TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 12 Nov 2018 21:42

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 02 Jan 2012 15:36 
Extrase din Documentatia de atribuire de servicii de consultanta M5 Universitate - Pantelimon

Statii:

CA Rosetti - Central
Calea Mosilor - Central
Foisorul de Foc - Central
Matasari - Central
Piata Iancului 2 - Central
Victor Manu - Central
Stadionul National - Central
Chisinau - Central
Morarilor - Central
Spital Sf. Pantelimon - Central
Granitul - Central
Pantelimon (1/2) - Laterale

STATIA C.A. ROSETTI
Amplasament
Staţia „C.A.Rosetti” este amplasata sub Piata Rosetti si, partial (in capatul de vest al pietei),.sub B-dul Carol.

STATIA CALEA MOSILOR
Amplasament
Staţia „Calea Mosilor” este amplasata sub carosabilul B-dului Carol, pe tronsonul dintre intersectia cu B-dul Calea Mosilor si Piata Pache Protopopescu. In prelungirea statei spre est se va realiza o zona de galerie situata sub Piata Pache Protopopescu.
Statia urmeaza sa devina statie de corespondenta cu Magistrala – Rahova-Colentina, urmand sa permita legatura directa la nivel peron cu viitoarea statie Carol I amplasata pe Calea Mosilor.

STATIA FOISORUL DE FOC
Amplasament
Staţia „Foisorul de Foc” este amplasata la intersectia B-dului Pache Protopopescu cu str.Traian.

STATIA MATASARI
Amplasament
Staţia „Matasari” este amplasata sub carosabilul B-dului Pache Protopopescu, axul central al statiei fiind situat in zona intersectiei cu str. Matasari.

STATIA PIATA IANCULUI2
Amplasament
Statia de metrou „Piata Iancului 2” este o statie subterana cu vestibule si pasaje de legatura subterane de o parte si de alta a soselei Iancului si a soselei Mihai Bravu, amplasata sub carosabilul sos. Iancului, la intersectia cu sos. Mihai Bravu.

STATIA VICTOR MANU
Amplasament
Statia de metrou „Victor Manu” este o statie subterana cu nivel vestibul subteran, amplasata sub carosabilul Soseaua Iancului; legatura cu suprafata se face prin accese si pasaje care au rol de a conduce catre cele doua vestibule ale statiei.

STATIA STADIONUL NATIONAL
Amplasament
Statia de metrou „Stadionul National” este o statie subterana cu doua vestibule si pasaje care au atat rolul de a conduce catre vestibulele ale statiei cat si rol de subtraversare; statia este amplasata la intersectia Soselei Iancului si Soseaua Pantelimon.

STATIA CHISINAU
Amplasament
Statia de metrou „Chisinau” este o statie subterana cu doua vestibule si pasaje care au rol de a conduce catre atat rolul de a conduce catre vestibulele ale statiei cat si rol de subtraversare, statia este amplasata la intersectia Soselei Iancului cu B-dul Chisinau.

STATIA MORARILOR
Amplasament
Statia de metrou „Morarilor” este o statie cu vestibul si pasaje de legatura subterane de o parte si de alta a sos. Pantelimon, amplasata sub carosabilul sos. Pantelimon, la intersectia cu sos. Fundeni.

STATIA SPITAL SF. PANTELIMON
Amplasament
Statia de metrou „Spitalul SF. Pantelimon” este o statie cu vestibule subterane cu accese de o parte si de alta a sos. Pantelimon; statia este amplasata sub carosabilul sos. Pantelimon.

STATIA GRANITUL
Amplasament
Statia de metrou „Granitul” este amplasata in zona intersectiei sos. Vergului cu sos. Pantelimon; statia are vestibule subterane cu accese de o parte si de alta a sos. Pantelimon.

STATIA PANTELIMON
Amplasament
Statia de metrou „Pantelimon” este amplasata sub carosabilul Sos. Garii Catelu, in apropiere de intersectia cu sos. Pantelimon;
Statia Pantelimon (fosta Antilopa) este statie existenta ce urmeaza a se extinde.
Statia existenta are un vestibul subteran si un singur peron lateral, ea urmand a fi completata cu inca o nava si un vestibul. In final statia Pantelimon urmeaza a avea doua vestibule laterale amplasate de o parte si de alta a soselei si doua peroane laterale, la acelasi nivel cu vestibulul, intre care se va asigura legatura printr-un pasaj pietonal de subtraversare a liniilor.
Statia este prevazuta cu doua accese de o parte si de alta a sos. Garii Catelu, unul existent si unul propus.


Pe traseul de metrou Universitate - Pantelimon ce formeaza tronsonul 2 al Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei - Pantelimon, se propune a se monta o cale de rulare dubla, la care se adauga acolo unde este posibil, o a treia linie de garare sau chiar grupe de linii de parcare.
Pentru exploatarea magistralei de metrou studiata, caracteristicile tehnice ale dispozitivului de linii propus, asigura o viteza comerciala de 36km/ora, la o capacitate de transport estimate la 50000 calatori/h/sens, la o frecventa de 90”.
Deoarece calea de rulare este realizata in tunele cu diametrul de 6.4m, nu a existat posibilitatea realizarii de linii suplimentare de parcare sau de evitare intre statii.

De aceea s-au amenajat alaturat statiilor Stadion National si Granitul cate o grupa de linii, dupa cum urmeaza:
- alaturat statiei Stadion National se va realiza o remiza pentru parcare si intretinere curenta;
- dispozitivul de linii este format din 5(cinci) linii de parcare si o linie prevazuta cu canal de revizie;
- in statia Granitul, dispozitivul de linii propus, cuprinde pe langa liniile de circulatie un mic depou format din 4(patru) linii de parcare si 5(cinci) linii cu canale de revizie. Pe liniile cu canal vor fi amenajate un strung de bandaje, o baterie de vinciuri si o statie de spalare.


Structura traseului caii cuprinde in total 21452m cale de rulare simpla.

Pe categorii de solutii situatia se prezinta astfel:
- cale de rulare pe piatra sparta – 6677m din care: se va realiza in galerii si statii - 6677m
- cale de rulare pe traverse de beton tip 2B - 13209m din care : se vor realiza in galerii si statii - 4355m/ se vor realiza pe tunele de 6,4m - 8854m.
- cale de rulare pe canale de revizie – 1566m.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jan 2012 16:46 
Intrebari
1)Daca tot se apuca de o treaba, de ce nu fac un transfer civilizat intre naveta Republica - Antilopa si M 5 la Antilopa ? Probabil din vesnica economie, servita pe tava de fiecare data.
Sau de ce nu fac inca un tunel Republica - Antilopa si statia Antilopa gandita cu cap pentru statie terminus pentru 2 magistrale si nu ce vor sa faca ei acum. Dar probabil ca se gandeste cu ....[bip] in unele sectoare ce tin de dezvoltare strategica.
Sau ma rog sunt eu de fapt deplasat si sunt altii mult mai inteligenti decat subsemnatul.
2)Asta inseamna ca dezvoltarea strategica pe 100 de ani spre Orasul Pantelimon cade cu desavarsire...
Si tot la capitolul "aiureli" eu as face statia Granitul ca si statie terminus pentru M 1 / M 5, cu posibilitatea de a dezvolta M 5 spre Orasul Pantelimon cand o sa vrea muschii mei.
Sau se doreste sa se realizeze o megamagistrala "Raul Doamnei - Opera - Iancului 2 - Antilopa - Dristor 1 - Eroilor ( 1 ) - Gara de Nord - Dristor 2". Mai stii ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jan 2012 20:15 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
1.Extinderea M5 spre Pantelimon este atat de indepartata, incat se pot schimba multe pana la proiect si executia efectiva. Deocamdata nu s-au inceput lucrarile majore nici macar pe tronsonul Raul Doamnei-Eroilor, urmeaza, poate, in viitor Eroilor-Iancului si, in cel mai bun caz peste vreo 10 ani , M5 va ajunge la Pantelimon. Nici macar statiile prezentate nu cred ca sunt definitive. Dincolo de Eroilor, in afara de intersectia cu M7 si cu M1, totul este relativ.
In treacat fie spus, sper din toata inima sa se renunte la statia CA Rosetti, situata la o aruncatura de bat de statia Universitate 2, chiar nu ii inteleg rostul... O solutie eleganta ar fi sa se mute statia Universitate de pe M5 pe partea cu Teatrul National si , in acest caz nu mai este nevoie de statia Rosetti.
2. Avand un orizont de timp atat de indepartat, solutia M5 la Pantelimon nu cred ca este "batuta in cuie" de pe acum. Sa nu uitam ca la Academia Militara solutia aprobata a suferit ceva modificari. Si vorbim de un proiect aprobat, calculat, verificat, pentru care exista finantare si, cu toate acestea, lucrurile se pot schimba "din mers".
3. Documentatia M5 prezentata este atat de vaga incat se poate intelege orice din ea.

Eu nu vad cum se poate folosi caricatura actuala de statie Pantelimon ca statie de transfer intre M5 si M1. Bine, ii mai adauga un peron, dar chiar si asa, o statie care s-a nascut dintr-un accident al istoriei nu poate functiona eficient ca statie de transfer. Sper ca nu se gandesc sa lase si naveta actuala de la Republica, pentru ca ar fi de tot rasul.
Adancimea la care este construita statia actuala nu peremite constructia unui vestibul, asa ca nu vad solutia de transfer M1-M5 acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jan 2012 21:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
La ce e nevoie de staţie la Rosetti dacă e Universitatea la nici 100 m?
La ce e nevoie de staţie la Spitalul - Sf. Pantelimon câtă vreme există staţie la Granitul şi Morarilor?
Ce rol are staţia ,,Stadionul Naţional" (care oricum e departe de stadion) câtă vreme există oricum staţie la Chişinău, deci la vreo 200m de intersecţia cu Bd. Pierre de Coubertin?
Ce va deservi tronsonul Granitul - Pantelimon? Oile care pasc pe câmpul de lângă lac? Că transferul la M1 spre Republica pică, din cauza liniei simple şi a intervalului jenant la care se circulă pe Republica - Pantelimon.

Păi facem metrou sau tramvai subteran?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jan 2012 08:06 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Asa cum am spue, statiile de dincolo de Universitate nu sunt batute in cuie. Statiile enumerate sunt proiectul "euforic" al M5, cand erau propuse statii la 500m distanta una de alta sau mai putin, pe model occidental.
Cat priveste statia Pantelimon, ea este una care deserveste linia de retragere la depou, asa cum este si actuala statie. Cica se mai amortizeaza din costurile liniei spre depou. Alt exemplu de acelasi (fara sens dupa parerea mea) este Valea Ialomitei, care, in plus, creaza o bifurcatie inutila. Nimeni nu spune cat costa IN PLUS o statie noua (cate milioane de euro. Deci vreau sa recuperez din costuri cheltuind si mai mult :shock:
Sa asteptam solutia de transfer M1-M5 si vom vedea..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Oct 2012 15:50 
Adancimile in zoana "Universitatii".
Acolo pe langa statia de metrou ( M 5 ) cica mai trebuie "strecurat" si un pasaj rutier, fie pe axa N - S fie pe axa E - W.
Schita este facuta la scara :lol:
Peronul pentru M 2 rezulta ca ar fi undeva la minus 16,5 metri.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2012 10:36 
Desenul la o scara mai îngrijită.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Nov 2012 14:40 
In primul desen am facut o simulare a unui pasaj rutier iar in al doilea a magistralei M 5 - presupunand ca M 5 va trece pe deasupra lui M 2.
Catreva observatii :
In cazul unui pasaj rutier pe axa E - W pasajul pietonal va suferi amputari si modificari semificative - voi reveni cu detalii.
In cazul in care se renunta la pasajul rutier si se doreste pastrarea pasajului pietonal in forma actuala precum si varianta de M 5 deasupra lui M 2 vor avea probleme serioase de gabarit.
Evident ca altfel se pune problema in cazul in care M 5 se va construi sub M 2. ( Varianta cea mai logica cu putinta ).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Nov 2012 22:53 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 204
Location: Bucuresti
Daca nu se schimba iar schimbarea si M5 va trece pe sub M2 vom avea cea mai adanca statie (si implicit cel mai adanc tunel) din retea, undeva spre -30m.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Nov 2012 01:13 
Este aproape exclus ca M 5 sa treaca deasupra lui M 2


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group