TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 28 May 2018 08:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Automotorul clasa 97
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 03:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 725
1. Teoretic, este un derivat al automotorului seria 79 Faur. Practic, din punctul de vedere al numarului si functionalitatii vagoanelor, automotorul seria 97 putea fi inclus seriei 77, chiar daca exista diferente radicale intre Malaxa si caricatura la care ma refer. Ca si 77-le, 97 este un automotor autonom, adica este alcatuit dintr-un singur modul si poate functiona singur. Putea fi codificat, de exemplu, 77-0001 in loc de 97-0001; seriile cuprind 10000 de numere de parc (0000-9999), nu doar 100. De asemenea, putea functiona impreuna cu remorca (mai bine zis, doua remorci) codificata 50 53 24-29-yyy-z; nu stiu daca avea posibilitatea comenzii multiple; in situatia in care un 97 se cupla cu un alt 97, amandoua erau active sau unul era activul iar celalalt pasivul.
2. Motorizare: doua motoare D2156 de 192 CP
3. Cutie de viteze automata
4. Viteza maxima: 80 km/h
5. In prezent, automotoarele clasei 97 sunt retrase; nu pot spune daca:
-au ajuns pe mana autogenului
-au donat toate piesele; practic, s-au donat pe ele insele


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 02:14 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 725
1. Se pare ca a aparut o noua serie 97, aproape fara nicio legatura cu automotorul amintit mai sus. Este vorba despre "rebotezarea" gunoaielor pe roti care ne sunt cunoscute ca X4500. Ma intreb daca nu cumva faptul ca au transmisie mecanica a determinat AFER-ul sa le atribuie un numar cuprins intre 95 si 99
2. Numarul de serie al acestor automotoare diesel-mecanice nu este inscriptionat pe fetele acestuia, ci doar pe laterale iar caracterele sunt foarte mici


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 May 2008 15:51 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Jan 2006 21:30
Posts: 76
Location: Arad
nu stiu sigur, dar e posibil ca acest automotor de la Ronat sa fie din aceasta clasa


Attachments:
File comment: Ronat Triaj
clasa79.JPG
clasa79.JPG [ 52.82 KiB | Viewed 5579 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 May 2008 17:33 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 725
Din discutia pe care am avut-o pe mess cu Cristi CFR, am aflat ca ceea ce se gaseste in poza respectiva este o remorca pentru automotorul seria 79 FAUR si, foarte probabil, si pentru seria 97 FAUR (in prezent, seria 97 = X4500). Avand in vedere ca remorcile au fost considerate vagoane de calatori si codificate ca atare, sunt aproape sigur ca ceea ce se gaseste in imagine este un vagon 24-29.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 23:00 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Jan 2006 21:30
Posts: 76
Location: Arad
Da, intr-adevar, am gasit in Jurnalul Feroviar un articol despre automotoare in care era si cele patru din clasa 97:

au fost construite inca patru vehicule de acelasi fel, dar cu un design diferit si prevazute cu doua motoare, avand numerele CFR 97-0001-4, 97-0002-2, 97-0003-0 si 97-0004-8 (nr. fabr. U23A 25578-25581/89). Numarul de serie este oarecum neobisnuit; normala ar fi fost inmatricularea sub numarul de serie 79 sau, oricum, in grupa 70, care este rezervata aparent automotoarelor. Au fost construite si remorci asemanatoare, de catre fabrica de vagoane MEVA din Drobeta-Turnu Severin, care au fost utilizate si impreuna cu automotoarele de constructie veche, in special in zona Timisoara. In sezonul estival al anului 1993, aceste automotoare, impreuna cu doua remorci, au circulat din nou pe linia Bucuresti - Snagov Plaja, apoi au fost utilizate si ele, ca automotoare de serviciu, pe linia de centura. O data cu suspendarea, in anul 1998, a indragitelor si utilelor trenuri de serviciu pe centura Bucurestiului, toate aceste automotoare au fost abandonate.


Din pacate din 2004 nu a mai aparut jurnalul feroviar :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 23:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3457
Asa cum am amintit in alt topic, unele dintre aceste automotoare au circulat o vreme, catre mijlocul anilor 90, pe relatiile Brasov-Zarnesti si Brasov-Codlea. In acea perioada transportul cu autobuze pe aceleasi trasee fusese suspendat din lipsa de vehicule. Automotoarele pe care le-am vazut circulau solo. Poate IMMR (MARUB) le testa in probe cu pasageri?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 May 2008 01:45 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 725
Cred ca e o confuzie mica:

Automotorul seria 97 era fabricat la FAUR fiind, de fapt, o varianta a automotorului seria 79 fabricat la FAUR.
MARUB a fabricat doua automotoare gemene:
-seria 95, devenita 99
-seria 96, devenita 92 apoi 91 care apare si pe site-ul lor


Attachments:
File comment: 020-ADM-yyy alias 97-xxxx-y
020-ADM-.jpg
020-ADM-.jpg [ 53.92 KiB | Viewed 5461 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 May 2008 01:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 725
1. Sursa pozei: Jurnalul Feroviar
2. 020-ADM-yyy = codificarea CFR inainte de adoptarea sitemului UIC. Avand in vedere ca unele vehicule feroviare au migrat de la o clasa la alta - in functie de aparitia unor alte vehicule, am preferat codificarea bazata pe numarul si functia osiilor, a tipului de motor si a transmisiei. Adica:
020 = tractiune integrala pe ambele osii (doua motoare D 2156 HMU de 192 CP + cutii hidramate)
ADM = automotor diesel-mecanic
yyy = numarul de parc care, probabil, este (0)001
Partial off-topic. MAV a pastrat codificarea proprie, trecand codificarea UIC cu caractere mai mici. Noi de ce nu am putut-o pastra? Din fericire, sunt mecanici inimosi care, inca, o mentin pe masinile lor. A se vedea Regina Banatului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 May 2008 09:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3457
OAB wrote:
Cred ca e o confuzie mica:
Automotorul seria 97 era fabricat la FAUR fiind, de fapt, o varianta a automotorului seria 79 fabricat la FAUR.
MARUB a fabricat doua automotoare gemene:
-seria 95, devenita 99
-seria 96, devenita 92 apoi 91 care apare si pe site-ul lor

Da, imi cer scuze, intr-adevar l-am confundat din cauza asemanarilor la caroserie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 May 2008 12:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
OAB wrote:
Partial off-topic. MAV a pastrat codificarea proprie, trecand codificarea UIC cu caractere mai mici. Noi de ce nu am putut-o pastra? Din fericire, sunt mecanici inimosi care, inca, o mentin pe masinile lor. A se vedea Regina Banatului.


Pai... pentru ca orice societate membra UIC trebuie sa isi inmatriculeze masinile conform reglementarilor UIC...Lipsa numarului UIC de pe locomotiva sau vagon atrage o serie de limitari, de exemplu imposibilitatea vehiculului feroviar de a iesi de pe reteaua nationala (mai putin in cazul in care exista conventii intre administratiile feroviare, vezi vagoanele rusesti pe care scrie doar RZD xxxx, fara cod UIC).

Sa nu mai luam mereu ca exemplu MAV-ul... acelasi MAV care se lauda cu viteze mari in vreme ce desfiinteaza (da, desfiinteaza, nu privatizeaza) multe sectii secundare si trimite pe trenurile de Romania vagoanel 20-37 si alte jeguri, in baza unei conventii paguboase cu CFR (noi trimitem AVA 200 cu AC la ei...).

Si mai mare off-topic: o locomotiva cu ambele codificari scrise pe ea ar arata precum travaiele din Bucuresti... pe bot numarul de parc si sub el numarul de inmatriculare de la Primarie.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Alte automotoare
PostPosted: Sat 28 Dec 2013 13:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45427
O fotografie a d-lui Silviu Dirlea cu un automotor fabricat la Faur, folosit pe liniile de centura ale Bucurestiului.


Attachments:
Faur.jpg
Faur.jpg [ 74.01 KiB | Viewed 2226 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group