TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 18 Nov 2018 04:45

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 162 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 20:34 
Continuarea discutiei din topicul de Stiri vine cu o poza din zona unde se lucreaza la pilon. Astazi muncitorii mestereau ceva si in galeria de metrou.

In zona respectiva s-a pus si limitare de viteza la 15 km/h.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 20:51 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Cocoasa pe care o face linia in acel loc este ciuidata. Pare ca este ceva si dedesubt. Daca ne luam dupa planul initial M3 trebuia sa fie sub M1. Deodata apare deasupra...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 21:22 
..


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 21:45 
Inca o intrebare, la care Freyutz sau Iasmin ar putea eventual raspunde. In semicerc exista sau nu zid despartitor intre sensurile lui M 3 ? Eu inclin sa cred ca exista, asa se vede din M 4, dar nu pot sa-mi dau seama la mijlocul semicercului care este situatia.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 22:37 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Este foarte important daca se poate raspunde la intrebarile lui andrei legate de fotografia mai intunecata. Este o zona care nu este prea vizibila de pe M4, si in care dave sustine prin schema lui ca tunelul s-ar continua putin drept inainte spre Basarab, exact ca M1.
andrei_ciocan wrote:
Intrebare : In anul 1987, in decembrie cand a fost data in folosinta statia Gara de Nord avea in dotare " la etaj " o remiza de toata frumusetea. Remiza stim ca avea 2 linii, din relatarile lui Dave care a gasit in ciotul unde se lucreaza acum ptr un stalp de la Podul Basarab tampoane pe ambele sensuri de circulatie precum si din recentele fotografii ale lui freyutz care sugereaza ca si pe linia 1 de garare la un moment dat erau trenuri. Cunoscand fiind faptul ca cele 2 linii 1 si 2 erau despartite de celebrul perete cu usi, va rog sa precizati unde era acesta spart pentru a putea fi montat un macaz de trecere intre cele 2 sensuri.
Tin sa precizez ca M 4 nu exista deloc la vremea aceea, numai M 1 cu a sa remiza de la etaj.
Din pacate schita nu este realizata la scara.
Multumesc.
Intrebarea nu am pus-o de pomana, din ceea ce se poate vedea din tren peretele cu usi nu mai este intrerupt la ora actuala in alt loc decat acolo unde a fost spart de trecerea lui M 4.
Dar pe vremea aceea M 4 nu exista de loc..

Parerea mea este ca atunci cand s-au modificat planurile la GdN1 s-a facut si actualul racord M1-M4. Nu stiu insa daca initial (adica 1986-1987) a fost construit cu acest scop, sau doar cu scopul de a facilita comunicarea intre parterul si etajul tunelului suprapus.
Revin cu ideea ca spre Basarab pe M1 exista un ciot fara linie care intra in M1. Acela cred ca este linia originala de legatura intre etaje si care cel mai probabil (daca ne luam dupa orientare) cobora de la M3 catre M1 . odata cu modificarea planului la GdN1 (zona aceea foarte inalta de la intrarea in statie) acest racord probabil ca a fost distrus si a fost nevoie de un nou racord, altfel etajul ramanea fara legatura cu parterul. Asa s-a executat o noua linie care urca de la M1 catre M3 si care ulterior a fost convertita in racord M1-M4.
Insa la vremea inaugurarii M1 la GdN1 nu cred ca M4 era luata in calcul, altfel ar fi fost cel mai simplu sa o duca la unul din etajele statiei suprapuse GdN1. Statie era executata, tunelul etajat era executat, trebuia doar ca M4 sa fie racordata la tunelul suprapus, in timp ce pentru M3 se executa alt traseu spre Victoriei, in continuarea M1.Solutie infinit mai buna decat ce s-a facut in final la GdN cu 2 statii independente si fara o legatura viabila intre ele. Asta denota o improvizatie, nu un plan bine facut acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 23:17 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 61
Andrei, In poza SD 1, ai facut o sageata "M3 venind de la Victoriei". Nu imi dau seama unde e facuta poza, nici ce e zona aceea acoperita cu placi de lemn, sau carton? M3 nu ar trebui sa fie mai jos, fata de M4?
Nu cumva este pozat "ciotul B"? Daca da, atunci lumina de sus poate proveni de la gura de acces la nivelul strazii (practic, o gura de canal, acum demolata)

Edit: dupa un sfert de ora de gandire, mi-am raspuns singur la intrebari.
De fapt te refereai la defuncta M3.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 23:22 
Oricum cand s-a dat in folosinta pentru prima data gara erau metrouri care pur si simplu "dispareau" pe linia de legatura intre parter si etaj ( actuala linie de legatura M 1 / M 4). Eu credeam ca este o simpla linie paralela cu M 1 si destul de scurta, nici prin cap nu-mi trecea ca urca la etaj !
Observatie. Cand au dat in folosinta in decembrie 1987 gara, ei stiau cu siguranta ca nu va fi o gara suprapusa. Dar apucasera evident sa faca si etajul. Asadar logic este ca in dec 1987 etajul era perfect functional. Problema este ca in scurt timp dupa ce au inaugurat GdN 1 implicit si remiza de la etaj cu care s-au trezit dintr-o data s-au apucat de M 4. Daca stau bine sa ma gandesc pe la sfarsitul lui '88 s-au apucat de M 4. Oricum in ianuarie 1989 erau in constructie si cu GdN 2 din plin.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 23:23 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
dave wrote:
Nu imi dau seama unde e facuta poza, nici ce e zona aceea acoperita cu placi de lemn, sau carton? ....Nu cumva este pozat "ciotul B"? Daca da, atunci lumina de sus poate proveni de la gura de acces la nivelul strazii (practic, o gura de canal, acum demolata)

Zona aceea este acoperita de placi pentru ca acolo s-a spart acel ciot spre Titulescu pentru a se executa un stalp al unei rampe a Pasajului Basarab. Practic placajul delimiteaza zona santierului de la pasaj de zona metroului.
andrei_ciocan wrote:
Oricum cand s-a dat in folosinta pentru prima data gara erau metrouri care pur si simplu "dispareau" pe linia de legatura intre parter si etaj ( actuala linie de legatura M 1 / M 4). Eu credeam ca este o simpla linie paralela cu M 1 si destul de scurta, nici prin cap nu-mi trecea ca urca la etaj !

Asta intareste ideea ca actualul racord M1-M4 nu are initial legatura cu M4 si faptul ca remiza era functionala de atunci. Ulterior , odata cu constructia lui M4 au distrus-o partial, ramanand doar portiunea pe care este garata IVA.
De aici pana la ideea ca initial M4 se oprea la Basarab nu mai este decat un pas. Pentru ca nu vad logica amenajarii unei remize pentru ca la 2 ani sa o distrugi. Ori M4 nu exista deloc in 1986-1987, ori se oprea la Basarab


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 23:30 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 61
In poza SD2, scara de fier duce numai catre galeria de ventilatie. Nu exista nici o legatura cu tunelul de termoficare. Eu chiar am impresia ca galeria de termoficare a fost facuta ulterior. Imi amintesc ca in 1996 se lucra la acea galerie, dar tunelul de metrou era deja acoperit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 23:37 
Da, este vorba de defuncta M 3. Iata si poza de raspuns.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Dec 2009 23:46 
sab wrote:
Ori M4 nu exista deloc in 1986-1987, ori se oprea la Basarab

M 4 1 Mai - GdN 2 s-au apucat dintr-o data de ea, asa cum am spus prin Octombrie 1988 ( data aproximativa) oricum inainte de 1 Ian 1989 si la scurt timp, diferenta de maxim 3- 4 luni s-au apucat si de tronsonul "Podul Constanta - Pajura - Zarea". In mod inexplicabil de la Zarea la Laromet nu au facut nimic


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 00:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Foarte interesanta discutia voastra. Eu vizitam in 1986 in mod regulat pe cineva de pe Titulescu, si exista convingerea ca metroul va trece pe sub Titulescu. Am vazut si acele "cioturi" curbe realizate in sapatura, odata cand traversam pasarela Basarab sau din tren, nu mai stiu exact. Se vedeau foarte clar cele doua curbe si se vedea si ca mai exista un etaj de galerii in marginea Caii Grivitei. Am vazut si cand s-a construit GDN 1 in prima varianta, am remarcat si acolo existenta mai multor etaje, dar nu intelegeam la acel moment ce este cu ele.

Am si eu o intrebare: stie cineva cand a fost momentul exact cand s-a abandonat varianta "Titulescu" si s-a inceput saparea in forta spre Buzesti si adaptarea statiei de la gara la noua situatie? Cumva deodata cu abandonarea variantei Obor-Pantelimon? Eu tin minte ca, dupa ce se astupase deja santierul de la Gara de Nord (intre Sora si Hotel Nord) si speram ca se revine la circulatie normala in zona, au inceput iarasi lucrari si sapaturi, de nu mai intelegeam absolut nimic. Totul trebuie sa se fi petrecut foarte brusc. Dar cand (si de ce)?

Alta amintire, sau mai bine zis o lipsa de orice amintire. Pana in iarna 1986-1987 eram intr-un mediu in care se cam discuta orice noutate despre metrou, dar nu am auzit niciodata pana atunci de intentia de a se incepe M4. Tin minte ca s-a vehiculat la un moment dat (pe la inceputul anilor 80) ideea unei magistrale Alexandriei-Colentina, dar nu a fost aprobata. Insa de metrou pe Grivitei nici nu ne-ar fi trecut prin cap.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 00:56 
Brassovia wrote:
Eu tin minte ca, dupa ce se astupase deja santierul de la Gara de Nord (intre Sora si Hotel Nord) si speram ca se revine la circulatie normala in zona, au inceput iarasi lucrari si sapaturi, de nu mai intelegeam absolut nimic.


Repeta, te rog, nu am inteles eu bine ? Deci santierul de la GdN 1 s-a inchis cum ar veni, si dupa aceea s-a redeschis brusc ? (Inteleg ca dupa foarte putin timp). Astept o confirmare, este foarte importanta afirmatia.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 01:04 
Brassovia wrote:
[...\

Am si eu o intrebare: stie cineva cand a fost momentul exact cand s-a abandonat varianta "Titulescu" si s-a inceput saparea in forta spre Buzesti si adaptarea statiei de la gara la noua situatie? Cumva deodata cu abandonarea variantei Obor-Pantelimon? Eu tin minte ca, dupa ce se astupase deja santierul de la Gara de Nord (intre Sora si Hotel Nord) si speram ca se revine la circulatie normala in zona, au inceput iarasi lucrari si sapaturi, de nu mai intelegeam absolut nimic. Totul trebuie sa se fi petrecut foarte brusc. Dar cand (si de ce)?
[...]

Este o mare diferenta: pe vremea lu' Ceausescu totul se construia pe fuga si cu materiale de calitate in comparatie cu zilele noastre care la un biet pasaj din zona Baneasa s-a construit 2 ani si ceva si inca nu e gata in totalitate.

Revenind la subiectul nostru: mai atasez doua fotografii captate in zona unde se lucreaza la"ingroparea celor doua tunele" cu ocazia constructiei Pasajului Basarab.

Foto P1220700.JPG: In dreapta tunelul care se unea cu cel care are o scara care urca in sus. In stanga tunelul care se circula pe fals. Daca ajungeam in acel tunel care se ducea spre Sos. Nicolae Titulescu as fi cautat si cateva prinderi de catenara, dar prea tarziu ne-am trezit. Puteti sa observati constructia vechiului tunel. Ati remarcat ca tunelul care se ducea spre Nic. Titulescu este mai incat cu circa 50 cm fata de linia de pe M4! :!:


Foto P1220701.JPG: Fotografia este amplasata la circa 3 in spatele primei fotografii. In stanga fotografului se afla un perete, dar tunelul inca mai se ducea inainte circa 20 cm. In spatele meu se afla un perete, iar in apropiere - o incapere foarte luminata ingradita cu niste porti visinii. Nu am reusit sa observ ce se ascunde pe acolo.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 01:13 
Nu ati observat o gafa facuta de autorul acestei harti? Tunelul dintre Basarab spre Grivita nu vireaza atat spre stanga si nu traversa pe sub M1. Numai cel dintre Grivita spre Basarab 2 va treversa pe deasuprra M1, celalalt ba.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 01:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
andrei_ciocan wrote:
Brassovia wrote:
Eu tin minte ca, dupa ce se astupase deja santierul de la Gara de Nord (intre Sora si Hotel Nord) si speram ca se revine la circulatie normala in zona, au inceput iarasi lucrari si sapaturi, de nu mai intelegeam absolut nimic.


Repeta, te rog, nu am inteles eu bine ? Deci santierul de la GdN 1 s-a inchis cum ar veni, si dupa aceea s-a redeschis brusc ? (Inteleg ca dupa foarte putin timp). Astept o confirmare, este foarte importanta afirmatia.
Santierul nu pot spune ca s-a inchis total, dar se turnasera placile si apoi s-a astupat orice sapatura. Cred ca au disparut si mare parte panourile de santier, dar este greu sa-mi amintesc cu mare precizie. Cert este ca m-am bucurat ca se poate cat de cat circula normal pe acolo. Eu mergeam frecvent la cineva in blocul de langa Sora (inspre Polizu) si santierul ala era o catastrofa, mancase si aproape tot trotuarul daca nu ma insel. In aparenta se incheiase lucrul si deasupra s-a facut dintr-o data loc mult, dar nu s-a dat drumul la circulatia auto. Apoi, cateva luni mai tarziu am ramas uimit ca iarasi este incercuit totul, picamere, excavatoare etc erau din nou la lucru. Nu am inteles de ce, pentru ca pana atunci nu se mai intamplase asa ceva in alte cazuri pe care le cunosteam. Repet, nu stiu care era stadiul lucrarilor dedesubt, dar deasupra parea ca va reveni totul foarte curand la normal, dupa care iarasi gropi, iarasi noroi etc. Asta este ce-mi amintesc. Sper sa fie exact, desi la vremea respectiva nu am cam dat multa atentie, caci tot Bucurestiul era un imens santier.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 01:16 
Schema facuta de Dave nu este foarte departata de adevar numai ca mai exista 1 ciot in plus in zona macazului liniei de legatura, in zona unde a fost spart peretele, si mai exista un ciot in acel "semicerc" sa-i spunem.
Foarte interesant este ca in acel semicerc nu exista lumina deloc ci tot ce patrunde este de la iluminatul din tunel, mai exista o camera cu un perete de tabla ce se vede a fi foarte puternic luminata artificial din interior.

Totusi acolo chiar pare a fi un semicerc ce ar fi inceput din remiza, s-ar fi continuat peste actuala M4 pana in acel semicerc apoi ar fi iesit prin tunelurile care stau acum sub pilonii pasajului basarab. Cred ca incepem sa clarificam aceasta poveste, iar resturile de tunel sa fie ca niste puzzle-uri ramase in urma taierii lor pt constructia M4.

Un alt lucru pe care il pot spune este ca linia de legatura intre M1 si M4 nu am simtit ca (virgula) coboara, sau daca este asa, diferenta de nivel ar trebui sa fie foarte mica.

Tot ce nu-mi este mie clar se refera la tunelele de deasupra care spuneti voi ca sunt tunele de termoficare. Nu as crede treaba asta intrucat:
1: aceste tunele sunt perfect paralele cu galeriile de metrou si exista riscul de inundatii.
2: fiecare tunel are deasupra tunelul sau pereche. deci in zona ramei IVA avem 5 tunele. Care ar fi motivul pt 2 tunele de termoficare Acestea sunt prezente si pe semicerc si sunt si pe acel ciot cu pasajul. (* observatie: De la suprafata, tunelul care este deasupra galeriilor de metrou (cel de termoficare) este mult mai scund fata de cele care sunt deasupra remizei spre exemplu)
3: deasupra remizei exista pe peretele tunelului superior prinderi de cabluri electrice ca in restul tunelurilor de metrou.
4: in zona garii unde se inalta tunelul se vede clar cand trece un tren pe acolo, ca distanta reala pana la plafon ar fi de inca un tren.

In limita simtului meu artistic am incercat si schema.
Imi cer scuze pt dimensiunea mai mare putin decat cea obisnuita de forum dar trebuie sa se inteleaga scrisul. Micsorarea ar fi facut-o nelizibila.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 07:57 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Iasmin wrote:
Nu ati observat o gafa facuta de autorul acestei harti? Tunelul dintre Basarab spre Grivita nu vireaza atat spre stanga si nu traversa pe sub M1. Numai cel dintre Grivita spre Basarab 2 va treversa pe deasuprra M1, celalalt ba.

Intr-adevar este o eroare acolo, dar atentia a fost indreptata catre zona Basarab-GdN, dincolo de Basarab nu mai este asa interesant..:)
Racordul M1-M4 trebuie sa aiba inclinatie, altfel nu ar avea cum sa ajunga de la un etaj la altul. Cred ca suntem de acord ca remiza este perfect deasupra M1 in acea zona...
Ciotul Z2 confirma partial schema lui Dave, cum ca mai exista ceva spre Basarab dincolo se curba spre Titulescu. Teoretic acolo M1 intra sub fosta M3, insa este foarte posibil ca initial M1 sa fi fost deasupra si M3 dedesubt (asa era in toate variantele initiale de proiect, pentru ca apoi sa se faca inversiunea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 12:01 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Cand am vazut constructia acelor tunele de deasupra metroului se spunea ca vor fi pentru drenarea apelor de infiltratii. Tin minte ca pe Grivita exista 3 astfel de tunele deasupra tunelului de metrou. S-au instalat tevi doar in cel din mijloc, cel putin 2 tevi cu diametru de 60-70cm. Odata ce montajul acestor tevi a fost terminat, s-a demontat marea conducta ce mergea pe toata Calea Grivitei pe trotuarul cu Bucuresti Calatori, deci se poate ca apa transportata de aceasta teava sa fi fost preluata de tevile din tunel.

O intrebare in legatura cu schema originala: ce inseamna notatiile A, B, C, D? Porti anti-incendiu? Guri de ventilatie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 13:13 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Nu cred ca a fost vreo teava instalata vreodata in acea galerie de deasupra M3. Inca o data, exista pericolul inundarii metroului, atat M3 cat si M1 si nu cred ca isi asuma cineva acel risc, mai ales ca existau si guri in plafonul M3 prin care apa ar fi patruns imediat. Mai degraba ratiunea acelor tuneluri de deasupra metroului trebuie cautata in alte parti. A se vedea si portiunea dintre Romana si Universitate care are un ditamai tunelul nefolosit exact deasupra.
Cred ca cu A,B,C,D dave a notat locurile unde pe unde se putea intra in galerii.
Brassovia wrote:
. Se vedeau foarte clar cele doua curbe si se vedea si ca mai exista un etaj de galerii in marginea Caii Grivitei.

Ce galerii erau in marginea Caii Grivitei in afara ce cioturile spre Titulescu ? Te referi la tunelul etajat sau mai era si altceva ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 14:57 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 61
Da, A,B,C,D erau locurile unde exista acces de la suprafata in galerii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 15:21 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Tevile le-am vazut pe M4, pe segmentul Pasaj Grand - Clabucet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 17:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
sab wrote:
Ce galerii erau in marginea Caii Grivitei in afara ce cioturile spre Titulescu ? Te referi la tunelul etajat sau mai era si altceva ?
La vremea respectiva am zarit doar tunelul etajat. Lucrarea era in curs, daca tin minte bine nici planseul tunelelor nu era turnat inca. N-am stat atunci sa studiez cu minutiozitate locul, caci nu ma gandeam ca intr-o zi voi apuca sa vad facandu-se arheologie cu acest subiect...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 19:11 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
shoppy wrote:
Tevile le-am vazut pe M4, pe segmentul Pasaj Grand - Clabucet.

Cu M4 este alta poveste, acolo tunelul este circular. Citisem ceva ca au construit de-a lungul Caii Grivitei o galerie prin care au vrut sa mute toate conductele, dar nu are legatura cu galeria metroului.
freyutz wrote:
in zona garii unde se inalta tunelul se vede clar cand trece un tren pe acolo, ca distanta reala pana la plafon ar fi de inca un tren.

Tocmai aici este ciudatenia, ca daca te uiti atent NU mai incape un metrou pana la plafonul inalt de la GdN1 iesirea spre Basarab.
De aici nu putem deduce decat ca M3 care venea din cate se pare prin etajul tunelului ar fi sosit la actualul peron de la GdN1, iar M1 care este in tunelul de sub M3 ar fi trebuit sa ajunga un etaj mai jos decat peronul actual.
Concluzia este ca GdN1 mai are un etaj nefolosit sub peronul actual...
Mi-am permis sa folosesc poza lui Iasmin.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 21:13 
sab wrote:
[...]
Tocmai aici este ciudatenia, ca daca te uiti atent NU mai incape un metrou pana la plafonul inalt de la GdN1 iesirea spre Basarab.
De aici nu putem deduce decat ca M3 care venea din cate se pare prin etajul tunelului ar fi sosit la actualul peron de la GdN1, iar M1 care este in tunelul de sub M3 ar fi trebuit sa ajunga un etaj mai jos decat peronul actual.
[...]


Atasez inca o fotografie, realizata pe peronul de la linia 2. Ca o mica paranteza: a ras tot peronul de mine pentru ca m-am spijinit de usita din spatele peronului si aceasta ca de obicei era deschisa... am cazut in fund :lol: :lol: :lol: .
Linia 1 ajunge in statia Basarab 1 sau Basarab 2 (adica pe tunelul dintre M1 si M4). Dupa cum a observat si "sab" el nu este atat de inalt inca sa se gareze un tren. Am incadrat plafonul tunelului. Are o intime de circa 30 cm de beton. Cine stie ce se afla acolo. Au aparut fisuri in zona respectiva, iar tencuiala a inceput sa cada. Daca inchiriem un picamar si incepem sa gaurim zidul din remiza in care sta garata REM IVA 048-002 poate reusim sa aflam unde se finalizeaza aceasta.

<<Litera>> tunelul dintre Gara de Nord 1 si Basarab coboara.


sab wrote:
[...]
Concluzia este ca GdN1 mai are un etaj nefolosit sub peronul actual...


Cum putem sa verificam ideea ta?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 21:26 
..


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 21:35 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Iasmin wrote:
Cum putem sa verificam ideea ta?

Exista marturii ale unor angajati din Metrorex, dar fara dovezi palpabile raman la nivelul zvonurilor.
Insa cred ca exista ceva care poate fi luata in considerare in favoarea acestei idei. Este almanahul Scanteia 1987 scanat de rosetti61.
Textul vorbeste de o statie etajata, iar desenul prezinta in linii mari exact actuala statie.
De aici deducem ca actuala statie a fost inceputa ca statie etajata.
Mai mult ca sigur ca a si fost executata asa, asa cum inteleg ca sustine si brassovia.
Statia era aproape finalizata si avea termen de punere in functiune 1986.
Brusc se schimba proiectul si se executa un nou traseu spre Victoriei, cu M3 in continuarea M1.
Astfel un etaj devine inutil.
Totusi traseul spre Victoriei se putea executa (si cred ca s-a si executat) si dupa deschiderea statiei GdN1.
Acest lucru cred ca inseamna ca intarzierea de 1 an (GdN1 a fost data in folosinta la sfarsitul anului 1987) este legata in principal de modificarea statiei si cel mai probabil a tunelului la intrarea in statie.
Este vorba de acea portiune inalta, inclusiv executia legaturii actuale cu etajul (care acum este racord M1-M4).
Daca ne uitam la actuala statie GdN1 observam ca sunt doar 2 locuri unde M3 ar fi putut veni .
1. la nivelul turnichetilor, insa cred ca toata lumea este de acord ca nu incape acolo o rama de metrou
2. la nivelul lungului pasaj pietonal care da in incinta garii, insa nici aici nu incape un metrou si in plus acest pasaj exista si in planul din almanah.
Deci nu vad cum ar fi coabitat cu tunelul de metrou decat ca pasajul si tunelul de metrou sa fie unul deasupra celuilalt.
Asadar cum niciuna din aceste 2 ipoteze nu sta in picioare ramane ca unica varianta ca statia mai are un nivel dedesubt.
Cel mai probabil nivelul actual este al M3, iar dedesubt se afla nivelul M1.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 22:36 
O schema destul de sugestiva a userului weeping eye completata si de subsemnatul. Schema este preluata de la forumul concurent.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Dec 2009 23:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Discutiile ajung intr-o zona a conturarii unei ipoteze foarte plauzibile. In mod cert statia a fost modificata, altfel nu avea rost reinceperea lucrarilor pe care am sesizat-o la acea vreme si nici imensa intarziere de dare in folosinta. Spun imensa, ca asa parea la acea vreme; acum ar trece probabil neobservata, ca si ceva normal. Sa ma fac inteles. Ritmul de punere in folosinta al statiilor de pe M1 a fost foarte sustinut si cadentat. Dar la Gara de Nord ceva nu a mers bine.

Eu sunt mai departe, nu am ocazia sa vizitez foarte des Bucurestiul, desi mi-as dori. Dar daca sunteti in Bucuresti, tineti cont ca a existat o intreprindere distincta numita "Metroul" (atentie, nu IEMB, cea de exploatare, ci cea de construire). La aceasta au lucrat mii de oameni, dintre care multi traiesc inca. I-am mai spus si lui Freyutz cu alta ocazie: nu ratati sansa de a prelua din cunostintele si experienta unora care poate va sunt vecini. Maine vor fi tot mai putini. Macar ca punct de plecare, e bine de avut in vedere identificarea si invitarea la discutii a unor oameni care au participat "live". Sigur ca va vor spune multe lucruri subiective sau pe langa intrebare, poate 90% va fi fara legatura cu subiectul. Dar am experiente personale din alte domenii in care, fara a primi "un capat de fir" din partea cuiva care a fost in mijlocul lucrurilor, probabil mi-as fi canalizat eforturile intr-o directie total sterila. Singura problema: reticenta multora, care au detinut functii inainte, de a vorbi deschis. Este de inteles, frica le-a intrat pana in maduva oaselor la vremea respectiva.

Astfel, abordand problema si din alta directie, cred ca ar putea fi gasit capatul mosorului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Dec 2009 07:38 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Pentru mine raman totusi 2 puncte de intrebare legate de ipoteza ca M3 sa fi venit prin nivelul superior al tunelul etajat la actualul peron.
1. Daca ne uitam unde se termina acel etaj inainte de GdN1 mi se pare ca ramane prea putina distanta pentru ca M3 sa mai coboare pana la actualul peron. Ar fi insemnat o panta destul de accentuata.
2. Nu reusesc sa imi imaginez deloc cum ar fi aratat actuala statie , dar cu peron pe mijloc, asa cum este prezentata inclusiv in unele scheme dinainte de inaugurare (si probabil dinainte de modificare).
Ce este cert este ca statia era cu cativa metri mai spre remiza.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 162 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group