TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 12 Nov 2019 22:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Nov 2010 13:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
La topicul corespunzator autobuzelor TV este si o poza cu prototipurile "familiei" TV 20, adica:
-TV 20 E
-TV 20 U
-TV 20 R
Uitandu-ma la poza prototipului si la cea in care apare 4596 pe linia 84 am observat ca:
-prototipul are niste tampoane de cauciuc (existente deja la TV 2)
-4596 nu le are (sau nu le mai are); practic, la 4596 bara de protectie pare mai degraba o bucata de tabla decat o bara de protectie propriu-zisa. Disparitie tampoanelor e consecinta reparatiilor de la URAC sau din fabrica, troleibuzul a fost livrat fara elementele respective? Poza e veche, perioada in care exista maimult bun simt decat in prezent

Si, tot la topicul aferent autobuzelor TV se spune ca prototipul visiniu a circulat in Bucuresti. A primit sau nu numar de parc? Citez o mica parte a statisticilor ITB asa cum apar ele pe forum la pagina anterioara:

Quote:
4582-4592 1971 TV20E
4593-4597 1972 TV20E
> 4597 training car, ca.1980
4598-4657 1973 TV20E
4658-4757 1974 TV20E
4758-4768 1976 TV20E
5001 1965 TV2EA ex 2xTV2E, in service until 1968
5002-5021 1966 TV2EA ex 2xTV2E, in service until 1968


Se poate vedea ca cele mai vechi ar data din 1971, ori cele trei prototipuri sunt din 1969. Ce s-a intamplat doi ani de zile?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Nov 2010 17:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
OAB wrote:
La topicul corespunzator autobuzelor TV este si o poza cu prototipurile "familiei" TV 20, adica:
-TV 20 E
-TV 20 U
-TV 20 R
Uitandu-ma la poza prototipului si la cea in care apare 4596 pe linia 84 am observat ca:
-prototipul are niste tampoane de cauciuc (existente deja la TV 2)
-4596 nu le are (sau nu le mai are); practic, la 4596 bara de protectie pare mai degraba o bucata de tabla decat o bara de protectie propriu-zisa. Disparitie tampoanelor e consecinta reparatiilor de la URAC sau din fabrica, troleibuzul a fost livrat fara elementele respective? Poza e veche, perioada in care exista maimult bun simt decat in prezent

Si, tot la topicul aferent autobuzelor TV se spune ca prototipul visiniu a circulat in Bucuresti. A primit sau nu numar de parc? Citez o mica parte a statisticilor ITB asa cum apar ele pe forum la pagina anterioara:

Quote:
4582-4592 1971 TV20E
4593-4597 1972 TV20E
> 4597 training car, ca.1980
4598-4657 1973 TV20E
4658-4757 1974 TV20E
4758-4768 1976 TV20E
5001 1965 TV2EA ex 2xTV2E, in service until 1968
5002-5021 1966 TV2EA ex 2xTV2E, in service until 1968


Se poate vedea ca cele mai vechi ar data din 1971, ori cele trei prototipuri sunt din 1969. Ce s-a intamplat doi ani de zile?

Troleibuzele de serie aveau tampoane din cauciuc la livrarea din fabrica. Probabil au fost demontate sau pierdute in timpul exploatarii la ITB. A se remarca ca sigla a avut la toata productia de serie a TV 20 fundalul din plastic albastru (nu metalic, ca la prototipuri si TV 2)
Lista neoficiala a parcului, a lui Tom, necesita unele corectii. Intr-adevar TV 20E a fost livrat mai consistent abia incepand din 1971, dar primele bucati (probabil seria zero) au fost livrate in 1969 la Bucuresti. Nu stiu daca au fost zece, unsprezece sau mai putine bucati in acea serie. Nu stiu daca au fost toate visinii. Dar cel putin unul vazut de mine avea numar de parc si circula din cate imi amintesc pe linia 81, in vara lui 1970. A nu se confunda cu revopsirile cu dungi rosii, de dupa 1973. Nu stiu insa daca a fost livrat catre ITB chiar in 1969, sau doar dupa o perioada de probe. In anii 1969 si 1970 s-au livrat TV 20E si in alte orase din tara, de exemplu la Brasov s-au livrat in acesti doi ani numerele 107...111 si 112...117. Nu vad de ce nu ar fi primit si Bucurestiul cateva. Din moment ce ITB a livrat catre Brasov, in primavara lui 1970, patru troleibuze second-hand TV 2E , banuiesc ca acestea au fost inlocuite cu ceva, altfel ar fi scazut capacitatea de transport in Bucuresti, ceea ce nu era admis in acele timpuri.


Attachments:
TV 20E prototip.jpg
TV 20E prototip.jpg [ 80.31 KiB | Viewed 17248 times ]
File comment: TAMPOANE LA UN TV 20E DE SERIE, FABRICAT IN 1972
TV20E-tampoane.jpg
TV20E-tampoane.jpg [ 40.53 KiB | Viewed 17248 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Nov 2010 22:07 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
In Constanta TV20E au aparut inaintea Bucurestiului, eram mirat atunci ca la Constanta circula un model pe care nu-l vazusem in Bucuresti. Cat despre acele modele vopsite cu alb si visiniu nu imi amintesc deloc,insa e posibil sa fi circulat. Cu siguranta 4582 a fost primul cu numar de parc si era vopsit in schema alb-albastru,apartinea de Vatra Luminoasa si probabil prima linie pe care au circulat a fost 84. Eu asa imi amintesc. Referitor la schema de vopsire alb-rosu, de fapt corect este crem-rosu,primul aparut vopsit astfel dupa RK, evident, a fost 4648.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Nov 2010 22:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Petro Burgener wrote:
In Constanta TV20E au aparut inaintea Bucurestiului, eram mirat atunci ca la Constanta circula un model pe care nu-l vazusem in Bucuresti. Cat despre acele modele vopsite cu alb si visiniu nu imi amintesc deloc,insa e posibil sa fi circulat. Cu siguranta 4582 a fost primul cu numar de parc si era vopsit in schema alb-albastru,apartinea de Vatra Luminoasa si probabil prima linie pe care au circulat a fost 84. Eu asa imi amintesc. Referitor la schema de vopsire alb-rosu, de fapt corect este crem-rosu,primul aparut vopsit astfel dupa RK, evident, a fost 4648.
Posibil ca prototipul cu dungi atipice visinii sa fi circulat o vreme in Bucuresti (fara a avea numar de parc?), dar in final sa fi ajuns altundeva in tara, poate chiar la Constanta. Ramane insa un mare mister de ce dotarea cu TV 20E a intarziat atat in Bucuresti, fata de alte orase. Era luata in calcul o eventuala restrangere a retelei de troleibuz? TV-urile 2E erau in mare majoritate vechi in 1969 si abia faceau fata. Sau poate astepta ITB-ul omologarea lui TV 21E articulat? Cred mai degraba in aceasta ultima varianta. Ce asteptari marete avea ITB, daca a renuntat la patru TV 2E in favoarea Brasovului, in 1970? Pana la urma, troleibuzul articulat s-a dovedit a fi necorespunzator, si ITB-ul a trebuit sa se multumeasca cu inlocuirea vechilor TV 2 cu ceva avand acceasi capacitate minuscula.

@ Petro Burgener.
Iti mai amintesti ce nuanta de albastru aveau la livrare primele TV 20E ale ITB? Te intreb asta, pentru ca cele produse in 1969-1970 aveau un albastru destul de inchis, iar cele din 1971-1972 aveau albastru foarte deschis. Apoi a urmat din nou in 1973 un albastru inchis (spre violet chiar), dar pe fond crem, nu alb, pentru ca in 1974-75 sa se revina iar la albastru deschis, de data aceasta pe fond crem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Nov 2010 23:40 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Sa incep cu TV21E articulat.Imi amintesc putin de el,ceea ce mi-a atras atentia atunci, era partea din fata care era altfel decat la TV2E si cam atat. Apoi,aparitia tarzie in Bucuresti a luiTV20E s-ar putea datora faptului ca parcul de troleibuze sa fi fost considerat ca suficient, desi se circula frecvent pe scarile mijloacelor de transport. Tin minte ca si aparitia lui TV20E a fost cam greoaie si genera nemultumiri ale calatorilor in special datorita randului dublu de scaune pe partea usilor. Despre culori, primele erau in varianta alb-albastru deschis ca in acea poza cu 4596. Apoi au urmat o serie in alb-albastru inchis, nu stiu insa cate au fost asa, eu imi amintesc de 4603, pe atunci nu eram foarte atent la nr de parc. Dupa acestea au aparut serii vopsite in crem-albastru inchis,crem-albastru deschis,alb-albastru deschis, insa nu mai tin minte anii si aceste variante au alternat. In mod sigur ultimele, cam de la 4750 la 4768 au fost crem-albastru deschis.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Nov 2010 02:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Petro Burgener wrote:
Despre culori, primele erau in varianta alb-albastru deschis ca in acea poza cu 4596. Apoi au urmat o serie in alb-albastru inchis, nu stiu insa cate au fost asa, eu imi amintesc de 4603, pe atunci nu eram foarte atent la nr de parc. Dupa acestea au aparut serii vopsite in crem-albastru inchis,crem-albastru deschis,alb-albastru deschis, insa nu mai tin minte anii si aceste variante au alternat. In mod sigur ultimele, cam de la 4750 la 4768 au fost crem-albastru deschis.

Da, acum mi-am amintit, a mai fost intr-adevar inca o serie cu dungi albastru-inchis pe fond alb, la fel ca si cea din 1969. Dupa numerele de parc din Brasov, deduc insa ca aceasta a fost in 1974, dupa ce venisera in 1973 cele cu dungi indigo pe fond crem (si autobuzele fabricate in acel an aveau tot aceste culori, doar ca unora le lipsea dunga de la partea de jos). Cele din 1975 (ultimele produse) mi le amintesc si eu ca avand dungi albastru-deschis pe fond crem. In lista lui Tom apar gresit ca fiind in 1976. Productia acestui model trebuie sa fi fost sistata in cursul anului 1975.

ITB a avut aproape 500 de bucati TV 2E, in schimb a avut mai putin de 200 de bucati TV 20E, ceea ce este imposibil sa nu fi condus la inceputul anilor 70 la dificultati legate de exploatare, caci traseele de troleibuze nu s-au imputinat, deci au trebuit mentinute in circulatie troleibuze vechi cu norma de casare depasita. Totusi, spre deosebire de celelalte orase, Bucurestiul primise TV 2E in cantitati considerabile si dupa 1965, deci flota de TV 2E din ITB era mai putin invechita. O mare parte din troleibuzele TV 2 bucurestene au fost inlocuite pe trasee direct cu tipul DAC-Romania 112E, fara a se mai trece prin etapa intermediara TV 20. Ultimul TV 2E mai circula inca la sfarsitul anului 1981, pe linia 88 parca. Nu-mi amintesc daca era chiar #4581, dar era ciudat cum fusese pastrat acel exemplar, care trebuie sa fi avut cel putin 13 ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Nov 2010 23:57 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Cred ca aparitia troleibuzelor TV20E la depoul Vatra Luminoasa nu a insemnat o marire de parc la acest depou. Parerea mea e ca la acel moment TV2E de la Vatra au fost directionate la alte depouri sau poate unele chiar la casare. Spun asta pentru ca nu s-a vazut o imbunatatire in transport pe linia 84 unde au aparut prima data, si nici mai tarziu. Din cate imi amintesc a doua linie a fost 92 unde au aparut dupa cateva luni, apoi au urmat 88 si 90. Cu timpul la Vatra au ramas numai TV20E. Acestea circulau numai pe axa est-vest, in timp ce Roman 112 care apartineau la inceput de Nitu Vasile, deserveau axa nord-sud, doar o scurta perioada, pentru ca apoi sa circule pe 84, 88 si 90 ca o completare la TV20E si 85 care avea TV2E tot de la Nitu Vasile. Dupa cutremurul din 1977 au fost schimbari, Roman 112 disparand pentru o perioada de pe est-vest, de pe 84 chiar definitiv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Nov 2010 16:16 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
După cutremurul din 1977 a dispărut însăşi axa de troleibuze est-vest. Troleibuzele care veneau dinspre Drumul Taberei şi Militari întorceau, de la bulevardul Eroilor pe bulevardul Dr. Petru Groza (acum bulevardul Eroilor Sanitari), până la Operă, apoi pe strada Elefterie (acum strada Sfântul Elefterie), spre bulevardul Eroilor. Troleibuzele care veneau dinspre Balta Alba, Gara Obor si Vatra Luminoasă întorceau la Piaţa Rosetti, pe strada Dianei, strada Alexandru Sahia (acum J.L.Calderon) si strada Tudor Arghezi, spre Piaţa Rosetti. Vreme de câţiva ani nu a mai existat transport în comun între Operă si Piaţa Rosetti, pe bulevardul Gh. Gheorghiu-Dej si bulevardul Republicii (acum bulevardul Mihail Kogălniceanu, bulevardul Regina Elisabeta, bulevardul Carol I).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Nov 2010 00:05 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Da, este corect,axa est-vest a disparut, dar a disparut si axa nord-sud datorita urmarilor cutremurului. Mai corect ar fi suspendate, dar nu cativa ani ci cateva luni. Circulatia pe axa est-vest s-a reluat ceva mai devreme, troleibuzele care circulau pe aceasta axa fiind,pentru o perioada numai TV20E.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Nov 2010 00:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Poate cineva sa precizeze - preferabil in topicul de istorie - care era exact traseul modificat al fiecarei linii de troleibuz, in perioada de dupa cutremur?
Liniile 82 si 83 au circulat cumva la nord de Str. Paris?
Liniile 94 si 95 intorceau la Podul Serban Voda? Se circula deja atunci pe Bd. Pionierilor (Tineretului)? De la Sura Mare circula ceva?
Capatul de linie de la Sfintii Voevozi s-a construit dupa cutremur, pentru linia 87?
Liniile 86, 88, 90 veneau pana la Str. Luminii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Nov 2010 00:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
O fotografie de pe forumul turistic:

http://i1000.photobucket.com/albums/af122/MAXALAMAXALA/P1010159.jpg

Se observa un TV cu sigla circulara care pare a fi frate cu 4113. Nu disting daca exista acea caseta dreptunghiulara "tesita" sau nu. In orice caz, nu vad niciun numar de traseu.
Postez fotografia si ca fisier atasat, facand precizarea, inca o data, ca se gaseste pe forumul turistic


Attachments:
File comment: TV CU SIGLA CIRCULARA
TV SIGLA CIRCULARA.jpg
TV SIGLA CIRCULARA.jpg [ 112.88 KiB | Viewed 15879 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Nov 2010 13:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
OAB wrote:
Se observa un TV cu sigla circulara care pare a fi frate cu 4113. Nu disting daca exista acea caseta dreptunghiulara "tesita" sau nu. In orice caz, nu vad niciun numar de traseu.

Pare a fi 4153. Troleibuzele din loturile fabricate in 1960, imediat dupa cele cu cucuvea dreptunghiulara din 1959, nu aveau deloc cucuvea. Se afisa traseul pe un cadru metalic exterior. La RK, cele ale ITB au primit cucuvea. La cele din Brasov se afisa traseul printr-o placa pusa pe bord, la parbriz.

Alt fratior, dar in schema bleu: 4154, pe Soseaua Titulescu (linia 81).


Attachments:
ITB#4154.jpg
ITB#4154.jpg [ 84.37 KiB | Viewed 15857 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Nov 2010 02:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Un TV 2 E postat de catre userul Rosetti61. Se poate observa:
-coloritul crem + rosu (tipica seriei 4090-4120??)
-sigla triunghiulara
-cucuveaua trapezoidala, nu patrata (caseta patrata = inventie URAC sau a existat, totusi, o sub-serie care a avut-o?)
Nu vad niciun ornament in zig-zag

E fabricat dupa 1961 sau face parte din seria cu zig-zag, dar ornamentul nu il vad?

Numarul de inmatriculare al Daciei 1100 este ulterior anului 1968; formatul cifra - judet / Municipiul Bucuresti - grup de 4-5 cifre era specific perioadei de dupa revenirea la judete. Cand erau regiuni, numerele erau de forma 5 cifre - indicativul regiunii.
Deci, poza nu poate fi mai veche de 1968. E posibil ca TV-ul sa nu fi trecut prin URAC? Nu vad acele elemente grosiere tipice URAC-ului: cucuvea patrata si iesita in afara, ornamente lipsa etc.


Attachments:
File comment: Troleibuz TV 2 E vopsit in schema seriei 4090-4120, dar care prezinta caracteristicile unei generatii ulterioare
TV 2 E.jpg
TV 2 E.jpg [ 420.57 KiB | Viewed 15798 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Nov 2010 02:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
OAB wrote:
Un TV 2 E postat de catre userul Rosetti61. Se poate observa:
-coloritul crem + rosu (tipica seriei 4090-4120??)
-sigla triunghiulara
-cucuveaua trapezoidala, nu patrata (caseta patrata = inventie URAC sau a existat, totusi, o sub-serie care a avut-o?)
Nu vad niciun ornament in zig-zag

E fabricat dupa 1961 sau face parte din seria cu zig-zag, dar ornamentul nu il vad?

Numarul de inmatriculare al Daciei 1100 este ulterior anului 1968; formatul cifra - judet / Municipiul Bucuresti - grup de 4-5 cifre era specific perioadei de dupa revenirea la judete. Cand erau regiuni, numerele erau de forma 5 cifre - indicativul regiunii.
Deci, poza nu poate fi mai veche de 1968. E posibil ca TV-ul sa nu fi trecut prin URAC? Nu vad acele elemente grosiere tipice URAC-ului: cucuvea patrata si iesita in afara, ornamente lipsa etc.

Coloritul si farurile vehiculului din fotografie sunt tipice pentru seriile venite incepand din primavara 1962, deci nicidecum pentru 4090-4120 (contingent 1959). Dar, la RK, practic toate TV 2E au primit spre finalul existentei aceasta coloratie...
Ceeace numeam eu cucuvea "patrata" a fost de fapt usor trapezoidala si cu colturi usor rotunjite. Aceasta a aparut la troleibuze in ultima parte a anului 1960, concomitent cu intrarea in fabricatie a autobuzului TV 2U. In 1960-61, inaltimea cucuvelei "patrate" era usor mai mica din fabricatie, decat in anii urmatori.

Exemplarele cu ornament in zig-zag au fost fabricate in 1960, imediat dupa seriile ce nu aveau deloc cucuvea. Aveau in mod ciudat sigla triunghiulara (dupa aceea s-a revenit pentru foarte scurt timp, doar pentru troleibuze, la sigla rotunda). Nu stiu daca in Bucuresti au fost livrate. Apar in poze la Constanta si Brasov (la Brasov au fost cel putin doua bucati). Cel din imagine are faruri de tip 1962, deci nu putea avea ornament lateral in zig-zag.

Apropo de numerele de inmatriculare: anul 1966 este cel in care au inceput sa apara numerele de tip "PREFIX-INDICATIV REGIUNE-Numar din 3 sau patru cifre". Din 1968 au aparut doar indicative de judet noi, in locul celor de regiuni, judetele principale ale fostelor regiuni pastrandu-si numerele de inmatriculare neschimbate, in timp ce, in judetele noi, vehiculelor existente li s-au dat numere complet diferite de cele vechi, incepand de la 101. Transcrierea din 1966 s-a facut eliminand din vechile numere prima cifra (5 in cazul autobuzelor etc) si eliminand si a doua cifra, daca aceasta era zero. Restul de cifre era identic cu cele din vechile numere. La autoturisme existau si in vechea forma numere de trei sau patru cifre, doar pentru Bucuresti cred ca se ajunsese la 5 cifre si la autoturisme. Deci numerele vechi se alocau teoretic intre 101-19999 pentru autoturisme, 20101-39999 pentru autocamioane, 50101-59999 pentru autobuze si 60101-69999 pentru tractoare (sper sa nu ma insel la acestea din urma). Nu stiu exact ce era intre 40101-49999, poate autospecialele. In varianta noua, prefixele alocate pana in anul 1993 au fost 1-19 pentru autoturisme (la Bucuresti prefixele 1 si 2 avand si cinci cifre si doar aici existand prefixe mai mari ca 8), 21-24 pentru autocamioane (doar in Bucuresti au existat 22, 23 si 24), 31-37 pentru autobuze (33-37 au existat doar in Bucuresti, iar 32 doar in cateva orase mari), 41 pentru tractoare, 46-48 pentru motociclete (48 doar in Bucuresti). Motoretele aveau numere asemanatoare cu cele dinainte de 1966, dar cu indicativul de judet la inceput.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Nov 2010 03:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Partial off-topic. prefixul de tipul 2x al numerelor de inmatriculare era alocat camioanelor de tonaj mic si mediu iar cel de 3x camioanelor de tonaj mare si autobuzelor; Rabele carora l ise spunea "de tip IRAK" (cu bena inchisa in spate) aveau numere de tipul 32-CJ-xxxx. Asta a fost la Cluj. La Bucuresti, poate, lucrurile au stat altfel.

On-topic. Pana in anul 1983, nu imi aduc aminte sa fi vazut pe mijloacele de transport in comun vreun numar de parc. Poate ca a existat, dar nu era inscriptionat pe caroserie. Abia din anul respectiv a fost inscriptionat numarul de parc. Singurul TV 20 E functional la ora respectiva - si transformat in vagon pentru gresare - a primit numarul de parc 086
TV 2 E-urile clujene mi le amintesc ca avand o schema de culori care includea albastrul


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Nov 2010 03:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
OAB wrote:
Partial off-topic. prefixul de tipul 2x al numerelor de inmatriculare era alocat camioanelor de tonaj mic si mediu iar cel de 3x camioanelor de tonaj mare si autobuzelor; Rabele carora l ise spunea "de tip IRAK" (cu bena inchisa in spate) aveau numere de tipul 32-CJ-xxxx. Asta a fost la Cluj. La Bucuresti, poate, lucrurile au stat altfel.

La grupa cu prefix 3x au fost incluse, in afara de vehiculele pentru transport colectiv de persoane, si urmatoarele (nu stiu daca chiar de la inceput sau ulterior): autotrenuri, TIR-uri, autobasculante, autobetoniere, autosanitare si alte autospeciale (chiar de tip Dacia). A mai existat de prin 1975-80 si grupa cu prefix 12 (in toate judetele), pentru vehicule ale persoanelor fizice straine rezidente (ex. studenti - scris negru pe fond alb), sau ale altor persoane juridice romane decat Statul (ex. cultele religioase - scris alb pe fond negru). Si, bineinteles, numerele speciale de tip "A-..." (armata), "CD-..." (corpul diplomatic) si "TC-..." (taxi-creditar), care nu erau inmatriculate de M.I.

On topic.
Pai nu prea inteleg cum nu aveau nr. de parc troleibuzele, caci la acea vreme ele nu se inmatriculau, avand doar o "dovada" prin care primeau un numar de parc de 1...4 cifre. Poate acesta sa fi fost scris doar in cadrul siglei unitatii de transport, cu cifre mai putin batatoare la ochi?

Schemele de culoare ale TV-urilor puteau fi schimbate o data la doi-trei ani, adica de cate ori erau revopsite... Deci unele original albastre au devenit rosii si viceversa... Cunosc nenumarate cazuri. Oricum, dupa 1962 nu s-au mai fabricat decat TV 2E cu doua dungi rosii, iar TV 20E doar cu doua dungi albastre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Nov 2010 01:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Ceva troleibuze datand din perioada 1960-62, deja revopsite (fotografii de prin 1965)


Attachments:
TV 2E Universitate.jpg
TV 2E Universitate.jpg [ 162.21 KiB | Viewed 15615 times ]
TV 2E bulevard.jpg
TV 2E bulevard.jpg [ 201.43 KiB | Viewed 15616 times ]
TV 2E se sus.jpg
TV 2E se sus.jpg [ 112.59 KiB | Viewed 15616 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Aug 2011 20:22 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Primul prototip al troleibuzului TV-2E, construit de Uzinele TUDOR VLADIMIRESCU in anul 1958, cu circa un an înaintea prototipurilor autobuzelor TV-2U şi TV-2R.


Attachments:
1958_TV-2E prototip_m.jpg
1958_TV-2E prototip_m.jpg [ 48.09 KiB | Viewed 14501 times ]
1958_TV-2E prototip_n.jpg
1958_TV-2E prototip_n.jpg [ 44.92 KiB | Viewed 14502 times ]
1958_TV-2E prototip_p.jpg
1958_TV-2E prototip_p.jpg [ 42.77 KiB | Viewed 14501 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Aug 2011 01:15 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1. Cele doua foi de geam ale parbrizului sunt drepte (Modelul 1959 pastreaza inca trasatura asta)

2. Montantul dintre cele doua geamuri ale lunetei e foarte gros; aproape sigur ca si in cazul prototipului pe montant era scara care asigura accesul spre acoperis

3. Se observa mai multe orificii (de ventilare) in partea din spate a lateralei drepte (in spatele usii a II-a);

4. Nu imi dau seama unde se afla tunelul cablurilor penru alimentarea motorului de tractiune (TN 59??)
-in coltul din spate-dreapta (unde sunt si gaurelele destinate racirii)?
-in coltul din spate-stanga? (nu se vede clar daca suhnt sau nu orificii de ventilatie)

5. Geamul zenital aferent celei de-a cincea ferestre lipseste... Si va lipsi pentru inca un an. Nu inteleg ratiunea pentru care, abia din 1960 a fost utilizat si la cea de-a cincea fereastra.

6. Nu imi dau seama daca exista posibilitatea de a inteveni din interior in compartimentul motorului sau nu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Aug 2011 16:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
Parbrizul a avut foile principale aproape coplanare pana la inceputul anului 1960, apoi s-au facut evazate, cu montantul central mai subtire. Pe montantul gros din mijlocul lunetei era intr-adevar scara de urcare pe acoperis, alcatuita din trepte izolate, independente, in forma de "U" culcat. In 1960-1961, s-a pastrat structura cu gemulete laterale a parbrizului, acestea fiind ceva mai mari. Din 1962, gemuletele laterale ale autobuzelor s-au micsorat. iar la troleibuze au disparut complet, introducandu-se foi de geam curb. Autobuzele TV 2 nu au beneficiat insa niciodata de foi de geam curb. Ratiunea era probabil de natura economica, geamul curb fiind mult mai scump, dar era important la troleibuze, caci sporea vizibilitatea in oglinda, astfel incat soferul putea vedea bine situatia captatorilor, in oglinzi suplimentare.

Usile de la motor si echipamentul electric (ce continea 13 contactori) au fost inspre exterior inainte de 1960, erau in numar de sase si toate aveau decupate orificii orizontale paralele, pentru aerisire. Doua dintre usi erau pe laterale, iar celelalte patru erau la spate.

Al cincelea geam zenital a aparut in vara-toamna lui 1959. Primele troleibuze cu schema de vopsire rosu-inchis sub geamuri au venit fara acel geam zenital si cu bare de protectie tip paralelipipezi, iar urmatoarele cu geam zenital si bare de protectie normale. Schema de culoare cu rosu-inchis corespunde momentului primei livrari la Cluj, dar a fost prezenta si la Brasov si poate si la Bucuresti. Inainte, troleibuzele erau vopsite cu crem in jumatatea de jos si cu alb in cea de sus, la Bucuresti si la Brasov, si cu dungi albastre la Constanta. Ulterior schemei cu rosu-inchis s-a folosit cea cu rosu-portocaliu, mai deschis, apoi s-a adoptat si generalizat schema cu dunga jos si registrul ferestrelor colorat (culori bleu-verzui, rosu-coraille).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Aug 2011 22:59 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Brassovia wrote:
Pe montantul gros din mijlocul lunetei era intr-adevar scara de urcare pe acoperis, alcatuita din trepte izolate, independente, in forma de "U" culcat.
Exact.
Şi iată şi dovada, un exemplar din 1959 de la Constanţa.


Attachments:
1959_TV-2E_m.jpg
1959_TV-2E_m.jpg [ 39.94 KiB | Viewed 14360 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Nov 2011 16:34 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
In Brasov


Attachments:
BRASOV anii 60.jpg
BRASOV anii 60.jpg [ 170.36 KiB | Viewed 13887 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Dec 2013 23:59 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Un TV 2 E model 1960, postat pe pagina de facebook a Vechiului Cluj.


Attachments:
TV 2 E 1960.jpg
TV 2 E 1960.jpg [ 151.49 KiB | Viewed 10287 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Dec 2013 20:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
OAB wrote:
Un TV 2 E model 1960, postat pe pagina de facebook a Vechiului Cluj.

Este model 1959 fabricat in a doua parte a anului, in mod sigur facand parte din primele serii achizitionate la Cluj.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 May 2014 13:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
TV 2 E.

http://www.simplybucharest.ro/?p=17096


Attachments:
noul-troleibus-romanesc_scanare-rl_din-data-1958-04-30.jpg
noul-troleibus-romanesc_scanare-rl_din-data-1958-04-30.jpg [ 1.08 MiB | Viewed 10135 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 May 2014 13:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48718
TV 21 E.

http://www.simplybucharest.ro/?p=17096


Attachments:
articulat_-rl_-1968-05-28.jpg
articulat_-rl_-1968-05-28.jpg [ 493.23 KiB | Viewed 10135 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Aug 2014 01:13 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Dacă e să dau crezare celor scrise în pagina respectivă de ziar, o parte din liniile metropolitane constănţene urmau să fie deservite de troleibuze TV 2 E:

Quote:
În sfârşit, aflăm că primele troleibuze din noul tip vor circula între staţiunile de odihnă de pe litoralul Mării Negre


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Aug 2014 11:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3433
OAB wrote:
Dacă e să dau crezare celor scrise în pagina respectivă de ziar, o parte din liniile metropolitane constănţene urmau să fie deservite de troleibuze TV 2 E:

Quote:
În sfârşit, aflăm că primele troleibuze din noul tip vor circula între staţiunile de odihnă de pe litoralul Mării Negre
Pai, in hotararile Consiliului de Ministri din anii 1957-58, care aprobau introducerea troleibuzelor in Brasov si Constanta si reintroducerea lor la Cluj, se pare ca fusesera aprobate mai multe trasee decat au fost pana la urma efectiv realizate. Astfel, si la Brasov trebuiau sa apara trasee de troleibuz spre Uzina 2 si Darste, dar anumite considerente tehnice si economice au facut ca ulterior sa se renunte la acestea. Tot asa, s-a discutat despre traseu de troleibuze spre Poiana Brasov. Deci, este foarte posibil ca, initial, sa fi existat proiecte de introducere a troleibuzului si pe relatia Eforie, poate si Mangalia. Totusi, trebuie tinut cont ca, la acea vreme, inca nu se stia ca in 1960 se vor crea zonele de subordonare ale oraselor republicane si se vor trece in consecinta traseele preorasenesti la intreprinderile de transport local. Traseele din sudul litoralului erau toate exploatate de IRTA, pana in 1961. Din pacate, nu am gasit HCM-urile cu pricina, ca sa ne lamurim care era la momentul initial viziunea asupra introducerii troleibuzelor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Aug 2014 13:05 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
OAB wrote:
Dacă e să dau crezare celor scrise în pagina respectivă de ziar, o parte din liniile metropolitane constănţene urmau să fie deservite de troleibuze TV 2 E
În acel an, 1959, era singurul tip de troleibuz construit în România.
    Două dintre ele.


    Attachments:
    1959_TV-2E_Constanţa_m.jpg
    1959_TV-2E_Constanţa_m.jpg [ 39.91 KiB | Viewed 10057 times ]
    1959_TV-2E_Constanţa_n.jpg
    1959_TV-2E_Constanţa_n.jpg [ 54.85 KiB | Viewed 10057 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Fri 01 Aug 2014 19:43 
    Offline

    Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
    Posts: 3433
    bucsan wrote:
    Două dintre ele.
    Troleibuzele fabricate in 1959 au avut pe acoperis, in fata soclului cu articulatiile troleelor doua piese identice, asemanatoare oarecum cu niste sirene de alarma antiaeriana... Ulterior, acestea au fost inlaturate. Aveti idee ce rol aveau?


    Top
     Profile  
     
    Display posts from previous:  Sort by  
    Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

    All times are UTC + 3 hours


    Who is online

    Users browsing this forum: dan tm and 2 guests


    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot post attachments in this forum

    Search for:
    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group