TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 17 Aug 2018 08:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 14 Aug 2012 19:25 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2260
Location: Bucureşti
La EXPOZIŢIA REALIZĂRILOR ECONOMIEI NAŢIONALE-EREN 84, care a avut loc în august-septembrie 1984 şi, ulterior, la TÂRGUL INTERNAŢIONAL BUCUREŞTI-TIB 84, care a avut loc la sfârşitul lui octombrie 1984, a fost prezentat automotorul cu tracţiune electrică produs de ELECTROPUTERE-CRAIOVA, care purta seria 55-56. Acesta era constituit din două vagoane motor, fiecare având câte o cabină de conducere (seria 55) şi două vagoane motor fără cabină de conducere (seria 56). Între acestea puteau fi intercalate şi două vagoane nemotorizate (seria 57). Puterea totală instalată pe cele 8 boghiuri motoare era de 1870 kW. Lungimea unui vagon era de 24500 mm între tampoane, rezultând o lungime totală de 98000 mm pentru o garnitură de 4 vagoane sau de 147000 mm pentru o garnitură de 6 vagoane. Lăţimea 2880 mm. Ampatamentul între pivoţi 17200 mm.
    Fotografiile sunt realizate de subsemnatul la EREN 84, în anul 1984.


    Attachments:
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_a.jpg
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_a.jpg [ 58.64 KiB | Viewed 3537 times ]
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_b.jpg
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_b.jpg [ 52.72 KiB | Viewed 3537 times ]
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_c.jpg
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_c.jpg [ 62.21 KiB | Viewed 3537 times ]
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_d.jpg
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_d.jpg [ 53.47 KiB | Viewed 3535 times ]
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_e.jpg
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_e.jpg [ 50.15 KiB | Viewed 3538 times ]
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_f.jpg
    1984_Automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_f.jpg [ 51.55 KiB | Viewed 3535 times ]
    Top
     Profile  
     
     Post subject:
    PostPosted: Tue 21 Aug 2012 22:27 
    Offline
    User avatar

    Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
    Posts: 2260
    Location: Bucureşti
    Cu zece ani înainte de prezentarea de mai sus, în anul 1974, a fost conceput şi proiectat la Institutul de Cercetări şi Proiectări Tehnologice în Transporturi, din cadrul Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, prototipul experimental al primului automotor cu tracţiune electrică. A fost produs la ELECTROPUTERE-CRAIOVA, în colaborare cu INTREPRINDEREA DE VAGOANE ARAD, care a construit şi adaptat vagoanele existente de pasageri pentru acest proiect, INTREPRINDEREA DE MAŞINI ELECTRICE BUCUREŞTI, furnizorul electromotoarelor de tracţiune, INTREPRINDEREA CONSTRUCTOARE DE MAŞINI REŞIŢA, furnizorul echipamentelor mecanice. Era constituit din două vagoane motor, fiecare cu câte o cabină de conducere (seria 55), două vagoane motor fără cabină de conducere (seria 56) şi un vagon nemotorizat (seria 57). Puterea totală instalată pe cele 8 boghiuri motoare era de 1870 kW, putere de durată şi 2180 kW, putere uniorară. A fost testat pe linia Bucureşti-Braşov şi retur, unde, acum 38 de ani, a realizat viteza maximă de 120 km/h, dar numai pe distanţă scurtă. Lungimea totală a automotorului era de 122500 mm. Capacitatea de transport 925 călători, din care 396 pe scaune şi 72 locuri pe strapontine.


    Attachments:
    1974_Prototip automotor electric ELECTROPUTERE sera 55-56_b.jpg
    1974_Prototip automotor electric ELECTROPUTERE sera 55-56_b.jpg [ 95.18 KiB | Viewed 3434 times ]
    1974_Prototip automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_a.jpg
    1974_Prototip automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_a.jpg [ 56.91 KiB | Viewed 3432 times ]
    1974_Prototip automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_c.jpg
    1974_Prototip automotor electric ELECTROPUTERE seria 55-56_c.jpg [ 60.7 KiB | Viewed 3431 times ]
    Top
     Profile  
     
     Post subject:
    PostPosted: Tue 26 Mar 2013 18:15 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 46104
    Color...


    Attachments:
    55-0001-2.jpg
    55-0001-2.jpg [ 86.66 KiB | Viewed 2938 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Sun 06 Jul 2014 09:21 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 46104
    55-0004-6

    Foto 2: Silviu Dirlea.


    Attachments:
    55-0004-6.jpg
    55-0004-6.jpg [ 170.46 KiB | Viewed 2327 times ]
    0004.jpg
    0004.jpg [ 98.56 KiB | Viewed 2093 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Sun 06 Jul 2014 23:06 
    Offline

    Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
    Posts: 3460
    Automotorul prezentat in 1984 a circulat mult timp ca tren accelerat pe relatia Bucuresti Nord - Craiova.


    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Tue 05 Jan 2016 20:38 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 46104
    080-TEA-001 in Busteni.

    Foto: ing. Antonio Bianco, Tren Magazin.


    Attachments:
    080-TEA-001 Busteni.jpg
    080-TEA-001 Busteni.jpg [ 65.65 KiB | Viewed 1574 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Fri 15 Apr 2016 22:07 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 46104
    55-0012-9

    Depou Cluj Napoca


    Attachments:
    55-0012-9 Cluj.jpg
    55-0012-9 Cluj.jpg [ 141.71 KiB | Viewed 1522 times ]
    Top
     Profile  
     
    Display posts from previous:  Sort by  
    Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

    All times are UTC + 3 hours


    Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot post attachments in this forum

    Search for:
    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group