TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 16 Jul 2019 09:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 126 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 May 2010 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Au tot aparut articole de genul "Ciuhandu a tocat 21 milioane euro pe troleibuze". Ce spune primarul:


Drept la replică
Către,
Redacţia "Evenimentul zilei"

În atenţia,
Domnului Vlad Macovei - redactor şef
Domnului Laurenţiu Ciornei - coordonator editorial online

Stimate domnule Vlad Macovei,
Stimate domnule Laurenţiu Ciornei,

În urmă cu o săptămână, la Timişoara, am primit vizita reprezentantului dumneavoastră, Dan Bucura. Acesta a venit să se intereseze pe marginea mai multor subiecte, drept pentru care l-am primit, am discutat cu domnia sa şi l-am pus în legătură cu cei responsabili pe domeniile de interes ale investigaţiilor sale.

Am avut impresia că dl Bucura a înţeles materialele care i s-au pus la dispoziţie. De aceea, trebuie să vă mărturisesc surprinderea mea vizavi de apariţia în "Evenimentul zilei""de marţi, 20 aprilie 2010, a articolului "Primarul Ciuhandu a tocat 21 de milioane de euro pe troleibuze", articol publicat şi pe pagina de internet www.evz.ro

Subiectul achiziţiei troleibuzelor Skoda este unul vechi, intens folosit în campania electorală pentru alegerile locale din anul 2008. Între timp, achiziţia respectivă a fost verificată de toate instituţiile abilitate ale statului şi s-a constatat că aceasta a fost făcută în mod corect şi transparent. Cele 50 de troleibuze ultramoderne circulă astăzi, după mai bine de doi ani de la achiziţionarea lor, pe străzile Timişoarei, iar eficienţa lor a fost dovedită atât din punct de vedere al costurilor , cât şi al nivelului de satisfacţie a călătorilor.

Reluarea lui în momentul de faţă, reluare bazată pe declaraţiile fostei directoare comerciale a RATT, care a părăsit regia de transport pentru a deveni consilier local din partea PDL, este de natură să mă întristeze, cu atât mai mult cu cât articolul publicat în "Evenimentul zilei""conţine o mulţime de informaţii false, fără nici o legătură cu realitatea, şi nu prezintă nicicum faptele, documentate prin acte, aşa cum i-au fost prezentate ele dlui Dan Bucura.

Acesta este motivul pentru care, în virtutea dreptului la replică, vă rog să dispuneţi publicarea acestui text în ziarul pe care îl conduceţi.

1. Comisia de licitaţie pentru achiziţia celor 50 de troleibuze a fost alcătuită din: Primar - dl Ciuhandu Gheorghe, dl Andor Dumitru, dl Ganciov Ioan, dl Chiş Culiţă, dl Stănescu Eugen, dna Saracan Maria, dl Goia Ioan, dl Sârb Adrian, dl Bodo Adrian. Comisia formată din reprezentanţi ai municipalităţii şi RATT, care s-a deplasat la furnizorul SKODA a avut ca sarcină întocmirea unui raport de inspecţie tehnică asupra prototipului de troleibuz. Troleibuzul a fost vizionat pe linia de fabricaţie şi s-a stabilit că îndeplineşte condiţiile pentru lansarea prototipului în producţie. Comisia prezentă la furnizorul SKODA nu avea atribuţii de recepţie şi de întocmire a Procesului verbal de recepţie a troleibuzelor, despre care în articol se afirmă că ar fi fost rupt. Acest lucru a fost realizat ulterior la sediul RATT, de către o comisie de recepţie a mijloacelor fixe la nivel de RATT pentru punerea în funcţiune şi înregistrarea în contabilitatea regiei, conform contractului de achiziţie semnat între RATT şi furnizorul SKODA. Preţul de achiziţie a celor 50 de troleibuze a fost de 17.975.500 euro şi nu de 21.000.000 euro, valoarea unui troleibuz fiind de 359.500 euro.

2. Primul Caiet de Sarcini întocmit de conducerea RATT, reprezentată la acea oră prin Stănescu Eugen, a fost pentru troleibuzele clasice cu motoare pe curent continuu, în care se găsea copiată o parte importantă din specificaţia tehnică a troleibuzelor realizate de un furnizor din România (furnizorul Astra Bus din Arad). Acest lucru a fost relatat în presa vremii, iar pentru exemplificare puteţi studia articolul apărut în "Renaşterea Bănăţeană" din 26 ianuarie 2006:
"Pentru licitaţie, Regia Autonomă de Transport Timişoara a propus un Caiet de Sarcini privind tipul de troleibuz de care este interesată, dar nu oricum, ci cu date care par să fie copiate din oferta unor firme producătoare din Arad. În mare parte, pentru redactarea condiţiilor şi caracteristicilor modelului de achiziţie, atât directorul Eugen Stănescu, cât şi inginerul Adrian Sârb, semnatarii documentului, s-au "inspirat"'din cartea de vizită a firmei "Astra bus". De exemplu, troleibuzele pe care Stănescu le doreşte cu atâta ardoare trebuie să fie rezistente la agenţi de "praf, ploaie, noroi, zăpadă, gheaţă, chiciură, sare, produse petroliere", condiţii care seamănă izbitor de mult cu cele existente în oferta firmei arădene:"praf, ploaie, noroi, zăpadă, chiciură, gheaţă, sare, produse petroliere". Apoi vrea neapărat motoare de curent continuu, pe care în momentul de faţă, le mai produce doar "Astra Bus", în timp ce alte companii europene realizează motoare asincron, care nu necesită întreţinere, ca modelul solicitat de R.A.T.T. şi oferit de firma arădeană. Similitudini există şi la condiţii de mediu, mecanice, precum şi la alte caracteristici speciale.

Întrebat cu privire la acest aspect, Eugen Stănescu a dat un răspuns evaziv, negând orice legătură dintre R.A.T.T. şi "Astra Bus", dar nu a exclus posibilitatea ca firma arădeană să câştige licitaţia. În opinia sa, "Astra Bus" este singura care se pretează cerinţelor regiei. Cealaltă parte, de dincolo de Mureş, a avut o poziţie cel puţin ciudată: "Sunt deja făcute", ne-a declarat Cseh Zoltan, de la Departamentul vânzări. O afirmaţie destul de gravă, care ne-ar putea duce la ideea că troleibuzele aşteaptă garate în curtea firmei, noii stăpâni, înainte de începerea licitaţiei. Un alt angajat, Cristian Gavra a încercat să repare greşeala colegului său: "Am văzut intenţia de licitaţie în Monitorul Oficial, dar mai departe nu ştiu, s-ar putea să nu mai aibă loc". O încercare destul de nereuşită, care nu a făcut decât să complice şi mai mult lucrurile.

Parcă zvonul returnării Caietului de Sarcini a prins aripi, iar porumbelul mesager a plonjat direct pe umerii angajaţilor Departamentului de vânzări ai societăţii din Arad, să le ducă vestea proastă. Ideea în sine, aceea de a achiziţiona mijloace de transport în comun este binevenită. Dar modul în care este pusă în practică lasă loc la interpretări dubioase. Banii mulţi, puşi în joc, sunt tentanţi mai ales când provin din buzunarele cetăţenilor şi pot fi manevraţi foarte subtil de cei cărora le stau în putere".

Probabil faptul că nu s-a reuşit "dedicarea" licitaţiei către furnizorul român stă la baza supărărilor şi atacurilor de astăzi. Municipalitatea a atras atunci atenţia conducerii RATT că licitaţia este internaţională şi că nu poate face discriminare între furnizori, încălcând legislaţia privind achiziţiile publice. Ulterior, conducerea RATT a refăcut Caietul de Sarcini pentru organizarea unei licitaţii internaţionale, licitaţie la care s-au prezentat furnizori din Comunitatea Europeană şi Astra Bus din România.

3. Prin adresele nr. 1284/12.10.2007 şi nr. 1449/16.11.2007 adresate furnizorului SKODA de către directorul Eugen Stănescu şi directorul comercial Saracan Maria se aduceau la cunoştinţa furnizorului SKODA următoarele: "Pentru a putea realiza obligaţiile prevăzute în art. 13, paragraf (3) din contract, respectiv dotarea troleibuzelor cu cabluri pentru sistemele de taxare şi de monitorizare în timp real, vă rugăm să permiteţi ca o echipă de reprezentanţi ai RATT şi ai companiei care furnizează sistemele menţionate să vă viziteze la locul montării troleibuzelor, pentru a finaliza cablarea aferentă proiectului, astfel încât troleibuzele să fie gata de a fi exploatate din punctul de vedere al taxării şi monitorizării online. Cererea noastră se referă strict la nivelul de cablare al troleibuzelor, fără a pune în funcţie echipamentele aferente sistemelor mai sus menţionate". Prezenta solicitare din partea conducerii RATT a stat la baza iniţierii procedurii de reaşezare a termenelor de livrare şi semnarea unui act adiţional la contractul de achiziţie troleibuze, act adiţional care nu a fost semnat de Primăria Municipiului Timişoara, ci tot de Eugen Stănescu şi Saracan Maria.
Informaţia conform căreia au fost expediate adrese către furnizorul SKODA fără ştiinţa RATT este falsă. Municipalitatea nu a expediat nici o adresă către furnizorul SKODA decât după consultarea şi contrasemnarea fiecărei adrese în parte de către reprezentanţii RATT, lucru care poate fi dovedit prin documente.

La solicitarea furnizorului SKODA şi ţinând cont de faptul că, între timp, municipalitatea a iniţiat achiziţia Sistemului integrat pentru eficientizarea încasărilor şi cheltuielilor la RATT din alocaţii bugetare, au existat întâlniri la sediul Primăriei Municipiului Timişoara, cu participarea obligatorie a reprezentanţilor regiei. Municipalitatea a garantat o parte importantă din creditul regiei şi, fiind unicul acţionar al acesteia, avea obligaţia să supravegheze desfăşurarea licitaţiei.
În cazul particular al adresei la care se face referire în articol, putem spune că aceasta avea un caracter tehnic, drept pentru care, pe lângă reprezentanţii municipalităţii, a fost contrasemnată de directorul tehnic al RATT. La fabricarea troleibuzelor achiziţionate s-a folosit tehnologie de ultimă generaţie, cu autonomie pentru circulaţie în lipsa existenţei energiei electrice de alimentare, motoare asincrone, care asigură nivelul maxim de eficienţă energetică, faţă de troleibuzele vechi existente în parcul regiei achiziţionate în perioada 1999-2003.

Montarea cablajelor pentru Sistemul integrat de eficientizare a încasărilor şi cheltuielilor la RATT era obligatoriu a se face la sediul furnizorului, deoarece procedura omologării produsului în Comunitatea Europeană se realiza înainte de livrarea troleibuzului în Timişoara. Varianta montării cablajelor în Timişoara la sediul regiei era imposibilă, deoarece demontarea troleibuzului pentru aplicarea şi realizarea conexiunilor cablajelor cu interfeţele troleibuzului ducea la pierderea garanţiei stipulată în contractul de achiziţie a produsului ofertat. Pentru a nu pierde termenul de garanţie ofertat, la solicitarea directorului Stănescu Eugen şi a dnei director comercial Saracan Maria, s-a deplasat o comisie formată din reprezentantul RATT şi reprezentantul furnizorului de Sistem integrat pentru eficientizarea încasărilor şi cheltuielilor la RATT în Cehia, pentru a stabili soluţiile şi perioada de montare a cablajelor.

4. Municipalitatea nu a intervenit pentru scutirea furnizorului de plata penalităţilor de întârziere. Dimpotrivă, am solicitat aplicarea întocmai a prevederilor clauzelor contractului de achiziţie publică privind calcularea penalităţilor de întârziere la livrare şi punere în funcţiune a troleibuzelor. În acest sens, RATT, ca şi semnatar al contractului cu furnizorul SKODA, a calculat şi facturat penalităţi pentru livrarea cu întârziere a troleibuzelor în valoare de 176.500 euro, respectiv penalităţi pentru imobilizări de punere în funcţiune conform contractului de achiziţie troleibuze în valoare de 95.000 euro. În condiţiile în care SKODA a achitat penalităţi în valoare de 271.500 de euro către RATT, lucru certificat prin documente, afirmaţia conform cărora furnizorul SKODA a fost scutit de la plata penalităţilor contractuale privind livrarea cu întârziere a troleibuzelor este total falsă. Valoarea penalităţilor nu a fost mai mare, deoarece punerea în întârziere a furnizării troleibuzelor a fost cauzată tocmai de solicitările RATT şi ale furnizorului cablajelor.

5. Cerinţele minime obligatorii din Caietul de Sarcini privind achiziţia de troleibuze au fost respectate în totalitate, conform proceselor verbale de recepţie a troleibuzelor SKODA la sediul RATT. Achiziţia a fost verificată de mai multe instituţii abilitate ale statului român, care au ajuns fără excepţie la concluzia că aceasta a fost una corectă. Camera de Conturi Timiş este singura instituţie care a solicitat o expertiză tehnico-economică asupra achiziţionării troleibuzelor, solicitare în urma căreia a fost numită o comisie cu experţi independenţi pentru evaluarea tehnico-economică a troleibuzelor. Raportul de expertiză al acestei comisii a presupus măsurători şi verificări statice şi dinamice ale troleibuzelor. Nota de constatare şi procesul verbal de control al Camerei de Conturi Timiş, respectiv decizia de măsuri cu termene transmise RATT, a fost realizată încă din primul trimestru al anului 2009. Procesul verbal de control al Camerei de Conturi a fost valorificat în totalitate cu privire la toate măsurile dispuse asupra problematicilor lăsate spre rezolvare. Raportul de expertiză şi analiză tehnico-economică înregistrat cu nr. CP2009-000144/26.02.2009 şi completat prin adresa nr. SC2009-8656/2009 a fost prezentat Consiliului Local Timişoara în şedinţa de plen din data de 24.03.2009 şi a fost transmis Camerei de Conturi Timiş. Concluzia finală a raportului este că troleibuzele achiziţionate sunt conforme cu cele ofertate de către furnizorul SKODA, respectiv recepţionate la sediul RATT.

6. Asupra dnei Saracan Maria, fost director comercial RATT nu s-a exercitat nici un fel de presiune. Dna Saracan Maria a demisionat din funcţia de director comercial al RATT nu din cauza aşa-ziselor presiuni la care ar fi fost supusă, ci din cauza faptului că, prin alegerea sa în Consiliul Local al Municipiului Timişoara din partea PDL, a devenit incompatibilă cu funcţia de director comercial al RATT.

Stimaţi domni,
Acesta este adevărul. Un adevăr care poate fi documentat prin acte şi care, din păcate, nu a fost reflectat sub nici o formă în materialul publicat de "Evenimentul zilei".

Am înţeles faptul că dl Dan Bucura doreşte să publice în continuare "dezvăluiri" vizavi de licitaţiile organizate de Primăria Municipiului Timişoara. Avem speranţa că, înaintea publicării unui astfel de material, veţi analiza temeinic toate documentele pe care le-am pus la dispoziţia dlui Dan Bucura, pentru a nu se mai repeta situaţia nefericită din 20.04.2010.

În speranţa publicării rândurilor de mai sus, vă mulţumesc anticipat.

Primar,
Gheorghe Ciuhandu, Timişoara, 21 aprilie 2010

Notă: Tot astăzi Primăria Municipiului Timişoara a adresat o sesizare Consiliului Naţional al Audiovizualului legată de emisiunile "Naşul" difuzată la B1TV în data de 19.04.2010, respectiv "Cronica zilei" difuzată de TVT89 în data de 20.04.2010 şi care au abordat acelaşi subiect.


http://www.ciuhandu.ro/ro/stiri/124/dre ... eplica.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jun 2010 10:39 
2 troleibuze "Saurer" timisorene in anul 1999. Poze facute de Yury Maller (http://ymtram.mashke.org/).


Attachments:
timis_14_168.jpg
timis_14_168.jpg [ 154.63 KiB | Viewed 13930 times ]
timis_23_892.jpg
timis_23_892.jpg [ 142.41 KiB | Viewed 13930 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jun 2010 15:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Alte cateva fotografii de o valoare exceptionala, realizate in anul 1999 de Yuri Maller.


Attachments:
16.jpg
16.jpg [ 172.36 KiB | Viewed 13910 times ]
16a.jpg
16a.jpg [ 210.57 KiB | Viewed 13910 times ]
27.jpg
27.jpg [ 188.1 KiB | Viewed 13911 times ]
ik.jpg
ik.jpg [ 163.21 KiB | Viewed 13911 times ]
74.jpg
74.jpg [ 127.19 KiB | Viewed 13908 times ]
76.jpg
76.jpg [ 201.86 KiB | Viewed 13909 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jun 2010 18:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Observati fotografia cu Saurer-ul 19. In spatele acestuia se gaseste un DAC tip vechi, dar cu usa din mijloc a remorcii 1 mutata mai langa armonica. Aceste troleibuze au fost precursoarele ROCAR-urilor 217 E si acestea au circulat, din cate stiu, doar in Timisoara. Nu stiu daca si in Bucuresti. Stiti in ce an au fost fabricate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jun 2010 19:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Silviu Sintea wrote:
Observati fotografia cu Saurer-ul 19. In spatele acestuia se gaseste un DAC tip vechi, dar cu usa din mijloc a remorcii 1 mutata mai langa armonica. Aceste troleibuze au fost precursoarele ROCAR-urilor 217 E si acestea au circulat, din cate stiu, doar in Timisoara. Nu stiu daca si in Bucuresti. Stiti in ce an au fost fabricate?
Mie nu mi se pare a fi un Dac tip vechi, ci chiar un 217, fabricat in 1992-1993. Are vreun detaliu care sa arate apartenenta la seria 117?

Inainte de 1989, tipurile 217, 317 erau destinate doar exportului. In Bucuresti au scapat cateva troleibuze ciudate, probabil refuzate la export sau prototipuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jun 2010 19:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Brassovia wrote:
Silviu Sintea wrote:
Observati fotografia cu Saurer-ul 19. In spatele acestuia se gaseste un DAC tip vechi, dar cu usa din mijloc a remorcii 1 mutata mai langa armonica. Aceste troleibuze au fost precursoarele ROCAR-urilor 217 E si acestea au circulat, din cate stiu, doar in Timisoara. Nu stiu daca si in Bucuresti. Stiti in ce an au fost fabricate?
Mie nu mi se pare a fi un Dac tip vechi, ci chiar un 217, fabricat in 1992-1993. Are vreun detaliu care sa arate apartenenta la seria 117?


Da. Forma usilor (amplasarea geamurilor). Caroseria foarte asemanatoare cu cea de DAC Chavdar. Oare acelea in ce ani au inceput sa fie fabricate?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jun 2010 21:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Silviu Sintea wrote:
Brassovia wrote:
Silviu Sintea wrote:
Observati fotografia cu Saurer-ul 19. In spatele acestuia se gaseste un DAC tip vechi, dar cu usa din mijloc a remorcii 1 mutata mai langa armonica. Aceste troleibuze au fost precursoarele ROCAR-urilor 217 E si acestea au circulat, din cate stiu, doar in Timisoara. Nu stiu daca si in Bucuresti. Stiti in ce an au fost fabricate?
Mie nu mi se pare a fi un Dac tip vechi, ci chiar un 217, fabricat in 1992-1993. Are vreun detaliu care sa arate apartenenta la seria 117?


Da. Forma usilor (amplasarea geamurilor). Caroseria foarte asemanatoare cu cea de DAC Chavdar. Oare acelea in ce ani au inceput sa fie fabricate?

Eu nu-mi dau seama de forma usilor, poza e cam mica... Ma gandisem insa ca e ciudat faptul ca toate ferestrele au ochiuri mobile, dar stim cu totii ca pot fi rodul vreunei RK. Caroseriile fabricate la Chavdar nu cred ca aveau cum sa ajunga in Romania, nu pare logic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jun 2010 21:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
DAC-uri de Bulgaria, la ele ma refer: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=102387#102387


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Sep 2010 22:36 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
1. Frecventa de circulatie a troleibuzelor e mai mult decat buna (cel putin pe liniile 11,14,18). Si, totusi, am intalnit cazuri in care acestea erau aglomerate. Deci, calculul conform caruia 3 vehicule standard echivaleaza cu doua articulate nu se adevereste intotdeauna

2. Validatoarele, insa, fac, uneori, figuri. De exemplu, m-am suit in piata 700 pe un troleibuz care mergea la gara. Mi-a tiparit doar ora suirii in loc sa tipareasca linia, data, luna si ora. Noroc ca controlorul nu a fost un om rau la suflet, zicandu-mi "sa te cred pe cuvant?". Daca era unul al dracului, aveam probleme.

3. Acelasi troleibuz in care am fost controlat a avut probleme cu usile. Soferul zicea ceva de "ABS". Usa din mijloc a trebuit deschisa prin apasarea butonului de pe tavan. La un moment dat, am avut impresia ca troleibuzul nu vrea sa porneasca. In mod normal, la un troleibuz nou (care, sigur, nu a fost ieftin) asemenea probleme nu ar trebui sa apara.

4. Claxonul aproape ca nu este folosit; soferii sunt civilizati


5. Publicul calator este, de asemenea, civilizat. Si, din cate am observat, nu este doar efectul camerelor de supraveghere (care nici nu sunt sigur daca functioneaza), ci al mentalitatii locuitorilor orasului respectiv

6. Ar fi de dorit ca, in viitor sa se aduca macar cateva vehicule (troleibuze) de capacitate mare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Sep 2010 14:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Silviu Sintea wrote:
Brassovia wrote:
Silviu Sintea wrote:
Observati fotografia cu Saurer-ul 19. In spatele acestuia se gaseste un DAC tip vechi, dar cu usa din mijloc a remorcii 1 mutata mai langa armonica. Aceste troleibuze au fost precursoarele ROCAR-urilor 217 E si acestea au circulat, din cate stiu, doar in Timisoara. Nu stiu daca si in Bucuresti. Stiti in ce an au fost fabricate?
Mie nu mi se pare a fi un Dac tip vechi, ci chiar un 217, fabricat in 1992-1993. Are vreun detaliu care sa arate apartenenta la seria 117?


Da. Forma usilor (amplasarea geamurilor). Caroseria foarte asemanatoare cu cea de DAC Chavdar. Oare acelea in ce ani au inceput sa fie fabricate?


Aceasta este forma usilor si dispunerea geamurilor la care ma refeream (foto in Kiev). Doar in Timisoara am vazut astfel de troleibuze si sunt curios daca acest model a rulat si in Bucuresti.


Attachments:
RF_008_kiev.jpg
RF_008_kiev.jpg [ 77.61 KiB | Viewed 13265 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Oct 2010 23:25 
Silviu Sintea wrote:
Aceasta este forma usilor si dispunerea geamurilor la care ma refeream (foto in Kiev). Doar in Timisoara am vazut astfel de troleibuze si sunt curios daca acest model a rulat si in Bucuresti.


Troleibuze cu usi cu tabla de aluminiu, precum cele din poza, altele decat DAC 117 nu imi amintesc sa fi circulat. Toate aveau usi cu tabla de fier. La seria 217 aveau montate cate doua bare diagonale pe fiecare usa.
Primul troleibuz similar ce a circulat in Bucuresti e 7377.

Foto: http://forum.metrouusor.com


Attachments:
7377.jpg
7377.jpg [ 180.1 KiB | Viewed 13226 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Jan 2011 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Din arhiva personala.

Bul. Leontin Salajan.


Attachments:
TM -bul. Leontin Salajan.jpg
TM -bul. Leontin Salajan.jpg [ 89.91 KiB | Viewed 12812 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Apr 2011 15:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Troleibuzul 73 original (arhiva d-lui Bucsan).


Attachments:
Timişoara-73.jpg
Timişoara-73.jpg [ 127.15 KiB | Viewed 12339 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Apr 2011 15:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Si primele poze cu un model deosebit de troleibuz DAC 217 E, ce a purtat in Timisoara nr. 5 (arhiva d-lui Bucsan). Posibil ca troleibuzul sa fi fost destinat exportului.


Attachments:
Timişoara-5_a.jpg
Timişoara-5_a.jpg [ 68.44 KiB | Viewed 12335 times ]
Timişoara-5_b.jpg
Timişoara-5_b.jpg [ 58.47 KiB | Viewed 12337 times ]
Timişoara-5_c.jpg
Timişoara-5_c.jpg [ 72.06 KiB | Viewed 12336 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Jun 2011 17:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Troleibuzul 70 la gara de nord.

Foto: http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de


Attachments:
70-Timisoara-Gare-du-Nord.jpg
70-Timisoara-Gare-du-Nord.jpg [ 58.53 KiB | Viewed 11920 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Oct 2011 07:08 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 58
Postez aici aceasta filmare fiindca in principal sunt surprinse troleibuze in Timisoara anului 1996.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 08 Oct 2011 09:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Troleibuzul 56 apare filmat corespunzator si face parte din seria de care am intrebat eu, de DAC 317 E (Chavdar?), troleibuze ce cred ca au circulat in Romania doar in Timisoara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 14:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Anul 1969.

Foto: facebook.com


Attachments:
1969 TM.jpg
1969 TM.jpg [ 85.07 KiB | Viewed 9243 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 07:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Gara in anul 1969.


Attachments:
1969.jpg
1969.jpg [ 237.18 KiB | Viewed 9223 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 06:30 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 58
Troleibuze si tramvaie, la Gara de Nord din Timisoara, in anul 2005. Filmare de David Spencer:



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Jun 2012 22:53 
Offline
User avatar

Joined: Sat 01 Mar 2008 14:25
Posts: 18
Location: Timisoara
Zilele acestea str. Closca a fost inchisa (intre bv. Cetatii si Piata de Gros(Ocico)) pentru reabilitare. Cu aceasta ocazie, va fi reinoita infrastructura pentru troleibuze, de la biserica din Mehala, pana la Piata de Gros, si instalata infrastructura noua pe distanta Piata de Gros - Pasaj C.F.

Odata cu finalizarea acestor lucrari, vom revedea, in final, troleibuzul 13.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 Nov 2012 17:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
O istorie care obliga. Timisoara a insemnat intotdeauna modernitate. Felicitari!


Attachments:
invitatie_aniversare_70_tr.pdf [502.25 KiB]
Downloaded 147 times
70 ani.jpg
70 ani.jpg [ 56.84 KiB | Viewed 7876 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Nov 2012 14:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Fotografii si filme aici: http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=1532&st=20



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2012 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Retea impecabila, cu elemente occidentale, cu foarte multi ani in urma.


Attachments:
Timisoara.jpg
Timisoara.jpg [ 214.47 KiB | Viewed 8850 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2012 00:18 
Offline

Joined: Fri 20 Feb 2009 15:53
Posts: 15
Location: Timisoara
Iata si pliantul tiparit cu aceasta ocazie....

Se poate observa traseul primei linii de firobuze din Timisoara, linie care la nici 2 ani de la punerea in functiune a avut de suferit datorita bombardamentelor din vara '44 din zona garii...astfel a ramas abandonat capatul din Iosefin, linia prelungindu-se catre str Gh. Pop de Basesti.


Attachments:
pliant 15.jpg
pliant 15.jpg [ 227.72 KiB | Viewed 8115 times ]
pliant 22.JPG
pliant 22.JPG [ 175.18 KiB | Viewed 8117 times ]
pliant 23.JPG
pliant 23.JPG [ 152.9 KiB | Viewed 8115 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 29 Dec 2012 13:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
74 si 96.

Sursa: Florian Baca, http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=163&st=0


Attachments:
74.jpg
74.jpg [ 140.22 KiB | Viewed 8749 times ]
96.jpg
96.jpg [ 196.01 KiB | Viewed 8746 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2013 10:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Piata Nicolae Balcescu (Lahovary), anii '80.


Attachments:
Lahovary.jpg
Lahovary.jpg [ 164.39 KiB | Viewed 8709 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Apr 2013 08:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Saurer-ul cu nr. 13 (ex-Winterthur 56), folosit pe traseul 13.

Foto: Andre Knoerr, flickr, anul 1998.


Attachments:
RATT 13.jpg
RATT 13.jpg [ 519.62 KiB | Viewed 8409 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Apr 2013 18:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Premiera in Romania: cuplarea pneumatica a captatoarelor.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Apr 2013 13:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47714
Silviu wrote:
Troleibuzul 56 apare filmat corespunzator si face parte din seria de care am intrebat eu, de DAC 317 E (Chavdar?), troleibuze ce cred ca au circulat in Romania doar in Timisoara.


Iata inca un asemenea troleibuz, nr. 68.

Foto: Andreas Mausolf.


Attachments:
68.jpg
68.jpg [ 128.84 KiB | Viewed 8309 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 126 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group