TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 18:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: CFF Hunedoara - Govajdia
PostPosted: Sat 30 Jan 2010 20:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Hunedoara - Govajdia:

http://mocanitahunedoara.wordpress.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jun 2010 19:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_ ... 95058.html

http://www.evz.ro/detalii/stiri/mocanit ... 97241.html


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 41.25 KiB | Viewed 10118 times ]
2.jpg
2.jpg [ 84.44 KiB | Viewed 10118 times ]
3.jpg
3.jpg [ 62.72 KiB | Viewed 10118 times ]
4.jpg
4.jpg [ 96.41 KiB | Viewed 10118 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jun 2010 19:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Un reportaj din anul 2007: http://caiferate.21.forumer.com/a/huned ... ost34.html


Attachments:
HPIM5317.jpg
HPIM5317.jpg [ 128.18 KiB | Viewed 10115 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Dec 2010 23:16 
Offline
User avatar

Joined: Wed 02 Sep 2009 17:06
Posts: 2
http://www.facebook.com/profile.php?id=100001796146585
Acum Mocanita Hunedoara are cont si pe facebook cu multe fotografii din trecut, prezent si obiectivele de pe linie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Dec 2010 23:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Am vazut ieri un reportaj la B1 TV in care actualul primar Hada spunea ca sustine reconstruirea acestui traseu minunat. As vrea sa pun si eu umarul pt. realizarea acestui vis.

Terenul cu terasamentul fostei linii cui apartine? Dar podul, tunelul si celelalte lucrari de arta?

http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara ... 60967.html



Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 61.37 KiB | Viewed 9598 times ]
2.jpg
2.jpg [ 38.69 KiB | Viewed 9598 times ]
3.jpg
3.jpg [ 41.64 KiB | Viewed 9598 times ]
4.jpg
4.jpg [ 31.33 KiB | Viewed 9598 times ]
5.jpg
5.jpg [ 37.47 KiB | Viewed 9598 times ]
6.jpg
6.jpg [ 47.16 KiB | Viewed 9598 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Dec 2010 18:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 47
Location: Sag Timis
Vineri 24-12-2010, am fost la Brad la mocanita.
In curte in Criscior sint 3 tabliere de pod, sint convins ca sint recuperate de Hocevar de la aceasta linie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 17:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Mocanita, un proiect de interes judetean

http://www.zhd.ro/?r=stiri&a=mocanita-u ... etean-5373


Attachments:
mocanita.jpg
mocanita.jpg [ 66.14 KiB | Viewed 9155 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Dec 2011 13:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
“Calea ferată ardeleană” de la Hunedoara la Govăjdie va fi reconstruită

Proiectul de reabilitare a traseului fostei mocăniţe, trenuleţul care lega municipiul Hunedoara de Govăjdie şi, mai sus, până la cariera de la Crăciuneasa, va demara anul viitor.

Inițiativa aparține Consiliul Judeţean Hunedoara care s-a asociat cu primăriile Hunedoara, Ghelari şi Teliuc, precum şi cu Asociaţia „Salvaţi Mocăniţa” Hunedoara.

În principiu, proiectul prevede reconstruirea căii ferate, care a fost tăiată şi vândută la fier vechi, amenajarea podurilor distruse şi consolidarea celor care au mai rămas în picioare. Practic, din cele 12 poduri de odinioară, în acest moment unul singur mai este în picioare.

Calea ferată de ecartament îngust dintre Hunedoara şi Retişoara (Ghelari) a fost prima cale ferată îngustă din Ardeal. Era cunoscută şi sub denumirea de “calea ferată minieră ardeleană” sau calea ferată de interes local Hunedoara-Ghelari. Această linie ferată a fost realizată între 1859 şi 1871 şi apoi consolidată şi prelungită până la Hunedoara, în 1900, pe baza unui proiect austriac. Declinul ei a început în urmă cu 10 ani. În 2001, s-au dezafectat 11 kilometri de linie dintre Zlaşti şi Crăciuneasa. Astfel, a rămas ultima porţiune de 2,3 km între gara mică şi fabrica de var din Zlaşti, care a funcţionat până în 2007. În 2009, s-a trecut la casarea liniilor, materialului rulant şi podurilor rămase. În vara 2010, la solicitarea tinerilor din Hunedoara, comisia de evaluarea monumentelor istorice din cadrul Ministerului Culturii a ieşit, în sfârşit, pe teren, şi a reuşit să claseze drept monument istoric tot ceea ce a mai rămas din calea ferată îngustă.


http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara ... U.facebook


Attachments:
mocanita.jpg
mocanita.jpg [ 56.21 KiB | Viewed 8372 times ]
Govajdie.pdf [73.72 KiB]
Downloaded 299 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Mar 2012 20:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Salvaţi istoria mocăniţei!

Un grup de tineri cere salvarea vechii garnituri feroviare.Iniţiatorii proiectului „Salvaţi mocăniţa” au luat din nou atitudine faţă de indiferenţa autorităţilor locale şi judeţene în ceea ce priveşte planul de refacere a liniei ferate înguste care leagă Hunedoara de Govăjdie.

De această dată, aceştia au ales un mod inedit de a trage semnalul de alarmă. Grupul de susţinători a „agăţat” pe vechiul funicular un banner pe care este inscripţionat „2012 – Anul reconstrucţiei mocăniţei Hunedoara”. Tinerii hunedoreni au recurs la acest gest după ce autorităţile judeţene şi locale au promis că vor lansa un proiect de punere în valoare a liniei de cale ferată îngustă.

Cum arăta proiectul

„Am ales acest mesaj pentru a pune un pic de presiune pe autorităţile locale care sunt de fiecare dată indiferente la solicitările noastre. Noi am reuşit în 2010 să obţinem clasarea liniei ferate ca monument istoric pentru o perioadă de un an. Iniţiativa noastră ar fi trebuit continuată astfel încât clasarea să fie permanentă”, a declarat Dan Bera, liderul grupului.

La sfârşitul anului 2011, reprezentanţii Consiliului Judeţean Hunedoara s-au asociat cu primăriile Hunedoara, Ghelari şi Teliuc, precum şi cu Asociaţia „Salvaţi Mocăniţa” Hunedoara, în vederea realizării unui proiect de salvarea a acestui obiectiv istoric. În principiu, proiectul urmărea reconstruirea căii ferate, care a fost tăiată şi vândută la fier vechi, amenajarea podurilor distruse şi consolidarea celor care au mai rămas în picioare. Practic, din cele 12 poduri de odinioară, în acest moment unul singur mai este în picioare. Deocamdată însă, totul a rămas doar pe hârtie.


http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara ... 34394.html


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 46.33 KiB | Viewed 7749 times ]
hunedoara-salvati-istoria-mocanitei.pdf [63.16 KiB]
Downloaded 267 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Feb 2014 16:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
http://www.flickr.com/photos/88280994@N08/

15 aprilie 2005

L45H 069


Attachments:
Hunedoara.jpg
Hunedoara.jpg [ 523.65 KiB | Viewed 5798 times ]
Hunedoara 1.jpg
Hunedoara 1.jpg [ 520.09 KiB | Viewed 5798 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Mar 2014 13:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Govajdia.


Attachments:
Govajdia.jpg
Govajdia.jpg [ 100.63 KiB | Viewed 5708 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 15 Jun 2014 08:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
La ora actuala, doar ruine.

Foto: Luci Raica.


Attachments:
mocanita Hunedoara-Govajdie.jpg
mocanita Hunedoara-Govajdie.jpg [ 54.18 KiB | Viewed 5621 times ]
mocanita Hunedoara-Govajdie 1.jpg
mocanita Hunedoara-Govajdie 1.jpg [ 111.33 KiB | Viewed 5621 times ]
mocanita Hunedoara-Govajdie 2.jpg
mocanita Hunedoara-Govajdie 2.jpg [ 125.96 KiB | Viewed 5621 times ]
Zlasti.jpg
Zlasti.jpg [ 73.33 KiB | Viewed 5621 times ]
Zlasti 1.jpg
Zlasti 1.jpg [ 58.37 KiB | Viewed 5621 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 19 May 2015 08:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Se reiau discuţiile pentru linia mocăniţei

Reprezentanţi ai Primăriei Hunedoara şi ai societăţii Talc Dolomită Zlaşti s-au întâlnit vineri pentru a discuta într-un mod mai aplicat preluarea liniei de cale ferată îngustă în proprietatea municipalităţii.

Din cei aproximativ 12 kilometri de cale ferată, Talc Dolomită deţine o mică parte, din dreptul Castelului până în dreptul satului Zlaşti. Aceeaşi societate are în posesie şi mai multe suprafeţe de teren şi imobile din zona numită „Gara mică”.

Talc-Dolomită nu avansează un preţ

Directorul general al Talc Dolomită Zlaşti, Irina Leu, ne-a declarat că întrevederea a avut loc pentru a i se prezenta primarului o situaţie mai clară privind terenurile şi clădirile, adăugând o eventuală negociere privind imobilele vândute către Primărie şi preţul acestora se va putea purta doar cu o comisie special numită în acest scop. „Noi nu am avansat niciun preţ, deocamdată. Am prezentat un centralizator cu rapoarte de evaluare. Nu am putut discuta un preţ pentru că, în conformitate cu legea, acest lucru nu poate fi negociat de către primar, ci de către o comisie de negociere numită printr-o hotărâre de Consiliu Local. Sperăm să ajungem la un rezultat mai concret, mai ales că această problemă se tot discută de vreo cinci ani încoace, iar până acum nu s-a ajuns cu adevărat la faza unor negocieri”, adaugă Irina Leu .

Se fac verificări

Primarul municipiului Hunedoara, Viorel Arion, spune că în urma discuţiei de vineri cu reprezentanţii Talc Dolomită se impun o serie de consultări ale Cărţii Funciare privind limitele imobilelor aflate în discuţie. „Pentru a putea iniţia un proiect cu finanţare europeană pentru reconstruirea liniei, e obligatoriu ca întreaga suprafaţă să se afle în proprietate publică. Verificăm fiecare amplasament în parte, discutăm cu firma în cauză şi sperăm să ajungem la o soluţie corectă din toate punctele de vedere. Este un pic prematur să discutăm despre suma necesară pentru preluarea suprafeţelor de la Talc Dolomită. În ce priveşte refacerea liniei ferate înguste de la Hunedoara până la Govăjdie, e nevoie de sume de ordinul milioanelor de euro, iar la ora la care vorbim, singura şansă să avem aceşti bani este un proiect european”.

Monument austriac cu destin românesc

Linia ferată îngustă a fost construită, iniţial, între Retişoara (comuna Ghelari) şi furnalul de la Govăjdie, între 1859 şi 1871. În 1896 au apărut Uzinele de Fier de la Hunedoara, iar în 1889 furnalul de la Govăjdie a încetat să mai funcţioneze. În aceste condiţii se impunea construirea unei linii ferate care să ajungă la Hunedoara. Legătura feroviară în varianta prelungită cu 12 kilometri a fost inaugurată la 1900. 100 de ani mai târziu, o companie din Austria care participase din plin la construirea liniei a notificat autorităţile române şi proprietarul acesteia asupra faptului că podeţele de fier ies din garanţie (100 de ani garanţie!) şi au nevoie de revizii. Revizii nu s-au mai făcut, ci doar tăieri. Şinele şi toate celelalte elemente au fost vândute la fier vechi. Până ca societatea Talc Dolomită să fie preluată de Grupul Tender nu mai exista aproape nimic din vechea cale ferată. În 2010, linia îngustă a câştigat statutul temporar de monument industrial. Primăria Hunedoarei, pe atunci condusă de Ovidiu Hada, nu a făcut însă demersurile pentru ca acest statut să devină definitiv. De fapt, Ovidiu Hada declara, neoficial, că refacerea liniei mocăniţei este imposibilă. Consiliul Judeţean n-a renunţat însă la idee. În 2012 Mircea Moloţ făcea demersuri pentru preluarea amplasamentului la CJ şi demararea unui proiect împreună cu primăriile din Hunedoara şi Ghelari. Încercarea lui Moloţ nu a ajuns însă la niciun rezultat concret.


http://www.glasul-hd.ro/Se-reiau-discu% ... 4118.html#


Attachments:
Cale ferata Castelul Corvinilor.jpg
Cale ferata Castelul Corvinilor.jpg [ 4.67 MiB | Viewed 5230 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group