TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 18 Nov 2018 05:02

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Trenul Regal
PostPosted: Tue 13 May 2008 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46542
Quote:
Un tren, fara nasi, cu destinatia "Procultura", soseste la Sibiu

Incepand cu Ziua Europei si pana in 15 mai, sub inaltul Patronaj al Majestatii Sale Regele Mihai I, in colaborare cu USR, Ministerul Transporturilor si Asociatia Publicatiilor Literare si Editurilor, cinci orase sunt implicate in proiectul 'Scriitori pe calea regala', un proiect de campanie pro-lectura si de promovare a scriitorilor romani contemporani, care au obtinut Premiul Opera Omnia, Premiul National de Literatura si premiile U.S.R si A.S.B, pentru poezie si proza.

Trenul Regal poposeste la Sibiu, astazi, 13 mai 2008. Deschiderea festivitatii va avea loc la ora 12:00, in holul de asteptare al Garii Sibiu. Programul evenimentului presupune lecturi publice ale scriitorilor, care se vor desfasura in gara. Tot aici va fi donata o biblioteca intreaga cu operele literare ale celor prezenti in Trenul Regal.
Ordinul Cavalerilor Templieri OSMTH Medias, promotorul unor activitati culturale, s-a implicat in proiectul 'Scriitori pe Calea Regala'. Dupa cum se cunoaste, trenul regal va poposi doar in sase localitati din tara printre care si Mediasul. Astfel, membrii medieseni, in virtutea preceptelor ce guverneaza acest ordin, au decis donarea unui numar de 333 de carti pentru biblioteca ce se va constitui in Gara din Sibiu, sprijinind initiativa organizatorilor acestui amplu proiect cultural national. In plus, vor mai fi si 100 de antologii pe care scriitorii vor acorda autografe cititorilor, chiar in Trenul Regal.

Istoria unui tren regal

Trenul are o garnitura alcatuita din vagoane de lux, tractate de o locomotiva cu abur. Salonul rosu din trenul regal a ajuns in serviciul culturii. La masa vagonului central, Regele Mihai I a luat ultimul pranz pe teritoriul Romaniei, la plecarea lui peste hotarele tarii. In 1955, in acest vagon s-au purtat discutiile privind plecarea trupelor sovietice din Romania, intre Nikita Hrusciov si Gheorghe Gheorghiu-Dej. In august 1967 s-au discutat problemele romano-iugoslave intre Nicolae Ceausescu si Iosip Broz Tito. La 6 august 1975 au luat micul dejun presedintele Statelor Unite, Gerald Ford, secretarul de stat Henry Kissinger si Nicolae Ceausescu, dejun urmat de acordarea "Clauzei Natiunii celei mai favorizate" pentru Romania. In acelasi vagon au mai calatorit -Todor Jivkov, Leonid Brejnev si Erik Honecker. Trenul Regal a fost conceput astfel incat sa intruneasca normele de circulatie internationale, putand circula cu viteze de pana la 160 km/h. Pe interior, vagoanele sunt finisate cu materiale dintre cele mai scumpe, precum piele de Cordoba pentru scaunele si fotoliile din saloane, furnir de nuc si trandafir pentru mese, scaune si unele lambriuri din saloanele vagoanelor. Sticla de Murano si cristalul de Bohemia au fost folosite pentru lampile din vagoane, ca si pentru oglinzile din salonul regal. Vazele, scrumierele si statuetele din toate vagoanele Trenului Regal sunt din alabastru de Grecia.

Adrian POPESCU

http://www.tribuna.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 22:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46542
La Medias

Vagoane.


Attachments:
51 53 89-10 010-5 Medias.JPG
51 53 89-10 010-5 Medias.JPG [ 107.54 KiB | Viewed 6823 times ]
51 53 89-10 015-4 Medias.JPG
51 53 89-10 015-4 Medias.JPG [ 90.48 KiB | Viewed 6823 times ]
51 53 89-10 055-0 Medias.JPG
51 53 89-10 055-0 Medias.JPG [ 88.07 KiB | Viewed 6823 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 22:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46542
Interioare.


Attachments:
interior tren regal 3.JPG
interior tren regal 3.JPG [ 87.54 KiB | Viewed 6822 times ]
interior tren regal 4.JPG
interior tren regal 4.JPG [ 86.93 KiB | Viewed 6823 times ]
interior vagon tren regal 1.JPG
interior vagon tren regal 1.JPG [ 57.14 KiB | Viewed 6822 times ]
interior tren regal 2.JPG
interior tren regal 2.JPG [ 50.4 KiB | Viewed 6822 times ]
interior vagon tren regal 5.JPG
interior vagon tren regal 5.JPG [ 59.64 KiB | Viewed 6822 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 22:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46542
Insalubra gara Medias s-a primenit oleaca.


Attachments:
gara Medias -eco.JPG
gara Medias -eco.JPG [ 108.24 KiB | Viewed 6821 times ]
gara Medias -tren regal.JPG
gara Medias -tren regal.JPG [ 80.77 KiB | Viewed 6821 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 22:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46542
Convoiul a fost tractat de o locomotiva clasa 45.


Attachments:
45-0311-6 Medias.JPG
45-0311-6 Medias.JPG [ 88.99 KiB | Viewed 6820 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 May 2008 22:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46542
Exista inca viata in Medias.


Attachments:
pasiune fara virsta.JPG
pasiune fara virsta.JPG [ 72.66 KiB | Viewed 6819 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 10:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Aceeasi garnitura a trenului regal, intr-o cu totul alta ipostaza, am putea spune chiar opusa. Tovarasii Gheorghiu-Dej si Bodnaras, intampinati cu dragoste in timpul unei vizite de lucru intr-o zona de mineri. :twisted: :twisted: :twisted:

Se stie ca Gheorghiu-Dej a fost foarte atasat de trenul regal, pe care-l si folosea adesea pentru deplasari. Nu degeaba isi declarase ca origine aceea de "muncitor feroviar". A ramas in istorie ca un protector al cailor ferate, desi a desfiintat la greu in 1960 tronsoanele de scurt parcurs. Totusi, a avut meritul principal in construirea celor mai moderne gari de calatori din Romania (Constanta 1960, Brasov 1962, planificarea construirii garii Predeal). Probabil a stralucit, insa doar prin comparatie cu cei care i-au urmat.

Tot el a fost cel care a sustinut demararea electrificarii cailor ferate, dar si introducerea troleibuzelor in 1959 in orasele Brasov, Cluj si Constanta.
O dovada vie ca pot exista si oameni politici favorabili transportului electric.
Din pacate, calitatea de "viu" si-a pierdut-o la scurt timp, ca urmare a deschiderii sale nepermise spre valorile tehnice central- si vest-europene si spre o iesire a Romaniei din statutul de "sora mai mare" intru saracie a R.S.S. Moldoveneasca.


Attachments:
File comment: domnii tovarasi
trenul regal.jpg
trenul regal.jpg [ 67.82 KiB | Viewed 6805 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 May 2008 19:25 
Offline

Joined: Tue 17 Jul 2007 23:30
Posts: 24
Brassovia wrote:
Aceeasi garnitura a trenului regal, intr-o cu totul alta ipostaza, am putea spune chiar opusa. Tovarasii Gheorghiu-Dej si Bodnaras, intampinati cu dragoste in timpul unei vizite de lucru intr-o zona de mineri. :twisted: :twisted: :twisted:

Se stie ca Gheorghiu-Dej a fost foarte atasat de trenul regal, pe care-l si folosea adesea pentru deplasari. Nu degeaba isi declarase ca origine aceea de "muncitor feroviar". A ramas in istorie ca un protector al cailor ferate, desi a desfiintat la greu in 1960 tronsoanele de scurt parcurs. Totusi, a avut meritul principal in construirea celor mai moderne gari de calatori din Romania (Constanta 1960, Brasov 1962, planificarea construirii garii Predeal).


Din cate stiu, gara Predeal a fost inaugurata in 1968, insa Gheorghiu-Dej stiu sigur ca a fost martor al electrificarii liniei Brasov-Predeal


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 May 2008 20:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Imi cer scuze de off-topic, dar subiectul e interesant.

Exact, s-a inaugurat in 26 decembrie 1968, insa asta inseamna ca s-a lucrat cel putin in anii 1967-1968, ca proiectul trebuia sa fie facut incepand cel putin cu 1966, deci prevederea in plan a investitiei pentru cincinalul 1966-1970 trebuia sa se fi facut in 1964-1965. Poate ca gresesc, dar am aplicat rationamentul vremurilor respective si am ajuns la concluzia ca noua gara din Predeal ar fi un ultim "suflu" al acelei perioade de dezghet cultural si acceptare a stilului modern de constructie. Statia Predeal era deja electrificata inca inainte de inceperea lucrarilor la noua cladire. Exista atunci doar o cladire din lemn, frumoasa de altfel, care a functionat dupa demolarea, prin 1939-1940, a vechii gari datand din 1879 (partial distrusa in 1916), din ratiuni de sporire a numarului de linii din statie.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Trenul Regal
PostPosted: Mon 25 Aug 2008 01:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Tovarasii Gheorghe Gheorghiu-Dej si Emil Bodnaras in fostul/actualul "tren regal".


Attachments:
Tren regal.jpg
Tren regal.jpg [ 65.29 KiB | Viewed 5767 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Aug 2008 11:53 
Apropos de tovarasi, acest tren este regal pentru ca dateaza din perioada cand seful statului era rege, sau este trenul cu care intr'o perioada au mers sefii de stat?
Pentru ca in ultima vreme nu prea se face distinctia intre domeniile destinate uzului sefilor de stat si domeniile familiei regale. Acusi vedem pe Duda I ca revendica trenul :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Aug 2008 15:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Tom wrote:
Apropos de tovarasi, acest tren este regal pentru ca dateaza din perioada cand seful statului era rege, sau este trenul cu care intr'o perioada au mers sefii de stat?
Pentru ca in ultima vreme nu prea se face distinctia intre domeniile destinate uzului sefilor de stat si domeniile familiei regale. Acusi vedem pe Duda I ca revendica trenul :evil:

A fost tren regal inainte de 30 decembrie 1947, apoi a fost tren oficial al conducerii superioare de Partid si de Stat, apoi tren prezidential. Acum este tren de epoca pentru scopuri turistice si de protocol, a pastrat doar denumirea de "tren regal".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Aug 2008 18:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 45
Location: Bucurest. S6 Militari
Am si eu cateva poze cu trenul regal din Gara de Nord cu ocazia unei vizite a unor turisti straini.

Image
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 23:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Trenul regal pe viu, sosind in Cehoslovacia, tractat de doua locomotive, din care prima fiind Pacific-ul 231.090.

http://www.britishpathe.com/record.php?id=50419


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenul Regal
PostPosted: Thu 28 Nov 2013 21:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46542
Quote:
Ministerul Transporturilor va desfăşura în perioada 29 noiembrie - 1 decembrie proiectul cultural de sărbătorire a Zilei Naţionale a României „Călători prin istorie. 1 Decembrie 1918 – 2013”, eveniment ce va avea loc în Gara Regala Sinaia, Gara de Nord şi la Muzeul Căilor Ferate Române.

Astfel, vineri, 29 noiembrie 2013, Trenul Regal va ajunge în Gara Regală Sinaia. În tren se vor afla ca pasageri reprezentanţi ai Casei Regale a României, dar şi invitaţi ai Ministerului Transporturilor – ambasadori, personalităţi din domeniul ştiinţei şi culturii.

În cadrul acestui eveniment, un lot selecţionat dintre copiii olimpici ai României va fi invitat să călătorească în Trenul Regal pana la Sinaia, unde se va organiza şi o vizită a Palatului Pelişor.

Trenul va staţiona în gara Regală Sinaia în perioada 29 noiembrie- 1 decembrie.

Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, Trenul Regal va putea fi vizitat în Gara Regală Sinaia de către publicul larg, asigurându-se un ghid din partea Societăţii Feroviare de Tursim, cât şi din partea Casei Regale a României.


Attachments:
Trenul Regal.jpg
Trenul Regal.jpg [ 13.43 KiB | Viewed 3232 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group