TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 15:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ] 
Author Message
 Post subject: 504. Buzau - Nehoiasu
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
In perioada interbelica a existat ideea construirii unei linii ferate pe ruta Buzau - Nehoiu - Intorsura Buzaului - Brasov. Din acest proiect au fost finalizate doar sectiile Brasov - Intorsura Buzaului si Buzau - Nehoiasu. Constructia barajului de la Siriu, dar si terenul accidentat de pe valea raului Buzau au facut ca cele doua sectii sa nu mai fie niciodata unite. Astazi, cele 2 sectii sunt clasificate ca sectii neinteroperabile, Brasov - Intorsura Buzaului fiind deja concesionata firmei Regiotrans.

Linia 504 are o lungime de 73km, parcursi in nu mai putin de 2h 30min! Starea caii de rulare este extrem de proasta, existand chiar portiuni cu limitarea vitezei la 5km/h. Zilnic, circula 5 perechi de trenuri personale (3 in week-end).

Sectia are 20 de statii: Buzau, Buzau Nord, Vernesti, Candesti hc., Berca, Ojasca hc., Unguriu hc., Magura Hm, Pirscov, Badila hc., Rusvatu hc., Viperesti, Cislau, Maruntisu hc., Patarlagele, Valea Sibiciului h, Setu hc., Paltineni hc., Nehoiu si Nehoiasu.

Sa incepem mica noastra calatorie virtuala...
La ora 8:18, trenul P5353 (plecare la 8:25) se trage la peronul liniei ,,infundate" a Garii Buzau:


Attachments:
P5353-001-Buzau.jpg
P5353-001-Buzau.jpg [ 84.93 KiB | Viewed 13668 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Nu mica mi-a fost surpriza sa observ 2 Dimitroave in compunerea acestui tren:


Attachments:
50 53 29-22 009-7-P5353-Buzau-001.jpg
50 53 29-22 009-7-P5353-Buzau-001.jpg [ 73.92 KiB | Viewed 13666 times ]
50 53 29-22 008-9-P5353-Buzau-001.jpg
50 53 29-22 008-9-P5353-Buzau-001.jpg [ 70.12 KiB | Viewed 13665 times ]
50 53 29-22 008-9-P5353-Buzau-002.jpg
50 53 29-22 008-9-P5353-Buzau-002.jpg [ 86.99 KiB | Viewed 13665 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Trenul se urneste usor din loc.... pana la iesirea din Gara Buzau trecem pe langa ,,parcul rece":


Attachments:
50 53 21-47 575-6-Buzau-001.jpg
50 53 21-47 575-6-Buzau-001.jpg [ 82.82 KiB | Viewed 13664 times ]
Utilaje la Bz-001.jpg
Utilaje la Bz-001.jpg [ 72.56 KiB | Viewed 13665 times ]
Utilaje la Bz-002.jpg
Utilaje la Bz-002.jpg [ 102.11 KiB | Viewed 13664 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Trecem prin Buzau Nord, Vernesti si Candesti si ajungem la Berca, una din putinele gari (daca nu chiar singura de pe aceasta sectie) unde se mai poate face cruce:


Attachments:
Gara Berca.jpg
Gara Berca.jpg [ 136.67 KiB | Viewed 13663 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
In zona Garii Berca este un depozit Conpet, asa ca mereu se pot gasi diverse vagoane tip ,,Z" in gara... ca, de exemplu, aceste 2 Zaes-uri:


Attachments:
33 RIV 51 PKP 7980 927-2 Zaes-Berca-001.jpg
33 RIV 51 PKP 7980 927-2 Zaes-Berca-001.jpg [ 106.18 KiB | Viewed 13661 times ]
33 RIV 51 PKP 7980 595-7 Zaes-Berca-002.jpg
33 RIV 51 PKP 7980 595-7 Zaes-Berca-002.jpg [ 80.51 KiB | Viewed 13662 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Apare si P5354 (Nehoiasu - Buzau):


Attachments:
80-0210-7-P5354-Berca-001.jpg
80-0210-7-P5354-Berca-001.jpg [ 76.15 KiB | Viewed 13659 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
La iesirea in Gara Berca spre Nehoiasu se gaseau 2 LDH70 ale Conpet. Se observa si semnalizarea mecanica a acestei sectii, care este functionala pana la Nehoiu:


Attachments:
LDH70-350-Berca-001.jpg
LDH70-350-Berca-001.jpg [ 106.22 KiB | Viewed 13658 times ]
LDH70-606-Berca-00.jpg
LDH70-606-Berca-00.jpg [ 80.45 KiB | Viewed 13660 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Dupa Unguriu, peisajul incepe sa se schimbe, apropiindu-ne usor de munti:


Attachments:
P5353-002-intre Unguriu hc. si Magura Hm..jpg
P5353-002-intre Unguriu hc. si Magura Hm..jpg [ 83.84 KiB | Viewed 13658 times ]
P5353-003-intre Unguriu hc. si Magura Hm..jpg
P5353-003-intre Unguriu hc. si Magura Hm..jpg [ 83.69 KiB | Viewed 13659 times ]
P5353-004-intre Unguriu hc. si Magura Hm..jpg
P5353-004-intre Unguriu hc. si Magura Hm..jpg [ 56.77 KiB | Viewed 13657 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
In Gara Patralagele este un depozit cu ceva ce aduce a LDH18...


Attachments:
P7250030.jpg
P7250030.jpg [ 53.98 KiB | Viewed 13654 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Ne apropiem de Halta Valea Sibiciului:


Attachments:
Inainte de Valea Sibiciului.jpg
Inainte de Valea Sibiciului.jpg [ 53.02 KiB | Viewed 13653 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Apoi am observat un anunt interesant in vagon...
Mi-a atras atentia partea cu Circulatia fara legitimatie de calatorie va expune la plata unui tarif mult mai mare, respectiv poate chiar conduce la suspendarea si chiar anularea trenurilor pe aceasta sectie.


Attachments:
P7250032.jpg
P7250032.jpg [ 56.55 KiB | Viewed 13653 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 206
Location: Bucuresti
Cruce se mai poate face la Parscov (unde chiar se facea cand circulau mult mai multe trenuri), Cislau si Patarlagele. Astept sa termini sa pui toate pozele pentru a interveni si eu cu niste comentarii si poze din colectia personala.

Later edit: pe vremea "cealalta" vagoanele erau numai Dimitroave, ulterior s-au adaugat si vagoane etajate. Tin minte ca ma duceau parintii numai la clasa 1, in "Dimitrovul" de cls. 1 erau compartimente cu canapele cu tapiterie rosie, uneori mai sareau si purici din ele :lol: Dupa un episod "puricos" am inceput sa mergem numai in vagoanele etajate de cls. 2, evident la etaj - spre oroarea persoanelor adulte de sex feminin din familie :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Intre Valea Sibiciului si Setu, peisajul devine din ce in ce mai pitoresc:


Attachments:
P5353-005-intre Valea Sibiciului h. si Setu hc..jpg
P5353-005-intre Valea Sibiciului h. si Setu hc..jpg [ 92.89 KiB | Viewed 13646 times ]
Intre Valea Sibiciului h. si Setu hc.-001.jpg
Intre Valea Sibiciului h. si Setu hc.-001.jpg [ 65.33 KiB | Viewed 13649 times ]
P5353-006-intre Valea Sibiciului h. si Setu hc..jpg
P5353-006-intre Valea Sibiciului h. si Setu hc..jpg [ 142.38 KiB | Viewed 13646 times ]
Intre Valea Sibiciului h. si Setu hc.-002.jpg
Intre Valea Sibiciului h. si Setu hc.-002.jpg [ 68.78 KiB | Viewed 13647 times ]
Intre Valea Sibiciului h. si Setu hc.-003.jpg
Intre Valea Sibiciului h. si Setu hc.-003.jpg [ 62.58 KiB | Viewed 13648 times ]
Intre Valea Sibiciului h. si Setu hc.-004.jpg
Intre Valea Sibiciului h. si Setu hc.-004.jpg [ 74.37 KiB | Viewed 13647 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
De la Setu mergem chiar pe Valea Buzaului, spre munti. Peisajul devine superb:


Attachments:
Intre Setu hc. si Paltineni hc.-001.jpg
Intre Setu hc. si Paltineni hc.-001.jpg [ 82.11 KiB | Viewed 13645 times ]
Intre Setu hc. si Paltineni hc.-002.jpg
Intre Setu hc. si Paltineni hc.-002.jpg [ 79.09 KiB | Viewed 13645 times ]
Intre Setu hc. si Paltineni hc.-003.jpg
Intre Setu hc. si Paltineni hc.-003.jpg [ 95.33 KiB | Viewed 13643 times ]
Intre Setu hc. si Paltineni hc.-004.jpg
Intre Setu hc. si Paltineni hc.-004.jpg [ 111.39 KiB | Viewed 13645 times ]
P5353-007-intre Setu hc. si Paltineni hc..jpg
P5353-007-intre Setu hc. si Paltineni hc..jpg [ 118.07 KiB | Viewed 13644 times ]
P5353-008-intre Setu hc. si Paltineni hc..jpg
P5353-008-intre Setu hc. si Paltineni hc..jpg [ 105.6 KiB | Viewed 13645 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Ajungem la Paltineni:


Attachments:
Paltineni hc..jpg
Paltineni hc..jpg [ 156.92 KiB | Viewed 13640 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
De la Paltineni o luam spre Nehoiu:


Attachments:
Intre Paltineni hc. si Nehoiu-001.jpg
Intre Paltineni hc. si Nehoiu-001.jpg [ 148.85 KiB | Viewed 13640 times ]
Intre Paltineni hc. si Nehoiu-002.jpg
Intre Paltineni hc. si Nehoiu-002.jpg [ 127.64 KiB | Viewed 13639 times ]
Intre Paltineni hc. si Nehoiu-003.jpg
Intre Paltineni hc. si Nehoiu-003.jpg [ 143.72 KiB | Viewed 13641 times ]
P5353-009-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg
P5353-009-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg [ 141.6 KiB | Viewed 13640 times ]
P5353-010-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg
P5353-010-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg [ 80.61 KiB | Viewed 13638 times ]
P5353-011-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg
P5353-011-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg [ 72.58 KiB | Viewed 13639 times ]
P5353-012-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg
P5353-012-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg [ 83.54 KiB | Viewed 13640 times ]
Intre Paltineni hc. si Nehoiu-004.jpg
Intre Paltineni hc. si Nehoiu-004.jpg [ 80.78 KiB | Viewed 13639 times ]
P5353-013-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg
P5353-013-intre Paltineni hc si Nehoiu..jpg [ 129.75 KiB | Viewed 13638 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Si ajungem , in sfarsit, pe ultima suta de metri (mai bine zis ultimul kilometru) a traseului, Nehoiu - Nehoiasu. Distanta de 1km se parcurge in ... 15 minute :shock: , viteza maxima fiind de 5km/h.


Attachments:
P5353-014-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg
P5353-014-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg [ 70.32 KiB | Viewed 13634 times ]
P5353-015-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg
P5353-015-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg [ 107.4 KiB | Viewed 13633 times ]
P5353-016-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg
P5353-016-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg [ 68.61 KiB | Viewed 13634 times ]
Intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg
Intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg [ 65.16 KiB | Viewed 13635 times ]
P5353-017-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg
P5353-017-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg [ 111.51 KiB | Viewed 13634 times ]
P5353-018-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg
P5353-018-intre Nehoiu si Nehoiasu.jpg [ 85.63 KiB | Viewed 13634 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Si intram, in sfarsit, in Nehoiasu:


Attachments:
Nehoiasu-001.jpg
Nehoiasu-001.jpg [ 120.21 KiB | Viewed 13633 times ]
Nehoiasu-002.jpg
Nehoiasu-002.jpg [ 97.88 KiB | Viewed 13633 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Sa vedem si compunerea trenului (cu exceptia ultimului vagon), in ordine inversa (de la penultimul la locomotiva).

Pentru inceput 50 53 29-22 009-7. Am ramas :shock: ! Dimitrov cu perdele!


Attachments:
50 53 29-22 009-7-P5353-Nehoiasu-002.jpg
50 53 29-22 009-7-P5353-Nehoiasu-002.jpg [ 60.33 KiB | Viewed 13629 times ]
50 53 29-22 009-7-P5353-Nehoiasu-003.jpg
50 53 29-22 009-7-P5353-Nehoiasu-003.jpg [ 73.47 KiB | Viewed 13631 times ]
50 53 29-22 009-7-P5353-Nehoiasu-004.jpg
50 53 29-22 009-7-P5353-Nehoiasu-004.jpg [ 81.36 KiB | Viewed 13631 times ]
50 53 29-22 009-7-P5353-Nehoiasu-005.jpg
50 53 29-22 009-7-P5353-Nehoiasu-005.jpg [ 58.28 KiB | Viewed 13632 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 14:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Urmatorul vagon era 50 53 29-22 008-9:


Attachments:
50 53 29-22 008-9-P5353-Nehoiasu-003.jpg
50 53 29-22 008-9-P5353-Nehoiasu-003.jpg [ 61.54 KiB | Viewed 13630 times ]
50 53 29-22 008-9-P5353-Nehoiasu-004.jpg
50 53 29-22 008-9-P5353-Nehoiasu-004.jpg [ 62.62 KiB | Viewed 13628 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 15:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Apoi urmeaza 50 53 21-47 790-1:


Attachments:
50 53 21-47 790-1-P5353-Nehoisau-001.jpg
50 53 21-47 790-1-P5353-Nehoisau-001.jpg [ 57.8 KiB | Viewed 13625 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 15:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Primul vagon al garniturii, 50 53 21-47 369-4:


Attachments:
50 53 21-47 369-4-P5353-Nehoiasu-001.jpg
50 53 21-47 369-4-P5353-Nehoiasu-001.jpg [ 55.03 KiB | Viewed 13624 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 15:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Locomotiva, 80-0370-9:


Attachments:
80-0370-9-P5353-Nehoiasu-001.jpg
80-0370-9-P5353-Nehoiasu-001.jpg [ 63.58 KiB | Viewed 13623 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 15:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Sa aruncam si o ultima privire asupra garniturii trenului P5353:


Attachments:
P5353-019-Nehoiasu.jpg
P5353-019-Nehoiasu.jpg [ 73.26 KiB | Viewed 13620 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 15:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Inchei cu o ultima poza a locomotivei, care incepuse manevrele de mutare la capatul celalalt al garniturii, garnitura ce va pleca inapoi spre Buzau la ora 11:01 ca P5356:


Attachments:
80-0370-9-Nehoiasu-002.jpg
80-0370-9-Nehoiasu-002.jpg [ 77.89 KiB | Viewed 13619 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 206
Location: Bucuresti
Atasez 2 poze din colectia personala, cu ceva explicatii legate de ce nu ar mai fi posibil (fara costuri enorme) sa se faca acum aceasta trecere peste Carpati. Dupa cum se poate banui, problema principala ar fi cea legata de rampa de urcare, soseaua actuala (DN10) urcand de la aproximativ 480m (altitudinea medie din sat din Siriu) pana la 600m (altitudinea de la care am facut prima poza) in doar 2-2.5km - cu viraje in ac de par si rampe de 10%.

Evident ca situatia nu a stat tot timpul asa - pana la constructia barajului drumul mergea in continuare pe malul drept al raului (a doua poza, acum sub apa, pe versantul celalalt) si nu prezenta foarte multe curbe sau rampe deosebite - cam ca pe Valea Prahovei in zona Campina-Comarnic-Sinaia-Busteni, oricum nimic deosebit si apoi trecea peste un pod pe malul stang (locatia e de asemenea sub apa, undeva spre coada lacului). In prezent DN10 urmeaza curbele de nivel de pe malul stang (unde am facut poza), cu multe viraje stranse si cateva viaducte. Destul de spectaculos dar de asemenea si periculos din cauza frecventelor caderi de pietre de pe versanti.

In spatele lacului (cale de vreo 7-8km, lacul e mai mic decat pare, incomparabil cu ce e la Vidraru sau la Bicaz de exemplu) soseaua ajunge foarte aproape de rau, urmeaza in continuare malul stang si se circula printr-un defileu pana in depresiunea Intorsurii Buzaului. Din cate am remarcat defileul e destul de lat pentru a se putea construi pe acolo o cale ferata, nu e nimic mai dificil decat pe Valea Oltului si incomparabil mai simplu decat pe Valea Jiului.


Attachments:
File comment: Comuna Siriu, vazuta de pe baraj
Siriu.jpg
Siriu.jpg [ 69.44 KiB | Viewed 13613 times ]
File comment: Lacul de acumulare
Siriu-lac.jpg
Siriu-lac.jpg [ 67.48 KiB | Viewed 13614 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 22:52 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Jan 2006 21:30
Posts: 76
Location: Arad
Din cite stiu, pina la construirea lacului de la Siriu era o cale ferata ingusta. In ceea ce priveste o noua linie, vad ca si cele folosite se inchiriaza sau se inchid, slabe sperante, intre Intorsura Buzaului si Crasna ar fi posibil de construit, dar intre Crasna si Siriu ar trebui sa fie o linie importanta deoarce costurile ar fi imense :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Jul 2007 23:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Ar putea fi o varianta Galati/Constanta-Faurei-Buzau-Brasov si de acolo Medias-Cluj-Oradea->Ungaria ... ar fi foarte utila pentru marfa, dar si pentru trenuri de calatori din N (Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Cluj, Sighetu Marmatiei), Centrul (Tg. Mures, Deda, M. Ciuc, Brasov, Sibiu, Alba Iulia) si chiar V tarii (Arad, Timisoara, Deva) spre litoral (mai ales vara).. per total, al descongestiona linia de pa Valea Prahovei de mare parte din traficul de marfa. Bineinteles, asta ar presupune ca toata sectia Buzau-Nehoiasu sa treaca prin RK, deoarece in prezent se circula cam cu 30 km/h. Pe linia Brasov-Intorsura Buzaului, situatia este mai roza, se circula cu 60-80 km/h.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group