TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 12 Nov 2018 21:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 15:26 
Tronsonul Gara de Nord 2 - 1 Mai este deschis inca din 2000 iar daca totul va merge bine peste un an se va deschide si intre 1 Mai - Parc Bazilescu.
Deocamdata se lucreaza pentru traversarea celor 2 conducte de apa din zona Pod Constanta.

Pentru inceput cateva schite ale zonei Pod Constanta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 15:29 
Prima gaura unde se lucreaza.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 15:32 
Gaura de acces in zona lucrarilor care se afla chiar in zona unde se coboara in pasaj.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 15:35 
Parc Bazilescu, aici statia este finalizata, mai ramane sa o finiseze. In poze spatiul unde va fi liftul, acoperirea statiei si intrarea.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jul 2009 01:00 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
M4 se mai poate prelungi de la Laminorului pana in Straulesti (si mai departe, daca cerintele de dezvoltare din viitor o impun).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Jul 2009 10:28 
Sau sa faca dreapta pe la "2 Cocosi" dupa Straulesti si sa ajunga la aeroportul Baneasa - Otopeni. Desi nu acesta ar fi traseul ideal prin Bucuresti spre Otopeni


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Jul 2009 18:49 
Ritmul lucrărilor la magistrala 4 de metrou: 34 de centimetri pe zi

Lucrările de construcţie la magistrala care ar trebui să lege cartierul Bucureştii Noi de Gara de Nord au avansat cu 2,67 kilometri de tunel în 21 de ani. La un simplu calcul înseamnă că în fiecare zi s-a întaintat cu 34 de cm. Pentru finalizarea acestei linii ar mai fi nevoie de 50 de milioane de euro, bani care, însă, nu există.

Bucureştenii din cartierul Pajura mai au de aşteptat pentru a putea circula cu metroul, pentru că autorităţile nu au cele 50 de milioane de euro necesare finalizării lucrărilor la staţiile de metrou "Pajura" şi "Parc Bazilescu" de pe magistrala 4.

Începută în 1988, magistrala de metrou urma să lege cartierul Bucureştii Noi de Gara de Nord. Potrivit ziariştilor de la Gândul, tunelul între Gara de Nord şi întreprinderea Zarea s-a realizat într-un singur an. Revoluţia a determinat abandonarea lucrărilor la magistrala de metrou, care au fost reluate abia în 1997.

Trei ani mai târziu, a fost inaugurat tronsonul Gara de Nord - 1 Mai, cu un cost total de 90 milioane de euro. După o pauză de patru ani, muncitorii au revenit iar pe şantier, dar banii pentru lucrări, proveniţi dintr-un credit aprobat de Banca Europeană pentru Investiţii, nu au mai ajuns pentru finalizarea tronsonului. Prin urmare, în cei 21 de ani de când au începus să foreze tunelul, constructorii au reuşit performanţa să înainteze 2,67 kilometri. Adică, în medie, cu 34 de centimetri pe zi.

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat pentru Gândul că, dacă se va obţine finanţarea, prelungirea magistralei 4 de metrou ar putea fi realizată într-un an şi jumătate.

În ceea ce priveşte continuarea magistralei, către Laromet, staţie care nu există dar a fost rebotezată recent "Laminorului", nimeni nu mai crede că ar putea fi posibilă.

Antena 3

http://www.antena3.ro/stiri/romania/rit ... 75528.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 10:33 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 128
Cred ca se putea pune articolul din Gandul, nu prelucrarea de la A3 ;-)


http://www.gandul.info/news/2-67-kilome ... 27;4628033


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Sep 2009 18:48 
Metrorex contracteaza lucrari de 28,2 mil. lei pentru extinderea magistralei 4

Metrorex intententioneaza sa organizeze o licitatie publica pentru achizitia de servicii de lucrari pentru extinderea magistralei 4 pe portiunea 1 Mai - Bazilescu, contract estimat la 28,2 mil. lei (6,6 mil. euro).
Contractul ce urmeaza sa fie atribuit prevede lucrari de excavare de fundatii, lucrari de constructii de cai ferate, lucrari de constructii de rambleuri de cale ferata si lucrari hidraulice.

Aceste lucrari vor trebui efectuate in termen de 12 luni de la data adjudecarii contractului.

Bugetul pentru investitii de lucrari si modernizari al companiei a fost anul trecut de 324,7 mil. lei (83 mil. euro).

Metrorex estima la finele anului trecut ca va inregistra in 2009 o cifra de afaceri de 650 mil. lei (circa 166 mil. euro), in crestere cu 38%.

http://www.dailybusiness.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Nov 2009 19:30 
Am fost astazi in zona. Mi se pare mie sau lucrarea este trecuta in conservare ? Ma asteptam sa se lucreze la finisaje, cand colo au fost sau vor fi inchise accesele in statie. Stie cineva lucruri mai concrete ? Accesele in statii sunt nefinalizate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 00:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 145
Location: Bucuresti/Arad
Si pe NG2-Linia de centura gurile de acces au fost mult timp blocate, in timp ce lucrau. Una singura era deschisa, ce era cuprinsa in "organizarea de santier".
Posibil ca si aici sa se intample acelasi lucru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 02:17 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Pai parca ziceau ca au terminat tunelul da le mai trebuie nustiucate milioane pentru statii, bani pe care bineinteles ca nu ii mai au, tipic...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Jan 2010 15:41 
Sunt in masura sa va prezint schema de amplasament al statiei "Laminorului" varianta 1989. Amplasamentul statiei, schema triajului si locul triajului sunt date aproape certe. Oricum ce am prezentat aici este una din variantele cu cele mai mari sanse sa fie puse in aplicare. Precum se stie inainte de 1989 se faceau mai multe variante pentru acelasi proiect, asa se obisnuia. Nu stiu dupa ce criterii se alegeas varianta castigatoare. Erau inclusiv criterii politice.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Jan 2010 19:26 
andrei_ciocan wrote:
Sunt in masura sa va prezint schema de amplasament al statiei "Laminorului" varianta 1989. Amplasamentul statiei, schema triajului si locul triajului sunt date aproape certe. Oricum ce am prezentat aici este una din variantele cu cele mai mari sanse sa fie puse in aplicare. Precum se stie inainte de 1989 se faceau mai multe variante pentru acelasi proiect, asa se obisnuia. Nu stiu dupa ce criterii se alegeas varianta castigatoare. Erau inclusiv criterii politice.


Schema este asemenatoare cu cea de la Dristor 2 sau Linia de Centura (Anghel Saligny). Prefer aranjarea liniilor precum rebusarea trenului ca la Pipera.
Daca se va realiza schema respectiva un tren va bloca un fir de circulatie, (analizati schema liniilor de la Dristor 2).
In zona Laminorului trebuia creat un mic depou, gen Gara de Nord 1 pentru a gara trenurile in mini-depou. In curand se va deschide remiza de la Gara de Nord 2.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Jan 2010 21:04 
Care remiză de la GdN 2 ?
Oricum, ceea ce am prezentat eu este varianta 1989. Cand o sa ajunga la Laminorului, nu cred ca vor darama asa de multe case iar schema de rebrusment mi-e greu s-o anticipez. Mai ales ca spre anul 2100 - daca o mai fi de actualitate metroul atunci - vor sa duca metroul spre Mogosoaia / Buftea. Dar peste circa 90 de ani e foarte greu de anticipat evolutia oraselor in Romanaia !


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Jan 2010 14:43 
Tunelul de metrou sapat cu un utilaj de sapat tuneluri, deci nu cu un scut gen metroul bucurestean, revin cu un utilaj de sapat tuneluri poate trece pe sub fundatia unei constructii de aproximativ 50 metri inaltime ( Intercontinentalul) fara nici o problema, singura conditie fiind sa ramana un strat de pamant intre cele 2 constructii de 4,5 metri.( Intre talpa fundatiei si tunel). Asta este toata filozofia.
20 - 30 metri este mult ! Nici macar statia Unirii II nu are 20 metri adancime ! 20 metri inseamna un bloc P + 6 eteje, iar 30 metri inseamna un bloc P + 10 etaje. (aproximativ).
Ce am prezentat eu in schema reprezinta triajul absolut necesar pentru statia Laromet, in cazul in care statia ar fi fost cap de traseu. Adancimea tunelului la intrarea in parcul Bazilescu nu este mai mare de 5 metri deci nu se poate merge cu sapatul triajului pe sub pamant ( gen galerii de mina - ca la triajul "Republica"), triajul nu putea fi sapat decat in sapatura deschisa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Jan 2010 15:35 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
mrM wrote:
Dar de ce nu pot construi tunelul pe sub case, ţinând cont că e vorba de cădiri care au doar parter... iar dacă faci tunel la 20-30 m sub pământ nu cred că pică casa.

Problema cred ca este un pic mai complicata. Nu numai utilajul care sapa este important, ci si adancimea la care se afla tunelul, calitatea solului, precum si vibratiile produse in exploatare. Cum in Bucuresti cea mai mare parte a tunelurilor sunt sapate la mica adancime nu se pune problema vreunei subtraversari de cladire. S-a vrut si la GdN si s-a renuntat in final. Sau poate si mai graitor este chiar exemplul de pe M4 la Podul Constanta. Nu stiu de ce era asa complicat sa subtraversezi 2 conducte de apa, dar dupa cum se vede pentru Romania a fost o lucrare extrem de complexa.
Singurul loc unde tunelul de metrou subtraverseaza case este pe traseul Republica-Pantelimon, insa se stie cu ce consecinte.
Asa cum a remarcat si andrei, portiunea de la PLS Zarea nu este executata la prea mare adancime (lucru vizibil si la executia statiei Bazilescu, care s-a facut prin decopertarea tuneului) si deci nu cred ca se pune problema sa sape cineva la 20-30m cand tunelul existent este la adancime mult mai mica. Plus ca mai este ceva...in general am observat ca la ultimele linii executate (D2, AS) portiunile de final (inclusiv triajele) se executa in sapatura deschisa. Probabil ca este mai simplu asa de executat zona macazelor, unde deschiderile sunt mai mari. Este posibil ca premiera de la D2 sa le fi dat de gandit proiectantilor ca este mai bine asa decat cum se facuse pana atunci (la D2 nici nu se punea problema unui rebrusment "clasic", ar fi trebuit ca statia sa fie executata mai departe cu vreo 100m de D1 fata de cum este acum si parcursul calatorilor sa fie ca atare mult mai lung).
Cu BM este un pic mai simplu de facut rebrusment "clasic" in sensul ca al doilea mecanic parcurge acum distanta de la un capat la altul prin interiorul trenului in timp ce acesta se afla in tunel si astepta schimbarea macazului, insa la IVA manevra se face cu un mecanic la un capat si cu al doilea mecanic la celalalt capat (sau cu un mecanic in plus) si apoi cu timpul "mort" in care cel de-al doilea mecanic trebuie sa ajunga de la un capat la altul. Mie mi se pare ca este mai mare durata la rebrusmentul gen Republica fata de D2. Unde mai pui ca in timpul pe care il lua inainte manevra de rebrusment "clasic" acum calatorii se pot urca in metrou, evitand "buluceala" gen Eroilor pana nu demult. Probabil ca acolo la Eroilor aceasta problema cred ca s-a vrut a fi rezolvata prin spargerea peretelui de la linia 4. Insa lucrarea a devenit inutila si s-a renuntat in final cand s-a luat decizia ca M3 sa fie Preciziei-AS.
Apropo, zona respectiva de la PLS Zarea catre Laromet pare ca incepuse sa fie demolata inainte de 1989 sau ma insel ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Jan 2010 17:48 
În Londra metroul circulă chiar pe sub Big Ben din câte ştiu... şi acolo solul e tare prost.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Jan 2010 18:39 
sab wrote:
Apropo, zona respectiva de la PLS Zarea catre Laromet pare ca incepuse sa fie demolata inainte de 1989 sau ma insel ?

Confirm, zona fusese "curatata" in prpoprtie de 80 % inainte de 1989
mrM wrote:
În Londra metroul circulă chiar pe sub Big Ben din câte ştiu... şi acolo solul e tare prost.

In Londra este o situatie aparte, am impresia ca metroul ( cel putin cel vechi) este construit pe malul stang al Tamisei. Bine, nu pe chei cum ar veni, sa fiu mai explicit, in nordul Londrei. Tot ce tine de malul drept si sudul orasului am inteles ca nu are metrou, sau cel putin metroul vechi nu au reusit sa-l construiasca acolo.
Asa cum am precizat si mai sus se poate construi pe sub cladiri. Chiar o cladire mai inalta, cu fundatie, gen bloc suporta mai usor un tunel de metrou decat o casa fara fundatie 'clasica', asa cum este in zona 'Malaxa' (23 August).
Chiar la 'Republica' exact peste statia de metrou a fost construita statia CFR.
La Basarab pilele bretelei de acces pe pod ( venind dinspre Grand) au fost construite peste statia de metrou.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Jan 2010 20:19 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 61
Totusi, zona macazurilor nu va putea fi realizata cu utilaje de sapat tuneluri, fara a afecta constructiile de deasupra.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Jan 2010 22:41 
Ba da, daca are destul pamant deasupra. Evident ca nu se pune problema la 'Laromet' , spun si eu asa in general. Duceti-va la minele de sare de la Slanic Prahova sau de carbuni sau la orice alta mina, sa vedeti ce spatii generoase sunt sub pamant. Iar o mina nu se compara cu o constructie de metrou, la metrou gasim si beton cat cuprinde.
Exemplu de macaz facut cu utilaje de sapat gasim la Republica unde s-a realizat remiza fara decopertare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jan 2010 10:51 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 61
Da, daca solul de la Laminorului ar fi de carbune, sare sau roca,ar fi ceva...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Jan 2010 19:45 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
După 20 de ani de lucrări, la anul avem metrou în Pajura. Urmează Otopeni
http://www.gandul.info/news/dupa-20-de- ... ni-5399931

La jumătatea anului viitor, bucureştenii din Pajura se vor putea duce la serviciu cu metroul.
După 22 de ani de lucrări, reţeaua subterană va mai avea două staţii: Pajura şi Parc Bazilescu.
Începute în 1988, lucrările de construcţie a Magistralei 4 a metroului bucureştean, care pleacă de la Gara de Nord şi acum se opreşte la 1 Mai, vor fi finalizate anul viitor până la staţia Parc Bazilescu.
"La jumătatea lui 2010, vor fi puse în funcţiune încă două staţii de metrou: Paju­ra şi Parc Bazilescu", a declarat pentru Gândul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte. În maximum patru luni de zile va fi finalizată străpungerea de la Podul Constanţa, pe sub apeductele care alimentează nordul Capitalei, şi astfel va fi întregit tunelul existent, în lungime de 2,67 km. Între timp, au fost anunţate deja licitaţiile pentru şine şi instalaţiile de alimentare cu energie electrică. Până la sfârşitul lunii în curs vor fi organizate şi celelalte licitaţii necesare, pentru instalaţiile de monitorizare a traficului, de comunicaţii şi pentru finisaje şi iluminat. Toate aceste lucrări vor costa 175 milioane de lei (41,6 milioane de euro), bani care sunt asiguraţi atât de la bugetul statului, cât şi dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI).

Investiţia a început în 1988

Prelungirea traseului până la Parc Bazilescu va determina dublarea numărului zilnic de călători de pe Magistrala 4, care acum este de numai 15.000. "Centrul de greutate al magistralei va fi staţia Parc Bazilescu, care va prelua tot fluxul de călători din cartierele Pajura şi Bucureştii Noi", a explicat Udrişte.
ÃŽn 1988, statul român a decis să con­struiască o magistrală de metrou între întreprinderea Laromet ÅŸi Gara Progresu. ÃŽn numai un an de zile, se realizase deja structura de rezistenÅ£ă ÅŸi tunelul între Gara de Nord ÅŸi Zarea, mai puÅ£in subtraversarea apeductului din zona Podului ConstanÅ£a. După ani de zile în care lucrările au stagnat, abia în 1997 au fost reluate, astfel încât în 2000 a fost inaugurat tronsonul Gara de Nord - 1 Mai, cu un cost total de 90 milioane de euro. Mai departe, muncitorii au revenit pe ÅŸantier abia în 2004 ÅŸi au continuat să lucreze la tunele ÅŸi staÅ£ii. Abia anul trecut s-a reuÅŸit finalizarea structurii de rezistenÅ£ă ÅŸi a staÅ£iilor, precum ÅŸi acoperirea gropilor imense care-i terorizau de 20 de ani pe locuitorii din Pajura.

Primul ţăruş spre Otopeni


La finele acestui an, cel mai târziu la începutul lui 2010 va fi "înfipt primul ţăruÅŸ" ÅŸi la viitoarea legătură subterană dintre BucureÅŸti ÅŸi Aeroportul Otopeni. "ÃŽn luna martie vom semna acordul de împrumut în valoare de 41,8 milioane yeni (320 milioane de euro) cu Guvernul Japoniei ÅŸi putem trece la selectarea firmei de consultanÅ£ă care va revizui proiectul", a mai spus UdriÅŸte. El a precizat că înclină spre soluÅ£ia ca magistrala să plece de la staÅ£ia 1 Mai, ÅŸi nu de la PiaÅ£a Victoriei. Astfel, costurile, estimate acum la 1,2 miliarde de euro, ar mai putea scădea. De asemenea, s-ar putea ca, într-o primă fază, staÅ£iile să fie mai rare, urmând ca celelalte să fie construite ulterior. ÃŽmprumutul acordat de japonezi are o perioadă de rambursare de 25 de ani, cu 7 ani termen de graÅ£ie ÅŸi o dobândă de 1,7% pe an. Termenul de finalizare este de ÅŸapte ani, adică putem spera să mergem cu metroul la Otopeni abia în 2019.

Trei informatii interesante dupa mine :
1. In 1988 se decisese construirea M4 intre Laromet si Gara Progresu, deci M4 a fost gandita de la inceput in ideea de a fi prelungita.
2. "Centrul de greutate" va fi statia Bazilescu, care nici macar nu era in proiect... :shock:
3. Inca nu s-au hotarat de unde se pleaca spre Otopeni... Asta chiar este socant pentru ca vor sa ia imprumutul, dar inca nu au ales traseul. Nu inteleg de ce insista Udriste pentru ca linia de Otopeni sa plece din M4. Solutia ar merge un timp (GdN2 sa fie capat de linie pentru 2 magistrale), dar ce faci cand M4 va fi prelungita spre sud ? Cum sa ai cap de linie intr-o statie aflata la mijlocul traseului si care este deservita doar de 2 peroane ??
Cred ca este si o mare greseala in articol, nu poate fi vorba de 2010, ci poate 2011, daca judecam dupa ultimul paragraf .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Jan 2010 20:46 
Otopeniul in final va ajunge tot la Giurgiului. Deci va fi M 4 Giurgiului - Laromet (sau unde s-o mai duce metroul dincolo de Laromet) si M 7 Giurgiului - Otopeni. Cat priveste bifurcatia de la 1 Mai, acest lucru deja a fost rezolvat. Mai ales ca sper sa se introduca si la noi in sfarsit TBM - urile adevarate ( tunnel boring machine), in locul asa numitelor "scuturi"


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Jan 2010 21:41 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Nu cred ca acel ciot a fost prevazut in planul de dinainte de 1989. Pe atunci nu stiu daca se gandea cineva la metrou spre Otopeni (nici acum nu cred ca este o idee prea stralucita, alte linii sunt prioritare), cu toate ca printre mecanicii Metrorex circula diverse legende cum ca la GdN se intentiona un mare nod, inclusiv cu o linie care pleca spre Otopeni. Mai degraba trenarea lucrarilor a facut ca Udriste sa-si impuna punctul de vedere si se execute acel ciot odata cu subtraversarea apeductelor. Nu a implicat mari modificari de proiect sau costuri deosebite.
Indiferent cu ce utilaje se va sapa, tot ramane problema ca va trebui sa fie oprita circulatia pe sensul Bazilescu- 1 Mai pentru a se demonta tunelul inelar si a se face jonctiunea (exact ca intre NG si Dristor1). Joctiunea nu poate fi tot in zona Podului Constanta ci la o oarecare distanta, spre 1 Mai, pentru ca trebuie o oarecare distanta ca cele 2 magistrale sa se aseze la acelasi nivel dupa subtraversare, mai ales ca TBM-urile sapa la mare adancime.
Deasemenea mi se pare complicata solutia cu derivatie din M4 si pentru ca va merge pe sub liniile CFR, printr-o zona nepopulata , deci care nu va genera flux de calatori, spre deosebire de varianta Pta Victoriei, care trece prin zone mult mai populate, deci deserveste si orasul. Dar daca Udriste spune ca initial face statii rare si apoi se apuca sa le indeseasca, inseamna ca stie el ce spune.. :D. Poate experimentul cu statia Gorjului i s-a parut unul care merita repetat, mie nu. Desi daca ma gandesc mai bine, la ce trafic va avea linia spre Otopeni, se poate circula pe un singur fir bine-mersi. Problema este ca si pe M4 va trebui sa se circule pe un singur fir.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Jan 2010 23:02 
Eu cred ca ciotul este cel original, exemplu dau un ciot care nu are nici o logica, cel de la Eroii Revolutiei. Ce logica are un singur ciot acolo ? Daca ar fi prevazut o linie de legatura cu Giurgiului, Eroii Revolutiei ar fi trebuit sa o faca pe partea cealalta a carosabilului.
Acolo unde am facut eu schema NU ESTE TUNEL INELAR ci lucrare la suprafata, prin decopertare. Se poate face acum lucrarea ( daca nu s-a facut deja, pentru ca acolo nu mai este santier).
TBM – ul poate sa sape si la 2 metri sub pamant, nu este nici o problema, oricum in zona metroul are o adancime semificativa.
Nu va merge printr-o zona nepopulata, va fi exact la marginea cartierului de blocuri „Pajura” ceea ce este perfect, in opinia mea. Cu o oarecare imaginatie, M 7 in varianta propusa va putea trece si prin Piata Presei ! ( Se va mai intalni de 2 ori cu conductele, dar sa speram ca TBM – ul isi va face treaba mai ca lumea decat tarnacopul lui Ceausescu.)
Treaba cu statiile dupa parerea mea gresesti, iar la Gorjului a fost cu totul altceva.
Acest lucru este o realitate pe care nu noi am inventat-o, si anume de la inceput se pot prevedea goluri in traseu, ceea ce nu a fost cazul la „Gorjului”. Deci se vine cu TBM – ul pana la o astfel de statie „viitoare”, acolo se continua pe o lungime de 200 metri cu tunel deschis, dreptunghiular, apoi se continua cu TBM – ul. Asta este tot. Cand ai posibilitati financiare, revii la punctul cu pricina dupa care incepi sa construiesti statia normal fara sa intrerupi circulatia. Acest lucru este important, circulatia se desfasoara in mod normal, dar cu limitare de viteza, evident. Sau alta varianta, faci „un artificiu” ca la Basarab II ( peronul in curba) unde mergi cu TBM – ul in continuare, dar pe o parte construiesti deja un peron. Dar pentru treaba asta iti trebuie pe portiunea respectiva un TBM de cale ferata, linie simpla.
Deci variante de „indesire” a statiilor fara intreruperea circulatiei se gasesc, singura conditie fiind ca sa stii dinainte unde vrei sa intercalezi statiile.
Evident ca la suprafata va fi "deranj" dar metroul nu-l opresti


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 02:14 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Si rusii au procedat la fel cu viitoarele statii in metroul moscovit - muit tmp statia Volokalmaskaia (nu mai stiu pe ce linie este) a fost doar un spatiu nefinsat, presupus a fi abandonat; la vremea constructiei nu deservea nimic, in zona era un fel de aeroport militar - de abia acum s-au apucat de reconstructie. Viitoarele statii pot fi folosite foarte bine ca spatii tehnice pana la (posibila) lor deschidere catre public. Si nu trebuie sa inchida circulatia pentru a realiza racordul de Otopeni - el poate fi realizat acum (daca sunt siguri ca metroul va trece pe acolo) si pana la concretizarea liniei poate fi folosit ca spatiu tehnic pentru utilaje.
dar in momentul cand se vor hotari sa inceapa lucrarile, varianta aleasa va fi cu totul alta, diferit de ce se vehiculeaza acum, ceva intre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 08:25 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
andrei_ciocan wrote:
Eu cred ca ciotul este cel original, exemplu dau un ciot care nu are nici o logica, cel de la Eroii Revolutiei. Ce logica are un singur ciot acolo ? Daca ar fi prevazut o linie de legatura cu Giurgiului, Eroii Revolutiei ar fi trebuit sa o faca pe partea cealalta a carosabilului.
Acolo unde am facut eu schema NU ESTE TUNEL INELAR ci lucrare la suprafata, prin decopertare. Se poate face acum lucrarea ( daca nu s-a facut deja, pentru ca acolo nu mai este santier).

Stiu ca acolo este lucrare facuta prin excavatie si nu tunel circular. Numai ca jonctiunea nu va fi acolo, va fi mai spre 1 Mai. In zona aceea abia se va produce subtraversarea M4. Si asa cum la Eroilor sau NG este nevoie de cateva sute de metri, asa va fi si acolo, deci jonctiunea cu M4 va fi mai spre 1 Mai. Linia de la Otopeni nu are cum sa vina de-a lungul Podului Constanta, dupa parerea mea si nu numai a mea...
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/ ... oanda.html
Quote:
Solutiile tehnice privind realizarea legaturii retelei de metrou au ales urmatoarea varianta: sensul dus spre Aeroportul "Henry Coanda" se va desprinde cu traseul din galeria de metrou existenta Bucegi-Pod Constanta, dintr-o plecare deja conformata si in curs de executie, iar pentru sensul intors de la Aeroportul International desprinderea va fi facuta in fata statiei 1 Mai (Chibrit) prin demontarea unei portiuni din tunelul existent si introducerea unui macaz de racord.


La Eroii Revolutiei ciotul a fost facut pentru ca se dorea prelungirea in vitor si era mai simplu sa faca plecarea pentru linia de legatura M2-M4 odata cu constructia M2 decat sa se opreasca ulterior circulatia pe M2. Statia M2 este acolo dintr-un motiv simplu : loc mai ferit de circulatie si mai ales existenta unei curbe dupa plecarea din statie. Faptul ca statia este pe partea aceea usureaza si curba spre sos Oltenitei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 13:20 
Eu stiti ce nu inteleg ? La ora actuala nu se circula de la 1 Mai spre Pajura. De ce nu pun acum macazul de jonctiune intre M 4 si M 7 ? Ce-i incurca ? Poate faptul ca nu sunt siguri de traseul lui M 7 ! . Alt incovenient nu vad. De ce asteapta deschiderea lui M 4 la Bazilescu ca sa intrerupa din nou circulatia pentru minim 6 luni ca sa faca jonctiunea ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Jan 2010 15:51 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Exact, asta este frapant si pentru mine, ca ne pregatim sa luam imprumutul, dar solutia de traseu inca nu se cunoaste. Nu stiu care este traseul tunelului in zona 1Mai, dar mai mult ca sigur ca lucrarea ar bloca Calea Grivitei pentru multa vreme (6 luni cred ca este un termen optimist pentru tara noastra).
Asa, sa lasi un ciot intr-o zona in care oricum lucrai pentru orice eventualitate, daca se va alege acest traseu este un lucru usor. Insa ca sa stii exact unde se va face jonctiunea cred ca trebuie sa faci niste studii care nu s-au facut inca, dat fiind ca traseul nu a fost stabilit.
Eu personal optez pentru varianta Victoriei, dar care sa se mai prelungeasca inca 2 statii pana la GdN (legatura cu gara, ca vad ca de asta se cramponeaza, ca nu ai legatura cu trenul) si inca o statie de legatura cu M4 (poate fi o statie comuna, chiar etajata...:)). Nu se va realiza o legatura optima cu gara, dar tot este ceva. (varianta1)
Sau s-ar putea veni cu M7 pana la GdN pe la Pta Buzesti (Matache) si str Garii de Nord si sa se execute o statie noua GdN3 undeva in zona din fata garii, cu legaturi atat cu M1 cat si cu M4. (varianta2)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group