamplat sa circule in paralel. Din pacate nu am si dovada.


Dupa ce s-a ,,mazificat" linia 2, troleibuzele de pe 1 aveau, inca, accesul si retragerea comuna cu traseul 2, prin urmare efectuau o cursa pe linia 2 (o semicursa la acces si una la retragere).

CORECT. Asa a fost. La retragere apareau troleibuze pe 2. Dupa cum, pe vremuri (1983-85), linia desfiintata de autobuze 11 (~actualul 6) mai circula doar cu vehiculele care se retrageau la coloana Saturn, de pe linia 20. La fel, in anii 80, pe 1 barat apareau autobuzele care se retrageau la garajul central.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Oct 2008 10:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Brassovia wrote:
Nu-mi place sa spun vorbe de lauda, dar autobuze ca Mercedesurile O-305G second-hand n-a avut vreodata Brasovul si nici nu va mai avea. Cel care a avut initiativa acestei achizitii ar trebui sa ramana in istorie. Uitati-va bine la ele, au probabil peste un milion de km si zboara, in comparatie cu autobuzele noi. O adevarata placere sa asculti cutia de viteza cum schimba treptele. Scaune modeste dar confortabile, fara trepte si praguri imbecile ca la LF sau semi-LF, tavan insonorizat, usile acolo unde le e locul. Iar articulatia se indoaie intr-un unghi incredibil, dar mentine perfect tinuta de drum.

Batrana calitate germana, la apogeul sau, inaintea inceperii declinului...

Ce regret cel mai mult este ca nu am facut poze cu aceste autobuze in putinele zile cand au circulat la Poiana Brasov. Credeam ca va deveni ceva banal sa vezi O-305G pe linia 20, dar m-am inselat crunt.


Completez pe Brassovia cu urmatorul lucru. Sigur au fost si sunt cele mai bune autobuze, chiar mai bune decat noile MANuri... Chiar daca au peste 35 de ani si 1 milion de kilometri la bord se tin bine... Dar totul are un sfarsit si candva in viitor vor disparea si aceste 8 ramase... Lucrul nemtesc ramane lucru nemtesc.
Totusi vor ramane in amintirile noastre, pe pozele noastre a pasionatilor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Cum a mentionat si Brassovia in sectiunea Stiri de azi circula citeva autobuze articulate Mercedes O405G.

In poza: 503.


Attachments:
DSC_9325.JPG
DSC_9325.JPG [ 293.12 KiB | Viewed 14776 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 20:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
E vorba de varianta Mercedes/Hess (carosate in Elvetia). Unele au 3 usi, altele 4. Insa imi pare ca sunt si cel putin 2 Volvo (507, 509...).

Astazi, in prima lor zi la Brasov, au circulat pe liniile 1, 5, 17, 23. #501 si #504 au fost pe linia 1, iar #509 pe linia 5.
Capacitatea totala este de 162+1 pasageri, au locuri pe scaune mult mai putine decat MAN-urile turcesti. Sa vedem cat dureaza pana cand le vor dezactiva sistemul de comanda individuala / inchidere automata a usilor si pana apar cotetzele din jurul soferului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 20:24 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
Au mai circulat #501 si #502 pe linia 17, #504 pe 1. A mai circulat un Volvo roz ce e adus cu tot cu reclama din Germania sau Elvetia cu numar de parc #507 pe linia 23. S-a lamurit si problema in legatura cu autobuzele ce se aflau in garajul situat in Triaj cu aceasta ocazie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 20:52 
Aceste vehicule au venit in aceeasi perioada cu tramvaiele?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
moses wrote:
Aceste vehicule au venit in aceeasi perioada cu tramvaiele?


Nu. Autobuzele au fost aduse dupa ce au venit Rathgeberurile din Frankfurt (daca nu ma insel), au fost aduse Mercedesurile, FBWurile, Duewagurile, Vettere si Graft&Swifturile. Dupa aceea FBWurile din Berna si Volvourile si mai nou si Mercedes/Hess. Tot asta in 10 ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 21:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Tramvaiele Rathgeber M+m au fost aduse intre decembrie 1997-1999.

Mercedes O305-G au fost aduse in noiembrie 2000. Tot in anul 2000, dar mai devreme, au fost aduse tramvaiele Duewag, dar si troleibuzele FBW fabricate in 1975 si Daimler-Benz #921 (ex-Basel, octombrie). In anul 2001 a fost adus si #922, urmat de troleibuzele Rizzi/Vetter ex-Luggano.

Tramvaiele Tatra au fost aduse in decembrie 2002-ianuarie 2003.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 21:16 
Offline

Joined: Sun 21 Sep 2008 10:54
Posts: 8
Location: CH
This autobus ist from Zuog, Elvetia (the white/blue is de new color the Zuog).

The autobuses of BOGG Olten and ZVB Zuog are deceptively similarly; the old color orange.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 21:45 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2038
Location: Brasov
#538 utilizat pe linia 17. Voi continua sa pozez aceste autobuze, avand in vedere ca au sosit cele 10 articulate, iar cei din regie vor retrage curand aceste vehicule, probabil.


Attachments:
#538.003.jpg
#538.003.jpg [ 143.17 KiB | Viewed 9967 times ]
#538.004.jpg
#538.004.jpg [ 135.54 KiB | Viewed 9967 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 21:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
O intrebare: are cineva lista completa, cu vechile numere de parc din Frankfurt, ale celor 19 Mercedes O305-G care au circulat in Brasov, si corespondenta lor cu numerele de parc din Brasov?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 22:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49670
Lista (incompleta) e la inceputul topicului. Mai caut si eu prin insemnari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 22:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
De adaugat:

#531 .... ex 329 (BV-06 PJD)
#535 ..... ex 339
#x ..... ex 313

Lista e totusi inca departe de a fi completa. Vechile numere de parc au disparut odata cu lipirea reclamelor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 22:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49670
533 -linia 22.


Attachments:
533 -spre str. Avram Iancu.JPG
533 -spre str. Avram Iancu.JPG [ 73.84 KiB | Viewed 9929 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 22:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49670
La datorie, tot pe linia 22, se afla prezent si 536.


Attachments:
536 -Kogalniceanu.JPG
536 -Kogalniceanu.JPG [ 96.99 KiB | Viewed 9922 times ]
536 -Kogalniceanu 1.JPG
536 -Kogalniceanu 1.JPG [ 89.22 KiB | Viewed 9922 times ]
536 -str. Avram Iancu.JPG
536 -str. Avram Iancu.JPG [ 94.42 KiB | Viewed 9922 times ]
536 -str. Avram Iancu 1.JPG
536 -str. Avram Iancu 1.JPG [ 86.01 KiB | Viewed 9922 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 22:40 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Veste de ultima ora... Aceste autobuze nu sunt cumparate sunt inchiriate de la Bus Trade Brasov. Asta explica faptul ca SPA29 a vazut aceste autobuze in curtea RATului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 22:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
FBW58 wrote:
Veste de ultima ora... Aceste autobuze nu sunt cumparate sunt inchiriate de la Bus Trade Brasov. Asta explica faptul ca SPA29 a vazut aceste autobuze in curtea RATului.

Ar fi ilegal, caci Legea 92/2007 nu mai permite operarea cu autobuze inchiriate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Oct 2008 22:48 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 127
Location: Brasov/Varsovia
Dar mi se pare ciudat ca RAT ar fi cumparat 10 vehicule care nu seamana deloc intre ele. Pana acum tot ce lua lua in set 10 sau 20 de vehicule asemanatoare. De ce sa se razgandeasca acum? Oricum inca o posibila dovada pentru inchiriere este Volvoul cu reclama Telli pe el.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Oct 2008 20:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Odata cu autobuzele Mercedes/Hess O405-G, s-au achizitionat si autobuze second-hand Volvo B10M. Acestea au circulat anterior tot in Elvetia.

Sunt articulate, cu 4 usi, motorul orizontal cu tractiune pe axa B si cutie de viteze automata. In dreptul articulatiei, la interiorul salonului exista 2 perechi de amortizoare dispuse in "X" in plan vertical, care limiteaza balansul semiremorcii. Capacitatea totala: 154+1 persoane. Dispun de instalatie de climatizare a salonului, insa mai mult ca sigur ca nu se va permite utilizarea ei in folosul calatorilor brasoveni, la fel ca si in cazul troleibuzelor. Ar pune intr-o lumina proasta marfa turceasca si belarusa cu care ne-am procopsit anterior.

In ciuda vechimii de cca 20 ani, se comporta excelent, calatoria cu aceste vehicule fiind o adevarata placere.

- nr. de parc: 507 (Hess), 508, 509 (R&J, ex Luzern)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 11 Oct 2008 20:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3392
Sunt vehicule cu podeaua joasa, produse initial dupa o licenta Neoplan, la Minsk (Republica Belarus), intr-o uzina uriasa care functioneaza dupa principii comuniste, facand productie pe stoc, productie care uneori zace in curtea fabricii cu anii.

Primele 15 bucati galbene, sosite in decembrie 2004-ianuarie 2005 (#615...#629), sunt de tip 103.062, cu cutie de viteze manuala si, cu exceptia lui 629, sosit mai tarziu, au doar scaune din mase plastice netapitate si nu dispun de facilitati pentru handicapati.

Lotul de 30 bucati verzi, sosit in septembrie-octombrie 2005 (#630...#659), este de tip 103.065, cu cutie de viteze automata, scaune tapisate, camere video si facilitati handicapati.

Motorul vertical este situat in salon, la spate pe stanga. Multe vehicule din al doilea lot prezentau deja dupa scurt timp un zgomot asurzitor si vibratii puternice la nivelul transmisiei. Vopseaua caroseriei a inceput deja sa se cojeasca. Finisajele sunt in general de foarta proasta calitate. In Romania nu exista service autorizat pentru autobuzele MAZ.

Oricum, trebuie sa recunoastem ca MAZ-urile sunt preferabile dubelor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Oct 2008 02:06 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 658
Fiabilitatea autobuzelor O 305 si O 305 G nu poate fi contestata, dar aceste autobuze au un minus destul de serios. Este vorba de design care nu e prea reusit. Are ceva agresiv, agresivitate care se observa mai ales la modelul O 305, dar este prezenta si la modelul O 305 G. Probabil, acesta a fost motivul pentru care Heuliez a fost interesat de sasiurile autobuzelor O 305. Din cate stiu, a realizat doua tipuri de caroserii:
-una cel putin ciudata pentru sasiurile de O 305 si O 305 G, rezultand modelele Heuliez O 305 si Heuliez O 305 G. Nu am inteles daca, in cazul modelului Heuliez O 305 G s-a "umblat" si la partea mecanica sau a avut loc doar o recarosare.
-una mult mai eleganta decat caroseria celor de la Mercedes, dar care a fost aplicata doar sasiului modelului O 305, rezultand autobuzul GX 44. Din motive (aparent??) inexplicabile, Heuliez nu a conceput o astfel de caroserie pentru sasiul autobuzului O 305 G. Pacat! Mare pacat! Putea iesi o bijuterie de autobuz care sa imbine fiabilitatea sasiului de O 305 G cu eleganta trasaturilor caroseriei Heuliez prezenta pe modelul GX 44. Implicit, un astfel de autobuz ar fi avut o viata mai lunga decat actualele O 305 G care, probabil, vor ajunge donoare de piese.
Ca off-topic. In prezent, Heuliez este sub "papucul" Irisbus, o vreme fiindu-i interzis sa caroseze articulate; abia recent a scos modelul GX 427. Inainte de a fi subjugat de Irisbus, Heuliez a realizat caroserii pentru sasiuri de Renault (GX 107 = Berliet cu caroserie Heuliez) ÅŸi Volvo


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 639 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group