TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 07 Dec 2019 23:33

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 375 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Feb 2011 09:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Iaşul anului 2011, în cifre

Tramvai spre Palat

ÃŽn această ÅŸedinÅ£ă vor fi supuse aprobării ÅŸi alocări de fonduri din capitolul buget venituri pe acest an, în sume de 4.014.000 lei ÅŸi 2.934.000 lei, pentru obiectivele de investiÅ£ii „Transporturi ÅŸi comunicaÅ£ii ÅŸi reabilitare ÅŸi modernizare linii tramvai”. „Aceste sume urmează să fie utilizate pentru cofinanÅ£area proiectelor ÅŸi programelor de dezvoltare locală care au fost începute în anii trecuÅ£i. Practic este vorba de continuarea lucrărilor începute cu banii luaÅ£i în urmă cu trei ani, atunci când, printr-o hotărâre de Consiliu Local, din anul 2007, a fost aprobat Contractul de credit între CLM ÅŸi Banca Europeană pentru ReconstrucÅ£ie ÅŸi Dezvoltare, în valoare de 15 milioane de euro, pentru reabilitarea căii de rulare linii tramvai în municipiu, în lungime de 16,501 kilometri”, a precizat Daniel Mătăsaru, consilier al primarului Gheorghe Nichita.

În urma contractării acestui credit, printr-o procedură de licitaţie au fost contractate şi alte lucrări decât cele începute în luna februarie 2008, şi anume tronsonul str. E. Doamna - str. A. Panu - str. Palat, valoarea acestora fiind de 2,3 milioane euro fără TVA. Potrivit proiectului de hotărâre ce urmează a fi adoptat mâine, lucrările de pe tronsonul E. Doamna - str. Palat se impun a fi finalizate deoarece acesta este parte componentă a străzilor A.Panu şi Palat, străzi care sunt incluse în proiectul „Dezvoltare reţea rutieră în zona culturală, istorică şi turistică a municipiului Iaşi”, finanţat prin Axa 1, iar în acest proiect nu sunt incluse lucrările aferente modernizării căii de rulare a tramvaiului. Mai mult, situaţia tehnică a căii de rulare este improprie circulaţiei tramvaielor, lucrările de reabilitare a căii de tramvai trebuie să fie executate înainte de reabilitarea tramei stradale, motivat de faptul că în conformitate cu prevederile legislaţiei europene, la obiectivele finanţate din fonduri europene nerambursabile nu se mai pot executa lucrări pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la data recepţiei lucrărilor.

Un nou împrumut pentru investiţiile Iaşului

Peste aceste lucrări care vor avea finanţarea asigurată, un alt proiect de hotărâre va îngemăna o listă cu alte 21 de obiective de investiţii care vor necesita asigurarea finanţării sau co-finanţării în cursul acestui an, din surse extrabugetare. Printre proiectele locale se numără linia de tramvai Bucşinescu – CET - Calea Chişinăului, cu o valoare estimată de 3 milioane de euro, linia de tramvai Nicolae Iorga (Bazar - Calea Chişinăului) - 2,2 milioane euro, achiziţia de autobuze - 10 milioane de euro, pasajul Hala Centrală - 2 milioane de euro, managementul deşeurilor – 1,5 milioane euro şi finalizarea liniei de tramvai şi carosabil din Tătăraşi (Piaţa Chirilă – Piaţa Doi Băieţi).

Printre proiectele europene, al căror necesar de fonduri se ridică la 30 de milioane de euro, se regăseşte amenajarea zonei de agrement Ciric, cu peste 7 milioane de euro, pasajul Octav Băncilă – 4 milioane de euro, Dezvoltarea axei de transport est-vest în municipiu – 6,5 milioane euro, Centrul Tehnologic Regional – 2,1 milioane de euro sau Dezvoltarea reţelei rutiere în zona culturală, istorică şi turistică a Iaşului – 9,6 milioane euro. Aceste investiţii ar urma să se facă din contractarea unei finanţări nerambursabile interne sau externe, prin emisiune de obligaţii municipale prefinanţată prin credit bancar, în valoare de maxim 50 de milioane de euro, formulă aprobată de Consiliu Local în iunie 2010. „La depunerea documentaţiei de autorizare a împrumutului este nevoie şi de această listă de investiţii care urmează să fie realizate din acest împrumut, proiecte pentru care există contracte de finanţare nerambursabilă deja semnate. Sumele pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte reprezintă sume estimate a fi necesare, dar care nu pot fi prinse în bugetul local pe 2011 din cauza lipsei surselor de venit aferente”, a declarat Daniel Mătăsaru.


http://www.evenimentul.ro/articol/iasul ... cifre.html

10 Milioane euro pt. achizitionarea de autobuze? La un pret mediu de 200.000 euro/autobuz inseamna ca vor sa cumpere 50 de autobuze. Vad ca troleibuzul nu a incaput in bugetul nikitean.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Feb 2011 15:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Municipalitatea renunta la reabilitarea unor linii de tramvai

Chiar daca avea in plan sa reabiliteze tronsoane de linii de tramvai si sa achizitioneze autobuze, municipalitatea ieseana s-a vazut nevoita sa renunte la obiective in valoare de 21,2 milioane de euro, din cauza ca Guvernul a limitat gradul de indatorare a municipiilor. Anul trecut, Primaria pregatise o lista cu unele proiecte importante, pentru care era necesar un credit de 50 de milioane de euro.

30 de milioane de euro trebuiau pentru cofinantarea proiectelor europene cu finantare nerambursabila, iar restul de 20 de milioane erau prevazuti pentru lucrari noi, precum tronsoanele de cale de rulare a tramvaielor Bucsinescu – CET – Calea Chisinaului si Baza 3 – Calea Chisinaului, pentru achizitia de autobuze noi, pentru finalizarea lucrarilor la pasajul Hala Centrala si pentru continuarea lucrarilor la depozitul ecologic de la Tutora. "Comisia de avizare a imprumuturilor ne aproba contractarea doar a unui imprumut de 30 de miliaone de euro pentru cofinantarea proiectelor deja incepute”, a incercat primarul Gheorghe Nichita sa-i lamureasca pe consilieri. Insa unii au dovedit ca ocupa degeaba un loc in Consiliul Local. "Atunci, daca nu se poate asa, sa includem investitiile in proiecte cu finantare europena”, a propus PDL-istul Laurentiu Grigoras. Replica primarului a venit insa imediat: "Nu putem sa mai facem asemenea proiecte, pentru ca fondurile acordate Iasului pe proiecte de infrastructura au fost epuizate”.

In consecinta, s-a votat ca Iasul sa contracteze un credit de 30 de milioane de euro, cu care se vor cofinanta proiectele referitoare la Ciric, axa Nord-Sud Pasaj Octav Bancila, Axa Est-Vest cu pasajul subteran Mihai Eminescu, Axa culturala, Centrul Tehnologic Regional si alte 10 proiecte mai mici.


http://www.iasiplus.ro/news/5/41301/Mun ... amvai.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Feb 2011 13:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Pot intelege puseele politice ce au recul in presa. Pot intelege apetitul pt. scandal al romanului, alimentat zilnic prin mijloacele de (dez)informare mass-media. Insa ce e prea mult si flagrant de mincinos chiar nu pot accepta.

Sunt convins ca RATP si, in definitiv, orice alta regie de transport din lume mai are de lucru in a multumi publicul calator deoarece intotdeauna este loc de mai bine. Cu bune, cu rele, totusi sa vedem ca s-au adus imbunatatiri transportului iesean, in ultimii 5 ani.

Desi sunt din Medias, incepand cu anul 1999 am vizitat destul de des municipiul Iasi. Am calatorit mult cu tramvaiele (si troleibuzele) dar intotdeauna a fost caldura in ele. Aerotermele functionau.

Quote:
Sebastian Tataru se plange de frigul din tramvaiele RATP

Sebastian Tataru, purtatorul de cuvant al Consiliului Judetean (CJ) Iasi, se plange de conditile oferite de Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi. El s-a aratat indignat de faptul ca, de trei zile, circula cu tramvaiul 6, pe traseul Dacia - Targu Cucu, intr-un frig greu de suportat.

"Pentru ce platesc bilet. Nu ar trebui sa am conditii de transport? Ar trebui reparat sistemul de incalzire daca despre asta e vorba. De trei zile, la 06:15, cand prind vagonul 101, mi se intampla asta. S-ar putea sa nu mai platesc bilet pentru ca cei de la RATP nu ofera conditii. Noroc ca aveam manusi. Chiar si asa mi-au inghetat mainile. In tramvai era mai frig decat afara. In secolul XXI e normal sa beneficiem de conditii de transport. Si asa avem cel mai scump transport din tara. Ma uitam si la oamenii din tramvai si vedeam crisparea de la frig", a povestit Sebastian Tataru.

BZI

Quote:
Transport cu vagonul frigorific, pe linia tramvaiului 6

Pe fondul temperaturilor scăzute din ultima perioadă, tot mai mulţi călători ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) acuză proastele servicii pe care regia le oferă propriilor clienţi

Pe lângă întârzieri foarte mari în staÅ£ii ÅŸi aglomeraÅ£ie la orele de vârf, ieÅŸenii se plâng ÅŸi de frigul pe care sunt nevoiÅ£i să-l îndure pe banii lor. „În fiecare dimineaÅ£ă, când vin spre serviciu cu tramvaiul 6, îmi îngheaÅ£ă mâinile în mănuÅŸi din cauza faptului că sistemul de încălzire din mijloacele de transport ale RATP sunt defecte, îndeosebi în vagonul 101, cu care nimeresc de cele mai multe ori să circul. S-ar putea să nu mai plătesc bilet, pe bună dreptate, deoarece reprezentanÅ£ii acestei regii nu oferă nici o condiÅ£ie optimă de călătorie. Nu este normal ca în secolul al XXI-lea să se circule cu tramvaie neîncălzite, cu gheaÅ£ă pe jos, cu barele ÅŸi scaunele îngheÅ£ate, cu vagoane întunecoase din cauza autocolantelor care le acoperă, cu atât mai mult cu cât la IaÅŸi există cel mai scump transport public din Å£ară”, a acuzat Sebastian Tătaru, un funcÅ£ionar ieÅŸean.

Reprezentanţii RATP au infirmat însă o astfel de situaţie, păstrând însă anumite rezerve. „Poate persoanele care reclamă aceste situaţii sunt mai sensibile la frig. Am mai primit astfel de sesizări din partea cetăţenilor, dar în ce priveşte autobuzele. În tramvaie avem aeroterme şi acestea chiar funcţionează. Se mai poate întâmpla însă ca pe traseele pe care există staţii apropiate, din cauza faptului că uşile se deschid foarte des, căldura să iasă afară şi să se creeze senzaţia de frig”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Evenimentul


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Feb 2011 10:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Radu Czech zis Bialus pe tramclub.org wrote:
L-a pus simi sa mearga cu tramvaiul? Well, RATP are repulsie la leprele care au distrus-o, asa ca e posibil ca aerotermele sa reactioneze corespunzator cand zaresc javrele si pupatorii lor de dos. Ce l-as da cu capul de toate aerotermele din tramvaiele de pe 6, poate incepe sa simta caldura si nu mai minte! Tare curios cum de trei zile isi tot da el intalnire cu vagonul 101 la ora 6:15. Nu e imposibil, dar e cam greu de crezut. Vedem...


Radu Czech zis Bialus pe tramclub.org wrote:
Evident, mizerabilii au orchestrat bine atacul asta. Azi ni se povesteste si in Evenimentul cum "un functionar iesean" (asa, oarecare si nevinovat) circula pe traseul 6 in "tramvaie neincalzite, cu gheata pe jos, cu barele si scaunele inghetate, cu vagoane intunecoase din cauza autocolantelor care le acopera". Care tramvaie cica e 101. Nu au chiar nici o limita limbricii astia politici?! Ca de obicei, RATP e carne de tun...


Totusi reactia unui angajat RATP (fie ea si a unuia care numara tramvaie intr-o maghernita de langa sediul RATP) este deplasata. Acest Czech este o parte a imaginii RATP, a relatiei publice (pe forumul Regiei iesene de transport el da raspunsuri, indicatii, IN NUMELE RATP) si nu stiu cine l-a desemnat sa faca asta, insa acela a gresit. A muscat, apoi linge mana care-l hraneste, nimic deosebit, la o adica, regnul animal are reguli clare. Plangea patetic dupa troleibuzul din Iasi iar acum il prigoneste si hamaie la cei ce vor sa-l faca pe primarul municipiului Iasi sa il reintroduca. Am scris deja, in anul 2009 dar si anul trecut, dl. Maricel Gherca spunea ca face eforturi pt. a reintroduce troleibuzele, bineinteles troleibuze noi. Insa czechul pune in balanta tramvaiul cu troleibuzul, de parca alocarea fondurilor pt. troleibuze vaduveste pachetul de finantare pt. reabilitarea infrastructurii tramvaiului. Acum nu e momentul sa vorbim despre troleibuze, pt. ca vad ca nu s-au alocat fonduri nici pt. autobuze, dar va veni si acel moment.

Iata reactia corecta:

Contre pe relaţia RATP - CJ

Potrivit reprezentanţilor RATP, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean, Sebastian Tătaru, a exagerat în momentul în care a afirmat că de trei zile circulă cu tramvaiul 101, pe traseul Dacia - Tg. Cucu, într-un frig greu de suportat. „Luni, 14 februarie, vagonul 101 a circulat, începând cu ora 12.45, pe traseul 5. Marţi, 15 februarie, vagonul a circulat toată ziua pe traseul 11. Doar miercuri a deservit traseul 6, fără însă a se înregistra probleme cu instalaţia de încălzire. De altfel, dacă era vorba de o defecţiune la aerotermele din interiorul tramvaiului, vatmanul avea obligaţia de a solicita retragerea vagonului de pe traseu”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.


http://www.evenimentul.ro/articol/contr ... p--cj.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Feb 2011 09:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
O noua statie de tramvai in Metalurgie

Iesenii din Metalurgie au la dispozitie o noua statie de tramvai. Sefii Regiei Autonome de Transport Public au dispus ca tramvaiele care circula dinspre Calea Chisinaului spre Doi Baieti sa opreasca si dupa Podul Metalurgie, in dreptul ANL-urilor de acolo. Pana acum, tramvaiele opreau doar inainte de pod, astfel ca cei care doreau sa ajunga cu tramvaiul in Tatarasi trebuiau sa parcurga o distanta mai mare. "Acolo nu exista statie pentru calatori, astfel ca acestia trebuiau fie sa mearga inapoi, traversand podul, fie pana la Doi Baieti, pentru a lua tramvaiul. Am decis sa infiintam in aceste conditii o statie acolo, mai ales ca am primit mai multe solicitari din partea locatarilor din zona", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.


http://www.bzi.ro/o-noua-statie-de-tram ... gie-209030


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Feb 2011 12:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Jaful anului la Primaria Iasi

Fraudarea banului public pare sa fi devenit o tinta directa pentru Primaria Iasi • Mafia siciliana ar putea sa vina la niste cursuri de perfectionare la Iasi, in birourile din Palatul Roznovanu, pentru a invata cum se fura banii din condei • Este un jaf de cel putin 6 miliarde lei vechi, direct din pusculita publica • Licitatia organizata pentru atribuirea contractului de ticketing, panouri de informare in timp real si sistem de management in trafic, a fost pretextul perfect pentru aranjamente • Firma care a avut oferta cea mai buna si mai avantajoasa din punct de vedere financiar a fost descalificata pentru ca nu a facut o compunere sau o povestire despre cum ar putea sa distruga un huligan dispozitivul de ticketing din tramvaie • "Din moment ce dispozitivul respecta caracteristicile tehnice necesare unui display anti-vandalism, este evident ca nu mai trebuie sa ne asumam in clar un scenariu dintr-o multitudine care pot fi inventate de un huligan", explica cei de la UTI Systems

Primaria Iasi este implicata intr-un nou scandal privind banul public. Chiar daca este perioada de recesiune economica, chiar daca angajatii Primariei Iasi au fost arsi la lefuri pentru ca nu existau bani de salarii, municipalitatea ieseana a jefuit din nou bugetul public. Acest ultim jaf, de aproximativ 6 miliarde lei vechi, provine din ultima licitatie importanta organizata de Primaria Iasi. Este vorba de licitatia privind sistemul de ticketing, panouri de informare in timp real si sistem de management in trafic.

Pe 10 noiembrie 2010, Primaria Iasi a declansat procedura de achizitie publica prin licitatie deschisa. La aceasta licitatie s-au prezentat patru firme: Radcom SRL, UTI Systems in asociere cu UTI Trafic si SC Alien Concept SRL. Licitatia a fost castigata de Radcom SRL.

Problema se invarte in jurul catorva aspecte esentiale: firma castigatoare nu are experienta in domeniu, a avut pretul cel mai mare, a prezentat aceleasi produse ca si firmele concurente si a apelat la metode neconcurentiale pentru obtine contractul. Pentru ca totul sa para legal, s-a lucrat foarte mult la sabotajul pe baza detaliilor tehnice. Firmele declarate necastigatoare au contestat deja licitatia, venind cu argumente cat se poate de pertinente.

Restrictionarea concurentei

Se acuza, in primul rand, modalitatea de evaluare a Primariei Iasi, autoritatea contractanta din aceasta licitatie. Atat UTI Systems, cat si Alien Concept sustin ca si caietul de sarcini a fost fabricat cu dedicatie si contine mai multe erori, ce privesc partea tehnica a contractului. Spre exemplu, unul dintre motivele pentru care UTI Systems a fost descalificata a fost acela ca un produs oferit nu avea certificat de conformitate. Numai ca acel produs facea parte dintr-un ansamblu mai mare, care avea certificat de conformitate si toate garantiile necesare. "Autoritatea contractanta nu cunoaste propriile cerinte incluse in documentele de atribuire, cat si faptul ca singurul scop al acestor cerinte este restrictionarea concurentei la prezenta procedura de achizitie publica", au precizat reprezentantii de la UTI Systems in contestatia depusa la Comisia Nationala de Solutionare a Contestatiilor (CNSC).

Sistem anti-vandalism

Toate firmele prezente la licitatie au fost obligate sa prezinte dispozitive ce urmeaza sa fie amplasate in mijloacele de transport in comun, care sa aiba protectie impotriva huliganilor. Mai concret, acele dispozitive de ticketing din tramvaie sau din autobuze trebuie sa fie foarte greu de distrus: sa nu se zgarie, sa nu se sparga usor, sa nu arda, sa fie dure etc. Numai ca, in afara de caracteristicile tehnice care sa ofere siguranta impotriva raufacatorilor, firmele au fost nevoite sa inventeze si scenarii anti-vandalism. Acestea au condus la descalificarea uneia dintre firme, chiar daca produsul oferit avea o calitate mai buna decat produsul firmei concurente, care a stiut sa inventeze o poveste mai interesanta.
Pentru a da startul la compuneri, schite, povestiri si nuvele, Primaria Iasi a oferit si exemple: un huligan se urca in tramvai, se uita in stanga si in dreapta, scoate un cui si zgarie dispozitivul de ticketing. "Autoritatea contractanta a oferit ca exemplu scenariul cu zgarietura cu obiecte contondente sau arderea cu tigara aprinsa, dar la fel de bine dispozitivul ofertat rezista si la stropirea cu apa sau zgarietura cu un ac. Din moment ce dispozitivul respecta caracteristicile tehnice necesare unui display anti-vandalism, este evident ca nu mai trebuie sa ne asumam in clar un scenariu dintr-o multitudine care pot fi inventate de un huligan", au explicat cei de la UTI Systems.

Bani aruncati aiurea

O alta discutie interesanta priveste capacitatea de stocare a tranzactiilor care se pot realiza prin aceste sisteme de ticketing. Cerinta din caietul de sarcini era ca sistemele sa stocheze cel putin 100 mii de tranzactii. Aceasta capacitate se poate modifica in functie de memoria de stocare. Toate cele trei firme puteau oferi sisteme care sa stocheze milioane de tranzactii. Cu toate acestea, UTI Systems a fost descalificata deoarece a scris in oferta ca sistemul gestioneaza peste 10 mii de tranzactii. Este absurd sa ceri minim 100 mii tranzactii cand toate sisteme incep de la 1, pana la 500 mii tranzactii. Este greu de crezut ca o sa fie 500 mii ieseni care sa circule cu mijloacele de transport in comun in acelasi timp...
Alte chichite au mai facut referire la temperatura de functionare a sistemului de ticketing. Aceste dispozitive trebuie sa functioneze la - 25 grade in timpul deplasarii mijlocului de transport in comun si - 30 grade in timpul stationarii.

Cine a luat spaga?

Peste toate acestea, este greu de inteles care este motivul pentru care Primaria Iasi a dat acest contract firmei Radcom SRL, care nu a mai avut nici un contract similar. In schimb, UTI Systems a implementat acelasi proiect in Bucuresti. Pretul cu care a fost adjudecata licitatia a fost de 6,47 milioane lei, cu toate ca cei de la UTI Systems ofereau si produse mai bune, la 5,87 lei fara TVA, si experienta in domeniu. "Radcom SRL a fost desemnat prin metode neconcurentiale si nelegale castigatorul prezentei proceruri de achizitie publica", sustin reprezentantii Alien Concept SRL.

Contestatia la aceasta licitatie a ajuns in urma cu putin timp pe masa judecatorilor de la Tribunalul Iasi. "Exista o comisie de licitatie care a stabilit ca oferta acestei firme sa fie castigatoare. Probabil ca a oferit conditii economice mai bune, respectiv in ceea priveste raportul calitate - pret. Daca exista nemultumiri din partea celorlalti participanti, au dreptul sa se adreseze CNSC sau altor institutii. In functie de ce se va decide, putem chiar sa si reluam licitatia", a declarat Sebastian Buraga, actualul purtator de cuvant al Primariei Iasi.


http://www.bzi.ro/jaful-anului-la-primaria-iasi-209050


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Feb 2011 08:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Tramvaiele produse in Romania nu vor ajunge si la Iasi

Iasul nu va putea achizitiona, deocamdata, tramvaie noi, chiar daca acestea urmeaza sa fie produse in Romania. Tramvaiul de 2,5 milioane euro, cu podea joasa si aer conditionat ce va fi produs de Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), în parteneriat cu Astra Vagoane si firma Siemens, nu are sanse sa ajunga si la Iasi, chiar daca face parte din categoria tramvaielor low-cost. Singura speranta pentru ca la Iasi sa circule tramvaie moderne reprezinta modernizarea acestora de catre o firma din Pascani. "Este de apreciat faptul ca s-a gandit cineva sa faca tramvaie in Romania. Conceptul de «transport ecologic» a inceput sa prinda atat in Romania, cat si in Europa. Noi am luat legatura cu cei de la Siemens, dar nu am putea sustine un astfel de parteneriat, precum cel incheiat de acestia cu RATB. In primul rand ca nu am avea bani pentru a ne asigura cota parte la productia de tramvaie, dar nici alte sume pentru achizitionarea acestora. Noi avem un tramvai pe care-l modernizam in parteneriat cu o firma din Pascani. Cine stie, pe viitor, daca Uniunea Europeana va da fonduri pentru dezvoltarea transportului electric, poate vom avea sanse sa ne bucuram de tramvaie noi la Iasi", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Momentan, parcul de tramvaie al Regiei este compus din peste 100 unitati, toate fiind achizitionate la mana a doua.


http://www.bzi.ro/tramvaiele-produse-in ... asi-209190


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Mar 2011 20:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Sistemul de incalzire din autobuzele MAZ va fi schimbat

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) lucreaza la implementarea unui sistem pentru a rezolva problema incalzirii din autobuzele MAZ. De vina pentru frigul din autobuze s-ar parea ca e un senzor, care nu indica momentul in care se defecteaza instalatiile de incalzire. "Senzorul respectiv nu se gaseste pe piata. Acum lucram la un alt sistem care sa inlocuiasca acel senzor. La unele autobuze am reusit sa rezolvam deja problema, la altele mai lucram", a spus Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Reamintim ca mai multe autobuze ale RATP, in special cele produse in Belarus, au circulat in aceasta iarna cu instalatiile defecte, calatorii indurand de mai multe ori frigul din acestea.


http://www.bzi.ro/sistemul-de-incalzire ... bat-210083


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Mar 2011 15:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Transport în comun cu erată

Călătorii din afara Iaşiului care ar dori să apeleze la autobuze şi tramvaie vor avea surprize. Noile şi modernele staţii ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) îi pun pe cei care îndrăznesc să folosească autobuzele să caute din anunţ în anunţ traseele în vigoare


Răbdarea călătorilor este pusă la grea încercare de angajaţii RATP. Cele 50 de staţii noi care au fost amplasate de curând în municipiu vor fi dotate, treptat, cu hărţi de trafic. Rolul acestora ar fi să-i îndrume pe călători ce traseu să aleagă atunci când vor să ajungă la destinaţia dorită.

Cu toate acestea, cei care se încred în noile hărţi vor trebui să aştepte autobuze care vor veni cu o întârziere de câteva luni. Pe panourile luminate sunt prezentate inclusiv trasee care nu mai circulă de mai mulţi ani, dar care vor reveni „cât de curând“.

Enigma traseului 47

Unul dintre traseele de autobuz prezente pe toate hărţile deja montate în unele staţii este 47. În urmă cu câţiva ani, acesta avea un itinerar deservit de troleibuze. Între timp, aceste mijloace ecologice de transport au fost desfiinţate, în locul lor funcţionând acum autobuzul 121 al companiei Unistil. „Erata“ este oferită ieşenilor prin intermediul unor anunţuri, care explică de ce traseele afişate nu sunt utilizate, dar, în schimb, sunt disponibile altele noi.

Explicaţia reprezentanţilor RATP pentru această „scăpare“ este că se pregăteşte revenirea la toate traseele din oraş. „Pe hărţi apar traseele care sunt aprobate prin Hotărâre de Consiliu Local. Din cauza lucrărilor la infrastructura rutieră, de pe strada Anastasie Panu în special, unele trasee au fost modificate, dar ele apar în continuare pe hartă“, a explicat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi.

Acesta susţine că eventualele neplăceri cauzate de hărţile-surpriză vor fi evitate. „Vom pune în curând în staţii afişe în care vom anunţa că se vor schimba traseele după finalizarea lucrărilor. Va reveni şi autobuzul cu numărul 47, pe acelaşi traseu pe care îl realizează acum 121. Am vrea ca în municipiu să circule numai curse cu numere mici, iar pe cele cu numere mari să le mutăm în afară“, a completat purtătorul de cuvânt al RATP.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 56575.html


Attachments:
RATP.jpg
RATP.jpg [ 121.78 KiB | Viewed 12405 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Mar 2011 15:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Am remarcat si eu diferentele amintite in articolul anterior, mai demult, vazand fotografia realizata probabil de Cristina Albu de la RATP.

Am solicitat Primariei Iasi sa-mi transmita in format electronic HCL 115/2010 privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in Municipiul IaÅŸi, la adresa informatii@primaria-iasi.ro

Pe pagina de internet a Primariei Iasi se gaseste textul Hotararii, fara Anexa 1: http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 28&lang=RO

Quote:
Stimate domn,
Conform HCL 177/2010 privind taxele si impozitele pentru anul 2011 se achita 3 lei /pag. In total sunt 31 de pag


Evident ca m-am certat cu Centrul de Informatii Iasi, pt. ca exista obligativitatea publicarii tuturor Hotararilor Consiliului local, deci nu-mi poti cere bani pt. ceea ce tu esti obligat sa publici! Nu stiu daca este vorba de cenzura, de prostie sau de nepasare, insa am insistat cu cererea mea. Cica, Anexa 1 e pe hartie, nu in format electronic. Si ce? Scanati-o, fotocopiati-o sau trimiteti-mi o copie xerox. Nu ma las pana nu primesc materialul solicitat. Transparenta decizionala lipseste la Primaria Iasi!


Attachments:
info.jpg
info.jpg [ 86.96 KiB | Viewed 12405 times ]
ADVAZI20110304_0021.pdf [290.69 KiB]
Downloaded 173 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Mar 2011 09:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Proiectul SECO prezentat pe pagina de internet a RATP Iasi: http://www.ratp-iasi.ro/proiecte.html

Acord intre orasul Iasi si Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice pentru acordarea de asistenta financiara pentru furnizarea de tramvaie second-hand pentru orasul Iasi

Pe data de 9 iulie 2003 municipalitatea ieseana a semnat contractul de colaborare cu Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) din cadrul Guvernului Confederatiei Elvetiene. Guvernul elvetian a convenit sa acorde asistenta financiara nerambursabila in valoare de 1.780.000 de franci elvetieni pentru donarea a 13 tramvaie care au circulat in Berna (9 garnituri vagon motor+remorca si 4 vagoane dublu articulate), pentru furnizarea de piese de schimb si utilaje pentru operarea, intretinerea si reparatiile capitale ale tramvaielor si pentru acordarea de consultanta tehnica pentru exploatarea si intretinerea tramvaielor. Contractul initial prevedea ca data de incheiere a proiectului 30 septembrie 2005, insa durata colaborarii a fost prelungita in anii urmatori. Au fost semnate trei amendamente, iar finalizarea proiectului a fost stabilita pentru data de 31 decembrie 2010.

Primele 9 tramvaie (vagoane Be 4/4 cu remorca) au fost livrate pana la sfarsitul lunii iunie 2004. Vagoanele s-au comportat bine in conditiile de exploatare existente in municipiul Iasi (declivitati mari, trafic intens, intersectii aglomerate).

Prin programul de asistenta financiara au fost achizitionate truse cu scule pentru electricieni si mecanici, echipamente de lucru si protectie, un laborator pentru defectoscopie cabluri, un strung carusel, o masina de degresat piese, un polizor dublu cu element de ventilare, un aparat de sudura electric, o freza verticala si multe altele. Specialistii elvetieni, impreuna cu cei de la RATP, au amenajat trei ateliere de lucru: un atelier pentru reparatii compresoare, un atelier pentru aparataj electric si un atelier pentru reparatii motoare de tractiune. Pentru intretinerea liniei de tramvai s-au achizitionat o serie de utilaje: un vibrocompactor, o masina de taiat asfalt, un pickamer pneumatic si un compresor mobil. De la Bernmobil, societatea de transport public din Berna, s-au mai primit un vehicul pentru intretinerea retelei de contact si un altul pentru curatat linia de tramvai.

In anul 2006 au demarat lucrarile de montare a cabinei de vopsit tramvaie achizitionata din Nürnberg prin intermediul programului de asistenta financiara derulat cu SECO. In luna mai 2008, cu prilejul aniversarii a 110 ani de transport electric in Iasi, cabina de vopsire a fost inaugurata in prezenta reprezentatilor SECO, iar in a doua jumatate a lunii octombrie 2008 aceasta a devenit complet functionala.

In anul 2008 au sosit la Iasi, de la Bernmobil, 4 tramvaie dublu articulate Be 8/8. Tramvaiele Be 8/8 si-au dovedit fiabilitatea, in exploatarea si intretinerea lor nefiind intampinate probleme majore. Au fost achizitionate si opt cricuri electromecanice, in special pentru ridicarea tramvaielor de tip Be 8/8. Prin semnarea ultimului amendament la Acordul de Asistenta Financiara a fost suplimentat numarul de tramvaie donate cu inca 10 vagoane dublu articulate Be 8/8, care au ajuns la Iasi in vara anului 2010.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Mar 2011 09:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Iesenii nu mai au nici bani de tramvai. Gaura in incasarile RATP

Inspectorii RATP au monitorizat timp de mai multe zile traseele de tramvai si de autobuz din anumite puncte fixe


Criza economica pare sa-i fi rapus de tot pe ieseni. Conform ultimelor studii in teren efectuate de reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP), numarul celor care prefera mijloacele de transport in comun a scazut dramatic in ultima vreme. Asa se face ca, in afara orelor de varf, o parte din autobuzele si tramvaiele Regiei circula aproape goale. "Se pare ca iesenii nu folosesc transportul public decat pentru a merge la munca si a se intoarce inapoi. Datele culese in teren arata ca, in anumite intervale de timp, o serie de mijloace de transport scoase la strada nu se justifica pentru ca circula mai mult fara calatori", a sustinut Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Conform acestuia, inspectorii RATP au monitorizat timp de mai multe zile traseele de tramvai si de autobuz din anumite puncte fixe. A fost verificat, astfel, gradul de incarcare in statiile din: Podu de Piatra, Podu Ros, Canta, Targu Cucu, Tatarasi Sud, Triumf, Sergent Grigore Ioan, Baza 3, Pod Metalurgie, Zimbru, Stadion, Universitate, blocuri Pacurari.

Rezultatele

"Dupa ora 17.00, gradul de ocupare a mijloacelor de transport scade la 1, respectiv numai calatori asezati pe scaune. Cei mai putini calatori dupa aceasta ora sunt pe traseele de tramvai 5, 11 si 2, dar nici pe celelalte rute nu sunt multi. Aici am observat, de exemplu, ca sunt foarte multi calatori la o anumita ora, in general cand lumea merge la serviciu sau cand ies studentii de la cursuri. La autobuze, exceptand orele de varf, traseele 28 si 43 sunt cel mai putin preferate de ieseni. Deocamdata, sunt niste date preliminare, noi urmand sa monitorizam si alte zone din oras, in diferite intervale orare", a mai spus Adrian Mihai.

Datele finale ale studiului vor fi folosite de oficialii RATP pentru a implementa o parte dintre masurile noului plan de transport. Este posibil ca pe mai multe rute de autobuz si tramvai sa circule mai putine mijloace de transport, iar unele trasee sa fie scurtate in viitor.


http://www.bzi.ro/iesenii-nu-mai-au-nic ... atp-210913


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Mar 2011 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Transportul în comun, o alternativă cu parfum de ideal
Aşteptând autobuzul...


Dacă regulile sunt făcute pentru a fi încălcate, acelaşi lucru se poate spune despre graficele de transport realizate de specialiştii RATP. Întocmite, în general, ţinându-se cont de dinamica fluxului de călători şi de particularităţile fiecărui traseu, aceste grafice ajung rareori să fie respectate, în principal din cauza modului cum se circulă în oraş

Haosul din trafic sau timpii de semaforizare stabiliÅ£i fără nici o conectivitate cu realitatea din stradă generează situaÅ£ii în care intervalul de urmărire dintre mijloacele de transport depăşeÅŸte durata estimată de reprezentanÅ£ii regiei locale de transport public. La fel de adevărat este ÅŸi faptul că sunt zile în care mijloacele de transport sosesc în staÅ£ii cu o frecvenÅ£ă neobiÅŸnuită pentru ieÅŸeni, fiind evident faptul că va mai dura ceva vreme până când un mijloc de transport va ajunge să respecte la minut programarea gândită de cei de la Serviciul Exploatare.

Monitorizarea pe care am realizat-o într-una din zilele trecute în staÅ£ia din Tg. Cucu indică faptul că, în afara orelor de vârf, intervalul de urmărire al autobuzelor RATP este unul acceptabil, fără însă a se respecta o constanÅ£ă în frecvenÅ£a sosirii în staÅ£ii. Pe traseul 41, de exemplu, la orele prânzului (12.40), într-un interval de patru minute s-au succedat trei mijloace de transport, după care următoarele trei autobuze au ajuns în staÅ£ie într-un timp cumulat de 13 minute. După ora 13, într-un interval de 40 de minute, am numărat alte opt autobuze, ceea ce înseamnă, practic, cinci minute de aÅŸteptare. „Pe traseul 41 operăm cu un număr foarte mare de unităţi - 24. La o durată de 70 de minute estimată pentru parcurgerea distanÅ£ei dintre Rond Agronomie ÅŸi Rond CUG, intervalul de urmărire ar fi de trei minute. Că ajung mai multe în acelaÅŸi timp, acest lucru Å£ine de traficul din oraÅŸ. Sau de semafoare. ÃŽntre Copou ÅŸi bdul IndependenÅ£ei sunt ÅŸase semafoare. Dacă un autobuz le prinde pe toate, este ajuns din urmă de un altul. Este ceea ce aÅ£i remarcat în Tg. Cucu. ÃŽn alte puncte ale traseului apar gâtuiri ale graficului, cele mai multe înregistrându-se în zonele Palat sau Podu Roş”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Fără soluţii la orele de vârf

Cumva diferită este situaţia autobuzelor de pe traseul 28. Conform monitorizării, primul mijloc de transport a ajuns în Târgu Cucu la ora 12.43, iar următoarele cinci la 12.54, 12.58, 13.12, 13.25, în condiţiile în care conform celor de la RATP, durata de urmărite între maşini este de 7 minute.

Pe traseul 46, însă, diferenţele între graficul stabilit şi realitatea din stradă sunt mult mai evidente. Orele la care acestea au poposit în staţie (12.41, 13.01, 13.07, 13.24, 13.38) depăşesc intervalul de urmărire de 8-9 minute al celor 10 unităţi de transport trimise zilnic pe acest traseu. „În acest caz, un autobuz s-a retras la garaj. Timpii de urmărire se acoperă prin redistribuirea maşinilor din trafic”, a spus Vasile Tănase, şeful Serviciului Exploatare.

Totuşi, marile probleme apar în timpul perioadei de vârf. Defectarea unui mijloc de transport - aşa cum s-a întâmplat zilele trecute, când mai multe autobuze de pe traseele 41 şi 28 au îngheţat, fiind retrase la garaj - generează decalaje mult mai mari. De aici şi reproşurile cetăţenilor, care reclamă fie faptul că au fost nevoiţi să aştepte prea mult sosirea unui autobuz, fie că nu s-au putut din cauza aglomeraţiei. „Nu avem prea multe soluţii. În momentul defectării unui mijloc de transport, la orele de vârf nu există autobuze de rezervă, toate fiind trimise pe traseu”, a spus dl Mihai.

RATP, victima luptelor dintre firmele care doresc să implementeze sistemul de dispecerizare şi ticketing

Perspective pentru respectarea graficului de transport ar exista. Este ştiut faptul că în cadrul proiectului Archimedes este cuprinsă măsura privind implementarea unui sistem de dispecerizare, informare şi ticketing modern, numai că finalizarea acestui program se tot amână. Din dorinţa de a câştiga un contract de amploare, participantele la licitaţiile organizate de municipalitate contestă rezultatele. „Efectele acestei lupte se răsfrâng asupra ieşenilor. Îmi amintesc că, în 2009, s-a realizat un experiment. Toate maşinile de pe traseul 30 au fost dotate cu GPS, putându-se monitoriza astfel eventualele disfuncţionalităţi în respectarea graficului. Unui şofer aflat în întârziere i se comunica acest lucru, cum, de altfel, se întâmpla şi cu colegii săi care o luaseră înaintea timpilor stabiliţi. Nu au fost probleme pe acel traseu, însă, din păcate, nu a ţinut decât două luni”, a mai spus dl Tănase.


http://www.evenimentul.ro/articol/astep ... uzul.htmll


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Mar 2011 08:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Mai putine mijloace de transport la strada

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) se gandesc sa reduca numarul mijloacelor de transport scoase la strada in afara orelor de varf. Astfel, pe fiecare traseu de tramvai, dupa o anumita ora, va fi cu cate un mijloc de transport mai putin, fata de graficele normale. Oficialii RATP afirma ca, dupa ora 17.00, tramvaiele sunt mai mult decat suficiente. Reducerea va afecta si autobuzele de pe traseele 28 (Alexandru cel Bun - Copou), 43 (CUG - Pacurari) si 43 barat (CUG - Copou). "In urma monitorizarilor facute in trafic privind gradul de incarcare a mijloacelor de transport in comun, am constatat ca multe dintre acestea circula cu foarte putini calatori dupa un anumit interval de timp.

Prin urmare, dupa ora 17.00, cate un mijloc de transport de pe aceste trasee va fi retras. In schimb, ele vor circula doar la orele de varf. La tramvaie, ca urmare a modernizarii liniilor, spatiile de asteptare care se vor crea prin retragerea vagoanelor vor fi recuperate printr-o parcurgere mai rapida a traseului. La autobuze, de obicei, dupa ora 17.00, traficul este mai lejer, astfel ca se poate recupera si aici", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Schimbarile ar urma sa intre in vigoare din aceasta saptamana, dupa ce oficialii RATP vor stabili exact la ce mijloace de transport vor renunta.


http://www.bzi.ro/mai-putine-mijloace-d ... ada-212064


Attachments:
28b.jpg
28b.jpg [ 49.91 KiB | Viewed 12257 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Mar 2011 08:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Aglomeratie in autobuze si tramvaie la orele de virf

Masura reducerii numarului mijloacelor de transport la strada este aspru taxata de calatori


Oamenii s-au plins ieri ca s-a circulat foarte aglomerat. S-au inregistrat probleme atit pe traseele de autobus, cit si pe cele de tramvai. "Eu nu stiu ce a fost in capul lor. Si asa autobuzele erau aglomerate. Merg in fiecare zi cu 43 si acum e si mai aglomerat. Eu inteleg sa faca economii, dar nu sa-si bata joc de noi, ca nu circulam gratis", a rabufnit Diana Afloarei.

Probleme au fost si pe traseul de autobuz 28, unde ieri, in jurul orei 9.30, mijloacele de transport circulau pline pina la refuz. Aglomeratia s-a resimtit si pe traseele de tramvai 1 si 13 care duc in Copou.

Oficialii RATP au replicat ca s-a redus numarul mijloacelor de transport care deservesc traseele de autobuz 28, 43, 43 barat si cele de tramvaie cu cite o unitate. "Mijloacele de transport respective sint pastrate la strada doar la ranforsari, cind, la orele de virf, sint mai multe unitati la strada", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al regiei.

Masura a fost luata in urma unei analize privind gradul de incarcare a autobuzelor si tramvaielor. RATP introduce ranforsarile pe trasee la orele de virf, respectiv in intervalele orare 7-9.30 si intre 12-17.


http://www.ziaruldeiasi.ro/local/aglome ... irf~ni75rf


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 17:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Palasul dă peste cap traficul din Centru

Pe strada Palat, care va fi lărgită cu încă două benzi, vor circula din nou tramvaie.

Reporterii „Adevărul de Seară" prezintă în exclusivitate toate intersecţiile şi restricţiile de circulaţie din jurul ansamblului rezidenţial. Printre cele mai importante schimbări se numără transformarea străzii Sf. Lazăr în sens unic, amenajarea unui nou sens giratoriu în Podu Roş şi lărgirea străzii Palat cu câte o bandă pe sens.


11.04.11
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/EXCL ... 54267.html


Attachments:
palas1.jpg
palas1.jpg [ 39.18 KiB | Viewed 12081 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 17:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Şoferii contestă studiul de trafic de la Palas

Conducătorii auto sunt de acord, în principiu, cu reorganizarea circulaţiei rutiere din jurul Palatului Culturii, care vor fi implementate după finalizarea lucrărilor la ansamblul rezidenţial Palas.

AceÅŸtia cred că traficul va fi descongestionat prin introducerea sensului unic pe strada Sf. Lazăr sau construirea unui sens giratoriu în faÅ£ă la BCR. „Tramvaiele ar trebui să circule ca înainte, iar sensul unic ar fluidiza traficul“, a spus taximetristul Marius Ailiesei.

„Nu este o idee bună doar folosirea parcării cu plată“

Un alt şofer este de părere că introducerea sensului unic pe strada Sf. Lazăr nu este o soluţie pentru că nu sunt străzi ocolitoare în zonă.
„Nu este o idee bună sens unic pe Sf. Lazăr. Dacă vii din Tătăraşi, poţi ajunge în Podu Roş doar dacă ocoleşti pe la Hala Centrală sau Tudor Vladimirescu, iar ambele zone sunt foarte aglomerate şi nu avem rute ocolitoare“, a spus Daniel Munteanu.

O altă problemă ridicată de şoferi este interzicerea parcării pe străzile din jurul Palas, mai ales pe Sf. Lazăr. „Dacă trebuie să folosim doar parcarea cu plată de la Palas nu este o idee prea bună, mai ales că pe Sf. Lazăr se lasă multe maşini“, a spus Dumitru Alexa. Studiul de trafic realizat de investitorul de la Palas a fost depus la Primărie din toamna anului trecut. Abia în martie a ajuns pe masa Comisiei de Circulaţie din Primărie. Interesul aleşilor pentru schimbările din trafic nu a fost prea mare.

„Nu am participat la şedinţa în care a fost prezentat acel studiu de trafic. Nu ştiu despre ce este vorba“, a spus viceprimarul Romeo Olteanu. „Ne-am uitat rapid pe studiul de trafic de la Palas pentru că a trebuit să treacă pe la toţi consilierii. Probleme ar fi cu sensul unic pe Sfântul Lazăr care ar încurca circulaţia auto“, a spus consilierul local Radu Botez.


12.04.11
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 54235.html


Attachments:
palas2.jpg
palas2.jpg [ 50.34 KiB | Viewed 12078 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 18:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Şefii din Primărie au avizat schimbările de trafic din jurul Palasului. Vezi aici noile reguli de circulaţie din Centru

Reprezentanţi din Primărie, Poliţie, Consiliu Local şi Iulius Group s-au reunit astăzi în Comisia de Circulaţie pentru a decide cum va fi organizată circulaţia auto în zona centrală a oraşului, în special în jurul Palasului

Autorităţile au avizat o mare parte din modificările cuprinse în studiul de trafic comandat de investitorul de Palas. Circulaţia auto va fi dată peste cap din această vară, atunci când lucrările la pasajul subteran de la Hala Centrală vor fi finalizate. Restul schimbărilor în trafic vor apărea treptat, din toamnă, pe măsură ce constructorul ansamblului rezidenţial va inaugura fiecar din corpurile din cadrul Palas.

„Am analizat toate intersecţiile care vizează circulaţia în jurul Palas. Într-un an sau un an de jumătate în funcţie de cum va finaliza investitorul şi cum vom reuşi şi noi să proiectele europene pe străzile Sf. Lazăr, Palat şi Anastasie Panu vor fi implementate soluţiile“, a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.

Cele mai importante modificări analizate în Comisia de Circulaţie:

-Construcţia unui sens giratoriu de mici dimensiuni în faţa băncii BCR. „Aceasta va permite ca şoferii care coboară pe strada Palat şi nu-i interesează decât accesul spre Sf. Lazăr să nu mai fie obligaţi să intre în giraţia din Podu Roş. Astfel mai eliberăm un pic accesele din Nicolina, şoseaua Naţională şi Socola", a spus Mihai Chirica.

-Intersecţia semaforizată între străzile Sf. Lazăr şi Smârdan, care va funcţiona şi ca zonă de acces spre parcările subterane şi complexele comerciale.

-Sens unic pe strada Smârdan, dinspre Bucşinescu. În paralel, strada Grigore Ghica Vodă va funcţiona cu sens unic în sens invers.

-Reorganizarea traficului în zona Tribunalului. Şoferii vor circula în sens unic pe direcţia de intrare pe strada din spatele Tribunalului cu ieşire obligatorie spre Anastasie Panu. Este prevăzută semaforizarea între strada Timpului la Moldova Mall cu Anastasie Panu.

-Reluarea circulaţiei tramvaielor pe strada Palat. „Din analiza străzii Palat, s-a adus în discuţie divizarea circulaţiei cu tramvaiul în sensul că pe strada Palat să fie doar coborâre, iar pe strada Sf. Lazăr să fie urcarea tramvaiului astfel încât să fie o circulaţia inelară pe un singur fir. Trebuie să analizăm să vedem dacă gabaritul străzii Lazăr poate permite circulaţia cu tramvaiul. În toate formulele este prinsă extinderea cu o bandă de circulaţie pe strada Palat să putem gestiona mai bine traficul“, a spus Chirica.

-Construcţia unei străzi de legătură între podul Cantemir şi strada Palat. Oficialii din Palatul Roznovanu au demarat procedurile pentru eliberarea autorizaţiilor de demolare ale caselor care sunt între noua strada şi Sf. Andrei. Aceştia au mai realizat măsurători topografice şi au reînceput procedurile de expropriere ale ieşenilor cu case din zonă.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Sefi ... 54220.html


Attachments:
palas3.jpg
palas3.jpg [ 48.44 KiB | Viewed 12074 times ]
palas4.jpg
palas4.jpg [ 71.92 KiB | Viewed 12073 times ]
palas5.jpg
palas5.jpg [ 45.47 KiB | Viewed 12075 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Apr 2011 09:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Schimbari radicale in circulatia rutiera din municipiul Iasi

Circulatia pe raza municipiului Iasi va suferi unele modificari majore in perioada urmatoare • Comisia de Circulatie din primarie a decis implementarea unor masuri noi pentru fluidizarea traficului, printre care montarea unor limitatoare de viteza, unele restrictii pentru mijloacele de transport in comun, dar si amplasarea unor noi statii de transport pe raza municipiului

Soferii care circula frecvent pe Calea Chisinaului vor trebui sa se incadreze in limita de viteza impusa de autoritatile iesene. Membrii Comisiei de Circulatie au decis ca viteza autoturismelor sa nu depaseasca 70 kilometri pe ora intre Baza 3 si zona Tesatura. A fost luata aceasta hotarare pentru ca in zona au loc des accidente rutiere. Restrictia de pana in 70 kilometri pe ora s-ar putea prelungi pana aproape de bariera spre comuna Tomesti, o alta zona unde se circula cu viteza mare.
Primaria va monta si limitatoare de viteza in fata blocului D 1 de pe strada Ciurchi, din Tatarasi, dupa ce mai multe persoane s-au plans ca autoturismele circula cu viteza destul de mare in zona.

Pe de alta parte, va fi extinsa limita la 70 kilometri pe ora in zona bulevardului Chimiei, dinspre Podu Ros spre Pod Metalurgie, insa numai pe partea dreapta, deoarece zona din stanga este mai intens circulata de pietoni. "In sedinta comisiei de astazi (ieri - n.r.) s-au hotarat mai multe aspecte legate de imbunatatirea circulatiei. Am luat decizia montarii unor limitatoare de viteza in unele puncte din oras, iar in alte zone am decis sa marim limita de viteza", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi.

Restrictii de viteza pentru tramvaie

Tragicul accident de acum cateva saptamani, din Fundatie, i-a facut pe sefii administratiei iesene sa propuna ca tramvaiele sa nu circule cu mai mult de 20 kilometri pe ora in zonele de panta din municipiu. Vizate sunt portiuni precum cea din Statia Padurii, din Tatarasi, Copou sau cea de la Tarom, spre strada Arcu.

Tot la capitolul mijloace de transport in comun, municipalitatea a decis prelungirea traseelor de autobuz 44 si 121 de la Piata Dacia spre capat Dacia, pe strada Tabacului.

Compania Lidl Romania a solicitat Comisiei de Circulatie si amplasarea unor statii de calatori in zona strazilor Vasile Lupu si Pantelimon Halipa, pe cheltuiala firmei. Lidl urmeaza, in perioada urmatoare, sa deschisa un magazin aflat foarte aproape de Spitalul de Recuperare. Solicitarea companiei a primit aviz favorabil din partea municipalitatii.


http://www.bzi.ro/schimbari-radicale-in ... asi-216414


Attachments:
Tramvai_in_rond_Podu_Ros.jpg
Tramvai_in_rond_Podu_Ros.jpg [ 73.11 KiB | Viewed 12057 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Apr 2011 08:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Banii regiilor, cheltuiti pe tramvaie SH, toalete ecologice sau sisteme antivirus

Majoritatea sefilor de regii si institutii subordonate Consiliului Local au stabilit deja pe ce se vor duce banii iesenilor in acest an • RATP promite noi tramvaie second-hand, sefii Salubris cumpara toalete ecologice si softuri, conducerea Ecopiata vrea doua autoturisme, iar Servicii Publice SA va cheltui banii pe lubrifianti

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) se pregateste sa ofere iesenilor un nou transport de "calitate". Societatea are in plan achizitionarea in acest an a noua tramvaie de tip GT8. Este vorba de cele mai mari tramvaie care vor circula prin Iasi, unul dintre ele fiind aduse la sfarsitul anului trecut de la Augsburg, Germania. Conform unui proiect de hotarare initiat de RATP, vagoanele vor fi achizitionate din surse proprii ale Regiei si vor costa aproximativ 500.000 lei. Rezulta un pret, care include si transportul pana la Iasi, de 113,2 mii euro pe tramvai. Evident, vagoanele sunt second-hand, ca de altfel tot parcul actual al RATP. "Pentru anul 2011, finantarea investitiilor va fi asigurata numai din surse proprii, pentru ca de la bugetul local nu au fost repartizate alocatii bugetare pentru investitii. Referitor la sursele proprii de finantare, precizam ca acestea cuprind fondul de amortizare a mijloacelor fixe, iar investitiile propuse în planul anual al achizitiilor publice se refera la dotari cu mijloace fixe, care se vor realiza în functie de posibilitatile financiare ale Regiei. Pentru anul 2011, avand în vedere necesitatea stringenta de asigurare a cerintelor operative de transport, RATP Iasi îsi propune achizitionarea din resurse proprii a unui numar de noua tramvaie GT8 si a transportului international al acestora, valoarea estimata de achizitie fiind în suma de 500 mii de lei", se arata in respectivul proiect de hotarare.
Tramvaiul GT8 care circula la Iasi are 235 de locuri, dintre care 61 pe scaune.


http://www.bzi.ro/banii-regiilor-cheltu ... rus-217773


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 May 2011 15:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Transportul public second-hand îi costă pe ieşeni 24.000 de euro în fiecare zi

Şefii Regiei de Transport Public au alocat în bugetul de anul acesta suma de 35,8 milioane de lei pentru cheltuieli materiale. Banii sunt folosiţi pentru combustibilul mijloacelor de transport în comun, piesele de schimb, anvelopele şi întreţinerea acestora vehiculelor

Anul trecut, aceleaşi lucrări de întreţinere au scos din buzunarele ieşenilor 27,8 milioane de lei, însă suma este mai mare în 2011 din cauza uzurii avansate ale maşinilor.

Cele mai mari cheltuieli sunt pentru plata combustibilului, pentru care este alocată suma de 19,91 milioane de lei.

Cele 121 de autobuze MAZ, Renault, Vanhool şi Mercedes şi cele 50 de microbuze Iveco au un consum estimat pentru anul acesta de 2,6 milioane de litri de motorină şi 34.000 de litri de ulei pentru autobuzele GPL. Din estimările edililor, vehiculele vor circula pe 8,48 de milioane de kilometri.

Tramvaiele second-hand din parcul regiei, în număr de 137, consumă uleiuri şi carburanţi în valoare de 1,28 milioane de lei.

Materialele consumabile mai scot din buzunarele ieşenilor alte 6,74 milioane de lei. Astfel, operaţiunea de schimbare a anvelopelor la microbuze şi autobuze costă 780.000 de lei.

La fiecare 60.000 de kilometri parcurşi, reprezentanţii RATP schimbă anvelopele care costă 1.193 de lei fiecare pentru autobuze şi 220 de pentru microbuze. Şi cheltuielile pentru piesele de schimb se ridică la 3 milioane de lei.

„Estimăm o creştere cu 10% a volumului consumurilor de materiale datorită uzurii parcului de mijloace de transport şi cu 3,6% datorită majorării preţurilor de achiziţie“, susţin reprezentanţii RATP.

Toate aceste cheltuieli se ridică la 29,8 milioane de lei, adică o medie de 20.000 de euro pe zi. La acestea se adaugă 5,14 milioane de lei care reprezintă consumul de energie electrică a tramvaielor second-hand.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/iese ... 53366.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 May 2011 11:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Calatori abandonati pe podul Nicolina, dupa ce un autobuz RATP s-a defectat

Cativa zeci de calatori au fost dati jos chiar pe pasarela Nicolina dintr-un autobuz al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, dupa ce mijlocul de transport care circula dinspre Nicolina spre Podu Ros s-a defectat. Potrivit reprezentantilor RATP, acesta a suferit o defectiune la sistemul electric. Revoltati, calatorii au fost nevoiti sa mearga pana in statia din Podu Ros spre alte mijloace de transport in comun.


http://www.bzi.ro/calatori-abandonati-p ... tat-218746


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 02:27 
Scuze de off-topic, dar în penultimul articol se spune că "Tramvaiele second-hand din parcul regiei, în număr de 137, consumă uleiuri şi carburanţi în valoare de 1,28 milioane de lei". Tramvaiele merg cu curent electric captat de pe un cablu aerian, deci de unde şi până unde combustibil la tramvaie? :oops:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2011 16:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
RATP Iasi renunta sa mai cumpere tramvaie SH de la nemti

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi renunta sa mai cumpere cele noua tramvaie tip GT8 din Augsburg, Germania. Conform unui proiect de hotarare initiat de RATP, vagoanele ar fi fost achizitionate din surse proprii ale Regiei si ar fi costat aproximativ 500.000 lei. Sefii Regiei sustin ca nu mai dispun de banii necesari acestei investitii. In plus, nemtii au primit o oferta mai buna de la rusi.


http://www.bzi.ro/ratp-iasi-renunta-sa- ... mti-219550


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 May 2011 15:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Fiind vorba de domeniul public, RATP are aprobarea Consiliului local pt. montarea camerelor video?

RATP Iasi a montat in trafic 8 camere video

Opt din cele 27 de camere video cu care Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi vrea sa monitorizeze traficul au fost deja amplasate in municipiu. Sapte sunt deja functionale, in zonele Nicolina, Podu Ros, Targu Cucu, Rond Agronomie, Fundatie (doua), Rond CUG, iar una, cea de la Moldova, inca nu e conectata.

Deocamdata, imaginile pot fi vazut doar live de la sediul RATP. Camerele nu fac inregistrari pentru ca sefii regiei asteapta livrarea unui server pe care sa fie stocate imaginile, care vor fi pastrate pentru o perioada de 30 de zile. In perioada urmatoare vor fi montate camere in zone ca bloc Carmen, Frigorifer, Baza 3, Tudor Vladimirescu, Dancu, Bucium, Canta, Piata CUG, Gara, Podu de Piatra, Dacia si in toate capetele de linii.


http://www.bzi.ro/ratp-iasi-a-montat-in ... deo-221109


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 May 2011 15:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Incepeti cu dl. Cristian Stoica!
Quote:
vor sa aplice noi criterii de performanta prin care personalul sa-si justifice salariile


Vin vremuri grele pentru angajatii RATP

Angajatii Regiei Autonome de Transport Public au dat de bucluc. Sefii institutiei vor sa aplice noi criterii de performanta prin care personalul sa-si justifice salariile. Si asta mai ales dupa aparitia noului Cod al Muncii. Astfel, toate contractele individuale de munca urmeaza sa fie completate cu noi prevederi, iar angajatii vor trebui sa indeplineasca un anumit punctaj, daca vor sa mai ramana in cadrul institutiei. Criteriile existau si pana acum, dar se aplicau doar intr-un singur sens, respectiv erau promovati cei care aveau cel mai mare punctaj. Acum, persoanele care nu vor indeplini criteriile de performanta risca diminuarea salariului si chiar disponibilizarea. "Anul trecut am convenit impreuna cu sindicatele asupra unor criterii de performanta. Acum, cu noul Cod al Muncii, putem sa si sanctionam angajatii care nu-si vor atinge targetul. Oamenii trebuie sa inteleaga, insa, ca au posibilitatea sa-si sporeasca veniturile daca se angajeaza sa respecte aceste criterii. Inainte, la concedierile colective de exemplu, prioritate aveau criteriile sociale. Acum, criteriile de performanta au trecut pe primul loc. Printre acestea se numara diminuarea incidentelor in trafic in cazul soferilor si vatmanilor, cunoasterea legislatiei privind circulatia rutiera, normele de exploatare a mijloacelor de transport si a utilajelor, atitudinea fata de calatori sau chiar reducerea consumului de combustibil sau de piese de schimb", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Noile prevederi vor fi facute transmise in curand si celor 1.300 de angajati ai Regiei. "Am avut astazi (ieri - n.r.) o prima discutie cu sefii de sectii, care vor trebui sa comunice mai departe angajatilor din subordine noile criterii de performanta. Varianta finala va fi stabilita, insa, in cel mult o luna", a adaugat Adrian Mihai.


http://www.bzi.ro/vin-vremuri-grele-pen ... atp-221050


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 May 2011 07:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Angajatii RATP, instruiti printr-un proiect european

Mai multi angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor fi instruiti in urmatoarea perioada prin intermediul unui proiect european. Acesta a fost castigat de Uniunea Romana a Transportatorilor Publici (URTP), beneficiind de o asistenta nerambursabila de 13,6 milioane de lei. Proiectul include patru parteneri, printre care si RATP Iasi, si are drept scop cresterea gradului de mobilitate al angajatilor operatorilor de transport public din Romania. Acesta a fost prezentat ieri la Iasi de catre presedintele URTP, Constantin Donea. La Iasi au venit si oficiali de la regiile de transport din zona Moldovei, respectiv Suceava, Vaslui si Botosani.

"Obiectivul principal al proiectului este sprijinirea serviciilor de transport public urban pentru cresterea gradului de adaptabilitate al personalului propriu la cerintele competitivitatii de piata. Pentru atingerea acestui obiectiv se va înfiinta un centru de instruire a personalului, prin intermediul caruia vor fi organizate cursuri de calificare si recalificare certificate. Printre temele principale abordate de modulele de formare profesionala se numara organizarea flexibila a muncii în vederea utilizarii eficiente a energiei, respectarea si asigurarea protectiei mediului sau implementarea tehnologiilor de varf, pentru eficientizarea transportului urban de calatori", a declarat Constantin Donea, directorul executiv al URTP.

Personalul RATP va fi instruit pe trei module, respectiv cel de baza, care implica soferi, vatmani si personalul de mentenanta, specialisti si managerii institutiei.


http://www.bzi.ro/angajatii-ratp-instru ... ean-221738


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 May 2011 07:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Care sunt autobuzele si tramvaiele (cu exceptia unora provenind din Berna) care au instalatie de aer conditionat pt. soferi?

RATP oferă călătorilor saună gratuită

Lipsa banilor face ca reprezentanţii RATP să se orienteze tot spre maşini şi tramvaie second-hand, care nu dispun de instalaţii de aer condiţional. Şi chiar dacă, printr-o minune, s-ar găsi asemenea fonduri, instalarea aparatelor în mijloacele de transport în comun este considerată de reprezentanţii RATP drept o măsură ineficientă

Cele 26 de grade Celsius înregistrate ieri la Iaşi - temperatură care, potrivit meteorologilor, va persista în următoarele două zile - fac dintr-o banală călătorie cu mijloacele de transport ale RATP un adevărat supliciu. Preocupate să cumpere mijloace de transport cât mai ieftine - singurul criteriu care stă la baza achiziţiilor realizate în ultima vreme de RATP Iaşi - autorităţile locale au omis să se mai gândească la confortul celor care zi de zi se înghesuie în autobuze şi tramvaie. Prin urmare, ieşenii sunt nevoiţi să facă saună în mijloacele de transport şi acesta în condiţiile în care încă nu vorbim de temperaturi caniculare. Mai mult decât atât, aglomeraţia caracteristică orelor de vârf amplifică senzaţia de înăbuşeală, aceasta dispărând - pentru puţin timp însă - la fiecare deschidere a uşilor în staţii. „Ştiu doar să scumpească biletele, fără a le păsa de condiţiile în care călătorim”, ne-a declarat Andrei Rusu, actualmente şomer. De altfel, transpiraţia abundentă de pe feţele călătorilor confirmă că în cei 1,9 lei plătiţi pentru o călătorie este inclus şi efectul de seră din tramvaie sau autobuze!

Aer condiţionat, doar în cabinele vatmanilor sau şoferilor

Din păcate, această situaţie, care persistă de ani buni, va continua şi în această vară. Deşi la nivelul conducerii regiei au existat intenţii referitoare la îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie prin achiziţia de autobuze noi, în cele din urmă, lipsa banilor a făcut ca reprezentanţii RATP să se orienteze tot spre maşini şi tramvaie second-hand, care nu dispun de instalaţii de aer condiţional. Şi chiar dacă ar dispune, strict pe specificul Iaşului, acestea nu ar fi eficiente. „Distanţele dintre staţii sunt mici. Oricât de performante ar fi instalaţiile de aer condiţionat, la deschiderea uşilor, pătrunde aer cald. Prin urmare, nu considerăm o astfel de investiţie ca fiind eficientă, nemaivorbind de faptul că nici nu sunt bani pentru achiziţia de aparate de aer condiţionat în mijloacele de transport în comun”, susţine Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Potrivit acestuia, singurii privilegiaţi din ceea ce s-ar putea numi incubatoarele pe şine sau pe roţi sunt vatmanii şi şoferii autobuzelor, ale căror cabine oferă această facilitate.


http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... tuita.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jun 2011 12:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Proiect de 21 milioane de euro pentru fluidizarea traficului din Iaşi, întârziat de calcule greşite

Şefii din Primărie trebuie să modifice proiectul „Sistem de Management de trafic în municipiu" deoarece funcţionarii nu au înmulţit bine valorile din proiect

FuncÅ£ionarii din Primărie au calculat greÅŸit bugetul proiectului ÅŸi s-au raportat la o valoarea eronată a TVA-ului. Astfel că, în urma recalculării solicitate de experÅ£ii europeni, a reieÅŸit o diferenÅ£ă în minus de 32.000 de lei.

„În urma solicitărilor Biroului Coordonator Pol Creştere din cadrul ADR N-E care a constatat erori în calcularea TVA-ului aferent proiectului, se modifică valoarea indicatorilor tehnico-economici, sursele de finanţare şi bugetul proiectului", au spus reprezentanţii Primăriei.

După recalcularea TVA-ului, noua valoare a proiectului este de 91,18 milioane de lei. Proiectul urmează să fie depus la Agenţia de Dezvoltare Nord-Est pentru a obţine finanţare europeană.

Proiectul municipalităţii „Sistem de management al traficului" îşi propune să fluidizeze circulaţia din oraş şi să reducă numărul de accidente şi ambuteiaje prin amenajarea unui centru de comandă al traficului. În plus, 90 de intersecţii ar trebui dotate cu camere video, detectoare de vehicule şi un sistem de telecomunicaţii prin fibră optică.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Proi ... 50910.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jul 2011 10:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48820
Grecii de la Themeli, dati in judecata si de RATP

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au dat in judecata fostii parteneri de lucrari la reabilitarea liniei de tramvai din Tatarasi. Procesul dintre RATP si grecii de la Themeli a fost deschis pe 26 iunie la Judecatoria Iasi, primul termen fiind stabilit pentru 24 octombrie 2011. Oficialii Regiei spun ca firma in cauza nu a achitat o serie de lucrari prestate de muncitorii RATP, dar si sumele aferente pentru inchirierea unor utilaje. "Este vorba de o datorie de aproximativ 100 de milioane de lei vechi. Noi le-am imprumutat mai multe utilaje si am executat si o serie de lucrari. Nu ne-au platit aceste servicii, motiv pentru care i-am dat in judecata", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Lucrarile în cartierul Tatarasi au început in 2008, grecii de la Themeli castigand licitatia pentru reabilitarea a 4,17 kilometri de cale de rulare. Investitia trebuia finalizata in 2009, dar s-a prelungit pana in acest an din cauza ca firma Themeli a executat lucrari de mantuiala. Mai mult, intre greci si sefii municipalitatii exista un litigiu pentru neachitarea unei facturi de 2,3 milioane de lei. Noul termen pentru inchiderea santierului a fost stabilit pentru finele acestui an.


http://www.bzi.ro/grecii-de-la-themeli- ... atp-227905


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 375 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group