TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 14 Jul 2020 00:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 360 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 01:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
Deocamdata calatorul bucurestean nu a ajuns la civilizatia necesara pentru a primi vagoane cu scaune tapitate sau mai elegante decat actualele.


Spusesem doar: scaune de plastic, cum erau cele de Rocar de Simon ar fi fost foarte potrivite. Plus ca din ce am vazut au fost extrem de robuste si fiabile, chiar mai bune ca cele portocalii din V3A. Am dat exemplul de scaune tapitate din acel V3A pentru ca erau singurele de acelasi model cu cele de pe Rocar de Simon. Oricum, la ce s-a intamplat si cu ele (imi amintesc de vagonul cu scaune albastre ce mai circula si pe linia 21) consider ca tapiteria era un "lux" nemeritat pentru multi calatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Nov 2007 18:59 
#4008 a ajuns la depoul alexandria si incepand de maine, cel tarziu poimaine, este in linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Nov 2007 19:01 
De azi #131 a intrat in traseu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Nov 2007 19:05 
#4014 este in probe, vineri va fi predat la depou.
Au aparut si 2 CH PPC noi, #4002 si #4025.

In alta ordine de idei programul va continua dupa cele 25 CH PPC cel putin inca un an. Se vrea umplerea parcului liniei 41 cu asemenea vagoane pentru inceput, apoi cred ca linii modernizate ca 21,35,7 etc or sa primeasca din vagoanele CH PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 19:40 
Sa il vedem pe #4014, un tramvai la care au iesit din prima absolut toate probele :) , luni-marti ajunge si el la depou :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 19:42 
#136, cu cateva ore inainte de prima iesire in probe :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 19:44 
#264 intrat la montajul final, curand in probe.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 23:35 
Azi a iesit si 131 cu turatie facuta si tot tacamul, din pacate a fost pe linia 32, zic din pacate pentru ca baietii din rahova au avut grija sa il inaugureze, era inca proaspata inscriptia aia :evil:
Noroc ca de luni este titular in 41 si scapa de mazgalelile de 32...si da de cele de 41 :P


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 20:06 
#4014 a ajuns la depou ieri si incepand de maine-poimaine este in traseu.

In alta ordine de idei incepand de maine pe o perioada de maxim 4-5 zile 2-3 ch ppc vor circula pe linia 32 pentru a nu mai deranja linia 41 cu specializat oameni. Apoi depoul va inlocui din vagoanele actuale pe 324 si 099.


Ca fapt divers este ca nu vom vedea niciodata alta linie inafara de 41 cu vagoane cu pantograf cu patina de grafit si apasare mai puternica deoarece pe retelele clasice acestea produc uzuri foarte mari. La ora actuala nici cele mai noi linii modernizate (21,34) nu suporta asemenea pantografe. Sunt curios ce or fare dupa ce se umple 41 cu CH PPCuri si o sa vrea sa umple si alte linii :lol:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Dec 2007 21:31 
La ora actuala avem in traseu 6 CH PPC, urmand ca pana in primavara sa existe in traseu 25 astfel de tramvaie, toate pe linia 41.
Daca la primele iesite, 224, 172, au aparut probleme in primele zile care au necesitat unele probe, de la 131 acestea intra in exploatare direct pe linia 41 fara a mai necesita reglaje sau alte interventii. De asemenea cei de la URAC s-au invatat cu sistemele si la cel mai recent intrat in circulatie (#4014) au iesit toate probele din prima zi. De asemenea recent #136 a facut probe si la el au iesit toate testele din prima.
#4014 este de asemenea primul din serie are deja 5 zile de circulatie tur normal pe linia 41 fara nici un fel de problema tehnica.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Dec 2007 17:55 
De azi #136 s-a alaturat familiei CH PPC. Astfel la ora actuala avem 7 CH PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Dec 2007 18:00 
#264 este finalizat si pana vineri ajunge la depou.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Dec 2007 18:03 
#4003 intra de maine in probe, dar nu cred ca mai au timp sa il predea pana vineri...ramane pentru 7 Ianuarie.

Din ianuarie se va pastra ritmul de constructie de un vagon pe saptamana pana se va ajunge la un total de 36 vagoane in prima faza.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 16:31 
#264 in depoul Alexandria. Are sistemul SAT montat dar validatoarele nu sunt montate inca. :shock:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 02:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7884
Interiorul lui #306 noaptea. Sunt curios ce se intampla daca veneau controlorii... ca #306 tot NU are SAT, iar abonamentele sunt exclusiv pe card Activ.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 10:16 
Dr2005 wrote:
Interiorul lui #306 noaptea. Sunt curios ce se intampla daca veneau controlorii... ca #306 tot NU are SAT, iar abonamentele sunt exclusiv pe card Activ.


In Ianuarie se rezolva si cu el.
Ciudat e ca 264 are tot sistemul mai putin validatoarele :lol: .
Controlorii au aparatele de citit cardurile. Mai nasol e pentru cei cu portofel electronic. Caz in care nu stiu ce se face, cel putin teoretic un vehicul fara SAT/nefunctional nu are voie sa iasa in traseu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 13:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7884
Au casat atatea Ikarusuri in URAC... ar fi putut gasi niste validatoare si cabluri daca vroiau.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 14:17 
Pai validatoarele la CH PPC sunt luate de pe vechiul V2A + inca 2 noi. Dar pe 264 nu prea aveau de unde sa le ia. Si cum e cu sarbatorile acum nu cred ca s-a mai gasit.

De asemenea desi am tras linie la ch ppcuri pe anul asta se pare ca nu era cazul. #4003 ajunge miercuri la depou, este finalizat dar azi si maine sunt liberi cei de la URAC.

Iata-l si pe #136 pe linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 15:52 
Iata si activitatea lui #306 in aproape un an de circulatie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008 12:24 
Activitatea vagoanelor pe luna Decembrie 2007.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008 12:51 
Activitatea vagoanelor pe luna Noiembrie 2007.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 17:07 
#4003 pe linia 41.
Observati ca deja a fost inaugurat :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jan 2008 23:40 
Dupa o pauza de 2 saptamani incepe din nou livrarea de CH PPCuri. 4004 ajunge luni la depou.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Jan 2008 12:20 
La data de 16 Ianuarie 2008 avem urmatoarele CH PPCuri finalizate si puse in circulatie (10): 306,224,172,131,4008,4014,136,264,4003,4004.

Sa vedem si situatia urmatoarelor CH PPC:
- 4002,4025 - in curs de punere in functiune/probare
- 4030,4007,4021 - in curs de echipare (se livreaza in Februarie)
- 4006,4009 - in curs de echipare (se livreaza in Martie)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jan 2008 23:32 
Legat de acest mesaj a lui fider de la topicul cu Bucur, voi face precizarile necesare aici unde suntem on topic.

fider wrote:
Desigur, daca ar fi existat fonduri, se facea o modernizare mult mai buna pentru Tatra si se faceau si V3A-CH-PPC cu elemente de caroserie din aluminu. Dar astea au fost fondurile disponibile in conditiile in care PMB nu a vrut sa investeasca mai mult. Sa nu uitam ca tehnologia de pe Bucur sta la baza vagoanelor V3A-CH-PPC asa ca e bine sa stim ca daca avem acum ceva bun si relativ repede este si pentru ca URAC a avut o buna oportunitate pentru achizitii de tehnologie si proiectare datorita modernizarii Tatrelor. De aceea spun ca Bucur este bun asa cum este si proiectul modernizarii vagoanelor Tatra merita continuat.



CH PPC are toate capacele si mastile exterioare laterale din aluminiu. Dar toata caroseria nu poate fi facuta atat de simplu din aluminiu deoarece la V3A (toate seriile, toate modelele, inclusiv V2A toate) invelisul din tabla face parte din structura de rezistenta a vagonului, deoarece la VxA nu exista nici un fel de bara diagonala de rezistenta, aceasta fiind asigurata de tabla. La Bucur exista acele diagonale care se ocupa de rezistenta, tabla fiind lipita de acestea.

Mai jos poze cu schita rezistentei pe V3A si Bucur. Precum si o bucata din scheletul unui CH PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jan 2008 23:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Intr-adevar imi aduc aminte din perioada in care era in discutie problema modificarii capacelor lui 306 pentru linia 41. Din pozele prezentate in urma cu ceva luni de Marian Andrei pe acest forum se vedea ca este vorba despre alt material dupa stralucire, grosime precum si felul in care arata urma lasata de marker pe metal. De aceea si spusesem ca V3A-93-CH-PPC are doar anumite componente ale caroseriei din aluminiu.

Lansasem ideea ca V3A-93-CH-PPC ar fi putut sa primeasca o caroserie cu o pondere mult mai ridicata a elementelor din aluminiu daca existau fondurile necesare din simplul motiv ca URAC putea decide intru totul cum sa modifice caroseria vagoanelor V3A pentru a permite acele schimbari. In al doilea rand era previzibila o asemenea actiune si datorita faptului ca reparatiile generale la vagoanele V3A-93 ce vizeaza caroseria (depuneri de rugina) sunt mult mai dese iar problemele care apar sunt usor vizibile la marginea partii superioare a acoperisului vagoanelor. E adevarat ca cea mai mare pondere a vagoanelor cu probleme de ruginire (desprindere cu totul a vopselei) am vazut la vagoanele V3A-93 fabricate la URAC. Cele modernizate la Faur au avut caroseria cu mult mai bine tratata si vopsita desi se poate sa fie si alti factori care au condus la aceste rezultate bune.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jan 2008 00:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7884
fider wrote:
Lansasem ideea ca V3A-93-CH-PPC ar fi putut sa primeasca o caroserie cu o pondere mult mai ridicata a elementelor din aluminiu daca existau fondurile necesare din simplul motiv ca URAC putea decide intru totul cum sa modifice caroseria vagoanelor V3A pentru a permite acele schimbari.

Da... dar atunci orice ochi neavizat ar fi vazut ca CH-PPC nu are aproape nimic in comun cu V3A-ul clasic...

fider wrote:
E adevarat ca cea mai mare pondere a vagoanelor cu probleme de ruginire (desprindere cu totul a vopselei) am vazut la vagoanele V3A-93 fabricate la URAC. Cele modernizate la Faur au avut caroseria cu mult mai bine tratata si vopsita desi se poate sa fie si alti factori care au condus la aceste rezultate bune.


Desi URAC-ul ar trebui, teoretic, sa aiba mai multa experienta decat FAUR-ul (avand in vedere ca este o fabrica deschisa inaintea Uzinelor Malaxa), sa nu uitam ca FAUR a produs mii de locomotive, dar si celebrele automotoare Malaxa (clasele 77 si 78) care inca circula, desi au aproape 70 de ani (bine... unele au motoare noi, interior modificat.... dar structura de rezistenta este aceeasi). Deci.... nu poate incapea comparatie intre vehiculele produse de FAUR si cele produse de URAC.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jan 2008 00:29 
Dr2005 wrote:
Deci.... nu poate incapea comparatie intre vehiculele produse de FAUR si cele produse de URAC.


Pai pentru ca la fel cum spui si tu, FAUR este specialist in vehicule grele cu structuri masive, tabla groasa, rezistenta....lucru pe care l-a transmis si modernizarilor facute la tramvaie. URACul nu a facut niciodata vehicule masive, de mare capacitate/tonaj etc, deci imposibil sa faca ceva mai "solid" decat ce a facut pana acum, cel putin fara o retehnologizare cat de mica si modificari in proiecte.

O faza este ca la vehicule grele iti trebuie si o tractiune mai buna, vezi toate vehiculele facute de FAUR si EP, sunt mai lente la demaraj decat cele de URAC mai usoare, nu mai zic de CH PPC care sunt si mai usoare.

Cunoscand din ce in ce mai bine toate versiunile de modernizari existente imi dau seama ca orice s-ar face exista avantaje si dezavantaje.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jan 2008 15:05 
#4004 in depoul Alexandria, zilele astea iese si el in traseu.
Observati si noul model de geam...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2008 20:06 
#4004 a inceput de azi sa circule, va face un scurt rodaj in linia 32 apoi normal va trece si el pe 41.
De asemenea azi au primit SAT - 4003 si 264.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 360 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group