TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 14:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:21 
Azi 19.11.2008 cu ocazia Zilei Metroului a fost inaugurat tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura. Voi face o scurta sesiune foto cu actiunile desfasurate azi, pe scurt s-au desfasurat urmatoarele
- intalnirea dintre presa si oficialitati la Gara de Nord
- vizitarea centrului de control al metroului din Piata Unirii 1
- inaugurarea si prezentarea noului tronson

De la Gara de Nord pana in piata unirii la dispeceratul centram s-a mers cu un tren de traseu, fara nimic organizat, ce cred ca a fost planificat este ca trenul in care ne-am urcat a venit la 1 minut dupa cel din fata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:26 
Din acest dispecerat central se monitorizeaza si vizualizeaza in timp real toata activitatea din reteaua de metrou. Tot aici se pot vedea si toate camerele video din retea.

Cu ocazia asta am vazut dupa cateva luni bune (de prin august) si o IVA pe M1. Desi mi s-a spus ca mai scapa cate una nu am mai vazut pana acum.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:35 
Ajungem si pe noua magistrala in statia Nicolae Grigorescu 2. Aici schema de culori este portocaliu-verde. Statia are o singura linie. De asemenea statiile sunt dotate cu ecrane LCD pe care apar informatii despre circulatia trenurilor, nu acele reclame infecte de pe restul magistralelor. Oricum acest sistem va fi extins doar pe tot M3 care din spusele celor de acolo va fi cea mai moderna din retea (aici vor circula si trenuri dotate cu AC in salon). Avem si un nou model de taxator pentru cartele.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:40 
Din nou poze cu statia Nicolae Grigorescu 2, sunt prezente tot modelele vechi de ceas. :shock: .Observati si trenul cu care ne-am plimbat. Se va circula intre NG2 - Linia de Centura cel putin pana in vara cand vin trenurile noi si se monteaza sistemele de control si intre Eroilor si Industriilor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:41 
Nicolae Grigorescu 2


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:49 
Mergem intai pana la Linia de Centura apoi ne vom intoarce in Policolor si 1 Decembrie. Vedem si "capatul" :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:50 
Linia de Centura
Statia, panouri de informare, cassa :P


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:52 
Linia de Centura
Tunelul de acces, diverse, trenul cu care ne-am plimbat


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:57 
Policolor
Statie colorata, dar cu tavanul negru :shock:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:59 
Policolor
In toate statiile sunt calculatoare de informare cu touchscreen unde se pot vedea diverse informatii si programul trenurilor. Si alte cateva poze cu statia Policolor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 21:15 
In final statia 1 Decembrie 1918 aici se circula pe un singur fir din cauza unor probleme necunoscute mie deocamdata. Se vede in poza cu gardul tunelul blocat, in spatele gardului fiind acea Dacie :P


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 21:17 
1 Decembrie 1918
Aici a fost si un speech al oficialilor si o mica pauza de sampanie :P


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 21:18 
In statia 1 decembrie care a fost si ultima vizitata astazi s-a stat mai mult deoarece in statie Ministrul Transporturilor a tinut un discurs apoi s-a organizat un dineu cu ocazia implinirii a 29 de ani de exploatare a metroului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 21:19 
1 Decembrie 1918
Si ultimele poze de la mine. Pe tot tronsonul NG2-Linia de centura sunt montate toate sistemele necesare pentru trenurile Bombardier. In final un tren a circulat intre 1 Decembrie 1918 si NG2 pentru a duce toti invitatii la M1.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 21:24 
Astazi a fost o zi foarte speciala si toata lumea a fost deschisa. La inceput eu si Andrei am primit o mapa ce contine un raport de activitate pe care il voi atasa mai tarziu scanat, o cartela de metrou de colectie, un pliant despre noul tronson + birotica Metrorex. Cartela am taxat-o bineinteles in statiile NG2 si LDC desi intrarea era libera. Mai tarziu primiti si filmuletele precum si o alta serie de poze din dispeceratul central.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 22:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
In sfarsit, niste statii de metrou in Bucuresti cu afisare a informatiilor clara, simpla si cu o grafica a zilelor noastre. Felicitari!

Daca cineva ar fi spus acum 20 de ani ca abia in noiembrie 2008 va fi gata acest tronson, si doar pe un fir, si doar in sistem naveta la NG, probabil ar fi fost calificat ori nebun, ori dusman al poporului. Intre timp a decazut din pacate, sau din fericire [pentru plamanii riveranilor], si zona industriala pentru care s-a facut toata aceasta osteneala. Poate in viitor sa apara alte obiective care sa atraga calatorii spre intrarea in satul Catelu (in afara de cimitirul pentru animale de companie din apropiere, care se potriveste la fix cu numele localitatii).

E impresionant, daca te gandesti ca, probabil multi dintre oamenii care au inceput lucrarile la tronson sunt azi la pensie sau dincolo. Nu stiu cat mai impresioneaza pe generatia tanara de astazi deschiderea unui tronson de metrou in Bucuresti, care a fost construit cu viteza medie de 6,6 cm pe zi (de acelasi ordin de marime cu viteza de crestere a unor plante tropicale), dar mi-ar place sa cred ca mai sunt si oameni care realizeaza sensul efortului si admira asemenea lucrari - mult mai dificile si mai complicate decat par la prima vedere.

Sa speram ca innoirea imaginii M, constatata cu ocazia acestei inaugurari, va continua si pe restul retelei si ca nu va mai fi necesara trecerea altei generatii pentru a vedea si urmatoarea magistrala noua.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 22:46 
Candva (sa fie acum vreo 2-3 ani...) se vehicula ideea unei autogari corespunzatoare statiei "Linia de centura" de unde sa plece toti dubagiii pe rutele inspre est (Moldova, Baragan, Litoral...) ca sa ii scoata, astfel, din Bucuresti. Solutie adoptata deja in Madrid, unde cel putin una dintre autogarile mari se afla practic total in afara orasului, dar are statie de metrou in care intri direct de pe peron. De s'ar si face asa ceva, ar fi exceptional... :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 22:52 
Acolo trebuie facuta si o parcare in sistem P+R pentru a le permite celor care vin in Bucuresti sa mearga mai departe cu metroul, si sa aiba unde sa-si lase masina.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 23:10 
Reteaua din zona statiei este foarte complexa chiar si incepe cu mult inaintea statiei. Este dotata si cu foarte multe separatoare de retea.

Motivul pentru care se circula doar pe un singur fir este ca legatura dintre NG si 1 Decembrie nu este functionala. Deasemenea din cauza ca X-ul este intre 1 decembrie si Policolor statia 1 Decembrie are liniile inversate fata de restul statiilor si se circula/se va circula pe firul din stanga(lucru nou in reteaua de metrou) astfel incat trenul care va veni dinspre Industriilor va sosi la 1 Decembrie pe firul din stanga pe sensul de mers, va iesi din statie apoi va trece peste macaze si va ajunge pe firul din dreapta unde va pleca spre Policolor. Este putin mai intortocheata circulatia acolo ca de altfel si in zona statiei LDC unde firul ce ajunge in statie trece peste 2 macaze in abatere, remizele fiind pe drept...

Deasemenea ce am mai observat deosebit la infrastructura este sina a 3-a care nu este prinsa de podea in tunel ci stalpii de sustinere sunt prinsi in dalele inelare. Semnalizarea este cea care se monteaza pe M1, semnale cu 4 focuri dar momentan se circula numai la culoare verde. Tunelurile momentan nu sunt ticsite de fire, intre NG2 si 1Decembrie avem o linie pentru utilaje, pe parcursul tunelurilor exista spatii de ventilatie intre fire foarte mari, tunelul este luminat integral.

Cam acestea sunt noutatile...intrebari are cineva? :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 23:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 270
Location: Bucuresti 4, Berceni
:idea: Nu mai bine s-ar circula pe stanga integrala, sa se evite trecerea de pe un fir pe altul la nivel, pentru a se evita conflictele? Mai ales cand o sa fie data in folosinta linia Industriilor - LdC. :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 11:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 270
Location: Bucuresti 4, Berceni
LE: de fapt, dupa cum arata pozitionarea camerelor pe peroane si a monitoarelor de la capetele statiilor precum si a iluminatului de urgenta din tunel chiar se va circula pe stanga pe intreaga linie (inclusiv Policolor)

Dupa o inspectie scurta:
-cam multe curbe pentru o linie care circula pe sub un bulevard drept
-ora de plecare a urmatorului tren care se afiseaza nu are legatura cu ce se intampla in teren, e un orar fix, acelsi care apare si pe info-ecranele din statii
-la NG2 si LdC nu se afiseaza ora de plecare a urmatorului tren; ca orice sistem nou are probleme la inceput
-M1 intre NG si Dristor este acum total depasita de situatie la orele de varf


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 12:09 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 51
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
Deci trec 20 de ani si tronsonul tot nu este complet, ci doar partial functional. Un alt lucru fara cap e ca se cheama tot M3, ca si Eroilor-Industrilor, cand puteau sa-l numeasca M3b, pentru a evita confuziile pana la intregirea liniei care cine stie cand va avea loc.
Oricum, sunt foarte curios cati pasageri va avea linia intre statille 1 Decembrie si Linia de Centura, ca nici tramvaiele nu erau pline pe acea portiune. Acuma nu stiu daca am vazut bine, dar voi si la inaugurarea lui Ludovic Orban v-ati plimbat cu un IVA plin de grafiti?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 12:40 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 147
Location: Bucuresti
e de rewmarcat ca si la inaugurare au "reusit" sa foloseasca un tren plin de grafitti....
altfel, pina nu se va circula pe intreg tronsonul Industriilor LDC, nu cred ca vor fi prea multi calatori pentru sectorul NG2-LDC
Pe linga acest aspect, un altul care ar face ca aceatsa linie sa devina atractiva ar fi constructia unei P+R la LDC si a unei autogari pentru cursele inerurbane sau suburbane.

Ar mai fi de neinteles nouile aparate de taxare, vad ca Metrorex, in loc sa incerce sa se integreze total cu RATB pentru sistemul tarifar (un singur tip de abonament pe acelasi card, nu struto camila de acum, cind de fapt trebuie sa iei abonamente separate , fara nici un fel de reducere sau avantaj), vad ca se ambitioneaza sa investeasca niste bani aiurea, doar de dragul de a finanta probabil anumite firme, fara sa se preocupe de fapt de atragerea de noi calatori (aceeasi viziune tembela e prezenta si la Ministerul Transporturilor si la Primarie din pacate, care nici acum nu sint i stare sa ofere un sistem de taxare comun si sa gestioneze in mod unic transportul din Bucuresti


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 12:43 
Offline

Joined: Wed 04 Jan 2006 14:42
Posts: 3
Location: Bucuresti
Salut,
In dimineata asta statia de tramvai de la 1 Decembrie era aproape goala.
Tota lumea a dat buzna la metrou,dar era cam debusolata,nu stia la ce peron sa astepte.O chestie funny a fost ca am intrat gratis :shock: desi imi cumparasem cartela.
Din ce mi-am dat seama este o singura rama ce face naveta NG2 - LDC.
In legatura cu stati Policolor eu cred ca va fi folosita de cei ce lucreaza la fabrica cu acelasi nume,de cei de la fabrica de medicamente,mai este o cladire de birouri in zona HBC,si in viitor de clientii celor 2 supermarketuri
ce se vor construii acolo.
"Linia de centura" va deservi angajatii depozitelor de materiale de constructii din apropiere (inclusiv cele aflate pe ,,Drumul intre Tarlale") si cine stie poate viitoarea autogara.
Pana la urma stie cineva ce probleme sunt cu firul de la NG la Dec.?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 13:21 
icsilviu wrote:
Acuma nu stiu daca am vazut bine, dar voi si la inaugurarea lui Ludovic Orban v-ati plimbat cu un IVA plin de grafiti?


Erau chiar 2 IVA pline de grafitti :twisted: Si da, cu alea ne-am plimbat.
Oricum dupa rezolvarea automatizarilor si problemelor se va circula pe intreg traseul iar din ce am aflat de la cei de acolo pe aceasta magistrala va intra un nou lot de BM se pare ca sunt dotate si cu aer conditionat :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 13:32 
Sa vedem si statia Linia de Centura aflata chiar in zona rondului de iesire pe A2.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 21:44 
Un mic filmulet de prezentare filmat in cabina din spate a trenului. Observati cata lumina este in tunel. (Faza lunga era si ea aprinsa dar se stie ca la IVA nu bate foarte mult)

http://www.youtube.com/watch?v=HpVyep2jdO8


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 08:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
Inca un aspect senzational il rep.faptul ca numarul de scaune este excesiv de mare (aproximativ 20 in fiecare statie :lol: :lol: :lol: )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 09:02 
Asta nu este rau. Oricum si scaunele sunt destul de mari, confortabile. Nu ca cele de pe M4 care sunt minuscule.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Nov 2008 09:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
Mie mi se pare cam aiurea sa stai sa te uiti la statie si sa vezi in mijloc niste scaune aruncate aiurea :)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group