halmarius wrote:
Quote:
Locomotivele diesel-electrice fabricate la Intreprinderea 23 August din Bucuresti in anii 70-80.
Din cate stiu, intreaga productie a fost pentru export, cred ca cel putin o parte importanta din acestea au ajuns in Bulgaria.
Imaginea pe care ai postat-o are mare valoare sentimentala pentru mine am lucrat ca muncitor 5 ani in hala din poza, un an ca inginer apoi am fugit caci viata in FAUR devenise grea si lipsita de satisfactii.
Totusi nu de asta am scris aici, trebuie sa te corectez locomotivele in cauza sunt cele mai puternice fabricate vreodata in FAUR(23 AUGUST/MALAXA) si sunt diesel hidraulice, cu doua motoare diesel de 1200 CP transmisia hidraulica intre ele la mijloc, au fost livrate cca. 200 de buc la administratia feroviara est-germana DR fiind clasificate 119.
Dupa reunificare au fost reclasificate in clasa 219.
Motoarele diesel sunt dupa licenta germana MAYBACH.
Cele de la Bicaz au fost aduse de DB Cargo care are licenta de operator privat in RO.
In incheiere o intrebare:de unde ai luat imaginea?
Bineinteles ca raspunsul nu e obligatoriu.

Corecturile sunt binevenite pentru mine. Am intrebat multa vreme, inclusiv pe "mari specialisti", dar nu m-am lamurit pana acum cu aceste locomotive. Asta cred ca e unul din marile avantaje ale unui forum, putem toti sa ne ajustam reciproc nivelul de cunoastere. Imi cer asadar scuze pentru "diesel-electrice" si "Bulgaria", m-am luat dupa oameni pe care ii credeam cunoscatori.
Imaginea facea parte din propaganda realizarilor economice ale epocii respective si a aparut printre altele si intr-o monografie a Bucurestiului, tiparita in 1985. Tin minte ca a fost la vremea aceea si la televiziune cel putin un reportaj amplu despre aceste locomotive, cu multe imagini filmate in acea hala, dar nu s-au facut publice alte date tehnice, sau legate de destinatia locomotivelor, decat puterea motoarelor, cred. Odata prin anii '80 am vazut circuland o astfel de locomotiva si-mi inchipuiam ca vor apare din ce in ce mai multe in dotarea CFR, pentru a inlocui vechile LDE-uri. Spre dezamagirea mea, aceea a fost prima si ultima locomotiva de acest tip pe care am vazut-o vreodata circuland.