TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Sep 2020 22:29

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Apr 2011 10:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49973
Asociaţia TRANSIRA
Nr. 62 din 7 aprilie 2011


Către,
Ministerul Transporturilor ÅŸi Infrastructurii


Nu suntem de acord cu Nota de fundamentare şi implicit, cu proiectul Hotărârii de Guvern pt. aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura publică a statului aflată în administrarea Ministerului Transporturilor.

-“b) până la această dată, o serie de părţi ale infrastructurii feroviare nu prezintă atractivitate pentru operatorii de transport feroviar şi nu sunt utile nici pentru activităţile proprii ale Companiei
Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A
.” (pagina 2 Nota de fundamentare). Cum justificaţi acest lucru? În baza căror studii s-a decis că aceste părţi ale infrastructurii de cale ferată sunt nerentabile din punct de vedere al exploatării? Care sunt cei 1000 km pe care doriţi să-i dezafectaţi? Dorim răspunsuri concise din partea dvs., pt. fiecare tronson din Anexa 1 a proiectului de Hotărâre de Guvern;

-“d) prin reutilizarea elementelor componente ale părţilor de infrastructură feroviară neexploatate şi devenite excedentare se pot realiza economii importante” (pagina 2 Nota de fundamentare). Economie prin desfiinţare este un concept bine înfipt în structura Statului Român. Realizarea de venituri din exploatare este soluţia corectă, prin folosirea judicioasă a infrastructurii feroviare construită din bani publici!

-în Anexa 1 apar tronsoane propuse spre închidere în condiţiile în care sunt pregătite proiecte privind modernizarea acestora cu fonduri europene (de exemplu Vâlcele – Râmnicu Vâlcea). De fapt ce alegeţi? Modernizare sau închidere?

-tot în Anexa 1 apar tronsoane care nu mai există fizic în teren (de exemplu, Mintia – Brad – Ineu, Rogoz – Dobreşti) deşi aţi concesionat aceste tronsoane. Înainte de a le “închide” va trebui să recuperaţi pagubele produse. În acest sens vă rugăm să ne transmiteţi situaţia reală a tronsoanelor de cale ferată publicate în Anexa 1 (existenţa fizică, starea infrastructurii C.F. dar şi a clădirilor gărilor, haltelor).

Ca şi consideraţie generală privind activitatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, de fapt denunţăm managementul dezastruos (începând cu anul 1990) care a dus sistemul feroviar aproape de colaps. Asta, în timp ce ţări ale Uniunii Europene investesc sume uriaşe pt. reabilitarea şi infrastructurii feroviare.

Adică:
-material rulant învechit şi necorelat cu cererea de transport;
-infrastructură feroviară învechită, ceea ce a condus la o viteză comercială foarte mică;
-preţuri mari ale legitimaţiilor de călătorie, invers proporţionale cu calitatea serviciilor oferite;
-Taxa pt. Utilizarea Infrastructurii mult prea mare, ceea ce a dus la diminuarea drastică a transportului de marfă;
-lipsa de preocupare pt. un dezvoltarea unui transport feroviar durabil, inclusiv în scop turistic;
-absorbţia lentă, puţin consistentă, a fondurilor europene necesare dezvoltării infrastructurii feroviare.

D-na Anca Boagiu, ministrul M.T.I. “Banca Mondială ne-a cerut închiderea a 1000 km cale ferată”. Acesta nu este un argument, doamnă
!

Nr. inregistrare la M.T.I.: 16780/8.04.2011


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 09 Apr 2011 10:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49973
Protest împotriva închiderii unor linii de cale ferată. Vezi aici tronsoanele din ţară, propuse pentru închidere!!!

Organizaţia non–guvernamentală TRANSIRA, care are ca scop promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, militând pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic, a transmis astăzi un protest public prin care doreşte ia atitudine împotriva deciziei Ministerului Transporturilor de a închide o serie de tronsoane de cale ferată din toată ţara


http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Pro ... 54601.html

Precizez ca pt. jud. Sibiu e vorba de posibilitatea inchirierii tronsoanelor de cale ferata existente, fiind vorba de intentia M.T.I. de a concesiona cca 4000 km cale ferata. Cand am datele oficiale, le voi publica.


Attachments:
gara SB.jpg
gara SB.jpg [ 36.33 KiB | Viewed 7238 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Apr 2011 16:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49973
Exista un proiect de HG pt. inchirierea unor sectii neinteroperabile. Pt. jud. Sibiu:

Selimbar - Cisnadie
Avrig - Marsa (tronson ce vor sa-l dezafecteze).


Attachments:
Proiect 30.03..pdf [132.83 KiB]
Downloaded 274 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Apr 2011 06:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49973
Statul închide linii ferate care puteau fi utile firmelor

Aproape 1.500 de kilometri de linii industriale şi de manevră vor fi desfiinţate, obligându-i pe industriaşi să-şi transporte mărfurile cu camioane în locul trenurilor. România este pe cale să repete greşeala Spaniei, care pierde anual miliarde de euro din cauză că şi-a desfiinţat liniile ferate industriale


Un proiect de hotărâre de guvern prevede închiderea a 1.474 de kilometri de cale ferată din motive de (ne)rentabilitate, dar şi pentru că „prin reutilizarea elementelor neexploatate şi excedentare se pot realiza economii importante". Din anexa proiectului normativ, obţinută exclusiv de „Adevărul", reise că vor fi afectate liniile şi echipamentele aferente din 129 de secţii feroviare şi din peste 500 de staţii de cale ferată. Mai exact, în majoritatea staţiilor vor fi închise acele linii numite „abătute", respectiv cele care sunt folosite ca refugiu pentru trenuri. Dar tocmai din acest statut de „parcare" pentru trenuri al respectivelor linii rezultă utilitatea lor, lucru care nu pare să conteze la nivelul Ministerului Transporturilor - iniţiatorul proiectului.

Dispariţia acestor refugii va duce la o aglomerare a liniilor curente şi chiar la imposibilitatea opririi pentru încărcare/descărcare a trenurilor, ceea ce va duce în final la excluderea respectivelor staţii din rândul celor utile pentru firme. Cel mai elocvent exemplu este Portul Constanţa, unde se vor desfiinţa peste 84 de kilometri de linii abătute (inclusiv cea de ferry-boat de la Agigea) şi mai mult de 50 de kilometri de linie curentă, în condiţiile în care sunt refuzate nave la descărcare din motivul lipsei... capacităţilor de infrastructură.

Industriaşii, gata să cumpere

Secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare (AIF), Ştefan Roşeanu, ne-a declarat că prin închiderea acestor linii se diminuează dramatic capacitatea de preluare/primire a mărfurilor. „O serie de fabrici şi operatori feroviari şi-a manifestat interesul de a cumpăra o parte dintre liniile propuse spre închidere, pentru a le menţine în funcţiune. Dar invitaţia la dialog lansată de AIF pentru a identifica liniile cu potenţial economic a fost tratată cu superficialitate de Ministerul Transporturilor. AIF a propus vânzarea sau concesionarea liniilor către companiile interesate, măsură prin care calea ferată ar fi capabilă să răspundă cerinţelor de transport şi să genereze venituri la bugetul de stat", a spus Roşeanu.


http://www.adevarul.ro/financiar/Statul ... 54242.html


Attachments:
ADVAZI20110411_0023 SB.pdf [610.1 KiB]
Downloaded 205 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Apr 2011 17:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49973
Urmare adresei dumneavoastra nr. 62/7.04.2011, inregistrata la nivelul MTI sub nr. 16780/2011, dupa consultarea directiei de specialitate, va comunicam urmatoarele:

-Proiectul de act normativ a fost elaborat in vederea diminuarii pierderilor rezultate din mentinerea in exploatare a unor parti ale infrastructurii feroviare publice nerentabile, parti ale infrastructurii feroviare care nu mai sunt exploatate, o parte din acestea fiind in prezent inchise din punct de vedere tehnic si care devin astfel tinte pentru furturi si devastari si a caror completare cu elementele sustrase sau distruse conduc la cheltuieli foarte mari, cheltuieli care nu se justifica in conditiile in care acestea nu mai sunt utilizate.

-Proiectul de act normativ mentionat mai sus este in curs de reanalizare ca urmare a observatiilor si propunerilor primite, urmand ca dupa finalizarea anexei proiectul de act normativ sa fie afisat pe site-ul MTI.

Cu stima,
Carmen Pop
Sef Serviciu

Serviciul Relatii cu Parlamentul, Sindicatele, Patronatele si Organizatiile Neguvernamentale

Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sect 1, BucureÅŸti

Tel 0750032675
Fax 021-3196129
e-mail dialog.social@mt.ro
dgt4@mt.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Apr 2011 08:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49973
Acel proiect penibil de HG referitor la desfiintarea unor tronsoane CF respins de Comisia de Dialog Social a MTI.


Attachments:
minuta07_04_11.pdf [391.29 KiB]
Downloaded 325 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 23:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49973
Apare noul proiect de inchidere a unor tronsoane de cale ferata.


Attachments:
HG inchideri.pdf [95.27 KiB]
Downloaded 269 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 23:16 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 56
Location: Timisoara,Beius
Din varianta 21.04.2011

Sectii la care se va desfiinta linia curenta :
* "Linie curenta" inseamna linia dintre 2 puncte de sectionare/statii de cale ferata.

1. Ploiesti Triaj,Ghighiu, Ploiesti Crang,Ploiesti Nord => 4.500 Km linii curente,
2 .Buc. Obor-Titan Sud-Oltenita => 3.090 km linii curente (Probabil accesul spre port)
3. Bucuresti Triaj, PM Giulesti => 1.720 km linii curente,
4. Simeria - Hunedoara => 5.029 km linii curente.
5. Mintia - Brad - Ineu => 6.200 km linii curente (Tronsonul Paulis Lunca Hm - Stoeneasa)
6. Dobresti - Rogoz => 10.231 km linii curente (Din care in 2009 s-au taiat de catre o firma 8.475 km)
7. C.Turzii(exclusiv) -Turda => 0.865 km linie curenta.
8. Ulmeni Salaj(exculsiv) - Cehu Silvaniei => 19.986 km linie curenta.
9. Baia Mare Sud (exclusiv) - Baia Sprie => 0.840 km linie curenta.
10. Avrig - Marsa => 6.404 km linie curenta.
11. Fundu Moldovei - Pojorata => 6.165 km linie curenta
12. Vama - Moldovita => 19.708 km linie curenta (Inchisa partial la inundatiile din 2010 , acum vor sa o lichideze)
13. Dornesti - Siret => 16.000 km linie curenta
14. Gura Putnei - Nisipitu => 25.200 km linie curenta
15. Dangeni - Saveni => 16.000 km linie curenta
16. Galati - Faurei => 2.740 km linie curenta
17. Focsani - Odobesti => 10.221 km linie curenta
18. Bucuresti Nord - Ciulnita - Fetesti - Medgidia - Constanta - Mangalia (inclusiv EF Mangalia - Mangalia Port, Agigea Ecluza- Agigea Sud) => 10.000 km linie curenta.
19. Complexul feroviar Constanta Port
Palas - Port A ( linia tunel )
Constanta Port A
Constanta Port B
Constanta Port Mol V => 7.304 km linii curente.
20. Tandarei - Giurgeni => 21.546 km linii curente.
21. Saligny Est-Cernavoda Oras => 7.359 km linii curente.
22. 818 fir I Constanta Marfuri - Siutghiol => 14.702 km linie curenta.
23. Capu Midia- Sitorman => 10.445 km linie curenta. (deja dezafectata)

Din aceasta lista am extras sectiile mai importante :

1. In stare relativ buna putand fi reactivate :

Saligny Est-Cernavoda Oras => 7.359 km
Focsani - Odobesti => 10.221 km
Dornesti - Siret => 16.000 km
Vama - Moldovita => 19.708 km
Fundu Moldovei - Pojorata => 6.165 km
Ulmeni Salaj - Cehu Silvaniei => 19.986 km
Avrig - Marsa => 6.404 km (Industriala)

2. Afectate de calamitati si furturi :

Tandarei - Giurgeni => 21.546 km
Paulis Lunca Hm - Stoeneasa => 6.200 km
Gura Putnei - Nisipitu => 25.200 km
Baia Mare Sud - Baia Sprie => 0.840 km
Dobresti - Rogoz => 10.231 km
Dangeni - Saveni => 16.000 km


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 23:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49973
A aparut si proiectul pt. inchirierea unor sectii neinteroperabile.

Facand comparatie cu proiectul expus mai sus (si cu proiectul initial), observ ca, de exemplu, tronsonul Turda - Campia Turzii scapa de inchidere.

Cei care aveti mai multe detalii, incercati sa faceti o lista cu tronsoanele propuse spre dezafectare (deci cele care nu se gasesc in proiectul de HG pt. inchiriere) care exista fizic in teren sau tronsoanele care pot fi relativ usor reparate (cu costuri mici).


Attachments:
hg 305.pdf [297.36 KiB]
Downloaded 247 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 May 2011 23:23 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 56
Location: Timisoara,Beius
Materialul citat este un istoric cu liniile cu trafic exclusiv de marfa, linii inchise si linii dezafectate.

Din acest istoric o parte din linii fac obiectivul acestei propuneri de Hotarare de Guvern.

Le-am trimis prin MP daca doresti pot pune lista si aici.

Daca se aproba HG, am putea organiza o ultima calatorie pe urmatoarele sectii cu un automotor cum s-a intamplat in Ungaria cand s-au inchis mai multe linii ?

1. Vama - Moldovita => 19.708 km (Inchisa pe tronsonul Vatra Moldovitei h - Moldovita)
2. Fundu Moldovei - Pojorata => 6.165 km
3. Dornesti - Siret => 16.000 km
4. Focsani - Odobesti => 10.221 km
5. Ulmeni Salaj - Cehu Silvaniei => 19.986 km
6. Saligny Est-Cernavoda Oras => 7.359 km
7. Eforie Nord - Techirghiol => 3 km.
8. Avrig - Marsa uzina => 6.404 km
9. Gura Putnei - Nisipitu (Partial)
10. Dangeni - Saveni (Partial)
11. Paulis Lunca Hm - Stoeneasa => 6.200 km
12. Rogoz - Km 1+525.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jul 2011 00:32 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 56
Location: Timisoara,Beius
A fost publicata Hotararea in Monitorul Oficial. :!:


Attachments:
File comment: Hotarare Inchideri
Hotararea Guvernului Nr-632-16.06.2011.pdf [1.09 MiB]
Downloaded 269 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group