TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 18 Nov 2018 05:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Mon 05 May 2008 22:50 
Depoul IMGB este situat in partea de sud a capitalei la marginea municipiului in cartierul Berceni. Acest depou a fost dat in folosinta in luna Ianuarie a anului 1986 odata cu prima jumatate a Magistralei 2 de Metrou care facea legatura intre Platforma IMGB si centrul orasului, mai precis intre statiile Depoul IMGB si Piata Unirii 2. Tronsonul avea la acea vreme 7 statii:

Depoul IMGB - Statia IMGB - Aparatorii Patriei - Piata Sudului - Pieptanari - Tineretului - Piata Unirii 2 si retur.

In Octombrie 1987 a fost dat in folosinta si cel de-al 2-lea tronson al magistralei 2 ce lega Piata Unirii 2 de platforma industriala Pipera. Aceasta jumatate era alcatuita din 6 statii si anume:

Universitate - Piata Romana - Piata Victoriei - Aviatorilor - Aurel Vlaicu - Pipera si retur.

In anul 1990 a avut loc si finalizarea statiei Constantin Brancoveanu, inceputa odata cu magistrala dar nefinalizata din pricina nedezvoltarii suficiente a zonei supraterane. Aceasta statie este situata intre statiile Piata Sudului si Eroii Revolutiei (Pieptanari la acea vreme).


Depoul IMGB are suprafata cea mai mare dintre toate cele 4 depouri ale Metrorex. Acesta este situat atat suprateran cat si subteran. Partea supraterana a depoului coincide si cu statia "Depoul IMGB", intrarea in depou facandu-se din statie de la peronul liniei 1(Sens spre Unirii).
Depoul este singurul depou care beneficiaza de o linie ACTIVA de legatura cu Calea Ferata (CF).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 22:53 
Partea supraterana a depoului vazuta din trenul de metrou intre statiile IMGB si DEPOUL IMGB imediat dupa iesirea din tunel.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 22:57 
Tot partea supraterana a Depoului IMGB vazuta tot din trenul de metrou.

In partea dreapta a imaginii avem pozate locomotive ale depoului legate de vagoane platforma pt transportul diferitelor materiale.Aceste locomotive se afla in conservare la momentul actual.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:02 
De aici trecem la partea subterana a depoului unde nu este doar o hala de garare ci avem prezente pe langa liniile de garare o linie pe care sunt montate niste vinciuri capabile sa ridice carcasele a 3 vagoane simultan pentru a scoate sau inlocui piese la boghiuri. Tot aici avem prezenta o linie moarta unde sunt garate numai boghiuri si o locomotiva cu un vagon de interventie. In subteran avem prezenta si spalatoria dupa care urmeaza palnia de intrare in tunel.


In aceasta poza avem prezentata linia 7 a halei subterane


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:06 
In aceasta poza avem o privire de ansamblu asupra liniilor 1-6 din dreptul liniei 7. Acele tevi rosii sunt parte a sistemului de stingere a incendiilor in caz ca se petrece ceva. In permanenta din unele tevi curge apa pe podeaua depoului care se varsa in canalizare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:10 
O privire mai de ansamblu. Pe linia 6 in dreapta imaginii se afla garata garnitura 1007-2007 Bujorul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:13 
Aici o vedere deasupra liniei moarte unde nu sunt garate trenuri ci...BOGHIURI...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:15 
In aceasta poza este prezentat vinciul cu care se ridica carcasele vagoanelor de pe boghiuri, acestea ramanand libere si putand fi efectuate lucrari asupra lor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:19 
In aceasta imagine avem prezentat un vagon de interventie din depou. Acesta era echipat cu aparatura si echipamente pentru orice fel de situatie intalnita si era pregatit in orice moment sa raspunda vreunei alarme. Vagonul continea chiar si brate care puteau repune pe sine trenurile deraiate.

Vagonul era cuplat la locomotiva LDH 45-364


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:22 
In aceasta poza avem prezenta spalatoria. Aici alimentarea trenurilor se face tot pe catenara dar acest segment de catenara se poate desprinde, astfel incat in momentul spalarii trenurilor pt evitarea accidentelor se demonteaza catenara de deasupra spalatoriei.

Dupa spalatorie trenurile intra in palnie apoi in tunel spre statia IMGB


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:23 
Locomotiva LDH 45-364 legata la vagonul CF de interventie metrou.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:29 
O piesa unicata ce aparea la un moment dat intr-o poza foarte mica prin depoul Industriilor langa linia vagoanelor IVA de interventie de acolo. Un proiect de modernizare ulterior anului 1990 deoarece pe rama era vopsit logo-ul METROREX, companie care nu exista inainte de 1990. Mai multe detalii despre rama in posturile viitoare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:35 
Acest proiect de modernizare ca si toate celelalte de altfel a fost sortit esecului din cauze care depind mai mult sau mai putin de vagonul in sine. Din acest model exista doar 2 rame, ambele garate in IMGB in zona parcului rece in categoria trenurilor aflate in conservare. Aceste rame erau pline de praf (aspect minor dar despre care vom vorbi ceva mai tarziu), descompletate la interior chiar si pana la ultimul scaun.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:39 
Ce este atat de special la aceste 2 rame IVA?
Cea mai mare deosebire fata de celelalte este ca aceste 2 rame sunt dotate cu motoare actionate in Curent Alternativ cu invertor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:50 
3 alte bijuterii IVA sunt adapostite in depoul IMGB tot in zona de conservare.
3 rame albastre... bluedream iva imi place sa le numesc...deviind putin de la subiect va spun ca in momentul cand m-am apropiat de ele m-a cuprins un sentiment ciudat uitandu-ma la ele...erau pur si simplu...perfecte..tabla era nevalurita, fara nici cea mai mica urma de rugina...m-am uitat in zona boghiurilor, sub usi, la cuple si la multe alte lucruri si in afara de 2-3 panze de paianjen nu am gasit altceva..alt aspect la care m-am uitat este etanseitatea asigurata de garniturile usilor si am observat ca cel putin in partea de jos nu apareau spatii intre carcasa si usa. in fine...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:55 
Niste poze vechi luate de pe net...cu o rama albastra...212 era


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:01 
Iar in acea zi ce-am vazut m-a lasat socat...rama 212...si nu asa cum ati vazut-o voi mai devreme...ci 90% curata de grafitti...oare revopsita??uitati-va la faruri..sunt curatate...mai devreme va zisesem ceva de praful de pe rama aceea ce statea pe linia de langa ea...ei bine..pe aceste trenuri albastre era destul de putin praf pe cat ar fi trebuit sa fie..de fapt veti vedea in pozele urmatoare si faceti voi o comparatie intre cele 2 trenuri..


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:06 
ei bine acolo era 212-le...si era asa frumoasa..pacat ca era sigilata in dreptul tuturor usilor..mai putin una..cea dintre vagoane..asa ca am intrat acolo. si uite-ma pentru prima oara in viata mea intr-o rama albastra. Interiorul...simplu si curat..tot aceleasi scaune rosii, o mocheta originala dar neatinsa de uzura...o vopsea parca mai ieri data in interior, iar pe jos..surpriza captatoarele de la boghiuri.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:12 
Dar ce se vede in poza de interior?? usa de la cabina era deschisa?? nu pot rezista...

Oh, Doamne!!unde sunt manetele? ce cauta display-ul acela pe bord?
Insotitorul mi-a spus..."din bordul asteia lipseste doar instalatia de microfon..in rest e completa"

Apoi am intrebat:
Asta a prins revolutia in starea in care e acum?
iar raspunsul sec a venit...
"-DA..."

Va las poza...sa va uitati si voi..eu am ramas fara cuvinte cand m-am vazut acolo...ce movia...rame albastre...uitati-va si voi...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:17 
Ahh nu se poate...as fi stat acolo toata ziua...dar mai aveam de vazut...si chiar dupa ce am plecat...obiectivul aparatului meu a vrut sa mai pozeze inca o data...si inca o data...si inca o data...un vis albastru sortit esecului din start... :cry: :cry: :cry:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:23 
Si tot pozand..un mecanic mi-a spus sa nu mai pozez pereti si sa ma duc cu el sa-mi arate el ce-i de pozat...ma duce si ma urca sus pe LDH 45-345...imi deschide usile capotei si imi spune..
"uite aici de pozat sa vada lumea ce am eu...motoare americane...caterpilar"

deci...la insistenta dumnealui si impartasindu-i placerea...inima ldh-ului 45-345 modernizat de ALSTOM


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:26 
Asa cum se cuvine...vom prezenta si locomotiva a carei inimi am studiat-o...

cu riscul de a ma repeta...va prezint.. LDH 45-345


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:31 
O alta locomotiva...

LDH MM 001

Mi s-a spus ca acel MM inseamna de fapt "Modificat Metrou" iar particularitatea este cabina coborata...astfel ca denumirea ar fi asa

LDH Modificat Metrou 001

Sa il vedem:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:34 
Aici avem pozata doua dintre cele 4 drezine...si acestea nu mai sunt in functiune...din depou nu se putea poza...ca de...alta sectie...nu stiu multe despre ele...doar ca scrie M2 pe ele...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:39 
Si acu fuga acasa prin iesirea de la IMGB...se racea grisuletul...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:43 
Cam asta e tot...daca nu v-am plictisit va astept cu pareri, intrebari, comentarii. In acest topic am vrut doar sa arat aspecte si generalitati ale depoului IMGB precum si piese unicat sau foarte rare de material rulant.

Astept posturile voastre!

Al vostru freyutz!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 01:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Impresionanta prezentare. Prima reactie a fost s-o aseman cu "o calatorie spre centrul Pamantului", plina de surprize... Dar vad ca este totodata si o calatorie in timp... Zone in care timpul s-a oprit in loc... Un rar privilegiu.

Ciudate lucruri mai poti gasi in burta pamantului!
Drezinele erau pentru vreun plan de "salvare" gen Casa Poporului >> Izvor >> Unirii >> Aviatorilor >> Primaverii, sau sunt pur si simplu unele banale? Se stie cand sunt fabricate?

IVA albastre au fost vreodata scoase in traseu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 07:25 
Despre drezine v-am zis..la momentul actual nu stiu nimic concret si sigur.

Despre ramele albastre mi-au zis cei de acolo ca periodic sunt tractate de un ldh si scoase la niste manevre, apoi bagate inapoi. de aceea unitatile nu sunt nici cuplate intre ele ci se afla la o distanta de cca 10-20 cm.

Referitor la ce-ai zis tu de surprize, la capitolul IVA erau si mai multe avand in vedere ca in depou erau 18 rame IVA.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 16:40 
Offline

Joined: Sun 21 Oct 2007 16:08
Posts: 4
Frey,este foarte interesant bordul Ivei albastre,
Ce bine ar fi daca le-ar baga pe alea albastre,ar fi excelent!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 17:49 
Felicitari Freyutz pentru fotoreportaj!
Nu as fi crezut ca maruntaiele acestui depou pot ascunde atatea minunatii. Ai intrebat mecanicii daca sunt totusi sanse sa mai vedem albastrelele pe M3-ul din viitorul apropiat (Industriilor - Linia de centura)?


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group