TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 18 Jul 2019 16:13

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 138 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Dec 2010 00:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Bătrânele troleibuze, scoase la pensie

Dacă vă place să vă plimbaţi cu troleibuzul în Constanţa, nu ezitaţi să vă urcaţi, astăzi, într-unul, pentru că este ultima dată când mai puteţi face asta. Bătrânele troleibuze vor fi scoase la pensie. Astăzi este ultima zi când mai circulă în municipiul Constanţa.

Începând cu data de 4 decembrie, Regia Autonomă de Transport în Comun Constanţa retrage din circulaţie troleibuzele de pe traseele 48 şi 48 barat. Troleibuzele vor fi înlocuite cu autobuze pe care RATC le are deja în parcul auto.

„Ar fi trebuit să facem acest lucru mai de mult. Gândiţi-vă că atunci când vine troleibuzul în staţie noi vedem şoferul, dar, în spatele lui, mai sunt încă trei oameni. Sunt cei care asigură circulaţia lui, de la staţie, de la întreţinerea reţelelor de electricitate şi de la bobinaj. Practic, pentru un troleibuz muncesc patru oameni, iar pentru un autobuz unul singur. Eu sunt un fan al transportului ecologic, pentru că am fost timp de 11 ani şeful Autobazei de Troleibuze, însă nu avem încotro. Trebuie să le scoatem din circulaţie, din motive economice. Situaţia financiară nu ne mai permite să le păstrăm”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul RATC, Dumitru Coiciu.

Transportul ecologic – pus pe butuci

Decizia regiei nu este însă privită cu ochi buni de Asociaţia Transira, care militează pentru transportul ecologic. Aceasta susţine că, într-un moment în care Uniunea Europeană se implică tot mai mult în dezvoltarea sistemelor de transport electric, RATC renunţă la el.

„Nimeni nu a oprit administraţia tomitană să achiziţioneze troleibuze noi şi să extindă reţeaua transportului ecologic. Prin Programul Operaţional Regional se finanţează «extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii aferente», contribuţia municipalităţilor fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Acest pachet de finanţare a fost accesat de către Craiova (introducerea troleibuzului şi reabilitarea reţelei de tramvai), Vaslui, Braşov, Baia Mare (extinderea reţelei de troleibuze), Galaţi, Brăila, Reşiţa, Ploieşti şi Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului), Piteşti, Oneşti sunt localităţi ce au prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare Urbani introducerea transportului ecologic cu troleibuze. Începând cu anul 2011, va fi posibil sprijin european pentru achiziţionarea propriu-zisă şi a vehiculelor (troleibuze şi tramvaie), în condiţiile în care preţul unui troleibuz este sensibil apropiat de cel al autobuzului”, explică ing. Silviu Sântea, preşedintele Asociaţiei Transira.


http://www.cugetliber.ro/1291327200/art ... la-pensie/


Attachments:
624.jpg
624.jpg [ 158.33 KiB | Viewed 12183 times ]
1291327200.pdf [312.22 KiB]
Downloaded 157 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Dec 2010 08:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Le-am transmis si lor comunicatul de presa dar s-au facut ca nu l-au vazut.

Ultima cursa

De sambata, ultimele troleibuze RATC, de pe liniile 48 si 48B, vor fi inlocuite de autobuze. Masura face parte din ultima etapa de reorganizare pentru a economisi bani

Regia Autonoma de Transport (RATC) in Comun Constanta se afla in ultima etapa de reorganizare, astfel ca ultimele troleibuze care circula in prezent pe liniile 48 si 48 barat vor fi scoase din circulatie. Directorul regiei, Dumitru Coiciu, a declarat ca este vorba despre sase troleibuze care circula pe traseul 48 (Oierie - Poarta 2) si alte 3 pe ruta 48 barat (Oierie - Gara), ce vor fi inlocuite cu autobuze. Vechile mijloace de transport in comun vor fi scoase din circulatie de sambata, 4 decembrie 2010. Acesta a precizat ca sunt ultimele troleibuze aflate in circulatie in orasul Constanta.

Dumitru Coiciu a precizat ca s-a luat aceasta masura pentru a economisi bani, avand in vedere ca pentru intretinerea unui troleibuz era nevoie de 4 oameni, iar pentru un autobuz de un singur om - soferul. Mai concret, la fiecare troleibuz este nevoie de un sofer, dar si de alte trei persoane care lucrau pentru intretinerea acelui mijloc de transport: o persoana la statiile de redresare, una la retele si alta pentru partea de bobinaj. Prin aceasta ultima reorganizare RATC Constanta este nevoita sa concedieze din aceasta luna 100 de oameni, care vor intra in somaj. "Imi pare rau ca nu am putut sa fac acest lucru mai devreme, ca cei 100 de oameni de pe partea tehnica sa nu ramana fara serviciu in perioada sarbatorilor de iarna", a afirmat Dumitru Coiciu.

Pe rutele 48 si pe 48 barat vor circula din acest sfarsit de saptamana 10 autobuze, care au o capacitate mai mare decat a troleibuzelor. Specialistii regiei au declarat ca trebuia sa se renunte la troleibuze din mai multe motive. Unul dintre acestea este legat de costul de intretinere. Un troleibuz costa intre 300 si 500 de mii de euro, iar un autobuz 140 de mii de euro. Conducerea regiei spune ca piese de schimb pentru troleibuze nu se mai gasesc nici in tara, pentru ca fabrica ROCAR nu mai exista, iar componentele nu se gasesc nici in alte tari. "Troleibuzele nu aveau mobilitate, pentru ca mai tot timpul captatorii la reteaua electrica cadeau, iar atunci cand RAJA sau RADET aveau lucrari, trebuia sa introducem pe aceste linii autobuzele", a mai afirmat Dumitru Coiciu.

Reprezentantii regiei sustin ca atunci cand vor exista suficienti bani si o infrastructura pe masura poate se va reveni la troleibuze si tramvaie. Pana in anul 2001, in municipiul Constanta existau 142 de troleibuze si 72 de tramvaie. Ultima serie de autobuze achizitionate de regie, in anul 2008, a costat 24 de milioane de euro, fiind vorba de un numar de 65 de autobuze. Specialistii spun ca daca se mentinea o singura linie de tramvai in oras, de exemplu 102, era nevoie de 15 tramvaie, 20 de km de sina, ce ajungea la costuri de 150 de milioane de euro. Dumitru Coiciu a declarat ca este de acord cu transportul ecologic, pe baza de curent, dar in conditiile in care ar exista bani si ar fi posibil si din punctul de vedere al faptului ca numarul autoturismelor in municipiul Constanta a crescut din anul 2005 de la 78 de mii de masini la 139 de mii in prezent.


http://observator.ro/ultima-cursa-64492.html


Attachments:
TROLEIBUZ1.jpg
TROLEIBUZ1.jpg [ 101.83 KiB | Viewed 12163 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Dec 2010 08:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Dupa cum am aratat, conform Hotararii Consiliului local Constanta pt. linia 48 erau 8 troleibuze si 2 rezerva iar pt. linia 48 barat 5 troleibuze si 1 rezerva. Deci, se vor inlocui 16 troleibuze cu 10 autobuze.
Ca nu mai exista fabrica ROCAR stim. Dar exista alti producatori, printre care amintesc Astra Bus Arad. Pretul unui troleibuz porneste de la cca 130.000 euro.
Retelistii puteau deservi o flota de 10 troleibuze sau de 50 sau de 100. Dar daca ai desfiintat aproape toata reteaua electrica din Constanta sigur ca acum iti cresc costurile.
Probabil ca din reteaua dezafectata se vor plati salariile pt. o luna-doua (asa cum s-a intamplat cu reteaua de tramvai) dupa care RATC-ul se va "reorganiza". Sunt 115 autobuze MAZ fabrcate in 2002 si o dispara din ele unul cate unul, probabil ca o sa apara mai multe dube si asta a fost.
Personal nu-l cunosc pe dl. Coiciu si poate ca domnia sa este un om de buna credinta ce a fost pus in fata unui fapt implinit, la dorinta primarului Mazare. Insa, am discutat cu specialistii din RATC (nu cu "specialistii" invocati de catre dl. Coiciu), ce deplangeau masacrarea transportului electric si sperau ca se va moderniza reteaua ramasa cu fonduri europene.

Autobuze pe linia 48

Constănţenii care circulă pe liniile 48 şi 48 barat vor putea beneficia, începând de sâmbătă, de condiţii mai bune de transport. Conducerea Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanţa a decis înlocuirea celor nouă troleibuze cu zece autobuze. „Am luat această decizie pentru a moderniza transportul în comun constănţean şi pentru a deveni sustenabili. Ceea ce putem face cu un autobuz şi un om se poate face cu un troleibuz şi patru oameni”, a declarat directorul RATC, Dumitru Coiciu. El a adăugat că faptul că nu se mai fabrică troleibuze de zece ani a contribuit la decizia de a scoate din uz mijloacele de transport în comun de acest gen. „Nu ne putem permite să le lăsăm să circule în condiţiile în care piesele pentru reparaţii nu se mai găsesc”, a precizat Dumitru Coiciu.


http://www.telegrafonline.ro/1291327200 ... ia_48.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Dec 2010 14:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Vax populi...

Astăzi este ultima zi în care circulăm cu troleibuzul în Constanţa

De mâine, regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) va înlocui cele nouă troleibuze de pe liniile 48 şi 48 barat cu zece autobuze MAZ

UPDATE ora 13.00: Şoferii de troleibuz susţin decizia reprezentanţilor RATC. „Călătorii nu vor fi afectaţi, staţiile rămân aceleaşi, iar eu voi fi mutat pe autobuz“, opinează Cornel Flaut (41 de ani), şofer.

Valerica Achiţei (54 de ani) consideră că autobuzele sunt mult mai bune. „Merg mult mai repede şi nu mai suntem nevoiţi să mergem cu nişte rable“, a spus femeia.

În loc de 9 troleibuze pe liniile 48 şi 48 barat, RATC va introduce 10 autobuze pe care le are în parcul auto, de sâmbătă. Troleibuzele scoase din uz vor fi conservate până când vor putea fi puse în vânzare. Ele au fost achiziţionate în anii 2000. Potrivit site-ului RATC Constanţa, parcul auto al regiei numără 15 troleibuze ROCAR achiziţionate în 2002 şi 5 marca DAC cumpărate în anul 2000. Costurile transportului în comun cu autobuzul vor fi reduse, spun reprezentanţii RATC, iar călătorii vor avea de aşteptat mai puţin în staţii. „Vineri este ultima zi când vor circula troleibuzele în Constanţa. Decizia am luat-o pentru că a scăzut numărul călătorilor, iar întreţinerea unui troleibuz este mult mai scumpă decât a unui autobuz. Pentru autobuze avem nevoie de un singur om, pe când pentru troleibuze avem nevoie de patru oameni, care trebuie să asigure staţiile şi întreţinerea reţelelor. În plus, autobuzul este mult mai mobil", a precizat Dumitru Coiciu, directorul RATC.

Preşedintele Asociaţiei Transira, Silviu Sîntea, cel care militează pentru transportul ecologic în toată ţara recunoaşte problemele de la Constanţa, dar consideră că ar putea fi luate şi alte măsuri. „De vină este managementul defectuos, preţul mare al legitimaţiilor de călătorie şi reaua- voinţă a primăriei şi a consiliului local Constanţa. De ce în alte oraşe există transport electric, staţii acoperite, programe de circulaţie şi hărţi afişate, iar în Constanţa nu?", se întreabă Sîntea. În toamna anului 2008, regia a desfiinţat mijlocul de transport în comun ecologic cu tramvaiul.


http://www.adevarul.ro/locale/constanta ... 61699.html


Attachments:
ADVAZI20101203_0005.pdf [410.67 KiB]
Downloaded 162 times
48.jpg
48.jpg [ 30.55 KiB | Viewed 12096 times ]
Constanta -troleibuz.pdf [106.63 KiB]
Downloaded 77 times
-locale-constanta-update-ultima-zi-circulam-troleibuzul-constanta-1_50ae77eb7c42d5a6639cfd59-index.pdf [106.63 KiB]
Downloaded 83 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 03 Dec 2010 15:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Singurii care m-au cautat, cerand date suplimentare, au fost cei de la Radio Constanta. Nu mai stiu cei de la RATC cum sa se justifice, le-am stricat jucaria. Ei au planificat ca trecerea la autobuze sa se faca "lin", fara poluare fonica, in week-end. Pacat ca nu am putut face mai mult; la Constanta chiar am incercat imposibilul.

Troleibuzele 48 si 48 barat vor fi inlocuite cu autobuze

Astazi este ultima zi in care vor mai circula troleibuze pe traseele 48 si 48 barat, in municipiul Constanţa.

Incepand de maine, acestea vor fi inlocuite cu autobuze.

Decizia a fost luata din motive economice, spun cei de la Regia Autonoma de Transport in Comun Constanta, pentru ca pentru un troleibuz muncesc patru oameni, iar pentru un autobuz unul singur.

Insa decizia regiei este contestata de Asociatia Transira, care militeaza pentru transportul ecologic.

Ei spun ca administratia locala ar fi putut sa achizitioneze troleibuze noi si sa extinda reteaua transportului ecologic, prin Programul Operational Regional, cu o contributie de 2% din valoarea eligibila a proiectului.


http://www.radioconstanta.ro/stiri/trol ... buze/5171/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Dec 2010 00:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Adio troleibuz

Troleibuzele îşi încheie mandatul la Constanţa. Acestea vor mai efectua o ultimă cursă la ora 23. De mâine dimineaţă, locul troleibuzelor care circulă pe linia 48 şi 48 barat va fi luat de autobuze.

Măsura vine ca urmare a costurilor mari de menţinere pe care regia le suporta pentru acest tip de transport în comun. Ultimele linii de troleibuz ale Constanţei, 48 şi 48 barat vor dispărea din peisaj.

Din acest weekend călătorii vor folosi autobuzele pentru a circula pe cele două trasee. Conducerea Regiei autonome de transport in comun a luat această decizie din cauza costurilor mari pe care le suporta cu întreţinerea troleibuzelor. Constănţenii nu par deranjaţi de înlocuirea vechilor troleibuze. Unii chiar speră ca prin introducerea autobuzelor timpul pe care il pierd asteptând in staţie să se diminueze. Cele 9 troleibuze care deserveau liniile 48 şi 48 barat vor fi înlocuite cu 10 autobuze. Astfel se va mări frecvenţa maşinilor care vor circula pe aceste linii.

Decizia luată de RATC şi primărie este contestată de mai multe organizaţii ecologiste care susţin transportul în comun pe electricitate. În altă ordine de idei RATC se află din nou într-o situaţie fără precedent. Casa de pensii nu şi-a plătit datoriile pe care le avea către regie, astfel că instituţia are de acum conturile blocate.


http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/act ... 91076.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Dec 2010 16:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Ultimele troleibuze de pe strazile Constantei, inlocuite cu zece autobuze

Din pacate, Constanta are o faima trista in domeniul transportului local, fiind prima localitate din tara care a redus drastic transportul electric (cu tramvaiul si troleibuzul). De sambata, 4 decembrie, ultimele troleibuze RATC, de pe liniile 48 si 48 B, vor fi inlocuite de autobuze

Transportul eco, pe apa sambetei

Presedintele Asociatiei "Transira", ing. Silviu Sintea, cel care militeaza pentru transportul ecologic in toata tara, recunoaste problemele de la Constanta, dar considera ca ar putea fi luate si alte masuri. "Dupa cum am aratat, conform Hotararii Consiliului Local Constanta, pentru linia 48 erau opt troleibuze si doua de rezerva, iar pentru linia 48 B, cinci troleibuze si o rezerva. Deci, se vor inlocui 16 troleibuze cu 10 autobuze. Ca nu mai exista fabrica "ROCAR" stim. Dar exista alti producatori, printre care amintesc "Astra Bus" Arad. Pretul unui troleibuz porneste de la circa 130.000 de euro. Retelistii puteau deservi o flota de 10 troleibuze, de 50 sau de 100. Dar, daca ai desfiintat aproape toata reteaua electrica din Constanta, sigur ca acum iti cresc costurile. Probabil ca din reteaua dezafectata se vor plati salariile pentru o luna-doua (asa cum s-a intamplat cu reteaua de tramvai), dupa care RATC se va "reorganiza". Sunt 115 autobuze MAZ fabricate in 2002 si o sa dispara din ele unul cate unul. Probabil ca or sa apara mai multe dube si asta a fost", a explicat ing. Silviu Sintea. Potrivit acestuia, in urma discutiei cu specialistii din cadrul regiei constantene, acestia deplingeau masacrarea transportului electric si sperau ca se va moderniza reteaua ramasa cu fonduri europene.


http://www.jurnaldeconstantaonline.ro/2 ... -autobuze/


Attachments:
533, 590.jpg
533, 590.jpg [ 358.49 KiB | Viewed 11912 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Dec 2010 20:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Deja reteaua de la iesire din garaj pana la Podul de butelii a fost demontata!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Dec 2010 21:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Silviu Sintea wrote:
Deja reteaua de la iesire din garaj pana la Podul de butelii a fost demontata!!!

Mai aveati vreun dubiu asupra motivelor reale ale desfiintarii transportului electric?... De cand asteptau baietii sa se infrupte din cupru. Asta nu se spune in ziare si la TV, doar ca "niste ecologisti" sustin alte alternative... Nimeni nu sufla o vorba despre motorina si cupru, legat de aceste desfiintari ciudate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Dec 2010 22:19 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
ADIO, TROLEIBUZE! Aici a fost sfarsitul definitiv al transportului public electric constantean. Sincer, imi vine sa plang, dar daca asta a fost soarta lor, nu mai putem face nimic, mai ales daca, dupa cum spune dl. Sintea, reteaua electrica cuprinsa intre Inel II si Podul de Butelii a fost demontata.

Nu voi uita niciodata ultima zi in care eu am calatorit cu troleibuzul, si am facut-o tocmai pentru ca stiam ce le va astepta. Acea zi a fost cea de joi, 2 decembrie 2010, la orele 10 A.M. Ultimul troleibuz cu care am circulat a fost un ROCAR DE SIMON 412E, inmatriculat CT-0475, condus de soferul Dan Nutu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Dec 2010 14:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Odata cu sfarsitul previzibil al troleibuzului in Constanta, unii se intreaba ce a facut ONG-ul nostru pt. a salva transportul electric din Constanta si din alte orase romanesti.
Personal m-am deplasat in aceste localitati si am stat de vorba cu primari, viceprimari, directori ai regiilor de transport, presa, etc. Am incercat sa prezint argumente pro transport electric. Absolut toate persoanele cu care am discutat m-au asigurat ca vor incerca sa mentina transportul electric. La Slatina directorul tehnic mi-a spus ca incearca sa conserve reteaua pt. a o reactiva, dar ca primarul vrea cupru! La fel si in Constanta. Asemanator si in Satu Mare. In Iasi, directorul Gherca vrea troleibuze, primarul, nu. La Brasov viceprimarul Gantz doreste extinderea transportului cu troleibuze in afara Brasovului dar rezultate zero. Intentii si la Vaslui. La Sibiu foamea de cupru a fost mixata cu rea-vointa, cu infatuare.
Am gasit deschidere la Baia Mare, Ploiesti, Cluj Napoca, Braila (insa niciun rezultat pana azi), Oradea.

Evident ca nu ne-am erijat in salvatorii transportului electric, ca n-aveam cum. Am incercat sa promovam cum am putut mai bine transportul electric, dar rezultate sunt prea putine. Generatiei "Furtul de motorina" nu ai cum sa i te opui. Mi-as fi dorit insa, ca URTP-ul (tot un ONG) sa fie mai activ in aceasta privinta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Dec 2010 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Cateva poze de pe www.phototrans.eu cu troleibuzele devenite istorie in Constanta.


Attachments:
620.jpg
620.jpg [ 143.89 KiB | Viewed 10213 times ]
621-Poarta II.jpg
621-Poarta II.jpg [ 210.45 KiB | Viewed 10211 times ]
621-str. Traian.jpg
621-str. Traian.jpg [ 247 KiB | Viewed 10212 times ]
622.jpg
622.jpg [ 174.82 KiB | Viewed 10212 times ]
624.jpg
624.jpg [ 160.17 KiB | Viewed 10211 times ]
624 Palas.jpg
624 Palas.jpg [ 221.03 KiB | Viewed 10213 times ]
406.jpg
406.jpg [ 162.91 KiB | Viewed 10213 times ]
406a.jpg
406a.jpg [ 141 KiB | Viewed 10213 times ]
627.jpg
627.jpg [ 158.66 KiB | Viewed 10212 times ]
628.jpg
628.jpg [ 129.71 KiB | Viewed 10213 times ]
629.jpg
629.jpg [ 189.14 KiB | Viewed 10211 times ]
632.jpg
632.jpg [ 163.39 KiB | Viewed 10211 times ]
634.jpg
634.jpg [ 129.05 KiB | Viewed 10212 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Dec 2010 22:49 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 248
Location: Romania
Salutare. De multa vreme ma informez in mod constant de pe acest forum si nu pot sa nu evidentiez ca vestile din domeniului transportului public din Ro. sunt negative de cele mai multe ori.

Avand in vedere ca Transira este un ONG, ma intreb nu s-ar putea ca acesta sa se infrateasca cu un ONG din EU, unul mai puternic si mai influent?
Cred ca ne-am lamurit cu totii; care am incercat sa facem ceva bun pt. TPU (transport public urban) ca singuri nu se poate si fara sprijin serios din afara tarii nu se poate schimba nimic in bine.

Off topic: toata dezvoltarea tarii de-a lungul istoriei a tinut de altii din afara ei si astazi este exact la fel-părerea mea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Dec 2010 22:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Colaboram cu "Trolleymotion". Insa ei nu pot veni decat cu suport tehnic. Au incercat sa se implice in problema de la Sibiu luand legatura (printre altii) cu primarul Johannis, directorul Tursib si consultantul din Dresda. Rezultatele le cunoastem cu totii. Am subliniat la un moment dat ca specialistii din Dresda au inclus in proiectul "Noul Tursib" 3 linii de troleibuz ce au fost taiate brutal de catre adrianpopi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Dec 2010 23:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Silviu Sintea wrote:
Generatiei "Furtul de motorina" nu ai cum sa i te opui. Mi-as fi dorit insa, ca URTP-ul (tot un ONG) sa fie mai activ in aceasta privinta

Perfect adevarat. Nu putem lupta cu argumente impotriva a ceea ce a devenit o infractionalitate organizata. Ba chiar super-organizata, cu structuri care pornesc de la amaratul care ciupeste si ajung pana la primari si (euro)parlamentari. Furtul este sport national la romani, pentru ca romanii inca nu au prea fost crestinati. In familie, copilul nu numai ca nu este invatat ca furtul este un gest reprobabil, condamnat atat de societate cat si de credinta crestina, ci este de mic obisnuit sa fure, sau - cum se mai spune - "sa ia". O pleiada de vorbe populare arata toleranta romanului pentru furt sau necinste, in general:
- "Te faci frate cu dracul pana treci puntea";
- "Capul plecat sabia nu-l taie";
- "Osia care nu este unsa scartaie";
- "Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga in traista".

Consider ca distrugerea transportului electric din Romania este in primul rand o consecinta a lipsei de educatie si a moralei deficitare a cetateanului roman, care fie fura ca sa traiasca bine, fie tolereaza furtul altora, pe principiul ca poate intr-o zi va ajunge si el mare smecher ca aceia.

Al doilea factor care a distrus transportul electric este - paradoxal - democratia, respectiv descentralizarea deciziei si raspunderilor catre nivelul local. Cu un sistem puternic de servicii informative, fata de care doar cei santajabili si cooperanti au sanse la o candidatura politica, nici nu a fost greu ca multe din marile orase romanesti sa se aleaga cu primari cleptomani, verosi, lipsiti de scrupule si amestecati pana in gat cu lumea interlopa. La fel, consiliile locale sunt de fapt cooperative de afaceri cu banul public - si atat. Cat timp decizia privind transportul public a fost la nivel central, iar statul a avut interesul de a limita furtisagurile si de a scadea cheltuielile de exploatare, transportul electric a supravietuit totusi, chiar daca a fost mereu Cenusareasa. Cum a incaput pe mana "puterii locale", s-a vazut clar in ce orase primarii sunt oameni civilizati (Timisoara, Baia Mare, Oradea, Cluj) si in ce orase vandalii au pus laba pe administratie.

Aici ajungem si la cazul Constantei - fief al infractionalitatii de toate spetele, alaturi de Braila, Craiova, Brasov. Orase in care te astepti oricand sa fi impuscat pe strada, ca victima colaterala a diverselor reglari de conturi. Atat timp cat acest oras decade sub toate aspectele vietii publice, nici nu vad de ce ne-am mira ca si transportul public a fost pus pe butuci. Nu doar cel electric - atentie! Cu mandria prosteasca ca au o telecabina - ce era la moda prin anii 70, de altfel, prin restul lumii - si cu vise erotice despre metrou, monoraiuri si mega-metropolizare, constantenii pun botul, iar orasul se scufunda din nou in mizeria tipica de Asia Mica, ce ii era si odinioara legea de baza. Doua decenii de investitii masive din partea Statului (1958-1977) nu au fost suficiente si pentru a schimba mentalitatea feudala a bastinasilor. Faceti un concediu pe litoral si veti vedea ca totul, dar absolut totul este un smen de prost gust si o imensa evaziune fiscala pe durata de doua luni, din care localnicii traiesc si restul de 10 luni ale anului.

Romania nu era pregatita pentru descentralizarea puterii. Acest lucru a fost corect sesizat de primii nomenclaturisti din "esalonul II", ce au urmat clicii ceausiste la putere. Fara sa incerc sa le aduc circumstante atenuante sau elogii, trebuie sa recunosc ca acestia au avut o perceptie corecta asupra imposibilitatii asimilarii democratiei de catre "talpa tarii". Dar doar atat. Au amanat putin deznodamantul, spre disperarea "lupilor tineri" (tot beizadele de bolsevici, si acestia), ademeniti de mirosul prazii numite "mormanul de fier vechi" al industriei socialiste. Acestia au avut pana la urma castig de cauza, iar noi am ramas in curru gol si cu o datorie de 12 ori mai mare decat cea pe care Ceausescu abia reusise sa o plateasca in noua ani, storcand de vlaga populatia. Sa traiti bine, la bine si, mai ales, la greu. "Visul de aur al omenirii" necesita sacrificii si jertfe, fie ca el se numeste "comunism" sau "nimic precis".

Troleibuzele? O mica victima a unui stat care a pus mai presus de orice hotia pe fata, hotia la drumul mare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Dec 2010 23:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Romania este singura tara din fostul CAER in care transportul public electric se desfiinteaza rapid, masiv si sistematic - scopul principal fiind conservarea afacerilor cu motorina furata de la autobuze, dar si vanzarea la negru / gri a cuprului din reteaua de contact.

Ce pot sa faca niste oameni din afara, oricat de bine ar fi intentionati? Nu pot veni ei in locul nostru, cand ne alegem presedintele si primarii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Dec 2010 13:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Ultima zi a troleibuzelor in administratia Mazare/Coiciu (sper ca vreodata Constanta va scapa de acestia si se va pune problema unui sistem modern de transport cu tramvaiul si troleibuzul), in fotografiile lui Alex Chirila, postate pe forum.metrouusor.com


Attachments:
625.jpg
625.jpg [ 375.07 KiB | Viewed 10287 times ]
627.jpg
627.jpg [ 372.5 KiB | Viewed 10287 times ]
628.jpg
628.jpg [ 379.85 KiB | Viewed 10287 times ]
629.jpg
629.jpg [ 300.2 KiB | Viewed 10286 times ]
630.jpg
630.jpg [ 341.45 KiB | Viewed 10286 times ]
632.jpg
632.jpg [ 326.42 KiB | Viewed 10286 times ]
635.jpg
635.jpg [ 391.82 KiB | Viewed 10287 times ]
636.jpg
636.jpg [ 383.87 KiB | Viewed 10286 times ]
637.jpg
637.jpg [ 361.69 KiB | Viewed 10286 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Dec 2010 13:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Fotografii frumoase dar triste, in seara despartirii.

Foto: Alex C., forum MetrouUsor.


Attachments:
627.jpg
627.jpg [ 422.27 KiB | Viewed 10284 times ]
627a.jpg
627a.jpg [ 390.78 KiB | Viewed 10284 times ]
628.jpg
628.jpg [ 354.61 KiB | Viewed 10285 times ]
629.jpg
629.jpg [ 127.77 KiB | Viewed 10285 times ]
629a.jpg
629a.jpg [ 369.79 KiB | Viewed 10285 times ]
632.jpg
632.jpg [ 353.39 KiB | Viewed 10285 times ]
635.jpg
635.jpg [ 374.12 KiB | Viewed 10284 times ]
630.jpg
630.jpg [ 372.24 KiB | Viewed 10284 times ]
630-interior.jpg
630-interior.jpg [ 366.81 KiB | Viewed 10285 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Dec 2010 17:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Troleibuzele 412 nu arata deloc ca niste epave, ce trebuie urgent casate din lipsa pieselor de schimb... Ba chiar arata mult mai bine decat multe alte troleibuze in circulatie in Romania. Sper sa fie vandute vreunui transportator, nu taiate. In Cluj ar mai fi putut circula inca 3-4 ani cel putin.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Dec 2010 02:51 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1.
Quote:
Doua decenii de investitii masive din partea Statului (1958-1977) nu au fost suficiente si pentru a schimba mentalitatea feudala a bastinasilor.


Si, totusi, UE a fost atrasa de Constanta; daca vom adera la Schengen la termen, asta se va datora colaborarii Rotterdam-Constanta; de ce oare aproape toate fondurile se vor duce pe Coridorul IV?


Quote:
Faceti un concediu pe litoral si veti vedea ca totul, dar absolut totul este un smen de prost gust si o imensa evaziune fiscala pe durata de doua luni, din care localnicii traiesc si restul de 10 luni ale anului.


2. La care se adauga, uneori, un tupeu iesit din comun.


Quote:
Troleibuzele? O mica victima a unui stat care a pus mai presus de orice hotia pe fata, hotia la drumul mare.


3. Situatia se prezinta ca si cum troleibuzul ar fi fost si victima unei mentalitati. Dupa dieselificarea masiva din anul 2002, a supravietuit o linie + derivata acesteia: 48, respectiv 48 barat. Ori, niciuna din aceste linii nu are un renume prea bun iar populatia poate foarte usor sa asocieze traseul cu vehiculele. Traseul e cum e, atunci si vehiculele sunt cum sunt si... nu e mare lucru daca dispar. Intrebarea este urmatoarea: se va intampla la fel si cu autobuzele iar populatia va dori microbuze, care sa se miste si sa se strecoare mai usor?

4. "Acuzatiile" aduse troleibuzului sunt lipsa de mobilitate in trafic. In cazul Constantei, a reteaua care exista pana acum un an (si, poate, si in prezent), nici nu se putea pretinde mobilitate; e mare lucru ca E 412 au facut fata. Sa se puna retea dupa ce fost data jos... nu cred ca e cazul sa pretindem. Chiar daca sa zicem ca reteaua e data jos ilegal nu cred ca vom avea castig de cauza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Dec 2010 08:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Liniste! Vorbeste Ibraim Timur, seful sindicatului Transport Electric!

Troleibuzul a ramas o amintire

Troleibuzele au devenit amintire. Ultimele care circulau pe rutele 48 si 48B au fost scoase de pe traseu, fiind inlocuite cu autobuze. "Autobuzele sunt mult mai practice si mult mai confortabile pentru pasageri", a explicat Ibraim Timur, purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport in Comun. "Nu ne vom debarasa de cele 15 troleibuze scoase din uz, ci le vom pastra, iar in caz de forta majora probabil ca le vom mai pune in functiune", a adaugat Timur.


http://replicaonline.ro/troleibuzul_a_r ... 49025.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Dec 2010 15:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Ibraim Timur din Sindicatul Canistrei Electrice wrote:
... iar in caz de forta majora probabil ca le vom mai pune in functiune.

Are dreptate, infractorilor trebuie sa li se aplice o "forta majora" pentru a-si face datoria si a nu mai ciordi bunul public, sub penibilul pretext ca autobuzele ar oferi un confort sporit calatorului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 08 Dec 2010 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Colţul constănţeanului supărat

Mare iubitor al oraşului în care trăieşte de mulţi ani, Ion Cârnu a tot sperat ca municipalitatea constănţeană să renunţe chiar la autobuzele din dotare şi să-şi folosească fondurile pentru a cumpăra troleibuze noi, despre care are informaţii că sunt mult mai economice şi mai ecologice. De fiecare dată când circula cu un troleibuz, fie el şi mai uzat, se gândea că primarul va face o analiză corectă pentru a şti care este modalitatea de transport cea mai sănătoasă pentru un oraş de talia Constanţei, unde numărul autoturismelor este în continuă creştere, iar poluarea, suverană.

Din aceste motive a avut un şoc atunci când a aflat că nici măcar veteranele troleibuze nu vor mai circula, darămi-te să se mai achiziţioneze altele noi, aşa cum ştie că au procedat alte primării din ţară!

Chiar dacă oraşul are probleme legate de transportul în comun, I.C. este de părere că în locul… mazilirii troleibuzelor ecologice se puteau lua alte măsuri: „Cum este posibil ca în alte oraşe mari din ţară să se dezvolte transportul electric, toate staţiile să fie amenajate şi acoperite, preţul biletelor să fie unul rezonabil şi, mai ales, suportabil, programul de circulaţie să se respecte ca la carte, iar la Constanţa, un oraş turistic, unde poluarea chiar trebuie ţinută sub control, măcar ca să nu fim ocoliţi de turişti, nu se poate? Domnule primar, nu distrugeţi troleibuzele, stop poluării!”.


http://www.cugetliber.ro/1291759200/art ... i-suparat/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Dec 2010 19:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Reteaua dintre Palas si Podul de butelii a fost demontata (au ramas consolele). A disparut si linia fostului tramvai 105.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Dec 2010 23:04 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Silviu Sintea wrote:
Reteaua dintre Palas si Podul de butelii a fost demontata (au ramas consolele). A disparut si linia fostului tramvai 105.

Stati linistiti, "in caz de forta majora" vor circula din nou troleibuze, desigur pe motorina, deci nu vor avea nevoie de retea...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Despre troleibuzele
PostPosted: Sat 11 Dec 2010 11:42 
Ce se va intampla cu aceste Rocar de Simon? Arata prea bine ca sa fie casate. Vor fi cumparate de alt oras din tara?


Top
  
 
 Post subject: Re: Despre troleibuzele
PostPosted: Sat 11 Dec 2010 16:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
PREZIOSO wrote:
Ce se va intampla cu aceste Rocar de Simon? Arata prea bine ca sa fie casate. Vor fi cumparate de alt oras din tara?

Se pare ca nu vor sa le vanda. Le pastreaza pentru Muzeul Prostiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Dec 2010 20:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Ce fier vechi vinde RATC
Se scot ultimele sine de tramvai si se dezafecteaza reteaua de contact a troleibuzelor


La o săptămână după ce au fost scoase din circulaţie, troleibuzele 48 şi 48B vor fi date la casat.

Aleşii locali constănţeni au votat ieri două proiecte de hotărâre care au vizat casarea, dezafectarea şi valorificarea mijloacelor de transport aparţinând RATC, troleibuzele 48 şi 48 b, dar şi linia de tramvai 104, Billa - Poarta 6. Potrivit celor declarate de directorul Regiei Autonome pentru Transport în Comun Constanţa, Dumitru Coiciu, cele două proiecte de hotărâre fac referire la dalele liniei de tramvai care vor fi scoase şi duse la casat pentru a fi valorificate, iar la troleibuze se va dezafecta reţeaua de contact. "Sumele încasate de pe urma valorificării acestora se ridică la aproximativ trei-patru miliarde de lei vechi, maxim", a mai precizat Coiciu.


http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/pol ... 37814.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Dec 2010 15:55 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Exista o neconcordanta intre ceea ce scrie Claudia Candet:

Quote:
valorificarea mijloacelor de transport apartinand RATC, troleibuzele 48 si 48 b


si ceea ce spune Dumitru Coiciu, parafrazat de aceeasi Claudia Candet:

Quote:
iar la troleibuze se va dezafecta reteaua de contact


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Dec 2010 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47756
Dezinformare nationala.

Quote:
Troleibuzele au dispărut din Constanţa

Tot transportul în comun din Constanţa se va face, începând de sâmbătă, cu autobuze, după ce Conducerea Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa a decis înlocuirea celor nouă troleibuze, cu zece autobuze.

In Constanţa, troleibuzele vor deveni istorie, după ce conducerea Regiei autonome de transport în comun Constanţa a decis înlocuirea celor nouă troleibuze, cu zece autobuze.

Decizia a fost luată pentru a moderniza transportul în comun constănţean şi pentru ca Regia să devină sustenabilă având în vedere că, pentru conducerea unui autobuz, este nevoie de un singur om, în timp ce pentru un troleibuz, era nevoie de patru oameni, un sofer şi încă trei persoane, respectiv cei de la staţie, de la întreţinerea reţelelor de electricitate şi de la bobinaj.

Directorul Regiei de transport în comun Constanţa, Dumitru Coiciu spune că şi faptul că nu se mai fabrică troleibuze de zece ani în România, a contribuit la decizia de a scoate din uz mijloacele de transport în comun de acest gen.

Înlocuirea troleibuzelor cu autobuze, a început în Constanţa în urmă cu aproximativ 8 ani.

Troleibuzele au fost în Constanţa, o reţea de transport electric, inaugurată în 1959 şi desfiinţată aproape complet în 2004.

Nici atunci şi nici acum, organizaţiile ecologice nu au protestat faţă de înlocuirea troleibuzelor cu mijloace de transport în comun mult mai poluante.

De-a lungul timpului, această reţea a avut mai multe linii.

În anul 1999, reţeaua de troleibuz din Constanţa număra 11 linii.

În anul 2003, prin programul de reabilitare a transportului public, iniţiat de primarul Radu Mazăre, s-a renunţat la majoritatea liniilor de troleibuz din Constanţa şi s-au înlocuit cu linii de autobuz.

Pe traseu nu au mai ieşit decât troleibuzele 48 şi 48B care astăzi fac ultima cursa pentru că mâine vor fi înlocuite cu autobuze.


3.12.2010
http://main.romania-actualitati.ro/adio ... anta-22531


Attachments:
troleibuz-constanta.jpg
troleibuz-constanta.jpg [ 35.22 KiB | Viewed 9754 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 138 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group