Iasmin wrote:
In legatura cu ciotul lu' Dave, cel de pe M1, dintre GN 1 si Basarab 1: am observat o spartura. Gaura din perete are diametrul unei usi de pitici (1,5 m inaltime, 50 cm latime)
Dave n-a ajuns in 1996 in zona ciotului de pe M1 din cate am inteles, el a "explorat" doar etajul si racordul M1-M4. Ceea ce andrei_ciocan numeste "ciotul lui Dave" este cel de deasupra, unde acum se lucreaza la acel pilon al rampei pasajului Basarab, asta ca sa nu se produca vreo confuzie.
Acel ciot de pe M1 pe care toti il banuim a fi racordul original dintre etajele tunelului suprapus nu cred ca facea legatura cu depoul Ciurel. Rolul lui era sa asigure o legatura intre M1 si M3 prin care s-ar fi schimbat garnituri ocazional. Sa nu uitam ca M3 trebuia sa aiba depoul ei in Pantelimon, iar constructia acestui depou a inceput in avans fata de magistrala propriu-zisa si s-a si finalizat.
Totusi ar mai trebui lamurit un aspect legat de M3. In momentul in care aceasta magistrala nu a mai ajuns in Pantelimon ci la D2
practic a ramas fara un depou propriu. Daca in acel moment M1 si M3 erau independente (adica ambele aveau cap de linie la GdN in statia suprapusa) situatia era un pic cam complicata. Oare aceasta schimbare de traseu pentru M3 sa aiba vreo legatura si cu schimbarile de la GdN in sensul ca tocmai ea sa fi determinat prelungirea M1 cu M3 si cautarea unui nou traseu spre Pta Victoriei? Adica am avut la un anumit moment si M3 D2-GdN venind prin tunelul suprapus ? Sau este vorba doar de o succesiune de schimbari de planuri ?
Si legat de ciotul de pe M1 andrei_ciocan a remarcat un lucru interesant. Acest racord pare sa coboare, desi tunelul prin care circula acum M1 era practic nivelul cel mai de jos...Este doar o iluzie optica ?