TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 02:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 139 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 17:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
629

Bul. I. C. Bratianu


Attachments:
629 -Bul. I.C. Bratianu 06.JPG
629 -Bul. I.C. Bratianu 06.JPG [ 60.22 KiB | Viewed 13744 times ]
629 -Bul. I.C. Bratianu 07.JPG
629 -Bul. I.C. Bratianu 07.JPG [ 71.23 KiB | Viewed 13744 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 17:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
637

Bul. I. C. Bratianu


Attachments:
637 -Bul. I.C. Bratianu 97.JPG
637 -Bul. I.C. Bratianu 97.JPG [ 114.17 KiB | Viewed 13743 times ]
637 -Bul. I.C. Bratianu 15.JPG
637 -Bul. I.C. Bratianu 15.JPG [ 108.06 KiB | Viewed 13744 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 17:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
639

Bul. I. C. Bratianu


Attachments:
639 -Bul. I.C. Bratianu .JPG
639 -Bul. I.C. Bratianu .JPG [ 112.96 KiB | Viewed 13742 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
622

Bul. I. C. Bratianu


Attachments:
622 -Bul. I.C. Bratianu 08.JPG
622 -Bul. I.C. Bratianu 08.JPG [ 108.97 KiB | Viewed 13401 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Jul 2008 17:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Intersectia str. Cumpenei - Bul. I. C. Bratianu (linia 48 - linia 102).


Attachments:
Str. Cumpenei -Bul. I.C. Bratianu.JPG
Str. Cumpenei -Bul. I.C. Bratianu.JPG [ 83.05 KiB | Viewed 13399 times ]
Str. Cumpenei -Bul. I.C. Bratianu 20.JPG
Str. Cumpenei -Bul. I.C. Bratianu 20.JPG [ 70.65 KiB | Viewed 13401 times ]
Str. Cumpenei -Bul. I.C. Bratianu 21.JPG
Str. Cumpenei -Bul. I.C. Bratianu 21.JPG [ 93.01 KiB | Viewed 13401 times ]
Str. Cumpenei -Bul. I.C. Bratianu 23.JPG
Str. Cumpenei -Bul. I.C. Bratianu 23.JPG [ 88.11 KiB | Viewed 13402 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Jul 2008 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Desfiintarea retelei de troleibuz are baza legala?!


Attachments:
H706.doc [312 KiB]
Downloaded 519 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 20:43 
#620 si #621 inca "traiesc".


Attachments:
620_48.JPG
620_48.JPG [ 328.84 KiB | Viewed 15785 times ]
621_48.JPG
621_48.JPG [ 331.29 KiB | Viewed 15785 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 00:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Redau mai jos un articol ce o sa apara in editia din 20.11.2008 a cotidianului "Cuget Liber".
Referior la articol, precizez ca se studiaza initierea unui grant finantat de Guvernul Norvegiei, pentru reabilitarea sistemului de transport electric cu tramvaie in municipiul Botosani.
Mai mentionez ca nu am furnizat costurile autobuzelor MAZ achizitionate de municipalitatea constanteana.
Indiferent ca e vorba de Euro 3 sau 4 autobuzul tot polueaza, in timp ce troleibuzul are poluare fizico-chimica zero.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Nov 2008 00:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Troleibuzul, cel mai ieftin mijloc de transport în comun, ocolit de echipa Mazăre


Un ONG care promoveaza transportul ecologic a propus administratiei locale inlocuirea autobuzelor poluante cu troleibuze. Primaria Constanta si RATC-ul nu au dat nici un raspuns

Constanţa este primul oraş din ţară care a redus drastic mijloacele de transport în comun ecologice. În două zile, tramvaiul va deveni legendă în oraşul de la malul mării, mijlocul de transport nepoluant fiind înlocuit de autobuze marca MAZ, cu norma de poluare Euro 4. Parcul auto de troleibuze, vehicule cu gradul de poluare zero, nu intră pe lista de priorităţi a administraţiei locale.

Parcul de tramvaie al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa a fost înlocuit cu autobuze, în condiţiile în care gradul de poluare din oraş este foarte ridicat. Nimeni, se pare, nu a luat în calcul transportul electric cu troleibuzul, înlocuirea tramvaiului şi reabilitarea căii de rulare, mai mult decât costisitoare pentru buzunarul constănţeanului.

Troleibuzul, durată de viaţă dublă faţă de autobuz

Ing. Silviu Sîntea, preşedintele ONG „Transira”, care promovează sistemul de transport ecologic, a trimis o propunere autorităţilor locale, sugerând troleibuzul în locul autobuzului, dar nu a primit niciun răspuns. „Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare zero, cu o poluare fonică foarte scăzută, economic - investiţie iniţială mare, dar amortizare rapidă şi durată de viaţă dublă faţă de cea a unui autobuz, este ergonomic şi are o mobilitate superioară în trafic”, a declarat Silviu Sîntea.
Potrivit interlocutorului nostru, prin folosirea a 150 de troleibuze, în detrimentul a 150 de autobuze, nu s-ar degaja în atmosferă 10.500 de tone de dioxid de carbon anual.

În timp, sistemul de transport cu troleibuzul ar fi mai ieftin decât cel cu autobuzul. „A fost realizat un studiu în Solingen - Germania, oraş ce dispune de 80 de troleibuze, dar are şi autobuze. Costurile pe kilometru pentru un autobuz sunt de 1,46 euro. Costurile pentru troleibuz, incluzând şi sistemul de captare a curentului, sunt de 1,49 euro. Însă, troleibuzele moderne au un sistem recuperativ de energie, aruncând în reţea curentul electric produs atunci când rulează în ralanti. Cu acest sistem implementat, troleibuzul consumă 1,39 euro /kilometru”, ne explică reprezentantul ONG-ului „Transira”. În afară de asta, procedeul de captare a energiei electrice ar fi mai puţin poluant decât cel de obţinere a benzinelor şi motorinelor.

Un alt argument pe care reprezentantul ONG l-a adus autorităţilor locale constănţene a fost acela că preţul curentului electric a avut o evoluţie liniară, lentă. În schimb, din cauza epuizării resurselor minerale, preţul motorinei este în continuă creştere.

Investiţiile iniţiale în infrastructura de troleibuz ar fi aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a troleibuzului faţă de autobuz este dublă, cos-turile de întreţinere şi exploatare fiind mai mici.

Între 260.000 - 500.000 euro, preţul unui troleibuz

Preţul unui autobuz marca MAZ, achiziţionat de autorităţile locale constănţene din bani publici, este cuprins între 170.000 şi 212.000 euro, al unui troleibuz ar fi cuprins între 260.000 şi 500.000 de euro. Un kilometru de reţea costă între 50.000 şi 100.000 lei. „Eu am încercat să apelez la autorităţile locale, am încercat să port discuţii cu reprezentanţii RATC. Le-am trimis un program etapizat de introducere a sistemului de transport public cu troleibuzul, însă nu am primit niciun răspuns”, ne-a spus Silviu Sîntea.

În ultimii ani, în România, au fost investiţii masive în troleibuze sau reţele de troleibuze în Timişoara (50 bucăţi), Bucureşti (100 bucăţi), Cluj (27 bucăţi). „Oneşti, un orăşel din Moldova cât un cartier din Constanţa ca Tomis Nord, a dorit să introducă troleibuze. Şi la Botoşani, Guvernul Norvegiei a introdus mijloace de transport ecologice, numai la Constanţa nu se studiază posibilitatea introducerii troleibuzelor”, spune inginerul.

Programul etapizat de introducere a troleibuzelor

Potrivit schemei propuse autorităţilor locale, în 2008 ar putea fi introduse troleibuze pe traseele 101 şi 102, fiind necesari 28 de kilometri de reţea. Tramvaiele scoase din circulaţie ar putea fi valorificate prin vânzarea lor către alte regii de transport public, banii obţinuţi putând fi folosiţi în infrastructura deja existentă - substaţii de redresare, stâlpi, traversee de sârmă, console, izolatori etc. În anul 2009 ar putea fi introduse troleibuze pe traseul 100, unde ar fi necesari 11,7 kilometri de reţea, în anul 2010 ar putea fi introduse mijloace de transport ecologice pe traseele 2, 2b, 44, 49 şi 51, fiind necesari 32 de kilometri de reţea. În anul 2011 ar urma să fie înlocuite autobuzele de pe traseele 42, 42b şi 43 şi opt kilometri de reţea. Tot în acest an ar fi retrase din circulaţie autobuzele MAZ, pentru că ar expira durata de viaţă a lor. Ultimul traseu înlocuit ar fi, după propunerea lui Silviu Sîntea, 40, construindu-se şi şapte kilometri de reţea.

La sfârşitul anului 2012 Constanţa ar fi putut avea, conform planului, tot parcul înnoit. Potrivit lui Silviu Sîntea, durata de viaţă a unui autobuz este de opt ani, a unui tramvai de 15-35 de ani. „Troleibuzele au norma de poluare zero, autobuzele Euro 4”, a completat Silviu Sîntea.

Efortul financiar necesar s-ar ridica undeva la 154.700.000 lei dacă ar fi achiziţionate modelele cele mai ieftine sau 297.500.000 lei pentru cele mai scumpe, iar banii ar putea veni de la Uniunea Europeană, dacă s-ar face proiecte pentru fonduri nerambursabile.

În prezent, regia constănţeană de transport în comun are, potrivit site-ului, 15 troleibuze ROCAR 412E, achiziţionate în 2002, şi cinci troleibuze DAC 212E, achiziţionate în anul 2000.


Roxana - Marina GLAVAN
Cuget Liber, 20.11.2008

http://www.cugetliber.ro/1227132000/art ... pa-mazare/


Attachments:
1227132000.pdf [1.08 MiB]
Downloaded 291 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 22:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Bul. I.C. Bratianu

634


Attachments:
634 -Bratianu.JPG
634 -Bratianu.JPG [ 115.88 KiB | Viewed 13217 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Sep 2009 15:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
La Sibiu, unul din motivele invocate pt. desfiintarea troleibuzelor a fost schimbarea rutelor, iar tronsoane din rutele noi nu aveau retea electrica.
"Desigur", mai bine distrugi 24 km retea de troleibuz decat sa adaugi inca 1-2 km.

La Constanta se poate intampla la fel. Curand. Foarte curand.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Sat 03 Oct 2009 21:04
Posts: 1
Location: Constanta Cernavoda Medgidia Mangalia Fetesti
Reteaua este din ce in ce mai neglijata, la intersectia dintre Constantin Bratianu si I.G.Duca inainte de statia Piata Grivitei, firul deja se desprinde din elementul de curba.


Attachments:
s7306480_193.jpg
s7306480_193.jpg [ 370.62 KiB | Viewed 12897 times ]
s7306481_521.jpg
s7306481_521.jpg [ 306.96 KiB | Viewed 12898 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Oct 2009 01:56 
Firul se desprinde de elementul curba de pe acea ancora. Eu am observat acest detaliu inca de anul trecut. Este rezultatul unui amatorism greu de inteles intr un oras cu istoric in domeniul troleibuzelor, precum Constanta. Astfel de improvizatii mai apuci sa vezi in Sibiu. Astia din Sibiu si Constanta parca au ramas corigenti la acest capitol. Cea mai buna dovada este lungimea diferita a elementului curba pe retea:unul mai scurt altul mai lung si lasate la voia intamplarii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jan 2010 20:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
615

Foto: http://www.urbantransport.kiev.ua/


Attachments:
615_48_MViteazu.jpg
615_48_MViteazu.jpg [ 141.98 KiB | Viewed 14193 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jun 2010 16:26 
Angajatii RATC s-au pus pe treaba.Asa ca de cateva zile,consolele 'abandonate' care sustineau reteaua liniei 43 din zona Fantasio,au fost date jos(dupa mai bine de 8 ani cat au stat acolo uitate de lume).Urmeaza si restul consolelor lasate de izbeliste prin oras,in timp ce sarmele care tineau reteaua de tramvai au ramas infasurate/sau taiate pe stalpi.Deh,ca sa aibe ce admira turistul cand vine la mare. :|


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jun 2010 16:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Aditu wrote:
Angajatii RATC s-au pus pe treaba.Asa ca de cateva zile,consolele 'abandonate' care sustineau reteaua liniei 43 din zona Fantasio,au fost date jos(dupa mai bine de 8 ani cat au stat acolo uitate de lume).Urmeaza si restul consolelor lasate de izbeliste prin oras,in timp ce sarmele care tineau reteaua de tramvai au ramas infasurate/sau taiate pe stalpi.Deh,ca sa aibe ce admira turistul cand vine la mare. :|
Are ce "admira" turistul - daca chiar mai vine - si in afara "vestigiilor transportului electric". Constanta arata ca un oras fantoma, iar Mamaia e o spelunca pentru cocalarii de Bucale, imi pare rau ca o spun. Ce poate fi mai relevant pentru standardul de gandire mazariota, decat faptul ca singurul mijloc de transport catre principala statiune a litoralului este DUBA?

Consolele si firele nu se dau jos pentru a salva aspectul estetic, ci pentru ca se vand la greu la fier vechi, evident la negru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 31 Aug 2010 23:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Aici erau candva troleibuzele.


Attachments:
Baza Troleibuze Constanta 2008.jpg
Baza Troleibuze Constanta 2008.jpg [ 315.9 KiB | Viewed 7288 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 31 Aug 2010 23:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Constanta, candva capitala troleibuzelor.
Cum a ajuns ea in Epoca de Mazare.


Attachments:
Minigaraj Troleibuze Constanta 2008.jpg
Minigaraj Troleibuze Constanta 2008.jpg [ 113.71 KiB | Viewed 13445 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Oct 2010 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
RATC vrea sa schimbe troleibuzele 48 cu autobuze

http://www.replicaonline.ro/ratc_vrea_s ... 43947.html


Attachments:
48.jpg
48.jpg [ 38.84 KiB | Viewed 13261 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Oct 2010 11:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu Sintea wrote:
RATC vrea sa schimbe troleibuzele 48 cu autobuze

Poate cumpara RAT Brasov Rocarurile SH... :idea:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Oct 2010 16:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Catalin Ghita wrote:
Haideti, sunteti dispusi sa vedem cati vor misca un deget pentru a stopa DISTRUGEREA TOTALA a transportului electric la Constanta?

Lupta s-a dat mai demult si a fost pierduta. Apoi, cand am comentat - tardiv si la modul de pamflet - duplicitatea lui Astratinei, m-am ales cu besteleli, pe care mi le-am insusit si am sters postul respectiv, pentru a nu jigni inutil. Spusesem atunci ca un sef de sectie care tinea intr-adevar la transportul electric si-ar fi dat demisia de onoare. Adaug acum ca ar fi trebuit sa o faca inca din 2002-2003. Nu a facut-o nici pana azi, din cate stiu.

Nu putem avea credibilitate, daca suntem doar niste "fotografi de vehicule in timpul liber", dezbinati si lipsiti de minimum de mijloace financiare care sa ne permita batalii adevarate (adica in justitie). Transportul electric, dar si cel civilizat cu autobuze corespunzatoare (nu cu dube), se distruge in fata ochilor nostri si tot ce putem face este sa consemnam pentru istorie. Realitatea este ca nu avem puterea sa intervenim cu succes, fiindca nu traim intr-un stat de drept si fiindca lipseste cu desavarsire "societatea civila". Muscaturile de pantaloni aplicate pe forum s-au dovedit a nu deranja marile afaceri rezultate din desfiintarea tramvaielor si troleibuzelor.

Nici nu poate fi eficienta mentinerea alimentarii electrice in Constanta pentru doar cateva troleibuze. Nu mai exista baza de exploatare, nu mai exista soferi, nu se mai scolarizeaza specialisti, toate vehiculelele au norma de casare indeplinita s.a.m.d. Asta s-a dorit: sa para ca transportul electric n-ar fi eficient. Au fost desfiintate liniile grele si lasat 48-ul, la mishto. Ar trebui totul reconstruit de la zero, daca s-ar mai pune problema de transport electric la Constanta. Cu un carmaci precum Nazi-Mazi, nici nu avea cum sa fie altul sfarsitul. La fel va fi sfarsitul si la nivel national, si nu numai pentru transporturi. In derizoriu si insolventa. Africanizare.

Urmeaza Brasov. Se pregateste Resita si Botosani. Sau invers, totuna.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Oct 2010 17:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Brassovia wrote:
Silviu Sintea wrote:
RATC vrea sa schimbe troleibuzele 48 cu autobuze

Poate cumpara RAT Brasov Rocarurile SH... :idea:

In tara asta, nici macar sa faci "haz de necaz" nu mai poti...
Aud acum ca umorul negru de mai sus mi-a fost luat in serios de un speriat-de-bombe. Mai relaxati-va, baieti, mai relaxati-va... Nu pica nici guvernul, nici primarul, daca facem o gluma! :)
Apropo: rablele din Constanta au fost aduse in 2002+2003 la Brasov la propunerea si cu acordul tovarasilor director P. si viceprimar S, ambii cu functii de conducere, la acea data, intr-unul si acelasi partid, tocmai pentru a compromite in ochii populatiei ideea de transport electric. Mai invatati istorie, baieti, ca altfel ajungeti sa va contraziceti sefii, si nu e bine...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Oct 2010 17:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Brassovia wrote:
Apropo: rablele din Constanta au fost aduse in 2002+2003 la Brasov la propunerea si cu acordul tovarasilor director P. si viceprimar S, ambii cu functii de conducere, la acea data, intr-unul si acelasi partid, tocmai pentru a compromite in ochii populatiei ideea de transport electric.


Pai... trecerea de la FBW si Volvo cu chopper, scaune tapitate si incalzire functionala la Rocaruri cu actionare reostatica, scaune de plastic si aeroterme demontate in depou nu ar face tocmai asta?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Oct 2010 17:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Dr2005 wrote:
Brassovia wrote:
Apropo: rablele din Constanta au fost aduse in 2002+2003 la Brasov la propunerea si cu acordul tovarasilor director P. si viceprimar S, ambii cu functii de conducere, la acea data, intr-unul si acelasi partid, tocmai pentru a compromite in ochii populatiei ideea de transport electric.


Pai... trecerea de la FBW si Volvo cu chopper, scaune tapitate si incalzire functionala la Rocaruri cu actionare reostatica, scaune de plastic si aeroterme demontate in depou nu ar face tocmai asta?

Da, a naibii treaba! Era sa-mi scape... Tocmai ce abia sosisera micile bijuterii elvetiene si s-a si facut "monstruoasa coalitie" din Brasov (numita plastic si cooperativa PSD+PD) impotriva primarului de atunci. Primele dintre marile "succesuri" ale acestei coalitii au fost: aducerea rocarurilor constantene, inlocuirea subtila a lui 2 barat cu autobuzul 36, desfiintarea lui 10, scoaterea articulatelor de pe 6, trimiterea Mercedesurilor O-305G pe drumurile cu gropi din Stupini, casarea Neoplanelor la nici 8 ani vechime... Sa mai continui?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Oct 2010 01:10 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Aparent off-topic. 10-le brasovean nu a fost inlocuit cu 23? A disparut si 23-ul? Linia aceea, (cu frecventa rara in 2003) nu a preluat si ea o parte din SH-urile din Constanta?

Brasovul are un avantaj: taxiurile foarte ieftine, care impiedica - cel putin partial - dubizarea municipiului. Asta daca nu se va gasi careva care sa le bage bete in roate. La Constanta, taxiuri ieftine nu am observat, dar, cel putin o parte dintre transportatori utilizeaza midibuze si autocare pe care, cel putin in 2009, le supraincarcau.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Oct 2010 01:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
23 si 23b au fost (si inca sunt), de la inceput, linii de autobuz, ele fiind infiintate dupa desfiintarea liniilor 10 si 10b. Cred ca Brassovia ne poate spune exact cat timp a trecut intre desfiintarea liniilor 10 si 10b si infiintarea liniilor 23 si 23b.

Nu stiu ce taxiuri ieftine ai vazut in Brasov, perioada aia cand se practicau tarife de dumping (sfarsitul lui 2008) de 1,1 RON / km s-a dus de mult.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Oct 2010 02:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Aparent off-topic. 10-le brasovean nu a fost inlocuit cu 23? A disparut si 23-ul? Linia aceea, (cu frecventa rara in 2003) nu a preluat si ea o parte din SH-urile din Constanta?
Linia 23 a aparut in februarie/martie 2005, cu un traseu mult diferit de linia 10 troleibuz (Saturn-Gara-Brintex, cu intoarcere pe Grivitei-Calea Bucuresti). La scurt timp, in luna aprilie, linia 10 a fost desfiintata. Dupa inca ceva timp, linia 23 a primit acelasi traseu si la intoarcere. SH-uri din Constanta au circulat pe toate liniile existente atunci, mai putin cele din centrul istoric. Aducerea lor nu a insemnat nici o imbunatatire in frecventele de circulatie sau in calitatea calatoriei. Incepand din 2002 si pana astazi, frecventele de pe liniile de troleibuze sunt periodic ajustate in sens negativ. Ultimele fapte pozitive in materie de troleibuze la Brasov au fost in 2002, respectiv prelungirea lui 1 barat la Stadionul Municipal, pe Str. Lunga, si aparitia liniei 30. Insa aceste extinderi ascundeau de fapt disparitia lui 2 barat, a lui 32 prelungit, precum si cresterea intervalelor de succedare pe liniile 7, 32 si 1. Pe ansamblu, a fost tot o reducere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Dec 2010 14:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Dupa cum se vede din poza lui Alex, troleibuzele ROCAR 212 E si 3 troleibuze 412 E (de Simon) -626, 631, 633- si ungatorul au fost retrase din circulatie si mutate la Autobaza 1 (unde e sediul administrativ al RATC).


Attachments:
DSCF2087.jpg
DSCF2087.jpg [ 370.36 KiB | Viewed 14097 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Dec 2010 22:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Se desfiinţează transportul în comun ecologic la Constanţa

Troleibuzele de pe liniile 48 şi 48 barat vor fi scoase din uz, sâmbătă, şi înlocuite cu autobuze. Traseele vor fi modificate, iar călătorii vor avea de aşteptat mai puţin în staţii

Dumitru Coiciu, directorul Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC), a spus că numărul utilizatorilor transportului în comun a scăzut simţitor. iar cheltuielile de întreţinere a troleibuzelor sunt ridicate. Din aceste motive, el a decis să desfiinţeze mijloacele de transport în comun ecologice de la malul mării.

Preşedintele Asociaţiei Transira, Silviu Sîntea, cel care militează pentru transportul ecologic în toată ţara recunoaşte problemele de la Constanţa, dar consideră că ar putea fi luate şi alte măsuri. „De vină este managementul defectuos, preţul mare al legitimaţiilor de călătorie şi reaua-voinţă a primăriei şi a consiliului local Constanţa. De ce în alte oraşe există transport electric, staţii acoperite, programe de circulaţie şi hărţi afişate, iar în Constanţa nu?“, se întreabă Sîntea.

Dumitru Coiciu consideră că desfiinţarea transportului electric reprezintă un beneficiu pentru constănţeni. „E mult mai scumpă întreţinerea unui troleibuz, este nevoie de mulţi oameni, de patru mai exact, pe când pentru un autobuz am nevoie doar de unul singur. Troleibuzele vor fi în conservare până când vom reuşi să le vindem. În plus de asta autobuzul este mult mai mobil “, a declarat directorul RATC.


http://www.adevarul.ro/locale/constanta ... 62234.html


Attachments:
635.jpg
635.jpg [ 28.33 KiB | Viewed 14061 times ]
Constanta -troleibuze.pdf [63.01 KiB]
Downloaded 191 times
-locale-constanta-se-desfiinteaza-transportul-comun-ecologic-constanta-1_50ae7b1a7c42d5a6639d1b93-index.pdf [63.01 KiB]
Downloaded 159 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Dec 2010 22:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Faza cu 4 oameni pt. un troleibuz a preluat-o de la Adrian Popa de la Tursib. Daca troleibuzul ar fi mai scump decat autobuzul (nemaivorbind de ecologie, fiabilitate, etc) nu ar mai circula nicaieri troleibuze!

Dimpotriva, autobuzul e mult mai scump ca intretinere, decat troleibuzele. Iar oamenii in plus sunt cativa electromecanici ce au grija de reteaua electrica.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 139 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group