traseul 1-demult gara CFR -centru -spitale -Revolutiei- centru- gara CFR;mai tirziu cind orasul s-a extins prin inghitirea satului Mureseni:combinat-Gh Doja-(autogara,dupa citiva ani)-gara CFR- centru-Revolutiei-spitale-centru-combinat.Azi acesta este 18,cu nr 1 nu exista
traseul 2-de la infiintare este acelasi,pereche cu fosta 1 -azi 18-,doar ca din centru o ia mai intii pe la spitale ,deci partea inelara a traseului o face in sens invers fata de 18-le de azi.
traseul 3- dintotdeauna :gara CFR-Bulgarilor-Cuza Voda -pod Mures-Remetea,si azi neschimbat.
traseul 4-demult:cart Tudor-str. lunga-Bulgarilor-libertatii-depozitelor,mai tirziu prelungit pina in spatele Combinatului,dupa ce acesta a fost terminat.Azi:cart Unirii-pod Mures-centru-Dimbul Pietros-gara CFR-combinat
traseul 5-dintotdeauna gara CFR-centru -Baile Sg de Mures,azi cu mici modificari, prelungit pina la Selgros.Erau perioade cind inca circulau IK 28o,si in orele de virf traseul era prelungit pina la combinat ,fiind cel mai lung traseu atunci ,aprox.15 km pe sens.
traseul 5/b-gara CFR-centru -Sg de Mures- Cotus traseu acoperit dintotdeauna de transp local
traseul 6-cum era demult nu stiu exact,dar azi :cart Tudor-Bulgarilor-libertatii-Depozitelor-Ambient-sat Mureseni,un traseu destul de lung.(Mureseni sat e un fel de a spune pt ca azi este inglobat in Tg Mures)In mare parte vechiul 4
traseul 7-cart Ady Endre-libertatii-Bulgarilor-centru-Revolutiei-spitale-centru -libertatii-Ady Endre.Mai tirziu ,afectuat dupa 1990 de 2 Mercedesuri 0305 scurte:gara CFR-Dimbul Pietros-str lunga-cart Tudor,azi nu mai exista.
traseul 8-demult ,si azi:gara CFR-Bulgarilor-pod Mures-Chinari-Curteni,destul de lung
traseul 9-demult :gara CFR-Bulgarilor-pod -Mures-Bardesti,dar avind unele indicatoare cu litere de ex 9c care merge la Cimpenita -Herghelia,iar 9 simplu pina la Porumbeni
traseul 10-demult:str Budiului-gara CFR-Bulgarilor-Cuza Voda-Marasesti-Pacii de aici iesea in 22 Dec 1989 pe linga piata mica,urca serpentina veche-spitale -la coborire dinspre cetate o lua inainte pe Calarasilor,si retur pina pe str Budiului.Era autobuzul care ne ducea pe noi la stadion in vremea de glorie a ASA TgMures.Azi:Unirii-Calarasilor-Revolutiei-spitale-Mihai Viteazul-Unirii.Azi traseu numai de dube.
traseul 11-demult:sat Mureseni-Depozitelor-Bulgarilor-pod Mures-Remetea,azi nu mai exista
traseul 12-cart Tudor-str Lunga-centru -Aleea Carpati,azi insa:cart Tudor-str Lunga-centru-Unirii
traseul 13- nu a fost niciodata un traseu prea stabil pina prin '91,au fost diferite trasee experimentale cu acest numar.Pe vremea IK 280
:garaj Bega-GH Doja-gara CFR-Dimbul Pietros-centru-Revolutiei-spitale-centru -gara CFR,apoi mai tirziu numai cu cap de linie gara.Dupa ce s-a creat 23-ul de azi ,si in vremuri de economie s-a desfiintat.Azi este traseu periurban:gara CFR-Bulgarilor-pod Mures -Nazna -Sincrai iar 13 c la Cuiejd,13 b la Berghia iar 13 s la Sintioana,aproape toate fiind foste trasee ale ITA.
traseul 14-demult :gara CFR-centru-Calarasilor-Aleea Carpati,azi combinat-Gh Doja-Bega -Dimbul Pietros-centru-Aleea Carpati.Si acest traseu, demult, era prelungit in orele de virf la combinat de la gara.
traseul 15-dintotdeauna:gara CFR-Bulgarilor-pod Mures-Sincrai-Nazna,azi prelungit pina la Panet.(cind au fost aduse primele 2 IK 280 albastre cu 2 usi,articulate ptr ITA prin '75 cred,unul facea traseul Panet )
traseul 16-demult:cart Ady Endre-libertatii-Bulgarilor-Gh Doja-combinat,singura diferenta e ca atunci au circulat pina mai departe la Cristesti.Azi:cart Ady Endre-libertatii-Bulgarilor-Dimbul Pietros-gara CFR-Gh Doja-combinat.
traseul 17-a fost creat pt ca se crea noua zona industriala sud,intr-un capat al orasului, iar in celalalt se extindea cart Tudor,acesta reprezentind legatura dintre cel mai mare cartier si noua zona industriala.Sa vedem:cart Tudor-str Lunga-Gh Doja -combinat.Au fost scurte perioade in care circulau la ora de virf prin Dimbul Pietros.
traseul 18-a fost vechiul 1:gara CFR-centru-spitale -Revolutiei-centru-gara,apoi dupa crearea lui 23 ,ca o pereche a acestuia:gara CFR-Dimbul Pietros-centru-spitale -Revolutiei-centru,deci in sens invers lui 23,cu cap de linie la gara.(azi nu mai exista)
traseul 19- demult:cart Tudor-str.Moldovei- str.Predeal-centru-Revolutiei-spitale-centru-str Lunga--cart Tudor.Azi:cart Tudor-str. Lunga-centru-spitale-Revolutiei-centru-Lunga -cart Tudor.
traseul 20-(perechea lui 19) demult:cart Tudor-str Lunga-centru-spitale-Revolutiei-centru-str.Predeal-Moldovei-cart Tudor (prin cart Tudor a se intelege capatul de linie de la fostul Centrofarm,mai apoi de la fosta f-ca de masini de calcul).Dupa cum vedeti 19 era inversul lui 20 si unul la dus altul la intors avea mici deviatii.
traseul 21-nou creat prin 75,ptr a lega noul cartier Dimbul Pietros de zona industriala:combinat-gara CFR-Budiului-Dimbul Pietros ,si la coborire la liceul MIU inapoi spre combinat ,circula numai la ore de virf atunci.Azi traseul normal ar fi:cart Tudor-Pandurilor-soseaua de centura-Budiului-Bega-Gh Doja-combinat.Dar cum jumatate din centura e inca sapata:cart Tudor-str Lunga-Dimbul Pietros-Budiului-Bega-combinat.
traseul 22-avea cap de linie in Bulgarilor si avea traseul:Bulgarilor-Gh Doja-Valureni(pe str 8 martie ,pe linga tesatoria de matase)
traseul 23-de la infiintare:cart Dimbul Pietros (cu cap de linie in capatul zonei verzi din mijloc,la coborire spre Budiului)-centru-Revolutiei-spitale-centru-Dimbul Pietros.Ulterior de aici a fost mutat capatul de linie la garajul de pe Bega.
traseul 24-a functionat pina la desfiintare prin '95 astfel:combinat-Cristesti-Ungheni-Avicola.Dupa ce s-a descoperit ca primaria Ungheni emisese abonamente false,(fals sau adevarat nu stiu) linia s-a desfiintat,dar si pt ca Avicola si-a incetat activitatea ,nu mai avea flux de calatori necesar.
traseul 25-a functionat de prin '95 pina prin 2001 daca nu ma insel,si cu precadere in weekenduri:combinat-Cristesti-Ungheni-Aeroport-manastirea Recea.Azi nu mai exista
traseul 26-a functionat o scurta perioada,ca legatura a celor din cart Unirii cu centrul com Transilvania:cart Unirii-pod Mures -Cuza Voda-Libertatii-Depozitelor -sat Mureseni.Azi nu mai exista.
traseul 43-constituit cred de Siletina prin 98:cart Tudor-strLunga-Dimbul Pietros-Budiului-Bega-Gh Doja -combinat,unul din cele mai solicitate.
Restul numerotarilor nu are rost sa le judec,sint citeva care au numai dube, majoritatea celor insirate sint mixte ,dar cred ca vertebra transportului va fi aceasta,vom vedea dupa scoaterea dubelor cum se va organiza totul.Ca o trecere in revista mai sint trasee de dube:30,30b,32,27,44,toate avind un capat de linie in cart Tudor.
|