TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 16 Oct 2018 03:32

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Sun 07 May 2006 15:20 
Oricine calatoreste cu trenul, nu poate sa nu observe cifrele scrise pe vagoane. La o prima vedere, parcul de vagoane al CFR (sau al altei companii) pare astronomic. In realitate, doar o parte din cifre reprezinta efectiv un numar de parc, restul fiind codificari ale tipului acestuia.

La vagoanele de pasageri, codificarea este de forma (exemplu):
51 53 19-40 140 - 9

La vagoanele de marfa, codificarea este (in 2 exemple):
31-RIV
53 CFR
5493 473-1
sau:
44534253024-0

La locomotive si automotoare, codificarea este de forma (exemple):
40-0453-7 (CFR)
96-2509-9 (CFR)
43-308-6 (BDZ)
1042-015-6 (OBB)
101-081-8 (DB)

Explicatia acestor codificari o puteti gasi la:
http://www.railfaneurope.net/misc/uicnum.html
O lista mai completa a codurilor de tari o gasiti la:
http://www.btinternet.com/~ucrs/ucrs/rl/rl420-2.html

Din paginile cu linkurile de mai sus lipsesc codificarile:
5XXX15XXXXX-X=vagoane cl I pe 2 osii
5XXX16XXXXX-X=vagoane cl I cu etaj
5XXX25XXXXX-X=vagoane cl a 2'a pe 2 osii (vezi vagoanele din Parcul Herastrau !!)
Codul de operator 25 este gresit scris 26 (la una din tarile baltice) in pagina din linkul al 2'lea.

Fosta RDG folosea si la tramvaie o codificare asemanatoare celei de la locomotivele (DB/DR), dar cu mentiunea ca modul de calcul al cifrei de control (ultima) difera de cel de la trenuri.

Desi exista vagoane de clasa a III'a !!, nu stiu cum sunt codificate ele !

Vehiculele utilitare, cu exceptia unor vagoane, au alte codificari, cel putin tot ce am vazut.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 May 2006 21:16 
Informatii despre flota CFR=toti operatorii romani ! gasiti aici:
http://www.railfaneurope.net/list/romania.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Apr 2007 01:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Aici puteti identifica cifrele lipsa din codificarea UIC:
http://tom.bastet-sys.org/main.php?p=uicmain
Mie imi este foarte util la identificarea cifrelor care nu se vad clar in poze din diverse motive.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Apr 2007 02:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
01,02, 03, 04 locomotive cu abur. Seria 04 este alocata locomotivelor cu abur seria 40.000 destinata liniilor cu cremaliera
40 = 060 EA
41 =060 EA1
42 =060 EA2
43 = 040 EC
44 = 040 EC1
45 = 060 EA1 modernizata
46 = 040 EC modernizata
47 = 060 EF (EM) si 060 EA cu IGBT
48 ar fi trebuit sa fie alocat locomotivelor 040 EC dotate cu tiristori
49 ar fi trebuit sa fie alocata locomotivelor 040 EC1 cu tiristori
50 = 060 ED, provenita din transformarea unei locomotive 060 DD
55/56/57 = 080 TEA
55 = vagon motor de tip 040
56 = vagon motor de tip 040
57 = vagon de mijloc,avand formula osiilor 2-2
58 = Z6100; vagon motor + vagon remorca + vagon remorca cu post de conducere
60 = 060 DA
61 = 060 DB
62 = 060 DA1
63 = LDE 621 EGM = 060 DA1 modernizata
64 = 060 DG
65 = LDE 621 EGM = 060 DA modernizata
66 = 060 DC şi locomotiva General Motors
67 = 060 DA pentru cale larga, dar si 060 DC dotata cu agregat pentru incalzire
68 = 060 DA pentru linie larga
69 = 040 DF
70 = 060 DD
71 = 060 DD cu agregat pentru incalzire
72 = 040 DF prevazuta cu frana reostatica
73 = 040 DF prevazuta cu doua compresoare
75/76 = Sageata Albastra veche
75 = vagon motor (A1A-2)
76 = vagon remorca
77 = automotor Malaxa pe 2 osii (1A)
78 = automotor Malaxa ,derivat din Arpad, construit in doua variante:
B2
B2+2B
79 = Ferkeltaxe format din vagon motor cu post de conducere + remorca cu post de conducere
80 = 040 DHC
81 = 040 DHC fara instalatie de incalzire
82 = 040 DHC cu motor Caterpillar
83 = 040 DHC cu motor MTU
84 = 040 DHC pentru linie larga
85 = 040 DHB
86 = 040 DHA
87 = locomotiva pentru linie ingusta, avand formula osiilor B-B
88 = locotractor diesel-hidraulic, avand formula osiilor B
89 = 040 DHC cu generator electric pentru incalzirea trenului
91 = automotor AM 282
92 = automotor Duewag 628 (vagon motor cu post de conducere)/928 (vagon remorca cu post de conducere); formula osiilor 2-B+2-2
94 = Plug de Zapada Hidraulic
95 = locotractor diesel-mecanic, avand formula osiilor B
96 = Săgeata Albastra noua: Siemens 642, diesel-mecanica, formula osiilor B-2-B
97 = automotor derivat din 79 facut la Faur, dar cu doua motoare
99 = AM 282 H


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2007 01:59 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
1. Se observă că printre criteriile de acordare a numerelor de serie se numără:
-tipul motorului
-tipul transmisiei
2. Se observă, din păcate, o lipsă de consecvenţă, ?n special la automotoare. Concret:

A. rama 080 TEA, car, deşi constituie o unitate multiplă, a primit 3 numere de serie; situaţia este, oarecum, asemănătoare şi ?n cazul automotorului diesel-electric cunoscut cu denumirea de Săgeata Albastră Veche unde capetele tractoare şi vagoanele de mijloc au primit numere de serie diferite
B. Rama Z6100. Aici, deşi există:
-vagon motor cu pantograf, dar cu o cabină de conducere
-vagon remorcă (de mijloc)
-vagon remorcă cu post de conducere
toate 3 tipuri de vagoane au un singur număr de serie - 58 - ?n cadrul acestui număr de serie aloc?ndu-se mai multe subserii. Rama Z6100 poate circula (şi chiar circulă) şi ?n formula:
-vagon motor
-vagon remorcă
-vagon remorcă cu post de conducere
-vagon remorcă cu post de conducere
-vagon remorcă
-vagon motor
Din cauza "risipei" de serii, automotoarelor diesel li s-au alocat şi numere de tipul 9x ?n condiţiile ?n care, cel puţin o parte ale acestora, puteau fi foarte bine ?ncadrate seriei 75-79, aspect asupra căruia voi reveni
3. Deşi au existat douăautomotoare diesel-hidraulice cu un modul şi formula osiilor asemănătoare celei de la seria 78-075x, acestea nu au primit numere de tip xx-yyyy-z, fiind codificate Adh 001, respectivAdh 002
4. Un alt aspect ?l constituie "migraţia" unor automotoare de la o serie la alta. Să luăm pe r?nd, c?teva astfel de automotoare:
A. Duewag 628/928; motor diesel, transmisie hidraulică, formula roţilor 2-B + 2-2. Iniţial, numărul de serie era 98 (după unele surse 98/99), ulterior a devenit 91/92 sau numai 92, aloc?ndu-se capului tractor şi remorcii cu post de conducere subserii diferite
B. AM 282; motor diesel, transmisie mecanică: Iniţial, număr de serie 96, apoi 93 iar ?n prezent 91
C. AM 282-H; o variantă a automotorului AM 282, av?nd transmisie hidraulică; iniţial, seria 95 (deşi seria 95 era alocată locomotivelor diesel-mecanice de manevră), ulterior 99
5. Aşa cum am spus la punctul 2, o parte a automotoarelor diesel (dacă nu chiar toate) puteau fi foarte bine ?ncadrate seriilor 75-79. De altfel, aceasta nu e numai părerea mea, ci şi a celor doi autori care semnează multe din articolele Jurnalului Feroviar:
-regretatul Antonio Bianco
-Hubert Koeninger
Astfel:
Seria 75 putea fi acordată ambelor rame diesel-electrice formate din:
-cap tractor cu un post de conducere
-vagoane de mijloc
-cap tractor tot cu unpost de conducere
aloc?ndu-se subserii diferite capetelor tractor şi vagoanelor de mijloc, aşa cum s-a procedat cu ramele seria 58
adică vechea Săgeată Albastră (seria 75) şi automotorului M5/M6 derivat din Arpad (vechea serie 96). Evident, capetele tractor şi vagoanele de mijloc să aibă subserii diferite
Seria 76 putea fi atribuită automotoarelor diesel-hidraulice
Seria 77 automotoarelor diesel-mecanice alcătuite dintr-un singur modul (DMU-1). Asta ?nseamnă că, pe l?ngă seria fosta serie 900, aici ar fi fost introduse automotoarele:
-78-75x
-AD 20 (seria 79 fabricată la Faur)
-91-0001
-eventual 97 (AD 2x19)
Seria 78 ar fi putut fi rezervată automotoarelor diesel-mecanice formate din două capete tractoare aşezate spate ?n spate, adică,pe l?ngă seria 78-10xx aici ar fi intrat Desiro 642
Seria 79: formată numai din automotoare cunoscute cu o denumire care nu face cinste niciunui vehicul feroviar: Taxi Porcin (Ferkeltaxe)
Este normal ca orice clasificare să aibă imperfecţiuni; nimic nu e perfect, dar, ceea ce consider deosebit de important este consecvenţa, consecvenţă care, la CFR nu e totdeauna prezentă


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2007 12:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Caile Ferate Ungare (MAV) foloseste, in cazul locomotivelor, un sistem de tipul:
xyy zzz
unde
x = literele M pentru locomotivele diesel, respectiv V pentru locomotivele electice
yy=numar de serie, a carei prima cifra indica numarul osiilor
zzz=numar de parc, dar care poate indica anumite caracteristici ale locomotivei
Sa luam un exemplu concret: V63 057
inseamna locomotiva electrica pe 6 osii a carei viteza maxima e de 120 km/h
V63 112
inseamna tot locomotiva electrica pe 6 osii, dar cu viteza maxima de 160 km/h
precizez faptul ca V63 este una dintre cele mai "nervoase" locomotive a MAV. Desi are doar 3600 kw, are un demaraj fantastic.
Pentru a va forma o idee:
-M62 corespunde, intr-o oarecare masura cu CFR seria 65, cu mentiuunea ca, deseori, M62 polueaza ingrozitor.
-V43 corespunde, aproximativ CFR seria 43, dar e mult mai slaba: doar 2200 kw
-V46 ar corespunde, pe undeva, vechii serii 47 a CFR cu mentiunea ca V46 are 4 osii. Atentie: poate fi vazuta remorcand trenuri de calatori, desi este locomotiva electrica de manevra
-V63 corespunde, aproximativ CFR seria 41, desi are doar 3600 kw
-M41 nu are corespondent CFR. Este o locomotiva cu 4 osii, doua cabine la capetele locomotivei, dar este diesel-hidraulica.
-M40 corespunde, intr-o oarecare masura,CFR seria 69.
Pe cat de simpla si de clara e situatia la locomotive (exceptand unele locomotivre destinate liniilor cu ecartament de 0,76 m), pe atat de complicata e situatia la automotoare. Acolo vom vedea o combinatie de litere din care nu lipseste grupul "mot". De exemplu
BZmot. Acesta este un automotor format dintr-un singur modul, cunoscut cu denumirea de Interpici. Are motor diesel, transmisie mecanica, doua osii, din care una e motoare. Corespunde, asadar, CFR seria 77


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 25 Aug 2007 19:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Tom wrote:
Explicatia acestor codificari o puteti gasi la:
http://www.railfaneurope.net/misc/uicnum.html


Hai sa traducem pagina respectiva:

,,Vagoanele UIC si OSShD, cu respectarea Regulamentului International pentru Vagoane de Marfa (RIV) si a Regulamentului International pentu vagoane de Calatori (RIC) au o schema de numerotare cu un numar unic de 12 cifre pentru fiecare vagon, continand informatii variate despre acesta. Am alcatuit aceasta lista din diverse surse neoficiale, desi UIC ofera o lista oficiala, dar la un pret exorbitant. Multumesc tuturor celor care au contribuit; trimiteti adaugiri si corecturi pe adresa mea, Tobias K?hler, unci#tigerden.com.

Numerele de pe vagoanele de marfa arata cam asa:
31 80 472-3 011-1
De multe ori sunt scrise vertical:
31 RIV
85 CH-SBB
537 6 111-1

Pe vagoanele de calatori arata cam asa: 52 20 70-80 476-3

Din 2006, cele 12 cifre sunt folosite si pentru codificarea vehiculelor motorizate: 9181 1216 141-2 (este locomotiva ?BB 1216 141)

Poti gasi numerele pe ambele parti ale vagoanelor si locomotivelor. Dar ce inseamna?

A. primele 2 cifre: tipul vagonului si modul de utilizare internationala a acestuia
-01-02 Marfa: RIV-EUROP, 2-3 osii, in proprietatea cailor ferate de stat
-03-04 Marfa: RIV-EUROP, 2-3 osii, vagon privat
-05-06 Marfa: RIV-EUROP, 2-3 osii, vagon inchiriat
-11-12 Marfa: RIV-EUROP, 4 (sau mai multe) osii, in proprietatea cailor ferate de stat
-13-14 Marfa: RIV-EUROP, 4+ osii, vagon privat
-15-16 Marfa: RIV-EUROP, 4+ osii, vagon inchiriat
-21-22 Marfa: RIV, 2-3 osii, in proprietatea cailor ferate de stat
-23-24 Marfa: RIV, 2-3 osii, vagon privat
-25-26 Marfa: RIV, 2-3 osii, vagon inchiriat
-31-32 Marfa: RIV, 4+ osii, in proprietatea cailor ferate de stat
-33-34 Marfa: RIV, 4+ osii, vagon privat
-35-36 Marfa: RIV, 4+ osii, vagon inchiriat
-40 Marfa: uz intern (neconform RIV), 2-3 osii, service
-41-42 Marfa: uz intern (neconform RIV), 2-3 osii, in proprietatea cailor ferate de stat
-43-44 Marfa: uz intern (neconform RIV), 2-3 osii, vagon privat
-45-46 Marfa: uz intern (neconform RIV), 2-3 osii, vagon inchiriat
-50 Calatori: uz intern (neconform RIC)
-51 Calatori: uz international (RIC), ecartament fix
-52 Calatori: uz international (RIC), ecartament care se poate schimba
-61 Calatori: Vagon EuroCity, ecartament fix
-62 Calatori: Vagon EuroCity, ecartament care se poate schimba
-65 Calatori: Vagon pentru transportul automobilelor in trenurile de calatori
-71 Calatori: Vagon de dormit ex-TEN, ecartament fix
-72 Calatori: Vagon de dormit ex-TEN, ecartament care se poate schimba
-73 Calatori: Vagoane EuroCity, pressure-proof (airtight)
-80 Marfa: uz intern (neconform RIV), 4+ osii, service
-81-82 Marfa: uz intern (neconform RIV), 4+ osii, in proprietatea cailor ferate de stat
-83-84 Marfa: uz intern (neconform RIV), 4+ osii, vagon privat
-85-86 Marfa: uz intern (neconform RIV), 4+ osii, vagon inchiriat
-90: Diverse vehicule cu motor
-91: Locomotive electrice
-92: Locomotive Diesel
-93: Automotoare de mare viteza
-94: Alte automotoare si vagoane motorizate electrice
-95: Automotoare si vagoane motorizate Diesel
-96: Remorci speciale
-97: Locomotive electrice departamentale
-98: Locomotive Diesel departamentale
-99: Vehicule de mentenanta

---va urma---


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Aug 2007 19:22 
Putin off-topic: daca observam codurile alocate operatorilor, vedem ca Germania, Elvetia si Austria+Ungaria au o gramada de operatori cu coduri proprii, desi folosesc in comun infrastructura DB, SBB, ?BB, MAV &c. Ca exemplu care imi vine acum este CIWL sau CityNightLine. Mi se pare ciudat acest lucru, sa dea coduri diferite mai multor operatori care folosesc o infrastructura nationala comuna. Chiar si GySeV, desi se intinde in doua tari, foloseste de fapt infrastructura MAV+?BB.
Acest lucru este ciudat din prisma faptului ca acum in Romania apar companii feroviare ca ciupercile si am vazut chiar vagoane cu coduri de genul
84 RIV
53 GFR
Asta e UIC cum sunt eu sef de gara.
Pe de alta parte, railway owned nu inseamna proprietatea cailor ferate de stat, decat daca operatorul principal e de stat.
Aici e o problema mare. Daca GFR, XFR, ZFR, blablaFR si cum s'or mai numi operatorii din Romania folosesc infrastructura CFR, ar trebui sa scrie pe vehicule CFR la orice indicativ UIC/RIC, in rest pot sa-si picteze sigla pe unde vor.
Nu stiu daca autoritatea feroviara care implementeaza UIC/RIC s'a asteptat la asta, dar ne putem astepta la schimbarea codificarii din cauza ca nu mai au loc de operatori romani cu 12 locomotive si 70 vagoane, si acelea inchiriate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Aug 2007 19:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
B. a 3a si a 4a cifra: tara (marfa/pasageri):

In 2005 numerotarea a fost schimbata de la codul companiei la codul tarii, acum ca multi operatori privati opereaza in majoritatea tarilor europene. Codul tarii este, in majoritatea cazurilor, acelasi cu codul pe care operatorul de stat il avusese inainte. In lista de mai jos, operatorul de stat este prezentat intre paranteze.

-10 FIN Finlanda (VR)
-20 RUS Rusia (RZD)
-21 SU Belarus (BC)
-22 UA Ucraina (UZ)
-23 MD Rep. Moldova (CFM)
-24 LT Lithuania (LG)
-25 LV Letonia (LDZ)
-26 EST Estonia (EVR)
-27 KZ Kazakhstan (KTZ)
-28 GE Georgia (GR)
-29 UZ Uzbekistan (UTI)
-30 KNDR Coreea de Nord (Zosun Minzuzui Inmingonghoagug)
-31 MNR Mongolia (Mongolin Tomor Zam)
-32 DSVN Vietnam (Dung Sat Viet-Nam)
-33 KNR China (Zhung Guo Tie Lu)
-40 FC Cuba (Ferrocariles de Cuba)
-41 AL Albania (HSH)
-42 JR Japonia (Japan Rail)
-50 BIH Bosnia-Hertzegovina (ZRS)
-51 PL Polonia (PKP)
-52 BG Bulgaria (BDZ)
-53 RO Romania (CFR)
-54 CZ Rep. Ceha (CD)
-55 H Ungaria (MAV)
-56 SK Slovacia (ZSR)
-57 SU Azerbadjian (AZ)
-58 ARM Armenia (ARM)
-59 KS Kyrghistan (KRG)
-60 IRL Irlanda (IE)
-61 KNR Coreea de Sud
-65 MK Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei (MZ)
-66 TJ Tadjikistan (TZD)
-67 TM Turkmenistan (TRK)
-70 GB Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord (BR-EWS)
-71 E Spania (RENFE)
-72 YU Serbia & Muntenegru (ZS)
-73 GR Grecia (OSE)
-74 S Suedia (SJ-GC)
-75 TR Turcia (TCDD)
-76 N Norvegia (NSB)
-78 HR Croatia (HZ)
-79 SLO Slovenia (SZ)
-80 D Germania (DB)
-81 A Austria (?BB)
-82 L Luxemburg (CFL)
-83 I Italia (FS)
-84 NL Olanda (NS)
-85 CH Elvetia (SBB)
-86 DK Danemarca (DSB)
-87 F Franta (SNCF)
-88 B Belgia (SNCB)
-90 ER Egipt
-91 SNCFT Tunisia (Societe Nationale des Chemins de fer Tunisiens)
-92 SNTF Algeria (Societe Nationale des Transports Ferroviaires)
-93 ONCFM Maroc (Office National des Chemins de fer du Maroc)
-94 P Portugalia (CP)
-95 IR Israel
-96 RAI Iran (Rahahane Djjomhouriye Eslami Iran)
-97 CFS Siria (Administration Generale des Chemins de Fer Syriens)
-98 CEL Liban (Office des Chemins de fer de l'Etat Libanais)
-99 IRR Irak (Iraqi Republic Railways Establishment)
-?? SRO Arabia Saudita (Saudi Railways Organization)

--va urma--


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Aug 2007 19:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Tom wrote:
84 RIV
53 GFR
Asta e UIC cum sunt eu sef de gara.


Stai asa... 84 inseamna vagon privat, pentru uz intern (de ce naibii scrie RIV?), 53 e codul Romaniei, iar GFR e operatorul... am mai vazut si RO-STI (Servtrans Invest) s.a.m.d..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Aug 2007 21:02 
Sorry, nu garantez ca scria RIV, dar era 84. Totusi scria ceva acolo si nu intern cum scrie la CFR. De treaba cu schimbarea pe tari nu stiam. Asta inseamna ca vechile coduri dela diversele cai-feratutze germane si elvetiene au disparut?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Aug 2007 21:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Putea sa scrie doar INT sau chiar sa nu scrie nimic, pentru ca 84 inseamna cla ,,vagon pe 4 osii pentru uz intern".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 00:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Va supun atentiei urmatorul vehicul feroviar: BzMOT. Pe Wikipedia este o poza unde atat vagonul motor cat si vagonul remorca sunt codificate ca vagoane de calatori. Daca nu ar fi cifra 90 ar fi ca un vagon de calatori:


Attachments:
File comment: Automotor autonom, bidirectional, codificat ca un vagon de calatori 90 55 54-29; seria noua a acestuia este 6012, cifra 1 insemnand o singura osie motoare
6012 solo.jpg
6012 solo.jpg [ 105.34 KiB | Viewed 15612 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 00:48 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Remorca, insa, este codificata fix ca un vagon de calatori pe doua osii, procedeu folosit si de catre CFR la codificarea remorcilor automotoarelor seria:
-77
-79 Faur
-97
Remorca din imaginea de mai jos are "codul de litere" Bzx;

Imi cer scuze pentru dimensiunea prea mare a pozei, dar, altfel, seria nu e vizibila


Attachments:
File comment: Remorca Bzx: 50 53 24-28
6012 R.jpg
6012 R.jpg [ 455.94 KiB | Viewed 15611 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 00:58 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Codul de litere Bzmot este mentinuta si la varianta modernizata a acestui automotor mic si simpatic. Noua codificare in cifre a acestuia este 6112 iar denumirea (ca nu pot sa ii spun porecla) este Interpici. In traducere libera, sintagma inseamna Intercity Mic

Remorca Interpici are codul Btzx, unde "t" aproape sigur inseamna "post de conducere". Astfel Interpicy poate functiona atat ca automotor autonom (bineinteles si in tandem cu alt Interpici), cat si in regim de unitate reversibila (tras-impins)


Attachments:
File comment: 6112-400. Un Intercity Mic autonom, bidirectional, cu aer conditionat
6112-400.jpg
6112-400.jpg [ 100.59 KiB | Viewed 15608 times ]
File comment: Remorca cu post de conducere Btzx
6112 R.jpg
6112 R.jpg [ 103.39 KiB | Viewed 15608 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 01:10 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Doar in cazul derivatului rezultat din:
-desfiintarea postului 2 de conducere al vagonului motor
-amenajarea postului de conducere la capatul remorcii
-crearea unui pasaj de legatura intre vgonul motor si remorca
codificarea e schimbata: 6312. De fapt, este o unitate care nu poate circula decat in regim de reversibilitate;


Attachments:
File comment: Botul automotorului 6312
6312 BOT.jpg
6312 BOT.jpg [ 682.32 KiB | Viewed 15603 times ]
File comment: Burduful dintre vagonul motor si remorc
6312 BURDUF.jpg
6312 BURDUF.jpg [ 15.42 KiB | Viewed 15603 times ]
File comment: Pasajul prin care vagonul motor comunica cu remorca; initial, erau separate.
6312 PASAJ.jpg
6312 PASAJ.jpg [ 23.65 KiB | Viewed 15604 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 01:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7971
Codul UIC 90 inseamna ,,locomotives and power cars", adica locomotive si automotoare. Nu este nimic in neregula cu codificarea acelor automotoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 01:32 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Quote:
Codul UIC 90 inseamna ,,locomotives and power cars", adica locomotive si automotoare. Nu este nimic in neregula cu codificarea acelor automotoare.


90 = Diverse obiecte motorizate. Faptul ca i s-a acordat numarul "90" si nu "95" cum ar fi fost de asteptat pentru automotoarele diesel, arata ca automotorul respectiv nu se bucura de o prea mare importanta. Practic, daca un DAC 112 UDM sau un Ikarus 260 sau un "Sprinter" ar fi modificat pentru mersul pe sine, ar primi tot codul "90". De altfel, MAV a avut in dotare un Ikarus 260 adaptat mersului pe sine, dar, dovedindu-se deficitar, a trebuit transformat inapoi in vehicul rutier


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 03:08 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Avand in vedere faptul ca topicul destinat vitezelor maxime este blocat, voi face unele precizari legate de cele scrise de Dragos:
Automotorul care figureaza ca avand seria 93 are, in prezent, seria 91 iar viteza maxima este de 80 km/h


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Feb 2008 03:03 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
O clasificare a automotoarelor ar putea fi facuta in functie de module si functia acestora:

AUTOMOTOARE ELECTRICE
-seria 55: cap tractor + remorci + cap tractor
-seria 56: cap tractor + remorci + remorca cu post de conducere; in prezent, aceasta e seria 58 ex Z 6100
-seria 57: cap tractor care poate circula:
-singur
-cu o remorca
-cu un alt automotor
-seria 58: cap tractor + cap tractor fara posibilitatea de intercalare a unor remorci intermediare; probabil, acesta va fi Desiro electric
-seria 59: cap tractor + remorca cu post de conducere, fara posibilitatea de intercalare a vagoanelor remorci intermediare; in prezent, aceasta este seria 58 ex. Z6300

AUTOMOTOARE DIESEL

ca si cele electrice, dar numerelor de serie de la acestea li se adauga 20, obtinandu-se numere de serie de la 75 la 79. Numere de serie de la 90 in sus nu ar avea ce cauta la automotoare

A se vedea ca, automotoarele pe care in prezent le includem seriei 78 aveau, initial, numere de serie diferite: 750 pentru cele autonome (monomodulare) si 1000 pentru cele bimodulare


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Aug 2008 16:53 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
Se stie ca automotoarele frantuzesti X4500 primesc numarul de serie 97. Sunt, insa, doua situatii distincte:
1. ambele unitati au numarul de serie 97, dar difera numarul de parc
2. cele doua unitati au acelasi numar de parc, dar numar de serie diferite: 97 pentruunitatea motoare, 57 pentru remorca cu post de conducere.


Attachments:
File comment: Unitatea nemotoare a automotorului frantuzesc X4500
57-0518.jpg
57-0518.jpg [ 68.65 KiB | Viewed 15223 times ]
File comment: Unitatea motoare a automotorului frantuzesc frantuzesc x4500
97-0518.jpg
97-0518.jpg [ 44.77 KiB | Viewed 15224 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Aug 2008 01:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 685
O codificare aparent gresita, dar, avand in vedere ca vagonul din poza de mai jos este in Germania, este foarte probabil ca respectivul cod sa fie corect. Undetaliu al vagonului in cauza, asa cum apare pe Railfaneurope:


Attachments:
File comment: Vagon etejat nemtesc codificat in maniera unui vagon de cale ferata ingusta: 25-04 in loc de 26-04
26-04-144.jpg
26-04-144.jpg [ 124.17 KiB | Viewed 15174 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 10:46 
OAB, daca te uiti atent, primele cifre din numar sunt 50, ceea ce inseamna ca vagonul este numai pentru TRAFIC INTERN.

Ca atare, e posibil ca DB sa-si fi facut anumite derogari interne, pentru ca si CFR-ul are anumite derogari pentru vehiculele de trafic intern, cum o sa si vedeti in alt topic.

Sa nu uitam, pe de alta parte, ca DB-ul are o flota impresionanta de vagoane etajate, nu-i exclus sa fi ocupat integral seria 26 si sa fi fost nevoiti sa "migreze" la 25.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 15:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Am citit aici incercind sa inteleg ceva, pina la urma capul mi s-a facut varza daca nu conopida, o sa-mi listez toata discutia asta si o sa caut in hirtii de fiecare data cind o sa vad un vehicol feroviar, pentru ca e complicat sa retii toata babilonia asta a codificarilor.
De altfel cred ca nu este nici indicat si nici nu e cineva care sa o stie din cap.
La inceputul discutiilor se mentioneaza ca clasa 68 este pentru DA de linie larga, ca de aia am citit tot, am crezut ca ma edific.
Eu am pozat 68-1404-0 in Suplacu de Barcau legata la un tren de cazane.
Din cite stiu eu linia Sacuieni Bihor -Sarmasag-Jibou nu este larga. :twisted:
Sau codificarea a trecut de stadiul de varza?
pentru ca pe vremuri am pozat motorul Marub de la Timisoara cu nr 91-0001-7 scrisa peste 93-0001-3(acum e la gard la cabina 1 a depoului)
Poza cu 68
http://trenuletz.myfreeforum.ro/m-400-f5/413-sacuieni-bihor-sarmasag-t41.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 16:36 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Exista cazuri de locomotive care au fost pe boghiuri de cale larga, apoi li s-au pus boghiuri de cale normala dar inmatricularea a ramas tot cea veche. Si cat timp nu iese din tara, poate sa circule cu orice codificare, se poate chiar sa si iasa daca se face acord intre parti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Nov 2008 16:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Cum ar veni adica in tara poate sa circule oricum.
De fapt asa si este pentru ca in seria 65 este un DA cu cutie clasica si arcuri elicoidale, in seria 92 sint 2 forme constructive etc.
Ma intreb ce rost mai are clasificarea asta?
Vad logic ca daca este 68 de linie larga sa fie de larga, daca 47 e de un fel sa fie de un fel si aia de la gard care oricum nu o sa mai porneasca sa fie in alta serie.
Sincer cred ca sint unii acolo in sferele inalte care habar n-au cum e cu clasificarea asta si stiu ca daca e 60 e cu 6 osii :lol:
dar na... asta e.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 09:01 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Uiti ca avem foarte multe Ldh-uri care circula cu codificarea Faur adica Ldh125-xxx sau Ldh75-xxx, mai sunt Lde130-xxx si mai multe 060-DA-0001, ca sa nu mai vorbim de locomotivele straine de la lucrarile de pe Constanta si Brasov care cine stie ce codificare au. Deci daca vii cu banu, circuli cu orice si codificat oricum.
Codificarea este buna pentru companiile mari care cu sute de locomotive si zeci de depouri/revizii, pentru privati e mai putin importanta, important e sa urneasca marfarul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 09:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Da, am uitat de codificarile alea.
Iar la privat probabil ca si vagoanele circula oricum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 10:41 
Dan, sa stii ca la vagoane nu am vazut pana acum nici macar unul care sa nu respecte codificarea UIC, fie ele romanesti sau straine!

In schimb la locomotive e o varza de nedescris si nimeni nu pare hotarat sa faca ordine.
Cred ca sistemul romanesc, cel de forma xx-xxxx (41-0250-8, exemplu aleator) e total inutilizabil acum sau in curand, asta datorita faptului ca, la limita, teoretic, acest sistem permite maxim 100 de serii distincte, de la 00 la 99, admitand ca ar putea fi folosita si combinatia 00 pentru ceva. Asta inseamna ca poti avea maxim 100 de tipuri distincte de locomotive, automotoare, rame etc!
In schimb, fiecare serie din acest sistem ar putea avea 10.000 de locomotive, de la 0000 la 9999, ceea ce e imens, nici pe vremea lu' Ceausescu nu erau atatea locomotive de un tip!

Realitatea cu care ne confruntam este ca au loc diverse modernizari individuale, diverse experimentari, se fac tot felul de prototipuri si astfel se ajunge la tampenia ca se aloca o serie de 10.000 de numere pentru cateva zeci - maxim! - de locomotive! In acest ritm seriile disponibile inca se vor epuiza rapid sau se va ajunge la compromisul de a amesteca intr-o serie locomotive de mai multe tipuri.

Eu vad 3 solutii:

1) Fie se adopta sistemul de codificare de forma xxx-xxx, adica s-ar obtine 1.000 de serii de cate 1.000 locomotive, suficiente pentru o perioada indelungata. Acest sistem se foloseste deja, dar nu pare generalizat, la locomotive de forma 461-000, de exemplu. Mie mi se pare cel mai apropiat de cel actual si destul de acoperitor. Eu as sustine acest sistem.

2) Sistemul de 12 cifre si pentru locomotive, care vad ca deja este folosit si probabil va fi generalizat. Mie nu-mi place deloc, dar e o solutie.

3) Nu stiu cat de relevanta mai este identificarea tipului locomotivei prin seria sa. Inainte, cand economia era centralizata si era o singura companie, poate avea o utilitate, era o unificare a tipurilor.
Acum insa cred ca se poate trece la un sistem non-serie, adica locomotivele sa fie inmatriculate pur si simplu consecutiv, precum autoturismele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 17:10 
Eu vad inca o solutie:
4) Vor trece la serii peste 99, ca la austrieci.
Vom vedea atunci: 100-0001-6. Evident, 0001, desi 0000 e primul dupa standardul UIC.

Sau, daca preferati: 9753100-0001-6 :twisted:

Noroc ca UIC e standard international, ce ne faceam daca dadeau numere ca RATB? :D


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group