SA vedem si un articol al Primariei Braila referitor la ultima iesire a Tramvaiului Timpului:
"ÃŽn cadrul Zilelor Municipiului Brăila, brăilenii s-au putut bucura ÅŸi de o plimbare cu un tramvai de epocă austriac, restaurat cu măiestrie ÅŸi profesionalism de către o echipă de specialiÅŸti a Braicar. Construit în 1928 - 1930 ÅŸi restaurat prin anii '60, tramvaiul a reîntinerit la Brăila, pentru această operaÅ£iune fiind nevoie de 3 - 4 luni. Perioadă în care, adevăraÅ£i artiÅŸti în meserie au luat “la mână†mii de piese ÅŸi subansamble ale tramvaiului, păstrând intacte dotarea, structura etc. ÅŸi designul tramvaiului. După cum ne-a declarat dl. ing. Cornel Săndulescu, directorul general al SC Braicar, acest tramvai este de-acum al Brăilei, iar alte patru bucăţi asemănătoare se află în lucru pentru Austria, valoarea lucrărilor de restaurare costând cinci miliarde lei (130.000 euro). ÃŽn Tramvaiul timpului dar ÅŸi pe traseu, oamenii au avut numai cuvinte de laudă pentru ineditul călătoriei dar ÅŸi părerea de rău că Brăila (primul oraÅŸ din Å£ară, acum peste 100 de ani, cu tramvai electric) nu are un muzeu al acestuia. De fapt, nu avem nici măcar un exemplar din primele excavatoare ÅŸi rulouri compresoare realizate la IUG Progresul; o machetă a primului cargou realizat la Åžantierul Naval a ajuns la fier vechi (măcar să fi fost donată Palatului Copiilor), iar tradiÅ£ia militară a Brăilei nu este nici ea marcată peste ani (că tot nu mai avem armată) printr-un muzeu de profil. Cum, în condiÅ£ii vitrege de spaÅ£iu, are marina militară “de Dunăreâ€. Apropo de Tramvaiul timpului: poate la o viitoare “ieÅŸireâ€, se va ÅŸti mai exact traseul ÅŸi orarul acestuia, iar derbedeii nu vor mai îndrăzni să se urce din mers, pe tampoanele tramvaiului..."
Attachments: |
tramvaiului timpului..JPG [ 123.23 KiB | Viewed 5864 times ]
|
|