Propuneri de bun simt. Altadata am apreciat ca anumite lucruri s-au imbunatatit, dupa ce sesizarea lor a fost citita aici de catre cei cu putere de decizie. Sigur ca acum nu mai intereseaza pe nimeni transportul public, pana la viitoarele alegeri din 2012, dar totusi eu mai sper in buna credinta a anumitor persoane.
1. Pentru imbunatatirea transportului spre / de la Centrul istoric / Schei, pentru eliminarea aglomeratiei cronice din unele midibuze si sporirera accesibilitatii zonei aglomerate centrale
In noiembrie 2006, circulau la inceput in aceasta zona 17 vehicule de mica capacitate (din cele 28 BMC-uri achizitionate). La ora actuala circula maximum 11, fiind foarte aglomerate liniile 51 si 52, dar de multe ori si 50 barat. Propunere:
- Linia 51 sa fie suplimentata cu inca 2 vehicule in perioada orara 7-19 (intervale de succedare de 7-8 minute in zile de lucru).
- Linia 52 sa fie suplimentata cu inca 2 vehicule in perioada orara 7-19 (intervale de succedare de 15 minute).
- Liniile 50 si 50 barat sa fie comasate ca "Linia 50", cu frecventa sporita, de un vehicul la 10 minute - din acestea, jumatate sa intoarca la Piata Unirii, restul la Pietrele lui Solomon.
- Linia 51 sa aiba traseul spre Gara in ambele sensuri pe la Hidromecanica, cu statie la Hidromecanica A / Camera de Comert, dar si Mesota. Este suficient traseul 37 pentru statia Onix, ca legatura dinspre gara. Eventual se poate devia Linia 37 pe Str. 13 Decembrie - Bd. Garii in ambele sensuri, vezi postul anterior.
- Linia 52 sa aiba traseul spre centru pe la Hidromecanica, cu statie la Camera de Comert, dar si pe Toamnei, pentru ca zona centrului civic nu are de loc legaturi cu centrul vechi.
2. Pentru degajarea capatului de linie de la Livada Postei, mai buna sa functionare si mai buna servire a directiei Bartolomeu.
- Liniile 14, 14b, 15, 15b, 28, 41 (toate in directia Bartolomeu) sa vina pe Str. Lunga pana in giratoriul de la Aro, unde sa intoarca si sa aiba capat pe latura spre Parcul Titulescu, peste drum de Casa Armatei. Cabina de urmarire din parc sa fie reactivata si extinsa cu dispecer si vanzare de bilete.
- Linia 20 sa aiba capatul in actuala statie a lui 50, si statia lui 50 sa fie mutata in locul actualului capat al lui 20. In acest fel se creaza spatiul necesar pentru pasagerii spre Poiana (care acum este o mare problema) si se evita manevra periculoasa de intoarcere peste axul Bulevardului, pe care o practica acum aproape toti soferii de pe linia 20. De asemenea, ar exista loc pentru autobuzul in asteptare de pe linia 20, care in prezent opreste in curba de intrare in terminal, ceeace este deranjant.
- Linia 4 sa fie prelungita pana la Biserica Bartolomeu (cu intoarcere in giratoriu si stationare pe Str. Lunga - alveola de la Biserica Bartolomeu se poate readuce usor la lungimea mai mare, avuta pana nu demult). S-ar rezolva si problema lipsei oricarei legaturi cu gara a cartierului Brasovul-Vechi (nici pe Avram Iancu nu exista). In prezent, linia 4 dubleaza inutil alte trasee. La venirea de la Bartolomeu va intra ca si acum pe la Livada Postei, iar pe celalalt sens poate intra de pe Str. N. Iorga in giratoriu la Aro si sa opreasca in statia dedicata propusa pentru Bartolomeu (la Parc), in sens spre Str. Lunga, pentru servirea Livezii Postei si zonei centrale.
- Linia 5 sa aiba o statie in plus, corespunzand Livezii Postei, pe sens spre Hidromecanica, la Aro (sa fie largit usor si amenajat scuarul verde cu arbusti "tuia" ca trotuar, imediat dupa trecerea de pietoni de pe Eroilor - acesta este necesar si pentru ca in prezent pietonii sunt nevoiti sa circule printre masinile parcate in parcarea Aro). O atare statie a existat in trecut la Telefoane si era foarte solicitata. In prezent, nu exista nicio statie pe mai mult de 1 km, pe linia 5, chiar in zona obiectivelor centrale importante. Sa nu uitam ca si linia 3 de troleibuz a disparut, deci linia 5 a preluat si functiile acesteia.
Liniile cu statie la peroanele in pieptene de la Livada Postei, care au trunchi major comun, sa fie grupate dupa directii la acelasi peron si sa aiba plecarile intercalate, astfel incat calatorii sa astepte mai putin si sa nu fie nevoiti sa se deplaseze pe carosabil. Astfel, sa avem:
- Liniile 2, 12, 16, 36 la peronul I "directie nord";
- Liniile 1, 4 (spre gara), 37 la peronul II "directie nord-est";
- Liniile 6, 34 la peronul III "directie est";
- Liniile 17, 31 la peronul IV "directie sud-est".
- Linia 50 (comasata) la peronul V (cel mic, actualmente al liniei 20), "directie Schei".
3. Pentru imbunatatirea circulatiei in zona Astra si Noua.
Dupa desfiintarea liniei 3, mutarea lui 5 barat si 7 pe Carpatilor, traseele 5 si 17 sunt foarte aglomerate pe sectiunea de la sud de Spitalul Judetean. De asemenea, vehiculele liniei 35 sunt suprasolicitate la multe din curse.
- Linia 35 sa fie suplimentata cu trei vehicule (interval nou de 12 minute) intre orele 6.30-8.30 si 12.00-17.00 si cu doua vehicule (interval nou de 15 minute) intre orele 8.30-12.00 si 17.00-20.00, in zile de lucru. In weekend sa fie suplimentata cu un vehicul (intervale de 20 minute) intre orele 9.00-17.00.
- Linia 6, care este mai tot timpul aglomerata, sa fie din nou dotata cu vehicule articulate, asa cum a avut timp de 30 de ani (daca nu exista suficiente articulate disponibile, sa fie luate de pe liniile 31, 21 si 40, linii care pot fi servite de autobuze solo, cu intervale mai mici de succedare, ceeace ar fi si in avantajul calatorilor acestor trasee).
Attachments: |
File comment: TRASEE GRUPATE AIUREA. CE AU IN COMUN 16, 31, 34 SI 41?
trasee grupate aiurea.jpg [ 68.77 KiB | Viewed 11475 times ]
|
|