TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 18 Oct 2019 02:19

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 20:09 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2058
Location: Brasov
Brassovia wrote:
Daca se doreste pastrarea legaturii asigurate in prezent pe un sens de linia 51 (Castanilor-13 Decembrie-Gara), se poate devia linia 37, chiar in ambele sensuri, pe Str. 13 Decembrie. Astfel, s-ar obtine si avantajul descongestionarii pietii garii.


Subscriu aceasta propunere si as mai adauga alte doua: linia 4 sa isi reia traseul normal inspre Livada Postei, adica sa intre din nou pe Grivitei si sa opreasca la Onix, iar linia 6 sa isi pastreze cursul, deoarece am observat ca aceasta schimbare e benifica. Exista destule persoane care se urca la Onix.
A doua propunere este: schimbarea orarelor in ceea ce priveste troleibuzele (mai putin linia 8), avand in vedere ca deseori se intampla ca 7-le si 30-ule sa vina unul dupa altul. Astfel calatorii s-ar orienta mai bine si s-ar bucura si de transportul electric, mai mult decat se "bucura" la ora actuala.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 20:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Brassovia wrote:
se poate devia linia 37, chiar in ambele sensuri, pe Str. 13 Decembrie. Astfel, s-ar obtine si avantajul descongestionarii pietii garii.


Si totusi, vehiculele de pe 37 sunt extrem de aglomerate intre Autogara Codreanu din Str. Harmanului si Gara Brasov...

Modificarea lui 37, daca va fi facuta, ar trebui facuta doar dupa suplimentarea liniei 23b, linie care circula la un interval de 20 de minute! Mai rau, 37 circula doar in trenulet cu 23b... comparati graficul liniei 23b cu cel al liniei 37 pentru statia Autogara 3. 37 trece la x:13, 23b la x:19.... apoi 37 trece la xx:43 si 23b la xx:44... apoi urmeaza 20 de minute de pauza sau chiar 30 de minute in week-end. Este scandalos... cele 2 trasee ar trebui corelate in asa fel incat sa nu se ajunga la situatii de acest fel.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 23:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Dr2005 wrote:
Brassovia wrote:
se poate devia linia 37, chiar in ambele sensuri, pe Str. 13 Decembrie. Astfel, s-ar obtine si avantajul descongestionarii pietii garii.


Si totusi, vehiculele de pe 37 sunt extrem de aglomerate intre Autogara Codreanu din Str. Harmanului si Gara Brasov...

Modificarea lui 37, daca va fi facuta, ar trebui facuta doar dupa suplimentarea linie 23b, linie care circula la un interval de 20 de minute! Mai rau, 37 circula doar in trenulet cu 23b... comparati graficul liniei 23b cu cel al liniei 37 pentru statia Autogara 3. 37 trece la x:13, 23b la x:19.... apoi 37 trece la xx:43 si 23b la xx:44... apoi urmeaza 20 de minute de pauza sau chiar 30 de minute in week-end. Este scandalos... cele 2 trasee ar trebui corelate in asa fel incat sa nu se ajunga la situatii de acest fel.


Linia 37 ar ramane pe traseul actual intre Autogara 3 si gara Brasov!!! Doar intre Gara si Castanilor s-ar trece de pe Victoriei pe 13 Decembrie. Deci nu se afecteaza in nici un fel portiunea comuna cu 23b.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Feb 2009 03:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
La Craiova, primaria va accesa fonduri europene consistente pentru introducerea troleibuzului in acest oras, care are oricum si tramvai, pe care nu doreste nicidecum sa-l desfiinteze, ci sa-l modernizeze.

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=83870#83870

Propun ca sa luam de la acest oras oltenesc nu numai exemplele negative (legate de tolerarea infractionalitatii), ci si acest exemplu deosebit de pozitiv, dovada a maturitatii si spiritului responsabil ale autoritatilor locale de acolo.

Astfel, consider necesar a se retransforma linia 5 in traseu de troleibuz, intreaga retea fiind posibil de reconstruit dupa standarde moderne, cu ajutorul fondurilor europene ce pot fi accesate in acest scop (poli de dezvoltare / infrastructura). Intrucat strazile aferente sunt deja modernizate si exista substatia de alimentare, nu sunt necesare decat elemente de cale moderne, care sa poata fi parcurse cu viteza mare, stalpi noi si console sau traversee.

Avantaje: vehicule de mare capacitate, silentioase, ecologice, economice, fiabile, nefraudabile.

Cred ca a sosit momentul ca decaderea Brasovului sa fie stopata, iar factorii responsabili sa ia in serios revenirea la un transport public in acord cu tendintele europene si mondiale - adica avand o pondere cat mai mare a tractiunii electrice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Aug 2009 20:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Vazand ca, dupa lucrarile de "modernizare" de la capatul de linii de la gara centrala, situatia este mai rea decat inainte in ce priveste confortul calatorilor care asteapta mijloacele RAT, consider ca s-ar putea usor aduce mai multe imbunatatiri, fara a fi necesare cheltuieli notabile:

1) Linia 40 (cursele din afara orelor de varf, care circula doar pana la gara), sa intoarca complet la 180 grade in giratoriul din intersectie si sa aiba cap de linie in statia de pe B-dul Garii, sens spre Bartolomeu. Alveola acestei statii se poate eventual lungi. In felul acesta se elibereaza peronul I din fata garii si, ce este mai important, dispare confuzia pentru calatori generata de faptul ca anumite curse intra pe la gara si altele nu. Astfel, toate cursele de pe linia 40, indiferent daca circula la Saturn sau nu, pot fi accesate in aceeasi statie.

2) In mod similar, se poate muta capatul liniei 29 tot pe B-dul Garii (dupa intoarcere completa in giratoriu). Frecventa mica a liniilor 29 si 40 poate facilita o planificare de asa natura incat sa nu se intalneasca vehiculele celor doua linii in terminus, si sa ofere alternativ legaturi. In acest mod, dat fiind ca si linia 23 barat opreste tot in acea statie (de cand a fost prelungita la Triaj), calatorii spre directiile Bartolomeu si Stupini vor avea acces in acelasi punct de oprire la toate traseele de interes. In felul acesta se vor degreva peroanele din fata garii si vor fi serviti mai bine si pasagerii.

3) La peroanele din fata garii, peronul I sa fie rezervat traseelor catre destinatiile turistice si cetatenesti principale, respectiv centrul orasului (liniile 4 si 51), avand in vedere ca este singurul care dispune de spatiul de asteptare necesar si este complet protejat de intemperii. Peronul II ar fi destinat liniei 32, iar peronul III ar fi rezervat liniei 35.

4) Linia 37 sa circule pe B-dul Garii-13 Decembrie in ambele sensuri, iar linia 51 sa circule si la ducere pe Victoriei, iar la intoarcere sa aiba oprire la Camera de Comert, nu la Onix, pentru ca zona Hidromecanica nu are nici o legatura cu centrul istoric si Scheiul. Astfel ar dispare si linia 37 din fata garii, oprind pe B-dul Garii si, mai important, nu ar mai dubla absolut inutil linia 4.

5) Linia 42 sa aiba statie terminus pe B-dul Garii / Caprioara (sens spre Triaj), unde calatorul care asteapta sa poata alege intre liniile 23 barat, 37 si 42, care au trunchi comun. In situatia aceasta, linia 42 ar putea intoarce in giratoriu inainte de capatul de linie de la Caprioara. Alveola este destul de lunga, dar se mai poate lungi la nevoie.

6) In fata garii sa existe, in afara de harta generala a traseelor, o harta locala a zonei pietii garii, la scara mai mare, pe care sa apara toate statiile, inclusiv cele de pe bulevard si inclusiv autogara. E de bun simt sa existe asa ceva intr-un oras de marimea Brasovului.


Attachments:
gara.jpg
gara.jpg [ 96.31 KiB | Viewed 8183 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Jan 2010 16:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Propuneri de bun simt. Altadata am apreciat ca anumite lucruri s-au imbunatatit, dupa ce sesizarea lor a fost citita aici de catre cei cu putere de decizie. Sigur ca acum nu mai intereseaza pe nimeni transportul public, pana la viitoarele alegeri din 2012, dar totusi eu mai sper in buna credinta a anumitor persoane.

1. Pentru imbunatatirea transportului spre / de la Centrul istoric / Schei, pentru eliminarea aglomeratiei cronice din unele midibuze si sporirera accesibilitatii zonei aglomerate centrale

In noiembrie 2006, circulau la inceput in aceasta zona 17 vehicule de mica capacitate (din cele 28 BMC-uri achizitionate). La ora actuala circula maximum 11, fiind foarte aglomerate liniile 51 si 52, dar de multe ori si 50 barat. Propunere:

- Linia 51 sa fie suplimentata cu inca 2 vehicule in perioada orara 7-19 (intervale de succedare de 7-8 minute in zile de lucru).
- Linia 52 sa fie suplimentata cu inca 2 vehicule in perioada orara 7-19 (intervale de succedare de 15 minute).
- Liniile 50 si 50 barat sa fie comasate ca "Linia 50", cu frecventa sporita, de un vehicul la 10 minute - din acestea, jumatate sa intoarca la Piata Unirii, restul la Pietrele lui Solomon.
- Linia 51 sa aiba traseul spre Gara in ambele sensuri pe la Hidromecanica, cu statie la Hidromecanica A / Camera de Comert, dar si Mesota. Este suficient traseul 37 pentru statia Onix, ca legatura dinspre gara. Eventual se poate devia Linia 37 pe Str. 13 Decembrie - Bd. Garii in ambele sensuri, vezi postul anterior.
- Linia 52 sa aiba traseul spre centru pe la Hidromecanica, cu statie la Camera de Comert, dar si pe Toamnei, pentru ca zona centrului civic nu are de loc legaturi cu centrul vechi.

2. Pentru degajarea capatului de linie de la Livada Postei, mai buna sa functionare si mai buna servire a directiei Bartolomeu.

- Liniile 14, 14b, 15, 15b, 28, 41 (toate in directia Bartolomeu) sa vina pe Str. Lunga pana in giratoriul de la Aro, unde sa intoarca si sa aiba capat pe latura spre Parcul Titulescu, peste drum de Casa Armatei. Cabina de urmarire din parc sa fie reactivata si extinsa cu dispecer si vanzare de bilete.

- Linia 20 sa aiba capatul in actuala statie a lui 50, si statia lui 50 sa fie mutata in locul actualului capat al lui 20. In acest fel se creaza spatiul necesar pentru pasagerii spre Poiana (care acum este o mare problema) si se evita manevra periculoasa de intoarcere peste axul Bulevardului, pe care o practica acum aproape toti soferii de pe linia 20. De asemenea, ar exista loc pentru autobuzul in asteptare de pe linia 20, care in prezent opreste in curba de intrare in terminal, ceeace este deranjant.

- Linia 4 sa fie prelungita pana la Biserica Bartolomeu (cu intoarcere in giratoriu si stationare pe Str. Lunga - alveola de la Biserica Bartolomeu se poate readuce usor la lungimea mai mare, avuta pana nu demult). S-ar rezolva si problema lipsei oricarei legaturi cu gara a cartierului Brasovul-Vechi (nici pe Avram Iancu nu exista). In prezent, linia 4 dubleaza inutil alte trasee. La venirea de la Bartolomeu va intra ca si acum pe la Livada Postei, iar pe celalalt sens poate intra de pe Str. N. Iorga in giratoriu la Aro si sa opreasca in statia dedicata propusa pentru Bartolomeu (la Parc), in sens spre Str. Lunga, pentru servirea Livezii Postei si zonei centrale.

- Linia 5 sa aiba o statie in plus, corespunzand Livezii Postei, pe sens spre Hidromecanica, la Aro (sa fie largit usor si amenajat scuarul verde cu arbusti "tuia" ca trotuar, imediat dupa trecerea de pietoni de pe Eroilor - acesta este necesar si pentru ca in prezent pietonii sunt nevoiti sa circule printre masinile parcate in parcarea Aro). O atare statie a existat in trecut la Telefoane si era foarte solicitata. In prezent, nu exista nicio statie pe mai mult de 1 km, pe linia 5, chiar in zona obiectivelor centrale importante. Sa nu uitam ca si linia 3 de troleibuz a disparut, deci linia 5 a preluat si functiile acesteia.

Liniile cu statie la peroanele in pieptene de la Livada Postei, care au trunchi major comun, sa fie grupate dupa directii la acelasi peron si sa aiba plecarile intercalate, astfel incat calatorii sa astepte mai putin si sa nu fie nevoiti sa se deplaseze pe carosabil. Astfel, sa avem:

- Liniile 2, 12, 16, 36 la peronul I "directie nord";
- Liniile 1, 4 (spre gara), 37 la peronul II "directie nord-est";
- Liniile 6, 34 la peronul III "directie est";
- Liniile 17, 31 la peronul IV "directie sud-est".
- Linia 50 (comasata) la peronul V (cel mic, actualmente al liniei 20), "directie Schei".

3. Pentru imbunatatirea circulatiei in zona Astra si Noua.

Dupa desfiintarea liniei 3, mutarea lui 5 barat si 7 pe Carpatilor, traseele 5 si 17 sunt foarte aglomerate pe sectiunea de la sud de Spitalul Judetean. De asemenea, vehiculele liniei 35 sunt suprasolicitate la multe din curse.

- Linia 35 sa fie suplimentata cu trei vehicule (interval nou de 12 minute) intre orele 6.30-8.30 si 12.00-17.00 si cu doua vehicule (interval nou de 15 minute) intre orele 8.30-12.00 si 17.00-20.00, in zile de lucru. In weekend sa fie suplimentata cu un vehicul (intervale de 20 minute) intre orele 9.00-17.00.

- Linia 6, care este mai tot timpul aglomerata, sa fie din nou dotata cu vehicule articulate, asa cum a avut timp de 30 de ani (daca nu exista suficiente articulate disponibile, sa fie luate de pe liniile 31, 21 si 40, linii care pot fi servite de autobuze solo, cu intervale mai mici de succedare, ceeace ar fi si in avantajul calatorilor acestor trasee).


Attachments:
File comment: TRASEE GRUPATE AIUREA. CE AU IN COMUN 16, 31, 34 SI 41?
trasee grupate aiurea.jpg
trasee grupate aiurea.jpg [ 68.77 KiB | Viewed 8053 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Aug 2011 10:19 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 248
Location: Romania
In municipiul Brasov singura zona ramasa cu specific industrial este zona de est, respectiv Bdul Zizinului. Cu toate ca parcurgem vremuri dificile aceasta zona inregistreaza o revigorare, lenta cei drept dar sigura, numarul angajatilor crescand de la luna la luna.
Astfel, un grup de firme care isi desfasoara activitarea in zona Brasov Est vor solicita RATBv infintarea unei linii de transport public pe relatia VALEA CETATII - BRASOV EST (CET BRASOV).

Eu propun oficialilor RATBv urmatorul treseu dus-intors:
Valea Cetatii- Tampei- Vasile Alecsandri- Carpatilor- Zorilor- Uranus- Saturn- Zizin (cu capat de linie la intersectia cu ocolitoarea Bv)

Pentru cat o mai buna acoperire a zonei sus mentionate, propun infinatare a 2 statii pe str Zorilor pentru ambele sensuri. Una in apropriere de intersectia cu Carpatilor (in dreptul librariei) si cealalta in apropriere de intersectia de Calea Bucuresti.

O alta statie sa fie infintata pe str Uranus in dreptul parcului de langa Complexul Orizont, la fel pentru ambele sensuri.

Mai mult linia 5 sa traverseze zona ASTRA din Calea Bucuresti spre Carpatilor pe Str Zorilor cu cele doua statii comune ale liniei nou infintate. Motivul acestei propuneri este dificultatea majora de a se incadra pe Str Carpatilor din Str Berzei.

Pentru carcotasi intersectia Zorilor -Carpatilor are realizata infrastructura pentru semaforizare- trebuiesc doar montate. Iar pe realatia Zorilor- Calea Bucuresti-Uranus-Saturn la fiecare intersectie exista inca semafoare.

O alta recomandare din partea mea oficialilor RATbv este ca liniile ale caror frecventa este 60 min sa fie reduse la 30 de minute.
Sunt anumite trasee carora li se pot micsoara capacitatea de transport pe vehicul si marii frecventa - linia 34B ( 2 BMC/ora= 1 autobuz solo/ ora)
Linia 10 comasata cu 32 si infintata linia 32B pe realtia Valea Cetatii - Toamnei-Piata Garii(Caprioara)- Harmanului- Triaj.

Bineinteles trebuie sa aduc aici in discutie si exmplul Cluj-ului care achizitioneaza troleibuze moderne. Electrificarea traseelor principale din Brasov trebuie sa devina prioritatea zero a RATBv si a primariei Bv. Motivarea acestui demers nu mai are nevoie de explicatii supliementare.

Caracterstici traseu Valea Cetatii-Brasov EST:
Lungime 6,3 km pe sens, 12,6 Km dus -intors.
Timp de parcurgere traseu dus-intors 40 minute.


Attachments:
valea cetatii- bV EST.JPG
valea cetatii- bV EST.JPG [ 331.38 KiB | Viewed 7213 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Aug 2011 21:02 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
wilhelm ciprian wrote:
Eu propun oficialilor RATBv urmatorul treseu dus-intors:
Valea Cetatii- Tampei- Vasile Alecsandri- Carpatilor- Zorilor- Uranus- Saturn- Zizin (cu capat de linie la intersectia cu ocolitoarea Bv).

Alta propunere:
- Linie naveta intre Gemenii (double roundabout) - Carfil - [CET] / [Timis-Triaj], cu calatorie gratuita pentru cei ce deja au validat bilet pentru liniile ce trec pe la Gemenii, in mod asemanator cu linia 44. Orarul ar putea fi mult imbunatatit astfel si s-ar putea scurta liniile 34, 34b (renuntandu-se la sectiunea nerentabila de dupa Carfil).
- Linia de troleibuz 33 prelungita pe Saturn la Gemenii sau chiar Triaj.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Oct 2011 11:06 
Offline

Joined: Fri 28 Oct 2011 20:02
Posts: 5
Troleibuze:

1,6,9(cand va fi gata Pasajul Independentei),16,21,22,23,32,36.
Capete de linie:

Roman - cu peroane,nu dungi albe pe asfalt!
Desfiintare Saturn infiintare la Carrefour iar 6,8,22,23,40,52 cu intoarcere in giratoriu si intrare in capat.
Pietrele lui Solomon - asfaltat,peroane si adapost
Livada Postei:Prelungirea peroanelor (inafara de 50 si 50B) ca sa nu mai opreasca atubuzele in mijlocul strazii si cand te dai jos te claxoneaza alt autobuz.

Gara - ca la Stadionul Municipal(acoperit)


Linia 50 desfiintata ,50B mai multe autobuze pe ora.



TRAMVAIE!!!

Alte orase mai mici ca Brasovul au cel putin o linie(Ploiesti,Braila,Oradea,Botosani,Resita)
Trasee: Stadion Municipal-Metro(cu intoarcere langa magazin pe camp) si statie capat in fata la Metro si Selgros
Rulmentul-Metro.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Linia 27
PostPosted: Fri 02 Nov 2012 15:45 
Offline

Joined: Sun 09 Sep 2012 22:29
Posts: 4
Cum inaugurarea Pasajului Independentei si a "drumului Coresi" e iminenta,propun linia 27 cu urmatorul traseu:Bartolomeu Nord-Buzesti-Independentei-13 Decembrie-"drumul Coresi"-Harmanului-Triaj.

Retur:Triaj-Harmanului-"drumul Coresi"-13 Decembrie-Independentei-Buzesti-Bartolomeu Nord.

Ar fi o metoda buna de transport direct intre Bartolomeu Nord si Triaj,mai ales ca drumul Coresi e dotat cu statii de autobuz.
Plus ca poate fi o alternativa la 23 barat.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Linia 27
PostPosted: Fri 02 Nov 2012 20:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
crapflorin wrote:
Cum inaugurarea Pasajului Independentei si a "drumului Coresi" e iminenta,propun linia 27 cu urmatorul traseu:Bartolomeu Nord-Buzesti-Independentei-13 Decembrie-"drumul Coresi"-Harmanului-Triaj.

Retur:Triaj-Harmanului-"drumul Coresi"-13 Decembrie-Independentei-Buzesti-Bartolomeu Nord.

Ar fi o metoda buna de transport direct intre Bartolomeu Nord si Triaj,mai ales ca drumul Coresi e dotat cu statii de autobuz.
Plus ca poate fi o alternativa la 23 barat.

O linie de transport in comun se infiinteaza pentru a satisface niste nevoi din viata / economia reala a unei localitati, si nu pentru ca exista o strada pe care ar putea sa circule si pentru ca mi-ar place mie sa vad autobuze acolo si sa le fotografiez. Chiar daca RAT si Primaria Brasov ne-au obisnuit cu anormalitatea infiintarilor / desfiintarilor peste noapte, fara nici un temei tehnic, doar propagandistic, noi ne pretindem aici pe forum niste oameni echilibrati si informati.
Nu pe relatia Bartolomeu - Triaj sufera transportul brasovean si nici nu va aduce nimic bun o dublare a lui 23 b, a lui 9 si a lui 29 (care va reapare probabil). Transportul brasovean sufera pe directiile principale traditionale, de unde au fost luate mereu in ultimii 10 ani vehicule si redirectionate spre trasee-fantoma. Din cauza asta a pierdut clientela serioasa si e nevoie de o dovada de realism si pragmatism care sa puna din nou accentul unde trebuie si sa se recastige increderea utilizatorului. Dar asta nu se va intampla propunand infiintarea unei noi "fantome".
Cu tot regretul, dar e mai bine sa ne abtinem de la propuneri de dragul propunerilor. Orice vehicul consuma carburanti, e condus de un om, necesita intretinere, basca plata creditului de la achizitionare. Nu ne putem juca la infinit cu banii. Nu de trasee noi e nevoie, ci de credibilizarea si normalizarea situatiei de pe traseele cu potential, dar care sunt in prezent schimonosite de multele ajustari negative facute din pix. E nevoie de stabilitate si servire exemplara pe traseele principale care constituie osatura de baza a sistemului. Altfel, "aripioarele" nu ai la ce sa le conectezi si totul se va ruina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Nov 2012 21:01 
Offline

Joined: Sun 09 Sep 2012 22:29
Posts: 4
OK,dar pe drumul Coresi tot va fi (cel putin) o linie,pentru ca Primaria a comunicat ca pe acel drum vor fi statii de autobuz.

P.S:Consider ca statiile acelea deservesc ceva inexistent.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 May 2013 15:58 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
Linia 25 incepand de la infiintare pe 80% din traseu dubleaza linia 23, ceea ce face inutila existenta liniei 25 in configuratia actuala. As propune modificarea lui 25 pe urmatorul traseu, pentru ca si alte strazi din oras sa beneficieze de transport in comun:
tur: Avantgarden - Lanurilor - Vectra - Agricultorilor - Zlatna - Complex Bartolomeu - Stadionul Tineretului - Mihai Viteazu - Pevnei - Grivitei - Onix - (stanga spre Faget) 13 Decembrie - Faget - B-dul Garii - (stanga spre Triaj)Harmanului - Crinului (prin cartierul Florilor) - continuare prelungirea Crinului pana la Policlinica Astra - capat Saturn.
retur: Saturn - cartier Astra prin prelungirea Crinului pe sub pod Zizin - Crinului - stanga pe Rozelor - Branduselor - Vlahuta - Garii - Faget - 13 Decembrie - Onix - Grivitei - Pleveni - Mihai Viteazu - Stadionul Tineretului - Cosmesti - Zlatna - Molnar Janos - Facultativa - Avantgarden.
Astfel se rezolva doua probleme:
1. zona Mihai Viteazu- Morii - Plevnei va avea cursa directa catre Gara.
2. cartierul Florilor chiar si Craiter va avea o cursa direcata spre Bartolomeu sau spre complexele comerciale de pe Calea Bucuresti.
_________________


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Aug 2013 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
O alta varianta a propunerii de mai sus pentru linia 25 ar fi devierea liniei pe traseu vechi pana la Stad. Tinereteului-Mihai Viteazu-Plevnei-Grivitei-(Hidro)15 Noiembrie-Zizinului-Saturn si retur Saturn-Zizinului-Toamnei-Kogalniceanu-Grivitei-Plevnei-M.Vitezu- Stad. Tineret- continuare traseu vechi. (Ideea nu imi apartine)
O data cu infiintarea liniei 15 pe strada Coresi, care ar trebui numit Tractoarelor pe buna dreptate, linia 9 e dublata pe o portiune buna de 15 pe str Independentei si o parte pe 13 Decembrie. As propune prelungirea linei 9 pana in Triaj (cap de linie) in locul liniei 15, astfel, se pastreaza traseul normal al linei 9 pana la Rulemntul, dupa care sa se continue drumul inapoi de la Rulmentul pe 13 Decembrie- stanga spre str Coresi - Harmanului - Triaj si retur. Drumul in plus de la str Coresi la Rulmentul cu opriri cu tot si inapoi pana la str Coresi (giratoriu) nu ar lua mai mult de 10 minute, cu un orar usor modificat, ar putea prelua calatori chiar de la linia "fantoma" 11, astfel s-ar mai elibera din troleibuze pentru alte linii mai importante. Traseul ar putea fi parcurs de un midibuz, nu cred sa fie nevoie de un autobuz mai mare la un flux redus de calatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Tue 10 Dec 2013 17:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48643
Pt. eficientizarea traseelor de troleibuze e nevoie de reconfigurarea traseelor (folosind parti ale retelei de contact neutilizate in prezent) si de regandirea programelor de circulatie.

1. Reconfigurarea traseelor 3, 5b si infiintarea unui nou traseu, 6b, ce sa foloseasca reteaua de pe str. Iuliu Maniu si Zizinului

Traseele 3 si 5b nu deservesc zona centrala, intrand pe bul. Grivitei de pe bul. M. Kogalniceanu. E necesara intrarea pe bul. Grivitei de pe str. Iuliu Maniu - str. 13 Decembrie, ajutand traseele aglomerate de autobuz nr. 5 si 31. Pe tronsonul Kogalniceanu - Grivitei - 13 Dec. sa ramana doar traseul 7.

Necesar: 1 macaz electric (Hidromecanica), 1 macaz mecanic (giratoriu str. 13 Decembrie - Grivitei).

Prin infiintarea traseului 6b, se poate elimina aglomeratia de pe autobuzele traseelor 6 si 22. Ruta propusa: Saturn - Zizinului - I. Maniu - str. 13 Decembrie - Stadionul Tineretului.

Necesar: un macaz electric si unul mecanic (Zizinului), un macaz electric, unul mecanic si o incrucisare (Toamnei).

2. Reconfigurarea traseului 30, folosind reteaua de pe bul. Victoriei, pt. ajutarea autobuzelor de pe traseul 32. In plus, s-ar pune in valoare si traseul 7 (la ora actuala aceste trasee se suprapun in proportie de 80%). Ruta propusa: Valea Cetatii - Toamnei - bul. Victoriei - Garii (nu intra in gara) - Rulmentul.

Necesar: un macaz electric (Kogalniceanu - Victoriei), un macaz electric si o incrucisare (giratoriu Victoriei - Garii).

E necesara separarea programelor traseelor 3 si 5b, respectiv 7 si 30, pt. a nu circula in coloana troleibuzele acestor trasee.

Pe termen mediu consider urgenta racordarea retelei de troleibuz cu Bartolomeul (eventual Brintex - depozite ILF). Se pot folosi stalpii si firul de contact existente in magazie.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Tue 10 Dec 2013 22:51 
Offline

Joined: Mon 17 Sep 2012 21:52
Posts: 14
Location: Brasov
Eu am o alta propunere legata de transportul in centrul istoric si Schei, desfintarea liniei 50 si comasarea cu 50b, linia 50 fiind absolut inutila in actuala configuratie a traseului. Asta sa mai propus de catre cei care stam in Schei sau strans si semnaturi dar degeaba. La infiintarea liniei 50b avea o frecventa de 15 minute, acum insa este de 22-23 de minute( oficial, ca se intampla sa stai si 30 de minute), iar dupa ora 16,50 avem o masina la 50 de minute, O a doua problema este legatura cu zona Camera de Comert, Hidromecanica, nu exista din 4 linii care urca in Schei, nicio linie care sa aibe traseul in zona aceea.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Thu 12 Dec 2013 20:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48643
Silviu wrote:
Pt. eficientizarea traseelor de troleibuze e nevoie de reconfigurarea traseelor (folosind parti ale retelei de contact neutilizate in prezent) si de regandirea programelor de circulatie.


RAT Brasov wrote:
Va multumim pentru sugestiile facute si va asiguram ca le vom avea in vedere in cazul unor dezvoltari viitoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Fri 13 Dec 2013 16:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:04
Posts: 15
eu cred ca, cea mai viabila solutie ar fi un traseu 6b care sa intoarca in giratoriul de la Camera de Comert, precum si linia 30 pe fostul ei traseu (pe la gara). Daca nu se fac aceste modificari, nu vad un viitor prea stralucit pt transportul electric din orasul nostru, alaturi de noua conducere...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Fri 13 Dec 2013 19:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
altay wrote:
eu cred ca, cea mai viabila solutie ar fi un traseu 6b care sa intoarca in giratoriul de la Camera de Comert, precum si linia 30 pe fostul ei traseu (pe la gara). Daca nu se fac aceste modificari, nu vad un viitor prea stralucit pt transportul electric din orasul nostru, alaturi de noua conducere...

Daca se modifica 30 pe la gara, atunci ar fi posibil cu un foarte mic efort si 32 troleibuz. Iar pe 33 il vad prelungit cu succes pe Saturn, pana la Gemenii in giratoriu.
Va fi greu insa de primit aprobare pentru toate astea, caci evident nu i-ar conveni Excelentei Sale sa devina viabile troleibuzele pe care s-a straduit 5 ani sa le ingroape definitiv...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Fri 13 Dec 2013 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48643
Nu e nevoie de avizele scripcariei ci de determinarea noului director RAT Brasov. Care este un om documentat ce stie foarte bine ce inseamna comunicare.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Fri 13 Dec 2013 21:53 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 248
Location: Romania
Brassovia wrote:
Daca se modifica 30 pe la gara, atunci ar fi posibil cu un foarte mic efort si 32 troleibuz. Iar pe 33 il vad prelungit cu succes pe Saturn, pana la Gemenii in giratoriu.
Va fi greu insa de primit aprobare pentru toate astea, caci evident nu i-ar conveni Excelentei Sale sa devina viabile troleibuzele pe care s-a straduit 5 ani sa le ingroape definitiv...

Mai concret linii de troleibuz:
Linia 32 Valea Cetatii - Gara Centrala- Rulmentul ( la dus fara intrare in fata Garii, la intoarcere prin statia din fata Garii)
Linia 32B Valea Cetatii - Gara Centrala.

Linia 30 sa i se atribuie actualei linii 3 dar prelungita pana la Brintex sau cel putin Gara Bartolomeu ( este spatiu pentru un capat excelent), adica Valea Cetatii - Grivitei - Brintex/Gara Bartolomeu.

Linia 33 Valea Cetatii - Carpatilor - Saturn - Triaj.
Acum acest traseu este parcurs integral de o firma privata care are o conventie cu o firma din zona-Stabilus - la aprox 1,5 km de terminalul Triaj. Astfel linia 10 s-ar desfinta, oricum circula o data pe ora.

Reinfintarea liniei 3 Astra - Poarta Schei - Pe Tocile . cu autobuz SOLO de 100 persoane capacitate.
Evident toate aceste trasee sa aiba orare decente -15 min. la ora varf


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Sat 14 Dec 2013 11:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:04
Posts: 15
parerea mea este ca aceste propuneri trebuiesc in primul rand raportate la situatia actuala. Sa nu riscam sa facem acest topic utopic...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Propuneri
PostPosted: Sat 14 Dec 2013 20:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
altay wrote:
parerea mea este ca aceste propuneri trebuiesc in primul rand raportate la situatia actuala. Sa nu riscam sa facem acest topic utopic...

Daca va referiti la starea actuala a dotarii cu troleibuze, aceasta s-ar putea relativ simplu imbunatati, evident nu de la o zi la alta... Daca va referiti la starea actuala a componentei consiliului local si primarului, nu se va putea imbunatati inainte de 2016, ba probabil nici atunci...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group