TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 12 Nov 2018 20:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jun 2010 16:59 
O propunere cat de cat realista pentru M 7 cu cap de traseu la GdN.
Ar putea fi folosit rebrusmentul inferior al statiei GdN 1 si transformat in statie de plecare pentru M 7. Apoi M 7 s-ar incadra in traseul schitat de mine iar pe traseul comun cu M 1 ar fi peste M 1. Evident ca trebuie facute niste calcule de rezistenta daca rezista planseul lui M 1 fara "pereti cu usi". Daca nu rezista, ar fi o posibilitate ca M 7 sa circule pe sub M 1 - pe portiunea comuna. Lucrarea este realizabila din punct de vedere consrtuctiv, dupa principiul "sapa si construieste" ( asa cum a fost realizat tunelul pietonal de la "Basarab"). O sa spuneti ca este cu totul altceva, dar eu am vrut sa va exemplific metoda de sapare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jun 2010 19:28 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Cred ca M1 suporta o alta magistrala deasupra. Acum un an si jumatate a aparut un PUZ care propunea o alta linie de metrou la -4.50m, deci peste M1. Nu stiu unde se duce aceasta linie si nici de unde vine, dar banuiesc ca au fost facute niste studii daca au pus aceasta magistrala peste M1. Oricum solutii constructive se pot gasi, chiar daca M1 nu poate "sa tina" singura alta magistrala desupra, se poate construi o alta linie care sa nu se sprijine direct pe planseul M1.
Insa este greu sa se foloseasca remiza de la nivelul -2. Ar fi un pic mai dificil ca magistrala de Otopeni sa plece de sub M1 pentru a ajunge peste M1. Trebuie tinut cont si de pasajul rutier de la Victoriei, nu stiu daca poti sa sapi imediat sub pasaj . Nu stiu la ce cota ajunge M1 la Pta Victoriei, dar trebuie pastrati cativa metri intre pasaj si tunel si apoi intre cele 2 tuneluri de metrou.
Nu este mai simplu sa se foloseasca remiza vizibila la GdN? Si transferul pasagerilor catre actuala statie GdN1 ar fi mai usoara.
http://www.oar-bucuresti.ro/documente/s ... esti12.jpg
Daca nu ar fi modificat traseul fostei M3 si ar fi ramas pe sub Titulescu era mult mai simplu acum.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jun 2010 20:42 
Linia s-ar putea sa fie chiar M 7 ? Care sa se duca la Giurgiului - de exemplu. ( Varianta cu M 4 sa fie abandonata). Cat priveste subtraversarea Pasajului Rutier - nu este nici o problema, se face la nivelul lui M 2 . Tin sa reamintesc ca statia de metrou Victoriei ( M 1) initial se " intindea" pana aproape de iesirea din pasajul rutier spre Titulescu, deci constructia de rezistenta este facuta pana la cota lui M 1. M 7 tracand deasupra lui M 1 nu are nici o problema cu structura de rezistanta.
Eu cred ca ce a prezentat userul Sab in schita postata este M 7.
Cat priveste diferenta de nivel a lui M 7 fata de M 1 de la gara la punctul de intersectie - aproximativ 10 metri se poate recupera fara nici o problema, de cand iese din ipotetica statie Gdn ( M 7) pana la punctul de intersectie cu M 1 sunt pe putin 300 metri, deci o panta de 3 % - care este lejera.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jun 2010 21:00 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Ceea ce se vede in PUZ poate fi o linie Otopeni-Giurgiului, sau Otopeni -Drumul Taberei - pot exista surprize si liniile ras-vehiculate sa nu mai ajunga in directiile initiale din plan - un M5 in Otopeni, un M6 din Rahova/Ghencea spre Pantelimon via Pta Alba Iulia, etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jun 2010 21:21 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Nu cred ca s-a pus vreodata problema unei magistrale pe traseul Gara Progresu-Otopeni care sa substituie M4 . Chiar parca era licitatie pentru studiul de fezabilitate de continuare a M4. Parerea mea este ca o linie care sa deserveasca orasul are nevoie de o cu totul alta frecventa decat o linie de legatura cu aeroportul, care ar putea functiona bine-mersi si la jumatate de ora.
Chiar sunt curios ce frecventa va avea linia PV3-Otopeni. Pentru zonele din oras deservite este nevoie de frecventa mai mare, in timp ce pentru Otopeni si aeroport s-ar putea sa circule mai mult goale.
Oricum linia din PUZ nu rezolva problema esentiala, aceea a interconectarii dintre gara si aeroport. Mai bine capat in Pta Victoriei si o schimbare usoara, decat o statie la Pta Haralambie si o distanta enorma de parcurs cu bagajele pana la tren...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jun 2010 21:25 
Frecventa se rezolva usor, majoritatea metrourilor ar putea sa intoarca la Mall - ul din Baneasa si sa " scape" un metrou la 40 minute spre Otopeni. De fapt, daca stau sa ma gandesc, de la Mall spre Otopeni se poate merge pe un singur tunel, nu trebuie sa fie linie dubla. Se poate face "cruce" in statii, pe sistemul CFR - ului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jun 2010 21:48 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Pacat ca nu s-a facut penetrarea Duca- Pta Victoriei, era un traseu elegant pt M7.
Ar mai fi si varianta de traseu Mihalache- Banu Manta- Titulescu-GdN. Statia Gdn3 ar fi undeva sub Dinicu Golescu, paralel cu linile CFR, sau chiar in fata garii sub strada Garii de Nord, undeva in zona parcului, astfel incat sa nu incomodeze prelungirea M4. Din pacate asa cum arata zona acum cred ca este imposibil sa se ia curba Mihalache-Banu Manta pe sub strada, ci numai pe sub blocuri.
Oricum raman la ideea ca PV este o varianta mai buna decat GdN2 pentru linia spre Otopeni. O eventuala prelungire de la PV3 spre GdN este ideala, dar daca nu se poate, asta este...
Cu statie in locul remizei la GdN ar mai fi o problema in situatia actuala... Dupa cum se stie, nu imi dau seama de ce, cele 2 vestibule situate la capetele statiei GdN1 sunt construite complet diferit si nu comunica, deci ar fi mai greu pentru cei care vin cu trenul sa ajunga la statia catre aeroport altfel decat strabatand statia M1 cu bagajele dupa ei sau trambalandu-se cu ele pe la suprafata.
Ar exista insa solutia continuarii pasajului pietonal catre remiza, astfel incat sa se ocoleasca statia M1 pe partea cu benzinaria, insa s-ar putea ca aceasta sa implice desfiintarea unor accese in actuala statie M1.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Nov 2010 21:27 
Nici M5-ul nu-i gata si noi avem deja M6 in 2020!

http://www.a1.ro/news/social/o-noua-linie-de-metrou-in-capitala-1-mai-otopeni-133835.html (are si un video-reportaj!)

In Bucuresti, centrul orasului va fi legat de aeroporturile de la periferie printr-o linie de metrou. Dar peste vreo opt-noua ani. Daca santierul pentru construirea tunelului incepe asa cum este prevazut, in 2013.
Linia de Metrou 1 Mai - Otopeni se dezvolta acum pe hartie. La anul facem primul pas concret. Metrorex cauta consultantul care sa termine proiectul.
1 Mai e statia de unde pleaca metroul spre Otopeni. Nu ajunge pana la capatul liniei, care este in cartierul Bucurestii Noi, ci de aici strabate nordul orasului.
De la 1 mai la Pajura 2, Piata Presei Libere, Gara Baneasa, Cartier Baneasa, Aeroport Baneasa, Baneasa Institut, Baneasa Meteo, Privighetorilor, Padina, Otopeni Centura, Otopeni Sud, Centru Otopeni, Otopeni Nord pana la Aeroportul Henri Coanda.
40 de minute ar dura calatoria cu metroul de la Otopeni la Universitate. Cu masina, durata ar fi dubla, mai ales la orele de varf.
50 de mii de persoane care lucreaza sau locuiesc in afara orasului l-ar folosi. Aparitia acestei linii ar reduce cu un sfert numarul autoturismelor si cu 70% pe cel al autobuzelor care trec zilnic pe DN1.
Proiectul despre care se vorbeste de multi ani s-a si modificat inainte sa inceapa. Initial linia pornea de la Piata Victoriei, dar i s-au redus cateva statii si s-a facut si o economie de 200 de milioane de euro. Cu totul ar costa 900 de milioane de euro. Metrorex are deja 300 de milioane de euro, imprumutati de la guvernul japonez si-i cauta pe restul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Nov 2010 23:54 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
A treia "linie de tramvai", cu atatea statii. ajungi la aeroport dupa ce pleaca avionul. Una in Pajura, una la Piata Presei, una la Miorita (a fi sau a nu fi), una la aeroportul Baneasa, una la Meteo - deserveste si INMH si Baneasa Shopping, la Privighetorilor e in padure, vecina cu Academia de Politie, Centura (Otopeni Sud), Otopeni centru, Otopeni Nord si Aeroportul; sunt destule, altfel ne trezim cu statii deschise aiurea care genereaza mai mult cheltuieli cu intretinerea decat profit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Jan 2011 18:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46531
60 de staţii noi de metrou până în 2020

Sună neverosimil, dar conducerea Metrorex le promite bucureÅŸtenilor că în următorii 10 ani vor putea circula cu metroul în aproape toate zonele din Capitală ÅŸi din împrejurimi. Conform raportului de activitate pe anul 2010, reÅ£eaua de metrou se va extinde cu cinci rute ce se vor întinde pe o distanÅ£ă de aproximativ 80 de kilometri

Cele cinci linii, dintre care unele sunt în construcţie şi altele se află doar în faza de proiect, vor avea 60 de staţii.

Primele staţii inaugurate vor fi Pajura şi Bazilescu, de pe Magistrala 4. Acest tronson a fost început pe vremea lui Ceauşescu, dar abia acum se fac ultimele retuşuri. Reprezentanţii Metrorex spun că cele două staţii vor fi inaugurate anul acesta, în luna aprilie.

Tronsonul urmează să fie extins în următorii patru ani cu doi kilometri, până la staţia Laminorului. „Pentru o bună parte dintre proiecte avem deja surse de finanţare sigure. Pe lângă aceste noi linii avem de gând să continuăm Magistrala 2 până în comuna Pipera", a zis directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Cu metroul la aeroport

Un alt tronson va lega, până în 2018, sudul Bucureştiului de aeroporturi. Linia va porni de la Gara Progresul, va trece pe la Gara de Nord şi va duce spre aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Acest tronson se va întinde pe 16 kilometri şi va costa peste un miliard de euro.

O altă linie de metrou va lega, în 2015, Drumul Taberei de Universitate, în timp ce ruta Universitate - Pantelimon va fi dată în folosinÅ£ă în 2018. Lucrările vor costa peste un 1,5 miliarde de euro. Tronsonul Voluntari - Colentina - Åžoseaua Alexandriei - Jilava va fi pus în funcÅ£iune în 2020.

Lucrările vor începe din Voluntari, ruta fiind menită să interconecteze două dintre cele mai populate zone, cu trecere prin centrul Bucureştiului. A cincea linie de metrou, la care vor începe lucrările în 2017, va lega staţia Păcii de vestul oraşului, acolo unde sunt marile centre comerciale. Astfel, linia Păcii - Centura de Vest va avea patru staţii şi va face legătura cu Autostrada A1. Costurile se vor ridica la aproape 190 de milioane de euro.


http://www.adevarul.ro/actualitate/even ... 58564.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Jan 2011 00:11 
Nu-mi vine sa cred cate aberatii poate contine harta asta. Din nou se observa ca majoritatea jurnalistilor bubuie de prostie...

Cum poti sa pui Jilava in loc de Bragadiru, si ce cauta Leordeni acolo?!?!
Si parte cu Pacii - Centura Vest este si mai hilara :)) Via Giuesti-Sarbi?!?!? :lol: E clar ca acea ramificatie va fi Pacii - Complex Militari (Auchan) - Metro - Carrefour.... Offff. E greu!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Feb 2011 16:52 
Iar ne aflam in treaba. Stiti vorba aceea, daca nu ai de lucru iti gasesti...De aceea nu o sa dau nici un citat din ARTICOL. Daca il retrag de pe web, nici o paguba. Si cand te gandesti ca oamenii acestia castiga bani grei pentru pure fantezii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 May 2011 22:01 
Obor – o noua abordare
De multe ori suntem inchistati in niste rationamente pe care le consideram corecte dar care de fapt pot fi gresite fundamental. In urmatoarele randuri va propun o noua abordare a Magistralei Inelare a metroului bucurestean.
Ca preambul, datorita specificului magistralelor bucurestene actuale si care vor fi, in principiu o magistrala inelara care sa intersecteze de doua ori fiecare „raza’ se impune, de aici rezultand si faptul ca pentru a ajunge din orice punct al retelei in orice punct nu trebuie decat 2 transbordari ( Magistrala a / Inelara ; Inelara / Magistrala b ). Totodata inelara poate fi considerata o magistrala in sine, legand puncte de interes din interiorul Bucurestiului.
Explicatiile celor 8 schite
Fig. 1 bis Reprezinta inelara in conceptia mea si modificarea in mod corespunzator a Magistralei 1 in partea din vest prin prelungirea cu inca o statie din statia Petrache Poenaru spre Cartierul Giulesti, lucru posibil tehnic, chiar daca se trece pe sub Lacul Morii. Statia din cartierul Giulesti ar urma sa fie amplasata in zona B-dul Constructorilor intersectie cu Calea Giulesti. Beneficiile acestei statii nu mai trebuie subliniate, inclusiv reducerea semificativa a magistralei M 1 care in acest fel nu ar mai fi o „struto – camila” a zilelor noastre. Cum se observa, statia Crangasi devine statie strict pe Inelara, si mai apoi prelungirea spre Dristor 2. Evident ca intre Petrache Poenaru si Crangasi se poate lasa o linie – transformata evident in linie tehnologica, fara a fi tranzitata de trenuri cu calatori.
Fig.1 Reprezinta amplasarea in teren a viitoarelor statii „Obor” ( de pe M Inelara si M 7 )
Fig.2 Reprezinta o particularitate constructiva a actualului pasaj rutier / parcare / statie de metrou, si anume stalpii de rezistenta a pasajului beneficiaza de fundatii proprii, independente, neexistand practic o fundatie de beton continua. Intre fundatiile stalpilor este „pamant virgin”.
Fig.3 Reprezinta o sectiune transversala a actualului pasaj subteran / statie de metrou Obor, asta pentru a va obisnui cu realitatea din teren si pentru cei care nu o cunosc.
Fig. 4 si 5 Reprezinta propunerea mea a noii statii de metrou de pe M 1.
Cateva considerente : avand in vedere, asa cum am spus, ca intre stalpii actualului pasaj este pamant virgin, se poate construi o noua structura mai adanca fara sa ne incurcam de stalpii actualului pasaj. Totodata noua statie de metrou a lui M 1 beneficiaza de peroane destul de late, de circa 6,5 – 7 metri latime efectiva la dispozitia calatorilor / sens de circulatie, in opinia mea suficiente pentru a face fata tranzitului de calatori cu viitoarea magistrala M 7 Rahova – Colentina.( Actuala statie de metrou Obor are peroane de 4,2 metri latime / sens de circulatie ). Linile actuale de metrou din statia care va fi dezafectata Obor ( M 1 ) precum vedeti le-am mentinut, dar evident le-am transformat in linii tehnologice de garare a diverselor utilaje ale metrorexului necesare pentru intretinerea Magistralei Inelare. Asa cum am precizat, in viziunea mea, Oborul actual ar trebui sa faca parte din M Inelara.
In Fig.6 am reprezentat schematic culoarele de acces statie, pasajul de corespondenta, precum si vestibulul statie Obor ( M Inelara ) si sa observati cum strctura se poate construi fara sa afecteze cumva actuala constructie subterana.
Fig.7 – Accesul direct din actualul pasaj pietonal spre M 7 si pasajul de corespondenta M 1 ( Inelara ) – M 7.
Am preferat sa dau niste explicatii minime pentru a nu va obosi cu descrieri lungi si plictisitoare, desenele fiind reprezentative.
Si o ultima remarca : In conceptia mea mai trebuie sa apara cel putin 2 statii noi de metrou „Circ” si „Dorobanti” – si un pasaj rutier in zona „Dorobanti” deci pe timpul santierului de 4 – 5 ani circulatia metroului pe acest tronson va fi intrerupta total. Dar cred ca merita, pentru ca dupa 4 – 5 ani de neajunsuri vom avea inca 2 statii noi si o statie „Obor” complet refacuta si care sa faca fata cu brio ca statie de corespondenta cu ( viitoarea ) magistrala M 7.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 May 2011 21:55 
Asa cum am promis, revin cu cateva aspecte care le consider interesante privind statiile de pe noua magistrala inelara propusa de subsemnatul.
Prima remarca fata de ceea ce stiati din trecuta interventie : capatul inelarei il consider mai potrivit undeva in Westul Bucurestiului intre sos Alexandriei si Dr. Taberei, respectiv str. Brasov. ( fig. 1 si fi.2 ) Totodata, din verificarile efectuate in teren rezulta ca metroul de la statia Dristor 2 se poate incadra fara probleme pe sub str Ramnicu Valcea. Eu vad statia terminus a inelarei ca si o statie suprapusa, cu peroane dedicate, unde transferul calatorilor se face fara a produce confuzii de directie ( ca in cazul peroanelor centrale ) si foarte rapid. Daca am fi mentinut capatul magistralei inelare la Dristor 2 – acest lucru ar fi implicat o noua statie Dristor 3 aflata la o oarecare distanta semificativa fata de statia Dristor 2. In figura 3 si 4 am prezentat schematic statia, asa cum o vad eu. In fig 3 se observa in dreapta un metrou care nu este nici la nivelul I nici la nivelul II. Din teorie se cunoaste ca un astfel de terminal trebuie sa fie dotat si cu o linie tehnologica care sa faca legatura intre cele 2 capete suprapuse, in situatii exceptionale fiind absurd ca un tren sa parcurga intreaga inelara ptr a ajunge de la un nivel la altul al statiei terminus. Eu cel putin in acel asamblu “vad” si un depou generos pentru magistrala Inelara si pentru M 5 / M Ghencea – Cora Pantelimon, magistrale foarte apropiate de spatiul respectiv.
Dar sa revenim la inelara in viziune andrei11
De la ( noua ) statie Obor ne deplasam spre gara. Urmatoarea oprire – statia „Circ”. Fiind o schema de principiu, nu o sa intru in amanunte plicticoase de constructie, mai ales ca aceste schite incep sa se repete in anumite cazuri si nu vreau sa devin plicticos.
De remarcat ca actuala statie „Stefan cel Mare” eu o vad ca si inchisa, statia fiind evident construita „contra naturii” – asa cum se cunoaste. Statia nu este sacrificata in totalitate, putand fi transformata cu minim efort intr-o parcare destul de generoasa ( minim 3 nivele, daca nu chiar partial si nivelul 4 – nivelul actualei linii )
Statia Stefan cel Mare inglobeaza de fapt 2 statii Circ si Dorobanti, in perioada in care in Romania se faceau economii la sange si in loc de 2 statii s-a preferat una singura, pusa aiurea ca si trafic de calatori, la intersectie de 2 strazi oarecare ( Tunari si Barbu Vacarescu ) si care nu serveste nici un punct important al traseului.
Ma opresc aici, in urmatoarea interventie urmeaza statia „Dorobanti” ca facand parte din complexul de pasaje subterane auto & tramvai – Dorobanti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 May 2011 12:44 
Complexul “Dorobanti”
Statia de metrou „Dorobanti” in viziunea mea trebuie integrata pasajului rutier subteran si liniei de tramvai.
Pasajul auto l-am prelungit pana dupa str Roma / Caderea Bastiliei din simplul motiv ca latimea b-dul Iancu de Hunedoara intre Dorobanti si Roma nu suporta construirea unui pasaj cu 2 benzi / sens si linie de tramvai.Fiind un proiect fara sorti de izbanda imediat, alte amanunte ale complexului nu sunt necesare, dar in mare seamana cam cu ce vedem acum in statia Victoriei ( M 1 ).
Evident accese din ambele capete ( Dorobanti / Floreasca ) si din cat mai multe trotuare, eventual construite minipasaje pietonale subterane gen „Universitate”.
Si daca e sa ma intrebati ce facem cu actuala M 1 in timpul santierelor de la „Obor” / „Circ” / „Dorobanti” o sa va spun ca o suspendam, altfel nu se poate. Dar dupa 4 – 5 ani de santier vom avea cu adevarat un tronson de inelara la standarde, capabila sa serveasca cu adevarat populatia Bucurestiului 9 nu ca actuala statie Stefan cel Mare care nu serveste nimic, nici o zona ) si o statie „Obor” la randul sau capabila sa faca fata ca si statie de corespondenta cu viitoarea magistrala M 7.
Si ca sa va reamintesc, M 1 de la Petrache Poenaru prelungita prin tunelul existent pana la „Lacul Morii” si apoi o statie terminus construita dupa cerintele unui rebrusment rapid sub b-dul Constructorilor colt cu Calea Giulesti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Aug 2011 22:13 
Bucuresti / anul 21_ _ / Cartierul Ferentari / Zona Salaj / str Bacau.
In sfarsit se contureaza din ce in ce mai mult Magistrala Inelara a metroului Bucurestean, asta dupa ce s-a modificat capatul vestic al Magistralei 1 care nu mai este o “struto camila” ci o magistrala adevarata, cu un cap in Cartierul Balta Alba / Faur si un cap in cartierul Giulesti.
Conform schitelor care au mai circulat pe aici, Inelara Sud, ca sa ajunga din Crangasi in Balta Alba ( zona Dristor ) trebuie sa treaca obligatoriu si prin cartierele Militari, Dr. Taberei, Rahova, Ferentari, Giurgiului, Berceni cu statiile aferente, inclusiv de corespondenta cu magistralele M 3, M 7, M 4, M 2. In in fig 1 este reprezentat un astfel de traseu posibil, cel putin teoretic. Fig. 2 reprezinta un detaliu a fig. 1 pentru cei care nu sunt familiarizati cu zona “Salaj” a cartierului Ferentari.
Fig 3 si 4 Reprezinta situatia actuala ( din 2011 ) a ocuparii terenului in zona pe care o visez eu din proprie initiativa pentru constructia Statiei “Bacau”. Evident ca in anul 21_ _ cand se va contura aceasta magistrala inelara zona poate suferi modificari, cum cred ca sunt sanse extrem de mari ca inelara sa aiba cu totul alt traseu. Dar deocamdata activez pe un forum de transport in sectiunea “ linii viitoare” asa incat sper ca imi este permisa aceasta fantezie nevinovata.
Fig 5 si 6 rerezinta deja cunoscutele sectiuni ale statiei, asa cum v-am obisnuit dealungul timpului pe forum. Din cote va dati seama ca m-am gandit la o suprafata la sol cat mai mica si la o adancime suficienta – poate fi si mai mica de 30 metri – pentru a nu deranja constructiile deja existente, avand in vedere ca metroul de la “Alexandriei” la “Giurgiului” nu urmareste o trama stradala existenta – ma indoiesc ca si in viitor se va croi un bulevard pe acolo – ci isi croieste drum “oblic” pe sub case.
Daca va uitati mai atent la cele 2 sectiuni veti observa niste “linii” trase cu visiniu. Aceste linii sunt niste elemente de decor ( vezi fig 7 ) inspirate din stalpii de sustinere din cadrul Garii de Nord ( gara CFR ) ( fig. 8). Ii multumesc pe aceasta cale lui Iasmin Sandu – pentru pozele facute ( fig. 8 si fig. 9)
Exista si o varianta a statiei cu peron pe partea stanga ( cu peron central ), caz in care “elementul de decor” ar arata putin diferit, aproximativ cam ca in fig.10


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Aug 2011 16:09 
Quote:
Strategia de dezvoltare a metroului prevede:
- Extinderea Liniei 2 Berceni - Pipera catre localitatile Pipera, respectiv, Tunari (8,2 km, 9 statii).
- Extinderea Liniei 3 Anghel Saligny-Preciziei catre Zona Comerciala Militari, respectiv, localitatea Bolintin (21 km, 12 statii).


Iata ce spune Gheorghe Udriste intr-un raspuns pe site-ul Metrorex.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Aug 2011 20:39 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Dl Udriste viseaza cai verzi pe pereti. Nu suntem in stare sa acoperim Bucurestiul si visam sa ducem metroul prin sate....
Sa faca M5, M6, M7, inelul de sud, poate si alte linii, sa duca metroul in toate cartierele din Bucuresti (nu de alta , dar un cartier genereaza trafic cat 10 comune din astea) si cand n-om mai avea ce sa facem il ducem si prin imprejurimi, sa aiba taranii din comune cu ce sa-si aduca legumele in piete....
Mai intai sa faca odata M5-ul acela de care se vorbeste de atata vreme si care a fost transformat, dintr-o linie pana la Universitate in prima faza a proiectului, intr-un amarat de racord pana la Eroilor.
Pana una alta, singura realizare "notabila" este faptul ca dupa mai mult de 20 ani s-a reusit finalizarea aproape in intregime a ceea ce era inceput si sapat intr-proportie destul de mare inainte de 1989. Jenant.
21km in afara Bucurestiului ? Cu putin efort il duce pana la Pitesti sau Ploiesti :lol: ...Pana atunci ne multumim cu jenanta pancarta de dupa 1 Mai pe care sta scris "Spre Otopeni" (in dreptul unui perete de beton...)
Poate mai putine vorbe si mai multe fapte ar fi indicate in cazul dlui Udriste. Nu de alta, dar modestia si simtul masurii nu strica deloc...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Sep 2011 16:11 
Offline
User avatar

Joined: Sat 26 Apr 2008 15:11
Posts: 29
Location: Bucuresti
Parcare şi stadion făcute pe maidan

Construcţiile vor fi ridicate de Ministerul Transporturilor, la capătul staţiei de metrou Străuleşti. Lucrările încep în ianuarie 2012
Image
Parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Autogară şi peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, iar deasupra un stadion de fotbal. Aşa va arăta zona Străuleşti peste doi ani. La margine de Bucureşti, pe malul Lacului Străuleşti, Ministerul Transporturilor va realiza un experiment fără precedent.

Pe malul lacului, pe locul fostei baze sportive, acum devenită teren viran, va apărea - în subteran - staţia de metrou Străuleşti, care va fi gândită sub formă de depou cu şase peroane.

Lângă stadion va fi amenajată o parcare supraterană cu trei niveluri

Image
La ieşirea din staţie, va fi ridicată o parcare supraterană cu trei niveluri, care la parter va avea o autogară. Deasupra staţiei va fi amenajat un stadion al Metrorex cu 10.000 de locuri.

„Va fi prima zonă special gândită pentru a permite celor din provincie să nu mai intre cu maşinile în Capitală. Descongestionăm astfel traficul", ne-a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
ÃŽn premieră, pe laturile staÅ£iei-depou vor fi peroane cu locuri de parcare, astfel încât călătorii să se poată transborda fără a ieÅŸi la suprafaÅ£ă.
Staţia de metrou Străuleşti va avea deasupra un stadion cu 10.000 de locuri

Image

Licitaţia pentru stabilirea constructorului va fi organizată luna viitoare. În prezent, magistrala 4 are şase staţii: Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa, 1 Mai, Pajura şi Parc Bazilescu.
Odată cu finalizarea ultimelor două staţii, Laminorului şi Lac Străuleşti, lungimea traseului va fi de 7,8 km, cu o capacitate de transport estimată la 50.000 de persoane.

Staţia de metrou va avea şase peroane

Investiţia pentru staţia Străuleşti, stadion şi parcarea pe trei niveluri este estimată la 298 milioane de euro.

Image
Staţia va fi cea mai mare din Bucureşti, în zonă urmând săfie amenajat şi un depou la Metrorex.
Lângă cele şase peroane ale staţiei vor fi amenajate două peroane cu parcări în spic.
Parcarea supraterană situată deasupra intrării în metrou va avea 200 de locuri dispuse pe trei niveluri.

Sursa: Click.ro


Ei doresc sa faca un terminal de o sa aiba atatea linii statia?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Sep 2011 20:02 
Proiectul e ceva in genul cel de la Valea Ialomitei ( M 5 ) - asta daca reporterii de la Click nu au luat-o razna !
Asadar statia de metrou va avea 2 linii / peron central iar depoul 4 linii. De fapt "constructia" respectiva nici nu poate fi numita depou, cel mult "parcare" - ceva ce este la ora actuala lal GdN 1.
Repet, asta daca cei de la Click stiu despre ce vorbesc.
Reportajul original se gaseste aici.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Sep 2011 21:58 
Inelara – o noua abordare
Continuam serialul nostru despre Noua Inelara si astazi ne vom ocupa de statia Dristor 2.
Asa precum se cunoaste, in viziune proprie statia Dristor 2 apartine numai Inelarei, actuala magistrala M 1 subsemnatul vazand-o ca o adevarata magistrala Est – Vest cu un cap in zona “Republica” ( e de discutat ) si un cap in Cartierul Giulesti, cu o linie corespunzatoare Petrache Poenaru – Giulesti. Evident ca actuala statie “Crangasi” urmeaza a apartine exclusiv Inelarei. Lucrurile le-am prezentat in detaliu in cadrul forumului / topicului, nu le mai reiau.
Asa cum veti vedea in continuare, statia Dristor 2 poate fi modificata corespunzator pentru a deveni o statie de tranzit ( unica ) pentru Inelara. Asa cum iarasi va este cunoscut, Inelara in zona “Drtistor” nu poate avea decat un singur traseu logic, si anume pe sub strazile Dristor – Ramnicu Valcea. Tot odata, in urma noului proiect propus de mine se va imbunatati in mod corespunzator si vechea legatura Dristor 1 – Dristor 2 prin modificarea corespunzatoare a culoarului de legatura prin largirea lui. Din pacate accesul in statia Dristor 1 nu se poate modifica, cel putin nu in stadiul actual.
In desenul prezentat astazi am expus situatia existenta, asta ca sa avem un punct de discutie comun si sa fim familiarizati cu situatia din teren, chiar si pentru necunoscatori.
Trebuie sa precizez ca am masurat ( de 2 ori ) numarul de scari, pe baza calculelor rezultand si inclinatia strazii “Dristorului”.
De asemenea am presupus ca statiile de metrou sunt paralele cu solul, eventualele inclinatii fiind nesemificative.
Totodata pe baze perfect verificabile, la sugestia unora care chiar se pricep / sunt de specialitate am considerat ca inaltimea unei trepte de scara este de 17,5 cm.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Sep 2011 00:16 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Cu prelungirea liniilor de la D2 nu e problema, trec peste tunelele D1 insa va fi chinuiala cu vestibulul si corespondenta - intre tavanul statiei si cota solului +/-1 m se poate realiza o platforma-vestibul ca la Obor? Plus gaura din intersectie - o portiune foarte scurta pana pe strada Ramnicu Sarat fie vor face galerii separate fie va fi galerie dubla - adica sensurile se vor apropia dupa iesirea din statie pana in punctul in care va fi posibila introducerea TBM. Spatiul dintre sensuri trebuie folosit in scopuri tehnice, mai ales ca se afla deasupra tunelelor vechi si a cailor de ventilatie; inii de stocare are deja si nu mai are nevoie - a, poate o linie numai de utilaje sub R. Sarat.
Daca va apare un D3 se va sparge pur si simplu peretele si se va continua peronul D2 ca pasaj de corespondenta pana in vestibulul D3, plus inca o legatura din D1 spre D3.
Mai exista varianta reconstructiei D2 in vederea unei prelungiri ulterioare dar e o intreprindere prea indrazneata pentru noi - altii le realizeaza, reconfigurand si mutand statii. (M1 scurtat la Muncii si decopertata toata strada Dristorului, desfiintat triajul, remiza si statia actuala si refacut totul la o cota mai joasa, astfal incat noua statie sa aibe acces aproape de intersectia Baba Novac si la Camil Ressu - actualul acces spre Baba Novac e pe la mijlocul strazii Dristor, in dreptul blocului de garsoniere).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Sep 2011 23:51 
Va prezint mai jos cum am gandit eu transformarea statiei D 2  dintr-o statie cap de linie intr-o statie de tranzit. Atrag atentia ca in capatul dinspre Baba Novac avem deja vestibulul peste linii, nu trebuie decat sa transformam si capatul celalalt al statiei ( cel dinspre D1) pentru a construi un vestibul peste linii. Poate ceva in genul statiei "Piata Iancului" - iesirea principala. Fiind un proiect de principiu nu insist in amanunte, nici nu le-am desenat, dar consider ca e loc destul si pentru turnicheti si pentru culoarul de corespondenta. Daca se vor isca contraverse o sa vin si cu detaliile respective, daca nu consider ca ceea ce am prezentat pana acum este suficient.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group