TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 21 May 2019 15:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 238 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 09:10 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 92
Orice suplimentare a liniei 41 inseamna inrautatirea circulatiei pe alte linii, de pe care sunt luate tramvaiele, avand in vedere ca parcul total este constant sau chiar in scadere prin casari.
Asa ca degeaba bagam toate tramvaiele in 41 si facem 25 de minute de la Scanteii pana-n Ghencea, daca stam apoi doua ore dupa un 47, juma' de ora dupa un 23, si asa mai departe...
41 asta e doar o spoiala a gardului, ca-n rest...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 11:27 
Nu cred ca 41 mai are nevoie de tramvaie, 38 sunt de ajuns... Altfel se fac cozi de tramvaie la orele de varf si s-a dus naibii viteza... Ar avea nevoie mai degraba de un management mai bun al traficului in intersectiile cu probleme.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 16:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7974
Exemplu: de la statia Brasov la Bd. Timisoara fac 5-8 minute. Apoi inca vreo 5-10 minute pana se duc cele 2-3 tramvaie aflate deja in coloana la statia ,,Bd. Timisoara". In acest timp trec vreo 3-4 de 25/8/47 spre Razoare. Cat intarzii eu la cursuri din cauza unor dobitoci care nu au stiut sa proiecteze niste nenorocite de refugii? Precizeze ca fac abstractie de faptul ca atunci cand se deschid usile toti de pe peron se arunca sa urce, chiar daca unii mai vor sa si coboare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 17:49 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 76
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Problema nu este neaparat a refugiilor, ci a dispeceratului de la capatul de linie care programeaza plecarile de asa natura incat se creaza "carnatul" de tramvaie. Gandeste-te totusi ca linia 41 e una din cele mai rapide din Bucuresti, daca si de 41 ne plangem, ce mai putem spune de zone unde masinile circula in mod implicit pe linia de tramvai (Calarasilor, Vasile Lascar, Tunari, Regina Maria, etc.) ? Sunt oameni care merg la SERVICIU zi de zi pe alte linii mult mai dificile decat 41 si nu se plang atat de serviciile RATB, desi ar avea mai multe motive decat tine sa o faca. Esti inca student, nu te mai stresa atat. O solutie sa nu intarzii la scoala ar fi sa pleci mai devreme de acasa :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 18:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7974
Pai...fie ca plec la 7, fie ca plec la 7:25, tot la 8:10 ajung la Politehnica :x

Am uitat sa precizez ca in medie astept 5 minute la 41 la ora aia, din care vreo 3 sunt pierdute la semaforul de la statia,,Brasov". Si totusi, chiar daca intervalul e atat de mare, la Bd. Timisoara se aduna tramvaiele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 18:55 
nu cred ca actuala politica de suplimentare continua a vagoanelor de pe linia 41 este solutia; mai degraba ar trebui pe de o parte imbunatatit managementul traficului (sau mai degraba implementata, ca nu prea exista) , si pe de alta parte aduse tramvaie de capacitate mai mare in loc sa se tot creasca nr de tramvaie; din pacate nu se va face nimic cu actuala conducere la primarie (sper totusi sa scapam de videan, chiar daca marinaru insista sa candideze nca o data, nu cred ca sintem atit de idioti incit sa il mai alegem, primar mai hot ca el nu a avut bucurestiul dupa 89)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 21:09 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 94
ideal ar fi sa se sincronizeze semafoarele astfel incat tramvaiul sa nu fie nevoit sa opreasca decat in statii. asa s-ar apropia mai mult de conceptul de metrou usor, si s-ar putea respecta programul mult mai usor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Nov 2007 21:17 
castrosua wrote:
ideal ar fi sa se sincronizeze semafoarele astfel incat tramvaiul sa nu fie nevoit sa opreasca decat in statii. asa s-ar apropia mai mult de conceptul de metrou usor, si s-ar putea respecta programul mult mai usor


Semafoarele sunt comandate de tramvai in cel putin 5 intersectii, dar intersectiile sunt blocate din cauza ca soferii chiar daca vad intersectia blocata tot intra in aceasta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Nov 2007 02:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Am aflat cateva detalii despre sistemul SPOT/UTOPIA care este instalat pentru linia 41 dintr-un material strain. Se mentioneaza sistemul ales si in publicatia "de la tramvaiul cu cai la metrou usor" (sper sa fi mentionat corect).

Ce este putin surprinzator ar fi ca semnalizarea functioneaza ca prioritizare a unei rute dar nu ca asigurare a oferirii semnalului "liber" imediat ce vehiculul se apropie de intersectie. De aici poate si senzatia ca sistemul nu functioneaza. Unul din putinele locuri unde se observa clar sistemul este la Piata Drumul Taberei. In mod obisnuit exista timpi in succesiune pentru cei care merg inainte pe Drumul Taberei sau vireaza spre strada Brasov. Cand este si un vagon din 41 pe linie apare un interval intercalat pe sensul sau intre cele 2 mentionate mai sus.

Ce este totusi cel putin ciudat este ca nu s-a luat in considerare asigurarea prioritatii asemanatoare caii ferate. Nu exista un timp doar pentru traversarea vagonului in intersectie activat cand se apropie vagonul de acel reper si care sa decida in cazul in care vagonul nu paraseste intersectia in 5-7 secunde sa lase verde pentru automobilele care merg in acelasi sens cu el.

Una dintre sursele de timpi morti inutili este trecerea la nivel pentru pietoni dintre statiile bd. Timisoara si Piata Drumul taberei unde de multe ori se reduce viteza pentru a traversa pietonii (chiar si ilegal) sau pentru a nu risca sa treaca brusc prin fata vagonului. Un pasaj subteran pietonal (eventual cu panta pentru carucioare) ar rezolva problema si ar fluidiza circulatia liniei 41 si a automobilelor. La fel ar sta lucrurile si in virajul de la Turda.

O alta mare problema este si dimensionarea statiilor. Cam toate ar necesita pasaje subterane pentru a grabi imbarcarea/debarcarea calatorilor in statii. Se pierd timpi considerabili in momentul actual din acest motiv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Nov 2007 12:31 
Asa s-a facut la Crangasi, apoi s-a facut trecere pentru ca lumea prefera sa sara garduri decat sa coboare si sa urce scarile. Solutia clara in aceste cazuri sunt scarile rulante... Pentru ca Romanii sunt foarte lenesi, mai ales cand vine vorba de scari. Cunosc destula lume care urca si la etajul 1 cu liftul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 21:30 
Incepand de saptamana viitoare pe linia 41 se vor opera modificari la intervale astfel:
7:00-10:00 - 40sec, semicursa 35minute
10:00-16:00 - 1-2min, semicursa 30minute
16:00-19:00 - 40sec, semicursa 35minute

Parc circulant:
Dep. Bucurestii Noi - 30 ture
Dep. Alexandria - 10 ture


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 21:51 
Marian Andrei wrote:
Incepand de saptamana viitoare pe linia 41 se vor opera modificari la intervale astfel:
7:00-10:00 - 40sec, semicursa 35minute
10:00-16:00 - 1-2min, semicursa 30minute
16:00-19:00 - 40sec, semicursa 35minute

Parc circulant:
Dep. Bucurestii Noi - 30 ture
Dep. Alexandria - 10 ture


Mi se pare mie sau te cam contrazici?
Daca o semicursa dureaza 35 min, o curs va dura 70 min.
Daca sunt 40 de tramvaie, in 70 de minute inseamna un tramvai la 1 min si 45 de secunde. Si nu am pus la socoteala stationarile de la capete? Sau le-ai inclus in alea 35 min? Oricum nu stiu de unde ai scos 40 sec :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:00 
In caz ca nu stiati la anumite ore exista si pauze de masa.
40 de secunde este propunerea facuta spre sectia miscare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7974
In cele 35 de minute e inclusa si stationarea de 7 minute la fiecare capat (nu si pauza de masa).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:05 
Dr2005 wrote:
In cele 35 de minute e inclusa si stationarea de 7 minute la fiecare capat (nu si pauza de masa).


NU :!: :!: :!: :!: :!: :!:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:06 
Marian Andrei wrote:
In caz ca nu stiati la anumite ore exista si pauze de masa.
40 de secunde este propunerea facuta spre sectia miscare.


Tocmai, ca stiu!
Dar tu ai scris acolo 40 secunde pt sapatamana viitoare!
Presupunand ca 70 de minute ar dura o cursa intreaga cu tot cu stationari, desi sunt un pic sceptic, ar trebui sa existe 70/0.75=93,3, deci 94 de tramvaie :!: :!: :!: De unde? In plus, gandeste-te ce trenulete interminabile s-ar crea! Ca sa nu mai vorbesc ca nici nu ar incapea tramvaiele care stationeaza la capete.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:08 
Pai sunt 40 vagoane la 28 statii (total) si cu sa zicem 6 vagoane in total care stau la capete sunt 34 vagoane care circula, deci cate un vagon/statie si inca 6 intre statii.
O sa va pun saptamana viitoare programatorul aici.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:14 
Programatorul ala e defect. Logica lui Robert e buna. Singurul mod in care ar merge aberatia propusa de tine ar fi sa iei in considerare intervalul dintre 2 vagoane va fiind intervalul dintre plecarea unuia si sosirea altuia. Stationarea in statii sa fie ceva separat. Dar n-are nici o logica. Deci nu merge!! :shock: :?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:16 
Si cand o sa pun intinerariile ce o sa mai ziceti ? :lol:

PS Nu e propusa de mine e dupa un studiu facut tot de miscare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:20 
O sa mor de ras cand vad "intinerariile" :twisted: . Sper ca cel care a facut studiul asta, nu e acelasi care a propus un pasaj la BIG intre Oltenitei si Vacaresti :evil: :shock: ... Cea mai mare prostie posibila. Sunt multe studii de 2 lei in orasul asta...Aveti grija


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 22:24 
Studiu ne studiu, ce e cert este ca dimineata si acum sunt intervale foarte mici pe linia 41, cel putin azi cand a fost politie prin intersectii vagoanele intrau imediat in statii.
E o sectie speciala la RATB care se ocupa de studii si statistici asa ca nu sariti pe mine pt ce spun ei. :x


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 00:14 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Marian Andrei wrote:
Incepand de saptamana viitoare pe linia 41 se vor opera modificari la intervale astfel:
7:00-10:00 - 40sec, semicursa 35minute
10:00-16:00 - 1-2min, semicursa 30minute
16:00-19:00 - 40sec, semicursa 35minute

Parc circulant:
Dep. Bucurestii Noi - 30 ture
Dep. Alexandria - 10 ture


Explicati-mi, va rog, cum poate fi asigurat un interval de succedare de 40 de secunde la ora de varf... ca eu nu inteleg...
Deci: cursa (cu tot cu stationari) = 70 minute (4200 sec)
Interval de succedare 4200 sec/40 ture = 1 minut 45 secunde (cum a spus si Robert).
Cursa = 70 minute fara stationari; daca includem stationarile de cate 7 minute la fiecare capat, insemna ca un "ciclu" dureaza 84 de minute.
Interval de succedare = 5040 sec/40 ture = 126 secunde (cam 2 minute)

Daca vor frecventa de 40 de secunde la ora de varf, inseamna ca o cursa intreaga - cu tot cu stationari - dureaza 40*40 =1600 de secunde (26'40''), deci imposibil!

Quote:
Presupunand ca 70 de minute ar dura o cursa intreaga cu tot cu stationari, desi sunt un pic sceptic, ar trebui sa existe 70/0.75=93,3, deci 94 de tramvaie

De fapt, ar fi necesare 70/0.67 = 104.4, cam 105 tramvaie, adica tot depoul Alexandria!
.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 00:17 
Daca asa spune statistica, sa asteptam sa vedem ce iese in realitate :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Dec 2007 14:33 
Luna asta Alexandria nu mai are ture mici pe linia 41, astfel turele 33 si 36 devin ture normale. Cel putin teoretic ar trebui ca Alexandria sa aiba permanent in traseu 8-10 vagoane.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 16:04 
Alexandria a predat vagoanele 030 si 273 astfel - 030 Dep Colentina si 273 Dep B Noi.
Incepand cu 1 Ianuarie Alexandria va mai prelua 2-4 ture de 41 de la B Noi.
Tot in luna Ianuarie Alexandria va da vagoanele - 007,099,107,280,324.

Se face si o inversare de CH PPCuri pentru a se specializa oameni - 306 intra cam toata luna Ianuarie pe linia 32 iar 4008 se intoarce in 41.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 17:03 
La ora actuala sint vagoane in Dep. Colentina...daca de ce vagoane sint...de unde provin...nu cred ca s-au intors inapoi toate cele plecate odata cu inceperea modernizarii liniei 21....


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 17:08 
S-au intors o parte din vagoanele care au fost la Colentina si o parte din vagoanele lui Victoria.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 20:00 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 202
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Marian Andrei wrote:
Alexandria a predat vagoanele 030 si 273 astfel - 030 Dep Colentina si 273 Dep B Noi.
Tot in luna Ianuarie Alexandria va da vagoanele - 007,099,107,280,324.


273 era tot din Colentina, si 099
Din ceea ce am vazut pe linia lui 5, in general circula vagoanele de la Colentina care erau si inainte de modernizarea lui 21: 279, 325, 030, 054. Dar, l-am vazut si pe 347 fost Victoria. 168 era pe linia 16, tot ex Victoria.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 20:37 
273 e "metrou" deci este normal ca s-a dus la B Noi.
347 din ce stiu a fost mereu la Colentina :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2007 22:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7974
Marian Andrei wrote:
347 din ce stiu a fost mereu la Colentina :shock:


Pai... si chiar a fost. Dupa ce s-a inchis Dep. Colentina s-a dus la RK in URAC, apoi la Titan, apoi la Giurgiului... iar acum s reintors ,,acasa" la Colentina.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 238 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group