TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 22 Oct 2019 19:59

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Romania si ecologia
PostPosted: Sun 20 Apr 2008 21:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48648
Sondaj comandat de Green Report: Romanii sunt ecologisti doar daca au ceva de castigat



Romanii sunt ecologisti numai daca au beneficii personale de pe urma protejarii mediului. Ei declara ca ar plati mai mult pentru produse nepoluante, insa, in practica, se dovedeste ca nu e chiar asa. Aceasta este concluzia primei cercetari sociale cantitative solicitate de Green Report privind teme de mediu din romania, realizata de Daedalus Consulting.

"Oamenii isi doresc o abordare ecologica a vietii de zi cu zi, insa vor beneficii personale sau cel putin o constientizare care sa se traduca in stimulente sau facilitati. Dincolo de constientizare, aceste probleme trebuie asumate. Avem de-a face cu o atitudine mioritica: diferenta mare intre atitudine si comportament", a explicat, pentru Green Report, Daniel Enescu, cercetator la Daedalus Consulting.

In privinta disponibilitatii romanilor de a plati pentru produse "verzi", distingem alimentele organice crescute fara ingrasaminte chimice si pesticide, pentru care 73,1% dintre respondenti se declara dispusi de a plati mai mult. Procentul este atat de mare pentru motivul ca astfel de achizitii vizeaza in mod direct sanatatea, explica Enescu. Sub 50% ar plati mai mult pentru energie regenerabila (49,1%) sau pentru produse cu componente biodegradabile (36,3%). Procentul mediu care s-ar adauga pretului de cost actual al produselor este intre 10% si 14% pentru a consuma produse "verzi". 30% dintre respondenti ar plati acest procent in plus pentru energie din surse regenerabile, 28,3% pentru produse biodegradabile si 25,8% pentru alimente organice.

Economiile la utilitatile domestice au ca principal motiv reducerea costurilor gospodariei, in procent covarsitor de 85,7%. Doar 13,1% ar face-o pentru protectia mediului inconjurator. Dintre utilitatile economisite, energia electrica se afla pe primul loc - cu 76,3% de respondenti care ar reduce consumul. Apa (59,3%) si caldura (56,3%) urmeaza electricitatii.

Dintre fenomenele cu impact asupra mediului inconjurator, romanii identifica aspecte ingrijoratoare legate de poluarea din atmosfera (84,3%), defrisarea padurilor (84,1%), alimentele modificate genetic (77,3%), poluarea industriala, seceta si inundat iile ori subtierea stratului de ozon (cu peste 72%). Acestea sunt fenomene cu impact direct asupra vietii de zi cu zi, iar subiectii le percep personal si profund. Epuizarea resurselor de combustibili fosili (55,7%), un fenomen suficient de indepartat in viitor, nu creeaza ingrijorare foarte mare.

Dintre activitatile de protejare a mediului inconjurator pe care le-au facut sau intentioneaza sa le faca romanii, pe primul loc se distinge intretinerea spatiului verde din fata blocului sau a casei, cu procente de 80,5%, activitati desfasurate in ultimul an, si 89,6% - activitati care se intentioneaza sa fie desfasurate in urmatoarele 12 luni. Urmeaza cumpararea de becuri economice (70,8% si 90,5% in urmatorul an), reducerea consumului de hartie prin reducerea tiparirii sau refolosirea paginilor deja scrise (65,1% si 82,6%), refolosirea pungilor din plastic (63,3% si 76,7%), utilizarea mijloacelor de transport in comun in detrimentul automobilului personal (62% si 65,9%), utilizarea de produse cu ambalaje returnabile (52,4% si 78,6%), plantarea de copaci si arbusti (48,9%, dar cu o dezirabilitate de 81,8% in urmatoarele 12 luni) si, in sfarsit, reciclarea hartiei si a sticlei, cu doar 38,9%. Reciclarea are cea mai mare dezirabilitate, romanii, declarativ, vor sa recicleze in proportie de 73%.

Cercetarea a fost realizata pe un numar total de 1.003 subiecti, cu o eroare de esantionare de +/- 3%. Interviurile au fost facute prin telefon asupra persoanelor cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani din mediul urban.

Sursa: www.green-report.com

http://www.green-report.ro/assets/clien ... edalus.ppt


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 16:39 
Offline

Joined: Fri 07 Jul 2006 10:10
Posts: 75
Am sa citez de pe forumul ciclism.ro, dintr-o discutie legata de respectul in trafic fata de biciclisti. Atat timp cat esti rupt de o anumita activitate, si nici macar nu te intereseaza soarta celor care o practica, cu toate ca ar trebui, se ajunge la asemena situatii. Ei nu-si vad decat de ale lor.

Iata citatul (nu-mi apartine):
"Oare de ce nu exista acest gen de extremism si in Austria sau Germania ? Raspund tot eu : pentru ca acolo multi locuitori sunt posesori si de biciclete si de motociclete si de automobile . Astfel ei vad si analizeaza viata atit din punct de vedere moto si ciclistic cit si auto , avind o perspectiva mult mai larga asupra ei ."
(http://www.ciclism.ro/forums/f7/motocic ... #post66777)

Ce sa-i ceri unuia care in ultimii 20 de ani 99,99% din drumurile parcurse au fost strabatute numai cu masina personala? Ultima lui vizita intr-un parc s-a desfasurat cam asa: a venit cu masina personala pana la intrarea in parc, eventual a si intrat in parc cu ea, s-a dat jos din masina, iar pana la prima banca a si obosit.

Pana la urma asta e problema: cei din primarie nu au mai mers deloc cu bicicleta. Asa ca pur si simplu nu-i intereseaza ca nu exista piste, ca ti se taie calea, etc. Daca e sa se intample sa se urce pe o bicicleta, fie si pt 5 min, atunci li se fac poze si se mai fac si articole pe marginea subiectului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 17:08 
Lasa traficul, ca acolo bizonii iti taie fata si smecherii sar la bataie in orice situatie, ce loc sa mai aiba biciclistii.
Pana la urma, s-au hotarat sa aplice legea prin care se interzice accesul in parcuri cu biciclete si role. Apoi au lasat-o mai moale, cica se face dezbatere publica pe site-ul primariei. Deci in Bucuresti e inca bine, in Timisoara e deja hotarat, nu doar ca nu ai voie cu role si bicicleta in parcuri, nu ai voie nici macar sa faci jogging, deci nici copii nu mai au voie sa alerge. Pana la urma o sa ne trezim ca in parcuri nu mai au voie decat persoanele peste 70 de ani, restul sunt libere sa faca sport pe terenurile de inchiriat ale diversilor particulari, pe cheltuiala proprie.
Se pare ca singurele activitati recreative care aduc beneficii primariei sunt aruncatul cu privirea de pe canapea la programele de indobitocire ale televiziuniilor autohtone, insotite de consumarea de snacksuri, chipsuri, sucuri acidulate si alte porcarii vandu-te de marile supermarketuri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 20:25 
Quote:
Romanii sunt ecologisti doar daca au ceva de castigat
Este universal valabil acest lucru. Un profesor in domeniu spunea ca nicio lege in domeniul ecologiei si nicio norma de poluare nu este data decat daca exista un interes economic, iar normele se stabilesc in functie de interesele unor producatori care au reusit sa le puna in practica.

Singura forma de ecologie voluntara este aceea de a strange mizeria pe care o faci la munte, la mare sau pe unde umbli, colectarea separata a deseurilor (chiar daca in practica ea se opreste tot la gunoi, din dezinteresul autoritatilor), evitarea consumurilor inutile de energie si combustibili si cam atat.

Citeam recent un articol despre faptul ca grasii "sunt vinovati mai tare" de incalzirea globala, pentru ca elimina mai mult CO<sub>2</sub>. Mi-am amintit campania facuta de hippiotul drogat cu numele ala de Rothshilod pentru introducerea "taxei pe respiratie", ca si faptul ca de aia se tot vand astazi produse minune pentru slabit, pentru ca maine greutatea va fi contra cost.

Legat de role si biciclete in parc, sa nu va surprinda daca la rolele dumneavoastra nu se vor repezi politistii comunitari, ci cainii comunitari sau mai rau, cainii gigantici pe care parvenitii ii lasa liberi sa misune pe langa terasele (construite in parcuri) unde-si beau ei berea sau whisky (desi au venit cu masina, pe care au parcat-o pe aleea parcului).

Cu bicicleta a incercat si un coleg sa tot vina la serviciu, pana la urma a trecut la motocicleta. E mai sigura in traficul mioritic.

Cea mai mare nenorocire a acestei tari este pur si simplu faptul ca este lasata sa se conduca singura, atunci cand se vede clar ca fie nu stie, fie nu vrea, fie nu poate. In bancul ala cu Maria, Ion spunea ca si stie, si vrea si poate, dar nu intelege de ce asa graba. 22 milioane de oameni nu trebuie insa sa astepte, pardon de expresie, ca lui Traian sau lui Rahatel (BOK, in turceste) sa li se scoale (cheful de a face ceva).

Vorbim de Austria si Germania. Pacat ca Austria este astazi o tarisoara si nu imperiul care a fost odata. Asta era o sansa pentru populatia din aceasta zona.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Aug 2009 20:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 202
Location: Bucuresti
La prima vedere cand te uiti la fotografia de mai jos nu pare a fi nimic in neregula. "C'est la Roumanie"! Ca vorba aia, femei sa bea bere direct din sticla in locuri publice sau barci prin Delta cu pasageri fara veste de salvare s-au mai vazut; ce ne facem insa cu planta protejata prin lege care a ajuns medalion?

Povestea completa la Zoso: Amintire din Delta


Attachments:
File comment: C'est la Roumanie!
zoso_anonimul_img_3307.jpg
zoso_anonimul_img_3307.jpg [ 82.66 KiB | Viewed 2156 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Nov 2009 17:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48648
O evaluare nationala a ONG-urilor de mediu, in anul 2008.


Attachments:
ONGM_web.pdf [2.25 MiB]
Downloaded 96 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jan 2010 19:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Un articol de suflet al reputatului fotograf Andrei Pandele, remarcat printre altele, de pasionatii de transport public, pentru impresionantele sale fotografii surprinzand aspecte ITB din "Epoca de Aur".

http://www.foto-magazin.ro/weblogap/

December 31, 2009

Transportul in comun si mersul pe bicicleta

Sunt solutii verificate pentru dezvoltarea armonioasa a orasului modern si viata sanatoasa a locuitorilor lui. La Amsterdam sunt cele mai vizibile. Tramvaiul isi poate schimba singur stopul, sa treaca pe verde.
Si in Bucuresti tramvaiul 41 este facut cu tehnologie olandeza, dar nu are traseul complet modernizat. Au facut economii gresit intelese.

Pentru olandezi, bicicleta este un mijloc de circulatie in siguranta. In orase nu e pericol sa te calce o masina, dar te pot lovi bicicletele, care apar de pretutindeni. Olandezii se nasc cu 2 maini si 2 picioare. Asa ca le trebuie si 2 roti, spune o vorba locala.
Amsterdam are 800mii de locuitori si 1,5 milioane de biciclete.
Toti au 2 biciclete, una usoara si alta mai grea. Sa isi duca copiii, cumparaturile, catelul, vecina, carut sau mobile si ce s-o mai gasi. Fetele vorbesc din mers pe mobil, ca la noi. Multi iau pasageri la spate, obisnuiti de mici sa se ridice la stop. Si sa se suie din mers.

Ricsele, disparute in Indochina si Filipine, reapar in Olanda pentru plimbarea turistilor.
Si la Viena am vazut ceva biciclisti, dar mi-au atras atentia trotinetele, cu tineri si batrani. La Paris, cele mai vizibile sunt patinele cu rotile. Vineri seara, orasul e asediat de mii de patinatori pe rotile.
Si politia e atrasa de trendul national. Pe biciclete si calare in Olanda, pe rotile sau in masina la Paris. E drept ca n-am vazut politie pe trotinete la Viena.

Situatia bicicletelor e primitiva la noi, ca si cea din economie.
Pe Mosilor, un camion parca pe culoarul de biciclete. Soferului nu ii pasa de tinerii pe biciclete care clincaneau discret.

http://www.romanialibera.ro/a134872/bic ... igure.html

La Napoli nu e de mers cu bicicleta. Te dau jos scuterele omniprezente, spun specialistii :

http://www.cotidianul.ro/video/infernul ... 10105.html

Si o poza facuta ieri pe bulevardul Magheru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Mar 2010 08:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48648
Vremea Pământului

Omul “modern”, în însingurarea sa, are nevoie de mofturi: Valentine’s day, ziua sugarului, ora Pamântului, ziua fără tutun, fără femei, uşi deschise, ferestre închise şi alte asemenea.

În acest timp, sărbătorile sunt fie minimalizate, fie înlocuite cu kitsch-uri şi colinde manelizate. Câţi reuşim să retrăim spiritul Crăciunului şi al Paştelui?

Deunăzi, primeam apeluri de a stinge lumina, pentru a marca ora Pamântului. Marii consumatori nu s-au raliat acestui apel. Nici celelalte surse generatoare de poluare nu s-au sinchisit. Pământul moare în fiecare oră şi, este nevoie, dacă nu e prea târziu, de măsuri radicale impuse tuturor.

În România este întuneric de multă vreme şi nu se întrevede luminiţa de la capătul tunelului. La noi s-au scurs multe decenii de când suntem la pământ.

Aprindeţi lumina!

http://silviusintea.blogspot.com/2010/0 ... tului.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group