TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 14:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 210 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 10:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Ultimele..


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 19:53 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Eu tot nu inteleg ce este cu statia asta Valea Ialomitei. Vad ca este o statie normala, cu 2 peroane, lipita de depou. Aveam impresia ca depoul o sa fie dincolo de str Valea Oltului, in zona cartierului Brancusi


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 21:45 
Vad ca depoul are numai 5 linii ! Si pe o linie nu cred ca incap 2 trenuri, deci depoul va fi numai pentru 5 trenuri ? Celalalte trenuri pe unde or sta ? Si mai am o intrebare, s-a mai discutat pe forum dar nu s-a ajuns la nici o concluzie. M 5 pe unde va fi legata de restul magistralelor ? Oricum un depou ptr 5 garnituri mi se pare stupid de mic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 00:49 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Legatura M5 cu celelalte magistrale va fi la Eroilor si la Granitul. "Depoul" ala se vrea poate un fel de spatiu de garare ca la Dristor 2. In loc sa gaseasca un spatiu adecvat, inghesuie totul sub o strada, marginita de blocuri. Era loc destul dincolo de str Valea Oltului. De la Valea Ialomitei e posibila prelungirea liniei spre A1?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 08:26 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
In mod sigur o legatura va fi la Eroilor, posibil in acel ciot dinspre Izvor. Asa cum o arata planul, este prevazut un ciot la intrarea in Eroilor2, mai mult ca sigur locul de desprindere al racordului. Desi ar fi trebuit sa se vada si racordul pe plan, ca doar nu il vor executa ulterior.
Ar fi interesant si logic sa existe o legatura si la intersectia cu M2, dar nu stiu daca se va face, avand in vedere ca la constructia M2 nu a fost prevazut niciun ciot, ceea ce ma face sa cred ca M5 nu era in plan la constructia M2 (asa cum era M4 de exemplu, dovada fiind ciotul de la Eroii Revolutiei).
Cat despre prelungire, ar fi dificil avand in vedere constructia cartierului Brancusi. Oricum spre A1 era prevazuta prelungirea M3 cu 2 statii, Preciziei si Carrefour Militari. Intre timp prima denumire a fost adjudecata pentru Industriilor.. :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 12:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 206
Location: Bucuresti
Din cate vad M5-ul va avea 2 statii terminal, Valea Ialomitei si Raul Doamnei. Nu cumva trenul dinspre Eroilor spre Raul Doamnei va rebrusa la Valea Ialomitei? Sau tunelul se va ramifica si vom avea trenuri alternative catre fiecare din aceste 2 statii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 13:18 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
In niciun caz trenul spre Raul Doamnei nu va rebrusa la Valea Ialomitei. Din cate se pare M5 va avea intr-adevar 2 capete. Eu inteleg ca tunelul va fi dublu, nu simplu ca intre Republica si Pantelimon, deci Valea Ialomitei va fi o statie normala.
Eu nu inteleg aceasta solutie. Nu era mai simplu sa se faca o statie pe bucla chiar in apropierea strazii Valea Ialomitei si o galerie care sa duca la depou ? Nu este asa mare distanta de la statia Valea Ialomitei pana la bucla, deci calatorii puteau merge lejer pe jos. In plus ramanea mai mult spatiu pentru depou (depoul intinzandu-se si in spatiul rezervat acum statiei V. Ialomitei)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 14:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Statia Valea Ialomitei este momentan inutila. si nici planuri de viitor nu cred ca va avea in extinderea catre linia de centura din acea zona.
Nu inteleg logica, dar cred ca ma depaseste. Poate doar daca romancierilor va avea 3 peroane si o singura garnitura naveta intre romancierilor si Valea Ialomitei, insa nici asa nu se justifica. De existenta unui depou acolo, nu comentez. Este alegerea lor, cu toate ca zone mai sunt destule si la o adica se putea construi si spre ghencea un depou, chiar mai mare...
Chiar ar fi inreresant de vazut explicatia pt acea statie ...iesita din logica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 20:18 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Poate cativa oameni "sarmani" de prin cartierul Brancusi din cei care n-au avut bani sa-si cumpere un apartament si stau acolo cu chirie, dar in fata blocului au X5, au cerut sa aiba si ei statie in apropiere. :D .
Lasand gluma, desi planurile statiei Romancierilor nu au "transpirat" pana acum nu cred ca va avea 3 linii. Din ce scrie in textul pe care l-am atasat mai sus este vorba de un tunel cale dubla, deci nu cred ca va fi sistem naveta precum este pe relatia Republica-Pantelimon. Acolo eu in exprim inca o data parerea ca nu trebuia sa fie statie de calatori ci doar un tunel catre depou, dar cineva a insistat si a iesit improvizatia de acum.
La Romancierilor se vorbeste de o supratraversare, se asteapta construirea tunelului intre Brancusi (inca o data, de ce s-o fi chemand asa ?) si Romancierilor si abia apoi se va construi tunelul intre Valea Ialomitei si Romancierilor. Va fi ceva in genul jonctiunii M1-M3 dintre NG si Dristor daca inteleg eu bine.
Spre Ghencea depoul putea fi doar in zona stadionului Steaua, dar inteleg ca s-a renuntat la metrou pe acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Feb 2010 23:23 
Statia Valea Ialomitei este chiar esentiala, avand in vedere ca M 5 nu va ajunge la Ghencea in secolul acesta. Totusi oamenii s-au gandit ca poate, poate se intampla minunea. Exact asa s-a intamplat si cu Inelara Sud si statia Crangasi. Asa ca vor lasa niste cioturi spre Brancusi (vezi schema). Asadar tronsonul Romancierilor - Valea Ialomitei este strans legat si de cioturile spre Brancusi. Asta este toata explicatia cu pasajele gasite de Sab. Va fi ceva gen "Eroilor" dupa logica mea, dar o statie "normala" gen 1 Mai.( la Romancierilor) Si la 1 Mai este posibil sa avem o intersectie de magistrale si o statie normala. Cat priveste ciotul de la Eroii Revolutiei nu cred ca s-au gandit la un M 4 "lung" Laminorului - Giurgiului, ci pur si simplu la o naveta strict pe Giurgiului, cu statie distincta Eroii Revolutiei 2.
Tot nu am inteles cate trenuri de metrou standard de 6 vagoane vor fi garate in depou. In schita de la pagina anterioara rezulta cinci trenuri. Si restul ?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Feb 2010 20:58 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Probabil ca unele rame vor mai stationa si in statii peste noapte, poate si in alte depouri, cine stie ? Cateva rame vor stationa si sub parcul de la Opera, pentru ca se va realiza si subtraversarea Dambovitei in prima faza.
Nu prea inteleg de ce este asa esentiala statia Valea Ialomitei (nu depoul). Este adevarat ca M5 nu va ajunge in Ghencea, dar totusi tronsonul spre Raul Doamnei (deci inclusiv statia Brancusi) se va construi in prima etapa, asa ca de ce sa lase cioturi ? Eu inteleg ca intai se va construi tunelul pe tronsonul Brancusi-Romancierilor, iar pe sensul spre Romanicierilor tunelul va avea pereti dublati. Abia dupa aceea se va construi sensul Valea Ialomitei-Brancusi care va trece pe deasupra celuilalt tunel. Totusi ceea ce este ciudat este ca scrie "tunelul pe care galeria trebuie sa-l supratraverseze", nu "tunelurile", ori sensul Valea Ialomitei- Romancierilor se intersecteaza cu ambele tuneluri are tronsonului Romancierilor- Brancusi. Si inteleg ca este vorba de tunel inelar acolo, nu de unul rectangular.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 00:16 
N-am prea auzit de rame care sa stationeze noaptea pe linie curenta in statie, nici macar pentru mareata magistrala M 4. Cat priveste M 5 eu am inteles foarte clar ca magistrala se va limita la traseul Eroilor... Romancierilor - Valea Ialomitei. Nu stiu de unde ati dedus voi ca se vor mai face si statiile Brancusi si Raul Doamnei.
Si apropo de statia Eroilor (M 5). Ma alatur mirarii userului Sab, oare de ce nu este figurat si tunelul de legatura Eroilor (M 1) / Eroilor( M 5) ? Sau nu au de gand sa interconecteze magistralele la Eroilor, sau tunelul este deja facut din 1979.
Iar alte depouri eu nu vad. Un depou cu doar 5 linii este total insuficient


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 08:35 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Nu, prima etapa din cate a aparut in anunturi este Raul Doamnei- Hasdeu(Opera) (asa scrie , nu stiu de ce s-a ales denumirea de Hasdeu), cu derivatia Romancierilor- Valea Ialomitei. Sunt 2 tronsoane distincte scoase la licitatie si se va merge pana la Raul Doamnei, nu degeaba au aparut si planurile statiilor.
In mod sigur asa cum arata numele tronsonului1 Raul Doamnei-Hasdeu(Opera) trec putin si de Eroilor2. In unele locuri apare denumirea de PS Opera, deci se ajunge si prin zona parcului, cu subtraversarea Dambovitei.
Cu tunelul de legatura de la Eroilor2, m-am gandit si s-ar putea sa fie sub corespondenta care vor sa o faca intre Eroilor1 ( vestibului dinspre Opera) si Eroilor2. Se vorbea la un momentdat si de o legatura directa cu peronul central de la Eroilor1. Deci linia ar putea sa mearga paralel cu statia Eroilor2 si sa aiba o curba stransa prin actuala parte nefolosita a statiei Eroilor1 (poate s-au gandit sa faca ceva si cu ea...)
In aceasta varianta nu imi explic ce mai este cu acel ciot pe care l-am subliniat mai sus.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 11:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
poate nu am vazut eu bine...
Vedeti datele mai jos. Inteleg ca in plan mai este si o remiza la ghencea(?), dar vad ca nu este in acest anunt de licitatie...
Am adunat ceva date ce par interesante.....
Va recomand o parcurgere integrala a documentului din link

***************************************************************
1. LOT L1.1 Statia Raul Doamnei
PS Opera structura de rezistenta
2. LOT L1.2 Romancierilor - statiaValea Ialomitei inclusiv depou si galerie de legatura
structura de rezistenta
deci teoretic metroul este intre raul doamnei brancusi-romancierilor--x--opera, cu "apendicul" valea ialomitei-romancierilor.
*********************************************************************
http://www.metrorex.ro/achizitii.html#anintentie
************************************************

II. 1.4. Durata de îndeplinire a contractului:
1. LOT L1.1 Statia Raul Doamnei
PS Opera structura de rezistenta - 30 luni (de la
ordinul de începere al contractului) + 60 luni perioada de garan ie acordat lucr rilor
executate .
2. LOT L1.2 Romancierilor - statiaValea Ialomitei inclusiv depou si galerie de legatura
structura de rezistenta - 30 luni (de la ordinul de începere al contractului) + 60 luni perioada de
garan ie acordat lucr rilor executate

***************************************************************
. LOT L1.1 – Statia Raul Doamnei – PS Opera – structura de rezistenta
) CANTITATE ÅžI DOMENIU:
Lungime totala – 6223 m ; Numar statii – 9 ; lungime
statii – 1372 m ; lungime galerii (fir dublu) – 823 m ; lungime tunele ( fir simplu ) – 8056 m
Monedă: RON
920.000.000


LOT L1.2– Romancierilor - statiaValea Ialomitei inclusiv depou si galerie de legatura –
structura de rezistenta:
) CANTITATE ÅžI DOMENIU:
Lungime totala – 1005m ; Numar statii – 1 + 1 depou ;
lungime depou inclusiv statie – 300m ; lungime galerii (fir dublu) – 705m
Monedă: RON
246.000.000


***************************************************************************
TRASEUL TRONSONULUI DE METROU DRUMUL TABEREI
SI PROFIL (inclusiv Sectiunea Raul Doamnei Hasdeu ( Opera )
UNIVERSITATE IN PLAN
Traseul tronsonului de metrou Drumul Taberei Universitate avizat si aprobat cu 14 statii dintre care si
cele sus mentionate, are ca puncte de capat Pasajul Universitatii si statia Ghencea aflata in intersectia str.
Prelungirea Ghencea cu B-dul Brasov.
De la Universitate, traseul urmeaza Bulevardul Regina Elisabeta, Bulevardul Mihail Kogalniceanu pana
la Opera Romana, se inscrie prin parcul Operei, subtraverseaza raul Dambovita, parcul Eroilor, iar in
continuare Bulevardul Eroilor, Strada Prof.Dr. Dumitru Bagdasar, pe langa Academia Militara sub PASAJUL
RUTIER RAZOARE etapa I, subtraverseaza Soseaua Panduri, Strada Progresului, Str. Artera Noua
(prelungirea Bulevardului Drumul Taberei) si Strada Drumul Sarii.
In continuare, traseul este situat in ampriza Bulevardului Drumul Taberei, inclusiv pe bucla acestui
bulevard, pana pe Strada Raul Doamnei, continuand pe Strada Prelungirea Ghencea pana la intersectia cu
Strada Brasov unde este pozitionata statia si remiza Ghencea.


******************************************************************



2. DESCRIEREA FUNCTIONALA SI TEHNOLOGICA
2.1. ARHITECTURA
Sectiunea Raul Doamnei
statii:

Raul Doamnei
Brancusi
Romancierilor
Parc Drumul Taberei
Drumul Taberei 34
Favorit
Orizont
Academia Militara
Eroilor 2
Valea Ialomitei
Hasdeu a primului tronson al Magistralei 5 de metrou cuprinde urmatoarele
Statiile sunt dimensionate si dotate cu elemente tehnice in ideea ca Magistrala 5 este completa, adica de
la Drumul Taberei la Pantelimon. Astfel, inca de la inceput, vor fi construite toate accesele si vor fi dotate cu
toate escalatoarele si lifturile.
STATIA RAUL DOAMNEI
Amplasament
Statia de metrou Raul Doamnei se afla amplasata la intersectia Bulevardului Drumul Taberei cu strada
Raul Doamnei, dezvoltandu-se pe aceasta strada.
STATIA BRANCUSI
Amplasament
Statia BRANCUSI este amplasata in zona curbei Drumul Taberei, in vecinatatea strazii Targul Neamt si
a blocurilor TD1, TD3, TD5.
STATIA ROMANCIERILOR
Amplasament
Statia este amplasata de-a lungul b-dului Drumul Taberei, pe zona de carosabil aferenta sensului de
circulatie spre oras, intre str. Romancierilor si Cetatea Histria, in fata blocurilor de locuinte de la nr. 65, 70,
72 si 74.
32
PARC DRUMUL TABEREI
Amplasament
Statia de metrou Parc Drumul Taberei se afla amplasata cu un cap pe intersectia b-dul Drumului
Taberei la limita cu strada Brasov in imediata vecinatate a parcului Drumul Taberei.
Statia este amplasata in apropierea complexului de magazine Drumul Taberei si in apropierea liniei de
metrou usor nr. 41, facilitand preluarea calatorilor acestui mijloc de transport pe relatia Drumul Taberei
Centru.
STATIA DRUMUL TABEREI 34
Amplasament
Statia este amplasata de-a lungul b-dului Drumul Taberei, pe zona de carosabil aferenta sensului de
circulatie spre oras, intre str. Pravat si Obcina Mare, in fata blocurilor de locuinte de la nr. 31, 33 si 35.
STATIA FAVORIT
Amplasament
Statia este amplasata de-a lungul b-dului Drumul Taberei, pe zona de carosabil aferenta sensului de
circulatie dinspre oras, intre str.Sibiu si Poiana Sibiului, in fata blocurilor de locuinte de la nr. 20 si 22,
respectiv 17, 19 si 21.
STATIA ORIZONT
Amplasament
Statia Orizont este amplasata pe str. Drumul Taberei la intersectia cu bulevardul General Vasile Milea.
STATIA ACADEMIA MILITARA
Amplasament
Sta ia Academia Militara se desfasoara intre intersectia str. Prof. Dr. Bagdasar - soseaua Panduri - str.
Razoare, si soseaua Progresului, fiind amplasata partial sub intersectie si partial sub terenurile si constructiile
existente in prezent intre sos. Panduri si sos. Progresului.
Amplasamentul statiei este coordonat cu planul de dezvoltare urbana din zona (P.U.G.), respectiv cu
traseul unui viitor pasaj rutier, care urmeaza sa faca legatura directa intre str. Prof. Dr. Bagdasar si Bulevardul
Drumul Taberei. Statia este amplasata sub pasaj, in lungul acestuia, si se inscrie in latimea lui.
Deasemenea, statia este coordonata cu amplasamentul viitoarei gari C.F. subterane prevazuta in P.U.G.;
astfel, statia va fi traversata la nivelul planseului intermediar (vestibul cap X) de o galerie C.F., pentru care au
fost prevazute gabaritele necesare.
In zona se afl re ele edilitare de ap , canal, termoficare i electrice care vor trebui deviate pentru
executarea sta iei. Deasemenea vor fi afectate terenurile si unele constructii de la suprafata.
STATIA EROILOR 2
Amplasament
Zona in care este pozitionata statia de metrou este delimitata de urmatoarele artere de circulatie: Splaiul
Independentei, B-dul Eroilor Sanitari si B-dul Eroilor.
Amplasamentul statiei de metrou este pozitionat intr-o zona verde, sub care este pozitionata si statia
magistralei 1 de metrou .
Principalele fluxuri de calatori sunt rezultate din corespondenta cu statia de pe magistrala 1 de metrou,
din transportul in comun de suprafata si din relatia cu dotarile existente in zona urbanistica adiacenta.
Cele doua obiective sunt statii de metrou de corespondenta. Aceasta se va rezolva atat pentru calatorii
controlati , cat si pentru pietoni .
33
Complexul celor doua statii de metrou este completat cu un pasaj pietonal ce subtraverseaza b-dul
Eroilor, dotat si cu grupuri sanitare publice si cu spatii comerciale minimale.
Volumetria constructiei este rezultatul conditiilor impuse de subtraversarea statiei de metrou existente, a
tehnologiilor de executie propuse a fi utilizate si rezolvarii functiunilor publice tehnologice.
STATIA VALEA IALOMITEI
Amplasament
Statia Valea Ialomitei este parte componenta a Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei Pantelimon,
fiind o statie de capat invecinata cu statia Brancusi si Romancierilor, pozitionata pe breteaua ce pleaca
dinspre statia Romancierilor, continuand pe Str. Valea Ialomitei, ajungand la intersectia cu Str. Valea
Oltului.
Obiectul constructiei este situat in cartierul Drumul Taberei la intersectia a doua artere de circulatie Str.
Valea Ialomitei si Str. Valea Oltului (strada ce face legatura cu B-dul Timisoara si B-dul Prelungirea
Ghencea), desfasurandu-se la nivel subteran pe o distanta de cca. 200 m.



******************************************************************
Dispozitivul de cale ce se va monta in galeriile si tunelurile de metrou consta dintr-o cale de rulare dubla
si liniile a III-a ce se vor monta in statiile Favorit si Parc Drumul Taberei.
Pentru exploatarea tronsonului din M5, Drumul Taberei Universitate inclusiv sectiunea Raul
Doamnei Hasdeu, caracteristicile tehnice ale dispozitivului de linii propus asigura o viteza comerciala
de 36km/h la o capacitate de transport de 50000cal/h/sens si o frecventa de 90 .
Pentru punerea in functiune pe etape este prevazut un rebrusment in fata si la statia Eroilor (pentru etapa
I).


***************************************************************


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 12:24 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 70
Location: Bucuresti
sab wrote:
Cu tunelul de legatura de la Eroilor2, m-am gandit si s-ar putea sa fie sub corespondenta care vor sa o faca intre Eroilor1 ( vestibului dinspre Opera) si Eroilor2. Se vorbea la un momentdat si de o legatura directa cu peronul central de la Eroilor1. Deci linia ar putea sa mearga paralel cu statia Eroilor2 si sa aiba o curba stransa prin actuala parte nefolosita a statiei Eroilor1 (poate s-au gandit sa faca ceva si cu ea...)
In aceasta varianta nu imi explic ce mai este cu acel ciot pe care l-am subliniat mai sus.

Din acest document:
Quote:
Pe tronsonul I al Magistralei 5 sunt prevăzute patru interstaÅ£ii unde construcÅ£ia subterană a metroului(în afara staÅ£iilor de metrou) se realizează prin excavaÅ£ii de la suprafaÅ£ă.
In afara acestor interstaÅ£ii, prin excavaÅ£ii de la suprafaÅ£ă se va realiza ÅŸi remiza pentru ramele de metrou amplasată la capătul tronsonului după staÅ£ia Ghencea precum ÅŸi construcÅ£ia galeriei pentru breteaua de legătură dintre magistrala 1 ÅŸi magistrala 5, amplasată în capătul staÅ£iei Eroilor 2.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 18:03 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Ciotul de pe M5 se va lega cu ciotul - linie de utilaje de pe M1 (nu stiu cum or sa faca Cu spatiile tehnice de acolo, probabil ca le va ocoli).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 19:24 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Inseamna ca va fi asa...Este varianta cea mai logica. Totusi ar fi trebuit sa fie figurat pe planuri. INTREBARE.. Oare de ce or fi lasat acel ciot de pe M1 inca din 1979? Nu cred ca M5 era atunci in vreun plan...

@florin. Am parcurs si eu acel "document", textul postat mai sus referitor la Valea Ialomitei este de acolo. Din pacate, desi ar trebui sa fie un document care sa contina informatii clare, in realitate este o trista incropeala. Se vorbeste de depou in Ghencea intr-un loc, cand se cunoaste ca cel putin in aceasta etapa (daca nu definitiv) M5 nu va ajunge in Ghencea. In alte locuri se vorbeste de depou la Valea Ialomitei, deci cele doua informatii se bat cap in cap. Nu mai spun ca Valea Ialomitei nu apare intre cele 14 statii mentionate ca facand parte din traseul pana la Universitate, dar totusi se pare ca se va construi.
Intr-un alt loc apar referiri la modul cum se va circula pe Kogalniceanu cand primul tronson nu va depasi Opera :shock: , cu ample referiri la devierea circulatiei rutiere si a troilebuzelor care circula pe Kogalniceanu ( prin strada Stefan Furtuna..sic).
Iar cand se vorbeste de statiile de mare adancime in titlu sunt mentionate Eroilor2 si Academia Militara, iar textul se refera numai la Academia Militara ...
Probabil ca au modificat vechiul proiect, cand M5 in prima etapa era Ghencea-Universitate, dar au uitat sa scoata pasajele care nu mai sunt de actualitate.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 20:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Proiectul unei linii de metrou in Romania are foarte multe parti confidentiale sau secrete. Voi chiar vreti sa se spuna totul cu exactitate??? Haideti sa revenim la realitate. Nu pot dispare peste noapte obisnuintele de secretomanie practicate timp de 60 de ani. Mai e in plus si balbaiala specifica zilelor noastre, cand totul devine fluid si se schimba de la o zi la alta fara vreo ratiune aparenta.

Oricare ar fi explicatia, M5 a inceput cu stangul. Mira-m-as sa iasa ceva mai eficient decat reteaua deja existenta. Nu stiu de ce vrem noi romanii sa fim mereu originali. Toate capitalele europene si-au esalonat construirea metroului intr-un anumit mod, noi o facem invers. Peste tot se merge pe studiul real al traficului si satisfacerea nevoilor prioritare, la noi se merge pe obligarea clientilor de a se adapta la solutiile care le convin pe moment autoritatilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 20:24 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Macar traseul ar trebui sa fie foarte clar. Ori daca nici macar nu suntem siguri daca depoul este in Ghencea sau la Valea Ialomitei inseamna ca este o problema. Nu vorbim de o linie aflata eventual in dezbatere publica, ci de una scoasa deja la licitatie pentru executie, unde lucrurile ar trebui sa fie foarte clare, mai ales unde incepe si unde se termina.... :D. Este totusi o documentatie oficiala, pe site-ul institutiei Metrorex, nu ar trebui sa contina atatea "balbaieli".
La fel se intampla si cu linia pentru Otopeni. Semnam contractul de finantare, dar ne mai gandim daca linia pleaca de la GdN2 sau de la Pta Victoriei. Este un lucru esential sa stii traseul pentru a putea estima macar costul. Cine te finanteaza daca nu stie exact cat costa? Dupa parerea mea aceasta nu mai este secretomanie, ci poarta un singur nume : INCOMPETENTA. Asa ar trebui sa se numeasca Ministerul Transporturilor...Ministerul Incompetentei. Dovada ca in 20 ani nu s-a realizat niciun proiect major de infrastructura in Romania, iar la metrou inca ne chinuim sa finalizam ce s-a sapat inainte de 1989.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 20:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
sab wrote:
Nu vorbim de o linie aflata eventual in dezbatere publica, ci de una scoasa deja la licitatie pentru executie, unde lucrurile ar trebui sa fie foarte clare, mai ales unde incepe si unde se termina...
[...]
Asa ar trebui sa se numeasca Ministerul Transporturilor...Ministerul Incompetentei. Dovada ca in 20 ani nu s-a realizat niciun proiect major de infrastructura in Romania, iar la metrou inca ne chinuim sa finalizam ce s-a sapat inainte de 1989.

1. Lucrurile sunt probabil clare doar pentru ofertantul care se stie ca va castiga licitatia... Pentru restul - deruta.
2. De acord cu numele propus pentru minister, cu o completare insa: "Ministerul Incompetentei si Hotiei". Sa nu uitam de neculaiciuci si casuneni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:17 
Brancusi si Raul Doamnei sunt statii licitate " la plesneala". Daca se va face, desi nu sunt convins inca, vom avea un M 5 " scurtat" Eroilor - Valea Ialomitei, cu urmatoarele statii : Eroilor ( M 5) - Academia Militara - Favorit - Parc - Romancierilor - Valea Ialomitei. Cu un metrou la 10 - 14 minute, nici nu trebuie mai mult decat 7 - 8 metrouri in total.
Gata, am rezolvat si Dr. Taberei, sa se multumeasca si cu M 5 propus de mine.
Are cineva de gand sa ma contrazica ?
Daca se faceau statiile Brancusi si Raul Doamnei, statia de calatori Valea Ialomitei nu are sens.
E o pacaleala a lui Udriste la mijloc, o sa vedeti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
andrei_ciocan wrote:
cu urmatoarele statii : Eroilor ( M 5) - Academia Militara - Favorit - Parc - Romancierilor - Valea Ialomitei


Ai uitat de statiile Orizont si Dr. Taberei 34... practic, vor fi aceleasi statii pe care le are si autobuzul / troleibuzul. Autobuzul vine la 5 minute si nici nu trebuie sa iti rupi picioarele urcand si coborand scari. Sau stai, ca daca se baga metrou, se vor rari seminficativ mijloacele de suprafata, pentru ca la acea data se vor fi casat deja toate Dafurile, De Simoanele si Ikarusurile 415T si URACul ar risca sa ramana fara obiectul muncii (casari), deci situatia va trebui rezolvata cumva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:26 
Da, ai dreptate! Autobuzul vine la 5 minute si faci intr-un caz fericit de la Drumul Taberei 34 la Eroilor 30 de minute. Cu metroul vei face probabil vreo 10. Dar poti sa-ti rupi picioarele pe scari! :roll: E si asta un punct de vedere!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
10 minute + 10 minute in statie, plus timpul alocat coborarii si urcarii scarilor (deci inca vreo 5 minute). Asta daca vrei sa mergi spre centru, ca daca vrei sa mergi de la Orizont la Romanicierilor sau, mai bine, la P-ta. Sergiu Celibidache poti merge in 20 - 25 de minute PE JOS sau in vreo 5 (maxim 10 daca e coloana la semaforul de la P-ta. Sergiu Celibidache) minute cu autobuzul / troleibuzul.
Studiaza situatia de pe Cal. Grivitei, unde pentru relatia Clabucet - Gara de Nord lumea prefera troleul, chiar daca are cate zeci de statii are...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:36 
Orizont si Dr Taberi 34 sunt statii fantoma. Din 2 motive, amandoua de aceiasi importanta.
1) Proiectul in sine costa prea scump cu atatea statii.
2) Si ma rog frumos, unde puneti voi pe harta, concret, si nu un punct statiile astea doua spuse de mine mai sus ? O statie standard are 200 metri liniari in lungime, puneti-mi si mie pe harta statiile Orizont - Favorit - Dr Taberei 34. Statia Favorit conform schemelor care au circulat pe aici are un cap la intersectia celor 2 bulevarde de la Favorit si un cap spre Orizont. Pai de la Favorit daca adaugi 200 metri spre Orizont, unde mai puneti statia " Orizont" ? E un non sens
Quote:
Statiile sunt dimensionate si dotate cu elemente tehnice in ideea ca Magistrala 5 este completa, adica de
la Drumul Taberei la Pantelimon. Astfel, inca de la inceput, vor fi construite toate accesele si vor fi dotate cu toate escalatoarele si lifturile.

Voi ati inteles ce vrea sa spuna aici ? Adica daca M 5 se limiteaza la Eroilor, nu ar mai fi facut toate accesele si scarile rulante de la statia Favorit ? Ce legatura are una cu alta ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:47 
O statie are vreo 115-120m, nicidecum 200! Bombardierul are 112,6m.
Statia Orizont e denumita prost intrucat se afla pozitionata la intersectia cu Vasile Milea, unde oricum nu e asa mare trafic.

Dragos, arata-mi si mie pe cineva care de exemplu merge cu metroul de la P-ta Sudului la C-tin Brancoveanu.
Metroul este facut sa acopere distante mai mari, si mai ales sa ai mai departe legatura cu alte magistrale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
RobertC wrote:
Dragos, arata-mi si mie pe cineva care de exemplu merge cu metroul de la P-ta Sudului la C-tin Brancoveanu.
Metroul este facut sa acopere distante mai mari, si mai ales sa ai mai departe legatura cu alte magistrale.
Metroul din Bucuresti este folosit cu precadere pentru distante mari, pentru ca nu este user-friendly... La Viena multi circula o statie prin centru cu metroul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:53 
Ba o statie are 200 metri, nu 120. 120 metri are peronul dar statia are 200 metri. Numai in cazul unor statii " scurte" acestea sunt mai mici de 200 metri.
De exemplu statia Nicolae Grigorescu are mai mult de 200 metri intre cele 2 accese de la suprafata, de asemeni statia Universitatii, Aviatorilor, toate statiile de pe Splai a lui M 1, toate statiile din Militari, etc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:54 
Corect. Insa la Viena nu vezi sectoare asa lungi dublate de transport de suprafata! De multe ori, chiar nu ai alta alternativa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Feb 2010 22:54 
Ajungi la 200m, cand adaugi si vestibulele (care in proiect, se pare ca sunt in capetele statiilor), si toate scarile, pana la pucntele de acces, care se mai pot prelungi lejer 50m in afara extremitatii statiei. La Favorit - Orizont, o sa se ajunga la situatia ridicola in care, in 200m, vom avea iesirea de la Favorit estica, statia de autobuz (ca au declarat in proiect ca vor sa scoata troleele de acolo!), si apoi intrarea vestica in Orizont. Vedeti logica, cu microscopul electronic 8-| ...


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 210 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group