TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 14:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009 10:15 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Cu ocazia demolarii Pumac, a disparut si linia ce mergea pe langa trotuar pana la Apaca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Apr 2009 16:03 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Aia de la trotuar a disparut demult; vad ca in Politehnica s-au apucat sa faca alei pe potecile de pamant ramase - idee binevenita, dar cam inguste, puteau fi si trei randuri de dale; cu ocazia asta, au scos si niste traverse vechi din lemn de la fostele linii care traversau zona (prin primele poze, cu poteca care intersecta urmele liniei). singura care a mai ramas, cea din mijloc, duce acum catre nicaieri, deoarece dincolo de gard nu mai exista nimic, au demolat si podul rulant dintre depozitul din spate si cladirile de la strada. Ramasite ale vechii linii mai pot fi vazute tocmai spre Ciurel, la capatul liniei care iese din pasaj. Pe portiunea dintre Tudor Vladimirescu si Ciurel s-a facut un parc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 08:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Liniile astea nu puteau fi ,,convertite" macar pentru tramvaie daca de trenuri de calatori nu putea fi vorba?
ma intreb daca nu se puteau infiinta linii de tramvai care sa ajunga dintr-o parte in alta a orasului evitind pe ici pe colo aglomeratia urbana?
Hm, nu aruncati cu pietre, ca nu cunosc capitala in profunzime.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 10:51 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Nu, ca erau doar niste funcaturi gandite pentru societatile din zona.
Iar linia Centura - Gara Cotroceni este intre bd Timisoara (pe care e tramvai) si bd Iuliu Maniu (pe care e troleibuz, autobuz si metrou), deci nu cred ca or sa mai faca vreodata ceva cu ea


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Apr 2009 22:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 263
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
shoppy wrote:
Nu, ca erau doar niste funcaturi gandite pentru societatile din zona.


Imi pare rau, dar se pare ca tocmai o ignoranta de felul asta ii "ajuta" pe cei care au puterea in mana sa faca "nerentabile" sectii de cale ferata secundara, sa puna trenuri cu orar aiurea si altele ca sa ajute moartea sigura a CFR si beneficii cat cuprinde pana atunci pentru cine trebuie.

Mai oare sens sa spun ca acele "franturi" au fost o data parte a unei infrastructuri care deservea pana si zona Cotroceni? ca se puteau face cu un minim de investitii in anii 90, hai pana si in 2000 linii de tramvai, tren sau metrou care sa lege orasul rapid intre Gara, Cotroceni, Militari, Razoare, Gara Progresul, Ciurel? Mai bine suntem ignoranti, turnam asfalt pe sine si ne amagim ca va fi mai bine ca, deh, masina masina este un simbol al puterii financiare si dispretului pentru ceilalti (din pacate) iar in numele ei trebuie ras de pe suprafata pamantului orice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Apr 2009 01:06 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Ramasite ale vechii linii ce traversa parcul Politehnicii.
Liniile din primele doua poze nu stiu exact de unde provin improbabil din dezafectarea liniei 3, cel mai sigur fiind liniile scoase din racordul 2 care intra la mijloc, intre cladiri, unde era un pod rulant, spre turnul de apa - a se vedea pozele respectice postate mai sus, linia 2 (2a, 2b).


Attachments:
File comment: Linii scoase din curtea fostului Pumac - linia de mijloc.
linii.jpg
linii.jpg [ 293.75 KiB | Viewed 9881 times ]
File comment: Linii scoase.
traverse.jpg
traverse.jpg [ 300.75 KiB | Viewed 9881 times ]
File comment: Linia spre fostul Pumac inainte de triaj
linia1.jpg
linia1.jpg [ 339.87 KiB | Viewed 9881 times ]
File comment: Linia si poarta spre Semanatoarea- dincolo de strada, linia nu mai exista, pana la cioturile dinspre depoul Ciurel.
linia2.jpg
linia2.jpg [ 273.71 KiB | Viewed 9882 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Apr 2009 09:18 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Nu, acele linii sunt ramasitele liniei din stanga, care a disparut cu ocazia asfaltarii. Mai sunt cateva bucati si vizavi, in spatiul verde de langa cladirea Facultatii de Automatica.
Cu ocazia acoperirii unor gropi, poarta de cf din poza a fost deschisa si masinile ieseau pe aici, peste linie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 45
Location: Bucurest. S6 Militari
Nu stiu daca este topicul corect. Cu doua seri in urma am avut neplacerea de a astepta s-a treaca trenul dinspre Industrilor spre Cotroceni la trecrea de langa Plazza. Trenul era compus numai din vagoane cisterna apartinand DEC si GRF. Unde mergeau aceste vagoane? Am observat cu ajutorul google earth in spatele liceului TV un loc care pare a fi un fel de rafinarie, sau un loc unde s-a mai descarcat pacura, totul fiind mai negru pe acolo. Are cineva mai multe detalii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Apr 2009 21:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Dec este o companie din Polonia, GFR una din Romania. Langa Gara Cotroceni se afla un mic depozit, unde sunt incarcate/descarcate vagoanele respective.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Apr 2009 01:28 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 684
Quote:
Linia si poarta spre Semanatoarea- dincolo de strada, linia nu mai exista, pana la cioturile dinspre depoul Ciurel


Vad ca sinele nu sunt ruginite.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Apr 2009 01:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Nu sunt ruginite pentru ca zilnic trec sute de masini peste linie in zona aia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Apr 2009 21:17 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
Este o diferenta intre luciul de rulare si luciul dat de cauciucuri, dupa cum vezi, si contrasina luceste :D .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 May 2009 18:31 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Zilele astea a disparut si ultima ramasita din fostele linii care duceau la PUMAC prin curtea Politehnicii, ca urmare a asfaltarii aleii pe portiunea cu beton, pana la strada. Nu stiu daca au scos-o sau au turnat peste ea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 May 2009 18:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Au scos-o... pana acum cateva zile zacea alaturi de alee.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 May 2009 13:10 
Offline

Joined: Sun 11 Nov 2007 11:16
Posts: 281
Location: Bucuresti, s. 1
La poarta (unde chiar conta) si spre Pumac (linia din mijloc) nu le-au scos, au asfaltat peste ele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Oct 2010 14:54 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 96
Location: Brasov
Iata o schema a Bucurestiului din 1954, in care se vad si vechile trasee CFR. Din cate cunosc, n-au mai ramas foarte multe in teren.


Attachments:
Schema Bucuresti 1954.zip [1.6 MiB]
Downloaded 436 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Nov 2010 02:54 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Minitriajul Ciurel (armyuser)


Attachments:
dsc08362_depou_ciurel_180_665.jpg
dsc08362_depou_ciurel_180_665.jpg [ 164.48 KiB | Viewed 8172 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Nov 2010 17:06 
Care este situaţia actuală a Gării Cotroceni?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Nov 2010 00:15 
Offline
User avatar

Joined: Sat 26 Apr 2008 15:11
Posts: 29
Location: Bucuresti
mrM wrote:
Care este situaţia actuală a Gării Cotroceni?

Azi am trecut pe acolo, nu sa mai intamplat mare lucru arata aproape la fel ca AICI, doar ca pe langa gardul dinspre Anchor Plaza s-au ridicat un sir de cocioabe.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Nov 2010 15:15 
Deci nu mai este folosită această linie... :cry:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Nov 2010 18:46 
Offline

Joined: Tue 17 Feb 2009 19:41
Posts: 3
Ce pacat.... am crescut cu trenurile care treceau pe aceasta linie :cry: ce amintiri frumoase , poate se mai poate face ceva pentru a revedea iar cate patru , cinci garnituri pe zi trecand cu pietris si nisip incarcate si trase de doua sulzere :cry:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 May 2016 01:45 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Reinvii topicul cu o noua informatie, este disponibila online vederea aeriana a Bucurestiului din 1966 http://fostulbucuresti.github.io/#17/44 ... .04731/!a3, se pot vedea cum erau liniile industriale atunci. Linia din Militari avea alt traseu atunci, prin zona strazilor Baia de Aries si Ariesul Mare de azi, modificarea acesteia paralel cu bulevardul realizandu-se dupa inceperea lucrarilor la noul amplasament al Instutulului Politehnic si dezafectarea constructiilor ce apartineau de fosta pirotehnie - dupa 1967. Unde este intrarea din Iuliu Maniu in Universitatea Politehnica se afla un stadion/poligon; din cauza rezolutiei nu se poate distinge deca este cale ferata proin spatele liceului Tudor Vladimirescu.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group