TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 06 Dec 2019 10:13

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Thu 22 Sep 2011 00:15 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 97
Location: Brasov
Automotoarele pe aburi Sentinel-Cammell (cate ceva despre ele aici) au fost introduse la Bucuresti in 1933 (?) si casate in a doua jumatate a anilor 50 deoarece nu mai aveau piese de schimb la CFR pentru cazanele care se stricasera.

O ultima incercare de a le repune in functiune a fost facuta in 1955. Atunci, experimental, s-a montat pe unul dintre automotoare un generator de abur Vuia, destinat initial incalzirii unui imobil, si deci de putere mai mica. Chiar si asa, automotorul a putut fi urnit, el ruland cu circa 10 km/h. Rezultatele sunau promitator: daca se foloseau 2 generatoare mai mari, cate unul pentru fiecare motor, spatiul ocupat era mult mai mic fata de cazanele initiale, viteza crestea, exista loc mai mult pentru rezervoarele de apa. De ce nu s-a implementat solutia pe toate vehiculele, nu stiu.

Mai multe in aceste pagini, fragment din cartea "Generatorul de abur cu ardere catalitica Traian Vuia" scrisa de Andrei Metianu.


Attachments:
A Metianu - Generatorul de abur Vuia.pdf [785.31 KiB]
Downloaded 611 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group