TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 17 Aug 2018 08:28

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 16:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 120 din 02 martie 2010

Către,
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (dl. ministru Radu Berceanu)
Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (dl. ministru Kelemen Hunor)
Ministerul Administraţiei şi Internelor (dl. ministru Vasile Blaga)


În anul 2002 a fost publicată Legea nr.182/25 octombrie 2002 privind protejarea patrimoniului cultural mobil (completată cu Ordinul nr.2053/17 mai 2002 pentru aprobarea normelor de clasare a bunurilor culturale mobile), în Monitorul Oficial nr.349/24 mai 2002.

Timp de 10 ani de la apariţia legilor care reglementează protecţia patrimoniului tehnic cultural mobil, nu au fost clasate în patrimoniul tehnic naţional bunurile proprietatea Statului român, administrate de către Ministerul Transporturilor, creaţii tehnice unicat, cu valoare istorico–muzeistică de excepţie.

Vă amintim că suntem singura ţară din Uniunea Europeană care nu are un muzeu al căilor ferate care să prezinte evoluţia tehnică semnificativă a căilor ferate în cei 150 de ani de existenţă.

Ne întrebăm de ce în aceşti ani, Direcţiile de specialitate nu au inventariat locomotivele cu abur, automotoarele, vagoanele de călători, vagoanele de marfă, din care cele mai semnificative să fie selecţionate pentru o viitoare expunere. Mai mult decât atât, au fost trimise la fier vechi piese importante, irecuperabile.

Nu uităm că în anii 2008-2009 Societatea Feroviară de Turism a «pierdut» Hotelul Astoria şi tot parcul de locomotive şi vagoane pentru cale îngustă –distruse în mare parte. În condiţiile în care se doreşte promovarea turismului pe minunatele trasee ale liniilor înguste din Valea Arieşului, Valea Hârtibaciului, Moldoviţa, Sovata, etc.
Dorim să ne furnizaţi lista cu aceste active şi destinaţia lor.

Domnilor Miniştri,

Vă rugăm să depuneţi eforturile necesare pentru clasarea în patrimoniul cultural mobil a bunurilor prezentate în anexă, pentru a nu se repeta situaţiile menţionate anterior.

ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Attachments:
inventar trenuri speciale.jpg
inventar trenuri speciale.jpg [ 320.73 KiB | Viewed 3495 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Apr 2010 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Raspunsul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.


Attachments:
Transporturi.zip [1022.74 KiB]
Downloaded 340 times
Transporturi.JPG
Transporturi.JPG [ 61.17 KiB | Viewed 3400 times ]
Transporturi2.JPG
Transporturi2.JPG [ 42.47 KiB | Viewed 3400 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Apr 2010 17:00 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 58
Location: Timisoara,Beius
Ar mai trebui clasate si automotoarele Malaxa seria 78- 700 si 1000 care sunt destul de putine in comparatie cu seria 900.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Apr 2010 18:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Raspunsul Ministerului Culturii si Patrimoniului National.


Attachments:
Ministerul Culturii si Patrimoniului National.jpg
Ministerul Culturii si Patrimoniului National.jpg [ 213.64 KiB | Viewed 3327 times ]
Ministerul Culturii si Patrimoniului National 1.jpg
Ministerul Culturii si Patrimoniului National 1.jpg [ 187.79 KiB | Viewed 3327 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 May 2010 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 145 din 11 mai 2010

Către,
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (dl. Secretar de Stat Popa Gheorghe)
Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (dl. Secretar de Stat Timiş Vasile)



Asociaţia noastră vă multumeşte pentru răspunsurile dumneavoastră privind necesitatea şi oportunitatea clasării în patrimoniul cultural national mobil a celor 17 vagoane de călători din componenţa trenurilor istorice de epocă Regal Ferdinand I, Călugareni, Moldoviţa, Mureş şi Cibin şi considerăm necesar să facem următoarele precizări:

-Elaborarea documentaţiei conform H.G. NR.886/2008 pentru demararea procedurii de clasare nu necesită nici un efort financiar şi poate fi elaborată de numerosul personal al S.F.T. C.F.R. Bucureşti;

-Asociaţia noastră împreună cu un grup de iubitori ai Căilor Ferate Romane, SE OBLIGĂ SĂ ELABOREZE GRATUIT DOCUMENTAŢIA ÎN CEL MAI SCURT TIMP, cu condiţia să primim acordul dumneavoastră pentru elaborare şi fotografiere interior-exterior a celor 17 vagoane.

Pe această cale dorim să vă aducem la cunoştinţă situaţia celor 15 automotoare C.F.R. rămase în incinta fostei S.C. Marub S.A. (Automotoare Braşov), societate desfiinţată, locaţia fiind vândută S.C. Regiotrans S.R.L. Braşov. Automotoarele sunt proprietatea statului, construite între anii 1937-1940 la Uzinele Malaxa Bucuresti.

Automotoarele seria 982, 945 şi 955 sunt atipice, unicate în parcurile europene, comandă specială a Direcţiei Generale C.F.R pentru uzul administraţiei şi sunt solicitate pentru parcul de studiu al Universităţii Politehnice Bucureşti si de alte firme din sectorul turismului.

Pe criterii neînţelese de noi S.N.T.F.C. C.F.R Călători a dispus CASAREA acestora, inclusiv a automotorului 955.

În interesul evitării distrugerii acestui patrimoniu, cu deosebit respect propunem sistarea operaţiunilor de casare a celor 15 automotoare, pâna când SE VOR STABILI AUTOMOTOARELE SUSCEPTIBILE DE CLASARE ÎN PATRIMONIUL NAŢIONAL conform Legii 182/2000 şi a H.G. NR.886/2008 pentru demararea procedurii de clasare a bunurilor Statului român cu o valoare patrimonială importantă.

Cu stimă,

ing. Silviu Sîntea
Preşedintele Asociaţiei TRANSIRA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 May 2010 15:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 58
Location: Timisoara,Beius
Salut,
Vesti bune.

Automotoarele 900 din Marub :
946 ; 976 ; 997 de Pitesti
975 ; 936 ; 917 ; 972 ; 912 ; 996 de Timisoara
999 de Arad si AM 282 H
Pleaca la SC Petroutilaj Campina SA pentru RG.
Automotorul 1018+1029 si 752 la Reloc Craiova pentru RG.
La Reloc au sosit deja 1021+1031 de la Arad , 786 si 771 de la Constanta.

982, 945 si 955 nu tin de CFR Infrastructura, eu asa stiam.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 May 2010 21:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Din respect pentru institutia Ministerului Culturii si Patrimoniului dorim sa facem cateva precizari in legatura cu date istorice din raspunsul institutiei amintite :

Prima si cea mai veche cale ferata din Romania a fost “ linia carbunilor” Oravita - Bazias ( 62,5 km) inaugurata la 20 august 1854 pentru transportul de carbune si la 1 noiembrie 1856 pentru transportul de calatori.

Celebra locomotiva "Calugareni" nr. 43 face parte de grupul celor 5 locomotive cu abur (40-44) cumparate de Concesiune J.T. Barkley si J.Staniforth pentru linia Bucuresti - Giurgiu si a fost construita in anul 1869 la Fabricile Canada Works Birkenhead –ANGLIA si in nici un caz la Resita in anul 1873.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group