TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 10 Apr 2020 16:40

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Braşov: 50 de ani de la primul stâlp de electrificare a Căilor Ferate Române

Pe 1 august 1963, tronsonul Braşov-Predeal a devenit prima cale ferată normală, electrificată din România, fiind pusă în exploatare doi ani mai târziu. Cu ocazia aniversării, în staţia Buşteni a fost expus, pentru vizitatori, cel mai vechi tren electric care a circulat vreodată în România.

Pe 27 decembrie 1960, istoria CFR-ului avea să se schimbe odată cu montarea, în staţia Predeal, a primului stâlp electrificat, un nou sistem de tracţiune a trenurilor menit să uşureze transportul pe calea ferată. Stâlpul care a împlinit ieri 50 de ani este un turn metalic de 20 metri înălţime şi a fost montat de maistrul Liviu Vintilă. Cu ajutorul acestuia şi a altor stâlpi de acest gen, pe 1 august 1963, tronsonul Braşov-Predeal a devenit prima cale ferată electrificată din România, fiind pusă în exploatare doi ani mai târziu.

Piesă de muzeu

Ceremonia de ieri a început în staţia Buşteni, unde a fost expus primul şi cel mai vechi tren electric industrial pentru cale ferată îngustă din România.

„Acest tren a fost în serviciul fabricii de hârtie Buşteni între anii 1894-2003. El era folosit la transportul lemnului necesar producerii celulozei adus cu funicularul de la Exploatarea Brătelu, din munţii Bucegi, dar şi la transportarea de mărfuri diverse în interiorul fabricii", a declarat inginerul Radu Bellu, de la Regionala de Căi Ferate Braşov. Locomotiva electrică şi vagonetul sunt componente originale ale trenului electric, iar expunerea lor pentru public a fost realizată cu ocazia reabilitării căii ferate Câmpina-Predeal.

„Locomotiva electrică a fost fabricată la data de 1 iulie 1913, la Berlin, are o lungime totală de 5.700 mm, o greutate de 3,5 tone, cu ecartament de 700 mm. Ataşat acestei locomotive este vagonul platformă, fabricat tot în 1913 la Berlin. Acesta are o lungime de 6.500 mm, o greutate de 4,5 tone şi este dotat cu frână manuală", a mai spus inginerul. Primele lucrări de electrificare, la Predeal Imediat după ceremonia de la Buşteni, festivităţile s-au mutat la Predeal pentru săbătorirea celor 50 de ani de la începutul lucrărilor de electrificare. Cu această ocazie, veteranii electrificării Căilor Ferate Braşov-Bucureşti s-au adunat în staţia de la Predeal, pentru a închina un pahar de şampanie, iar cele mai interesante drezine şi locomotive electrice au defilat spre deliciul spectatorilor.


http://www.adevarul.ro/locale/brasov/EX ... 60201.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 21:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Punctul de intalnire a fost la Busteni. Sufletul organizarii a fost dl. Radu Bellu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 21:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Sunt expuse o locomotiva ce a apartinut Fabricii de hartie din Busteni si un vagon platforma AEG.

Firul de cupru are acea "burta" deoarece in noaptea anterioara s-a incercat furtul acestuia.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 21:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Vremea cainoasa nu a reprezentat un impediment pt. sufletistii prezenti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Primele cuvinte.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 21:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Ne-am deplasat cu drezinele si microbuzele la Predeal.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 21:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Aburoasa 50.497 sub albul imaculat al zapezii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Gara Predeal.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Punctul de atractie: primul stalp de electrificare a Caii ferate romane.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Mai avem de ascultat...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Urmeaza parada drezinelor si a locomotivelor 477-551-2 si 40-0608-6.



You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Si-au facut datoria.





Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Am plecat cu drezina la Brasov. O filmare cu tunelul de la Timisu de Sus.



You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Brasovul ne astepta si el inzapezit.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
A trebuit sa folosim transportul public. Cum troleibuzele nu mai circula in centru, a trebuit sa folosesc un BMC. Zgomotos, puturos, murdar. Bravos, Scripcaru! Bravos, Pulpea!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Punctul final al intalnirii, la fosta cantina PCR.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Maestrul ceremoniei, dl. Radu Bellu. La 72 de ani, inca dispune de o vivacitate iesita din comun.

Din pacate s-a vorbit de realizari, deci la modul trecut. Perspective, sumbre. Ce punem in loc?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Multumim tuturor.

In gara, reteaua de troleibuz inghetata, isi face datoria.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Zapada feerica in zona garii Brasov.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
M-am intors la Medias cu Rapidul 346 Bucuresti - Viena. Trenul a intarziat 60 minute "din cauza intemperiilor" (anuntul microfonic) -din cauza unui vagon defect, retras din garnitura la Sinaia.

Ca serviciile CFR sa fie "complete", ultimul vagon al garniturii (21-90 028-9) avea instalatia electrica defecta. Deci, caldura ioc. Asa ca nu m-au deranjat banchetele murdare si rupte.

Avem si noi un singur tren ce ne leaga de Occident. Nici macar acesta nu poate functiona cum trebuie?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Trenul rapid s-a deplasat ca melcul. De la Brasov la Medias am facut 3 ore si 15 minute.

Inchei prezentarea cu doua imagini din Sighisoara.

La Multi Ani!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Dec 2010 02:33 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2059
Location: Brasov
Silviu Sintea wrote:
Urmeaza parada drezinelor si a locomotivelor 477-551-2 si 40-0608-6.

Completez si eu cu cateva imagini:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 17:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49293
Mape si diplome.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group