Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49 Posts: 56084
|
A ramas "bicicooltura". Asa sac, asa petec.
I-auzi acolo! E vorba de Vasile Puscasu, partenerul de afaceri al directorului tehnic RATP Iasi, Cristian Stoica?
Quote: Partenerii regiei de transport, firma Unistil SRL
Apropo de afacerea asta cu Unistilul: prin ce Hotarare de consiliu local societatii Unistil SA i s-au atribuit traseele din Iasi??? Care a fost modul real de atribuire? RATP a incheiat un contract cu Unistilul? Daca da, e ilegal!!! Oricum, RATP-ul nu mai putea cumpara 10-20 autobuze second-hand (a si facut-o ulterior) pt. a deservi traseele date Unistilului???
Un sac cu bani europeni, pierdut in Iasi
Primaria municipiului Iasi a implementat un proiect european in valoare de aproximativ 4,6 milioane euro, de care nu s-a ales nimic Toate obiectivele ce trebuiau realizate in acest proiect fie au fost facute in bataie de joc si s-au distrus in scurt timp, fie s-au pierdut pe drum, din cauza incompetentei functionarilor primariei
In luna septembrie a anului 2008, municipalitatea ieseana anunta cu mare fast ca, in sfarsit, Iasul urma sa modernizeze transportul local din temelii cu ajutorul fondurilor europene. La baza - proiectul Civitas Plus, Iasul fiind inclus intr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia) si Usti nad Labem (Cehia). Bugetul intregului proiect de la Iasi are o valoare de 4.676.526,64 euro, din care 2.618.554 euro reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana.
De acesti bani, sefii primariei se angajau sa faca nu mai putin de 28 de actiuni, printre cele mai importante numarandu-se implementarea unui sistem de ticketing integrat, echiparea a 30 de autobuze cu instalatii GPL, modernizarea a 40 de statii, echiparea unui numar de 10 microbuze cu rampe pentru persoanele cu dizabilitati, construirea unei piste pentru biciclisti, instalarea de semafoare si semnalizari pentru biciclisti si persoanele cu deficiente de vedere, precum si numeroase activitati de promovare a transportului in comun.
Dupa doi ani si jumatate, in care s-au chinuit sa indeplineasca macar cateva dintre activitatile proiectului, sefii primariei se lauda ca proiectul a decurs excelent la Iasi. In fapt, fiecare realizare din proiect arata ca, la Iasi, banii alocati prin proiect s-au cheltuit prost, iar investitiile facute sunt departe de a fi pe masura asteptarilor. "Toate etapele proiectului au fost implementate excelent, fapt confirmat si de partenerii europeni. Mai putin partea de ticketing, unde licitatia este contestata de o firma care numai asta face de ani buni", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primariei.
Poluare fonica si statii distruse
Prima investitie facuta din bani europeni au fost semnalizarile sonore, montate la semafoare pentru a-i ajuta pe nevazatori. Iesenii au reactionat imediat, facand plangeri la primarie pe motiv ca nivelul sonor al acestora este prea ridicat.
Nici statiile modernizate prin proiectul Civitas-Archimedes nu s-au bucurat de succes. Imediat dupa instalarea lor, firma care le-a produs a trebuit sa modifice copertinele. Si asta pentru ca acestea nu-i aparau de ploaie pe calatorii care se adaposteau sub ele. Dupa ce au remediat si acest defect, au aparut alte probleme. Din cauza ca reprezentantii primariei au ales ca panourile statiei sa fie din sticla, acestea au devenit foarte rapid tinta vandalilor. Asa se face ca, la cateva luni de la instalare, nici macar jumatate din cele 50 de statii montate nu au ramas intacte. Cu siguranta, alegerea unor statii cu panouri din plexiglas ar fi fost o solutie mult mai buna.
Pista rusinii si microbuzele fara locuri
Un alt punct de atractie cu care s-au laudat sefii orasului a fost si asa zisa pista de biciclisti. De parca nu era de ajuns ca a fost facuta din pavele, aceasta a si cedat la doua luni de la inaugurare. Mai mult, o perioada de cateva luni, a fost inactiva, dupa ce capacul de beton al unui camin de canalizare, aflat sub pista, s-a prabusit. Si, ca tacamul sa fie complet, pista construita intre Tudor Vladimirescu si Podu de Piatra urmeaza sa fie demontata, odata cu derularea proiectului de regularizare a albiei Bahluiului. Un alt exemplu de "eficienta" in utilizarea fondurilor europene de pe acest proiect il constituie si echiparea a 10 microbuze cu rampe pentru handicapati. Dupa ce au investit 12,5 mii euro intr-un astfel de microbuz, sefii primariei au reusit contra-performanta sa reduca cu o treime capacitatea locurilor de pe scaune. Dincolo de initiativa laudabila de a crea facilitati pentru persoane cu dizabilitati, montarea rampelor speciale pe microbuze se dovedeste a fi o alegere total neinspirata a celor din primarie. Acestea puteau fi montate pe o parte dintre autobuzele VanHool A 500 sau pe alte autobuze care nu dispun de astfel de rampe. Costurile sunt exagerate in raport cu facilitatile oferite. Cu mult mai putin bani, respectiv cu 5.000 euro, Primaria Timisoara a reusit, conform presei locale din acest oras, sa echipeze microbuzele cu rampe pentru handicapati. La Brasov, un asemenea microbuz cu rampe speciale a costat 7 mii euro. La Iasi, cu 12,5 mii euro, sefii primariei au negociat montarea unei rampe, schimbarea huselor la scaunele microbuzelor si montarea a trei corpuri de iluminat ecologic.
Culoar de blocare a traficului si bilete pe hartie
Proiectul presupunea si implementarea sistemului green-light pentru mijloacele de transport in comun pe traseul Tudor Vladimirescu - Copou. Pentru 55 mii euro achitati unei firme, timpii semafoarelor de pe acest culoar au fost scosi. Scopul era fluidizarea traficului, in functie de imaginile video montate in 15 intersectii. Cu alte cuvinte, sistemul trebuie sa schimbe culorile semafoarelor acordand sau nu prioritate mijloacelor de transport, in functie de numarul acestora pe o anumita portiune de traseu. Nu numai ca nu se intampla asa, dar in unele intersectii, edilii au decis sa reintroduca timpii la semafoare din cauza numeroaselor plangeri venite din partea soferilor.
Una dintre cele mai utile investitii din proiect, daca ar fi fost implementat, era si introducerea sistemului de ticketing integrat. Acesta nu a fost pus in aplicare nici pana acum, de doi ani sefii primariei acuzand ca licitatia pentru aceasta investitie este blocata de o firma. In 2009, procedura a fost repetata de cinci ori de RATP, iar in 2010 si-a incercat norocul primaria. Fara succes insa, intrucat firma care bloca licitatiile, SC Alien Concept din Oradea, primea mereu decizii favorabile de la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.
In consecinta, iesenii vor trebui sa foloseasca in continuare bilete de hartie, in locul unor carduri electronice cu un anumit numar de calatorii, mult mai practice si utile.
Autobuzele verzi consuma pe rupte
Nici macar autobuzele verzi, transformate sa circule pe combustibili alternativi, nu se dovedesc a fi o solutie eficienta. Singurul avantaj este ca nu polueaza la fel ca cele care functioneaza pe motorina. Cheltuielile pentru combustibilul celor 30 de Renault-uri, care circula acum pe GPL, sunt la fel de mari. Astfel, chiar daca pretul GPL-ului este mai mic, consumul de combustibil este dublu fata de un autobuz pe motorina. In plus, acestea nu pot fi folosite pe rampe, asa cum este cea din Copou. "Este adevarat. Cheltuielile cu gazul sunt acelasi din cauza consumului mare. Nu polueaza in schimb, ceea ce reprezinta un avantaj pentru oras", a spus Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Partenerii regiei de transport, firma Unistil SRL, evita sa foloseasca aceste autobuze prea des, tot din cauza consumului. "Noi avem opt autobuze pe GPL, dar nu le prea folosim. Au un consum foarte ridicat, uneori si de aproape 100%. Le scoatem doar atunci cand avem nevoie sau la orele de varf", a declarat Vasile Puscasu, patronul Unistil SRL.
http://www.bzi.ro/un-sac-cu-bani-europe ... oto-219158
|
|