TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 00:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 19:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
rosetti61 wrote:


Attachments:
f.jpg
f.jpg [ 73.66 KiB | Viewed 11635 times ]
g.jpg
g.jpg [ 63.73 KiB | Viewed 11635 times ]
h.jpg
h.jpg [ 70.64 KiB | Viewed 11635 times ]
i.jpg
i.jpg [ 67.94 KiB | Viewed 11636 times ]
j.jpg
j.jpg [ 74.65 KiB | Viewed 11635 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 19:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
rosetti61 wrote:


Attachments:
k.jpg
k.jpg [ 54.44 KiB | Viewed 11631 times ]
l.jpg
l.jpg [ 65.96 KiB | Viewed 11632 times ]
m.jpg
m.jpg [ 65.56 KiB | Viewed 11631 times ]
n.jpg
n.jpg [ 85.33 KiB | Viewed 11631 times ]
o.jpg
o.jpg [ 87.75 KiB | Viewed 11631 times ]
p.jpg
p.jpg [ 91.39 KiB | Viewed 11631 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 19 Dec 2013 12:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
15 Decembrie 2013 - 150 de ani de la inaugurarea "Semmeringului Bănaţean"...

15 Decembrie 2013 – o zi de mare sărbătoare pentru calea ferată Oraviţa – Anina – un veritabil monument de arheologie industrială a cărui fascinantă existenţă, revelată pe parcursul a nu mai puţin de un secol şi jumătate de neîntreruptă activitate în slujba „roţii înaripate”, devine astăzi tot mai des un „tărâm al necunoscutului”... cercetat din ce în ce mai rar de vreunul dintre tot mai puţinii iubitori ai „trenurilor şi gărilor de odinioară”.

Epopeea întâiului drum de fier montan realizat pe actualul teritoriu al României, strâns împletită cu mult mai ampla istorie a exploatării bogatelor zăcăminte de cărbune din Munţii Aninei, îşi are începuturile în proiectele Curţii Imperiale de la Viena, menite să valorifice imensul potenţial al „Dunării Albastre” – antică rută de transport ale cărei ape marile vase cu aburi începuseră a le străbate liber încă de la sfârşitul anului 1829, când, prin Tratatul de Pace de la Adrianopol, Înalta Poartă Otomană renunţa definitiv la monopolul asupra accesului pe cursul inferior al fluviului.

În acest context favorabil, mai ales odată cu înfiinţarea în anul 1830 a „Societăţii Imperiale Pentru Navigaţia cu Aburi pe Dunăre” (D.D.S.G.), cererea pentru cărbunele de calitate superioară extras din minele bănăţene a înregistrat o creştere bruscă, depăşind în scurt timp capacitatea pe care o putea asigura multitudinea de mici atelaje folosite pentru transportul preţioasei resurse naturale, fapt ce a determinat Guvernul de la Viena ca în anul 1837 să desemneze o primă echipă de cercetare, condusă de inginerul minier Anton von Maderspach (originar din Oraviţa), ce avea misiunea de a certifica posibilitatea construcţiei unei căi ferate ce ar fi urmat să coboare de la Anina până la Baziaş.

După o serie de ample studii realizate în anul 1845 de către specialiştii reuniţi de Comisarul Imperial Michael Leyer, în primăvara anului următor este elaborat primul proiect tehnic, ce prevedea realizarea unei linii cu diferite ecartamente, pe şinele căreia micile vagonete ar fi urmat să fie trase de cai până la Oraviţa, punct unde era prevăzut să aibă loc transbordarea în trenurile ce urmau să circule, remorcate de locomotive cu abur, până în micul port dunărean.

Însă în textul raportului prezentat în cadrul şedinţei din ziua de 31 Octombrie 1846 această idee iniţială este înlocuită cu cea a construcţiei unei căi ferate cu ecartament normal între Baziaş şi Lişava, traseu pe care trenurile ar fi trebuit să fie remorcate de locomotive cu abur, restul distanţei până la rampele de încărcare ale minelor urmând a fi stăbătută folosind un ingenios sistem de galerii, planuri înclinate şi linii cu tracţiune animală şi ecartament îngust.

Începută în primăvara anului 1847, construcţia acestei noi rute de transport a suferit grave întârzieri provocate de epidemia de tifos ce a decimat mare parte pietrarii italieni colonizaţi la Oraviţa, de izbucnirea revoluţiei din anii 1848 – 1849 şi de grava criză financiară ce a cuprins Imperiul Austriac, o parte din şantier fiind treptat abandonată, astfel încât puţinele resurse disponibile să poată fi folosite integral pentru finalizarea liniei ferate între Lişava şi portul Baziaş, traseu ce a fost deschis pentru traficul de mărfuri, în ziua de 20 August 1854 şi pentru cel de pasageri, doi ani mai târziu, la 1/11 Noiembrie 1856.

Afectat tot mai puternic de problemele economice devenite aproape împosibil de stăpânit, Parlamentul de la Viena s-a văzut nevoit să urgenteze adoptarea unui nou cadru legislativ în baza căruia s-au instituit condiţii mult mai favorabile pentru companiile private ce intenţionau să se implice în construcţia şi explotarea căilor ferate.

Astfel, la începutul anului 1855, proaspăt înfiinţata „Societate Privilegiată Imperială a Căilor Ferate Austriece de Stat” (St.E.G.) a primit concesiunea în baza căreia era autorizată să finalizeze o serie de lucrări deja începute şi să demareze noi şantiere, lungimea reţelei de linii proiectate urmând să se ridice la aproximativ 4000 de kilometri.

Între traseele ce urmau să fie construite în cadrul acestui amplu program de dezvoltare se afla şi calea ferată montană Oraviţa – Lişava – Anina, pentru reluarea lucrărilor ce fuseseră abandonate în anii 1852 – 1854 alocându-se importante resurse financiare ce au totalizat nu mai puţin de „812.278 de Florini şi 72 de Creiţari”.

Redeschisă în anul 1860, construcţia liniei ce avea să rămână cunoscută în istorie sub numele de „Semmeringul Bănăţean” – un veritabil monument de arhitectură industrială pe ai cărui 33,4 kilometri se înlănţuie nu mai puţin de 14 tunele săpate manual în stâncă (dinamita nefiind încă inventată la momentul excavării lor) a căror lungime însumată măsoară 2,084 de metri şi 10 viaducte, ce cumulează alţi 843 de metri – a progresat foarte rapid, în ciuda terenului extrem de accidentat pe care a fost realizată.

Întâiul tren, compus din 6 vagoane platformă încărcate cu lemn şi un altul special amenajat pentru a-i transporta pe oficialii sosiţi pentru a lua parte la proba tehnică a liniei, toate remorcate de locomotiva cu abur „500 – STEYERDORF”, un vehicul feroviar unicat, construit în uzinele vieneze, după schiţele celebrului inginer Pius Fink, a pornit să „dea piept cu muntele” în dimineaţa zilei de 15/25 Noiembrie 1863, fiind primit cu mare fast la peronul garii Anina, după un voiaj de 3 ore şi 30 de minute.


http://romrail.blogspot.ro/2013/12/15-d ... de-la.html


Attachments:
Steyerdorf.jpg
Steyerdorf.jpg [ 286.67 KiB | Viewed 10444 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 19 Dec 2013 12:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Inaugurată pentru transportul mărfurilor la 15 Decembrie 1863 şi pentru traficul de pasageri, câţiva ani mai târziu, în ziua de 18/28 Noiembrie 1869, calea ferată Oraviţa – Anina a fost exploatată de concesionarii săi până în anul 1891, când linia a fost naţionalzată de către statul austro-ungar şi a trecut în administrarea „Societăţii Căilor Ferate Maghiare de Stat” (M.A.V.), ce-a continuat să o utilizeze până în ziua de 1 Ianuarie 1919.

După această dată, traseul, împreună cu întregul său patrimoniu, a fost predat Direcţiei Generale C.F.R., iar în ziua de 20 Sep 1920, în baza Legii de ratificare a prevederilor Tratatului de Pace de la Trianon, document publicat în Monitorul Oficial Nr. 136, calea ferată Oraviţa – Anina a devenit proprietate a statului român, fiind intabulată în Cartea Funciară Centrală de la Cluj (sub numerele C.F.C. 48 şi 220).


http://romrail.blogspot.ro/2013/12/15-d ... de-la.html


Attachments:
Anina - Gara.jpg
Anina - Gara.jpg [ 198.32 KiB | Viewed 10444 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 19 Dec 2013 12:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Timp de peste un secol (1863 – 1984), trenurile ce au rulat pe şinele spectaculoasei linii montane au fost remorcate de mai multe tipuri de „bătrâne doamne cu abur” din parcul de locomotive al Depoului Oraviţa, ce, începând din anul 1980, fost treptat înlocuite de strănepoatele lor diesel-electrice, vehicule ce zi de zi poartă cu ele cele câteva vagoane de construcţie specială, pe ale căror bănci mai ia câteodată loc loc vreunul din puţinii călători ce încă se mai încumetă să aleagă acest mijloc de transport ori câte-un împătimit al „lumii drumurilor de fier de-odinioară” dornic să descopere tainele „Semmeringului Bănăţean” – un traseu unic, înscris între monumentele patrimoniului cultural naţional, însă... aproape uitat de majoritatea celor ce ar trebui să aibă măcar răspunderea morală de a-i conserva prezentul, pentru ca într-un viitor mai mult sau mai puţin apropiat să-i poată readuce utilitatea de odinioară... metamorfozată însă sub forma unui modern şi totuşi ... clasic „turism feroviar cu material rulant de epocă”.

http://romrail.blogspot.ro/2013/12/15-d ... de-la.html


Attachments:
Oravita-Anina.jpg
Oravita-Anina.jpg [ 226.58 KiB | Viewed 10444 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 03 Jan 2014 17:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Apr 2014 10:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Oravita.


Attachments:
Oravita (1).jpg
Oravita (1).jpg [ 118.56 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (2).jpg
Oravita (2).jpg [ 113.25 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (3).jpg
Oravita (3).jpg [ 106.61 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (4).jpg
Oravita (4).jpg [ 115.25 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (5).jpg
Oravita (5).jpg [ 109.89 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (17).jpg
Oravita (17).jpg [ 148.7 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (18).jpg
Oravita (18).jpg [ 119.02 KiB | Viewed 10352 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Apr 2014 10:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Silviu wrote:
Oravita.


Attachments:
Oravita (9).jpg
Oravita (9).jpg [ 129.96 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (10).jpg
Oravita (10).jpg [ 123.6 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (11).jpg
Oravita (11).jpg [ 131.78 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (12).jpg
Oravita (12).jpg [ 114.51 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (13).jpg
Oravita (13).jpg [ 158.72 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (14).jpg
Oravita (14).jpg [ 169 KiB | Viewed 10352 times ]
Oravita (16).jpg
Oravita (16).jpg [ 134.91 KiB | Viewed 10352 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Apr 2014 11:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Anina.


Attachments:
Anina (4).JPG
Anina (4).JPG [ 124.8 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (6).jpg
Anina (6).jpg [ 122.03 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (7).jpg
Anina (7).jpg [ 154.5 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (9).jpg
Anina (9).jpg [ 170.6 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (10).jpg
Anina (10).jpg [ 180.19 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (13).jpg
Anina (13).jpg [ 88.29 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (14).jpg
Anina (14).jpg [ 120.77 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (15).jpg
Anina (15).jpg [ 130.96 KiB | Viewed 10351 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Apr 2014 11:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Silviu wrote:
Anina.


Attachments:
Anina (5).jpg
Anina (5).jpg [ 121.08 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (16).jpg
Anina (16).jpg [ 114.97 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (17).jpg
Anina (17).jpg [ 124.02 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (3).jpg
Anina (3).jpg [ 164.12 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (19).jpg
Anina (19).jpg [ 231.92 KiB | Viewed 10351 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Apr 2014 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Silviu wrote:
Anina.


In fatza garii, o linie abandonata.


Attachments:
Anina (8).jpg
Anina (8).jpg [ 195.12 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (12).jpg
Anina (12).jpg [ 177.87 KiB | Viewed 10351 times ]
Anina (11).jpg
Anina (11).jpg [ 152.23 KiB | Viewed 10351 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Apr 2014 23:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
,,Linia abandonată" este triunghiul pentru întoarcerea locomotivelor cu abur.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 May 2014 15:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Calea ferată Oraviţa - Anina în apropiere de primul tunel, în jurul anului 1910.


Attachments:
Anina.jpg
Anina.jpg [ 118.07 KiB | Viewed 10328 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 May 2014 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Doua dintre cele 14 tuneluri.


Attachments:
Anina 1.jpg
Anina 1.jpg [ 44.36 KiB | Viewed 10328 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 24 Jul 2014 07:48 
Offline

Joined: Mon 25 Nov 2013 15:18
Posts: 4


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Mar 2015 15:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
„Semmeringul bănăţean“, cum i se mai spune căii ferate Oraviţa-Anina, a fost construit în timpul Imperiului Austro-Ungar şi a fost dat în folosinţă în 25 noiembrie 1863 pentru transportul de marfă. Din 18 noiembrie 1869, calea ferată a început să fie folosită şi pentru transportul de persoane. Este prima linie ferată montană de pe teritorul actual al României. Linia ferată are o lungime de 33 de kilometri şi cuprinde 14 tuneluri şi zece viaducte. Unele tuneluri sunt cele mai vechi folosite în Europa şi au fost săpate cu dalta, ciocanul, târnăcopul sau cu ciocanul de piatră, dinamita nefiind încă inventată. Linia a fost construită pentru ca huila şi antracitul din minele de la Anina să poată ajunge la Oraviţa, iar de aici mai departe în portul de la Baziaş, de unde cărbunele era îmbarcat în vapoarele care îl duceau la Viena.

http://adevarul.ro/locale/timisoara/fot ... index.html


Attachments:
semmeringul-banateanx.pdf [161.26 KiB]
Downloaded 258 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Aug 2015 16:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Oravita.

73-0001-5


Attachments:
73-0001-5.JPG
73-0001-5.JPG [ 112.02 KiB | Viewed 9949 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 24 Aug 2015 16:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Anina.


Attachments:
Anina.JPG
Anina.JPG [ 137.02 KiB | Viewed 9949 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 06 Apr 2017 08:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Primăria Oravița și Asociația „Salvați Semmeringul Bănățean” încearcă de ani de zile să determine conducerea CFR să acorde mai multă importanță Gării Oravița, prima gară edificată pe teritoriul țării noastre, și liniei de cale ferată Oravița-Anina, cunoscută și ca Semmeringul Bănățean. Iar insistența și promovarea acestor valori au dat roade, astfel că Regionala CFR Călători a venit la Oravița și a demarat un dialog cu Primăria din oraș cu privire la promovarea turistică a gării și a traseelor.

Plecate de la simple discuții despre reparația acoperișului depoului de locomotive, discuțiile au ajuns până la luarea în considerare a realizării unui punct muzeal feroviar în gara din Oravița. „În anul 2005, acoperişul clădirii remizei de locomotive din Oraviţa s-a degradat considerabil, din cauza condițiilor meteo (vântul puternic). S-au realizat mai multe reparaţii pentru remedierea acoperişului, dar acestea nu au fost eficiente din cauza configuraţiei complexe şi deschiderii mari dintre zidurile de sprijin. Pentru că în 2006, în urma unei expertize tehnice, s-a constatat că acoperişul prezintă un grad ridicat de prăbuşire şi pericol de accidentare în proximitatea clădirii, s-a luat decizia demontării acestuia. În acest context, CFR Călători Timişoara face demersuri pentru demararea unui proiect de reabilitare a acoperişului, precum şi de încheiere a unui parteneriat de colaborare pentru reabilitarea zonei Remizei. În acest sens, au loc întâlniri și discuții cu reprezentaţi ai Primăriei Oravița”, ne-au declarat oficialii Regionalei CFR Călători Timișoara.

Discuțiile și disponibilitatea Primăriei Oravița de a avea un muzeu al transportului feroviar în orașul cu cea mai veche gară au determinat oficialii CFR să decidă și ei că amenajarea unui asemenea spațiu s-ar impune. „După finalizarea reparaţiei acoperişului şi a lucrărilor de igienizare a spaţiilor interioare, CFR Călători Timişoara vrea să confere clădirii următoarele funcţionalităţi: remizarea locomotivelor şi vagoanelor aflate în exploatare pentru protejarea de intemperii, economisirea carburantului la menţinere în stare caldă, realizarea de reparaţii și amenajarea de spaţii expoziţionale cu utilaje vechi (locomotive cu abur, forjă, strung de bandaje, maşină de găurit, macara pivotantă etc.). Acest din urmă aspect ar contribui la valorificarea elementelor feroviare şi atragerea turiştilor în zonă”, explică în exclusivitate pentru Express de Banat oficialii CFR Călători.


http://expressdebanat.ro/cfr-ul-s-a-tre ... -banatean/


Attachments:
gara-oravita.jpg
gara-oravita.jpg [ 267.83 KiB | Viewed 9109 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group