Sa trecem direct la detalii:
Iasmin wrote:
Tramvaiele cand sunt fabricate de URAC au franele si patinele reglate. Cand ajung in depou din cand in cand mecanismele de franare se deregleaza sau se tocesc. Sunt reglate de diferiti Dorei si Vasile.
Daca nu am sti ca in urma cu 3-4 ani cand se experimentau primele vagoane V3A-93-CH-PPC cei de la proiectare se tot chinuiau sa regleze frana reostatica cred ca eram de acord. Tot asa, hai sa avem curajul sa admitem ca nici la vagoanele noi franele nu sunt suficiente.
Dr2005 wrote:
... normal ca daca simte tendinta de patinare (si alunecare inapoi in panta) nu va permite o franare reostatica prea puternica (ca e risc mare de curtcircuit la motoare) si va incerca sa stranga discurile osiilor boghiului cu solenoid. Cum solenoidul are siguranta scoasa ...
Daca ce era valabil la batranul V3A-93 mai este valabil si astazi, si cred ca e posibil, frana de stationare era doar pe boghiurile motoare si nu aplicand frana cu solenoid.
Legat de frana cu solenoid, aici sunt intru totul de acord: de obicei, ca si antipatinarea, si la frana cu solenoid e mai bine sa se renunte deoarece la ambele dispozitive de asistare proiectarea a fost proasta. Daca proiectarea era buna, lucrurile stateau altfel.
Referitor la reglarea franelor, ar trebui sa recunoastem, macar neoficial, ca testele nu se fac pe o distanta de 100m cu cativa saci in vagon. Testele serioase de franare se fac la incarcare de cam 150% din cea proiectata. In plus, orice vagon sau vehicul nu trebuie niciodata ca, in conditii de regim, sa nu aiba o rezerva de franare disponibila. La V3A, ca intodeauna, ceea ce ai la dispozitie pentru franare nu e niciodata suficient si, partea cea mai vesela, chiar si cu o intretinere buna, curba reducerii performantelor este cam abrupta in timp.
Ma intreb de ce oare este asa de greu sa fim sinceri cu noi si sa recunoastem ca la capitolul franare V3A-ul este rudimentar cu toate modificarile ("modernizarile") de pana acum.
Daca mai doriti detalii despre proiectarea deficitara a V3A-ului, va reamintesc si ca boghiurile lui nu sunt facute pentru viteze de 50 km/h. Desi cam la orice vagon de tramvai te astepti la asa ceva, V3A-ul se depreciaza rapid cand circula constant in acest regim. Atat franele cat si reductoarele boghiurilor se fac praf. Da, e adevarat: V3A-ul (si cel clasic) poate atinge prin forte proprii, fara panta, si viteza de 70 km/h, dar nu rezista la acest regim prea mult timp.