TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 14:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 14:38 
Rama 013 echipata pentru M4 pare sa circule pe M3.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Oct 2009 20:38 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 85
Marian Andrei wrote:
O parte din echipamentele de sub vagon, intrerupatorul automat, contactori.
si multe alte aparate electrice si electronice ale trenului , inversorul de sens si controlerul


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Oct 2009 14:19 
Rama IVA cu interior galben, nu mai exista in circulatie de ceva timp. Un alt aspect interesant sunt o parte din geamurile acestei rame (228 daca tine bine minte)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Oct 2009 14:23 
Unul din dulapurile din spatele cabinei ascunde o gramada de relee.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 06:19 
Ca tot veni vorba de RK la rame IVA tin sa precizez ca la ultimele trenuri ce au trecut prin RK, acesta a fost facut chiar serios cu inlocuirea aproape in totalitate a partii electrice. TEM-ul 231-115-213 va iesi inclusiv cu boghiuri noi produse anul acesta la Caransebes. Este posibil ca aceste boghiuri sa faca niste probe pentru noua modernizare facuta de Alstom. Altfel nu imi explic prezenta lor intrucat depoul este plin de boghiuri ce ar putea oricand intra pe un tren cu scadenta la RK.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 16:39 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 85
te-ai intrebat oare cite din ele mai sint bune, char daca sint vopsite?
la vibratii si tensiuni apare oboseala materialului si in timp fisuri


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 16:49 
Buna intrebare. Cate rame IVA sunt bune de circulatie in acest moment si cate circula efectiv?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Oct 2009 01:28 
@bigy007: pe trenul amintit mai sus se fac ceva reparatii si la carcasa curatandu-se rugina. Referitor la intreaga structura de rezistenta eu sunt deacord cu tine dar in primul rand de ce in alte tari se poate ca un vehicul sa reziste mult mai mult si la noi nu?

In al doilea rand de ce acest lucru intervine numai la vagoanele IVA? De ce nu se generalizeaza acest lucru la toate vagoanele din parcul Metrorex? stiai ca Metrorex are inca in exploatare vagoane platforma pe 2 osii fabricate intre 1936 si 1954? in aceste cazuri numai apare stresul materialului?

Foto jos cu rama 115 in timp ce este curatata de rugina in partea de jos a botului:

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Oct 2009 02:19 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Durata de viata pentru un vagon de marfa produs inainte de 1994 este de 40 de ani. Acum nu stiu cum e incadrata legal reteaua de metrou, ca daca este considerata ca proprietate Metrorex, atunci poate ca la tine in curte ai voie sa faci orice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Oct 2009 05:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
shoppy wrote:
Durata de viata pentru un vagon de marfa produs inainte de 1994 este de 40 de ani.


Si dupa aia 40 de ani se merge la AFER si, daca e cazul (adica nu e vagonul praf) se re-avizeaza mai departe. Probabil asa se procedeaza cu toate vehiculele feroviare, doar de aia avem inca in circulatie Malaxe, Sulzere si Dimitroave.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Oct 2009 15:17 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
E mai complicat, intai societatea comerciala poate da un ordin intern prin care durata de viata se mai poate extinde cu 10%, mai exista si formulele de recalculare din '93 si '98, mai e si o lege prin care se mai da 5 ani, si deabia apoi se merge la Afer. Iar daca e produs dupa '93 atunci durata de functionare e doar de 20 de ani.

Oricum, una e un Ks cu sarcina de 20 de tone pe care il taraie cativa km cu o pubela sau cateva fiare odata pe saptamana, si alta e o rama care zilnic se burduseste cu calatori si merge zeci de km cu 80 la ora.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Oct 2009 18:49 
freyutz wrote:
...Stiai ca Metrorex are inca in exploatare vagoane platforma pe 2 osii fabricate intre 1936 si 1954?..


Da?! Interesant... dar, sunt sigur ca nu sunt romanesti, nu? Spun asta deoarece Metroul Bucurestean a 'pornit' aprox. in 1979; deci la ce bun sa faci vagoane de metrou cu aprox. 40 de ani inainte? - daca se gandea cineva la un eventual metrou atunci...

Ai cumva niste poze? - suna interesant. :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 00:04 
E vorba de mentalitate aici. Am sa revin cu informatii tehnice despre vagoane. Acestea sunt dotate cu frana HIK.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 19:46 
Ramele IVA 209, 055, 225, 010, 224, 009. Din acestea doar 009 este scoasa din circulatie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 00:46 
Poza 1: Ramele 236 si 225
Poza 2: Bordul ramei 055 dotata cu instalatia Dimetronic pt M4


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Oct 2009 06:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
IVA la manevra in Depoul Militari:



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Nov 2009 16:12 
Din cei 550 de ani ai Bucurestiului, 30 i-am petrecut impreuna.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Jun 2010 18:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Dr2005 wrote:
IVA la manevra in Depoul Militari:




Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jun 2010 00:59 
Ceva mai rar in zilele astea ...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jun 2010 00:48 
in filmul lui Dragos nu apare doar o singura rama ci tot trenul format din REM: 010-049-060


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jun 2010 11:30 
Un filmulet pus pe YT cam acum o saptamana de un user fan-graffity; in film a surprins casarea #035 ... :( mai bine zis doar ultima parte din casarea unui vagon, doar botul mai ramasesera. :roll:

Lasand la o parte tristetea pe care mi-a provocat-o vizionarea filmului, este ceva straniu... REM 035 era din LOT3, nu? Cum se face ca a fost casat deabia acum. Ultimul LOT pe care mi-l amintesc era LOT5 ... si ala de demult... :?:




Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jun 2010 23:56 
Vagonul din film a fost casat in 2008.

Lotul 4 a constat din ramele plecate din parcul MTX (Craiova, Arad, REC)

Lotul 5 s-a casat in 2010


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jun 2010 23:48 
freyutz wrote:
Lotul 5 s-a casat in 2010


Din cate am inteles de la "oamenii casei" din Militari, s-a terminat cu casarile, cel putin pentru moment. S-a ajuns la numarul (?) dorit de TEM-uri. Cred ca au ramas mai putin de 100 REM-uri (din 252!!) :(

O poza facuta de mine lui REM 249 sau 250, puteti vedea ca initial trebuia sa faca parte din LOT2, desi era una dintre ultimele produse. Inginerii de la Militari sunt foarte nervosi cand le amintesti ca s-au casat REM din seria 200, va dati seama, ei se chinuie sa le tina in viata in fiecare zi, si vezi ca in loc sa le aleaga pe cele proaste, le caseaza la nimereala ca la piniata, legati la ochi!

250 si 249 (cuplate) si 243, sunt parcate "in conservare", sigilate cu scoci in Militari.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jun 2010 10:00 
La fiecare lot de casare, se aleg mai multe REM, apoi se face o "expertiza" asupra lor si se stabilesc ramele care se caseaza.

REM pozata de tine este 250 si nu este cuplata momentan cu 249, care este afara in curte. (250 e in hala)

243 este si ea in hala.

Din pacate, 2 trenuri au fost retrase in anul 2009 din circulatie si exista sanse foarte slabe de a le vedea din nou in traseu:

120-186-202 (retras in mai 2009 mai mult ca sigur pentru un defect iremediabil al REM #120 - nu stiu oficial, insa din ce-am vazut asa pare)

042-149-198 (retras in toamna lui 2009 - sanse mai mari de a reveni in traseu decat la primul TEM)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jun 2010 13:00 
freyutz wrote:
La fiecare lot de casare, se aleg mai multe REM, apoi se face o "expertiza" asupra lor si se stabilesc ramele care se caseaza.

REM pozata de tine este 250 si nu este cuplata momentan cu 249, care este afara in curte. (250 e in hala)

120-186-202 (retras in mai 2009 mai mult ca sigur pentru un defect iremediabil al REM #120 - nu stiu oficial, insa din ce-am vazut asa pare)

042-149-198 (retras in toamna lui 2009 - sanse mai mari de a reveni in traseu decat la primul TEM)


Stiu ca 250 este in hala si ca 249 este afara, insa nu stiu de ce am avut impresia ca sunt cuplate, doar ca sunt apropiate, oricum din cate imi amintesc usa de la intrarea pe linia respectiva este inchisa. 250 inseamna ca era cuplata cu alta (243 posibil)?

Daca din 120-186-202 doar 1 REM este defect, nu-i un motiv pentru a scoate tot TEM-ul din circulatie, ca na, au in hala vreo 2-3 linii cu REM-uri dorminde, unul tot este bun. Daca nu-l mai baga inseamna ca nu se vrea, nu ca nu se poate!

Oricum tin minte ca am ramas dezamagit de hala, ma refer cum erau arumcate REM-urile prin ea. Sina cu 250 si 249 (posibil si 243) cred ca este toata numai cu adormite, dar tot mai era loc de 249 in hala. Pe prima linie sunt mai multe boghiuri, 1 sau 2 REM adormite in celalalt capat, iar langa boghiuri sunt epavele 163/018, care stau in hala (doar un vagon iese afara), desi nu mai au sanse. Deci tin REM intregi (ex. 149) afara, dar tin liniile goate in hala. Mai este si linia pe care este VS01, aia daca nu ma insel, sta doar cu alea doua vagoane pe ea.

Deci este o bataie de joc, si apoi tot pe ele dau vina. Nici macar Scorseze nu au acolo, in rest celelalte 3 au doar pt. Bombardiere. Sa speram ca odata cu modernizarea IVElor se vor lua niste masuri pe acolo...

PS: TEM-rile de pe M4 tot la Militari sunt?

Asta e... :(


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Nov 2010 00:42 
001 si 002 unde s-au dus? Stiu ca 002 a fost mutata de mult de pe linia secundara de la GdN.
Deasemenea, 012 s-a dus de mult din IMGB, nici de ea n-am mai dat. Unde sa fi disparut?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Apr 2011 23:41 
Astazi 4 Aprilie 2011 la orele 16,27 am calatorit cu un TEM IVA format din urmatoarele REM - uri : 199, 124, 234 de la statia Stefan cel Mare la statia Piata Victoriei. Acolo eu m-am dat jos, dar pe panoul de carton al TEM - ului scria Statia Republica


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group