TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 14:33

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 23 Aug 2009 01:33 
Cu totii stim despre "mocanita" din Oraselul Copiilor, nu am gasit nici un subiect despre acest traseu, asa ca am facut eu unul.

Cand eram mai mic ma plimbam cu el, ce amintiri.. :)

Oricum, tata mi-a spus ca locomotiva are motor de TRACTOR! - ne poate suplinii cineva cu niste infomatii mai precise? Eu ii dau dreptate deoarece chiar are un sunet foarte urat, nu se compara cu nici o locomotiva diesel) + scartaitul nesuportabil.
Dupa parerea mea totul legat de acest traseu (sina + depou + locomotiva + vagoane etc) arata JALNIC :cry: :(
Daca nu ma insel cladirea care se presupunea a fi gara era un bar sau ceva de genu'. A fost reconstruita acuma 2-3 ani. Peronul garii a fost mutat invers.

In calitate de cel mai mare fan 'locomotiva Thomas' din Romania nu am putuit sa nu remarc ceva foarte straniu. Pe locomotiva are o placuta pe care scrie 'THOMAS' - desi nimic din acea vechitura nu are legatura cu serialul clasic de televiziune, si nici cu seria cartilor scrise de Reverendul Awdry in 1945. Nici culoarea, nici designul, nimic .. cu exeptia fetzei ruginite, care nici macar nu este gri, ca ale personajelor din Thomas.

Mai circula, mai este functionabil, l-a mai vazut cineva :?:

Btw, aici am gasit niste poze: http://trenuri.uv.ro/Linii/BucOC760mm.htm


Attachments:
File comment: Locomotiva din Oraselul Copiilor.
orasel116lu1_212.jpg
orasel116lu1_212.jpg [ 399.85 KiB | Viewed 5524 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Aug 2009 02:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
In 2006 circula, la nesimtitul tarif de 4 RON persoana. E drept eu, ca adult, ma asteptam sa platesc un tarif mai ,,de adult". Insa sa dai 4 RON pentru un copil mi se pare cam mult, mai ales ca linia e depozit de gunoi (nu mai zic de rahatul lasat de cainii cu sau fara stapan care ajung prin parc), deci nu prea ai ce vedea si, mai ales, mirosi prin zona.

In depou, in 2006, mai exista un Thomas albastru cu gri (gri care putea fi praf), dar nu era functional (probabil era donator de piese).

,,Gara" actuala e ridicata pe locul vechii gari (sau provine din reconstruirea ei... orium... in afara de fundatie nu au pastrat mare lucru). Probabil iti aduci aminte cladirea aceea cu un turn cu ceas, care in interior avea o cofetarie si o camera pentru ,,seful de gara".

Linia e montata de ITB (dupa acelasi procedeu folosit la liniile de tramvai inaintea aparitie dalelor de beton - vezi linia de pe Bd. Gloriei), iar vehiculele sunt produse de URAC. Motorul locomotivei chiar e de tractor (nu m-as mira sa fi convertit pur si simplu un tractor... erau in stare pe vremea aia, ca daca nu era gata cand zicea Tovarasu'...).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jun 2010 00:09 
Offline

Joined: Fri 04 Apr 2008 13:07
Posts: 5
Linia din Oraselul Copiilor corespunde in descriere cu linkul de mai sus, cu niste mici precizari.
1. Linia care pleaca de la depou si se termina brusc, nu s-a unit niciodata cu traseul principal.
2. In dotare erau doua locomotive (cu acumulator), una rosie si una neagra sau albastru foarte-foarte inchis, fiecare cu 2 vagoane. Motorul de tractor a fost adaugat dupa '89, pe cea rosie, ea devenind astfel diesel-electrica :-)
3. Lipsesc de pe traseu instalatiile de comanda ale barierelor (niste balamale care "calcau" pe un buton de actionare, distractia dobitocilor care le actionau cu piciorul) dar si semafoarele de pe traseu (erau ca cele rutiere, dar doar culoarea galbena)). Barierele, pana la disparitie, au tot fost inlocuite (initial 4 la fiecare trecere), apoi 2, apoi doar semaforul pentru pietoni.
4.Traseul actual a fost modificat in timpul constructiei statiei de metrou Brincoveanu, iar linia din dreptul garii nu a mai fost complet dreapta de atunci, iar aleile afectate nu au fost refacute nici pana azi. Pentru cine are rabdare sa urmareasca traseul, va vedea ca sirul de tuia "se abate" de la linie intre fosta pista de carting (cu motoare de Mobra) si Gara, urmarind vechiul traseu.
5. Gara avea o singura linie, cu peron inaltat. Locomotiva rosie facea traseul fara oprire, cea neagra oprea la coada parcului, la "terasa". Peronul in stare deplorabila se vede si acum.
6.Lipseste de pe locomotiva sistemul biela manivela, care dadea acesteia un aer de locomotiva cu abur.

Starea actuala: deplorabila


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Mar 2011 23:10 
Poze cu gara si locomotiva in 1993.


Attachments:
Parcu Tineretului gara 1993.jpg
Parcu Tineretului gara 1993.jpg [ 204.23 KiB | Viewed 4446 times ]
Parcul Tineretului trenulet 1993.jpg
Parcul Tineretului trenulet 1993.jpg [ 187.97 KiB | Viewed 4447 times ]
Top
  
 
 Post subject: orasel
PostPosted: Sat 24 Mar 2012 02:17 
Offline

Joined: Fri 04 Apr 2008 13:07
Posts: 5
Linia a fost taiata complet, trecerile la nivel, astupate. Vagoanele sunt in curs de taiere, doua afara, doua in remiza. Locomotiva nu se vede.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Mar 2015 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 96
Location: Brasov
Varianta rosie apare si pe vederi


Attachments:
Oraselul Copiilor.jpg
Oraselul Copiilor.jpg [ 331.19 KiB | Viewed 1045 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group