TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 00:56

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Locomotive nedreptatite
PostPosted: Sun 10 Feb 2008 02:46 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Parcul de locomotive din Romania cuprinde, pe langa modelele binecunoscute, si alte modele care nu au intrat niciodata in serviciul CFR, desi cel putin unul din modele a fost conceput pentru a remorca trenuri de calatori. Practic, au statut de locomotive industriale (de altfel, sunt codificate total diferit de locomotivele CFR, desi puteau foarte bine sa face servici si la CFR). Sa le luam pe rand:
-LDE 130: fabricata la Faur, destinata Cailor Ferate Poloneze, dar cateva fac servici la diversi operatori industriali
-LDH 80
-LDH 25
-BDM
-060 DB 001, respectiv 060 DB 002; locomotiva dubla ale carei componente pot circula atat impreuna, cat si separat; din cate am inteles, nu exista legatura intre locomotiva dubla 060 DB 001 +060 DB 002 si vechea seria 61, codificata tot DB pe site-ul MSTS, dar nu sunt sigur

Practic, este vorba de niste locomotive care, din niste motive pe care nu le stiu, nu au intrat in serviciul CFR. In cazul LDE 130 este vorba de o nedreptate facuta vehiculului respectiv din moment de a fost gandit ca locomotiva pentru calatori si, in loc sa remorcheze trenuri de calatori, face servici la diverse societati.
Pe forumul Railclub a fost o discutie privitoare la numerele de serie in care un user sustinea ca o locomotiva care nu tine de CFR nu trebuie codificata in maniera CFR-ului. Si dau dreptate cu o mentiune; in cazul site-urilor care prezinta material rulant, locomotivele "fara clasa" care au echivalent la CFR sa figureze la sectiunea clasei CFR corespunzatoare, pentru a avea o anumita ordine. Unul din cei care au asemenea site-uri a tinut cont de sugestia mea. De exemplu, la clasa 86 sunt prezente si locomotive codificate LDH 45-yyy apartinand diversilor operatori mai mult sau mai putin cunoscuti, specificandu-se faptul ca respectiva locomotiva apartine operatorului x. Ca urmare supun atentiei celor care au site-uri cu prezentarea materialului rulant urmatoarele probleme.
1. Aflarea clasei in care urmau sa fie inmatriculate locomotive gen LDH 25, LDH 80, LDE 130
2. Creearea unor sectiuni aferente claselor respective cu mentiunea ca locomotivele respective nu au primit niciodata numerele de clasa respective.

De exemplu, sa zicem ca locomotivele LDH 25 urmau sa fie incluse clasei 91 iar atunci pozele cu LDH 25 sa fie incluse sectiunii "clasa pseudo-91"
in felul acesta:
-site-urile ar fi mai bine organizate; locomotivele "fara clasa" fiind prezente acolo unde, in mod normal, le-ar fi fost locul
-prin specificarea "pseudo" nu se creeaza confuzia cu automotoarele diesel care, in mod nedrept, au "cotropit" clasele de la 90 in sus in conditiile in care clasele rezervate acestora erau de la 75 la 79


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2012 09:40 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
In aceiasi curte unde se gaseste LEMG 45-0001-3 am gasit si alte doua locomotive. Poate dupa imagini cineva recunoaste tipul si ne da mai multe informatii.


Attachments:
DSC00610b.JPG
DSC00610b.JPG [ 152.48 KiB | Viewed 12925 times ]
DSC00611b.JPG
DSC00611b.JPG [ 143.64 KiB | Viewed 12925 times ]
DSC00612b.JPG
DSC00612b.JPG [ 145.54 KiB | Viewed 12925 times ]
DSC00613b.JPG
DSC00613b.JPG [ 161.19 KiB | Viewed 12925 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2012 14:27 
Kappa wrote:
In aceiasi curte unde se gaseste LEMG 45-0001-3 am gasit si alte doua locomotive. Poate dupa imagini cineva recunoaste tipul si ne da mai multe informatii.
Să le luăm pe rând. Au fost construite, între anii 1975 şi 1978, la ELECTROPUTERE CRAIOVA, trei tipuri supranumite "grele", având motoare diferite ca putere şi carcase asemănătoare ca aspect, dar diferite ca gabarit, în principal din cauza motoarelor. Motoarele DIESEL au fost construite la Uzina de Construcţii de Maşini Reşiţa, în licenţă ALCO Auburn NY Statele Unite ale Americii. Toate au fost locomotive DIESEL-electrice, cu formula osiilor CO-CO.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2012 14:49 
Primul tip a fost LDE 4000-RO, pentru CFR, în număr de 32 unităţi şi varianta LDE 4000-OSE, pentru Grecia, în număr de 12 unităţi. Erau echipate cu motor DIESEL ALCO 16R 251 cu 16 cilindri dispuşi pe două rânduri, ce dezvolta o putere de 4000 CP. Forţă maximă la demaraj 345 kN, forţă în tracţiune continuă 212,2 kN, viteză maximă la tren de pasageri 145 km/h, la tren de marfă 120 km/h. Masa cu 65% combustibil 123 tone, masa pe osie 20,5 tone. Diametrul roţii noi 1100 mm. Dimensiuni de gabarit: lungime 20200 mm, lăţime 3100 mm, înălţime 4438 mm.
    În primele cinci fotografii, varianta pentru CFR, în ultima fotografie, varianta pentru Grecia.


Attachments:
LDE 4000-RO_a.jpg
LDE 4000-RO_a.jpg [ 58 KiB | Viewed 12909 times ]
LDE 4000-RO_b.jpg
LDE 4000-RO_b.jpg [ 52.47 KiB | Viewed 12909 times ]
LDE 4000-RO_c.jpg
LDE 4000-RO_c.jpg [ 50.25 KiB | Viewed 12909 times ]
LDE 4000-RO_e.jpg
LDE 4000-RO_e.jpg [ 65.1 KiB | Viewed 12909 times ]
LDE 4000-OSE_a.jpg
LDE 4000-OSE_a.jpg [ 35.91 KiB | Viewed 12910 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2012 15:06 
Al doilea tip a fost LDE 3000-RO, pentru CFR, în număr de 25 unităţi. Erau echipate cu motor DIESEL ALCO 12R 251 cu 12 cilindri dispuşi pe două rânduri, ce dezvolta o putere de 3000 CP. Forţă maximă la demaraj 350 kN, forţă în tracţiune continuă 238 kN, viteză maximă la tren de pasageri 140 km/h. Masa cu 65% combustibil 120 tone, masa pe osie 20 tone. Diametrul roţii noi 1100 mm. Dimensiuni de gabarit: lungime 19000 mm, lăţime 3100 mm, înălţime 4450 mm.


Attachments:
LDE 3000-RO_a.jpg
LDE 3000-RO_a.jpg [ 75.98 KiB | Viewed 12908 times ]
LDE 3000-RO_b.jpg
LDE 3000-RO_b.jpg [ 53.72 KiB | Viewed 12908 times ]
LDE 3000-RO_c.jpg
LDE 3000-RO_c.jpg [ 46.8 KiB | Viewed 12908 times ]
LDE 3000-RO_d.jpg
LDE 3000-RO_d.jpg [ 58.26 KiB | Viewed 12908 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2012 15:26 
Al treilea tip a fost LDE 2640-IR, construit în exclusivitate pentru Iran, în număr de 10 unităţi. Erau echipate cu motor DIESEL ALCO 12R 251 ELO, cu 12 cilindri dispuşi pe două rânduri, ce dezvolta o putere de 2640 CP. Forţă maximă la demaraj 325 kN, forţă în tracţiune continuă 238 kN, viteză maximă 100 km/h. Masa cu 65% combustibil 120 tone, masa pe osie 20 tone. Diametrul roţii noi 1100 mm. Dimensiuni de gabarit: lungime 19270 mm, lăţime 2940 mm, înălţime 4300 mm.


Attachments:
LDE 2640-IR_a.jpg
LDE 2640-IR_a.jpg [ 41.22 KiB | Viewed 12907 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2012 15:41 
După cum se observă în fotografii, locomotiva LDE 4000-RO are dunga galbenă de pe părţile frontale coborâtă puţin în unghi, pe când la locomotiva LDE 3000-RO, dunga galbenă este orizontală. De aici se poate trage concluzia că ce a fotografiat colegul nostru Kappa, trebuie să fi fost locomotiva LDE 4000-RO de 4000 CP.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Oct 2012 23:59 
Offline

Joined: Wed 10 May 2006 22:35
Posts: 7
Location: Bucuresti
S-ar putea sa fie fosta 71-0001-9. Stiu ca acolo sunt mai multe carcase, am si numerele lor, dar trebuie sa le caut. :oops:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group