TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 17:51

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jul 2010 08:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Am avut accente critice la adresa Primariei, in ceea ce priveste activitatea de transport public. Insa vad ca gluma se ingroasa. Cum sa mai poti functiona in asemenea conditii?

Noi masuri de austeritate in transportul public

• Sefii Regiei Autonome de Transport Public pregatesc sa aplice noi masuri de austeritate • Va fi redus consumul de carburanti si vor fi eliminate masinile de serviciu • Mai mult, sefii institutiei anunta si noi disponibilizari

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi se pregateste de noi masuri de austeritate. Sefii institutiei se grabesc sa reduca cheltuielile bugetare pentru a respecta OUG 55 / 2010. Conform acesteia, regiile autonome trebuie sa reduca cu 20% cheltuielile cu bunuri si servicii, altele decat cele pentru activitatile de productie, a cheltuielilor cu prestatiile externe, cheltuielilor de protocol, reclama si publicitate, programate pentru semestrul II 2010. Mai mult, plimbarile cu masinile de serviciu vor fi eliminate. "Chiar daca n-ar fi existat aceasta ordonanta, tot ar fi trebuit sa reducem cheltuielile. Deja am redus cheltuielile cu telefoanele. Vom taia de peste tot, dar in primul rand vom elimina masinile pentru deplasari. Fata de luna iunie am redus cheltuielile cu peste 5 miliarde lei", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mai precizat ca vor continua si disponibilizarile din cadrul institutiei. Pana acum, sunt programati sa plece 80 angajati. "Vom, ajunge cu disponibilizarile la 120 oameni, astfel ca vom reduce organigrama la 1424 angajati. Si acum nu lucram cu toti oamenii, multi fiind in concedii medicale sau in somaj tehnic. Avem probleme cu asigurarea salariilor la angajati, iar reducerea cheltuielilor este iminenta. Am convocat Consiliul de Administratie la sfarsitul saptamanii pentru a aproba aceste masuri, precum si noul buget ajustat dupa prevederile OUG 55/2010. Dupa aceasta sedinta ne vom prezenta cu bugetul in plenul Consiliului Local", a completat Maricel Gherca. Din cauza crizei, angajatii RATP au ajuns sa-si ridice salariile cu intarzieri de peste o saptamana. In acelasi timp, RATP Iasi functioneaza in continuare fara un buget aprobat, consilierii locali respingand proiectia bugetara prezentata de catre sefii institutiei la ultima sedinta a Consiliului Local.


http://www.bzi.ro/noi-masuri-de-austeri ... lic-180035


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Jul 2010 10:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Primaria face din nou lucrari pe dos

Chiar daca municipalitatea a demarat o licitatie pentru realizarea unor lucrari de hidroizolatie la podul din Nicolae Iorga, edilii vin cu un proiect de hotarare prin care se doreste aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Insa, proiectul ce va fi discutat miercuri in sedinta de Consiliu Local, trebuia aprobat inainte de demararea licitatiei.

Reprezentantii primariei nu considera asta o problema. Conform indicatorilor tehnico-economici lucrarea are o valoare de 85 mii lei fara TVA. "Ideea este ca se aproba separat partea de pod. Inainte a fost aprobat pentru partea de modernizare a liniei. Podul nu a fost bagat in nici o modernizare", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei.

In luna iunie, municipalitatea a organizat o licitatie pentru realizarea lucrarilor de hidroizolatie la podul din Nicolae Iorga. La licitatie s-a prezentat Rexpod SRL in asociere cu Izo Construct Trader SRL cu o oferta financiara de 90 mii lei si cu o durata de executie de 20 zile. Prevederea bugetara a fost de 92,4 mii lei. Urmeaza ca in perioada urmatoare sa fie analizata oferta si functie de rezultat sa fie semnat contractul.

Edilii vor sa finalizeze si lucrarile de reabilitare a pasajului Alexandru cel Bun incepute inca de acum doi ani. Mai este de parcurs o etapa finala ce se refera la realizarea rosturilor de dilatatie. Mai precis, ca la modelul liniilor de tramvai, pe suprafata podului va fi aplicat un material special, elastomer. In acest sens a fost organizata o licitatie. A participat tot Rexpod SRL din Iasi cu o oferta financiara de 196.214 lei fara TVA si cu un termen de executie de sapte zile. Municipalitatea a stabilit o prevedere bugetara de 218.487 lei fara TVA. Pentru ca lucrarile vizeaza aproximativ aceeasi zona, vor incepe simultan.


http://www.bzi.ro/primaria-face-din-nou ... dos-180542


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Jul 2010 10:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Somaj tehnic in transportul public

Personalul TESA al Regiei Autonome de Transport Public ar putea fi trimis in somaj tehnic • Conducerea institutiei a propus ca acestia sa stea acasa in lunile august si septembrie • Sefii Regiei spera ca astfel vor reduce cheltuielile institutiei cu 140.000 lei pe luna • Sindicatele regiei au solicitat un ragaz de cateva zile pentru a discuta propunerera cu angajatii vizati pentru somajul tehnic

Peste 90 de angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) ar putea sa fie trimisi in somaj tehnic in lunile august si septembrie. Este vorba doar de personalul TESA, masura fiind propusa in sedinta de vineri a Consiliului de Administratie a regiei. Sefii institutiei sustin ca prin aceasta decizie vor face economii la bugetul institutiei, avand in vedere situatia financiara dificila in care se zbate RATP. Incasarile au scazut pe perioada verii, astfel ca acestea abia daca acopera salariile lunare ale celor 1422 de angajati. "Jumatate din personalul TESA ar urma sa plece in somaj tehnic in luna august, iar restul in septembrie. Este o masura inevitabila in conditiile in care avem mari dificultati financiare. Este posibil sa intram in somaj chiar si noi, reprezentantii conducerii RATP. Vom discuta propunerea si cu reprezentantii sindicatelor. Este o masura care ne-ar aduce economii de 140.000 lei pe luna", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Propunerea nu a picat deloc bine pentru sindicalistii institutiei. Acestia au solicitat un ragaz pentru a discuta solicitarea cu angajatii pe care ii reprezinta. "Nu stiam de aceasta propunere, chiar am fost luat prin surprindere la sedinta Consiliului de Administratie. Am cerut un ragaz pentru a vedea ce spun angajatii nostri despre acest lucru. Ne vom intalni luni, 26 iulie, sa vedem daca acceptam sau nu aceasta decizie. Oricum, conform contractului incheiat la nivel de ramura, angajatii care vor suplini munca celor care se vor afla in somaj tehnic, vor trebui sa primeasca minimum 25% din veniturile acestora", a declarat Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber al Salariatilor din cadrul RATP.

Tot in sedinta Consiliului de Administratie de vineri, membrii acestuia au aprobat noi masuri de austeritate, impuse prin OUG 55 din 24 iunie 2010. Conform actului normativ, "regiile autonome trebuie sa reduca cu 20% cheltuielile cu bunuri si servicii, altele decat cele pentru activitatile de productie, a cheltuielilor cu prestatiile externe, cheltuielilor de protocol, reclama si publicitate, programate pentru semestrul II 2010". Mai mult, plimbarile cu masinile de serviciu vor fi eliminate. "Am prezentat membrilor Consiliului de Administratie noile masuri de austeritate si au fost aprobate. Deja am facut si graficele pentru masinile de serviciu, care vor circula cu cote reduse de carburanti", a explicat Maricel Gherca.

Situatia financiara a RATP este una dificila, institutia mentinandu-si activitatea exclusiv din incasarile zilnice. Din cauza datoriilor de 100 de milioane lei la bugetul consolidat al statului, RATP are conturile blocate de catre Directia Generala a Finantelor Publice Judetene.


http://www.bzi.ro/somaj-tehnic-in-trans ... lic-180531


Attachments:
Gherca.jpg
Gherca.jpg [ 36.2 KiB | Viewed 8585 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Gaz
PostPosted: Mon 09 Aug 2010 12:06 
Buna Ziua Iasi wrote:
Regia de Transport vrea, in continuare, bani de la austrieci
Luni, 09 August 2010
Ion MUSET


Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a respins o noua oferta venita din partea austriecilor de la MT-Eisenbahnbedarf, care doresc ca institutia sa continue activitatea de restaurare a tramvaielor. Acestia solicita, in continuare, cel putin 50 mii euro pentru restaurarea fiecarui tramvai adus la Iasi. Austriecii, in schimb, vor sa plateasca aceste servicii cu o retea electrica de troleibuz, lunga de 15 kilometri. Reprezentantii RATP spun ca nu pot sa o foloseasca, iar valoarea acesteia este de doar 20 mii euro. O alta oferta propusa de austrieci a fost respinsa de catre sefii regiei. "Au venit, mai intai, cu aceasta retea electrica, cu care eu nu am ce sa fac. Ei spun ca valoreaza 20 mii euro, dar degeaba, pentru ca nu am unde sa o folosesc. Daca ne aduceau cauciucuri sau alte piese pentru tramvaie, atunci poate am fi continuat colaborarea. Ultima oferta a lor a fost cu niste autobuze pe gaz. Acestea nu sunt, insa, deloc fiabile in oras, pentru ca au un consum de peste 100 litri la suta de kilometri. In plus, motoarele pe gaz sunt si foarte greu de intretinut, mai ales in conditiile in care cele propuse de austrieci au stat pe dreapta peste 7 ani. In consecinta, conditiile raman aceleasi, respectiv sa ne plateasca cate 50 mii euro pentru fiecare tramvai restaurat", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Relatiile dintre austrieci si conducerea regiei s-au racit, dupa ce reprezentantii MT-Eisenbahnbedarf au auzit zvonuri ca regia ar urma sa fie falimentata, iar activitatea de restaurare a tramvaielor sa fie externalizata. Pana acum, RATP a restaurat pentru austrieci zece tramvaie, pentru care a primit piese de schimb, sine, macazuri, material de linie de alimentare aeriana si troleibuze. Pe langa acestea, in curtea regiei mai sunt 6 vagoane motor, an de constructie 1899 - 1928, precum si un vagon remorca, din 1923, care urmeaza a fi restaurate. Austriecii mai au si un bonus de 80 mii euro, oferit celor de la RATP, cu care se va mai restaura un ultim vagon. Daca cele doua parti nu vor ajunge la un numitor comun, atunci activitatea de restaurare a tramvaielor austriece ar putea fi mutata la Braila.


http://www.bzi.ro/regia-de-transport-vr ... eci-182465


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Aug 2010 12:11 
Buna Ziua Iasi wrote:
Se infiinteaza doua societati comerciale in transportul local
Luni, 09 August 2010
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) se pregatesc sa scape de datoriile istorice, prin divizarea institutiei in cel putin doua societati comerciale. Acestia au luat deja legatura cu mai multi experti in lichidarea societatilor comerciale, pentru a vedea cum se poate face divizarea. Deocamdata, sunt luate in calcul doua variante, ambele urmand a lasa datoriile acumulate de RATP in mostenirea statului. "Am putea sa transformam RATP intr-o societate comerciala, pe care sa o divizam in alte doua entitati. Una ar urma sa ramana cu datoriile si ar urma calea falimentului, iar a doua va prelua obiectul de activitate. A doua varianta este mai grea si presupune transformarea directa a regiei in doua societati comerciale, care sa urmeze aceeasi reteta. Evident ca o parte dintre activitatile administrate acum de regie ar urma sa fie externalizate. Alte solutii nu prea avem", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mai precizat ca societatea comerciala care va prelua obiectul de activitate de la regie va functiona, cel mai probabil, in baza unui contract de concesiune, incheiat cu Consiliul Local. "Trebuie sa gasim o formula prin care toate mijloacele de transport, garajele, sediile administrative, depourile si anexele sa fie administrate, pe viitor, de societatea comerciala. Cel mai probabil, se va putea face acest lucru printr-o concesionare directa, dar solutia vor trebui sa ne-o dea expertii", a mai spus Maricel Gherca. Practic, prin transformarea regiei in mai multe societati comerciale, sefii RATP vor incerca sa scape de mostenirea de peste 100 milioane lei, reprezentand datorii la bugetul consolidat al statului.


http://www.bzi.ro/se-infiinteaza-doua-s ... cal-182476


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Aug 2010 15:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Da, asta este "rezolvarea" in Romania. Mai intai creezi o gaura negra, subventionand indirect din bani publici toate capusele care sug sangele unei regii, iar apoi treci paguba tot in spinarea contribuabilului. Cand se va ajunge oare sa existe vinovati trimisi in justitie, care sa plateasca pentru managementul "de cardasie politica" prin care au falimentat cu buna stiinta activitati ce multor firme private le surad ca fiind profitabile? Avem urgent nevoie de un Nurnberg al (post)comunismului, altfel vom dispare ca stat.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sa inceapa lucrarile !
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 00:20 
Evenimentul wrote:
Primăria depune al cincilea proiect la ADRNE
Transportul electric revine pe porţiunea Podu Roş - CUG

Cel mai probabil la sfârşitul acestei luni, municipalitatea ieşeană va depune la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est (ADRNE) unul dintre ultimele proiecte pe fonduri europene care vizează dezvoltarea unei noi axe de transport local

„În prima ÅŸedinÅ£ă de Consiliu Local vom introduce pe ordinea de zi proiectul privind Dezvoltarea ÅŸi reabilitarea arterei funcÅ£ionale Sud a municipiului IaÅŸi, urmând ca după trecerea acestuia prin CL, în maxim o săptămână să-l depunem la ADRNE”, a declarat Cosmin Coman, directorul DirecÅ£iei de Programe ÅŸi Servicii pentru Comunitate din cadrul Primăriei. Prin intermediul acestui proiect, care are ca obiectiv principal creÅŸterea atractivităţii pentru investiÅ£ii pe arealul cuprins între Podu RoÅŸ ÅŸi Nicolina, se intenÅ£ionează reabilitarea ÅŸi modernizarea infrastructurii stradale pe o suprafaÅ£ă de 5,7 kilometri, a 8,2 kilometri de cale de rulare tramvai, reabilitarea pasajului Nicolina pe suprafaÅ£a existentă de 3.557 metri pătraÅ£i, reabilitarea ÅŸi modernizarea trotuarelor prin introducerea de dale autoblocante din beton pe o suprafaÅ£ă de 22.800 metri pătraÅ£i, construirea unei piste pentru bicicliÅŸti pe o distanÅ£ă de 7,93 kilometri ÅŸi amenajarea de canivouri pentru cablurile de date pe o suprafaÅ£ă de 7,93 kilometri. „Odată obÅ£inută finanÅ£area de 22 milioane de euro pentru acest proiect, transportul public pe această axă va fi organizat pe partea din mijloc, destinată ÅŸi liniei de tramvai. StaÅ£iile pentru transportul public vor fi comune, atât pentru tramvaie, cât ÅŸi pentru celelalte mijloace de transport, acestea având peroane în lungime de 50 de metri, prevăzute cu garduri de protecÅ£ie”, a precizat Cosmin Coman.

Străzile care vor fi reabilitate ÅŸi modernizate prin acest proiect sunt Nicolina (1.250 metri), ÅŸos. Nicolina (2.714 metri), ÅŸos. NaÅ£ională 1.162 metri), bdul Dimitrie Cantemir (630 metri) ÅŸi pasajul suprateran Nicolina pe o suprafaÅ£ă de 3.557 metri pătraÅ£i.

Potrivit proiectului, impactul asupra polului de creÅŸtere se va traduce prin sporirea mobilităţii populaÅ£iei ÅŸi creÅŸterea gradului de siguranÅ£ă în trafic în traversarea municipiului IaÅŸi către Vaslui, asigurarea conexiunii cu ÅŸoseaua ocolitoare a IaÅŸului sau reducerea costurilor de operare a autovehiculelor.

Nelu Păunescu

„Transportul public pe ruta Podu Roş - CUG va fi organizat pe partea din mijloc a străzii, destinată şi liniei de tramvai. Staţiile pentru transportul public vor fi comune, atât pentru tramvaie, cât şi pentru celelalte mijloace de transport” – Cosmin Coman


http://www.evenimentul.ro/articol/trans ... --cug.html


Top
  
 
 Post subject: Rentabilizare RATP
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 00:21 
Evenimentul wrote:
RATP şi-a externalizat serviciul de evaluarea psihologică

ÃŽn conformitate cu studiile efectuate de firmele de consultanÅ£ă ETT ÅŸi Getinsa ÅŸi cu prevederile BERD, conducerea RATP a început să pună în aplicare măsurile referitoare la rentabilizarea regiei

Primul pas îl constituie externalizarea unor servicii prestate anterior de RATP, acţiune care va aduce economii la bugetul regiei. „Este vorba de evaluarea psihologică a angajaţilor RATP, sarcină care, de acum înainte, cade în responsabilitatea unui cabinet medical individual. Am avut trei oferte: două din partea unor cabinete individuale şi una de la Spitalul CFR. Fiind vorba de o sumă mică, desemnarea câştigătoarei s-a făcut prin selecţie de oferte. În final, s-a ajuns la suma de 4.000 lei pe care RATP o va plăti anual pentru evaluarea psihologică a şoferilor, vatmanilor şi revizorilor, în general a persoanelor a căror activitate este legată de siguranţa circulaţiei”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Acesta a precizat că prin externalizarea serviciului, RATP va cheltui mai puţini bani. „Anterior, evaluarea psihologică era făcută în cadrul regiei, de către un specialist remunerat cu 2.100 lei. La această sumă se adăuga contribuţia de 30 de sută pe care angajatorul o achita statului, precum şi cheltuielile cu spaţiul în care se derula această activitate, utilităţile şi softul necesar unei astfel de evaluări” a mai precizat reprezentantul regiei. (T. Damaschin)

Conform normelor în vigoare, şoferii şi vatmanii RATP trebuie să-şi facă evaluarea psihologică o dată la trei ani în cazul persoanelor tinere, respectiv o dată la doi ani în cazul angajaţilor care se apropie de vârsta pensionării


http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... ogica.html


Top
  
 
 Post subject: RATP
PostPosted: Wed 11 Aug 2010 06:17 
Buna Ziua Iasi wrote:
Zeci de pensionari din transportul public
Miercuri, 11 August 2010
Ion MUSET

Aproape 50 de angajati ai Regiei Autonome de Transport au solicitat sa se pensioneze, de la inceputul anului. Cei mai multi dintre acestia au solicitat pensionarea anticipata, in baza anilor de activitate. Este vorba de fosti impiegati de miscare, lacatusi, electricieni, soferi, vanzatori de bilete, controlori, sefi de formatie sau chiar sefi de sectie. Cele mai multe dosare au fost depuse in ultimele luni, pentru a nu intra sub incidenta ultimelor masuri aplicate de Guvern, respectiv cele referitoare la suspendarea pensionarilor anticipate. "In ultimele 3 luni, au fost depuse 18 dosare de pensionare anticipata. Cei mai multi s-au grabit sa-si depuna dosarele pentru a nu intra sub incidenta Legilor 118 si 119 pe 2010. Astfel, au fost foarte multe dosare depuse si acceptate, chiar daca persoanele respective nu aveau varsta necesara. Acestea s-au pensionat in baza numarului de ani lucrati in cadrul regiei. In total, sunt 48 dosare, din care 5 au fost depuse in mai, 8 in iunie si alte 5 in iulie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Acesta a mai precizat ca, odata cu anuntarea masurilor de disponibilizare, tot mai multi angajati au ales fie sa se pensioneze anticipat, fie sa plece din transportul public local. Alti angajati ai institutiei au preferat sa-si suspende contractele de munca pentru o perioada determinata. In urma acestor modificari, organigrama RATP a fost redusa la 1.400 de angajati.


http://www.bzi.ro/zeci-de-pensionari-di ... lic-182834


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Aug 2010 00:14 
Iata un incident produs intr-un mijloc de transport de catre un calator recalcitrant :evil: :
Evenimentul wrote:
Scandal în tramvai

Comportamentul violent de care a dat dovadă în tramvai tânărul Vlad Ciprian Covalciuc i-a adus acestuia, pe lângă amenda aplicată de controlorii RATP pentru lipsa biletului, o sancţiune contravenţională din partea oamenilor legii

Incidentul a avut loc ieri, în tramvaiul cu numărul 444, care circula pe traseul 2. „Între staţiile Podu Roş şi Ţesătura, o echipă de doi controlori a depistat un tânăr care nu poseda legitimaţie de călătorie. În momentul în care i s-a cerut să se legitimeze, tânărul s-a apucat să-i înjure pe controlori şi pe vatman, dând dovadă de un comportament agresiv”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

La intervenţia controlorilor, care au telefonat la 112, tânărul a fost preluat de două echipaje ale Secţiei V. Datorită faptului că acesta a continuat să adreseze injurii, oamenii legii i-au aplicat tânărului o amendă contravenţională pentru tulburarea ordinii. În plus, tânărul va trebui să achite şi o amendă pentru că a călătorit fără bilet


http://www.evenimentul.ro/articol/scand ... vai-0.html


Top
  
 
 Post subject: Licitatii ... licitatii
PostPosted: Fri 13 Aug 2010 22:19 
Adevarul wrote:
Iaşiul, în pericol să devină şantier permanent
Gabriela Toma
Vineri 13 aug 2010

Specialiştii de la Agenţia de Dezvolatre Nord-Est (ADRNE) au atras atenţia administraţiei ieşene că proiectele depuse în Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creştere Iaşi (PIDPC) trebuie etapizate.

În caz contrar, municipiul se va transforma într-un şantier imens timp de patru ani din cauza multitudinii proiectelor depuse. „Am vorbit cu primarul şi i-am spus că trebuie să etapizeze proiectele din PIDPC, altfel Iaşiul va fi în şantier câţiva ani“, a spus Constantin Apostol, directorul ADRNE.

Doar patru proiecte evaluate

Din cele 37 de proiecte înaintate de edilii oraşului pe Programul Operaţional Regional, doar patru sunt în stadii avansate, iar restul sunt pe lista de rezervă.

„Cele patru proiecte au o valoare totală de 277 milioane de lei şi sunt în evaluare tehnică şi financiară“, a spus Georgeta Smâdu, coordonator Pol de Creştere Iaşi.

La jumătatea perioadei de implementare a programelor europene, specialiştii au tras un semnal de alarmă asupra blocajelor care pot apărea din cauza lipsei personalului şi a imposibilităţii creditării.

„Un mare pericol este plecarea specialiştilor, gradul de îndatorare mare, defectele din sistemul bancar şi, nu în ultimul rând, legea achiziţiilor publice. Proiectele Iaşiului sunt în întârziere din cauza contestaţiilor la licitaţii“, a mai spus Apostol.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 68878.html


___________________________________________________________________________

**** Off-topic : Este foarte interesant modul de gandire a directorului ADRNE , Constantin Apostol ... asadar sa nu se mai efectueze lucrari si sa nu se mai depuna proiecte deoarece se vor crea santiere ... totusi santierul e o consecinta a unor investitii si din cate stiu ... " nu e fum fara foc " :) ... Dar totusi nici "Roma nu a fost construita intr-o singura zi ." :) asadar ceea ce nu s-a facut in 20 de ani nu se poate face la repezeala si intr-un timp scurt ... mai ales datorita legislatiei licitatiilor publice !


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Aug 2010 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Fostul director general al regiei de transport, Neculai Abalasei, iese la pensie

Acesta a declarat ca se pensioneaza incepind cu data de 1 septembrie. "Este adevarat ca voi iesi la pensie. Am ocupat mai multe functii de conducere de-a lungul timpului la regia de transport", a specificat Abalasei. Acesta a adaugat ca lucreaza la RATP din 1977. Intre anii 1980-1990 a fost sef de autobaza, iar apoi director tehnic, director de exploatare si director general. A fost seful deplin al regiei in perioada 2002-2005. A fost schimbat din functie de primarul Gheorghe Nichita in 2005, cind RATP s-a unit cu fosta societate "Autobuzul".

Maricel Gherca, directorul de la "Autobuzul", a preluat atunci friiele intregii unitati, iar Abalasei a fost trecut pe postul de director de exploatare.

Conducerea actuala a regiei a afirmat ca postul ocupat de Abalasei va fi desfiintat. "Avind in vedere si planul de restructurare si reducere
a cheltuielilor, postul va fi desfiintat. Atributiile vor fi preluate de mine si de catre directorul tehnic, Cristi Stoica", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Avind o vechime de peste 25 de ani in munca, Abalasei va lua la plecare 3 salarii suplimentare.


http://www.ziaruldeiasi.ro/local/ratp-r ... lor~ni6kmv


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Sep 2010 17:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Platim rate pentru masini pe chituci

Autobuzele RATP, desi inca neachitate in totalitate, au inceput sa fie trase pe dreapta in garajul RATP. 6 din cele 50 de autobuze reazema gardurile garajului din Tudor. Regia de transport nu dispune de bani pentru reparatii. Trei sferturi din autobuzele Renault second-hand sint si ele defecte.


Va puteti imagina cum ar fi sa platiti rate istovitoare la masina personala, dar aceasta sa stea in fundul curtii, stricata. Daca nu reusiti, va impartatim din experienta RATP, care gestioneaza banii nostri, ai iesenilor.

"Celebrele" autobuze MAZ au ajuns sa nu mai poata fi folosite, desi inca se platesc rate la ele. In prezent, 6 mijloace de transport, adica 12%, sint trase pe dreapta. Motivul il reprezinta defectiuni la caseta de directie, transmisie si motor. In lipsa banilor, autobuzele stau in garaj.

Nici cele ramase pe trasee nu sint cu mult mai solide, chiar soferii plingindu-se de starea tehnica a acestora. In cazul autobuzelor cumparate de regie la mina a doua, situatia este inca mai grava.

"Nu am bani pentru piesele de schimb"

Autobuzele MAZ mai au putin si ajung la fiare vechi. Dupa ce ca scirtiie din toate incheieturile, mijloacele de transport au inceput sa cada pe capete. Ieri, in stadiul de a nu mai putea fi folosite erau mai mult de 10% din numarul de autobuze MAZ. Mai exact, 6 autobuze erau trase pe dreapta. Din cauza defectiunilor tehnice, acestea nu mai pot fi folosite.

Reprezentantii regiei au specificat ca defectele sint localizate la cutia de viteza, transmisie si motor. De exemplu, autobuzele cu numere de parc 01 si 19 au probleme cu "furca" de la cutia de viteze, autobuzul cu numar de parc 44 are probleme la motor. "Trebuie vazut la fiecare in parte ce probleme sint si cum pot fi rezolvate. Unele cu probleme la rulmenti, altele la «furca». «Furca» arata ca un Y si face legatura cu schimbatorul de viteze. In timp se uzeaza. Este un autobuz care are probleme la motor. Probabil va trebui segmentat, schimbata garnitura de chiulasa", a explicat Maricel Gherca, directorul RATP.

Acesta a specificat ca in aceste moment nu are bani pentru reparatii. "Problemele nu sint foarte mari, dar nu am bani pentru piesele de schimb. Daca as avea bani, in cateva ore ar fi reparate. Ar dura mai mult, lucrarile la autobuzul cu probleme la motor, unde e mai mult de munca. Furnizorii nu ne mai dau piese decit cu banii in mina. Costurile nu ar fi chiar asa de mari. O «furca» costa citeva sute de mii de lei vechi", a mai declarat Gherca.

Acesta sustine ca problemele au aparut si din cauza uzurii propriu-zise. "Fiecare piesa are o durata de viata. N-as putea sa va spun acum cit era durata de viata pentru piesele care au cazut", a continuat Gherca.

Oficialii regiei au specificat ca un autobuz parcurge lunar in medie 10.000 de kilometri. "Asta inseamna ca acum au in jur de 600.000 de kilometri la bord. Este normal ca o parte dintre piese sa fie schimbate. Noi le facem revizii zilnice si la numar de kilometri", a mai declarat Gherca.

Prin contractul de achizitie a autobuzelor MAZ, regia de transport a beneficiat de service pe o durata de doi ani sau pentru un parcurs de 100.000 km. Durata normata de viata a autobuzelor, in traficul urban este de 8 ani, cele 50 de MAZ-uri apropiindu-se de "batrinete".

"Asta inseamna achizitii prost facute"

Pe linga cele 6 autobuze Maz, trase pe dreapta in curtea regiei mai erau 2 autobuze Mercedes, din cele 8. „Din cele 29 de autobuze Renault, sint functionale 5-6. Sint atit de putine pentru ca restul au intrat la modernizat, pentru a functiona pe gaz. Din cele 14 autobuze Van Hool, 14 sint functionale", au mentionat reprezentantii RATP.

Conducerea unitatii a dat asigurari ca autobuzele cu defectiuni vor fi reparate pina cel tirziu la inceperea scolii. Soferii regiei sustin ca problemele apar si din cauza carosabilului. De altfel, in luna februarie a anului trecut, un autobuz MAZ a ramas blocat pe pasarela Bucium dupa ce sasiul a cedat in zona unde este fixata semipuntea fata. Tot probleme la sasiu au aparut si la mijloacele de transport care fac legatura spre Ciurea, unde drumul este plin de gauri. In luna august a anului trecut, un alt autobuz, tot MAZ, a ramas fara o roata in zona Lunca Cetatuii.

Viceprimarul Romeo Olteanu a afirmat ca este in concediu si nu vrea sa auda de astfel de probleme. "Eu sint in concediu. Domnule, nu ma intereseaza si nici nu vreau sa stiu", a declarat scurt Olteanu.

Viceprimarul Gabriel Grigore a afirmat ca nu se mira de faptul ca autobuzele au inceput sa se strice. "Asta inseamna achizitii prost facute. Ar fi trebuit luat un pachet de servicii extinse, mai ales in conditiile in care au fost achizitionate la un pret sensibil mai mare decit in alte orase. Dar asta e o discutie care se poarta de ani de zile", a declarat Grigore.

Autobuzele MAZ urmeaza sa fie platite integral in cursul anului viitor. Rata lunara pentru un singur mijloc de transport se ridica la 10.000 de lei, incluzind toate costurile legate de leasing. Desi cheltuielile ar fi trebuit suportate de catre RATP, din lipsa de fonduri, ratele sint platite de catre municipalitate, din banii tuturor iesenilor.

--------

O achizitie cu scandal

Achizitionarea autobuzelor MAZ s-a facut printr-o licitatie cu "cintec". In 2005 s-a iscat un adevarat scandal, dosarul ajungind la DNA. Preturile umflate, modificarea caietului de sarcini cu citeva zile inaintea licitatiei sau redactarea conditiilor tehnice astfel incit la ele sa nu poata sa raspunda complet decit o singura firma au fost citeva dintre acuzatiile aduse atunci. De asemenea, s-a vehiculat ca la pretul normal al autobuzelor s-ar fi adaugat un "capac" de 20.000 euro pentru fiecare autobuz.

Mijloacele de transport MAZ nu corespundeau cerintelor din caietul de sarcini, capacitatea acestora fiind de 98 locuri, din care 25 pe scaune, fata de minimum 100 locuri, din care 30 pe scaune. Caietul de sarcini a fost insa modificat, permitind astfel si participarea firmei Ager Leasing, care propusese autobuze MAZ. Totodata au fost aduse modificari si in ceea ce priveste modelul autobuzului. Astfel, s-a renuntat la cerinta cu privire la podea joasa 100%, fiind acceptate si autobuze cu podea doar 2/3, o alta caracteristica a MAZ. Modificarile la caietul de sarcini au fost aduse cu mai putin de 6 zile pina la licitatie, fiind incalcata legislatia.

Cele 50 de autobuze MAZ au costat in total aproximativ 10 milioane euro. Spre comparatie, in 2008-2009, regia din Bucuresti a cumparat 500 de autobuze Mercedes la un pret de 210.000 euro fara TVA, dar cu facilitati de autocar. Mijloacele de transport respecta normele de poluare Euro 4, avind instalatie de aer conditionat, atit pentru sofer, cit si pentru calatori, monitor pentru informarea calatorilor, sistem de supraveghere video sau sistem de monitorizare a numarului de pasageri.

Alte 500 de autobuze Mercedes Citaro au fost achizitionate in perioada 2006-2007, cu mai putine facilitati si la un pret de 180.000 de euro fara TVA.


27.08.2010
http://www.ziaruldeiasi.ro/local/platim ... uci~ni6kqd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Sep 2010 17:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Autobuze noi cu 100 de locuri si aer conditionat

Cele 50 de autobuze noi care vor fi achizitionate vor avea o lungime maxima de 12 metri si trebuie sa respecte normele de poluare Euro 4


Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au stabilit cum vor arata cele 50 de autobuze noi pe care municipalitatea intentioneaza sa le cumpere printr-un nou imprumut. Acestea vor trebui sa aiba minim 100 de locuri, din care 30 - 35 pe scaune, panouri cu afisaj, aer conditionat atat pentru sofer, cat si pentru calatori, precum si panouri cu afisaj electronic. Autobuzele vor avea o lungime maxima de 12 metri si trebuie sa respecte normele de poluare Euro 4. Acestea sunt cerintele minime trecute in caietul de sarcini, pe care cei de la RATP il au pregatit, in cazul in care se vor obtine fondurile pentru achizitia celor 50 de autobuze.

"Caietul de sarcini este aproape gata, iar acestea sunt conditiile minime pe care le solicitam. Mai sunt o serie de date tehnice, care privesc motorizarea acestora, dar nu le putem dezvalui decat la momentul potrivit ofertantilor. Vom solicita ca acestea sa fie cu minim Euro 4 sau Euro 5, iar garantia sa fie de minim doi ani. Totul este, deocamdata, la stadiul de proiect, dar speram ca se vor gasi bani pentru achizitia acestora", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mai precizat ca in nici un caz RATP nu va mai achizitiona autobuze de tip MAZ. "Vrem autobuze pe motorina sau pe combustibil alternativ, dar nu MAZ-uri. Costurile unui asemenea autobuz pe piata se situeaza intre 150 mii si 200 mii euro", a mai precizat Maricel Gherca. Reamintim ca sefii RATP s-au fript dupa ce au achizitionat 50 de autobuze MAZ in 2005, masini pentru care se vor achita, in final, 7,6 milioane euro. La acestea se adauga dobanzile si comisioanele percepute de banci, ceea ce face ca pretul final al unui autobuz sa depaseasca 200 mii euro. Si asta in conditiile in care MAZ-urile actuale nu au aer conditionat sau alte facilitati care ar justifica aceasta suma. Mai mult, acestea au depasit deja perioada de garantie, iar RATP va trebui sa achite ratele pana in 2012. Achizitia noilor autobuze ar putea fi facuta dintr-un imprumut de 50 de milioane de euro, pe care sefii municipalitatii vor sa-l acceseze in urmatoarea perioada.


3.09.2010
http://www.bzi.ro/autobuze-noi-cu-100-d ... nat-186171


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Sep 2010 09:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Modificari importante in transportul public iesean

Tramvaiele 1, 13, 7, 3 si 6 revin de luni, 13 septembrie, pe trasee • Mai multe rute de microbuz vor fi eliminate • Regia Autonoma de Transport Public Iasi va suplimenta numarul mijloacelor de transport scoase la strada, trecand, astfel, la programul de toamna - iarna • La Ciurea se va organiza o ruta speciala de microbuz


Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi va modifica o serie de trasee de transport incepand de luni, 13 septembrie. Astfel, odata cu finalizarea lucrarilor din Targu Cucu, vor reveni pe traseu tramvaiele 1 (Copou - Tudor Vladimirescu - Copou), 13 (Copou - Tatarasi - Tudor Vladimirescu - Copou), 7 (Canta - Targu Cucu - Baza 3), 3 (Dancu - Tatarasi - Gara) si 6 (Dacia - Tatarasi Nord). De asemenea, traseul 11 va reveni la parcursul vechi, si anume Dacia - Nicolae Iorga - Tatarasi Nord.

In acelasi timp, autobuzele care circula pe rutele 13 si 1 vor fi retrase. Modificari importante se vor face si in circulatia microbuzelor. Astfel, ruta speciala de microbuz 23, care facea legatura dintre Targu Cucu si Doi Baieti, va fi desfiintata. De asemenea, traseul 21 de microbuz (CUG - Podu Ros - Billa) va fi eliminat.

O situatie speciala va fi in cazul mijloacelor de transport care fac legatura dintre Iasi si Ciurea. Autobuzele 41 barat vor circula doar pana la blocurile din Ciurea. In acelasi timp, microbuzele 14 barat, care faceau legatura dintre Copou si Piciorul Lupului, vor circula, de luni, doar in interiorul localitatii Ciurea. Acestea vor face legatura intre primaria localitatii si cartierul de blocuri. "Pentru a circula din municipiul Iasi si pana la blocurile din Ciurea, calatorii vor utiliza autobuzele de pe traseul 41b, numai pe baza biletelor de o calatorie si doua calatorii. Pe traseul blocuri Ciurea - Primaria Ciurea, se va percepe un tarif de 0,5 lei, stabilit prin hotararea Consiliului Local al comunei. Acolo au existat intodeauna nemultumiri vizavi de traseul 14 barat. Multi calatori, care veneau in Iasi, se urcau de la Primaria Ciurea, iar cei de la blocuri nu mai aveau loc. La intoarcere, aceeasi nemultumire, pentru ca multi ieseni foloseau acest traseu, iar cei din Ciurea nu mai aveau posibilitatea sa urce si sa plece acasa", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Tot de luni, RATP va pune la dispozitie mai multe mijloace de transport, trecand, astfel, la programul de toamna - iarna. Iesenii vor avea la dispozitie 74 de autobuze, 74 de tramvaie si 26 de microbuze. Cele mai multe autobuze vor fi pe traseul 41 (14 mijloace de transport, dublate la orele de varf de alte 10). La fiecare 15 minute, unul din aceste autobuze va circula spre Ciurea. Si Unistil va suplimenta, de luni, numarul mijloacelor de transport. Pe cele patru trasee de autobuz, vor circula, in medie, 26 de unitati, iar pe cele doua rute de microbuz, vor transporta calatorii 21 de masini.


http://www.bzi.ro/modificari-importante ... ean-187155


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Sep 2010 08:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Avem si vesti bune!

Cadou de 100 mii euro la RATP

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi este gata sa puna in functiune un utilaj ultraperformant pentru repararea tramvaielor. Este vorba de un strung de indreptat rotile tramvaielor, fara ca acestea sa mai fie demontate de pe mijlocul de transport. Investitia a fost facuta cadou de Secretariatul Economic al Guvernului Elvetian. "Hala in care vom lucra este aproape gata. Utilajul l-am primit anul trecut, sub forma unei donatii. Daca l-am fi cumparat, ne-ar fi costat aproape 100 mii euro. Asa, din luna octombrie, vom putea indrepta rotile tramvaielor fara a le mai demonta de pe boghiu", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi. Noua hala va functiona in depoul regiei din Dacia, iar personalul RATP va fi instruit cum sa manevreze utilajul de catre partenerii elvetieni.


http://www.bzi.ro/cadou-de-100-mii-euro-la-ratp-188323


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Sep 2010 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Polul de crestere Iasi se contureaza, prin semnarea primelor contracte de finantare

Joi, 16 septembrie a.c., Elena Udrea, ministrul dezvoltarii regionale si turismului, a semnat trei contracte de finantare prin Programul Operational Regional, incluse in Planul Integrat de Dezvoltare al municipiului Iasi. Cele trei proiecte, in valoare totala de 269.788.601 lei, vizeaza reabilitarea infrastructurii urbane de transport. Acestea sunt primele proiecte care primesc finantare la nivel national, parte din sub-domeniul Poli de Crestere (Axa prioritara 1).

Proiectul „Axa de dezvoltare Nord-Sud Pasaj Octav Bancila” vizeaza:

-dezvoltarea infrastructurii de transport rutiere a municipiului Iasi, prin construirea Pasajului suprateran Octav Bancila;
-reabilitarea infrastructurii rutiere urbane a municipiului Iasi, prin reabilitarea a 9.180,19 m de strazi urbane;
-imbunatatirea accesibilitatii si mobilitatii in zona.

Durata de implementare a proiectului este de 41 de luni.

Proiectul “Dezvoltare retea rutiera in zona culturala, istorica si turistica a municipiului Iasi” vizeaza reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere in zona culturala, istorica si turistica in Municipiul Iasi, prin refacerea retelei stradale pe urmatoarele 16 strazi:

Aleea M. Sadoveanu;
Aleea Grigore Ghica Voda;
Bd. Carol I;
Soseaua Sararie;
Str. Sarariei;
Str. M. Costachescu;
Str. Vasile Conta;
Str. Vasile Alecsandri;
Str. Vasile Pogor;
Str. Lascar Catargiu
Str. Gavril Muzicescu;
Bd. Stefan cel Mare si Sfant;
Str. I.C. Bratianu;
Str. A. Panu;
Str. Palat;
Str. Sf. Lazar.

In cadrul proiectului:

vor fi create si piste pentru biciclisti;
vor fi reabilitate spatiile pietonale aferente celor 16 strazi;
va fi reabilitata linia de tramvai: Strada G. Muzicescu, Aleea Gr. Ghica Voda.

Durata de implementare a proiectului este de 17 luni.

Proiectul “Dezvoltarea axei de transport Est-Vest în municipiul Iasi” vizeaza:

-reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere pe axa de transport Est – Vest in municipiul Iasi, prin refacerea/reabilitarea retelei stradale si pietonale aferente Sos. Pacurari, Str. Pacurari, Piata Mihai Eminescu, Bd. Independentei, Str. Elena Doamna;
-construirea unui pasaj subteran (pasajul Mihai Eminescu);
-reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Elena Doamna.

Durata de implementare a proiectului este de 23 de luni.

Municipiul Iasi a fost desemnat Pol de crestere prin HG nr.1149/2008 privind modificarea si completarea HG nr.998/2008. Astfel, el a primit ca alocare, în cadrul Programului Operational Regional 2007-2013, Axa 1, domeniul major de interventie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbanã, sub-domeniul: Poli de Crestere, suma de 111.249.600,00 Euro.

Pentru accesarea fondurilor, a fost intocmit Planul Integrat de Dezvoltare (PID) – document strategic care sta la baza dezvoltarii ulterioare a municipiului si care a fost avizat în cadrul Comitetului de Management pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale. Misiunea Planului Integrat de Dezvoltare este de a transforma Zona Metropolitana Iasi, centru economic, universitar si academic de traditie, intr-o comunitate metropolitana dezvoltata policentric, prin crearea unui pol regional al cunoasterii si competitivitatii.

Conform listei de proiecte avizate, au fost propuse spre finantare un numar de 11 de proiecte, din care:

-8 proiecte care au drept obiectiv reabilitarea si dezvoltarea infrastructurii urbane;
-1 proiect care are drept obiectiv dezvoltarea infrastructurii de afaceri;
-2 proiecte care au drept obiectiv reabilitarea si dezvoltarea infrastructurii sociale.


MDRT


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Sep 2010 13:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Un articol care continua asaltul presei asupra autoritatilor-nepedelizate-in-integrum din Iasi. De remarcat minciunile grosolane despre transportul din Brasov, cum ar fi:
1. - timpul de asteptare nu mai mare de cinci minute - in realitate, doar pe doua linii se circula la intervale mai mici sau egale cu cinci minute (linia 5 si linia 6), si asta doar la ore de varf, timpul mediu fiind undeva la 12 minute sau peste;
2. - 240 de vehicule in circulatie - de fapt sunt concomitent in circulatie doar 105, si astea doar la orele de varf ale zilelor de lucru; restul zac degeaba prin garaje;
3. - 67 de midibuze in circulatie in centrul istoric - de fapt sunt cu totul doar 28 in dotare, din care doar jumatate circula concomitent, pe liniile din centrul istoric fiind alocate doar 11 vehicule.
Concluzia: documentarea ziaristilor dupa spusele purtatorilor de cuvant nu face doi bani.

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Camp ... 66143.html

Campanie: Transportul din Vest, un vis pentru ieÅŸeni

Adevărul de Seară prezintă cum au fost rezolvate problemele de zi cu zi ale IaÅŸiului în alte oraÅŸe importante ale ţării. ÃŽn primul episod, dăm exemplul TimiÅŸoarei, unde călătorii află când vine următorul autobuz sau tramvai în staÅ£ie graÅ£ie GPS-urilor din autobuze ÅŸi tramvaie. ReprezentanÅ£ii RATP IaÅŸi pun decalajul faÅ£ă de transportul din alte oraÅŸe pe seama licitaÅ£iilor contestate în ultimul an.

Autobuze aglomerate, timpi de aşteptare aproape interminabili în staţie, acestea sunt repere zilnice pentru ieşenii care sunt nevoiţi să apeleze la transportul în comun. În alte oraşe importante ale ţării însă, pietonii nu stau mai mult de câteva minute până când în staţie ajunge autobuzul sau tramvaiul căutat. Tariful pentru două astfel de călătorii este de 3,7 lei, unul din cele mai mari din ţară.

În calitate de oraş unde tramvaiul a circulat pentru prima dată în ţară, Timişoara se poate mândri cu un transport în comun la care ieşenii pot doar să viseze. Toate autobuzele şi tramvaiele RATC-ului din Timişoara sunt echipate cu GPS. În baza acestei monitorizări permanente, pietonii din 50 de staţii din oraş sunt informaţi permanent de pe nişte panouri în cât timp va sosi următorul vagon.

„Acest lucru a fost posibil graţie unei investiţii de 4 milioane de euro prin Consiliul Local. În cadrul acestui program s-a implementat un sistem de ticketing prin cartelă. În loc să mai folosească bilete, fiecare îşi poate încărca această cartelă cu un număr de călătorii", a explicat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al RATP Timişoara.

Un alt exemplu poate fi întâlnit la Braşov, unde la fel timpii de aşteptare depăşesc rareori cinci minute. Pentru aceasta, sunt folosite în trafic nu mai puţin de 240 de maşini. Dintre acestea, 67 sunt autobuze cu capacitate mică, care circulă îndeosebi pe străduţele din centrul istoric. „Pentru aceasta, în 2006 a fost contractat un împrumut la BERD de 15 milioane de euro, la care vom plăti rate până în 2016", a spus Silviu Ştefan, purtător de cuvânt RAT Braşov.

ReprezentanÅ£ii RATP IaÅŸi argumentează decalajul faÅ£ă de condiÅ£iile moderne din vestul ţării prin tegiversarea licitaÅ£iilor pentru proiecte similare. „Prin programul Archimedes avem ÅŸi noi în proiect instalarea de GPS-uri ÅŸi a sistemului de ticketing pe bază de cartelă. Din păcate, de mai bine de un an, toate licitaÅ£iile au fost contestate", a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP IaÅŸi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Sep 2010 15:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Macar presa din Iasi taxeaza necrutator balbele actualei nefaste administratii locale, RATP fiind o clienta fidela a criticilor. Asta chiar daca pe forumul RATP Iasi, Tramclub, cineva ne abureste ca se fac eforturi pt. imbunatatirea transportului iesean (poate ca angajatul RATP de pe acel forum chiar crede ce scrie, eu neputand sa stabilesc hotarul dintre naivitate sau manipulare in ceea ce posteaza dumnealui).

Banii aruncati pe "tichiile de margaritar" costisitoare, prost executate (cati biciclisti folosesc zilnic acea "pista" din Iasi?) readuc in discutie starea generala a societatii romanesti. Nu exista "oferte" ca urmare a unor nevoi juste. Acestea se inventeaza in functie de ceea ce "se ofera". Daca unii au noroc ca produsele achizitionate sa fie folositoare (cazul "Neoplan" de la Ploiesti, furt pe fatza), acestea reprezinta exceptiile care testeaza regula.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Sep 2010 15:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Nu doream sa iau apararea greselilor facute in transportul iesean (se cunosc doar), ci numai sa subliniez cat de tendentioasa si de mincinoasa este comparatia facuta cu Brasovul. Despre Timisoara nu comentez, orasul acesta face nota discordanta cu peisajul general al cleptocratiei dambovitene.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Sep 2010 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
La RATP se cumpara, din nou, autobuze second-hand

Este vorba de 12 autobuze de capacitate medie, care sa corespunda tuturor normelor de transport din Romania si Uniunea Europeana

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) isi reinnoieste parcul de autobuze. Dar nu cu mijloace noi de transport, asa cum promitea primarul Gheorghe Nichita, in campanie, ci cu autobuze second-hand. Este vorba de 12 autobuze de capacitate medie, care sa corespunda tuturor normelor de transport din Romania si Uniunea Europeana. Acestea trebuie sa aiba o lungime maxima de 12 metri, o latime de 2,5 metri si o inaltime de maxim 3 metri. Capacitatea acestora va fi de minimum 100 de locuri, compartiment incalzire pentru pasageri, servodirectie si motor turbodiesel in 6 cilindri. Sefii RATP mai solicita ca acestea sa aiba inspectia tehnica periodica si cartea verde in perioada de valabilitate. De asemenea, se impune motorul, cutia de viteza, puntea, compresoarele, servodirectia sau pompele sa aiba o mentenanta ridicata si sa fie usor de intretinut. "Toate autobuzele ofertate trebuie sa fie de aceeasi marca si de acelasi tip. Avem nevoie de ele, pentru ca vine perioada de iarna, iar multe dintre autobuzele noastre fie sunt in revizii, fie sunt in reparatii. Nu avem bani de autobuze noi, prin urmare, cumparam ce ne permitem. Banii alocati sunt cat incasarile pe doua zile ale regiei. Se va licita doar pretul autobuzelor, transportul urmand a fi asigurat de catre noi", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.
Parcul de autobuze al regiei este compus, acum, din 50 de autobuze MAZ, cumparate in 2005, precum si de 30 de Renault, 20 de Van Hool A500, si 9 Mercedes, toate second-hand. Autobuzele second-hand au fost aduse la Iasi din Spania, Franta si Olanda, contra unor sume de pana la 5000 de euro bucata. Pentru cumpararea acestor autobuze, RATP a alocat 213 mii lei.


http://www.bzi.ro/la-ratp-se-cumpara-di ... and-189304


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Sep 2010 15:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
5 lectii din Slovacia pentru transportul public din Iasi

Iulian Boia, un iesean de 24 de ani care lucreaza in Slovacia, scrie pe blogul sau http://oideebuna.blogspot.com/2010/09/c ... ortul.html inscris in BlogManiaIasi.ro despre 5 diferente semnificative intre transportul public din Iasi si cel din Zilina, un oras din zona de nord a tarii, aproape de granita cu Cehia si Polonia.


1. Statiile sunt (majoritatea) bine ingrijite – au banci din lemn cu acoperis, harta a transportului public si instructiuni in limba engleza! In plus, unele au si indicatoare electronice care iti arata care este urmatorul troleibuz/autobuz care soseste si cat timp ai de asteptat.

2. Toate mijloacele de transport in comun sunt prevazute cu un sistem de navigatie (citeam de pe site-ul lor ca nu sunt GPS-uri ci o instalatie radio) si respecta orarul cu precizie de invidiat! Uneori pierd troleibuzul daca intarzii un singur minut si ma gandesc ca e cel mai bun de training de punctualitate pe care l-am experimentat!! (spre comparatie, in postul Tramvaiele se mai schimba, oamenii ramin povesteam experienta de a astepta vreo jumate de ora dupa un tramvai)

3. Aspectul cel mai important poate – aproape toate statiile au automate de bilete! Imi aduc aminte si acum de cat ori m-am frustrat anul trecut in Bucuresti pentru ca in primele luni eram nevoit sa iau un autobuz de la statia de metrou pina acasa si, cum deseori ajungeam dupa ora 20, toneta de bilete era inchisa. Aveam vreo 6 statii pe care le parcurgeam cu emotia unui infractor care asteapta sa fie prins.. Dincolo de confortul cetatenilor (poti cumpara bilete non-stop) cred ca pentru autoritati ar trebui sa primeze economia de resurse, insa!

Citeam la un moment dat ca in Bucuresti exista nu mai putin de 300 tonete de bilete! Asta inseamna ca prin introducerea unor automate s-ar putea economisi sume imense de bani, iar o parte dintre angajatii de la tonete (eu am numarat 748!! conform datelor publice de pe luna August 2010) ar putea fi redirectionati catre control, fapt ce ar determina o crestere importanta de eficienta si mult mai multi bani la capitolul venituri – asa cum rezulta dintr-un articol foarte interesant de pe blogul Subiectiv.ro). In Iasi exista doar aproximativ 55 de tonete (conform informatiilor de pe site-ul RATP) – asta inseamna insa cam 100 de vinzatori de bilete! (conform unui articol aparut in Iasi Plus). Iata insa ca la noi tendinta este invers – de la control, inapoi la tonetele de vinzare a biletelor – asta am aflat dintr-un articol aparut recent in Ziarul de Iasi..

Dl. Adrian Mihai (directorul de resurse umane) lamureste lucrurile printr-un citat care spune totul despre cum este condusa compania asta: ”Ca sa nu-i dam afara, le-am gasit un alt post.” De parca scopul fundamental al RATP este sa ofere locuri de munca, nu sa asigure in mod eficient (cu minim de resurse!) si sustenabil transportul in comun!

4. Site-ul regiei de transport are si o varianta in limba engleza - pentru turisti caracteristica asta este esentiala, am ajuns sa aflu pe cont propriu! Dincolo de asta, site-ul slovacilor este plin de informatii utile (poti afla chiar si unde sa te cazezi in Zilina), tinut la zi. Uitati-va la deosebirea dintre site-ul companiei din Iasi si cel al regiei din Zilina !

5. O uimire personala – folosesc un numar egal de troleibuze si autobuze! Asta inseamna ca transportul public din Zilina este mult mai ecologic si ca exista o modalitate in care transportul electric cu troleibuzul este rentabil! Eu traiam cu impresia ca la Iasi s-a renuntat la troleibuze datorita costurilor fixe exorbitante (intretinerea retelei electrice, defectarea frecventa a troleibuzelor etc) insa incep sa cred din ce in ce mai mult ca e o greseala de management. Asta numai daca stau sa ma gandesc la sumele exorbitante investite in calea de rulare a tramvaielor..in mod cert o investitie in reteaua electrica pentru trolee nu avea cum sa coste si sa necesite la fel de mult timp.


http://newsiasi.ro/eveniment/actualitat ... -iasi.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Oct 2010 10:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ieşenii compară staţiile de tramvai din Târgu Cucu cu Kosovo!

Reprezentanţii firmei care se ocupă de reabilitarea ansamblului Golia şi-au propus parcă să-i exaspereze pe ieşenii care aşteaptă sosirea tramvaielor în staţiile din Târgu Cucu


Călătorii dornici să ajungă în Bucşinescu sau Tătăraşi sunt nevoiţi să „înoate” prin noroaie, aceasta întrucât reamenajarea staţiei din vecinătatea rondului bate basul pe loc. De parcă n-ar fi fost suficient, acelaşi constructor s-a grăbit să spargă trotuarul de pe partea Goliei, zona arătând în prezent ca după bombardament. „Joi sau vineri au spart asfaltul şi au lăsat treaba aşa. Problema ar fi că în momentul în care vin mai multe tramvaie în staţii, eşti nevoit să călăreşti plăcile de bitum răvăşite, pentru a putea ajunge la scara mijlocului de transport. Cred că în Kosovo e mai frumos decât în Iaşi. Suntem oameni bătrâni şi nu mai avem forţa fizică de a face escaladă pe trotuare. Probabil că se vor lua măsuri abia după ce îşi va rupe careva picioarele”, ne-a declarat Alexandru Z, profesor pensionar.

„Când nu plouă, mai e cum e, însă într-o zi cu precipitaţii ai nevoie de cizme de cauciuc”, a spus un alt ieşean.

Din păcate, situaţia tinde să persiste întrucât lucrările din Târgu Cucu se derulează în ritm de melc.

Potrivit reprezentanţilor RATP, săptămâna aceasta se aşteaptă finalizarea lucrărilor din rond, astfel încât acesta să devină funcţional. Cât priveşte asfaltarea aşa-ziselor staţii, ar fi deja o minune ca acest lucru să se petreacă înainte de Crăciun!


http://www.evenimentul.ro/articol/iesen ... osovo.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Oct 2010 07:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Nervoşi în urma unei noi modificări în circulaţia tramvaielor, ieşenii şi-au vărsat năduful pe vatmani
RATP, sabotată de Rutieră


Sfânta Liturghie desfăşurată ieri la Mănăstirea Golia a determinat o nouă modificare în circulaţia transportului electric. Între orele 7 şi 14, tramvaiele nu au mai circulat pe tronsoanele Gară – Centru şi Copou – Centru, locul acestora fiind luat de microbuze şi autobuze. Deşi reprezentanţii RATP au făcut eforturi ca populaţia să fie înştiinţată din timp despre aceste schimbări, au existat destui ieşeni nemulţumiţi de faptul că nu pot ajunge cu tramvaiul acolo unde doresc

Ţapi ispăşitori au fost scoşi vatmanii regiei, cărora le-a revenit misiunea de a-i anunţa pe călători că tramvaiele întorc în Târgu Cucu. „Întoarcem în rondul Târgu Cucu, pentru că Patriarhul Daniel sfinţeşte Golia. Spre Gară mergeţi cu microbuzul. Nu mai compostaţi, este valabil biletul cu care aţi călătorit până aici”, a spus vatmanul unui tramvai care circula pe traseul 3. În schimb, acesta a fost gratulat cu expresii birjăreşti, îndeobşte de către călătorii veniţi din afara oraşului. Nici ieşenii nu s-au lăsat mai prejos, iritaţi de faptul că trebuie să mai străbată câţiva metri pentru a se urca într-un microbuz.

De altfel, aceasta pare să fi fost marea scăpare a celor care au decis cum se va circula în Târgu Cucu din cauza manifestărilor de la Golia. „A plouat, s-a circulat greu şi de aceea au apărut nemulţumirile. Intenţia noastră era să le oferim călătorilor posibilitatea ca imediat ce coboară din tramvai să se urce în microbuze. Nu ne-au lăsat însă cei de la Poliţia Rutieră. Prin urmare, am luat decizia ca îmbarcarea în microbuze să se facă din locul unde opresc maşinile care circulă pe traseul 20”, a explicat directorul RATP, Maricel Ghercă. Acesta a precizat că i se va plânge primarului despre modul în care RATP a fost „ajutată” de cei de la Rutieră. „Ce era dacă ar fi permis accesul microbuzelor în zona rondului din Târgu Cucu? Nu încurcam pe nimeni, iar ieşenii dispuneau de mijlocul de transport imediat cum coborau din tramvaie. Nu numai ieşenilor le-a fost greu, ci şi şoferilor de pe microbuze, nevoiţi să întoarcă maşinile în plin trafic. Mi se pare absolut normal ca atunci când apar modificări în transportul public să se ţină seama şi de propunerile noastre”, a spus şeful RATP.


http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... tiera.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Oct 2010 09:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
RATP transporta gratuit 35 mii ieseni

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi continua sa ofere gratuitati pentru cel putin 35 mii de ieseni. Si asta desi primeste cu greutate banii cu care municipalitatea ar trebui sa compenseze contravaloarea acestor libere. Astfel, pe 20 octombrie, reprezentantii RATP au finalizat o noua runda de vizare a abonamentelor respective pana la finalul anului. Conform inregistrarilor de la nivelul lunii august, cei mai multi beneficiari ai acestor abonamente sunt pensionarii. Astfel, RATP a acordat libere pentru 24.664 pensionari, 7.256 persoane cu handicap, 17 eroi, 2.239 veterani de razboi si vaduve, precum 929 persoane persecutate in perioada regimului comunist. "Celor care nu au reusit sa-si vizeze abonamentele pana la aceasta data, li se vor retine legitimatiile de calatorie. Acestea vor fi trimise apoi la Directia de Asistenta Comunitara, unde beneficiarii le vor putea ridica vizate doar dupa ce fac dovada ca se incadreaza in una dintre aceste categorii", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Subventiile primariei au ingropat Regia

Desi oficialii RATP nu o spun raspicat, este cunoscut deja faptul ca RATP se afla intr-o situatie financiara dificila din cauza acestor gratuitati. Acestea s-au "inmultit" mai ales in campania electorala pentru alegerile locale din 2008. Momentan, RATP are de incasat de la municipalitatea ieseana nu mai putin de 10 milioane lei. Suma a fost acumulata dupa ce primaria a evitat sa achite contravaloarea liberelor acordate de RATP in 2009.
De altfel, desi au avut in vedere mai multe variante de reducere a cheltuielilor cu aceste abonamente, respectiv prin acordarea de gratuitati pe o linie sau doua de transport, oficialii RATP nu au putut sa le aplice. Si asta pentru ca o decizie in acest sens trebuie luata de Consiliul Local.


http://www.bzi.ro/ratp-transporta-gratu ... eni-192728


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Oct 2010 09:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Transformarea RATP in societate comerciala, blocata de Fisc

Regia Autonoma de Transport Public nu se poate transforma, deocamdata, in societate comerciala • Si asta din cauza unui proces pe care institutia il are cu Fiscul iesean • Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Iasi a pus sechestru pe imobilele in care-si desfasoara activitatea RATP, solicitand expertizarea acestora, pentru a se putea demara procedura de executare silita • Pentru a putea continua procesul, sefii Regiei trebuie sa achite o cautiune de aproape 60 mii lei

Transformarea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) este blocata oficial prin procesul pe care il are institutia cu Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Iasi, privind executarea silita a imobilelor. Practic, chiar daca s-ar transforma intr-o societate comerciala, RATP nu ar avea patrimoniu, din cauza sechestrelor aplicate de Fisc pe cladiri. Si asta desi toate cladirile se afla in proprietatea municipalitatii, care a si intervenit in proces. "Pana nu se rezolva acest proces, noi nu avem cum sa facem nici o miscare in sensul transformarii unitatii in societate comerciala. O societate fara patrimoniu nu poate exista. Noi, dupa ce ne transformam, ar trebui sa negociem cu municipalitatea ce anume preluam. Dar cum ne aflam in judecata cu cei de la Finante, nu avem ce face pana la o decizie definitiva si irevocabila", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.
La ultimul termen de judecata, instanta a solicitat celor de la RATP sa depuna actele necesare cu starea imobilelor, dar si sa achite o cautiune de peste 14 mii euro. "Admite proba cu înscrisuri formulata de catre reclamanta (RATP - n.r.), înscrisuri care privesc starea imobilelor. Acorda termen la 19.11.2010 pentru când contestatorul va achita cautiunea de 59921,69 lei, în vederea discutarii cererii de suspendare a executarii silite, se va administra probatoriul admis in cauza", se arata in motivarea instantei.

Datorii de 100 milioane lei la stat

Procesul deschis de DGFPJ este motivat de recuperarea celor peste 100 milioane lei pe care RATP le datoreaza catre bugetul consolidat al statului. Transformarea RATP in societate comerciala ar urma sa se faca prin divizarea institutiei in doua societati distincte: una va prelua activitatea de transport, iar alta va ramane sa gestioneze achitarea datoriilor istorice. Sefii Regiei mai spun ca transformarea RATP in societate comerciala presupune, in primul rand, reducerea cheltuielilor. "In primul rand, vrem sa optimizam traseele de transport, prin scurtarea acestora. Conform firmelor de consultanta care au intocmit planul de transport, parcurgerea unei distante trebuie sa se faca prin maxim o transbordare. Scurtarea traseelor va duce automat la scaderea cheltuielilor. Vrem, de asemenea, sa externalizam si niste servicii, desi asta nu inseamna neaparat reducerea costurilor", a mai spus Cristian Stoica.
Acesta a mai precizat ca alte obiective urmarite prin transformarea in societate comerciala sunt realizarea unor standarde de cost, dar si elaborarea unui plan de investitii.


http://www.bzi.ro/transformarea-ratp-in ... isc-192746


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Oct 2010 07:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Primaria a suplimentat contractul cu firma Martin Rose

Sefii primariei iesene au suplimentat valoarea lucrarilor efectuate la modernizarea liniilor de tramvai. Contractul initial de 19,5 milioane euro a fost majorat, astfel, cu inca 1,46 milioane euro, reprezentand contravaloarea a unei parti din lucrarile efectuate la rondul din Targul Cucu si intersectia Cinci Drumuri. "Suplimentarea vizeaza si lucrarile de pe strada Elena Doamna, precum si cele de pe strada Padurii. Valoarea contractului a fost majorata, astfel, cu 4%. S-a facut un anunt public in Sistemul Electronic de Achizitii Publice", a declarat Mihai Chirica, director general la Directia Tehnica si de Investitii a primariei. Banii vor ajunge catre acelasi constructor care a reabilitat liniile de pe Arcu, Gara, Silvestru, Canta si Cuza Voda, respectiv firma germana Martin Rose Gmbh. Suplimentarea a fost motivata de sefii primariei prin faptul ca "lucrarile, produsele, serviciile pot fi furnizate numai de catre un anumit ofertant, din motive tehnice". Astfel, municipalitatea a evitat organizarea unei licitatii publice pentru desemnarea unei firme care sa modernizeze aceste tronsoane. "Nu avea rost sa organizam o licitatie publica pentru desemnarea unei firme care sa vina cu alta solutie tehnica decat cea implementata pe o portiune de 16 kilometri. In plus, nemtii au lucrat foarte bine si se vede asta si prin calitatea lucrarilor. Practic nu poti compara ce au facut cei de la Martin Rose cu ce au facut grecii de la Themeli in Tatarasi. Era si normal sa mergem pe solutia lor, mai ales ca am iesit si mai ieftin. Si asta pentru ca pretul pe kilometrul de sina a fost negociat la tarifele din 2008", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Contractul pentru modernizarea a 16,4 kilometri de cale de rulare a inceput in martie 2008. Lucrarile de pe portiunea strada Armeana - Golia - 5 Drumuri au fost facute si cu fonduri alocate prin proiectul de modernizare a Manastirii Golia. Astfel, pe langa cele 1,46 milioane euro alocate de municipalitate, alti 700 mii euro au fost dati prin fonduri PHARE de la proiectul de consolidare a manastirii.


http://www.bzi.ro/primaria-a-suplimenta ... ose-193519


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Nov 2010 18:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
Edilii au reglementat defecţiunile
Cam seara pe la limba romana!

Coridorul „green light“, nefuncţional după patru luni de la inaugurare

Şefii oraşului continuă să aibă probleme pe traseul Civitas, între Agronomie şi Tudor Vladimirescu, deoarece în patru luni de la implementare, semafoarele nu se sincronizează.

Edilii au reglementat defecţiunile pe tronsonul Rond Agronomie-Piaţa Eminescu - staţia Bucegi. Cu toate acestea, din Târgu Cucu şi până în Tudor Vladimirescu, sistemul „green light corridor“ încă nu funcţionează.

„Am introdus acest sistem de management al traficului pentru a-l fluidiza prin schimbarea automată a culorii verde. La început au fost nişte probleme, acum trebuie să mai rezolvăm tronsonul dintre Bucegi şi Tudor, cu întârzieri din cauza lucrărilor la liniile de tramvai dinTârgu Cucu“, a spus MihaiChirica, directorul tehnic al Primăriei.

Prin proiectul european Archimedes, 75 de autobuze au fost dotate cu sisteme GPS, pentru ca semafoarele să-şi schimbe automat culoarea în momentul în care se apropie de intersecţii.

Din luna iunie, atunci când au fost montate aceste sisteme, şefii din Palatul Roznovanu au avut probleme cu instalarea lor, după care le-au ajustat pentru ca trasmisia să fie realizată prin fibră optică. Pe oridorul Civitas, 15 intersecţii au fost dotate cu 54 de camere de tip radare.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 64164.html


Attachments:
independentei.jpg
independentei.jpg [ 26.79 KiB | Viewed 7766 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2010 08:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
RATP a platit catre E.ON jumatate din restantele la facturile pentru curent

RATP si-a achitat o parte din restantele la electricitate. Conducerea regiei a specificat ca s-a platit cam jumatate din debitele neachitate la curentul electric. Mai exact, este vorba despre 518.000 lei platiti catre Tin-Mar Bucuresti, furnizorul de electricitate.

"Este suma virata de municipalitate in contul prestatiilor pentru persoanele care beneficiaza de gratuitate pe mijloacele de transport. Au mai ramas de platit 100.000 lei din factura pe luna august si factura pe septembrie", a specificat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP.

Concret, regia mai are de achitat 462.000 lei in contul energiei electrice consumate. "Am efectuat niste plati, dar mai avem. In plus, pe data de 5 intra si factura pe octombrie, care va fi mai mare. Mai sintem pasuiti o vreme", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Acesta a specificat ca incepind din luna septembrie, a fost marit parcul de tramvaie. Ieri, au fost la strada 74 de vagoane. Daca in lunile de vara facturile la energia electrica variau in jurul a 300.000 lei, pentru octombrie, factura este estimata la 500.000 lei. RATP a fost notificata de mai multe ori pentru neplata facturilor, fiind amenintata cu sistarea energiei electrice.

Tin-Mar este furnizor de electricitate pentru RATP din anul 2008, cind a fost inlocuit concernul german E.ON.


http://www.ziaruldeiasi.ro/local/ratp-a ... ent~ni6qaa


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Nov 2010 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Modificări în circulaţia tramvaielor pe traseul 6

RATP IaÅŸi anunÅ£ă publicul călător că circulaÅ£ia tramvaielor de pe traseul numărul 6 se modifică datorită punerii in functiune a rondului din Târgu Cucu. Astfel, tramvaiele de pe traseul nr. 6 vor întoarce în rondul din Târgu Cucu, revenind la itinerariul initial: Rond Dacia – Gară – Billa – Târgu Cucu, iar capătul acestui traseu nu va mai fi TătăraÅŸi, ci Târgu Cucu.

Abonamentele pentru traseul 6, eliberate anterior modificării itinerariului rămân valabile până la expirare pentru a se circula până în Tătăraşi Nord.


http://curierul-iasi.ro/modificari-in-c ... eul-6-1788


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group