TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 14:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 20 Oct 2010 17:12 
METROREX intentioneaza sa organizeze o procedura de achizitie “Servicii de proiectare pentru obiectivul Magistrala 7 – Alexandriei – Voluntari. Elaborarea Studiului de Prefezabilitate si a Studiului de Fezabilitate” ...

20 octombrie 2010 - www.metrorex.ro

Sistemul de transport cu metroul este singurul care contribuie esential la descongestionarea traficului. Este cel care ofera cea mai mare capacitate de transport dintre mijloacele de transport urban si poate circula cu viteze superioare celorlalte. Dezvoltarea infrastructurii de metrou este o politica esentiala pentru evitarea supraaglomerarii traficului, a accidentelor, zgomotului, poluarii si a consumului de energie iar implicarea intensa a autoritatilor pentru optimizarea acestui tip de transport public si a promovarii acestuia se concretizeaza prin sprijinul acordat constant in realizarea noilor linii de metrou. In acest sens, METROREX isi propune organizarea unei proceduri de atribuire care sa asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare calificat in servicii de arhitectura si de inginerie specializata in domeniul transportului public urban subteran de metrou. Obiectivul contractului este de a furniza Beneficiarului solutia optima pentru realizarea noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic si cu asigurarea incadrarii in timp si in buget, in conditiile asigurarii standardelor de calitate, mediu, sanatate si securitate a muncii.
Justificarea proiectului:
- recomandarea Master Plan JICA(2000) pentru realizarea unui nou coridor de transport public pe traseul Alexandriei-Rahova-Piata Unirii-Mosilor-Colentina-Voluntari;
- preluarea in conditii de capacitate si viteza superioare a traficului actual si cel previzionat, pe directia Nord-Est-Sud-Vest a Municipiului Bucuresti;
- reducerea investitiilor publice in dezvoltarea si sistematizarea retelei rutiere prin reducerea gradului de utilizare a autoturismelor individuale;
- reducerea consumului de carburanti superiori si a gradului de poluare din aceleasi motive;
- stimularea unor activitati economice prin imbunatatirea transportului la si de la locul de munca;
- crearea de noi locuri de munca pe perioada executiei si pe perioada exploatarii curente ulterioare;
- stimularea unor activitati economice din industria pe orizontala si crearea de noi locuri de munca.
Aceasta linie de metrou va asigura legatura, pe directia Sud VEST –Nord EST, zona centrala (zona de afaceri, comert, administratie, educatie, cultura, teatru, cinema etc.) spre cartierele Rahova si Colentina. Lungimea tronsonului este de circa 21 km, iar numarul probabil al statiilor este de 31 si un depou. Se estimeaza ca documentatia si indicatorii tehnico-economici ai investitiei sa fie elaborate intr-un interval de circa 12 luni.
Durata propusa de realizare a lucrarilor la linia 7 de metrou Alexandriei–Voluntari va fi de aproximativ 7-8 ani.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Oct 2010 21:43 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 81
Studiu de prefezabilitate? Nu mai ajungeau banii scursi prin studiul de fezabilitate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Oct 2010 22:39 
Stai linistit, miroase de la o posta a sifonare de "maruntis". Ei nu au bani de M 5 si M 6 :P. Vezi si motto - ul interventiilor mele !


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 20:50 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Cu M5 si M6 e clara treaba, se stie ce si cum, la M4 deja intram in amanunte. deci ne indreptam atentia la o noua linie de metrou.
Asta o sa aibe statii la Alexandria (zona terminalului RATB, Piata Rahova, Ferentari (Sebastian), Chirigiu (zona dintre Liberty Center si Chirigiu), Cosbuc, Piata Unirii (sub parc, in zona capatului de tramvai sau la Sf Vineri), Mosilor, Eminescu, Obor, Doamna Ghica, Fundeni (Colentina), Cornisor, Helitube (sau Pasaj Colentina), V1 (ICCF/Primarie Voluntari) ,V2 (Metro Voluntari).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 21:28 
Ar fi minunat sa fie doar 15 statii, dar conform celor de mai sus se pare ca vor fi 31... M5 style :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 31 Oct 2010 20:00 
Offline

Joined: Thu 23 Mar 2006 21:32
Posts: 25
Personal nu cred ca e asa de rau in 31 de statii pentru 21 de km. Ar iesi o statie la 0.67 km. Care cica ar fi in conformitate cu ce e si prin afara. Desigur, inseamna timp mai lung de traversare, dar decat nimic...in fine, eu unul as zice ca 22 de statii, adica o statie la 1 km ar fi rezonabil - dar macar sa inceapa constructia si dupa aia mai vedem. Insa, la cum merg lucrurile, cred ca o sa am eu nepoti pana sa ajung sa merg cu metroul asta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 31 Oct 2010 20:37 
ATM wrote:
...cred ca o sa am eu nepoti pana sa ajung sa merg cu metroul asta...


Doar crezi?... :roll: Sa fim seriosi, generatia asta nu o sa mai prinda aceste magistrale pompoase: M5,6,7. Astea sunt proiecte pentru viitorul foarte indepartat. Daca ar vrea cu adevarat sa faca viitoarele M s-ar apuca odata, le-au luat peste 10 ani (peste 20 de fapt) sa finalizeze 2 statii (Pajura + Parc Bazilescu 2000-2011). Din 2009 de cand s-au "apucat" de finalizarea planurilor M5-ului si nu s-a sapat nici macar 1cm cub.
Mi-ar placea sa-l mai apuc totusi, cand o sa fiu eu mos batran (daca nu ma omoara sistemul asa cum se intampla cu actualii pensionari) sa ma plimb pe primul tronson format si ala din 3 statii amarate. :cry:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 31 Oct 2010 21:05 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Statii sunt utile la: Alexandriei (intersectia cu Antiaeriana, terminalul RATB), Riata Rahova (intre piata comerciala si Buzoieni), Sebastian/Ferentari (intersectie) - problema e ca urmeaza doua intersectii cu potential la sos Progresului si Chirigiu, caz in care statia ferentari ar avea capat in intersectia cu Ferentari si unul spre Electromagnetica), Chirigiu (intersectie, alta localizare delicata, caci acolo va veni cumva si M4, daca n-o duce prin alte zari), Cosbuc (la rond), PIATA UNIRII 3 (alta statie grea). Mosilor 2 (pe calea Mosilor). Eminescu (o fi utila?), OBOR 2,
Doamna Ghica (in zona intersectiei undeva), Fundeni (intre intersectie si fosta bucla a tramvaiului), Colentina (Cornisor spre Carrefour), Pasaj Voluntari (ca nu stiu cum sa-i zic, unde intoarce tramvaiul). Statiile din Voluntari, nu stiu, vreo 2-3, una din ele ar trebui sa fie in "centrul civic", in zona Primariei sau o zona cu trafic intens, restul probabil pe langa marile complexe de acolo. Deocamdata capatul nordic o sa fie "la Helitube" unde vor fi ceva remize, la fel si in partea de sud, sa lase spatiu pentru eventuale viitoare prelungiri spre Bragadiru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Nov 2010 15:41 
În principiu sunt de acord cu propunerile lui rosetti61 în ceea ce priveşte staţiile, dar cu umrătoare menţiuni/modificări:
1) Staţia de la Ferentari (lor)/Sebastian să fie puţin mai spre "Electromganetica"/Şos. Progresului ("Trafic Greu") ca să deservească ambele zone;
2) O staţie la P-ţa Chrigiu merge şi nu merge. Depinde de cât e distanţa dintre Sebastian şi P-ţa Chirigiu
3) La intersecţia cu Trafic Greu linia ar trebui să treacă la o adâncime de minim 15 m. Cine ştie, pe viitor, fosta cale ferată va apărea în subteran ca linie urbană;
4) Între P-ţa Unirii 3 şi Cal. Moşilor ar mai trebui să existe o staţie;
5) La intresecţia Şos. Colentina cu Şos. Fudeni + Şos. Andronache + Str. Gherghiţei staţia ar trebui construită ţinând cont de:
a) Un posibil pasaj rutier în acea intrsecţie
b) O posibilă prelungire a M2
6) În Voluntari ar trebui să existe cel puţin 3 staţii. Metroul este necesar în Voluntari din 3 motive:
a) oraşul are o populaţie detul de mare
b) şoseaua uneori este foarte aglomerată (doar e D.N.) - plus că se va aglomera şi mai tare peste 10-15 ani când va fi gata autostrada Bucureşti-Ploieşti.
c) sunt acele centre comerciale

Întrebare: cum vor construi pe sub Bd. Regina Maria şi Bd. George Coşbuc metroul, că bulevardul nu e chiar aşa de larg? Vor demola case? O soluţie ar fi ca pe acea porţiune cele 2 tunele să nu fie paralele, ci suprapuse!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Nov 2010 22:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
mrM wrote:
6) În Voluntari ar trebui să existe cel puţin 3 staţii. Metroul este necesar în Voluntari din 3 motive:
a) oraşul are o populaţie detul de mare
b) şoseaua uneori este foarte aglomerată (doar e D.N.) - plus că se va aglomera şi mai tare peste 10-15 ani când va fi gata autostrada Bucureşti-Ploieşti.
c) sunt acele centre comerciale

Daca chiar este nevoie de metrou in Voluntari, ce-ai de zis de faptul ca ar fi nevoie de el mai intai in Bucuresti? Sau in Timisoara? Sau Cluj?...
Iarasi dezvoltam teorii ineficiente despre periferii si ignoram centrul aglomerat al orasului?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Nov 2010 12:24 
Să nu uităm că sunt destule persoane din afara Bucureştiului care vin cu maşina în Bucureşti, contribuind astfel la aglomerarea oraşului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Nov 2010 19:00 
Daca e sa luam zonele periferice, cel mai urgent ar fi sa prelungeasca M2 din Pipera macar 2 statii (aproape de intersectia cu petricani si la sensul giratoriu cu OMV-ul). Acolo sunt concentrate foarte multe cladiri de birouri si zilnic aproximativ 20,000 de oameni stau inghesuiti in masini pe Petricani sau pe Sos. Pipera.
Voluntariul ar putea sa mai astepte ca nu e asa de urgent...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Nov 2010 14:40 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 61
Te referi la acea strada fara trotuare, macar? Am o cunostinta care ani de zile se plangea ca nu are pe unde sa ajunga la munca, decat cu masina personala!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Nov 2010 19:36 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Este o mare tampenie ce se petrece la noi. Se construiesc cladiri de birouri sau se dezvolta mini-cartiere in zone in care nu exista nici macar o minima infrastructura care sa sprijine acea dezvoltare (sosele, trotuare, canalizare, alte retele edilitare...). Abia pe urma (eventual dupa ce cumpara o casa sau un apartament acolo) romanul se trezeste din vis si incepe sa se intrebe cu ce ajunge pana acolo sau de acolo la locul de munca...Si atunci incepe sa se planga, ca nu exista sosele, ca nu exista canalizare, etc, insa aceste lucruri nu existau nici in momentul cand a achiztionat proprietatea.
Valabil si pentru birouri. Intai relocam sediile si apoi ne intrebam cu ce aducem angajatii la locul de munca. Si uite asa ajungem sa ne rugam sa se prelungeasca linii de metrou, sa se infiinteze linii de autobuz sau infiintam o linie proprie de autobuz care sa preia angajatii de la cea mai apropiata statie de metrou/RATB. Dupa parerea mea aceste asa-zise companii merita din partea angajatilor acelasi respect pe care il arata ei angajatilor atunci cand decid mutarea sediilor intr-o astfel de zona...Si eu personal ii apreciez pe cei care din aceasta cauza au decis sa-si schimbe locul de munca. Poate daca le pleaca foarte multi angajati si vin numai cei care nu au alta alternativa (deci nu se compara ca pregatire si experienta cu angajatii vechi) se vor trezi si "companiile" din acest miraj al relocarilor.
Din pacate atata timp cat orasul nu este suficient acoperit de metrou nu vad cum s-ar putea pune problema prelungirii actualelor linii in zonele limitrofe Bucurestiului. La M7 nu este voba de Voluntari, ci de doua mari cartiere bucurestene (Rahova si Colentina) care sunt deficitare la capitolul transport in comun. Prelungirea spre Voluntari este un moft ca orice alta prelungire in afara Bucurestiului. Parerea mea ca prelungirea in Voluntari ori nu se va face, ori se va face ulterior, cand fluxul de calatori chiar o va solicita, altfel este cheltuiala nejustificata. Dar daca nu cumva se decide ca depoul sa fie in Voluntari, caz in care metroul va ajunge de la inceput acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Jan 2011 13:06 
Asa se intampla cand nu sunt banii tai...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Jan 2011 01:43 
HAULES BAULES! AU VENIT EXTRATERESTII SA NE FACA METROU!!! :shock:


Quote:
60 de staţii noi de metrou până în 2020

Staţiile Pajura şi Bazilescu vor fi inaugurate anul acesta în luna aprilie
Sună neverosimil, dar conducerea Metrorex le promite bucureÅŸtenilor că în următorii 10 ani vor putea circula cu metroul în aproape toate zonele din Capitală ÅŸi din împrejurimi. Conform raportului de activitate pe anul 2010, reÅ£eaua de metrou se va extinde cu cinci rute ce se vor întinde pe o distanÅ£ă de aproximativ 80 de kilometri.

Metroul din Drumul Taberei costă aproape un miliard de lei
Metrorex a lansat procedura de licitaţie pentru tronsonul Eroilor– Piaţa Iancului. Acesta va costa 2,8 miliarde lei

Cele cinci linii, dintre care unele sunt în construcţie şi altele se află doar în faza de proiect, vor avea 60 de staţii.

Primele staţii inaugurate vor fi Pajura şi Bazilescu, de pe Magistrala 4. Acest tronson a fost început pe vremea lui Ceauşescu, dar abia acum se fac ultimele retuşuri. Reprezentanţii Metrorex spun că cele două staţii vor fi inaugurate anul acesta, în luna aprilie.

Tronsonul urmează să fie extins în următorii patru ani cu doi kilometri, până la staţia Laminorului. „Pentru o bună parte dintre proiecte avem deja surse de finanţare sigure. Pe lângă aceste noi linii avem de gând să continuăm Magistrala 2 până în comuna Pipera", a zis directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Un alt tronson va lega, până în 2018, sudul Bucureştiului de aeroporturi. Linia va porni de la Gara Progresul, va trece pe la Gara de Nord şi va duce spre aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Acest tronson se va întinde pe 16 kilometri şi va costa peste un miliard de euro.

O altă linie de metrou va lega, în 2015, Drumul Taberei de Universitate, în timp ce ruta Universitate - Pantelimon va fi dată în folosinÅ£ă în 2018. Lucrările vor costa peste un 1,5 miliarde de euro. Tronsonul Voluntari - Colentina - Åžoseaua Alexandriei - Jilava va fi pus în funcÅ£iune în 2020.

Lucrările vor începe din Voluntari, ruta fiind menită să interconecteze două dintre cele mai populate zone, cu trecere prin centrul Bucureştiului. A cincea linie de metrou, la care vor începe lucrările în 2017, va lega staţia Păcii de vestul oraşului, acolo unde sunt marile centre comerciale. Astfel, linia Păcii - Centura de Vest va avea patru staţii şi va face legătura cu Autostrada A1. Costurile se vor ridica la aproape 190 de milioane de euro.

Ziarul Adevarul



Saracul Ceausescu (Dumnezeu sa-l odihneasca, merita) n-a fost in stare sa faca decat ~40 de statii in 10 ani (in vremurile in care chiar se construia), si acum cand nu se face nimic o sa rasara statiile ca ciupercile dupa ploaie, ci nu una' doua', ci cam 60 asa, ...n-or fi ele prea multe...

Cum comentati oameni buni?!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Jan 2011 02:14 
Rog dati click pe LALEAUA VIOLET.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Mar 2011 15:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 74
Location: Paris
ByOnu wrote:
Saracul Ceausescu (Dumnezeu sa-l odihneasca, merita)

Cum comentati oameni buni?!


Comentez foarte scurt : nu mai fuma ierburile alea, ca îti dauneaza grav la bostan.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group