TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 26 May 2018 11:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ciclostomi pe roti
PostPosted: Sat 26 May 2007 15:40 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 725
Intamplator sau nu, vertebratele cele mai primitive au constituit sursa de inspiratie pentru vehiculele cailor ferate suedeze si daneze.
In Suedia, codificarea locomotivelor si automotoarelor se face cu litere si cifre (deci, in totala contradictie cu normele UIC, care impun ca respectivul cod sa fie numai din cifre). Ciclostomii pe roti, fiind automotoare au coduri care incep cu
X (automotoare electrice)
Y (automotoare diesel)

In poza de mai jos un ciclostom pe roti diesel, de tip Y2. Remarcati faptul ca postul de conducere se afla in interiorul "gurii" astfel incat vizibilitatea mecanicului este net inferioara in raport cu o locomotiva / un automotor obisnuit. Conform celor afirmate pe Railfaneurope (de unde sunt luate pozele), ciclostomul pe roti:
-are 3 module
-4 boghiuri (doua dintre acestea gasindu-se dedesubtul imbinarilor dintre module; cam ca la V3A)
-transmisie mecanica
-viteza maxima: 180 km/h


Attachments:
y2_1_106.jpg
y2_1_106.jpg [ 76.93 KiB | Viewed 3447 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 725
Versiunea electrica a ciclostomului pe roti. Este vorba de automotorul X31K
Sursa: Railfaneurope

In imagine, garnitura are 6 vagoane. Ce se intampla, de fapt? "Gura" (mai bine zis "ventuza") unei rame se ataseaza de "gura" alteia similare, posturile de conducere se rabateaza inspre lateral astfel incat sa se poata trece dintr-o rama in alta.
Configuratia ciclostomului pe roti este una neobisnuita:
-vagon motor cu post de conducere, dar fara pantograf (similar, asadar, 55-ului facut la Electroputere); formula osiilor Bo-Bo
-vagon remorca cu pantograf :shock:
-vagon motor cu post de conducere, dar fara pantograf (similar 55-ului); formula osiilor Bo-Bo
Sursa: www.jarnvag.net


Attachments:
20031005_044_x31k4332_sj_r1082_oerestad.jpg
20031005_044_x31k4332_sj_r1082_oerestad.jpg [ 140.72 KiB | Viewed 3328 times ]
extX31K4330Malmo2005.jpg
extX31K4330Malmo2005.jpg [ 72.65 KiB | Viewed 3329 times ]
forarplatsX31K4338TS.jpg
forarplatsX31K4338TS.jpg [ 48.55 KiB | Viewed 3329 times ]
intET4512_1.jpg
intET4512_1.jpg [ 45.86 KiB | Viewed 3329 times ]
intX31K4324.jpg
intX31K4324.jpg [ 56.97 KiB | Viewed 3330 times ]
intX31K4326.jpg
intX31K4326.jpg [ 58.05 KiB | Viewed 3329 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 16:19 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 725
Revenim la ciclostomul diesel Y2. A se remarca formula neobisnuita a osiilor: practic, fiecare boghiu are o osie motoare si una nemotoare.


Attachments:
forarplatsY21382_2005.jpg
forarplatsY21382_2005.jpg [ 56.29 KiB | Viewed 3328 times ]
Y2-1.gif
Y2-1.gif [ 3.1 KiB | Viewed 3327 times ]
Y2-2.gif
Y2-2.gif [ 3.08 KiB | Viewed 3328 times ]
Y2-3.gif
Y2-3.gif [ 3.07 KiB | Viewed 3328 times ]
intY21375_1.jpg
intY21375_1.jpg [ 54.4 KiB | Viewed 3327 times ]
intY21375_2.jpg
intY21375_2.jpg [ 52.23 KiB | Viewed 3327 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group