TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 17 Sep 2019 14:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Brasov: troleibuze noi
PostPosted: Tue 24 Jul 2018 09:59 
Offline

Joined: Mon 20 Jun 2011 19:50
Posts: 22
"26 de troleibuze ar putea fi cumpărate de Primăria Brașov în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. Prețul acestora este estimat la suma de 92.940.000 de lei, adică aproape cât a împrumutat RATBV SA de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, pentru cele 105 autobuze Diesel care vor intra în parcul auto al societății de transport public de la sfârșitul anului acesta.

Banii pentru mijloacele de transport prietenoase cu mediul vor fi obținuți prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4, Prioritatea de investiții 4e, Obiectivul specific 4.1., iar cererea de finanțare va fi depusă de cei doi parteneri imediat ce consilierii locali din Brașov vor adopta proiectul în sedința ordinară de miercuri, de la ora 12.00.

Potrivit estimărilor inițiale din proiectul de hotărâre, Primăria Brașov va contribui la cumpărarea troleibuzelor cu o cofinanțare de 2%, adică 1.860.000 de lei. Proiectul „Achiziție de mijloace de transport public – troleibuze” presupune cumpărarea a 26 de troleibuze articulate, cu o lungime de 18 metri.

Achiziția privind troleibuzele a fost anunțată de către membri Consiliului de Administrație al RATBV SA la dezbaterea publică privind viitorul transportului public din muncipiul Brașov, din luna aprilie. Atunci, reprezentanții societății de transport s-au plâns de faptul că, în prezent, sunt angajați doar 21 de șoferi de troleibuze, iar până la finalul anului ar mai rămâne doar 15, din cauza pensionărilor.

Contractul pentru achiziția a 105 autobuze destinate transportului public din Brașov a fost semnat săptămâna trecută de către directorul companiei de transport RATBV SA, Ovidiu Bucurei și Muzaffer Arpacioglu, director general adj. Karsan Otomotiv, firma care a câștigat licitația de peste 24 de milioane de euro.

Tot săptămâna trecută, Asociația de Metropolitană de Dezvoltare Durabilă a Transportului a anunțat că din iulie 2019, RATBV SA ar putea deveni unic operator de transport în Zona Metropolitană. Acest lucru înseamnă că peste 450.000 de locuitori vor avea acces la transport public integrat, care ar putea fi subvenționat de primăriile din 17 localități membre ale acestei asocieri.

În prezent, RATBV SA are 321 de șoferi angajați, 53 fiind angajați în ultima jumătate de an, Parcul auto, destul de îmbătrânit și învechit este de 210 mașini, dintre care sunt scoase în trafic o medie de 140."

Sursa: http://www.bizbrasov.ro/2018/07/24/26-d ... ze-diesel/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Sep 2018 09:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48427
Cele 26 de troleibuze din fonduri guvernamentale vor fi introduse pe liniile 1, 2, 6 si 31. De ce nu si pe 32???

Primăria Brașov ar urma să întocmească un studiu de trafic în vederea achiziției unor mijloace de transport în comun moderne și nepoluante, astfel încât transportul public să devină atractiv și să existe o mobilitate mai bună la nivelul municipiului. Realizarea acestui studiu de trafic este necesară în contextul în care edilii vor să acceseze o finanțare nerambursabilă pentru achiziția noilor autobuze prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, pe axa ce vizează sprijinirea dezvoltării urbane durabile, iar cererea va trebui însoțită de o astfel de justificare. „Studiul de trafic este elementul principal al fundamentării investiției. Anexat studiului de trafic, pe baza datelor privind prestația se vor furniza și fișele privind calculul emisiilor de gaze cu efect de seră utilizând instrumentul JASPERS Calcularea Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră din Sectorul Transporturilor”, au precizat reprezentanții Primăriei.

Studiul de trafic ar urma să fie realizat în cel mult 30 de zile de la data semnării contractului, firma care va realiza documentația urmând să fie stabilită printr-o procedeură de achiziție directă, termenul de depunere a ofertelor fiind data de 14 septembrie. Costul realizării acestei documentații este estimat la suma de 42.000 de lei.

Proiectul prevede achiziția a 25 de troleibuze și a 10 autobuze de tip hibrid, care ar urma să înlocuiască cele 22 de troleibuze, care au o vechime medie de 33 de ani, dar și cele 13 autobuze de tip midi, care circulă acum pe traseele din zona istorică.

Practic, noile troleibuze achiziționate ar urma să circule pe liniile 3, 7, 8, 10 și 33, iar autobuzele hibrid pe liniile 50, 51 și 52.

„În condițiile creșterii constante a numărului de autoturisme individuale (atât ale rezidenților, cât și ale turiștilor care vizitează orașul), modelul actual de trafic și-a atins limitele și nu mai dispune de capacitatea de adaptare/extindere. Acest fapt este confirmat de următoarele aspecte: creșterea rapidă a valorilor de trafic, creșterea duratei de deplasare, depășirea capacității parcărilor, în special în zona parcărilor, formarea de ambuteiaje în anumite zone, în special la orele de vârf, existența unor puncte negre cu risc ridicat de accidente rutiere, creșterea valorilor Nox și PM 10”, au mai explicat reprezentanții municipalității în caietul de sarcini aferent acestei achiziții.


http://www.bizbrasov.ro/2018/09/12/stud ... ze-hibrid/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Oct 2018 11:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48427
Achiziționarea de 26 troleibuze noi cu lungimea de cca.18 m destinate transportului public urban de călători.

Valoarea totala estimata:78.000.000 RON.


http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/no ... /100019126


Attachments:
Tb-BV-MDRAP.pdf [1.83 MiB]
Downloaded 42 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Oct 2018 15:56 
Offline
User avatar

Joined: Wed 07 Jun 2017 15:58
Posts: 25
Location: Brașov
Pe 32 sunt șanse să fie introduse troleele ce vor fi luate cu fonduri europene. Din alea 25, zilnic (L-V) sunt necesare 1 pentru linia 3, 3 pentru linia 7, 8 pentru linia 8, 1 pentru linia 10, 1 pentru linia 33. Să zicem că poate va fi introdus încă un tur pe 7 și rezultă 15 troleibuze. Restul vor trebui să circule pe alte linii reelectrificate. Ceea ce îmi confirmă că este vorba de 32 este faptul că în terminalul de la Gară va fi amenajat și un peron pentru troleibuze, unde mai mult ca sigur, nu va fi băgat 8-ul.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Oct 2018 22:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
La Braşov se circulă one-man-show, omul şi vehiculul. 15 troleibuze din 25 simultan la traseu e chiar mult pentru RATBv.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Oct 2018 06:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48427
Braşovul se întoarce la troleibuze

În caietul de sarcini pentru achiziţia de către Ministerul Dezvoltării Regionale a 26 de troleibuze noi pentru Braşov au fost precizate şi liniile pe care acestea vor circula, rutele fiind propuse de municipalitatea braşoveană. Mai exact, cele 26 de vehicule articulate (cu o lungime de 18 m) vor înlocui autobuzele diesel de pe liniile 1 (Triaj - Livada Poştei), 2 (Rulmentul - Livada Poştei), 6 (Saturn - Livada Poştei) şi 31 (Valea Cetăţii - Livada Poştei), revenindu-se astfel la situaţia din urmă cu mulţi ani.

Conform aceluiaşi document, dintre cele 26 de troleibuze, 6 vor fi alocate pentru linia 1, 3 pentru linia 2, 10 pentru linia 6 şi 7 pentru linia 31.

Cum au fost stabilite cele patru rute

Primarul Braşovului, George Scripcaru a precizat că principalul motiv pentru care au fost alese cele patru linii este că, în mare, pe străzile pe care vor circula noile troleibuze există fire electrice. De asemenea, edilul a precizat că „cele patru linii au fost stabilite şi în urma analizelor de trafic. Prin introducerea noilor troleibuze se va îmbunătăţi confortul şi siguranţa călătorilor dar şi frecvenţa de succedare şi capacitatea de transport oferită călătorilor. De asemenea, odată cu scoaterea autobuzelor diesel de pe cele 4 linii, vom reduce şi poluarea în zona centrală a oraşului”, a explicat primarul Braşovului, George Scripcaru.

Pe baterii, pe tronsonul Ceasul Rău - Livada Poştei - Patria

Pe porţiunile unde nu există fire de contact (tronsonul Ceasul Rău - Livada Poştei şi retur până la Patria), troleibuzele vor merge „pe baterii”, având în vedere că vor fi dotate cu acumulatori ce permit o autonomie de la reţeaua de alimentare de minim 5 kilometri, iar distanţa ce o au de parcurs cu captatoarele lăsate este de aproximativ 3 km.

În prezent, în Braşov sunt 5 trasee pe care circulă troleibuze, respectiv liniile 3 (Stadionul Tineretului - Valea Cetăţii), 7 (Rulmentul - Patria - Spitalul Judeţean - Vulturului - Roman), 8 (Rulmentul - Saturn), 10 (Valea Cetăţii - Triaj) şi 33 (Valea Cetăţii - Roman). Totuşi, cel puţin pe liniile 7 şi 8, în weekend-uri, locul troleibuzelor este luat de autobuze.

Încă nu se pune problema extinderii reţelelor de alimentare pentru troleibuze

În viitor, pe măsură ce vor mai fi achiziţionate alte troleibuze, primarul a precizat că acestea vor circula pe străzile pe care sunt deja reţele electrice, pentru că, deocamdată, nu se ia în calcul extinderea acesteia. „Pe alte rute vom folosi autobuze electrice sau hibrid, pe care avem în plan să le cumpărăm cu fonduri europene sau guvernamentale”, a mai spus edilul.


bzb.ro


Attachments:
Trasee-proiect-achizitie-troleibuze.jpg
Trasee-proiect-achizitie-troleibuze.jpg [ 48 KiB | Viewed 2176 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jul 2019 19:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48427
Primăria Brașov a semnat azi primul contract de achiziție mijloace de transport electrice și hibride

Astăzi, luni, 01.07.2019, primarul George Scripcaru și Eugen Daniel Ciolan, reprezentantul furnizorului, au semnat contractul de achiziție a 26 de troleibuze „Solaris Trollino 18”.

„Astăzi semnăm primul contract de achiziție de mijloace de transport din cele peste 130 pe care municipalitatea încearcă să le contracteze prin diferinte programe de finanțare nerambursabilă. În maxim un an de zile sper ca aceste troleibuze să fie puse în funcțiune pe traseele din municipiu. Este o etapă pe care o derulăm în cadrul strategiei de mobilitate și accesibilitate în interiorul orașului. Transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, Brașovul are nevoie de un transport în comun modern, care să ofere condiții pentru călători foarte bune, iar mijloacele de transport trebuie să fie cât mai puțin poluante. Aceasta este doar o primă etapă în achiziția de mijloace de transport electrice și hibride, însă nu ne vom opri aici și nici nu ne vom limita doar la mijloacele de trasport. Avem și alte proiecte de dezvoltare a transportului în comun din municipiul Brașov, pe proiecte cu fonduri europene care au fost depuse spre finanțare: construire Park&Ride - Bartolomeu, terminal transport urban Gara Braşov, infrastructură de garaj pentru transportul public, sistem centralizat de monitorizare şi control al traficului în Municipiul Braşov, extindere sistem de management informatizat pentru transportul public, amenajare benzi dedicate transportului public şi trotuare adiacente, toate gândite pentru reducerea poluării și pentru eficientizarea fluxului de călători “, a declarat primarul George Scripcaru.

„Suntem cel mai mare producător de troleibuze și autovehicule electrice din Europa, și avem plăcerea de a semna astăzi acest contract, este primul derulat de MDRAP cu o primărie din țară, în care noi suntem furnizori. Troleibuzele vor fi dotate cu toate sistemele și gadgeturile de la acest moment, ce vor furniza informații care să permită gestionarea și eficientizarea activității de transport: număr de călători, corelat permanent cu traseul, stația, ora etc, astfel încât activitatea de transport să fie eficientizată la maximum tot timpul zilei“, a declarat Daniel Ciolan, director general Solaris România.

„Troleibuzele care vor veni vor avea o capacitate de 130 de călători, dintre care 40 pe scaune și vor veni dotate conform cerințelor momentului, cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS și anunțarea stației următoare, două unități de aer condiționat pentru pasageri și una pentru șofer, două display-uri pentru anunțuri și reclame, patru validatoare, prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi etc, și vor dispune de baterie care le permite o autonomie de 5 km, astfel încât să poată deservi și porțiuni de traseu care nu sunt dotate cu cablu electric. Sperăm să le putem opera cât mai repede.“ a spus George Cornea, director general RATBV.

Contractul vizează furnizarea a 26 de troleibuze „Solaris Trollino 18“, de 18 metri, articulate. Troleibuzele vor fi dotate cu acumulator, care oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite vehiculelor să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Troleibuzele vor fi utilizate pe liniile de transport 1, 2, 6 și 31 din municipiu.

Cele 26 de troleibuze care vor fi achiziţionate în cadrul proiectului vor deservi liniile 1, 2, 6 şi 31. Alegerea acestor trasee are la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate, urmărind să se realizeze: diminuarea poluării în zona centrală a oraşului (până în Livada Poştei), unde se înregistrează cele mai mari volume de trafic, iar transportul public este asigurat în prezent exclusiv cu autobuze Diesel; activarea unui tronson de reţea aeriană neutilizat în prezent (Str. Zizinului) şi creşterea gradului de utilizare a altor tronsoane slab deservite de troleibuze (Str. Hărmanului, Bd. Muncii); diminuarea costului ridicat de operare al transportului cu troleibuze (12,49 lei/km).

Troleibuzele vor circula astfel:
• Pentru linia 1 :6 troleibuze de 18 m cu capacitate de minim 120 pasageri din care minim 40 pe scaune ;
• Pentru ruta linia 2 : 3 troleibuze de 18 m cu capacitate de minim 120 pasageri din care minim 40 pe scaune ;
• Pentru ruta linia 6 : 10 troleibuze de 18 m cu capacitate de minim 120 pasageri din care minim 40 pe scaune ;
• Pentru ruta linia 31 : 7 troleibuze de 18 m cu capacitate de minim 120 pasageri din care minim 40 pe scaune ;

Termenul de livrare este de 12 luni de la Ordinul de începere al contractului.
Prin implementarea proiectului se va realiza reducerea emisiilor de echivalent CO2 și îmbunătățirea eficienței transportului public de călători din Municipiul Braşov.
Valoarea achiziției este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA, din care 2% reprezintă contribuția Municipiului Brașov și 98% fonduri nerambursabile.
Finanţarea nerambursabilă pentru achiziţia celor 26 troleibuze este asigurată prin POR 2014-2020, urmare a aprobării proiectului “Achiziţia de mijloace de transport public- troleibuze” depus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) în parteneriat cu Municipiul Braşov.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group