TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 18 Nov 2018 04:44

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Fri 15 Aug 2008 09:47
Posts: 21
Marian Andrei wrote:
De Republica am vrut sa intreb dar nu stiu de ce mi-a venit sa zic FAUR.


Cu aceasta noua descoperire, totul despre ivele abandonate intra in ceata! Cu cat descoperi mai mult, cu atat se complica lucrurile!!! Pacat de rame, caci erau curate - un pic bronzate de soare!

Repet: aceste rame urmau sa fie precum 137 - ROSII!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 20:46 
Dupa cum am mai spus...inainte de 2000 de intretinerea unei parti din ramele de metrou se ocupa pe langa UMB, o firma ce facea reparatii de material rulant pe nume REC. La ramele pe care le modernizau interveneau multe schimbari la partea tehnica intrucat in starea lor nemodernizata ramele erau foarte "inflamabile" luand mereu foc la echipamente si realizandu-se scurt-circuite foarte des.

Astfel incat s-a mers pe varianta unui volum mare de rame modernizate intr-un timp cat mai scurt, alegandu-se astfel mai multe companii care aveau sa modernizeze ramele: Astra, EP, UMB-REC si uzina proprie IRMR.

De aici si diferentele majore care exista la ramele ASTRA sub vagon unde spatiile sunt organizate altfel de la un producator la altul astfel incat pentru vagon modernizat de EP trebuie sa se lucreze dupa schema de EP. Pt cele facute la REC se folosesc schemele de la REC.
Diferente de functionare si de principii nu exista doar ca fiecare uzina a facut modernizarea in felul ei.

Rame modernizate la REC mai sunt dar nu in traseu. Va dau cateva exemple: 001, 009, 061, 062.

Aceste 3 rame de acolo au plecat ca si celelalte la modernizat. Intradevar se pare ca ar fi trebuit sa se intoarca rosii. In timp ce erau la modernizare fondurile pentru ele au fost sistate din pricina semnarii contractului cu Bombardier. Ramele au ramas pe pozitii la REC, iar anul acesta Proprietarul lor a venit pentru a le valorifica. Cum altfel decat la fier vechi. Ramele au primit devizul de taiere pe 10 iulie 2009 cand au si inceput sa fie ciopartite de catre cei de la Metrorex. Daca o vor tine tot asa vor urma cele de la Craiova, apoi cele din Arad.


Apropo de modernizari:
Modernizarile care aveau legatura cu Arad-ul se faceau in 2 moduri. La inceput o parte din rame au fost trimise acolo (dar putine) iar mai spre finalul perioadei de modernizare ASTRA isi trimitea oamenii la Bucuresti pentru a moderniza ramele si astfel se economiseau niste bani. Ramele care au ramas la Arad am impresia ca au legatura cu experimentul vagoanelor fara post de conducere.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 23:02 
Rame IVA Casate:

LOT 1, 26 REM:

046;051;063;073;099;102;103;114;121;123;129;132;146;157;159;160;167;168;170;171;184;187;204;216;235;237;

LOT 2, 24 REM:

017;023;028;030;089;118;126;135;136;139;145;152;154;166;190;193;197;200;217;219;232;233;240;241;

LOT 3, 30 REM:

024;031;032;035;040;054;065;067;083;087;092;093;095;108;127;131;143;147;153;156;158;161;162;169;181;188;191;192;196;221

LOT 4, 3 REM(pana acum):

015;077;080
--------------
TOTAL: 83 REM

REM METROREX propuse pentru casare:

071;076;140 (EP. CV)
021;053(ASTRA)

061;062;069;078;091;101;116;119;138;144;148;155;165;178;185;189;194;203;208;214;
-----------------
TOTAL: 25 REM

REM METROREX aflate in conservare:

PANTELIMON: 009;045-081;
CIUREL: -
MILITARI:001;002-048(retrasa in remiza Gara de Nord 2);018-163;223;228;243;249-250;
IMGB: 012;016-090-141;019-026-036;025-027-029;038-052-088;041-047-212;044-050-064;074-082-085;


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Aug 2009 13:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
freyutz wrote:
.Dragos mai poate pune poze in afara de ce am eu.


Ce a mai ramas...

Resturile erau ,,proaspete", cauciucul ramas pe bucati inca mai fumega din cauza autogenului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Aug 2009 19:20 
Offline
User avatar

Joined: Fri 15 Aug 2008 09:47
Posts: 21
freyutz wrote:
Rame IVA Casate:

LOT 2, 24 REM:

017;023;028;030;089;118;126;135;136;139;145;152;154;166;190;193;197;200;217;219;232;233;240;241;

LOT 3, 30 REM:

024;031;032;035;040;054;065;067;083;087;092;093;095;108;127;131;143;147;153;156;158;161;162;169;181;188;191;192;196;221


Se pare ca trenul modernizat in asa numita schema Alstom (127-XXX-191) a murit... :cry: Prima rama albastra a fost casata! 028 :cry:

Anexez mai jos o fotografie realizata de Catalin Ghita - a ramei 028!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Aug 2009 00:00 
zimbrulcarpatin wrote:

Se pare ca trenul modernizat in asa numita schema Alstom (127-XXX-191) a murit... :cry: Prima rama albastra a fost casata! 028 :cry:



Tem-ul ALSTOM era 127 (f.1986)-092(f.1985)-191(f.1989)

028 albastru nu s-a casat a existat o dublura sau s-a facut o numerotare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 16:50 
Vagon de sudura IVA. (VS01)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 16:54 
Vagon pentru masurat calea. Nu are post de conducere si nici aparat de tractiune dar este dotat cu instalatii pentru franare. Deasemenea vagonul are 3 boghiuri si era folosit la masurarea caii de rulare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 16:59 
Un vagon al ramei 051. Oficial rama a fost casata in primul lot dar cred ca acest vagon a ramas probabil ori ca model de structura de rezistenta ori ca vagon de antrenament pentru unitatile speciale gen jandarmerie intrucat avea in interior lipite multe stickere cu niste repere.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 17:05 
Tiristorizata 163.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 17:18 
Si un lucru destul de interesant as spune. In vagonul 163 erau o multime de capace de la cofrete. Aproape toate erau ale ramelor 090 si 141 inainte de a fi transformate in rame albastre. Am mai gasit in vagon un capac pe care in loc de nr ramei era marcat T1.
Am gasit in acel vagon deasemenea unul din capacele originale ale lui 007.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 17:37 
freyutz wrote:
Tiristorizata 163.

"Tiristorizata" in sensul ca echipamentele pentru variatia tensiunii erau cu tiristori, dar nu poate fi vorba de un chopper pentru ca actionarea a fost conceputa pentru curent alternativ. Mai multe detalii despre acest mod de variatie a tensiunii sunt binevenite...

Poza... doar o vedere generala dreapta-fata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 17:42 
freyutz wrote:
Vagon pentru masurat calea. Nu are post de conducere si nici aparat de tractiune dar este dotat cu instalatii pentru franare. Deasemenea vagonul are 3 boghiuri si era folosit la masurarea caii de rulare.

Al treilea boghiu (cel din mijloc, de fapt) seamana mai mult cu un boghiu de tramvai.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 18:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 270
Location: Bucuresti 4, Berceni
cb wrote:
Mai multe detalii despre acest mod de variatie a tensiunii sunt binevenite...


Pe scurt:
Tirisotarele ca si GTO-urile si IGBT-urile sunt niste intrerupatoare semiconductoare rapide pentru curenti si tensiuni mari.

Tiristoarelor le poate fi doar comandata inchiderea "intrerupatorului", deschiderea lui facandu-se prin alte mijloace.
IGBT-urile au caracteristici mai bune ca GTO-urile care sunt niste tiristoare carora le poate fi comandata si deschiderea "intrerupatorului".

Pornind de la un astfel de intrerupator se pot face choppere (la iesirea lui fiind niste pulsuri de lungime variabila) pentru motoare in curent continuu sau invertoare (la iesirea avand niste pulsuri de lungime variabila si cu tensiune "pozitiva" si cu tensiune "negativa" reiesind un camp magnetic cvasi-sinuisoidal - vezi http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation )pentru motoare in curent alternativ.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 22:48 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 85
Cele tiristorizate erau cu chopere (stiind ca un tiristor in CC aprins ramine aprins, stingindu-se la trecerea prin 0 sau cu un al doilea tiristor si un condesator ) pe undeva pe sub tren erau citeva baterii de condesatori care la vremea aia erau destul de voluminoase ocupa cam 30-50% din spatiul de sub tren

Capacele alea au fost depozitate acolo nu au legatura cu aceal tren


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 22:50 
bygy007 wrote:
Cele tiristorizate erau cu chopere (stiind ca un tiristor in CC aprins ramine aprins, stingindu-se la trecerea prin 0 sau cu un al doilea tiristor si un condesator ) pe undeva pe sub tren erau citeva baterii de condesatori care la vremea aia erau destul de voluminoase ocupa cam 30-50% din spatiul de sub tren

Intr'adevar, am observat si eu cutiile cu condensatori. Cu MULTI condensatori. Pe moment nu am gasit o explicatie... dar atunci inseama ca ele nu au fost concepute pentru CA, daca aveau chopper.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 22:55 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 85
se alimentau cu curent continuu si scoteau alternativ 3 faze


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Sat 31 May 2008 16:27
Posts: 69
Location: Bucuresti, Sector 6 - Crangasi
In ce an a fost modernizata astfel aceasta rama IVA #163? La cum arata cred ca are ani buni de cand e inactiva si ea si #015 :(.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 01:09 
Cele doua rame nu au fost finalizate. Au fost complete la un moment dat dar au avut foarte multe defecte.

Stiu doar ca tot acum multi ani a fost finalizata o astfel de rama cu actionarea in CA dar a fost inghesuita repede in primul lot de casare. Este vorba despre 023. Rama a fost functionala insa nu stiu sa fi circulat cu calatori dupa modernizare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 02:07 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 85
nu au circulat ,au facut teste cu ele de prin 88-pina prin 93-94


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 09:23 
freyutz wrote:
Tiristorizata 163.


Nu cumva este invertor-izata ? Ca daca este in CA este bazata pe invertoare.
Tiristorii erau folositi la choppere, dar acum s-a trecut de ceva timp pe tranzistor IGBT, mult mai fiabil. (vezi diferenta CH PPC(IGBT) - Holec(tiristori))


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Aug 2009 19:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Motorul de c.a. se poate actiona fie direct de la invertor, fie se poate actiona reostatic (!) sau cu un variator de tensiune. Stiu ca pare greu de crezut, dar am vazut asemenea motoare in laborator la facultate. Probabil pe vremea constructiei acestor 2 rame ramase se dorea testarea unor noi tehnologii... si asa a aparut trenul alimentat in c.c., care c.c. trecea prin invertor si ajungea c.a., dupa care turatia motorului era reglata prin varierea tensiunii de la un chopper.

Apropo de condensatorii ramei 163:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Aug 2009 00:05 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 85
si frecventei (dat stiind ca un motor de CA cam principalul lucru pentru a varia turatia este modificarea frecventei)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 13:10 
In caz ca nu stiati toate ramele IVA au aer conditionat in cabina conducatorului, acesta este plasat in coltul de jos al vagonului in fata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 13:24 
163 si condensatorii de care se vorbeste mai sus, intr-adevar ocupa ceva loc sub tren.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 13:38 
Rame IVA la lumina zilei, un peisaj mai neobisnuit fata de aspectul din traseu. (poze multe voi pune pe site zilele astea)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 13:39 
Alte cateva, 244 dupa reparatii a facut probe pe circuitul din depoul Militari.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 14:24 
Si garate in hala depoului Militari


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 14:29 
O parte din echipamentele de sub vagon, intrerupatorul automat, contactori.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 14:32 
Boghiuri noi de tren IVA. La boghiuri inafara de marime si sistemul de franare la cuplarea motor-reductor-osie nu este mare diferenta constructiva fata de boghiurile de V3A. O noutate este ca se introduc patine de grafit.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group